Seroxat ja oudot mielihalut

Olen syönyt muutamia kuukausia Seroxatia sosiaaliseen jännittämiseen. Olen huomannut sen jälkeen erillaisia mielihaluja, kuten oluen kittaaminen ihan sammumispisteeseen, tupakan polttaminen jatkuvasti (mieli tekisi koko ajan polttaa) ja esim. mehun juominen. Aikaisemmin toki olen juonut olutta, mutta kohtuudella ja osannut lopettaa ajoissa eikä mieleni ole tehnyt joka ilta kitata suuria määriä olutta :-D. tupakkiakin menee, mutta vain silloin tällöin ja mehua tai muita sokerijuomia olen ennen juonut hyvin harvoin. Aloitin viikko sitten pienen tauon ko. lääkkeestä ja mielihalut lakkasivat saman tien. Mietin vain, et onko kukaan muu huomannut samanlaisia oireita näiden lääkkeiden kanssa?
2130
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Minulla on Sertralin enkä ole vuosikausiin vetänyt kunnon kännejä mutta viimeisen vuoden aikana tämän lääkityksen johdosta joka ikinen kerta. Vedin siitä sitten sellaiset johtopäätökset että lääke ja alkoholi eivät sovi yhteen ja lopetin alkon kokonaan. Olo on kaikin puolin parantunut, heikentäähän alkoholi lääkkeen vaikutusta ja itsetunto on taas kohdallaan, suosittelen muillekin!

Äänestä

Aika järeätä tavaraa jännittämiseen tuo Seroxat. Ei sopinut meikäläisellekään mutta eri tyyppisten sivuvaikutusten johdosta. Tuli jotenkin "tönkkö" olo niin kuin olisi jarrut jäänyt päälle. Oireet poistui vaihtamalla SSRI toiseen valmisteeseen
( sitalopram hydrobromidi). Tämä on tietysti yksilökohtaista, mutta ko. valmiste on ollut täysin huomaamaton jopa pitkäaikaisessa käytössä. Kannattaa siis kokeilla eri vaihtoehtoja.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


möcömä kirjoitti:

Olen syönyt muutamia kuukausia Seroxatia sosiaaliseen jännittämiseen. Olen huomannut sen jälkeen erillaisia mielihaluja, kuten oluen kittaaminen ihan sammumispisteeseen, tupakan polttaminen jatkuvasti (mieli tekisi koko ajan polttaa) ja esim. mehun juominen. Aikaisemmin toki olen juonut olutta, mutta kohtuudella ja osannut lopettaa ajoissa eikä mieleni ole tehnyt joka ilta kitata suuria määriä olutta :-D. tupakkiakin menee, mutta vain silloin tällöin ja mehua tai muita sokerijuomia olen ennen juonut hyvin harvoin. Aloitin viikko sitten pienen tauon ko. lääkkeestä ja mielihalut lakkasivat saman tien. Mietin vain, et onko kukaan muu huomannut samanlaisia oireita näiden lääkkeiden kanssa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu