Onko helluntailaisilla yleisesti edelleenkin samaa väärinkäsitystä kuin nimimerkki Mohikaani_27:lla, että "Herran päivää" pidetään Herrana
"Herran päivä" on ajankohta, eikä siis "Herra".
Mohikaani lukuisissa viesteissään on vuosien ajan sanonut tempauksen tapahtuvan salaa vedoten seuraavaan jakeeseen:
1. Tess. 5:2 sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä.
Eihän siinä Herra tule salaa vaan se kyseinen päivä.
Herran päivästä näkyy merkit jo aiemminkin:
Ap. t. 2:20 Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen, ennen kuin koittaa Herran päivä, suuri ja häikäisevä.
Tuossa viestissä Mohikaani on eriä mieltä Jaikalin kanssa asiasta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9454645#comment-46720328
Kyseessä lienee kuitenkin helluntailaisilla aika yleinen väärinkäsitys Raamatun teksteistä ja kun joku asia päähän pinttyy niin siitä on vaikea päästä eroon.
Herran päivä ja Herra Raamatussa
24
123
Vastaukset
* Nyt on varmaan Pe.kun päivä, ei itse pe.kun, vaan se päivä, joka on Pe.kun päivä, siis päivä on on, mutta ei Pe.ku varsnaisesti ole itse, Pe.ku vaan katselee sivusta päiväänsä, näin se menee ! Mutta tuleeko Pe.ku kuin varas?
Huomenta tomumaja-
Jeesuksesta en tiedä mutta minä poikkean luonasi, heti jos satun kuljeksimaan sillä suunnalla.
Siellä näyttää olevan vasta hitunen lunta maassa:
http://www2.liikennevirasto.fi/alk/kelikamerat/kelikamerat_5.htmlleahimn kirjoitti:
haha..Sinä ja pe.ku
ette mahdu taivaaseen samasta portista!Jos olisin uskossa oleva taivaaseen haluava, niin kokeilisin "portsarin harhautus-tekniikkaa".
Tipauttaisin kuin vahingossa kolikoita, ja kun Pietari ja Mohikaani syöksyvät niitä keräämään niin siinä voi livahtaa sisään.
Samalla tekniikalla voi halutessaan livahtaa myös ulos:)
* Hyvää yötä Mikko, ole varovainen sen Pe.kun suhteen, se on epäuskon lietsoja ja Mohikaanin teilaaja, jos vain saisi luvan jostain? :)
- NäinSeOn
Musta on hyvä, että Peku kirjottaa palstalla. Olkoonkin ateisti. Herättää keskustelua eikä aina ole väärässäkään.
- -tomumaja-
>> jos vain saisi luvan jostain?
* Joo, antaa vaan Pe.kun tolittaa, aivan harmiton hauska heppu, ainutlaatuinen maailmassa, ateisti ja Jumalan kieltäjä ns."opettaa" Raamattua? Mitähän Herra taivaassa hänestä miettii, muuta, kuin tätä ! Psal.50:16. ?
- to..
jae puhuu siinä pahasta (rasha) ei jumalattomasta kuten se on käännetty - mahtaneeko Peku olla paha?
to.. kirjoitti:
jae puhuu siinä pahasta (rasha) ei jumalattomasta kuten se on käännetty - mahtaneeko Peku olla paha?
* Minun Raamattu, (KR:33/38.) puhuu "jumalattomasta", eikä pitäisi väännellä kenenkään Sanaa mieleisekseen !
- to..
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Minun Raamattu, (KR:33/38.) puhuu "jumalattomasta", eikä pitäisi väännellä kenenkään Sanaa mieleisekseen !
Se on jo käännöksessä väännetty, alkukielen sana ei tarkoita jumalatonta vaan pahaa tekevää. Kirjoitusaikaan suurin piirtein kaikki palvoivat jotain jumalaa uskoen tähän tai uskomatta, tietyt menot suoritettiin jo tietyn yhteisön jäsenenä , eikä sanaa jumalaton hepreassa edes ollut. Käytetty sana tarkoittaa pahaa myös heprean sukulaiskielissä kävin nekin läpi .
- eenokki 12
Minä uskon "Herran päivään" jolloit itse Herra Jeesus tulee, ja valitut temmataan turvaan.
Jumalattomat ja ateistit tyhmien neitseitten kanssa jäävät vihan ja vaivan ajan myllerrykseen.
Onnellinen se joka on laittanut uskonsa Jeesuksen päälle.
ps. minulle on annettu lupaus raamatun sanan kautta John. ilmestys 3. 8-11 ja olen lukenut että kaksi muuta miestä on puhunut aivan samasta raamatunpaikasta kuin mikä minulle annettiin.
Tarkoittanee että olen elossa kun Jeesus tulee. - yksin armosta
Herra voi kuule miettiä jotain aivan muuta kuin me ihmiset. Tiedät kai, että niin kaukana kuin taivas on maasta, hänen ajatuksensa ovat meidän ajatustemme yläpuolella? Ja että jos me emme huuda, kivetkin huutavat?
* Kyllähän mä nyt tuon tiesin, Herrasta Jumalastani, mutta mitä Hän mahtaa miettiä Pe.kusta, kun saarnaa, vaikka ei edes usko saaranan päähenkilöön Jeesukseen ollenkaan, eikö sinustakin ole jonkin sortin "pelle"? Puhua nyt henkilöstä ja sioista joihin ei usko? Ikään kuijn kuitenkin uskoisi? Varmaan pirukin on ymmällään Pe.kun elämän filosifiasta ?
- eenokki 12
Kyllä Herran päivän tuleminen on minulle tärkeä tapahtuma, vaikka luther ei ymmärtänyt sitä eikä nykyään monet muutkaan.
Minä ajattelen Herran tulemusta sillä tavoin että pidän häävaatteeni kunnossa, kravaatti suorassa, puku puhtaana ja olla valmiina kun Herra tulee omiaan noutamaan.
Se päivä ei rasita kuin vanhaa aatua jos sitäkään onhan suuri Herra ja hänen tulonsa läheisyys aivan kuin käsin kosketeltavissa.
Herra valitsee omansa ja olenko minä mukana siinä ihmeellisessä tapahtumassa, sitä toivon ja odotan uskossa. Jonain päivänä se tapahtuu, vihamieheni ja pilkkaajat ihmettelevät kun muistavat minun usein sanoneen että olen menossa karitsan juhliin ja he jäävät vihan ja vaivan ajan suuriin mullistuksiin.
Uskon myös että kun Herra valitsee se merkitsee että myös nk. lahkolaisiakin kuuluu siihen joukkoon joka armon valinnan kautta muuttuu silmänräpäyksessä, otetaan pois Jumalan vihaa näkemättä.
Emme näe kuolemaa, edes vilahdukselta.
Pe. kulle ja muille jumalattomille se päivä on oleva pimeyden ja synkeyden päivä.
Usko on Herran lahja syntisille, mutta miksi se ei Pe.kulle kelpaa.
Onko ylpeyden länget kaulassa.(ja lopuksi myllynkivi kaulassa) - leahimn(ei kirj.)
Sie se mohikaani jaksat tuosta pe.kusta tolittaa!
Anna olla!Jumala on pe.kunkin luonut,usko pois.
On aivan mahtavaa että hän jaksaa täällä kirjoittaa.
Ja kyseenalaistaa mielipiteitä!
Siihen on kaikilla täysi oikeus.
Sinnuu vaan ärsyttää pe.kun kirjoitukset.
Ja niitä on hauska seurata,varsinkin sinun reagointiasi.... - leahimn(ei kirj.)
eenokki 12 kirjoitti:
Kyllä Herran päivän tuleminen on minulle tärkeä tapahtuma, vaikka luther ei ymmärtänyt sitä eikä nykyään monet muutkaan.
Minä ajattelen Herran tulemusta sillä tavoin että pidän häävaatteeni kunnossa, kravaatti suorassa, puku puhtaana ja olla valmiina kun Herra tulee omiaan noutamaan.
Se päivä ei rasita kuin vanhaa aatua jos sitäkään onhan suuri Herra ja hänen tulonsa läheisyys aivan kuin käsin kosketeltavissa.
Herra valitsee omansa ja olenko minä mukana siinä ihmeellisessä tapahtumassa, sitä toivon ja odotan uskossa. Jonain päivänä se tapahtuu, vihamieheni ja pilkkaajat ihmettelevät kun muistavat minun usein sanoneen että olen menossa karitsan juhliin ja he jäävät vihan ja vaivan ajan suuriin mullistuksiin.
Uskon myös että kun Herra valitsee se merkitsee että myös nk. lahkolaisiakin kuuluu siihen joukkoon joka armon valinnan kautta muuttuu silmänräpäyksessä, otetaan pois Jumalan vihaa näkemättä.
Emme näe kuolemaa, edes vilahdukselta.
Pe. kulle ja muille jumalattomille se päivä on oleva pimeyden ja synkeyden päivä.
Usko on Herran lahja syntisille, mutta miksi se ei Pe.kulle kelpaa.
Onko ylpeyden länget kaulassa.(ja lopuksi myllynkivi kaulassa)Sano tuo eenokki miullekkii....
mie kans olen syntinen ja jumalaton! leahimn(ei kirj.) kirjoitti:
Sie se mohikaani jaksat tuosta pe.kusta tolittaa!
Anna olla!Jumala on pe.kunkin luonut,usko pois.
On aivan mahtavaa että hän jaksaa täällä kirjoittaa.
Ja kyseenalaistaa mielipiteitä!
Siihen on kaikilla täysi oikeus.
Sinnuu vaan ärsyttää pe.kun kirjoitukset.
Ja niitä on hauska seurata,varsinkin sinun reagointiasi....Tietysti Jeesus tulee kuin varas yöllä. Sen Hän itse todisti sanoen:
matt.24.
36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Koska Jeesus ei ole Jumala, niin Hän ei tiedä itsekään koska se päivä on. Isä ilmoittaa Pojalle, että nyt on se hetki, lähdeppäs taas hommiin.- eenokki 12
leahimn(ei kirj.) kirjoitti:
Sano tuo eenokki miullekkii....
mie kans olen syntinen ja jumalaton!Olisi aika laittautua pistää häävaatteet kuntoon Herra tulee ajallaan.
Parasta olisi hyljätä synti kokonaan koska siihen on mahdollisuus ei itsestämme vaan Jumalan armosta. lappix kirjoitti:
Tietysti Jeesus tulee kuin varas yöllä. Sen Hän itse todisti sanoen:
matt.24.
36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Koska Jeesus ei ole Jumala, niin Hän ei tiedä itsekään koska se päivä on. Isä ilmoittaa Pojalle, että nyt on se hetki, lähdeppäs taas hommiin.* Ei se mitään ratkaise, ettei Jeesus tiedä hetkeä, jolloin Hän tulee alas, ei maanpäälle asti, vaan jää yläilmoihin, ja sieltä kutsuu morsiamensa luokseen, ja sitä ei näe kukaan muu, kuin Hänen verellään ostama seurakunta, joka nousee kokonaisuudessaan Herraa vastaan yläilmoihin pilvessä, ettei uteliaat pääse näkemään !
- eenokki 12
Mohikaanille sanon sekä myös uskottomalle lappikselle että maan päällä Jeesus ei ollut Kaikkivaltias ihminen kuten jotkut hänet esittävät.
Ei Jeesus silloin tiennyt kuin sen minkä Jumala Hänelle näytti..
Nyt Herra Jeesus tietää varmasti sen päivän mutta ei tahdo sitä sanoa koska se kuuluu Isälle.
Jeesus voi olla joka paikassa saman aikaisesti ja voi olla olematta missään.
lappix on kuin järjetön muuli jota ruoskalla pitää ohjata.Kuka sinua, eenokkii 12, käskee ruaskalla Lappixta ohojaamahan?
"Niin kuin sinä teet toisille, niin Herra tulee tekemään sinulle."
Yhteenvetona voi todeta että Mohikaanin väite salaisesta tempaamisesta ei pidä Raamatun mukaan paikkaansa ja ainuttakaan Raamatun jaetta hän tai muutkaan ei väitteen puolustamiseksi tuoneet esille.
Väitteensä perustelemisen sijasta Mohikaani keskittyi useissa viesteissään pelkästään vain henkilöä vastaan hyökkäämiseen.- Kulttari
Kaksi Herranpäivää oon löytäny Raamatusta, 1. on Mt.12:8, Mk.2:28, Lk.6:5. 1.Ms.2:3. 2.Ms20:10. Herramme on siis ilmoittanut moninkertaisesti olevansa sabatin Herra. Kristitylle sabatin lepo Kristuksessa kuuluu jokapäiväisenä, Hr.4:1-11. Jumala on siis valmistanut kristityn ja teot valmiiksi että niissä vaeltaisimme jatkuvasti Armossaan ja Totuudessaan jeesuksessa. Tämä on uskollisuuden kautta valmiina ihmiselle ja jumalan tarjous tänään. Tästä kiitämme uskossaan. Toinen Herran päivä on Jumalan ilmestyminen tavalla tai toisella jolloin Herra yksinänsä on korkea henkilölle, tapahtumalle, kansalle tai kaikille, Ilm.1:1-11. Ps.119:126. Jer.31:3. Sak.14:9. Tällöinkin on Herran pelastuksessa paras olla mukanaan. (Ps.91.)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701093
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53464