Isän rakkauskirje

Tuossa jaikalin ketjussa joku on laittanut sinne Isän rakkauskirjeen. Se on hyvin kaunis, ja tuntuu ensinäkemältä ihan oikealta. Minäkin joskus törmäsin tuohon netissä ja taisin linkittääkkin sen jollekkin, ilman sen kummempaa ajatusta.
Mutta kun tuota oikein tutkii ja ajattelee, niin ei siinä kaikki ole aivan kohdallaan.
Sehän on kirjoitettu uskosta osattomalle ihmiselle. Ongelmia on ainakin näissä kohdissa.
-



>>Tein sinut minun kuvakseni.>Minussa sinä elät, liikut ja olet.>Sillä sinä olet minun lapseni.>En ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus.
Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani
vain siksi, että olet minun lapseni ja minä olen Isäsi.>Minä iloitsen sinusta laulaen.>Olen Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta.>Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan,
ja kertomaan, etten pidä kirjaa synneistäsi.

25

1816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjanpito ei lopu

      En ole lukenut tuota kirjettä mutta ymmärrän pointtisi. Minusta jokainen on Jumalan lapsi huolimatta siitä onko hän uskova vai ei. Jumala ei hyljännyt ihmistä lankeemuksen jälkeenkään vaan hän on aina Jumalan lapsi ja Hänelle arvokas.
      juutalaisteologia vain on muuttanut tuon asian jopa suorituspainotteiseksi.
      >>>Jumala pitää uskosta osattoman kohdalla kirjaa synneistä

      • ml213.

        Toisaalta olet oikeassa ja toisaalta väärässä.

        Jos asiaa lähestytään Raamatun ilmoitusten kautta, niin Jumalan lapsi on tämä;

        "Mutta, kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä".

        Siis ihminen ei luonnostaan ole Jumalan lapsi,- vaan silloin kun hän ottaa vastaan/uskoo Jumalan aivooitukset todeksi.

        Mutta,- taas siinä olet oikesasa ettei Jumala hyljännyt turmeltunutta ihmistä,- vaan Jumala aivoitti pelastaa ihmisen takaisin lapsekseen uhraamalla Poikansa/antamalla Pojalle tehtävän tehdä eläväksi tämä synteihinsä kuollut ihminen ja tämä toteutuu 100%,- koska se on Jumalan tahto/aivoitus.

        Lopussa .... kaikki.... ihmiset ovat notkistaneet polvensa Jeesuksen Kristuksen edessä ja tulevat suullaan tunnustamaan; Jeesus Kristus on Herra. Eli kaikki ihmiset ottavat HÄNET vastaan.Pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Pojassa ja siten tunnustavat; Jeesus Kristus on Herra ja näin ympyrä on sulkeentunut eli Jumalan aivoittama ihmisen pelastaminen lapsekseen on todellisuutta.


      • ml213. kirjoitti:

        Toisaalta olet oikeassa ja toisaalta väärässä.

        Jos asiaa lähestytään Raamatun ilmoitusten kautta, niin Jumalan lapsi on tämä;

        "Mutta, kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä".

        Siis ihminen ei luonnostaan ole Jumalan lapsi,- vaan silloin kun hän ottaa vastaan/uskoo Jumalan aivooitukset todeksi.

        Mutta,- taas siinä olet oikesasa ettei Jumala hyljännyt turmeltunutta ihmistä,- vaan Jumala aivoitti pelastaa ihmisen takaisin lapsekseen uhraamalla Poikansa/antamalla Pojalle tehtävän tehdä eläväksi tämä synteihinsä kuollut ihminen ja tämä toteutuu 100%,- koska se on Jumalan tahto/aivoitus.

        Lopussa .... kaikki.... ihmiset ovat notkistaneet polvensa Jeesuksen Kristuksen edessä ja tulevat suullaan tunnustamaan; Jeesus Kristus on Herra. Eli kaikki ihmiset ottavat HÄNET vastaan.Pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Pojassa ja siten tunnustavat; Jeesus Kristus on Herra ja näin ympyrä on sulkeentunut eli Jumalan aivoittama ihmisen pelastaminen lapsekseen on todellisuutta.

        EI SE ETTÄ JOKU JOUTUU NOTKISTAMAAN POLVET JA OTTAMAAN NISKALAUKAUS VASTAAN MERKITSEE ETTÄ HÄN OLIS JOTENKIN ANTAUTUNUT.. KYLLÄ SIINÄ NÄHDÄÄN ETTÄ HEITÄ PAKOTETAAN. MUTTA ETTÄ SAA UNITARISMIN ELÄMÄÄN NIIN TÄYTYY KEHITELLÄ ONIA USKONNOLLISIA OPPEJA JA HÄVITTÄÄ JA LISÄTÄ RAAMATTUUN..


    • Niko.

      Ajattelen, että olet pohtinut hyvin viisaita ja viisaasti!

      On juuri näin kuten kirjoitit.
      Samalla on hyvä huomata myös evankeliumeita ja apostolien tekoja lukiessa se, että Apostolit eivät koskaan saarnanneet Jumalan rakkaudesta uskosta osattomille!

      Eräs suuri Jumalan mies sanoikin viisaasti, että Jumalan rakkaudesta saarnaaminen heille jotka eivät usko, on hyvin lähellä sitä, mitä Jeesus sanoi "helmien heittämisestä sioille". Sillä ihminen joka ei usko, eikä tahdo kääntyä, pitää helposti kuulemaansa Sanaa halpana ja se Rakkauden sanoma mitä heille tuodaan pojetaan helposti halpana jalkoihinsa...

      Apostolinen malli olikin AINA saarnata parannuksen tekoa, kääntymystä pahoista teoistaan!
      Tämän vuoksihan ihmisille annettiin Mooseksen laki, että laki PALJASTAISI ihmisille heidän syntisyytensä, saisi heidän sydämensä nöyrtymään ja huomaamaan se, että "olemme kaikki rikkoneet" ja olemme täysin riippuvaisi Jumalan armosta.

      Johanneksen evankeliumi, jotka usein kuulee tarjottavan nimenomaan uskosta osattomille, on myös hieman kyseenalaista, sillä Johannes kirjoitti evankeliuminsa nimenomaan Kristuksen seuraajille!
      Sen vuoksi Johannes paljastaa sen suuren "salaisuuden" Jumalan valtavasta rakkaudesta!

      Sama koskee myös Raamatun tunnetuinta jaetta, Joh. 3:16.
      On totta, että Jumalan rakkaus ihmisiä kohtaan oli valtava, niin valtava, että vaikka olimme syntisiä, pimeydessä rypeviä ja täysin Jumalasta poiskääntyneitä, niin SILTI Jumala rakasti ihmisiä niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa meidän puolestamme ristin kuolemaan... käymään läpi helvetin, jotte me saisimme Elämän!

      Apostolit eivät kuitenkaan saarnanneet Jumalan rakkautta, vaan julistivat evakeliumia, että ihmiset tuntisivat piston sydämessään, nöyryisivät ja antaisivat pelastaa itsensä!
      Kun mielenmuutos tapahtuu, ihminen uskoo ja kastetaan pääsee hän sisälle Elämään ja Kristuksen Tielle.
      Ja kuinka valtava onkaan Jumalan valmistama pelastus ihmisille, kuinka suuret ovatkaan Hänen salaituutensa ja juuri näistä Johannes evankeliumissaan kertoo isällisellä rakkaudella heille jotka ovat pääseet osalliseksi Elämän Puusta!

      • Ethän sä Niko ajattele niin, että uskosta osattomille ei saa puhua Jumalan rakkaudesta? Minä olen toiminut ihan toisin. Jeesuskin vietti aikaa syntisten seurassa puhuen heille Jumalan rakkaudesta. Miten se Jumalan rakkaus ilmenee täällä maailmassa? Jumalan rakkaus ilmenee meidän uskovien kautta, sanoissa ja tekemisesssä. Ei Jumala voi näkyä täällä muutoin, kuin meidän kauttamme.


      • Niko.
        jari-pek-ka kirjoitti:

        Ethän sä Niko ajattele niin, että uskosta osattomille ei saa puhua Jumalan rakkaudesta? Minä olen toiminut ihan toisin. Jeesuskin vietti aikaa syntisten seurassa puhuen heille Jumalan rakkaudesta. Miten se Jumalan rakkaus ilmenee täällä maailmassa? Jumalan rakkaus ilmenee meidän uskovien kautta, sanoissa ja tekemisesssä. Ei Jumala voi näkyä täällä muutoin, kuin meidän kauttamme.

        Olethan lukenut viestejäni palstalla jo pitkään ja varmasti huomannut mistä saarnaan!? Olen puhunut myös rakkaudesta.

        Olen kuitenkin henkilökohtaisesti sitä mieltä, että se malli jonka apostolit meille antoivat on oikea malli ja sen mukaan meidänkin olisi maailmaan evankeliumia viedä.

        Jumalan rakkaus ja siitä puhuminen on niin armokas asia, että on syytä olla viisas ja varovainen siitä puhuttaessa, millon puhuu, missä puhuu ja kenelle puhuu!

        Jos ihminen on epäuskoinen ihminen, kiinni syntisissä töissä ja hänelle saarnataan VAIN rakkaudesta, niin silloin uskon, että teemme karhunpalveluksen.
        Helposti saadaan kuvitelma, että teit mitä vain, niin Jumala rakastaa, eikä silloin jää ollenkaan sijaa parannukselle tahi kääntymykselle saatikka sydämen nöyrtymiselle Herran edessä!

        Jumala on vanhurskas Jumala ja Jumala vihaa vääryyttä ja syntiä!

        Apostolien mallia ja esimerkki on mielestäni se mitä meidä tulisi pyrkiä noudattamaan.

        Herra itse sanoi meille näin:
        "Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset."


      • Niko. kirjoitti:

        Olethan lukenut viestejäni palstalla jo pitkään ja varmasti huomannut mistä saarnaan!? Olen puhunut myös rakkaudesta.

        Olen kuitenkin henkilökohtaisesti sitä mieltä, että se malli jonka apostolit meille antoivat on oikea malli ja sen mukaan meidänkin olisi maailmaan evankeliumia viedä.

        Jumalan rakkaus ja siitä puhuminen on niin armokas asia, että on syytä olla viisas ja varovainen siitä puhuttaessa, millon puhuu, missä puhuu ja kenelle puhuu!

        Jos ihminen on epäuskoinen ihminen, kiinni syntisissä töissä ja hänelle saarnataan VAIN rakkaudesta, niin silloin uskon, että teemme karhunpalveluksen.
        Helposti saadaan kuvitelma, että teit mitä vain, niin Jumala rakastaa, eikä silloin jää ollenkaan sijaa parannukselle tahi kääntymykselle saatikka sydämen nöyrtymiselle Herran edessä!

        Jumala on vanhurskas Jumala ja Jumala vihaa vääryyttä ja syntiä!

        Apostolien mallia ja esimerkki on mielestäni se mitä meidä tulisi pyrkiä noudattamaan.

        Herra itse sanoi meille näin:
        "Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset."

        Jumala ei taivuttanut ja nöyryyttänyt minua vihallaan ja kovuudellaan eikä helvetin pelolla, vaan hyvyydellään, rakkaudellaan ja laupeudellaan.

        Roomalaiskirje 2
        4 "Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?"

        Roomalaiskirje 5
        8 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme"


      • Niko. kirjoitti:

        Olethan lukenut viestejäni palstalla jo pitkään ja varmasti huomannut mistä saarnaan!? Olen puhunut myös rakkaudesta.

        Olen kuitenkin henkilökohtaisesti sitä mieltä, että se malli jonka apostolit meille antoivat on oikea malli ja sen mukaan meidänkin olisi maailmaan evankeliumia viedä.

        Jumalan rakkaus ja siitä puhuminen on niin armokas asia, että on syytä olla viisas ja varovainen siitä puhuttaessa, millon puhuu, missä puhuu ja kenelle puhuu!

        Jos ihminen on epäuskoinen ihminen, kiinni syntisissä töissä ja hänelle saarnataan VAIN rakkaudesta, niin silloin uskon, että teemme karhunpalveluksen.
        Helposti saadaan kuvitelma, että teit mitä vain, niin Jumala rakastaa, eikä silloin jää ollenkaan sijaa parannukselle tahi kääntymykselle saatikka sydämen nöyrtymiselle Herran edessä!

        Jumala on vanhurskas Jumala ja Jumala vihaa vääryyttä ja syntiä!

        Apostolien mallia ja esimerkki on mielestäni se mitä meidä tulisi pyrkiä noudattamaan.

        Herra itse sanoi meille näin:
        "Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset."

        Niko.
        Ei tietenkään niille pidä saarnata, jotka ei sitä halua. Jumalan rakkaudesta voi todistaa sanoittakin. Jumalan Sanaa ei pidä tuputtaa väkisin. Sanoohan Sana; "Älkää häiritkö rakkautta, ennen kuin se itse haluaa". Eli ei väkisten.
        -
        "Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset." -
        -
        Tuosta kerron eräältä uskonveljeltä kuulemani esimerkin älykkyydestä evankelioinnissa.
        -
        Oli kaksi miestä, tai voi olla, että niitä oli kolmekin, jotka mietti, että miten julistaa evankeliumia niin, että se ei olisi väkisin tuputtamista. He alkoivat käydä uimahallissa ja siellä yleisessä saunassa, kun oli joskus paljonkin porukkaa, niin he menivät istumaan, toinen toiseen päähän lauteita ja toinen toiseen päähän. Kun siinä oli hetki löylytelty, niin toinen miehistä kysyi; Onkos täällä ketään uskovaisia? Siihen kaveri vastaa toisesta päästä lauteita; No, on täällä yksi ainakin. Toinen taas; No mites sä tulit uskoon? Johon toinen taas vastasi, kertoen tarinansa.
        Näin nuo uskovat miehet saivat julistaa evankeliumia näille muille miehille, jotka siinä tahtomattaan tai tahtoen kuitenkin joutuivat kuuntelemaan.
        Niin kuin huomaat, Jumala antaa yllättävääkin viisautta evankeliumin työhön.


      • Evankeliumi on suora
        jari-pek-ka kirjoitti:

        Niko.
        Ei tietenkään niille pidä saarnata, jotka ei sitä halua. Jumalan rakkaudesta voi todistaa sanoittakin. Jumalan Sanaa ei pidä tuputtaa väkisin. Sanoohan Sana; "Älkää häiritkö rakkautta, ennen kuin se itse haluaa". Eli ei väkisten.
        -
        "Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset." -
        -
        Tuosta kerron eräältä uskonveljeltä kuulemani esimerkin älykkyydestä evankelioinnissa.
        -
        Oli kaksi miestä, tai voi olla, että niitä oli kolmekin, jotka mietti, että miten julistaa evankeliumia niin, että se ei olisi väkisin tuputtamista. He alkoivat käydä uimahallissa ja siellä yleisessä saunassa, kun oli joskus paljonkin porukkaa, niin he menivät istumaan, toinen toiseen päähän lauteita ja toinen toiseen päähän. Kun siinä oli hetki löylytelty, niin toinen miehistä kysyi; Onkos täällä ketään uskovaisia? Siihen kaveri vastaa toisesta päästä lauteita; No, on täällä yksi ainakin. Toinen taas; No mites sä tulit uskoon? Johon toinen taas vastasi, kertoen tarinansa.
        Näin nuo uskovat miehet saivat julistaa evankeliumia näille muille miehille, jotka siinä tahtomattaan tai tahtoen kuitenkin joutuivat kuuntelemaan.
        Niin kuin huomaat, Jumala antaa yllättävääkin viisautta evankeliumin työhön.

        Hyvä esimerkki nimikristittyjen sutkista menosta. Ajatellaan että tarkoitus pyhittää keinot.


      • eklesia
        jari-pek-ka kirjoitti:

        Niko.
        Ei tietenkään niille pidä saarnata, jotka ei sitä halua. Jumalan rakkaudesta voi todistaa sanoittakin. Jumalan Sanaa ei pidä tuputtaa väkisin. Sanoohan Sana; "Älkää häiritkö rakkautta, ennen kuin se itse haluaa". Eli ei väkisten.
        -
        "Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset." -
        -
        Tuosta kerron eräältä uskonveljeltä kuulemani esimerkin älykkyydestä evankelioinnissa.
        -
        Oli kaksi miestä, tai voi olla, että niitä oli kolmekin, jotka mietti, että miten julistaa evankeliumia niin, että se ei olisi väkisin tuputtamista. He alkoivat käydä uimahallissa ja siellä yleisessä saunassa, kun oli joskus paljonkin porukkaa, niin he menivät istumaan, toinen toiseen päähän lauteita ja toinen toiseen päähän. Kun siinä oli hetki löylytelty, niin toinen miehistä kysyi; Onkos täällä ketään uskovaisia? Siihen kaveri vastaa toisesta päästä lauteita; No, on täällä yksi ainakin. Toinen taas; No mites sä tulit uskoon? Johon toinen taas vastasi, kertoen tarinansa.
        Näin nuo uskovat miehet saivat julistaa evankeliumia näille muille miehille, jotka siinä tahtomattaan tai tahtoen kuitenkin joutuivat kuuntelemaan.
        Niin kuin huomaat, Jumala antaa yllättävääkin viisautta evankeliumin työhön.

        "Älkää häiritkö rakkautta, ennen kuin se itse haluaa" Tämä on tarkoitettu "uloskutsutuille" eklesia. Jeesuksen tulemus tulee silloin kun Hän itse haluaa ja sitä ei tiedä Poikakaan vain Isä. Vomme vain lota että Hän tulee . Siunaamme Isaelia ja iloitsemme että hän tekee niin kuin on luvannutkin. Korkea veisu on avautunut monille kovin eritavalla joten kannattaa kuunnella siitä kertovia saarnoja ja lukea tekstejä jotta asia syvenee.


    • Tervehdys, Jari-Pek-ka! Mistä päättelet että >"Sehän on kirjoitettu uskosta osattomalle ihmiselle"

      • Eikös siellä lopussa sanota, "tule kotiin" ja kysytä "haluatko olla minun lapseni"


    • Love Letter

      Isän Rakkauskirje

      Lapseni...

      Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta.
      Ps. 139:1

      Tiedän milloin istut ja milloin nouset.
      Ps. 139:2

      Tunnen kaikki sinun tiesi.
      Ps. 139:3

      Olen laskenut kaikki pääsi hiuksetkin.
      Matt. 10:29-31

      Tein sinut minun kuvakseni.
      1. Moos. 1:27

      Minussa sinä elät, liikut ja olet.
      Ap.t. 17:28

      Sillä sinä olet minun lapseni.
      Ap.t. 17:28

      Tunsin sinut jo ennen syntymääsi.
      Jer. 1:4-5

      Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa.
      Ef. 1:11-12

      Et ollut vahinko.
      Ps. 139:15-16

      Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun kirjaani.
      Ps. 139:15-16

      Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut.
      Ap.t. 17:26

      Sinä olet ihme, suuri ihme.
      Ps. 139:14

      Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa.
      Ps. 139:13

      Saatoin sinut maailmaan syntymäpäivänäsi.
      Ps. 71:6

      Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan.
      Joh. 8:41-44

      En ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus.
      1. Joh. 4:16

      Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani
      1. Joh. 3:1

      vain siksi, että olet minun lapseni ja minä olen Isäsi.
      1. Joh. 3:1

      Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi.
      Matt. 7:11

      Sillä minä olen täydellinen Isä.
      Matt. 5:48

      Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta.
      Jaak. 1:17

      Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi.
      Matt. 6:31-33

      Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa.
      Jer. 29:11

      Minä rakastan sinua ikuisella rakkaudella.
      Jer. 31:3

      Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin hiekanjyväset meren rannalla.
      Ps. 139:17-18

      Minä iloitsen sinusta laulaen.
      Sef. 3:17

      En koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää.
      Jer. 32:40

      Sillä sinä olet minun aarteeni.
      2. Moos. 19:5

      Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani.
      Jer. 32:41

      Ja tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita.
      Jer. 33:3

      Jos etsit minua koko sydämestäsi, löydät minut.
      5. Moos. 4:29

      Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo,
      Ps. 37:4

      koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet.
      Fil. 2:13

      Voin tehdä sinulle enemmän kuin osaat edes kuvitella,
      Ef. 3:20

      sillä olen suurin rohkaisijasi.
      2. Tess. 2:16-17

      Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi.
      2. Kor. 1:3-4

      Kun sydämesi on särkynyt, olen lähelläsi.
      Ps. 34:18

      Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa lammastaan.
      Jes. 40:11

      Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet.
      Ilm. 21:3-4

      Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä.
      Ilm. 21:3-4

      Olen Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta.
      Joh. 17:23

      Jeesuksessa rakkauteni sinuun tulee ilmi.
      Joh. 17:26

      Hän on olemukseni täydellinen kuva.
      Hepr. 1:3

      Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan,
      Room. 8:31

      ja kertomaan, etten pidä kirjaa synneistäsi.
      2. Kor. 5:18-19

      Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä sovinnon.
      2. Kor. 5:18-19

      Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua kohtaan.
      1. Joh. 4:10

      Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi.
      Room. 8:31-32

      Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut.
      1. Joh. 2:23

      Eikä mikään enää erota sinua minun rakkaudestani.
      Room. 8:38-39

      Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat.
      Luuk. 15:7

      Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä.
      Ef. 3:14-15

      Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
      Joh. 1:12-13

      Minä odotan sinua.
      Luuk. 15:11-32

      Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi
      Kaikkivaltias Jumala

      Permission To Copy:
      Please feel free to copy this text and share it with your friends as long as you do so free of charge
      and you include the following copyright information..."Father's Love Letter Used By Permission Father Heart Communications Copyright 1999-2008 Translated by Tarja Nieminenv www.FathersLoveLetter.com"

    • Jari-Pekka

      Minä olen iloinnut kirjoituksistasi.
      Mutta tämä aloitus olisi pitänyt jättää tekemättä.

      Mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi,
      ja niin meidän täytyy nyt sitten alkaa repiä tuota Rakkaus Kirjettä.

      Kun putkahdit tähän maailmaan, niin ...
      kysypä vaikka äidiltäsi ...
      näkikö hän sinussa tämän maailman ruhtinaan,
      kokiko hän, että piti paholaista sylissään.
      vai kokiko hän, että imetti lahjaa,
      jonka Jumala oli hänelle antanut.

      Yksikään ihminen ei elä eikä liiku millimetriäkään,
      ilman että Jeesus tekee sen mahdolliseksi.
      Kaikki on luotu Häneen ja Hänessä kaikki pysyy voimassa.
      Raamattu sanoo, että Hän on meidän kaikkien isä,
      koska Hän on luonut meidät.

      Jokaisen ihmisen nimi on kirjoitettu Elämän kirjaan.
      Missään ei sanota, että jonkun nimi kirjoitettaisiin sinne.
      Mutta jos hylkäämme meille tarjolla olevan pelastuksen,
      niin tuo nimi pyyhitään pois.

      Juuri siinä näkyi Jumalan Rakkaus,
      että Hän sovitti meidät, kun me vielä olimme syntiset.
      Kun me vielä olimme pahoja.

      Jokainen saa tulla Vapahtajan luokse juuri sellaisena kuin on.
      Muunlaisena hän ei voi tulla.
      Ja vaikka hän tulisi sianpissalle haisevissa vaatteissa,
      niin Isä ottaa kaiken hyvän tuhlanneen lapsensa avosylin vastaan
      ja alkaa ilojuhla. Jota vanhempi veli ei ymmärtänyt.

      • kalamos.
        ehkä tamäntapaisessa muodossa tuo voisi olla lähempänä totuutta. Jätin Raamatun kohdat pois, koska ne eivät ehkä kaikilta osin sopisi enää kaikkiin kohtiin, vaikka osaltaan sopivatkin.
        -
        Lapseni,

        Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta. Tiedän milloin istut
        ja milloin nouset. Tunnen kaikki sinun tiesi. Olen laskenut kaikki pääsi
        hiuksetkin. Tein ihmisen alunperin minun kuvakseni, mutta Aadamin lankeemuksessa synti tuli maailmaan ja minun kuvani ihmisessä mureni, mutta Jeesuksessa se jälleen tulee näkyviin, jos tahdot ottaa Jeesuksen vastaan. Jos otat Jeesuksen vastaan ja avaat sydämesi minulle, niin silloin, minussa sinä elät, liikut ja olet.
        Sillä silloin, kun otat Jeesuksen vastaan, sinä olet minun lapseni.
        Tunsin sinut jo ennen syntymääsi. Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa, mutta jätin sinulle vapauden valita, tahdotko olla Jumalan lapsi.
        Et ollut vahinko. Ps. Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun
        kirjaani. Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut. Sinä olet
        ihme, suuri ihme. Ps. Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa. Saatoin sinut
        maailmaan syntymäpäivänäsi.
        Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan. En
        ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus. Ja haluan antaa sinulle
        ylen määrin rakkauttani, jos vain tahdot, että olet minun lapseni ja minä olen
        Isäsi. Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi.
        Sillä minä olen täydellinen Isä. Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta.
        Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi, jos vain tahdot tulla minun omakseni.
        Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa. Minä rakastan sinua
        ikuisella rakkaudella. Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin
        hiekan jyväset meren rannalla. Minä iloitsen sinusta laulaen sinä päivänä, kun tulet minun omakseni, enkä koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää. Sillä sinä olet minun aarteeni.
        Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani. Ja
        tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita. Jos etsit minua koko sydämestäsi,
        löydät minut. Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo,
        koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet. Voin tehdä sinulle
        enemmän kuin osaat edes kuvitella, sillä olen suurin rohkaisijasi.
        Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi. Kun sydämesi
        on särkynyt, olen lähelläsi. Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa
        lammastaan. Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet. Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä. Ilm. 21:3-4
        Tahdon olla Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta. Jeesuksessa
        rakkauteni sinuun tulee ilmi. Joh. Hän on olemukseni täydellinen kuva.
        Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan, ja kertomaan,
        etten pidä kirjaa minun omieni synneistä, vaan olen siirtänyt ne Jeesuksessa niin kauas, kuin itä on lännestä. Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä
        sovinnon. Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua
        kohtaan. Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi. Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut. Eikä mikään enää erota
        sinua minun rakkaudestani.
        Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat. Olen aina
        ollut ja tulen aina olemaan Isä. Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
        Minä odotan sinua. Luuk. 15:11-32
        Rakkaudella,
        Taivaallinen Isä
        Kaikkivaltias Jumala
        -

        Voi olla, että vieläkin jäi jotakin korjattavaa?


      • jari-pek-ka kirjoitti:

        kalamos.
        ehkä tamäntapaisessa muodossa tuo voisi olla lähempänä totuutta. Jätin Raamatun kohdat pois, koska ne eivät ehkä kaikilta osin sopisi enää kaikkiin kohtiin, vaikka osaltaan sopivatkin.
        -
        Lapseni,

        Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta. Tiedän milloin istut
        ja milloin nouset. Tunnen kaikki sinun tiesi. Olen laskenut kaikki pääsi
        hiuksetkin. Tein ihmisen alunperin minun kuvakseni, mutta Aadamin lankeemuksessa synti tuli maailmaan ja minun kuvani ihmisessä mureni, mutta Jeesuksessa se jälleen tulee näkyviin, jos tahdot ottaa Jeesuksen vastaan. Jos otat Jeesuksen vastaan ja avaat sydämesi minulle, niin silloin, minussa sinä elät, liikut ja olet.
        Sillä silloin, kun otat Jeesuksen vastaan, sinä olet minun lapseni.
        Tunsin sinut jo ennen syntymääsi. Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa, mutta jätin sinulle vapauden valita, tahdotko olla Jumalan lapsi.
        Et ollut vahinko. Ps. Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun
        kirjaani. Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut. Sinä olet
        ihme, suuri ihme. Ps. Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa. Saatoin sinut
        maailmaan syntymäpäivänäsi.
        Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan. En
        ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus. Ja haluan antaa sinulle
        ylen määrin rakkauttani, jos vain tahdot, että olet minun lapseni ja minä olen
        Isäsi. Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi.
        Sillä minä olen täydellinen Isä. Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta.
        Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi, jos vain tahdot tulla minun omakseni.
        Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa. Minä rakastan sinua
        ikuisella rakkaudella. Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin
        hiekan jyväset meren rannalla. Minä iloitsen sinusta laulaen sinä päivänä, kun tulet minun omakseni, enkä koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää. Sillä sinä olet minun aarteeni.
        Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani. Ja
        tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita. Jos etsit minua koko sydämestäsi,
        löydät minut. Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo,
        koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet. Voin tehdä sinulle
        enemmän kuin osaat edes kuvitella, sillä olen suurin rohkaisijasi.
        Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi. Kun sydämesi
        on särkynyt, olen lähelläsi. Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa
        lammastaan. Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet. Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä. Ilm. 21:3-4
        Tahdon olla Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta. Jeesuksessa
        rakkauteni sinuun tulee ilmi. Joh. Hän on olemukseni täydellinen kuva.
        Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan, ja kertomaan,
        etten pidä kirjaa minun omieni synneistä, vaan olen siirtänyt ne Jeesuksessa niin kauas, kuin itä on lännestä. Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä
        sovinnon. Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua
        kohtaan. Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi. Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut. Eikä mikään enää erota
        sinua minun rakkaudestani.
        Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat. Olen aina
        ollut ja tulen aina olemaan Isä. Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
        Minä odotan sinua. Luuk. 15:11-32
        Rakkaudella,
        Taivaallinen Isä
        Kaikkivaltias Jumala
        -

        Voi olla, että vieläkin jäi jotakin korjattavaa?

        Yksi Raamatunkohta sinne näköjään jäi


      • jari-pek-ka kirjoitti:

        kalamos.
        ehkä tamäntapaisessa muodossa tuo voisi olla lähempänä totuutta. Jätin Raamatun kohdat pois, koska ne eivät ehkä kaikilta osin sopisi enää kaikkiin kohtiin, vaikka osaltaan sopivatkin.
        -
        Lapseni,

        Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta. Tiedän milloin istut
        ja milloin nouset. Tunnen kaikki sinun tiesi. Olen laskenut kaikki pääsi
        hiuksetkin. Tein ihmisen alunperin minun kuvakseni, mutta Aadamin lankeemuksessa synti tuli maailmaan ja minun kuvani ihmisessä mureni, mutta Jeesuksessa se jälleen tulee näkyviin, jos tahdot ottaa Jeesuksen vastaan. Jos otat Jeesuksen vastaan ja avaat sydämesi minulle, niin silloin, minussa sinä elät, liikut ja olet.
        Sillä silloin, kun otat Jeesuksen vastaan, sinä olet minun lapseni.
        Tunsin sinut jo ennen syntymääsi. Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa, mutta jätin sinulle vapauden valita, tahdotko olla Jumalan lapsi.
        Et ollut vahinko. Ps. Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun
        kirjaani. Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut. Sinä olet
        ihme, suuri ihme. Ps. Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa. Saatoin sinut
        maailmaan syntymäpäivänäsi.
        Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan. En
        ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus. Ja haluan antaa sinulle
        ylen määrin rakkauttani, jos vain tahdot, että olet minun lapseni ja minä olen
        Isäsi. Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi.
        Sillä minä olen täydellinen Isä. Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta.
        Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi, jos vain tahdot tulla minun omakseni.
        Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa. Minä rakastan sinua
        ikuisella rakkaudella. Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin
        hiekan jyväset meren rannalla. Minä iloitsen sinusta laulaen sinä päivänä, kun tulet minun omakseni, enkä koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää. Sillä sinä olet minun aarteeni.
        Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani. Ja
        tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita. Jos etsit minua koko sydämestäsi,
        löydät minut. Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo,
        koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet. Voin tehdä sinulle
        enemmän kuin osaat edes kuvitella, sillä olen suurin rohkaisijasi.
        Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi. Kun sydämesi
        on särkynyt, olen lähelläsi. Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa
        lammastaan. Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet. Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä. Ilm. 21:3-4
        Tahdon olla Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta. Jeesuksessa
        rakkauteni sinuun tulee ilmi. Joh. Hän on olemukseni täydellinen kuva.
        Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan, ja kertomaan,
        etten pidä kirjaa minun omieni synneistä, vaan olen siirtänyt ne Jeesuksessa niin kauas, kuin itä on lännestä. Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä
        sovinnon. Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua
        kohtaan. Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi. Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut. Eikä mikään enää erota
        sinua minun rakkaudestani.
        Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat. Olen aina
        ollut ja tulen aina olemaan Isä. Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
        Minä odotan sinua. Luuk. 15:11-32
        Rakkaudella,
        Taivaallinen Isä
        Kaikkivaltias Jumala
        -

        Voi olla, että vieläkin jäi jotakin korjattavaa?

        Tuo alkuperäinen versio oli rivi riviltä sidottu Raamatun tekstiin.
        Se oli hyvin oleellista. Tälle sinun versiollesi ei niin voi tehdä.

        En haluaisi repiä enempää tuota alkuperäistä versiota.
        Mutta vastaapa edellisessä kommentissani olleisiin asioihin!


      • Kiitos kalamos kirjoituksestasi....
        Saanko kysyä,miten jaksat olla lempeä,ja sanasi ovat
        lämpöisempiä kuin muiden.?

        Tiedän mistä voimasi saat,
        mutta miksihän muiden ei ole?


      • jari-pek-ka kirjoitti:

        kalamos.
        ehkä tamäntapaisessa muodossa tuo voisi olla lähempänä totuutta. Jätin Raamatun kohdat pois, koska ne eivät ehkä kaikilta osin sopisi enää kaikkiin kohtiin, vaikka osaltaan sopivatkin.
        -
        Lapseni,

        Et ehkä tunne minua, mutta minä tiedän kaiken sinusta. Tiedän milloin istut
        ja milloin nouset. Tunnen kaikki sinun tiesi. Olen laskenut kaikki pääsi
        hiuksetkin. Tein ihmisen alunperin minun kuvakseni, mutta Aadamin lankeemuksessa synti tuli maailmaan ja minun kuvani ihmisessä mureni, mutta Jeesuksessa se jälleen tulee näkyviin, jos tahdot ottaa Jeesuksen vastaan. Jos otat Jeesuksen vastaan ja avaat sydämesi minulle, niin silloin, minussa sinä elät, liikut ja olet.
        Sillä silloin, kun otat Jeesuksen vastaan, sinä olet minun lapseni.
        Tunsin sinut jo ennen syntymääsi. Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa, mutta jätin sinulle vapauden valita, tahdotko olla Jumalan lapsi.
        Et ollut vahinko. Ps. Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun
        kirjaani. Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut. Sinä olet
        ihme, suuri ihme. Ps. Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa. Saatoin sinut
        maailmaan syntymäpäivänäsi.
        Ne, jotka eivät tunne minua, ovat antaneet minusta väärän kuvan. En
        ole kaukainen enkä vihainen vaan täydellinen rakkaus. Ja haluan antaa sinulle
        ylen määrin rakkauttani, jos vain tahdot, että olet minun lapseni ja minä olen
        Isäsi. Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen isäsi koskaan kykenisi.
        Sillä minä olen täydellinen Isä. Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta.
        Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja täytän kaikki tarpeesi, jos vain tahdot tulla minun omakseni.
        Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi varalle on aina ollut täynnä toivoa. Minä rakastan sinua
        ikuisella rakkaudella. Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat kuin
        hiekan jyväset meren rannalla. Minä iloitsen sinusta laulaen sinä päivänä, kun tulet minun omakseni, enkä koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää. Sillä sinä olet minun aarteeni.
        Haluan koko sydämestäni ja sielustani palauttaa asemasi lapsenani. Ja
        tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita. Jos etsit minua koko sydämestäsi,
        löydät minut. Iloitse minussa, ja annan sinulle, mitä sydämesi toivoo,
        koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet. Voin tehdä sinulle
        enemmän kuin osaat edes kuvitella, sillä olen suurin rohkaisijasi.
        Olen myös Isä, joka lohduttaa sinua kaikissa murheissasi. Kun sydämesi
        on särkynyt, olen lähelläsi. Kannan sinua sylissäni niin kuin paimen kantaa
        lammastaan. Kerran tulee päivä, jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet. Ja otan pois kaiken sen tuskan, jota olet kärsinyt maan päällä. Ilm. 21:3-4
        Tahdon olla Isäsi ja rakastan sinua aivan kuin poikaani Jeesusta. Jeesuksessa
        rakkauteni sinuun tulee ilmi. Joh. Hän on olemukseni täydellinen kuva.
        Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi, en sinua vastaan, ja kertomaan,
        etten pidä kirjaa minun omieni synneistä, vaan olen siirtänyt ne Jeesuksessa niin kauas, kuin itä on lännestä. Jeesus kuoli, jotta sinä ja minä voisimme tehdä
        sovinnon. Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus rakkaudestani sinua
        kohtaan. Annoin kaiken, mitä rakastin, saadakseni sinun rakkautesi. Jos otat vastaan Jeesuksen, otat vastaan minut. Eikä mikään enää erota
        sinua minun rakkaudestani.
        Tule kotiin, ja järjestän taivaassa kaikkien aikojen juhlat. Olen aina
        ollut ja tulen aina olemaan Isä. Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
        Minä odotan sinua. Luuk. 15:11-32
        Rakkaudella,
        Taivaallinen Isä
        Kaikkivaltias Jumala
        -

        Voi olla, että vieläkin jäi jotakin korjattavaa?

        Kun Raamattu puuhuu ihmisen jumalakuvaksi tekemisestä, se tarkoittaa sillä hengellistä jumalakuvaa, sillä "Jumala on Henki", joka kuvaili itseänsä Moosekselle;

        2.Mooseksen kirja 34
        6 'Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa",

        Lihan mukaan armahtamatonta sukukuntaa Jeesus kutsui "kieroksi ja nurjaksi" sukukunnaksi, jonka kaltaiseksi ymmärtämättömät ihmiset Jumalan ja mys Kristuksen kuvittelevat, [Room.1:23 ja 2.Kor.5:16]

        Oikea ja väärentämätön jumalakuva on tämä:

        Luukkaan evankeliumi 6
        36 "Olkaa armahtavaiset, niin kuin teidän Isänne on armahtavainen."


      • leahimn kirjoitti:

        Kiitos kalamos kirjoituksestasi....
        Saanko kysyä,miten jaksat olla lempeä,ja sanasi ovat
        lämpöisempiä kuin muiden.?

        Tiedän mistä voimasi saat,
        mutta miksihän muiden ei ole?

        Kysymyksesi yllättää minut täysin.
        Sillä juuri tässä ketjussa sivalsin aika pahasti.
        Vielä aamulla, kun heräsin, ajattelin,
        että pitääköhän minun poistaa kommenttini.

        Asia, minkä kirjoitin, oli kyllä mielestäni oikein.
        Mutta oliko kommenttini motiivina puhdas Rakkaus?

        Vai kirjoitinko siinä katkeroituksessa,
        kun jonkun laatima, niin hyvä Isän Rakkauskirje,
        jonka jokainen rivi oli lujasti sidottu Jumalan Sanaan,
        ja jonka laitin tuonne Jaikalin ketjuun,
        vieläpä ilman omaa nimimerkkiäni,
        jotta nimimerkkini ei häiritsisi ja estäisi
        ketään ottamasta vastaan tuota Rakkauskirjeen sanomaa,
        ja sitten näenkin tuon kirjeen otetun tänne revittäväksi.

        Toinen asia, mikä minua vaivaa eli kiusaa on se,
        että pelkään pahoin, ettei Jari-Pekka ollenkaan ymmärtänyt viestiäni.
        Ja silloin minä olen tehnyt vain pahaa.
        Olen haavoittanut Jumalan rakkaan lapsen sydäntä.
        Silloin olen taistellut ilmaan hosuen.

        Näissä tunnelmissa avasin tietokoneen,
        ja muitakin murheita ja taakkoja oli painamassa mieltäni.
        Normaalisti rukoilen tietokonetta avatessani,
        että Jumalan Pyhä Henki voitelisi jokaisen sanan,
        minkä kirjoitan. Nyt rukoilin vain itseni puolesta,
        että Jumala armahtaisi ja antaisi minulle ruumiin terveyttä.

        Ja sitten luin ensimmäiseksi juuri sinun kommenttisi.
        Kauniit sanasi olivat varmasti tarpeen tähän aamuun.
        Kiitos niistä.

        Elän päivän vain ja hetken kerrallansa Hänen armossaan.
        Ja olen iloinen, jos joskus voin olla tyhjä astia Hänen käytössään,
        kirjoittaessani jotakin tänne.

        Ruoko (= kalamos) särkynyneenäkin,
        voi joskus antaa kauniin äänen, kun Hän siihen puhaltaa.

        Mutta kyllä täällä on paljon kirjoittajia,
        joilla on erityinen armoitus siihen.

        Yksi heistä on Jari-Pekka. Muistetaan toisiamme rukouksin.


    • Jumala rakastaa myös meitä syntisiä,
      ja tuo oli MYÖS meitä varten!!!!
      Miksi uskova yrittää omia jotain Jumalalta
      yksinoikeudella????

      Ja..P,Jumala loi myös syntiset ihmiset!
      Petyin aloitukseesi!
      En olisi uskonut,että sie kirjoitat noin.:=(((((

      • Kyllä leahimn. Minäkin olen syntinen. Jumala rakastaa syntisiä. Ja jos joku ei ole syntinen, niin viimeistään silloin kun tulee tuntemaan Jeesuksen niin hänestä tulee syntinen. Ja jos ei tule niin silloin on jotain pielessä.


    • Kirjanpito ei lopu

      Mistähän johtuu että nimikristityt pelkäävät Jumalan rakkautta. Juuri Jumalan rakkaus vetää puoleensa ja saa ihmisen muuttumaan pois pahuudesta. Ei saarnat, ei helvetillä pelottelu varsinkaan kun sitä ei voi lukea Raamatusta Jumalan omasta sanasta, ei parannuksen tekoon kehoittaminen eikä mikään muukaan suorittaminen saa ihmistä haluamaan Jumalan luokse. Sen tekee ainoastaan Jumalan rakkaus. Jumala vetää puoleensa kaikenkattavalla ja ilmaiseksi tarjotulla armollaan. Siihen ei parhainkaan syntinen saarnamies pysty.

    • Niko !!! Iloitsen sun Raamattuista kirjoituxesta --->
      Jos ihminen on epäuskoinen ihminen, kiinni syntisissä töissä ja hänelle saarnataan VAIN rakkaudesta, niin silloin uskon, että teemme karhunpalveluksen.
      Helposti saadaan kuvitelma, että teit mitä vain, niin Jumala rakastaa, eikä silloin jää ollenkaan sijaa parannukselle tahi kääntymykselle saatikka sydämen nöyrtymiselle Herran edessä!

      Tän päivän ekumeenisiä suvaitsevuussaarnoja rakastaa ihminen helvettiin..

    • 77

      Lain tehtävä on herättää synnintunto ja ohjata ihminen ottamaan armoa vastaan. Sen tähden lakiakin tarvitaan. Laki kuitenkin synnyttää kuolemaa ja mehän haluamme synnyttää elämää, eikö totta? Siksi on julistettava evankeliumin ilosanomaa Jeesuksen teosta. Eikö se ole rakkautta ja hyväksyntää parhaimmillaan? Jumalan hyvyyys vetää ihmisiä parannukseen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe