Mistä on kysymys?

Hoidon tarpeessa?

Näin tämä herra Enkvist kirjoittaa:

"Mihin sitten uskon? Uskon, että maailmankaikkeus on suunnaton fysikaalinen systeemi, jolla ei itsellään ole toiveita tai päämääriä. Uskon, että elämä maapallolla on syntynyt onnekkaan sattuman ansiosta: olemme juuri sopivalla etäisyydellä sopivasta tähdestä. Uskon myös, että elämää löytyy monista Linnunratamme aurinkokunnista mutta että älyllinen elämä on hyvin harvinaista. Samalla tiedän, etten tiedä näitä asioita vaan että ne ovat uskomuksia. Uskon, että minuuteni on prosessi, molekyylitehtaiden kapitalistinen järjestelmä vailla kovaa ydintä ja viisivuotissuunnitelmaa tai suunnittelijaa, jota voisin kutsua itseksi. Sen istuin ei ole pelkästään aivoissani vaan koko kehoni osallistuu minätajuni säilyttämiseen. Uskon, että minuuden kokemukseni on parsittu kokoon pienistä palasista, että olen ollut monta henkilöä ja että tälläkin hetkellä aivoissani esiintyy minästäni erilaisia versioita, jotka saavat vallan tarpeen ja tilanteiden mukaan. Uskon ettei tahtoni ole vapaa vaan että kaikki toimeni, mielipiteeni, haluni ja ajatukseni syntyvät fysiikan lakeja tottelevien atomien ja molekyylien tanssista ja ovat vailla hengen ohjailua. Uskon että ”minä” on evoluutiossa valikoitunut rauhoittava kehtolaulu, tajunnassani kaikuva narratiivi, jonka aivoni rakentavat ylläpitääkseen jatkuvuuden ja kontrollin illuusiota. Uskonnollista uskoa pidän tajuntaan helposti kotoutuvana meeminä ja uskon, että uskonnot eivät vastaa mihinkään ihmiskunnan suurista kysymyksistä mutta että uskovalle ne antavat tunteen, että näihin ongelmiin olisi vastattu. Ajattelen lisäksi, että näkemykseni eivät vähennä ihmisyyden arvoa, eivät johda nihilismiin tai eettisten arvojen murentumiseen vaan että joko niistä huolimatta tai niiden ansiosta olen yleensä toiveikas, hilpeähkö, lievän pasifistinen ja varustettu omallatunnolla, joka moniin uskovaisiin verrattuna on sosiaalinen."

Onkohan kyseinen henkilö hoidon tarpeessa?

14

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfghjkli

      Opettelisit kirjoittamaan nimen oikein.

    • -

      Vaikea sanoa. Kaikkihan meistä joskus ovat jonkinsortin hoidon tarpeessa. Oliko tekstissä mielestäsi jotain, joka viittaisi jonkinlaiseen hoidontarpeeseen?

      • Hesperia psygologi

        " Uskon, että minuuden kokemukseni on parsittu kokoon pienistä palasista, että olen ollut monta henkilöä ja että tälläkin hetkellä aivoissani esiintyy minästäni erilaisia versioita, jotka saavat vallan tarpeen ja tilanteiden mukaan."

        Kuulostaa vakavalta psykoottiselta häiriöltä, selvästi pakkohoidon tarpeessa oleva yksilö.


      • keittiö sykiatri
        Hesperia psygologi kirjoitti:

        " Uskon, että minuuden kokemukseni on parsittu kokoon pienistä palasista, että olen ollut monta henkilöä ja että tälläkin hetkellä aivoissani esiintyy minästäni erilaisia versioita, jotka saavat vallan tarpeen ja tilanteiden mukaan."

        Kuulostaa vakavalta psykoottiselta häiriöltä, selvästi pakkohoidon tarpeessa oleva yksilö.

        Aika pieniä häiriöitä uskovaisiin verrattuna.


      • -
        Hesperia psygologi kirjoitti:

        " Uskon, että minuuden kokemukseni on parsittu kokoon pienistä palasista, että olen ollut monta henkilöä ja että tälläkin hetkellä aivoissani esiintyy minästäni erilaisia versioita, jotka saavat vallan tarpeen ja tilanteiden mukaan."

        Kuulostaa vakavalta psykoottiselta häiriöltä, selvästi pakkohoidon tarpeessa oleva yksilö.

        Ihminen, joka ei osaa kirjoittaa oikein sanaa psykologi, ei ensinnäkään ole sellainen, saatika muuten pätevä arvioimaan muista ihmisistä yhtään mitään. Nyt, ystävä rakas, ryömi takaisin helluntailaistesi sekaan heidän palstoilleen niin lupaan olla nöyryyttämättä sinua tämän enempää.


      • khjkhkhjkhkhjkhjkhjk
        - kirjoitti:

        Ihminen, joka ei osaa kirjoittaa oikein sanaa psykologi, ei ensinnäkään ole sellainen, saatika muuten pätevä arvioimaan muista ihmisistä yhtään mitään. Nyt, ystävä rakas, ryömi takaisin helluntailaistesi sekaan heidän palstoilleen niin lupaan olla nöyryyttämättä sinua tämän enempää.

        'Tosimies' kirjoittaa psykologin samalla tavalla.


    • pikaisesti hoitoon

      Kyseessä on vakavan luokan skitsofreeninen tapaus. Näkee itsessään monta persoonaa, yms.

      • kjhkhjkhkjhjkhjkhjkh

        Kritittyjen jumalakin on skitso?


    • Hoitsu hki

      Vakavan luokan mielisairaus, M1 lähetteen tarpeessa NYT!

      • pikaisesti hoitoon

        Onko sinusta Lestadiolaisesta lantalerssistä muka "pikaisesti hoitoon" nimimerkin valitseminen niin paha asia? Haista Lesta!


    • sivullinenx

      aikamoista meemimönjää ei kirjallisia lahjoja

    • Hauska todeta, miten useat meistä eivät pysty ymmärtämään kirjoitusta halutessaan löytää siitä ainoastaan itselleen sopivia asioita.

      Eikö olisi antoisampaa etsiä totuutta, kuin mahdollisuuksia vääristää sitä?

    • Mielilääkäri

      Ateismi on pelkkä helposti tarttuva meemi, joka saastuttaa ja vioittaa ihmisen mielen peruuttamattomasti ilman Jeesuksen apua

      Diagnoosini on jonkinlainen persoonallisuushäiriö, mielihäiriöksi luokitellaan jos ei koe että itseä on olemassa tai että on monta persoonaa yms.

      • O'ou

        Sinäkö olet se tyhjäpää, joka kopioi tämän jutun kretupalstalle? Etkö keksi mitään omaa sanottavaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe