Onko tuollaisesta mihinkään?
Muita vaihtoehtoja, sama kokoluokka ja hinta 9-10tuhatta alle 200tkm ajettu ja diesel pitää olla.
Onko noissa ilmastointi (koiralle pakollinen kesällä) ja miten luotettavia Connectit on?
Ja tosiaan saman hinta ja kokoluokan vastaavat kiinnostais myös! Kokemuksia kiitos?
MINIPAKU? Transit Connect?
12
9290
Vastaukset
- Koiralle koppi
Kyllä sinne perään yks iso koira just ja just sopii,tavaran kuskaamiseen liian lyhyt tavaratila alle 2m vaan.
- MiniPikkuFord
Koiran kuljetukseenhan tuo akalle... agilityä ja silleen...
Ja isompaa ei voi hankkia ku epäili osaako noinkaan isolla pakulla ajaa parkkiin!
Kävin itse H:gissä eräässä liikkeessä 2006 mallista koeistumassa ja näkyvyys ainakin oli mainio ja penkin säädöt riitti 190cm keholle ja luisuu varmaan 160cm akallekin sopivaksi?
Tekniikka? Luotettava vai erittäin epäluotettava? Kun ei millään viitsisi akan kitinää kuunnella, kun on jossain Kälviällä koirakisoissa ja auto sippaa... - tran co
MiniPikkuFord kirjoitti:
Koiran kuljetukseenhan tuo akalle... agilityä ja silleen...
Ja isompaa ei voi hankkia ku epäili osaako noinkaan isolla pakulla ajaa parkkiin!
Kävin itse H:gissä eräässä liikkeessä 2006 mallista koeistumassa ja näkyvyys ainakin oli mainio ja penkin säädöt riitti 190cm keholle ja luisuu varmaan 160cm akallekin sopivaksi?
Tekniikka? Luotettava vai erittäin epäluotettava? Kun ei millään viitsisi akan kitinää kuunnella, kun on jossain Kälviällä koirakisoissa ja auto sippaa...Tyypillinen Fordin tekniikka. Se on Focus eri kuorissa. 1,8 TDCi kone kannattaa tsekata että toimii. Ruostetta alustassa ja takalokasuojissa (sisäkaarissa huovat), tsekkaa niiden kunto. Muuten ei ihmeempiä.
- MiniPikkuFord
tran co kirjoitti:
Tyypillinen Fordin tekniikka. Se on Focus eri kuorissa. 1,8 TDCi kone kannattaa tsekata että toimii. Ruostetta alustassa ja takalokasuojissa (sisäkaarissa huovat), tsekkaa niiden kunto. Muuten ei ihmeempiä.
OK, kiitti vinkeistä...
Nyt tulikin uusi pulma eteen, kun noita on TDCi ja TDDi koneilla???
Mitähän eroa noissa koneissa? Ainakin tuon TDDi koneen jakopäänhuoltoväli on hulppeat 150tkm/10-vuotta ja katsomaani malliin jakopää juuri vaihdettu... eli ei akan omistusaikana tule vaihto eteen...
Mikä ero siis TDDi ja TDCi? - tran co
MiniPikkuFord kirjoitti:
OK, kiitti vinkeistä...
Nyt tulikin uusi pulma eteen, kun noita on TDCi ja TDDi koneilla???
Mitähän eroa noissa koneissa? Ainakin tuon TDDi koneen jakopäänhuoltoväli on hulppeat 150tkm/10-vuotta ja katsomaani malliin jakopää juuri vaihdettu... eli ei akan omistusaikana tule vaihto eteen...
Mikä ero siis TDDi ja TDCi?TDDi on vanhempi ja TDCi uudempi malli samasta 1,8 koneesta. Uudemmassa enemmän tehoa ja vääntöä mutta siinä on ollut ongelmana huohotusputkien jäätyminen jos ei ole eristetty. Myös syylärimaski auttaa. Ongelmaa ei pidä ylidramatisoida, riittää kun tietää. Tuossa lisätietoa
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine - tran co
tran co kirjoitti:
TDDi on vanhempi ja TDCi uudempi malli samasta 1,8 koneesta. Uudemmassa enemmän tehoa ja vääntöä mutta siinä on ollut ongelmana huohotusputkien jäätyminen jos ei ole eristetty. Myös syylärimaski auttaa. Ongelmaa ei pidä ylidramatisoida, riittää kun tietää. Tuossa lisätietoa
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engineNiin ja tuossa TDDi-koneesta
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Endura-D_engine - MiniPikkuFord
tran co kirjoitti:
TDDi on vanhempi ja TDCi uudempi malli samasta 1,8 koneesta. Uudemmassa enemmän tehoa ja vääntöä mutta siinä on ollut ongelmana huohotusputkien jäätyminen jos ei ole eristetty. Myös syylärimaski auttaa. Ongelmaa ei pidä ylidramatisoida, riittää kun tietää. Tuossa lisätietoa
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engineEli tuo TDDI olisi sitten luotettavampaa tekniikkaa?
- tran co
MiniPikkuFord kirjoitti:
Eli tuo TDDI olisi sitten luotettavampaa tekniikkaa?
No joo, tavallaan. Siinä on ollut ongelmana laakerit yms joita vahvistettiin TDCi malliin. Siinähän tuli tehoa ja varsinkin (ylä)vääntöä rutkasti lisää. Mutta se meni taas osin piloille kiristyvien saastemääryksien myötä kun rakennettiin pakokaasukierrätyksiä yms ja siitä tuli sitten noi huohotusongelmat.
Molemmat ihan kelpo käyttökoneita kun tietää mitä tekee. Mutta sama juttu se on kaikissa nykydiiseleissä että tietämättä saa helposti hajoitettua ennenaikojaan.
Ja tsekkaa ovien/luukujen alareunat, kurkkaa takapuskurin taakse ja sekä takapyörien kaaret myös sisähuovan reunoilta ja alusta. Näissä paikoista näet ruostumisen. Siinäkään ei ole tehtaalta lähtiessä ollut kelvollista suojausta.
- HaKe
Mulla on 2003 korkeamman mallin Connect eikä mitään kovin suurta valittamista ole, tehoa sais olla enempi ja peräpään jousitus aika pakettiautomaisen kova.
Mun auto oli ostettaessa 5 vuotta vanha ja mittarissa 38 000 km, nyt mittarissa runsas 90 000. Ruostetta ei oo näkynyt. Oven lukkoja kannattaa hoitaa, vanhemmiten tulee muuten ongelmia.
Ilmastointia siinä ei ole, mutta perällä on 4 Kw ilmaWebasto jolle annan ilmastointia suuremman arvon lämpöä todella riittää kun tarvetta ilmenee. - MiniPikkuFord
Ens viikol pitäis tuo kuljetin sitten akalle ostella. On kuulemma taas agi-kisat edessä...
www.nettiauto.com sivuilla muutama vaihtoehto, toisissa tuo ilmastointi mut ei webastoo ja toisissa molemmat. Ajomäärät 100-17000km ja hintahaarukkaa melkoisesti?
2006-2007 mallisia katottu ja 8-14tonnia hintoja!?
Voiko tuollainen 8 tonnin olla ihan ok, kun toinen liike pyytää 10-14 tuhatta???
Ois nimittäin Joulurahallekin käyttöö jos tuo maksais alle 10 ni sais isomman kinkun joulupöytään...
Noh, kai se on vaan mentävä paikanpäälle akan kans ja koeajeltava.
Mutta ku eipä ole autoa tullut vuosiin osteltua (työsuhdeauto alla) niin kyllä hämmästyttää noin isot hintaerot ja liikkeiden autoista kuitenki kyse? Selityksiä?- Hyvä niin
Ei oo kartellia. Hinnottelu on vapaata. Jokainen voi pyytää mitä tahtoo. Ostaja päättää onko hinta oikea.
- kallutre
Poika osti 07 mallisen Connegtionin liikkeestä keväällä, sai halvalla kun myyjä luuli
öljyvuotoa viaksi, nimittäin öljyinen kone olikin vain harhaa sillä koneesta tuli öljyä
pihalle kun huohotin oli ollut jäässä. Auto on kuin uusi ja kone kehrää kuin kissa
että joskus näinkin päin meinaan autokaupoissa etti aina pommia saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735