Moi! olen täyttämässä 18v ja haluiaisin ostaa ekan auton. Mitä autoja kannattaa katsella ja kuinka kalliita auton vakuutukset on? 1000-2000e sais olla autolla hintaa..
ensimmäinen auto
29
4796
Vastaukset
- Mönttööri Masi
Kyllä tuolla rahalla saa jonkunlaisen Bemarin. Kannattaa ostaa sillä siinä se sisu kasvaa kun ja jos jotain hajoo kälkky maksaa auton verran ja korjaamon kulut päälle jos ei itse näpertele. Tuntuu ettei pahemmin itse askaroi kun täältä tommoisia yleensä tulee kyselemään.
- Osta Liikkeestä.
Osta mikä tahansa kiulu, joka mahdollisimman "juuri katsastettu"... ajele sillä eka vuosi (jos kestää vuoden, etkä kolaroi p*skax) ja sitten uutta alle.
Tasan varmaa on, että vuodessa teini kyllästyy ja haluaa vaihtaa.
Ja osta autoliikkeestä, joka myy noita alle 2000euron autoja. On sitten edes jonkinlainen kuluttajansuoja (eipä juuri mitään, mutta periaatteessa ainakin) yksityiseltä ostaessa tasan ei mitään takuita ja jos räjähtää seuraavana päivänä ni rahat meni ja jatkat sillä Jopolla.
Ja jos liike vähänkään on kaukonäköinen ja sinä fiksu, niin toivovat ja voit vihjata, että tulet sitten ½-vuoden 1-vuoden päästä vaihtamaan kalliimpaan. Kyllä REIPAS asiakas kelpaa aina! - bensalenkkari1
oikeestaan haluisin ison jenkki auton dodge ram,chevy vani ,mut vakuutukset taitaa olla vähän liikaa ja kulutus muutenkin.opiskelen logistiikka- alalla kyllä jotain autoista osaan laittaa en mitään isoja remontteja mutta jotain pientä näprätä. en tiedä mitään vakuutuksista siltikään,jotain suuntaa antavaa. sen täytyy olla luotettava ja vähän kuluttava käyttöauto. ei kiinnosta mitkään tuning autot abc:n pihalla.
- Ei sit järkipuhetta?
Tonnilla eikä kahdellakaan saa Chevy Vania, jota voisi parhaalla tahdollakaan kutsua maininnalla "luotettava" saati sitten "vähän kuluttava".
Eli olet juurikin sellainen, kuin ikäisesi ensiautonostajat yleensäkin; Et edes tiedä mitä haluat, pakko vaan saada joku magee ku kavereillakin on.
No, niinhän se maailma kai menee, sukupolvesta toiseen... onnea vaan Vanin etsintään ja terveisiä korjaamolle ja sinne ABC:lle, jossa joudut tankilla käymään melkolailla tiuhaan!
- VolvoVille
Moi, jos haluat kestävän luotettavan ja mukavan auton, kuitenkin opiskelija budjetilla, eli vaikka 2000- 4000 eurolla, suosittelen ostamaan volvo 940 :sen.
Auto on todella kestävä ja luotettava, vielä kun katsot 95-98 mallisen niin saat turvatyynyt, ilmastoinnin ja abs-jarrut.
Mainitsit kulutuksesta, volvo vie 8- 14 litraa satasella, se on ehkä paljon mutta muita kuluja ei sitten ole ja volvolla voi halutessaan ajaa vuosia, ja vuosi kymmeniä! - Urveloille piiskaa!
"...eli vaikka 2000- 4000 eurolla..."
Lukihäiriö?
Aloituksessa selkeästi ilmaistaan, että hintaluokka on 1-2 tuhatta. - VolvoVille
Nimimerkille Urveloille Piiskaa tiedoksi, että tein pienen oikaisun, ajattelin että jos aloittaja pistäisi vähän lisää rahaa ja hankkisi kunnon auton, mitä voi pitää kauan.
- gggigt3
Itse aloitin reilu tuhannen euron autoilla. Joillekin sopii, joillekin ei. Jos ajat paljon, tai siis autolle on oikea tarve eli tarvitset autoa ympäri vuoden, niin säästä parempaan. Pelkät kesäajot menevät ehkä tonnin lintalla, jos on luonnetta, mutta ympärivuotiseen käyttöön kunnon auto.
Mutta Vanin tai Dodge Ramin kanssa 2000 € maksimibudjetti on liian vähän. Kymppitonnin liikkumavara pitäisi olla, jotta saat ensinnäkin hyvän ja sitä on varaa laittaa sellaisella korjaamolla (jos et itse tee) jotka huolivat jenkkejä.
Kokemuksesta voin sanoa että kaikki "tavis" korjaamot eivät halua jenkkejä. Joillain se on sellaista viatonta sarkasmia, joillain käytännön syistä (osia ei löydy heti ellet tuo omia) ja joillain on vielä näitä asenteita että jenkeillä ajavat ovat kaikki persaukisia liimanhaistajia tms. Ihan totta, siis 2010-luvullakin.- Riittääkö rahat ajaa
Vakuutusten hintoja löytää ihan ao. yhtiöiden nettisivuilta. Useilla yhtiöillä on nettilaskurit, joista saa ainakin suuntaa-antavan hinnan vakuutuksille.
Pelkkä liikennevakuutus (pakollinen) maksaa 0-bonuksilla ihan pikkukinneriinkin luokkaa 500e/vuosi. Chevy vaniin näytti olevan Tapiolassa vakuutus Helsingissä asuvalle 18-vuotiaalle 1300e/vuosi, että kannatta tosiaan miettiä, mitä ostaa!
- bensalenkkari1
no sieltähän tuli , niin tosiaan en tainnu mainita selvästi en toki ekaksi autoksi millään saa jenkkiä mutta kiinnostavat minua ja olen hurahtanut amerikan autoihin niin tosiaan haluaisin hieman luotettavan että lähtisi myös napakoina talviaamuina käyntiin. eikö vakuutukset mene jotenkin vähän sitä luokkaa mikä on nuorilla yleinen ?pieni, iso auto? näin olen ymmärtänyt. tarkoitan että ehkä 18 vuotiailla saattaa olla bemari tai joku yleisempi ja halutumpi kuin vaikka pienen pieni suzuki?sen takia olisi isompi auto hyvä että mahtuis bändikamaa matkaan.
- Kallista on nyt ja
Varmaan joku farkku sitten sun hommattava.
Ranskalaiset on edullisia ostaa, käyttövarmuus sitten eri juttu, tuurista kiinni.
golfia, mondeo, Volvoa 240, 850 farkkuakin vois tuohon hintaan löytyä ja muutama jenkkifarmari kanssa, joihin sitten mahtuu tuota kama kyytiin mukavasti.
Muista että ilman vaihtoautoa voit katsella reilusti yli 2ke autoja, tinkiminen kannattaa aina. Vuoden vaihteessa tulee eniten autoja myyntiin, mutta tuon hintaluokan autot menee suoraan jobbareille.
Vakuutukset on kalliita kun 0 bonuksilla joutuu lähtee liikenteeseen.
Sitten Suomen ilmasto vaatii vielä 2 renkaat ja talvella kulutus nousee, samoin kaupunkipyöritys vie enemmän kuin matka-ajo.
Jenkkiin siirryt sitten kun bändinne saavuttanut mainetta ja mammonaa! - OSTA JENKKI
Voin sanoa yli 20 auton kokemuksesta, että löytyy paljon luotettaviakin jenkkejä jotka lähtevät aina kovillakin pakkasilla käyntiin eivätkä jätä tielle. Oma eka autoni oli jenkki joka toimi hyvin sen vuoden jota sitä pidin, euroissa hinta olisi jotain 4000e. On ollut 90-2000 luvun bemareita,mersuja,relluja, jagge,hyundai,nissan sekä ford. Tällä hetkellä ollut jo 3 vuotta 15v vanha jenkki kilometrejä reilu 200tkm eikä ole mitään vikaa ollut koko aikana, aina lähtenyt käyntiin ja jokapäiväisessä ajossa. suurinpia ongelmia on ollut bemareissa sekä mersussa malleissa mb 230ce bmw 535, bmw 318 2004 ja viimesimmässä bemussa kun sen myin pois niin kilometrejä oli mittarissa reilu 80tkm ja sinä aikana vikoja oli paljon.
- jartos
mulla chevy van matkailu auton vakuutuksella 300 euroo vuosi 0 bonuksilla http://www.minunauto.com/profiili/jartos
- dfffeagfte
"1000-2000e sais olla autolla hintaa.."
Jartos voi tonnilla ajella tuon meillekin, kiitos.
- bensalenkkari1
no tuossa sitä jotain!
- asxasxasxasx
osta joku 200 euron ritsa millä harjoittelet ajamaan ja ei vituta niin paljoa kun menee solmuun johonkin liikenteen jakajaan tai joku muu tulee kolmion takaa kylkeen.
itselläni on ollut japanilaisia ja ranskalaisia autoja. Osta joku halpa japsi! kestää hyvin ja vie suht vähän bensaa, ja ei ole kalliit vakuutuksetkaan.
tai sitten ford mondeo joka on todella hyvä valinta.
unohda ne vitun jenkit, jooko.....
- osta skoda tai seat
Jos meinaa ostaa vw-konsernin auton niin volkkari ei oo välttämättä paras vaihtoehto... Kannattaa ostaa Seat tai Skoda (jos rahasta pulaa), koska esim Fabia on melkein sama ku Vw Golf , mutta Fabiaan on vaan lätkästy Skodan merkit. ( visuaalinen erilaisuus) Onhan siinä sitte vielä Audi joka tulee kalliimmaksi
- Mietinyt
Skoda on skeida.
Ladakin on parempi
- totuuskomissio
Nissan ja Toyota, niillä ajat sitten pitkään.
- Kaikkimerkkinen
Merkillä ei niin suurta merkitystä kuin yleensä ajatellaan. Keskimäärin varmasti ovat parhaita juuri Corollat, Almerat, 323:set ja muut japsimerkit, sillä ne on useammin olleet ns. hyvällä pidolla eli huollettu asianmukaisesti. Lisäksi näissä on useammin tehty ruostesuojaukset uutena ja se kannattakin tarkistaa ennen ostopäätöstä.
Mutta tosiasia kuitenkin on,ettei sillä merkillä reilu 10 vuotta vanhassa autossa ole suurtakaan merkitystä, vaan nimenomaan sillä kuinka paljon autoon on viime vuosina vaihdettu kuluvia osia ja että perushuollot on aina tehty ajallaan. Itse esim. ostin muutama vuosi sitten n. 15 vuotta vanhan n. 170tkm ajetun Pösön muutamalla satasella. Autossa oli täydellinen huoltokirja ja kuitteja viimeiseltä kolmelta vuodelta n.3000 eurolla tehdyistä huolloista ja osien vaihdosta. Mm. jakopää, pakoputki ja jarrut oli uusittu viimeisen parin vuoden aikana, samoin renkaat. Auto oli minulla vuoden päivät ja itse en tehnyt sille kuin yhden öljynvaihdon tuona aikana. Sain siitä kaiken lisäksi myydessä 600 euroa enemmän kuin ostaessa. Pösö on siis loistava valinta mikäli se vaan on lähivuosina kokonaan uusittu kulutusosiltaan. Ruostettahan noissa ei ole juuri koskaan vaikka ei olisi käsiteltykään koskaan. Auton arvostus merkkinä on kuitenkin niin huono,että juuri siksi etsivä saattaa löytää hienon helmen halvalla.
- ahhhahahahahah
Eti mahdollisimman halpa takaveto auto, ja varmista että siinä on turbo. Se "turbo" saattaa kuulostaa aluksi vaaralliselta, mutta ei se mitään sellaista ole. Se "turbo" lyhenne tulee sanasta "tampuriini ukko reilu batonki olka" eli ei vaaraa. Turvallista ajoa!
- näio
Minä jättäisin bemarit suosiolla pois. Yleensä tolla rahalla ei saa kuin valmiiksi poljetun bemarin. Ehkä joku opel astra/vectra olis jees. Halpa ylläpitää ja pieni kulutus.
- merssuavaanlaittaa
Ainakaan skodaa ei kannata ostaa, ei millään rahalla jos ilmaiseksi joku antaa niin sit voi harkita. Skodissa on paljon vikaa, syö öljyä saman verran kun bensaa, vaihdelaatikot poksahtelee, kori ruostuu, lämmityslaitteet ei toimi, huollon talli tulee tutummaksi kuin oma. Suosittelen tähtikeulaista laatu autoa jonka vanhemmillakin malleilla mennään se 700 000km että heilahtaa, oli moottori mikä hyvänsä.
- vicyguyis
Täällä on aina parhaat asiantuntijat, kuuntele heitä.
- ekaonhyvaollahalpa
Googlasin halvat autot, ja sieltä tuli ekojen joukossa vastaan tällanen ku MS-auto. Never heard, mutta siellä näkyi halvimmat tarjolla olevat autot maksavan vajaat 2000e. Eli saa noita halpiksia näköjään ihan autoliikkeistäkin.
https://www.ms-auto.fi/halvat-autot - Papalta-kannattaa
Peugeot 30??? Tai isompi.
Pösö on aliarvostettu eli saat rahalla enemmän ja varaosat halpoja.
Itse ottaisin peugeotin 306-307-308-406-407-408-506-508 yms. - Iha.ite
Vai halpis auto alle 2000e.. sehän on jo mummoissa 12000mk, kyllä sillä rahalla saa jo ihan asiallisen pirssin. Takkiauki kulukevat velekapellet tieten erikseen, ei sotketa niitä järkevään keskusteluun.
Järkevä nuori ostaisi jonkun tämäntapaisen autoliikkeestä:
https://www.nettiauto.com/fiat/punto/11845059
Mutta koskapa nuoret olisivat järkeviä ja laskelmoivia olleet? ; )- Anonyymi
Täällä reppanalla on kokemusta muutamasta autosta ja niin asiantuntijana antaa opetusta kuin tietäisi jostain jotain, kukaan näistä ei tiedä juuri mistään mitään, niin se vaan on, turhapuroja viisastelijoita jotka tuovat omaa epävarmuuttaan esille.
Osta auto josta itse pidän , värit, mallit , koneet jne. ja nauti siitä.
Nämä reppanat eivät nauti koskaa mistään, ainoa huolenaihe on kateus ja polttoaine, niin se on näillä kun eivät ylety niin täytyy haukkua,
eivät ymmärrä etteivät ymmärrä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855