stella/imovane

valvon, valvon...

Kumpaa nukahtamislääkettä suosittelette? Voiko noita käyttää "huoletta" kun uni ei vaan tule? Olen joskus käyttänyt kumpaakin lyhytaikaisesti erilaisten leikkausten jälkeen. Nyt aion pyytää lääkäriltä jompaa kumpaa. Nytkin olen valveilla eikä uni tule.
Kertokaa kokemuksia (ei kauhutarinoita kiitos). Haluan tietää uskaltaako niitä käyttää, jääkö koukkuun, ovatko haitallisia jne.
Mitä käytännön eroa niill on?

4

6496

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ll

Niillä ei ole juuri mitään eroa, vaikuttava aine on eri, mutta hyvin samankaltainen, Stulnoctissa ja Imovanessa

http://www.yliopistonapteekki.fi tuolta lisäinfoa

Totta kai niihin voi syntyä riippuvuus ja toleranssi kasvaa, ne vaikuttavat aivoissa tismalleen samoihin reseptoreihin kuin bentzot.

• tuskailija yöllä

Täällä toinen tuskailija. Tuskailija siinä mielessä, että olen ottanut puolikkaan Zopinoxin. Yli tunti kulunut, ei vaan uni tule. Tulee jälleen kova yö...

• BNZ

Erona on vaikutusaika, Stellan puoliintumisaika on noin 2h ja Imovanen noin 4-6h. Molemmat kuitenkin luetaan ns. nukahtamislääkkeiksi. On hyvin henkilökohtaista, että miten ne vaikuttaa ja tuleeko sivuvaikutuksia ym. Kyllä lääkäri ehdottaa mielestään parasta vaihtoehtoa, eikä se välttämättä ole noista kumpikaan, vaikka pyytäisit. Jatkuvassa (jokailtaisessa) käytössä pitkällä aikavälillä saattaa aiheuttaa riippuvuutta siinä, missä muutkin bentsot ja niiden kaltaiset lääkkeet, joten kannattaa käyttää vain tarvittaessa. Unen kanssa taistellut itsekin nuoresta lähtien. Tsemiä ja jaksamista. :)

• tuskailija yöllä

Niin, minulla on nyt noita Zopinoxeja. Löytyy myös muutama aloittajan mainitsema Stella. Sain kokeiltavaksi tutulta kun kerroin unettomuudestani. Pitäisi kai käydä lääkärissä ja pyytää niitä tai jotain muita.
        Olen ottanut aina puolikkaan tabletin, onkohan liian vähän? Pakko nyt käyttää kun uni ei tule. En tiedä miksi en saa unta, ei pitäisi olla mitään syytä. Pitäisiköhän ulkoilla enemmän, se on viime aikoina jäänyt ihan olemattomiin. Nyt aion kyllä käyttää noita nukahtamislääkkeitä, muuten ei jaksa. kai sellainenkin aika koittaa, että voin lopettaa ne.
        Millaisia sivuvaikutuksia noista voi tulla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      101
      4994
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      252
      2057
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      89
      1683
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1190
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      338
      1169
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1100
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1099
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      149
      1079
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1039
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      984
    Aihe