...miksei neliyhteinen Jumala ..?

Pohditaan asiaa Raamatun ilmoituksen mukaan näin.

Isä on henkipersoona = yksi Jumala, josta kaikki on.
Poika on Jumalan Poika ja persoona, jossa on Isän Henki.
Pyhä Henki on Isästä lähtevä henki / voima, persoona?

Tästä ovat ihmiset vetäneet johtopäätöksen, että Jumala on kolmiyhteinen.

Myös ihminen, jossa asuu Pyhä Henki, kuuluu Hengen kautta tuohon samaan yhteyteen Jumalan Hengessä. Koska ihminenkin on persoona, miksei hän kuulu kolminaisuusopin mukaan tuohon samaan yhteyteen?

Raamattu todistaa hänen olevan hengellisesti yhtä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kanssa?
Raamatullisin perustein Jumala ole silloin neliyhteinen ? Mihin se ihmisen hengellinen yhteys tuohon kolmikkoon on kadonnut ?

39

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+13

Synti erotti ihmisen tuosta yhteydestä, Jeesuksen sovituksen kautta ihminen pääsee yhteyteen Jumalan kanssa, Ja Jumala ei katso syntejämme, vaan ne on verellä pesty pois, anteeksi annettu, Synti on rikos Jumalaa vastaan, ja ainoastaan se ketä vastaan on rikottu voi antaa rikkomuksen anteeksi, Jeesus antaa synnit anteeksi.
      Uskon Isään, Poikaan ja Pyhäänhenkeen, jotka edustavat yhtä Jumalaa

• xm

Poika on syntynyt Isästä, Pyhä Henki syntynyt Isästä ja Pojasta, syntyneet, ei luotu.
      Ihminen kuuluu luomakuntaan, me emme ole syntyneet Isästä, vaan oleemme Jumalan luotuja.

Vaikka me olemme Jumalan kuvia, sekä uskon kautta myös Jumalan lapsia, me emme kuitenkaan ole itse Jumala. Usko uudestisynnyttää meidät Pyhän Hengen kautta, tämä tapahtuu kuitenkin hengen, ei lihan maailmassa.

• 5 13 """Synti erotti ihmisen tuosta yhteydestä, Jeesuksen sovituksen kautta ihminen pääsee yhteyteen Jumalan kanssa """

Kun puhumme kolmiyhteydestä, niin silloin asiaa on katsottu ihmisen näkökulmasta. Mikäli asiaa katsotaan Jumalan näkökulmasta, niin silloin näemme vasta kokonaisuuden. Hän ei sulje ketään tuon yhteyden ulkopuolelle, vaan Jumala on kaikkiyhteinen.
      Siksi kolmiyhteisyydestä puhuminen on ihmisten näkökulmasta ymmärretty Jumala.

• näkökulma

Miten asiaa voi katsoa Jumalan näkökulmasta? Vieläpä kokonaisuuden ymmärtäen?

Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. (Jes.55:9)

Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne, (Jes. 45:5)

Ja minä kuulin Herran äänen sanovan: Kenenkä minä lähetän? Kuka menee MEIDÄN puolestamme? Minä sanoin: Katso, tässä minä olen, lähetä minut. (Jes. 6:8)

Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. (Jes. 45:22)
        Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää KAIKKIEN POLVIEN NOTKISTUMAN, minulle jokaisen kielen valansa vannoman. (Jes. 45:23)

Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. (Jes. 9:5)

Aikalaisten mielestä liian yksinkertaista Jesajan teksti. Lapsi voisi uskoa? Entä nyt?

• näkökulma kirjoitti:

Miten asiaa voi katsoa Jumalan näkökulmasta? Vieläpä kokonaisuuden ymmärtäen?

Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. (Jes.55:9)

Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne, (Jes. 45:5)

Ja minä kuulin Herran äänen sanovan: Kenenkä minä lähetän? Kuka menee MEIDÄN puolestamme? Minä sanoin: Katso, tässä minä olen, lähetä minut. (Jes. 6:8)

Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. (Jes. 45:22)
        Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää KAIKKIEN POLVIEN NOTKISTUMAN, minulle jokaisen kielen valansa vannoman. (Jes. 45:23)

Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. (Jes. 9:5)

Aikalaisten mielestä liian yksinkertaista Jesajan teksti. Lapsi voisi uskoa? Entä nyt?

*** Sillä LAPSI on meille SYNTYNYT poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen ISÄ, Rauhanruhtinas. (Jes. 9:5) ****

Maria synnytti Pojan lisäksi myös Isän - niinkö te arvelette ?

Onhan se höystönä siihen soppaan, jonka ihmiset ovat kehitelleet.

• Minä en harrasta keskustelua käyttäen käsitettä kolmiyhteinen.
      Mutta vastaan nyt kuitenkin tuon neljännen osalta.

Jumala ei ole ihminen.
      Eikä ihminen ole Jumala,
      joka sanoo Itsestään:
      "Minä olen Jumala enkä ihminen" (Hoos) 11:9.

• Raamattu määrittelee Jumalaksi ainoastaan Isän.
      j o s t a - k a i k k i - o n - eikä sitä jonka kautta kaikki on;

1. Kor. 8
      6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

• Ei tuossa sanota, että Isä ei ole Herra,
        eikä siinä sanota, että Poika ei ole Jumala.

Tuo jae ei erota Isää ja Poikaa toisistaan,
        vaan yhdistää heidät.
        Me olemme Pojan kautta Isässä.

Aivan samoin kuin tuossa sanotaan,
        että on Isä, ja me Häneen,
        niin aivan samoin sanotaan Pojasta,
        että kaikki on luotu Häneen.

Raamattu nimenomaan sanoo Pojasta,
        että Hän on Jumala niinkuin Isäkin.

Alussa oli LOGOS,
        ja LOGOS oli Jumalan tykönä,
        ja LOGOS oli Jumala.
        Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        ...
        Ja LOGOS tuli lihaksi,
        ja asui meidän keskellämme,
        ja me katselimme Hänen kirkkauttansa,
        senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä.

Eli Raamatun mukaan nimenomaan
        Poika oli alussa Jumala Jumalan tykönä.

• xm
        kalamos kirjoitti:

Ei tuossa sanota, että Isä ei ole Herra,
        eikä siinä sanota, että Poika ei ole Jumala.

Tuo jae ei erota Isää ja Poikaa toisistaan,
        vaan yhdistää heidät.
        Me olemme Pojan kautta Isässä.

Aivan samoin kuin tuossa sanotaan,
        että on Isä, ja me Häneen,
        niin aivan samoin sanotaan Pojasta,
        että kaikki on luotu Häneen.

Raamattu nimenomaan sanoo Pojasta,
        että Hän on Jumala niinkuin Isäkin.

Alussa oli LOGOS,
        ja LOGOS oli Jumala.
        ...
        Ja LOGOS tuli lihaksi,
        senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä.

Eli Raamatun mukaan nimenomaan
        Poika oli alussa Jumala Jumalan tykönä.

Jeesus vastaa Filippukselle.

Joh.14:7-9
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

"Herra, näytä meille Isä."
        "Niin kauan minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua Filippus!"

• Usko Toivonen

"" Raamattu määrittelee Jumalaksi ainoastaan Isän.
        j o s t a - k a i k k i - o n - eikä sitä jonka kautta kaikki on; ""

Niin, vai määrittelemmekö me itse Raamatun ilmoitusta oman mielemme mukaiseksi.

33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
        34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
        35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
        36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
        Room. 11.

• Niko.
        xm kirjoitti:

Jeesus vastaa Filippukselle.

7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Jeesus on ainoa joka näin voi sanoa, sillä Jumala on Isä ja Poika, ja He ovat yhtä!

Kukaan ihminen, ei edes uudestisyntynyt voi sano, että "joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän Jumalan". Vain Jeesus voi, sillä Hän todellakin on Herra!

• l-h

yksi pyttyinen oli ainakin vickers venemoottori ,,sitten tuli wartburk aina 2 tahtia edella mutta setorissahan oli vaan 2 pyttya entas se 3 pyttyinen muistaako kukaan???mina en satu muistamaan..hei toyota aygo on 3 pyttyinen tietaakseni..

ja noita 4 pyttyisiahan on mualima taynna..jne.. 5--6 vaikka kuinka paljon pyttyja..konemiähet tiätää juu
      ai mutta etteks te moottoreista puhuneetkaan?

• Autoasentaja..

Ei ku lappix tarkoittaa nelitahtista otto moottoria. Sitä hän ei kerro pitääkö se ol riiseli vai bensa kone.

• Niko.

Eikö uudestisyntyneen Kristuksen seuraajan tulisi pyrkiä keskusteluissaan korottamaan Häntä, kertomaan Hänen suurista teoistaan ja tarjoamaan evankeliumin virkistävää vetää jokaiselle joka janoaa!

• Kyllä, pitää korottaa sille paikalle, jolle Isä Jumala kuuluu. Tässä on tullut esille eräs hyvin merkittävä ajatus. Kun puhutaan kolmiyhteydestä, niin se nimenomaan, ainoastaan ja vain on ihmisten näkökulmasta luotu käsitys.

Kun Jumala on kaikissa, niin ihmisen pidä tehdä Hänestä kolmiyhteistä. Jumala on kaikkiyhteinen, se on kaikissa luomisesta lähtien. Ja silloin Hän on korotettu siihen asemaan myös ihmismielissä, jonne Hän kuuluu. Isä Jumala on kaikkiyhteinen yksi ainoa Jumala.

• l-h

. Kun puhutaan kolmiyhteydestä, niin se nimenomaan, ainoastaan ja vain on ihmisten näkökulmasta luotu käsitys.-lappix

jaa sitten ISA-POIKA -ja PYHAHENKI ONKIN vain 2 asiaa?
      en ole tuotakaan ennen tiennyt..
      aina olen luullut ISAMEIDAN rukouksessa rukoiltavan 3 tarkean asian nimeen.

• Hyvä että hoksasit, mutta? Vielä tärkeämpää on muistaa se, että Jumala on kaikki ja kaikissa. Se on Jumalan sanalla todistettu. Kolmiyhteisyys on paavin juoksupoikien pitämän rähinäkokouksen äänestyspäätös. Heh.

• Niko.

kirjoitit: "Vielä tärkeämpää on muistaa se, että Jumala on kaikki ja kaikissa"
        Ymärräthän kuitenkin, että ihminen ei voi sanoa, että "minut nähdessään, näkee Jumalan". Näin ei voi sanoa kukaan ihminen.

Jeesus sanoi;

Hän todellakin voi näin sanoa, sillä Hän on Herra!

• Usko Toivonen

Niinpä niin, "lappix".

"" Vielä tärkeämpää on muistaa se, että Jumala on kaikki ja kaikissa."""

Jumalan sanassa, Raamatussa, sanotaan:

10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11. Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus. ( Kol. 3.)

"kaikki ja kaikissa on Kristus"

• Usko Toivonen kirjoitti:

Niinpä niin, "lappix".

"" Vielä tärkeämpää on muistaa se, että Jumala on kaikki ja kaikissa."""

Jumalan sanassa, Raamatussa, sanotaan:

10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11. Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus. ( Kol. 3.)

"kaikki ja kaikissa on Kristus"

Niinpä, niin Usko Toivonen.

Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä ….

1Jo 4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        1Jo 4:13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        1Jo 4:14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä [Jumala] on lähettänyt Poikansa [Jeesuksen] maailman Vapahtajaksi.
        1Jo 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

• Jonah kirjoitti:

1Jo 4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        1Jo 4:13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        1Jo 4:14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä [Jumala] on lähettänyt Poikansa [Jeesuksen] maailman Vapahtajaksi.
        1Jo 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

Niinpä niin Jonah.
        Johannes kirjoitti muutakin Jumalan ainosyntyisestä Pojasta:

Alussa oli LOGOS,
        ja LOGOS oli Jumala.

Ja LOGOS tuli lihaksi,
        senkaltaista kirkkautta, kuin AINOKAISELLA POJALLA on Isältä.

• Usko Toivonen
        Jonah kirjoitti:

Aivan "Jonah", Jeesus ilmoitti häneen uskovien, hänen omiensa olevan hänessä ja Jeesus sanoi olevansa heissä.

18. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        Joh. 14.

Johannes myös kirjoittaa esilleottamassasi 1. kirjeen lopussa, yhteenvetona:

20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        1. Joh. 5.

• Ensi vuonna

ihmiskunnan viimeisin sota on jumalan sielunlain perusteella akselilla Israel,Syyria,
      Irak ja Iran,minkä Yhdysvallat ja Israel häviää.

• Mohikaani_27

* On aivan turhaa selittää näille ekivaarilaisille, he ovat valinneet herrakseen Joosefin pojan, joka on syntynyt ekivaarin mielenneitsyestä, he palveleat täysin epäjumalaa, täällä on monet kerrat toivottu, että me, jotka uskomme taivaan ja maan Herraan Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan =Jumala.

* Lappix taas teki aloitteen, että saa kinata ja väitellä, täysin Paavalin ehdotusta vastaan, kun hän pyytää välttämään turhia jankutuksia. Hänen aiikanaan varmaan oli samanlaisia jehovia, eri nimellä vaan, eli Knostilaisia, he kielsi myös Jeesuksen.

* Täällä on myös ryhmä, joka kieltää Jeesuksen, ja ylläpitävät näitä joutavia väittelyjään, koska heillä ei ole uskostaan mitään muuta iloa eikä elämää, kuin saada väitellä järjenpäätelmin ja levittäen valhe-evankeluimiaan, ne ovat VALHE-veljiä, miksi me heidän kassaan ylipäätään jankutetaan, ei he meitä koskaan usko, he ovat saa-ta-nan sitomia valheeseensa. Raamattu käskee KARTTAMAAN näitä valheen opettajia.

• Täällä nämä ihmisviisaat jatkavat teorioitaan eivätkä usko että Isä on kaikki ja kaikissa. Se on sellainen kaikenkattava yhteys, jota ei kenenkään tarvitse selittää millään tavalla.
      Mutta jatkakaa seikkailujanne, meillä on yksi ainoa Isä Jumala, joka on kaikissa. Sitä asiaa te ette pysty muuttamaan millään tavalla, se on ja pysyy iankaikkisesti. Teillä on kolmijakoinen teoreettinen jumala, uskokaa siihen. Minun Jumala on kaikkiyhteinen, niinkuin Poika todisti.

• Niko.

Niinpä niin, lappix

kirjoitit: "Minun Jumala on kaikkiyhteinen, niinkuin Poika todisti. "

Etkös palstalla ole kritisoinut monia siitä, että he käyttävät sanontaa "kolmiyhteinen" jota ei Raamatusta löydy ja nyt teet itse samoin sanomalla "kaikkiyhteinen"!?

• xm
        Niko. kirjoitti:

Niinpä niin, lappix

Etkös palstalla ole kritisoinut monia siitä, että he käyttävät sanontaa "kolmiyhteinen" jota ei Raamatusta löydy ja nyt teet itse samoin sanomalla "kaikkiyhteinen"!?

Raamatussa on paljon asioita ja aiheita, joille myöhemmin on annettu teologinen nimitys, jotta ilmenevä asia olisi pakanoiden helpompi hahmottaa.

Jumalan Yksi Pyhä Kolminaisuus ilmenee lukemattomissa Sanankohdissa, kuten edellä on osoitettu. Esim. Uusi Testamentti on kokoelma joitakin alkuseurakunnan kirjeitä, ei niitä silloin kirjoitettu ajatuksena koota niistä Raamattu. He ovat lähetelleet lukemattomat määrät kirjeitä, joista vain muutamat ovat säilyneet.

Ei saa heittäytyä niin tyhmäksi, että saivartelee jollakin asialla, jota Paavali ei ole tajunnut tikkukirjaimin kirjoittaa esim. roomalaiskirjeeseen, koska koko sen aikainen kansa on asian muutoinkin opetuksesta ymmärtänyt. Tuollainen on farisealaisuutta ja kielteisyyttä Elävää Sanaa kohtaan.

• Niko.
        xm kirjoitti:

Raamatussa on paljon asioita ja aiheita, joille myöhemmin on annettu teologinen nimitys, jotta ilmenevä asia olisi pakanoiden helpompi hahmottaa.

Jumalan Yksi Pyhä Kolminaisuus ilmenee lukemattomissa Sanankohdissa, kuten edellä on osoitettu. Esim. Uusi Testamentti on kokoelma joitakin alkuseurakunnan kirjeitä, ei niitä silloin kirjoitettu ajatuksena koota niistä Raamattu. He ovat lähetelleet lukemattomat määrät kirjeitä, joista vain muutamat ovat säilyneet.

Ei saa heittäytyä niin tyhmäksi, että saivartelee jollakin asialla, jota Paavali ei ole tajunnut tikkukirjaimin kirjoittaa esim. roomalaiskirjeeseen, koska koko sen aikainen kansa on asian muutoinkin opetuksesta ymmärtänyt. Tuollainen on farisealaisuutta ja kielteisyyttä Elävää Sanaa kohtaan.

Juuri näin.
        Tämänpä vuoksi juurikin lappixia tahdoin asian tiimoilta hieman herätellä!

• Niko. kirjoitti:

Juuri näin.
        Tämänpä vuoksi juurikin lappixia tahdoin asian tiimoilta hieman herätellä!

Niko siellä toteaa, ettei kolmiyhteisyyttä löydy Raamatusta. Ei löydy, totta puhut Niko. Sen yhteyden ovat nimittäneet "teologit", josko ne olivat niitäkään.

Sen sijaan Raamattu todistaa, että Jumala on kaikissa.

Ef. 4:6
        yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

1. Kor. 12:6
        ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

1. Kor. 15:28
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Nämä ihmisviisaat ovat omissa järkeilyissään katkaisseet tuon kaikkiyhteyden, ja siksipä täällä on niitä, jotka uskovat harhaoppeihin.

Jumala on kaikissa, joten tältä osin asia on taas todistettu totuuden SANALLA.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Niko siellä toteaa, ettei kolmiyhteisyyttä löydy Raamatusta. Ei löydy, totta puhut Niko. Sen yhteyden ovat nimittäneet "teologit", josko ne olivat niitäkään.

Sen sijaan Raamattu todistaa, että Jumala on kaikissa.

Ef. 4:6
        yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

1. Kor. 12:6
        ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

1. Kor. 15:28
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Nämä ihmisviisaat ovat omissa järkeilyissään katkaisseet tuon kaikkiyhteyden, ja siksipä täällä on niitä, jotka uskovat harhaoppeihin.

Jumala on kaikissa, joten tältä osin asia on taas todistettu totuuden SANALLA.

Ethän vääristelisi sanomisiani!

• Niko. kirjoitti:

Niinpä niin, lappix

Raamattu vakuuttaa monen monessa kohdassa, että "Jumala on yksi, joka on ja vaikuttaa 'kaikki kaikissa'." Jumalayhteys ei siis rajoitu vain kolmeen persoonaan, vaan on "kaikkiyhteyttä", joka on "kaikki kaikissa."

1.Korinttolaiskirje 12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka
        - k a i k k i - k a i k i s s a - v a i k u t t a a, - on sama."

1.Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että
        J u m a l a - o l i s i - k a i k k i - k a i k i s s a."

Todista sinä nyt raamatunkohdilla, missä sanotaan jumalayhteyden rajoittuvan vain kolmeen persoonaan?

• Niko.
        ekivaari kirjoitti:

Raamattu vakuuttaa monen monessa kohdassa, että "Jumala on yksi, joka on ja vaikuttaa 'kaikki kaikissa'." Jumalayhteys ei siis rajoitu vain kolmeen persoonaan, vaan on "kaikkiyhteyttä", joka on "kaikki kaikissa."

1.Korinttolaiskirje 12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka
        - k a i k k i - k a i k i s s a - v a i k u t t a a, - on sama."

1.Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että
        J u m a l a - o l i s i - k a i k k i - k a i k i s s a."

Todista sinä nyt raamatunkohdilla, missä sanotaan jumalayhteyden rajoittuvan vain kolmeen persoonaan?

Kirjoitit: "Todista sinä nyt raamatunkohdilla, missä sanotaan jumalayhteyden rajoittuvan vain kolmeen persoonaan?"

Hetkinen nyt vain ekivaari.
        Etkai todella ole siinä luulossa, että minä olisin opettanut jumalayhteyden rajoittuvan vain kolmeen persoonaan? Minusta tuntuu kuin hieman tahallisesti nyt ymmärtäisit väärin...

Jeesus sanoi, että joka on nähnyt Hänet on nähnyt Isän sillä Hän ja Isä ovat yhtä. Jeesus todella on Herra ja Jumala. Hän voi näin sanoa ja se on Totuus.
        Sinä tahi minä tahi kukaan muu ihminen ei näin voi koskaan sanoa, sillä meistä kukaan ei koskaan ole Jumala. Me yhdessä ruumiissa Kristukseen tulemme osalliseksi Hänestä ja olemme Hänen kanssaan yhtä, mutta se ei tarkoita sitä, että sinä tahi minä olisimme Jumalia.

Korintolaiskirje 15 puhuu siitä mitä tuleman on. Jumala on tekevä uudeksi kaiken, uuden taivaan ja uuden maan ja juuri sen vuoksi meidänkin on tultava uudeksi!
        Tämä tapahtuu uudesti syntymisen kautta!

Muista ekivaari, että tärkein Jumalan käsky on tämä:

"Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra.
        Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi."

On vain yksi ainoa Herra ja Hän on Jumala! Häntä tulee rakastaa yli kaiken.
        Tämä on kaikkein tärkein käsky!

Ekivaari, ei ole kuin yksi Jumala, yksi ainoa Herra, Hän on Jumala!

• Niko. kirjoitti:

Kirjoitit: "Todista sinä nyt raamatunkohdilla, missä sanotaan jumalayhteyden rajoittuvan vain kolmeen persoonaan?"

Hetkinen nyt vain ekivaari.
        Etkai todella ole siinä luulossa, että minä olisin opettanut jumalayhteyden rajoittuvan vain kolmeen persoonaan? Minusta tuntuu kuin hieman tahallisesti nyt ymmärtäisit väärin...

Jeesus sanoi, että joka on nähnyt Hänet on nähnyt Isän sillä Hän ja Isä ovat yhtä. Jeesus todella on Herra ja Jumala. Hän voi näin sanoa ja se on Totuus.
        Sinä tahi minä tahi kukaan muu ihminen ei näin voi koskaan sanoa, sillä meistä kukaan ei koskaan ole Jumala. Me yhdessä ruumiissa Kristukseen tulemme osalliseksi Hänestä ja olemme Hänen kanssaan yhtä, mutta se ei tarkoita sitä, että sinä tahi minä olisimme Jumalia.

Korintolaiskirje 15 puhuu siitä mitä tuleman on. Jumala on tekevä uudeksi kaiken, uuden taivaan ja uuden maan ja juuri sen vuoksi meidänkin on tultava uudeksi!
        Tämä tapahtuu uudesti syntymisen kautta!

Muista ekivaari, että tärkein Jumalan käsky on tämä:

"Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra.
        Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi."

On vain yksi ainoa Herra ja Hän on Jumala! Häntä tulee rakastaa yli kaiken.
        Tämä on kaikkein tärkein käsky!

Ekivaari, ei ole kuin yksi Jumala, yksi ainoa Herra, Hän on Jumala!

Niko. Lopeta Jumalan olemuksen arvuutteleminen, se ei kuulu sinulle, eikä yhdellekään ihmisille. Kummasti sinut on aivopesty uskomaan kirkkoisien höpinöitä.

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Niko. Lopeta Jumalan olemuksen arvuutteleminen, se ei kuulu sinulle, eikä yhdellekään ihmisille. Kummasti sinut on aivopesty uskomaan kirkkoisien höpinöitä.

Lappix, mitä ole arvuutellut?
        Sinä itse avauksessasi arvuuttelit ja kysymyksiä esittelit.

• ihminen on itse kolmiotraama...:D....ja myös ihminen on kolmiyhteinen(liha henki sielu)...liha on vain maaillinen välikappale jossa Henki pitää yllä elinvoimaa määräajan jonka Jumala on määrännyt ja kun tämä aika on loppu niin meneekö sielu Hengen mukana vihreille niityille vain jääkö tänne maan haltuun??
      Kaikki elämä syntyy Jumalan Tahdosta koska saatana ei pysty luomaan elämää vaikka tätä yrittää ja joskus onnistuu koska syntyy laittomuuden ihminen, ja tässä ei ole Henkeä ollekkaan koska se on laittomuuden ihminen eikä sielua. laittomuuden ihminen on elävä ihminen missä ei ole henkeä ja eikä sielua.
      Portto ei ole viellä synnyttänyt sitä.

• l-h

alkaako uusi pyha -sota ,,yksi,kolmi-kaksi- tai 4 yhteydesta suomi 24 toimiessa aloittajana? lahtolaskenta on kai jo alkanut,,
      lappix -mohiksen toimiessa tulenjohtajana ja monien muiden kaivaessa poteroita ja juoksuhautoja...
      toivotaan nyt kuitenkin,etta sotalahetit veisivat sovittelevat viestit osapuolille ja pahin sota voitaisiin valttaa..uskoisin rauhan voittavan..

• Eiköhän tämä ole sellaista uskonnollista saippuaoopperaa, jossa ihmiset määrittelevät Jumalan yhteyksiä. Juttu on niin, ettei Jumalaa kukaan määrää eikä määrittele, koska Hänellä on yhteydet kaikkiin ja kaikissa.
      Milläs te ne muutatte, ette millään.

• Theo Theeo

Katolilainen kirkko haluaisi neliyhtenäisyyttä, "neitsyt" Maria neljäntenä Jumalana.
      "Neitsyt" Maria on jo Jumala katolilaisille, joten sen mukaan olisi keskusteltavissa viisiyhtenäisyys.

• l-h

juu mutta voihan se olla niinnii,etta ei tule sotaa,mutta tulee niin kova taistelu rauhasta,etta ei jaa kivea kiven paalle maahan jaottamatta..kumpi ompi parempi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4423
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3038
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      36
      2850
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2615
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2499
    6. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      112
      2248
    7. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      35
      2130
    8. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2024
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2005
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1707
    Aihe