Defender vs. Land Cruiser vs. mersun G

erätoveri haussa

Moi!

Kiinnostaisi hankkia harrasteautoksi joku "työkalumaasturi". Käyttö lähinnä kala/erä yms reissut ja paljon ajoa siis melko kaukana sivistyksestä. Käyttö pääsoin kesällä ja syksyllä.

Nuo kolme otsikon mukaista autoa on käynyt mielessäni, mutta en osaa oikein päättää mitä lähtisin etsimään. Defenderiä olen ajanut ja ajomukavuudeltaan tarkoitukseeni ihan ok. Muut lienevät hienostuneempia. Ja kaikissa lienee riittävä maastokyky, kun todellinen maastoajo on aika vähäistä, vaikkakin erilaista polkutietä matkaan kyllä tulee.

Miten isot erot noiden väliilä mahtaa olla:
- ruostumisessa?
- koneen kestävyydessä?
- sähköjen luotettavuudessa?
- varaosien hinnoissa?
- kulutuksessa?

Auto tulisi olemaan saksan tuontia ja vuosimallia 1995-2000 ja koneena ao. mallin perusdiesel.

Mitä kehtaisitte suositella?

5

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LCLRMBG

      Land Cruiser olisi ehkä vaivattomin ja edullisin ylläpidettävä. Maasto-ominaisuudet riittävät kaikissa mainitsemiisi olosuhteisiin.

    • erätoveri haussa

      Listään vielä:

      Defender kiinnostaisi ehkä eniten, koska saa reksiteröityä 3h pakettiautoksi ja on alumiinikorinen, mutta muuten epäilyttää tuo brittiläinen tekniikka.

      Land Cruiserit, joita olen nähnyt, tuntuvat olevan aika ruosteessa, etenkin rungon takaosasta. Liekö yksilövikoja? Onko LC:n moottori (6-syl diesel?) luotettava?

      Mersut vaikuttavat kalliilta, jopa Saksassa.

      • neljällä pyörällä

        engelsmannis kannattaa olla silmätarkkana lämpömittarin kanssa muuten saattaa kirpaista ikävästi lompakkoa

        täältä saatat saada lisää tietoa
        http://forums.offipalsta.com/


    • EI KAIKKI OLE MAASTO

      OSTASIN MERSU PROHFVESORI 300 CDI,JOSTA ON KARSITTU KAIKKI JOUTAVAT HIENOUKSET POIS.AUTOSSA ON 12JA24V VIRTAVEHKEET,MUTTA MAASTOSSA ON PETO MENEMÄÄN LUKKOJEN ANSIOSTA. AINOA MAASTOAUTO JOLLA USKALTAA MAASTOON LÄHTEÄ,MUUT MERKIT JALANROVERI TOSIN ON MAASTOON OMIAAN ,MUTTA SÄHKÖTUULETIN SÄRKYY HELPOSTI JA MATKA PYSÄHTYY.EDULLISIN MAASTOAUTO ON NIVA.

    • mutakumi

      Jos perse kestää niin G ???

      Jos ei niin Saksaan hakemaan joku muu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe