Koska Raamattu kehottaa huolehtimaan, että on öljyä astioissa, laitan tähän seuraavaa:
Tahdon olla lamppusi arvoinen
Tahdon olla mitä sä pyydät
Tahdon kestää kaiken sen totuuden,
jota mieleeni sä syydät
Tahdon olla totuutes kultainen
Tahdon palaa henkesi tulta
Tahdon tulla luoksesi, suloinen
Tahdon saada henkesi sulta
Kirkkahin oot, Herrani puhdas ja pyhä
Suloinen oot, sulta totuutta pyydän
Tule luokseni, peitä armolla mieli
Kirkkahin oot, Herrani puhdas ja pyhä
Suloinen oot, sulta totuutta pyydän
Tule luokseni, peitä armolla mieli
Koska täälläkin on puhuttu niin paljon `totuudesta`, haluan nostaa esiin muutaman näkökohdan.
Ensinnäkin, totuus on itsensä kohtaamista. Sen näkemistä, mitä Jumala minussa näkee. Se ei ole ensisijaisesti maailman tuomitsemista tai muiden elämän tuijottamista, vaan oman elämän saattamista Jumalan läpivalaisevan katseen alle.
Jeesuksesta sanotaan Raamatussa, että hän oli täynnä armoa ja totuutta. Me jokainen tarvitsemme noita molempia. Ilman armoa emme kestä totuutta. Ilman itsemme kohtaamista meillä ei voi olla totuutta. Totuus tulee olla meissä itsessämme, ei ulkoa opituissa opinkappaleissa tai sanoissa. Vasta kun olemme oppineet totuuden itsestämme, me ymmärrämme, kuinka suuri armo on.
Jeesus ei käskenyt heittää kiviä. Hän ei tuominnut yhtäkään katuvaa syntistä. Hänen armahtava katseensa on tarpeen meille tänäänkin. Meidän tulee elää tuossa armossa ja totuudessa päivittäin, jos mielimme, että astiamme on täynnä. Jokainen Pyhän Hengen työ lähtee totuudesta itsemme suhteen. Vain puhtaaseen astiaan se voi tulla ja siellä pysyä.
Katuvalle syntiselle
yksin armosta
1
<50
Vastaukset
- .....
....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381