On täällä palstalla kehuttu niin hirveästi dieselmoottoreita, että ne vääntävät kuin mitkäkin hirmut ja nykydieseleillä on hurjat ohituskiihtyvyydet... Huomasin vaan maantiellä, että eipä eräs saksalainen 535D 286heppasella koneella pysynyt meikäläisen Seat Leon Cupran R 265heppaisen kaksilitraisen perässä vaikka aluksi roikkuikin kiinni perässäni melkein 10 kilometrin matkan ennen ohituskaistan alkua, jolloin molemmat pääsimme vihdoinkin alinopeutta ajaneen rekan ohi... Sieltähän se raivopää sitten saavutti minut kun hidastin ja palasin ohituskaistalta takaisin omalle puolelleni ja jalka suorana painoi roikkuja menemään ohi kun oli saavuttanut minut.
Diesel jäi jalkoihin
128
3028
Vastaukset
Helpottiko?
- provogaator.
Onnea. Voitit juuri karvanopat mopoautoos.
- hävisit höhöö
eli toisinsanoen kyykytti sinut 5 - 0.
Häpeäisit, luovutit vielä kesken leikin.- hauabusa 185hv
ja muistaakseni hävisit taustapeilistäni jo seuraavalla suoralla Seatillasi.
- seatti 170 diesel
hauabusa 185hv kirjoitti:
ja muistaakseni hävisit taustapeilistäni jo seuraavalla suoralla Seatillasi.
Ettei vaan olisi ollut jo edelläsi, se Seatti. Todennäköisesti oli. Seatissa kun noita tehoja löytyy dieselistä 170 hv ja bensoista 211 hv. Siis ihan edullisista perusmalleista, joiden ulkonäöstä tehoja ei voi päätellä..
Cuprat ja muut erikoismallit on sitten asia erikseen...
- ölgfjölgfjhlg
Niin, ero oli vaan siinä että kun sinä vaihdoit pienemmälle ja huudatit menemään isoilla kierroksilla, se bimmerikuski vain ojensi jalkaansa konehuoneen puolelle kuutosvaihteella.
Lisäksi, mitenhän lienee nuo painosuhteet 500-sarjan bemarin ja jonkun Seatin foliopellistä tehdyn koppimopon välillä? - Venäläinenruletti
Mutta mielestäni sinä olet voittaja, osasit ajoissa lopettaa ennen kuin tuli onnettomuus ja menetettiin ihmishenkiä.
- tosikko
Sataheppaisella pystyy siis samaan kuin noilla vauhtihirmuilla, eli ohittamaan rekan. Miksi olet maksanut liikaa?
Lähde seuraavan kerran muutaman minuutin aikaisemmin niin ei tule tuollaista kiirettä jos matkalle sattuu jokin hidaste. - .
Älä päästä ohi..paina kaasua.. Ohittaminen on vihamielinen teko !
- Onneton seatnisti
Hah,tuo oli provo.535d olisi vienyt maantienopeuksissa voiton ja erittäin harvoin Bemarin takaluukussa lukee mallimerkinnät....
- pensamies
oletko ihan varma?
Eihän 535d chipattuna mee edes subarun reppanan edelle 80-200 kiihdytyksessä
http://www.youtube.com/watch?v=EomnPC9QZdQ - Teekkari86
noniin asiantuntija http://www.zeperfs.com/duel1249-3035.htm autolehdistä koottuja suorituskykymittauksia ranskan ja saksan alueelta pääosin. Rillipäälle vähän opiskeltavaa ja kyllä se Seat näyttää pitkässä juoksussa nopeammalta
- mä taas
pensamies kirjoitti:
oletko ihan varma?
Eihän 535d chipattuna mee edes subarun reppanan edelle 80-200 kiihdytyksessä
http://www.youtube.com/watch?v=EomnPC9QZdQTästäkin inside tiedon perusteella voin kertoa, että dieselin yli 600nm vastaan bensan n.450 nm ei taaskaan hyödytä yhtään mitään.
- Tsonsson
mä taas kirjoitti:
Tästäkin inside tiedon perusteella voin kertoa, että dieselin yli 600nm vastaan bensan n.450 nm ei taaskaan hyödytä yhtään mitään.
Teho on se joka ratkaisee!
- bensa vs diesel
Tsonsson kirjoitti:
Teho on se joka ratkaisee!
Kankkusen Juhakin sanoi erässä haastattelussa että vääntöhan se on mikä pistää pyörat pyörimään!
- Tsonsson
bensa vs diesel kirjoitti:
Kankkusen Juhakin sanoi erässä haastattelussa että vääntöhan se on mikä pistää pyörat pyörimään!
Niin juuri, mutta nimenomaan pyörillä vaikuttava vääntömomentti on se joka auton kiihtymisen ja eteenpäin vievän voiman määrää! Suurempi teho voidaan muuttaa pyörille suuremmaksi vääntömomentiksi, kuin pieninempi teho, vaikka pienemmällä teholla olisikin suurempi vääntömomentti kampiakselilla!
- asiantuntijana
Tsonsson kirjoitti:
Niin juuri, mutta nimenomaan pyörillä vaikuttava vääntömomentti on se joka auton kiihtymisen ja eteenpäin vievän voiman määrää! Suurempi teho voidaan muuttaa pyörille suuremmaksi vääntömomentiksi, kuin pieninempi teho, vaikka pienemmällä teholla olisikin suurempi vääntömomentti kampiakselilla!
Eipäs amatöörit selitellä täällä. Vääntö se o joka pyöriä pyörittää, ja matalalla/laajalla kierrosalueella suuri vääntö on voittamton yhdistelmä normi liikenteessä. Ja tähän ei normi tehdasvalmisteiset BENSA AUTOT pysty, jos ei puhuta kilpureista.
- Tsonsson
asiantuntijana kirjoitti:
Eipäs amatöörit selitellä täällä. Vääntö se o joka pyöriä pyörittää, ja matalalla/laajalla kierrosalueella suuri vääntö on voittamton yhdistelmä normi liikenteessä. Ja tähän ei normi tehdasvalmisteiset BENSA AUTOT pysty, jos ei puhuta kilpureista.
Sitten varmaan myös tiedät sen, että teho koostuu kahdesta tekijästä vääntömomentista ja kulmanopeudesta(muutettuna kierrosnopeus). Aina on oltava vääntöä, että saadaan tehoa aikaiseksi, mutta toinen tekijä on kierrosnopeus. Varmaan myös tiedät sen, että kun moottorin kierrosnopeutta alennetaan, kun voima siirretään pyörille ja tästä kierrosnopeuden alenemisesta aiheutuu vääntömomentin nousu. Se kuinka joku tietty dieselkone pärjää jotakin tiettyä bensakonetta vastaan on asia erikseen, mutta TEHO on tärkeämpi tekijä, kun puhutaan suorituskyvystä, koska se käsittää molemmat asiat väännön ja kierrosnopeuden! En usko, että noin asiantuntijanakaan pystyt osoittamaan tämän vääräksi...
- opiksi?
Tuollaisessa vastaavanlaisessa tilanteessa ohituskaistalla rekkaa ohitettaessa toinen auto takapuskurissa kiinni, saimme minä ja se toinen pikavoiton"!
Saman aikaisesti kummankaan kaiketi huomaamatta ajoi vastaan moottoripyöräpoliisi, joka tietysti tilanteen huomattuaan teki pikaisen u-käännöksen ja pysäytti meidät molemmat.
Sain 400 euron pikavoiton 125 nopeudesta 100 alueella. Poliisi lohdutti sanomalla että se minua jahdannut tulee saamaan vähän isomman "kakun"!
Eli jos teilläkin olisi käynyt "tuuri", olisi se sinun perässäsi ajanut ja siis sinua suurempaan nopeuteen yllyttänyt kuski saanut luultavasti suuremman sakon.
Tällaiset asiat ovat aina poliisin oman mielipiteen mukaisia ja sakoista voi aina valittaa. Minä maksoin mukisematta, mitäpä tuosta nyt olisi voinut valittaa... - viherkommari
"Sain 400 euron pikavoiton 125 nopeudesta 100 alueella"
Meni dieselin kannattavuuslaskelma kerralla uusiksi. Mutta valtion kassa kiittää :)
(Minulla dieselvero on 464 euroa ilman muita kustannusvertailuja bensa-autoon. Säästöpotentiaali minun kohdallani on vuositasolla pienempi kuin sakkosi.) - toritorakka
Aika tasaista varmaan olisi pitemmällä suoralla, koska molemmat rajoitettu 250 km/h.
Naurettavaa tosin verrata lähes 1900 kiloista bemaria alla 1500 kiloiseen tasku jojoon. Tuolla painoerolla on merkittävä vaikutus kiihtyvyyteen ja tehontarpeeseen.- pensamies
Sitä tässä ajoin takaa, että edes dieselkunkku ei ole suorituskykyinen.
Kyllä ne on ne bensaturbot, mitkä tahtipuikkoa heiluttaa. - pekka-
pensamies kirjoitti:
Sitä tässä ajoin takaa, että edes dieselkunkku ei ole suorituskykyinen.
Kyllä ne on ne bensaturbot, mitkä tahtipuikkoa heiluttaa.Kyllähän 535d on hyvin suorituskykyinen. se ei tarkoita, etteikö mnopeampia autoja löytyisi.
BMW 6.9kg/hp
Seat 5.7 kg/hp
Ihme ellei Seat kiihdy nopeammin. Eron pitäisi olla reilusti enemmän Seatin eduksi. Jos painot tastaan niin tilanne vaihtuu.
Meneehän Hayabusakin pienemmillä tehoilla paljon nopeammin.
535d on kuitenkin auto, jolla onilo ajaa vaikka 5 kyydissä. Joku voi tietysti pitää enemmän "makaroonilaatikosta"
- gbh
kyl kyl
- joopasen kyllä
kyllä ne saksassa autot edelleen tehdään!
- Cooper-law
kyykytinpää muuten Mini Cooper S kans Audi A6 3.0 Tdi motarilla rampissa eikä pysyny millään perässä... Onnea Maanteitä tukkiville dieselhörhöille!
- aikuinen autoilija
Arvaappa kummalla autolla aikuiset mieluummin ajelee?
- S- Coopers
Hauskemmalla ja ketterämmällä Cooper S tietysti, joka kääntyy mutkiin halukkaasti eikä lainehdi 2000 kilon massalla metsään
- aikuinen autoilija
No pentu arvasi tietenkin väärin...
- Cooper-S
aikuinen autoilija kirjoitti:
No pentu arvasi tietenkin väärin...
Voi olla mutta kyykytän sua älyllisesti ja henkisesti jolloin sinä olet psykologisessa mielessä pikkupojan asemassa silmieni alla, onkohan sinulla koulutusta muuten ollenkaan (tarkoittaa myös AMK)?
- viherkommari
Cooper-S kirjoitti:
Voi olla mutta kyykytän sua älyllisesti ja henkisesti jolloin sinä olet psykologisessa mielessä pikkupojan asemassa silmieni alla, onkohan sinulla koulutusta muuten ollenkaan (tarkoittaa myös AMK)?
Millä tavalla kyykytät sellaisia jotka ajavat vakionopeussäätimellä tasanopeutta?
Kun nyt puhutaan dieseleistä niin paljonko autosi kuluttaa maantieajossa? Jos menee automaattivaihteisena alle 4,2 /100 km niin menen välittömästi kyykkyyn. Kerro samalla montako matkustajaa on kyydissä ja miten paljon tavaratilaa autossa on. - Aikuinen autoilija
Cooper-S kirjoitti:
Voi olla mutta kyykytän sua älyllisesti ja henkisesti jolloin sinä olet psykologisessa mielessä pikkupojan asemassa silmieni alla, onkohan sinulla koulutusta muuten ollenkaan (tarkoittaa myös AMK)?
Haloo Cooper-S! Tajuatko itse miten pentumaisia juttuja kirjoittelet?
Oletko juuri päässyt ehkä AMK.sta, siis ammattikoulusta, olitko ehkä autonasentajalinjalla... sulla onkin oikeesti vm-90 corolla ja lippis.
- 1.9 cdti
Eikös tossa Audi A6:ssa ole vakionopeussäätimessä muisti johon tallennetaan eri nopeuksia?
Eli kaveri valkkasi vakkarin muistista sopivan nopeuden ja auto hoiti loput.
Eli jalka pois kaasulta ja tietokone kiihdyttää auton nopeuden valittuun lukemaan. - Cooper-S
joo ihan itkettää teidän puolesta! Perhe-elämää ja kulissia vaan peliin nuijat ja Volvo v70 pihaan! Ja liiallista asuntolainaa hikipäissänne sitten lyhennätte niillä arvottomilla amis-papereilla
- heh,heh
No, sen perhe-elämän ja kulissin edut huomaakin sitten, kun on vähän ikää tullut ja saa olla vaikkapa omille lastenlapsilleen joulupukkina.
- volvo mies.
Nyt jo nukkumaan, kello on jo paljon. Piltit tarvii paljon unta.
- iskällä ainaski isom
Voi pientä aloittajan poloista.
Diesel- ja bensamoottoreita on eri tehoisia ja kokoisia.
Luulempa, että jopa dieseleistä löytyy Cupran tappaja, vaikka se totumattomasta tuntuukin tykki peliltä.
Autot ovat jopa eri kokoisia ja painoisia, jos et sattunut tietämään.- HOT Hatch
Bansakoneistakin löytyy Cuballe helpolla vastusta. Rellu Megane RS 2010, chipillä 321 hv. Haluttaako viivalle koska ajoominaisuudetkin on aivan toista Seatiin verrattuna. Nopein etuveto Nurburgringillä. Radalla kun ajaa niin ei tarvitse päteä liikenteessä.
- 1.9 cdti
Jos uhoaa riittävästi, niin sitten radalle vaan kokeilemaan kuka on nopein.
Liikenne ei ole oikea paikka leikkiä,siinä voi käydä huonosti.
Suomi on täynnä hyviä ratoja, joten vuokrakaa rata päiväksi ja menkää sinne selvittämään paremmuuttanne, niin ei tarvi kaveria kantaa hautaan.
Itse olen yhden leikkimisen seurauksena kantanut hautaan, joten ei mulla ainakaan kiire sinne perässä ole! - heh heh heh...
Ihan naurattaa tämä aloitus kun huomioi miten teillämme suurimmat rajoitukset ovat 80.....100kmh.
Voi tätä järjen köyhyyttä näillä uusavuttomilla. - DEE DEE:
Tälläiset teinijutut ei sovi asiallisten dieselmiesten foorumille...niihin ei pitäisi reagoida ollenkaan !
- V6 diesel
Mistä näitä pellejä tänne palstalle riittää?
- pensamies
Totuus sattuu.....
- koita jaksella...
pensamies kirjoitti:
Totuus sattuu.....
Näyttää sattuvan, kun pitää tulla diesel-palstalle kirjoitamaan potaskaa. Ajatuksesi kun näyttää kuitenkin liikkuvan dieseleissä...
Eikö rahat riittäneet, kun piti pensapelleksi juuttua? Vai kävikö vahinko ja nyt kyrsii...
- v6 diesel
mini cooperit takapotku meset ja bimmerit ovat kesäautoja lumessa ovat vain tien tukkeena
- haist huilu!
Minulla on aivan toisenlaisia kokemuksia...alla Volvo V60 D5 A (215 hv, 440 Nm) ja enpä ole tarvinnut toiseksi jäädä pensaprutkujen kanssa. Ei edes valoissa. Meinaan, D5 reagoi salamannopeasti kaasun painallukseen ja lähtee viivalta kuin hauki rannasta. Turha räpiköidä joidenkin hemmetin pelle-Seatien tai gti-luupäiden rinnalla. Ja maantienopeuksissa tuntuu että jättiläiskäsi työntäisi autoa, sen verran on voimallista meno ja nopeudenmuutokset. Niissä ei pensaprutkulla ole yhtikäs mitään jakoa, koettakaan hyvät vinguttajat jo tajuta kerralla.
- jp
kyllä nyt hävettää ajella omalla 6.2 litraisella diesel chevy vanilla kun en voita kiihdytyksessä siit i pizzaa tai mini mega äxturpo powershittiä ja kun chervolettiin ei saa edes laitettua ohjelmoitavaa taffelin sipsiäkään eikä vääntöäkään ole sitä 600nm tai 300hv.
- voimaaon..
Liikennevaloista lähtiessä ohitin Siitin joka jäi seisomaan kuin k..... häissä Mercedes 350 cdi 4-matic autollani.
- kade iski
voimaaon.. kirjoitti:
Liikennevaloista lähtiessä ohitin Siitin joka jäi seisomaan kuin k..... häissä Mercedes 350 cdi 4-matic autollani.
Yllätys taisi sulle olla melkoinen, kun lapsellisuuttasi osoittaen pärjäsit kiihdytyksessä hieman vajaan 100.000 euron autollasi alle 20.000 euron auton.
Heikko on luottamuksesi autoosi, jonka hinnalla saa viisi ohittamaasi autoa.
Voi pojaat, mikä sankariteko...
Oot sää kova jätkä...
- vvagossa
seat=paskan möivät
- oikein sulle
Sulla taitaa olla ongelmia elämänhallintasi kanssa, jos et kykene vastustamaan myyntimiehiä.
Anna rahasi ja päätöksenteko vaimosi tai jonkun muun uskotun miehen haltuun
- Kömökuski.
Ei sieltä bensa moottorista saa voimaa kun korkeilla kierroksilla mutta Diesel voima tulee jo tyhjäkäynniltä. Viritetty bensa moottori ei lähde kytkintä nostamalla tyhjäkäynnillä liikkeelle paikaltaan mutta kuinkas diesel toimii vastaavassa tilanteessa? Ei ne hepat mutta se vääntö!
- hghgghghghg
Oletko koskaan ajanut uudella bensaturbolla? Kokeile niin et enää puhu tollaista skeidaa.
- super bensaa suoniin
Sehän on fakta että dieselit ei ole kiihdyttelykoneita, sitkeitä ne kyllä on mutta ei maksimikiihtyvyyttä varten. Surkeet välitykset, ei kierrä, vaihteita saa vaihtaa jatkuvasti, kapea teho-alue. Tervetuloa kaikenmaailman D5, 530D, 3.0tdi ja muut vakiona tai viritettyn kokeilemaan kunnon bensakonetta vastaan. Itellä vetää kolmosvaihteellakin 80-140km/h todella ripeesti, dieselissä ei kolmonen riitä vaan joutuu joko vaihtamaan neloselle kesken kiihdytyksen tai aloittamaan nelosvaihteella. 2.0TFSI on kyllä ihan kuningas kone, itse hankin myös juuri pari vuotta vanhan Sciroccon 2.0Tsi koneella ja manuaalilla ja lastu jo laitettu. 256hp ja 80-120 3,4sek ja 80-180 vedetty noin 13sek. Kovia aikoja, ei dieselit ehdi pois alta. Kaverin viritetty 3-sarjan bemari -02 330d noin 250hp ei pysy perässä, kokeiltu on.
- Voi olli perkele
No sehän on ihan kylmä fakta, että bensakone on tehokkaampi ja laajempi vääntöalueinen kuin diesel-kone. Miksi siis tämä kauhea väittely?
Dieselin puolesta puhuu pieni kulutus suhteessa tehoon, sekä vääntökäyrän muoto.Vaikka kone ei kierrä ja jotkin dieselit ovat pelottavan puhdittomia aivan tyhjäkäynnin tuntumassa, niin normi käyttöalueella on niin reilusti vääntöä, että ajaminen - etenkin hyvän automaattilaatikon kanssa - on vaivatonta ja ripeää.
Eli sporttisille bensa ja paljon ajaville diesel - super hyper turbo
ja tulevana kesänä ei monen super bensa turbo lähde enää minnekkään,kun kortti on kuivumassa puoli vuotta,ja mehevät sakot plakkarissa.
- fjfjfddddd
Seat on yksi huonoimpia autoja.
- silmät auki!
Ja millähän mittarilla mitattuna?
Jos katsotaan laatu- tai vikatilastoja, mitä tilastoa tahansa, niin ei pidä paikkaansa. Pärjää AINA vw-konsernin sisällä esim volkkarille ja Skodalle (yhden poikkeuksen tosin tiedän eli v2011 Autobild-lehden laatututkimuksen, kun Skoda ensimmäisen kerran 2000-luvulla pärjäsi Seattia paremmin) ja useimmille muillekin eurooppalaisille merkeille.
Voit helposti kaivaa vaikkapa katsastutilastoja (esim vasta julkaistu a-katsastuksen vikatilasto tai AutoBild-lehden isot laatututkimukset eri vuosilta tai mitä tahansa faktapohjaisia tilastoja)
Se siitä 'huonoudesta'. Jos sitten tutkit hieman varustelutasoa ja suorituskykyjä yms, niin et saman hintaluokan autoista löydä yhtä hyvin ominaisuuksin olevaa autoa. Edes vw-konsernin sisällä et löydä näiden ominaisuuksien osalta parempaa.
Seat lienee paras auto hinta-laatu-suhteella mitattuna. Tämäkin on helposti todettavissa netin autohinnastoja ja varustetasoa täynnä olevista eri merkkien kotisivuilta.
Jos sulla on toisenlaisia tietoja tai tilastoja, niin pistätkö linkin. - hhgfjfhjhfjfd
silmät auki! kirjoitti:
Ja millähän mittarilla mitattuna?
Jos katsotaan laatu- tai vikatilastoja, mitä tilastoa tahansa, niin ei pidä paikkaansa. Pärjää AINA vw-konsernin sisällä esim volkkarille ja Skodalle (yhden poikkeuksen tosin tiedän eli v2011 Autobild-lehden laatututkimuksen, kun Skoda ensimmäisen kerran 2000-luvulla pärjäsi Seattia paremmin) ja useimmille muillekin eurooppalaisille merkeille.
Voit helposti kaivaa vaikkapa katsastutilastoja (esim vasta julkaistu a-katsastuksen vikatilasto tai AutoBild-lehden isot laatututkimukset eri vuosilta tai mitä tahansa faktapohjaisia tilastoja)
Se siitä 'huonoudesta'. Jos sitten tutkit hieman varustelutasoa ja suorituskykyjä yms, niin et saman hintaluokan autoista löydä yhtä hyvin ominaisuuksin olevaa autoa. Edes vw-konsernin sisällä et löydä näiden ominaisuuksien osalta parempaa.
Seat lienee paras auto hinta-laatu-suhteella mitattuna. Tämäkin on helposti todettavissa netin autohinnastoja ja varustetasoa täynnä olevista eri merkkien kotisivuilta.
Jos sulla on toisenlaisia tietoja tai tilastoja, niin pistätkö linkin.http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/vikatilasto-2011/Sivut/default.aspx
tuosta valitset vuosiluvun ja sitten katsot sijoituksen vaikka 1998 niin toledo 52% hylätty vastaan carina 16% hylätty. Tai vaikka siitä 1998 corollan hylkäys % on 13,2 vastaa 2005 seat leonin hylkäys % vaikka cotolla on 14v vanha ja leon vasta 7v. - silmät auki!
hhgfjfhjhfjfd kirjoitti:
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/vikatilasto-2011/Sivut/default.aspx
tuosta valitset vuosiluvun ja sitten katsot sijoituksen vaikka 1998 niin toledo 52% hylätty vastaan carina 16% hylätty. Tai vaikka siitä 1998 corollan hylkäys % on 13,2 vastaa 2005 seat leonin hylkäys % vaikka cotolla on 14v vanha ja leon vasta 7v.Jos taasen pistät 2008, niin saat esim seuraavia lukuja:
Leon 3,35, Altea 3,62, Ibiza 3,73
Fabia 3,92, Roomster 4,84, Octavia 5,55
Touran 5,32, Passat 5,78
jne jne
Ihan vaan valitsemaan sopiva vuosiluku, niin saat sellaiset prosentit kuin haluat.
Edelleen Seat on mekeinpä millä mittarilla tahansa katsottuna yksi parhaista hinta-laatu -suhteen auto.
Jatka vaan sitkeästi etsimistä, tuo noin kahden viikon ponnistuksesi ei vielä vakuuttanut alkuunkaan... - iruuytiuti
silmät auki! kirjoitti:
Jos taasen pistät 2008, niin saat esim seuraavia lukuja:
Leon 3,35, Altea 3,62, Ibiza 3,73
Fabia 3,92, Roomster 4,84, Octavia 5,55
Touran 5,32, Passat 5,78
jne jne
Ihan vaan valitsemaan sopiva vuosiluku, niin saat sellaiset prosentit kuin haluat.
Edelleen Seat on mekeinpä millä mittarilla tahansa katsottuna yksi parhaista hinta-laatu -suhteen auto.
Jatka vaan sitkeästi etsimistä, tuo noin kahden viikon ponnistuksesi ei vielä vakuuttanut alkuunkaan...Noihan on kaikki vaggeja ja sen serkkuja ei kain niissä kovin suurta eroa voi ollakkaan kun on samoista osista kasattu, paitsi että seatissa saattaa jäädä ovenkahva käteen kovalla pakkasella, nähty on.
- silmät auki!
iruuytiuti kirjoitti:
Noihan on kaikki vaggeja ja sen serkkuja ei kain niissä kovin suurta eroa voi ollakkaan kun on samoista osista kasattu, paitsi että seatissa saattaa jäädä ovenkahva käteen kovalla pakkasella, nähty on.
Järjestys oli kuitenkin selvä. Eikös?
Jatka vaan etsimistä, jos vaikka sattuisit löytämään jostain todisteita uskomuksellesi ... Odotan mielenkiinnolla - seat, siitin...
silmät auki! kirjoitti:
Ja millähän mittarilla mitattuna?
Jos katsotaan laatu- tai vikatilastoja, mitä tilastoa tahansa, niin ei pidä paikkaansa. Pärjää AINA vw-konsernin sisällä esim volkkarille ja Skodalle (yhden poikkeuksen tosin tiedän eli v2011 Autobild-lehden laatututkimuksen, kun Skoda ensimmäisen kerran 2000-luvulla pärjäsi Seattia paremmin) ja useimmille muillekin eurooppalaisille merkeille.
Voit helposti kaivaa vaikkapa katsastutilastoja (esim vasta julkaistu a-katsastuksen vikatilasto tai AutoBild-lehden isot laatututkimukset eri vuosilta tai mitä tahansa faktapohjaisia tilastoja)
Se siitä 'huonoudesta'. Jos sitten tutkit hieman varustelutasoa ja suorituskykyjä yms, niin et saman hintaluokan autoista löydä yhtä hyvin ominaisuuksin olevaa autoa. Edes vw-konsernin sisällä et löydä näiden ominaisuuksien osalta parempaa.
Seat lienee paras auto hinta-laatu-suhteella mitattuna. Tämäkin on helposti todettavissa netin autohinnastoja ja varustetasoa täynnä olevista eri merkkien kotisivuilta.
Jos sulla on toisenlaisia tietoja tai tilastoja, niin pistätkö linkin.Heh, pikku seatistia suututtaa jos joku nauraa merkille? Seat on epsanjan manjaana-vehje, laaduton pska jossa ohjaamon ämärimuovi natisee, alustan nivelet kolisee ja maine on mikä on. Profiloituu nuoren lippisteinin tuunaus-aihioksi koska saa halvalla käytettynä eikä ole varaa Autoihin.
- narkkar1
super TURBODiEESEL Rekka TURBOLLA KIIHTYY NIIN nOPEASTI ETTÄ SEAT MEnee MERSUN VÄÄNNÖN VOIMASTA OJAAN KUN YRITTÄÄ pEräSSä KIIHDYTELLÄ
- uuhaka
ÄLÄ PENTU HÖPÖTÄ!
- ok setup
täällä pastalla jauhaa pikkumiesten suut kuin jauhelihamylly... Vahvistaa vaan käsitystäni kirjoittajien Napoleon-syndroomasta
- suopunki
Se Bemu pysyy kuule sinun perässä vaikka 500 km jos ei viitsi ohittaa! Älä viitsi VOUHOTTAA LINNUNAIVO!!!
- flexfuel turbo
niin varmaan sun mielikuvituksissa pysyt varmaan omalla mädällä Skoda Felicia dieselillä Nurburgringillä Audi RS5 perässä.. Totuus voi iskeä päin näköä diesel-kuskeille kun ei se vääntöpurkki kuljekkaan kuin 2.0 turbo bensa
- Cupra R 310hp
flexfuel turbo kirjoitti:
niin varmaan sun mielikuvituksissa pysyt varmaan omalla mädällä Skoda Felicia dieselillä Nurburgringillä Audi RS5 perässä.. Totuus voi iskeä päin näköä diesel-kuskeille kun ei se vääntöpurkki kuljekkaan kuin 2.0 turbo bensa
jsut näin prkele pois tieltä täältä tullaan!!
- Nyt pää tyynyyn jo
Lopettakaas jo lapsukaiset!
- BMW:n
sisällä oli varmasti hiljaisempaa, korkeintaan musiikki kuului laadukkaista kaiuttimista ;) Tilaakin siellä on enemmän. Ja ajo-ominaisuudet on jo luku sinänsä. Seat-reppana on lukenut noista auton ominaisuuksista vain lehdistä...
- että silleen
Verrataanpas nyt sentään saman hintaluokan autoja.
Tai sitten on kyse suosituista vanhoista karvanoppa-amis-bemareista, jolloin kyse onkin ikuisesta 'remonttiharrastuksesta', eikä näin ollen enää varsinaisesti autoista.
Kun näitä karvanoppia ajelee pitkin kylänraitteja, niin meteli on ihan hirveää sekä karvanoppakyhäelmän sisäpuolelle että ulkopuolella. Kaiuttimet voi toki olla laadukkaita, mutta epäilen, kun sen musiikin on huudettava niin hurjasti. Ja ikkuna auki tottakai...
Totta, noiden ominaisuuksista olen lukenut vain lehdistä, lähinnä onnettomuusilmoituksista. Aina ei ihmisiä ole loukkaantunutkaan...
- Leon Cupra R 300hp
Taas jäi jalkoihin nyky-dieseli. Oli vissiin koeajoauto jollain 30v äijällä sellainen uusi Audi A4 3.0 tdi ja Audi-liikkeen mainosten kans. No kaveri halusi testata rampissa että miten lähtee Diesel ja kuinka Seat "jää" jälkeen 60-120km/h moottoritielle. Voi helevetti kaverin ilmettä kun koko kiihdytyksen olin takana parikymmentä metriä perässä ja kuroin väliä umpeen. Lopulta kun päästiin motarille ja vauhti tasainen 120km/h niin kaveri painoi kaasun pohjaan mutta ei kulkenut uusi Auti Quattro kun mun Chipattu Seat Leon Cupra R veti puhtaasti ohituskaistaa ohi ja jäi aika pahasti tuo Audi taakse.... Hahaa Ei dieseleissä potku riitä
- eco-D
On tainnut käydä todellisuudessa toisinpäin, diesel audi kyykytti sinua ja kerrot tässä omasta ilmeestäsi sekä kaasupedaalin asenosta..
ei se haittaa, jokainen bensaa haistellut kärsii aistiharhoista - hehheee
eco-D kirjoitti:
On tainnut käydä todellisuudessa toisinpäin, diesel audi kyykytti sinua ja kerrot tässä omasta ilmeestäsi sekä kaasupedaalin asenosta..
ei se haittaa, jokainen bensaa haistellut kärsii aistiharhoistaEi oo Audi A6 3.0 tdi mikään tykki. 2006 vuosimallin 224heppaselle mitattiin kaverin kans 0-100 ajaks 8,3 sek. Audi lupaa jotain 7sek, aika paljon heittoa. Perus jonku pikku-spot kauppakassin luokkaa
- autolla java
Kyllä huoneosti menee jos johonkin "siittimeen" täytyisi tyytä...-buahahahahahahahahahahaah...,.
- sjuan
No eihän kenenkään tarvitsekaan. Jotkut vaan ovat fiksumpia kuin toiset
- 0-200 km/h 11,5 sek
Raportti aamun työmatkasta:
Volvon 1.6 "ekodiesel" ohitti minut ja pesi tuulilasinsakin nöyryyttäessään minua 60 km/h rajoitusalueella. Diesel rules? - Jake_46
Älkääs nyt lapset puhuko soopaa,mää tuun 200cdi diesel mersulla eco-asetuksilla pikku hiljaa peräs ja meen sit ohi kun muut on sakko jonos,kuka onkaan sit ensin peril ja vielä rikkaanpana :).
- 3x SUBARUS
Kyykytän sua helposti. Dieseleistä ei mihinkään ja ostit vielä Ruoste-Mersus mopon moottorilla. Terveisin Subaru Impreza WRX. Koita kuule kiihdyttää sitä pas-kaa edes ekat 20 metriä mun takia niin saat mitalin..... hahaaaa Mulla on 300 BENSA-TURBO-HEPPAA!
- kasva aikuiseksi
3x SUBARUS kirjoitti:
Kyykytän sua helposti. Dieseleistä ei mihinkään ja ostit vielä Ruoste-Mersus mopon moottorilla. Terveisin Subaru Impreza WRX. Koita kuule kiihdyttää sitä pas-kaa edes ekat 20 metriä mun takia niin saat mitalin..... hahaaaa Mulla on 300 BENSA-TURBO-HEPPAA!
Heh poju. voit kyykytellä ihan rauhassa, tuollaisiin liikennehäiriköihin ei tulisi kiinnittäneeksi edes huomiota mutta kun häiritsevät niin pahasti sujuvaa liikennettä.
Vilkuttelen ohittaessani, kun olet tankkaamassa juoppoa autoasi muutaman päivän välein.
Häiritseekö muuten jatkuva autossasi kuuluva lorina? Tiedäthän sen kun esim täysinäisestä vesilavuaarista poistaa tulpan... Autossasi se kuuluu bensatankista.
:-D
- 17+3
Meidän isä on parempi kun teidän isät yhteensä. Ei voi sanoo enempää sormet ristiin ja lukko. Lällällää.
- 17+3
olipas hölmösti sanottu
- dkgsdkgksdkhg
Sielä teinipoika istu tärisevässä ja melusassa seatissa ja yritti pysyä tiellä.
Samaan aikaan bemarissa oli hiljaista ja mukavaa, penkit hiero mukavasti persusta niin jaksaa ajaa vaikka kuinka pitkälle. Kierrokset pysy kurissa ja silti tehoa oli tarjolla, tärinästä ja melusta ei ollut tietoakaan. No sai varmaan bemarikuski naurut kun seat polkee menemään. Ootko ees varma että bemarissa oli kaasu pohjassa? - jihyvyugufvuu
http://www.youtube.com/watch?v=RLX2AO7-QRs
Leon cupra r vs bmw 120d eikä pääse seat karkuun- Ollin kurjuus
vit...u toi mikään Cupra R ollu, ihan selvästi 1.9 sdi bimmeri poju on ollu muna kourassa jo monta kuukautta, mut ei seiso vieläkään. Ehkä sitten kun saat sen ajokortin ja isi ostaa sulle saksasta raahatun ja pizzan paistajan raiskaaman 316:en niin ratin puolien väliin voit sitten laittaa pipulis. Opettele tunnistamaan autot takaapäin et sä niitä muualta sen bemari paskas kanssa nääkkään.
- Rs 305 hp taju lähti
FORD FOCUS RS Kyykyttää kaikki pas-kat bimmit ja mersun käppänät.. Dieselit on roskaaa. Eläköön Henry Ford!
- volvomies.
Siinä onkin Volvon moottori.
- pekka-
Diesel"rupu": http://worldautomodification.com/2012-bmw-m550d-xdrive/
- 4WD
- 381ps / 740Nm
0-100km / h: 4.7s
0-1,000 m: 23.7s
Siinä voi bensakirput yllättyä... - MERCEDES CLK 500
Kattokaa tästä Diesel-haistelijat prkele.. Ei se M550D niin ihmeellinen ole. Saksasta kun hakee E500 alle ja samaan tahtiin menee lähes kaikki välit sekä paikaltaan lähdöissä että sitkeysmittauksissa pienimmillä vaihteilla.. Voi voi kun diesel ei kuljekkaan kuin formula. Ja verrataan E500 388hp ja BMW 381hp. 0-100 ilmoitettu BMW 4,7s ja MB 5,6s. Todellisuudessa näissä Auto, motor und sportin ja muiden lehtien mittaustuloksissa näkee että Mersu nopeampi kuin tehtaan ilmoitus ja BMW hitaampi.. HAHAAAA. http://www.zeperfs.com/duel4161-2673.htm
- pekka-
Lue sivulta, jonne linkkisi osoittaa. Uusi 550 dx on lähes joka mittauksessa nopeampi.
Kyseessä on kuitenkin 3-litrainen diesel, ja vastassa 5-litrainen bensa.
On se aika ihmeellinen peli, oikeasti.
Miten ihmeessä se (painavampi!) diesel nyt kuitenkin on ripeämpi?
MB 5kg/hp ja bimmer 5.6kg/hp. - hinta/laatu
pekka- kirjoitti:
Lue sivulta, jonne linkkisi osoittaa. Uusi 550 dx on lähes joka mittauksessa nopeampi.
Kyseessä on kuitenkin 3-litrainen diesel, ja vastassa 5-litrainen bensa.
On se aika ihmeellinen peli, oikeasti.
Miten ihmeessä se (painavampi!) diesel nyt kuitenkin on ripeämpi?
MB 5kg/hp ja bimmer 5.6kg/hp.Ne on mercedeksen "hevosvoimia" joita vastaan on bemarin HEVOSVOIMAT.
- hinta/laatu paras
Voi kun tuota Leon Cupra R saisi 265hp Fexfuel-mallina. Myisin silloin saman tien diesel-Focukseni pois ja Cupra R alle. Suirtuskykyä ja ihan kohtuu hintainen sportti-peli. Melkein uhrheiluauton suorituskyky aikaisemman videon perusteella
- Pitäiskö ostaa Mersu
Aika nopee on tuo mersu, en olisi uskonut että perus-Mersu ei edes AMG voi laittaa BMW M-sarja superdieselille kampoihin ja pysyy samassa vauhdissa 200km/h asti.
- Hinta/laatu
Tuo 550dx ei ole motorsport-osaston tekele.
M5 on aivan eri peli, se on 5-sarjan m-malli. Tuossa m-merkki tulee motrosport-korisrjasta.
3-litrainen diesel "pessee" 5-litraisen bensan, aika hienoa dieseliltä.
- Hienoa dieselit
Mitäs tähän sanotte bensamiehet ja Audifanit kun Audi S3 sportback suorituskyky mittausten mukaan hyvin tasaista Bmw 330d e90 kanssa (245hp) kun katoin tuolta sivulta? 0-60km/h syntyy eroa kun tottakai neliveto repii alkumetrit nopeammin kuin vääntävä takaveto... On kuutos-dieselit kovia pelejä, ei sportti-Audi pääse ohi diesel-perheauto BMW:stä. http://www.zeperfs.com/duel2643-2493.htm
- toinen lukihäröinen.
Hei, viitsisitkö opetella lukemaan noita palkeja, ja jos niiden lukeminen tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia voi numeroista luntata siinä vieressä kumpi on oikeasti nopeanpi.
- Dieseleissä on voima
Mitäs Seat-poika ny sannoo ku Bemarilt tullu markkinoille M550D melkee 400 hevosta ja vääntöä hurjasti? Hiekkalaatikko kyykyttelyks menee Seatilla
- oot kova kaveri?
Heikostipa sullakin menee, jos sun pitää yrittää vertailla viisikertaa kalliimman auton ominaisuuksia tavisautoon.
Etkö uskalla saman hintaluokan autoja vertailla, kun eri autojen vertailu on sinulle noin keskeinen asia? Et taida luottaa bemariin muuten kuin vertaamalla halpisautoihin..
Voi poju, poju... Kasva aikuiseksi
- ihansama424
huonoa itsetuntua ei korjaa mikään :)
- BSR CUPRA R hankinta
http://www.zeperfs.com/duel4361-3035.htm
Ei jää kauheasti varsinkaan 80-120 ja 80-180 välillä Cupra R tuolle M550d.. Kun iskee lastun Seattiin niin hepat reilu 300 ja sitten mennään jo ohi Bmw mahti-dieselistä. Ja kaikki tämä alle 40000 euroa. Aijai kun dieselmiestä viedään.- joopasen kyllä
johan unen näit!
- leluautot pois
leluautoihin laitetaan bensakone, mutta dieselillä tehdään voimaa! Ja miksikäs bemmi vaivautuisi lähtemään seatin perään
- lelu222
leluautoihin laitetaan bensakone, mutta dieselillä tehdään voimaa! Ja miksikäs bemmi vaivautuisi lähtemään seatin perään
- 5+19
Juu, ei tosiaan kannata ...
- q
Harmi, että se dieselin voima pyörii niin hitaasti, ettei se koskaan ehdi vetäville pyörille saakka.
- dieselillä turvaan
Ja taas on täällä tämä teiden ritari liikkeellä. Näin muuten viime viikolla kun Lahden motarilla veti lähemmäs 200 km/h tommonen Leon Cupra ohi ja perässä tuli kyllä joku Porsche Boxsteri melkein yhtä lujaa ohi, jos oli aloittajan niin kortti vaan hyllylle tommosista kisoista.
- 1.9 cdti
Lähemmäs 200 km/h nopeutta ja rekka eteen niin kaverilla ei ole enää mihinkään kiire.
Siitä sitten jatketaan matkaa rauhallisesti kohti hautuumaata, ja enää ei tarvitse
kilpailla liikenteessä.
- OM 606 ST
Saat koska vaan tulla kokeilemaan,miten sun benziinikipposi pysyy perässäni.
- joopasen kyllä
siinä on ainut oikea moottori st mersuun!
- joopasen kyllä
Heipä hei kaikki Siitinmiehet ja muut uhoilijat! Jos en kovin paljon väärin muista niin 2-3 vuotta sitten Ahvenistolla pojat kyykytti OM 606 ST MERSULLA ferrarin.Oli siinä ollu makaroonilla hyvä ilme!
- perästä kuuluu
Minäpä pysyin Ladan perässä Bemulla kun en lähtenyt ohi ajamaan....
- Mm850csi
Niin BMW 530td stw lastulla senverran, huippu auto mutta vaunun vetoon aika paska. Niin tietty vaunulla oli kokoa 9,5 metriä painol noin 2000kiloa eli telivaunu. Bemsusta meni takanta koiranluut vaikka olivat keväällä vaihdettu, eikä jaksanut oikein vetää tuli 80 luvun disut mieleen..Omistin samaan aikaan MB 290 td stw jaksoi vetää eikä disu maistunut meselle, hyvä veturi..
No, asiaan vaimon autona oli audi a6 2.5 tdi vm 2002 heppoja noin 230 vähän piristetty ei rajotinta.. Itselläni jatke 850 bmw saksan rävellys hepoja alta 500 ei rajotinta..Tossa turun moottoritiellä tuli vähän polkastua audilla 260 bmw meni ohitse että suhati...Eestin pojat lähti kisaamaan bmw kanssa heillä oli audi s6 tuntu kulkevan kivasti mut bmw oli aika kova peli...Saksassa testattu bmw vajaat 300 Eestin pojat olisivat halunneet ostaa bmw kisan jälkeen....No, olihan bmw 850 mukava härnäys peli. Eihän 850 normi ole hyvä kiihtymään eihän ole kuin 300 heppaa mut viilattuna kyllä lähtee. Oli viilattu oikealla tavalla eil jarruja myöten 17 jarrulevyt että saa pysähtyy.
- Passat TFSI
Ostin Saksasta käytetyn 5 vuotiaan Vw Passat sleeperin. Koneena 2.0TFSI 200hp (vakiona) ja nyt kuukauden ollut lastu eli nykyään 255hp... Ja aijai kun kaikenmaailman kolmelitraiset superdieselit (hahhah!) ei pysy perässä alkuunkaan. Monet ovat ihmetelleet ja kyselleet että milläs perhanan koneella tuo mun Passatti oikein on. Kaksilitrainen benziini vastaan vaan lyhyesti, mutta ahtopuolesta en kerrokkaan! Bemareidenkin mahtidiisseleitä kiva yllättää moottoritiellä!
- habanero penkki
olet aivopäälikkö
- Keinutuolinjalka
mäkin ostin sleeppareiden levyn, jättää kuule kaikenlaiset hiphopit kuin seisomaan.tosimiehillä on starttimoottorikin tehokkaampia kun toi sun unelmies pirkka-audi. Tollahan kestää varttimailikin yli 15 sekuntia. Älä nyt ihan oikeita Autoja erehdy haastamaan.
- Passat TFSI
tosiasiassa passat on aivan paska auto,nyt jo kuluttaa öljyä
- V8 dreamer
pe-pe-pe-pe-pet-petteri (diesel)
- Me ollaan jo eellä..
Tuossa bensaturbon mailin veto.
http://www.youtube.com/watch?v=uafO7n4LC3o&feature=youtu.be
Mikä mahtaa olla pikipaavojen paras tulos? - vvagossa
On täällä palstalla kehuttu niin hirveästi dieselmoottoreita, että ne vääntävät kuin mitkäkin hirmut ja nykydieseleillä on hurjat ohituskiihtyvyydet... Huomasin vaan maantiellä, että eipä eräs saksalainen 535D 286heppasella koneella pysynyt meikäläisen Seat Leon Cupran R 265heppaisen kaksilitraisen perässä vaikka aluksi roikkuikin kiinni perässäni melkein 10 kilometrin matkan ennen ohituskaistan alkua, jolloin molemmat pääsimme vihdoinkin alinopeutta ajaneen rekan ohi... Sieltähän se raivopää sitten saavutti minut kun hidastin ja palasin ohituskaistalta takaisin omalle puolelleni ja jalka suorana painoi roikkuja menemään ohi kun oli saavuttanut minut.
- 535d lastulla
hörhöt tääl huutelee dieseleiden perään jotka jättää millon vaan benziini autotsuorituskyvys.. Vääntö on voimaa
- dieselillä kulkee
Tuommoinen 535d kulkee mukavasti ja tasapainoisesti voimalla. Uusin f10 535d 313 hevosmoimaisena antaa suorituskykyistä ja tyylikästä kyytiä. Aloittaja yrittää hädissään molemmat kädet ratissa ja vaihteita hurjasti roplaten kyykyttää liikennevaloista tuommoista 535d. Bmw:ssä kuljettaja istuu rauhassa ja iskee valojen vaihtuessa kaasun pohjaan ja Bmw lähtee rajusti liikkeelle automaatin vaihtaessa vaihteita isompaan. Nolointa on että yrität pikku TurboSeatilla hurjalla yrityksellä kyykyttää isompaasi ja jäät jälkeen vaikka 535d kuljettaja vain suoristaa oikeaa nilkkaansa ja antaa automaatin jne. tehdä loput. Uudesta M550D ei tarvitsekkaan mainita sillähän on kotona jo ennenkuin olet saanut seuraavan pykälän sisään vaihteistorikossa Siitissäsi
http://www.zeperfs.com/duel4318-3035.htm- Toyota Avensis dsl
Bemarit hirmukoneilla vaan lesottamista varten. Ihan liian hyvin pärjäisi jo 520d kun sekinhän kulkee. Idioottien kisailupuheita palsta täynnä
- 12345829
voi voi kun on lapsellisia nämä teinien ja lapsenmielisten keski-ikäisten "äijien" voimankoitokset ja kisat. Ehkä aikuistutte joskus. Täysin vastuutonta käytöstä tämmöinen liikenteessä ja kortti pitäisi ottaa pois useaksi vuodeksi. Tehokkaan auton ostaminen jo itsessään on jonkinlainen provokaation merkki muille autoileville ja sitten vielä ne jatkuvat kiihdyttelyt ja jarruttelut vielä kruunaa kaiken.
- Hahhaaaaaa
Ite ainakin nauran kaikille bensa-autoilijoille.... viekää DX:t sinne saunan taa lahoamaan. Bemarilla kiva ajaa! Hepoja vajaa 500 ja vääntöjä reilu tonni. Köyhät kyykkyyn ja valittamaan lähi Nesteelle kun polttoaine on niin kallista.
- PuSe
Mullakin diesel jäi jalkoihin. Uudenvuodenaattona tankkasin agregaattoria ja niinhän siinä kävi että kanisterista läikkyi haalarille. Haalarit pesuun ja koko kodinhoitohuone haisi dieselille ja emäntä valitti vielä illalla nukkumaan mennessä että on jäänyt se polttoaineen haju jalkoihin. Piti vielä heti vuoden ensimmäisinä tuntina käydä jalat pesemässä mäntysuovalla.
- 3.0 tdi
Tämä ei sitten ole v tuilua .
HYVÄ UUTTA VUOTTA
pienistä alkukankeiluista huolimatta.
- Urpo Tampio
mukavasti pidemmälle..
ajettuani erilaisilla - halvoilla . autoilla lähes puolivuosisataa olen tullut siihen tulokseen, että paras auto on se, jolla pääsee perille mukavasti ja halvalla.
monessa mielessä sellainen on diesel. kaikissa ajamissani nopeus riittää rajoituksiin ja ohitseni olen päästänyt kaikki halukkaat. itse ohitan mahdollisimman turvallisesti ja vain tarpeesta.
autoilukokemukset nsu prinz - mb 500sl väliltä ja välissä n 10 erilaista dieseliä golfista mb290cdi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358