Taksinkuljettajan ylityökorvaukset.

Kokin hommat saa jää

Olin jo ilmoittautunut taksikurssille kun kuulin että yli 8 tunnin työpäivästä ei makseta ylityökorvauksia.
Miten on mahdollista ettei taksialalla tarvitse maksaa?
Taksikurssi järjestettiin Helsingissä.
Onko paikkakuntakohtaisia eroja?

75

3256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfhjklgfhjk

      Ylityökorvauksia kuuluisikin maksaa vasta kun 2 viikon prioditunnit ylittyy.
      Jos teet neljä kymmenen tunnin päivää viikossa niin ylitöitä ei vielä ole lainkaan, tai ensimmäisellä viikolla teet viisi kymmenen tunnin päivää ja toisella viikolla kolme niin ylitöitä ei ole vielä lainkaan.

      Taksialalla on yleisesti käytössä provisiopalkkaus. Tämän lisäksi on perustuntipalkka jota maksetaan silloin jos provisio olisi pienempi kuin tuntipalkka.

      Provisio palkasta aika harva kuljettaja haluaisi luopua koska se mahdollistaa paremman palkan kuin tes palkka lisineen. Itse tarjosin omalle kuljettajalle kuukausipalkkaa mutta hän halusi pitää provision.

    • Ompas lämmintä

      Ylityökorvauksia kuuluisikin maksaa vasta...

      Tässä se on selvästi sanottu että kuuluisi maksaa.
      Sunnuntai sekä muut pyhäpäivät kaikki isännät maksaa mielellään Sinulle kuuluvan 100%
      korvauksen, jos Sinulla on sovittu esim. 40% veroton kassa saat pyhäpäiviltä 80%. Jos sattuisi niin hassusti että tlitoimisto joka palkan laskee olisi sen unohtanut niin soitat sinne , he oikaisevat virheen n. kahdessa arkipäivässä.

      Tervetuloa rehtiin joukkoon.

      ps. ei mitään hätää jos on hiljaisempi päivä koska on perustuntipalkka

      • rtuyktyuik

        Mä maksan tessin mukaista tuntipalkkaa ja pyhätunnit maksetaan myös tuntipalkan mukaisesti. Jos provikka on suurempi niin sitten maksetaan provikan ja tuntipalkan erotus bonuksena.

        Kuljettajalla ajatan pääsääntöisesti vain niitä vuoroja jotka on kannattavinta ajattaa kuljettajalla, mutta muutaman sunnuntain vuodessa ajatan ja silloin maksan tietysti sunnuntai korvaukset. Joskus on kuljettajan palkka ollut yli 100%.


      • jokurenki

        Perus tuntipalkka lienee vain aniharvalla, en itse ole sellaisesta kuullutkaan... Ylityö, sen paremmin kun sunnuntai tai muitakaan korvauksiaa ei yleisesti tunneta. Lisistä jos alat vinkumaan, niin luultavasti saat ajaa sitten pelkkää normaalistikkin lisätöntä arkipäivää, siinä ei paljoa tilipussi pääse lihomaan...


      • Kokemusta molemmista
        jokurenki kirjoitti:

        Perus tuntipalkka lienee vain aniharvalla, en itse ole sellaisesta kuullutkaan... Ylityö, sen paremmin kun sunnuntai tai muitakaan korvauksiaa ei yleisesti tunneta. Lisistä jos alat vinkumaan, niin luultavasti saat ajaa sitten pelkkää normaalistikkin lisätöntä arkipäivää, siinä ei paljoa tilipussi pääse lihomaan...

        Kyllä se normaali kuukausipalkkainen työpaikka on kullan arvoinen (kenellä sellainen vielä on). Jos tulee jotain häikkää tai muuta katkosta, niin palkka juoksee. Jos jollain provikapalkalla vaikka käyt vessassa, niin se menee omaan piikkiin. Jos tulee flunssa, se menee omaan piikkiin. Jos PC ei suostu yhteistyöhön, se menee omaan piikkiin.


      • joku isäntä
        jokurenki kirjoitti:

        Perus tuntipalkka lienee vain aniharvalla, en itse ole sellaisesta kuullutkaan... Ylityö, sen paremmin kun sunnuntai tai muitakaan korvauksiaa ei yleisesti tunneta. Lisistä jos alat vinkumaan, niin luultavasti saat ajaa sitten pelkkää normaalistikkin lisätöntä arkipäivää, siinä ei paljoa tilipussi pääse lihomaan...

        Minun kuljettajani ei suostu vaihtamaan 40% liksaansa mihinkään tessiin ja sen ylityö ja sunnuntaityö korvauksiin. Ajaa vuoroistaan puolet iltoja ja puolet päiviä. Tunnit eivät edes mene ylitöiden puolelle, sillä normi päivä on noin 8-9h oli sitten päivä tai iltavuoro. Marraskuun liksa vähän yli 3000€ brutto. (Vantaalla)


    • joo-o

      On tässä provikassa puolensakkin, jos käyt vessassa niin pomo ei odota kellon kanssa oven takana, tauot saa pitää silloin kun haluaa yms... kaiken voi tehdä omaan tahtiin, eikä koskaan ole kiire, jos ei itse halua. Sillon kun ei ole as kyydissä, ei toki palkka juokse, mutta eipä tarvitse myöskään tehdä duunia, ottaa vaan rennosti. Ja kyllä tässä ihan elantonsa tienaa kaikesta huolimatta.

      • KARRI.RÄIKKÄ97

        Paitsi...

        5. Prosenttipalkka
        Mikäli työ suoritetaan prosenttipalkalla maksetaan 0-2 vuotta työssä olleelle
        kuljettajalle palkkana 32%, 2-4 vuotta työssä olleelle 33%, 4-8 vuotta työssä
        olleelle 35% ja yli 8 vuotta työssä olleelle kuljettajalle 36% auton arvonlisäverottomasta
        tuotosta.

        Tehtäessä työtä prosenttipalkalla on aikapalkka aina taattu.

        Sunnuntai- ja ylityökorvauksia ei voida sisällyttää prosenttipalkkaan.

        ". Sillon kun ei ole as kyydissä, ei toki palkka juokse"

        Juoksee se, miksi väität muuta.


    • 12346

      Kuten jo kerrottiin niin periodipalkkaus. Autoalalla yleisestikin, ei vain takseilla. Rupes mietityttään millä muilla aloilla käytössä?

    • Dagsimees

      Mun kuskini ajaa provikalla n. 3200-3500€uron kuukausipalkkoja. Mitenkähän on, voisiko joku esittää laskelman, jolla tuntipalkkainen kaikkine lisineen pääsee normaalityöllä samaan?

      Ite olen työllistänyt n. 25 vuotta kuljettajia, mitä lie n. 70 kuskia, KUKAAN ei ole halunnut tuntipalkkaa, miksiköhän?

      • uytkjryu

        No sehän on selvä kun tes palkka on tonnin vähemmän kuukaudessa.

        Kuljettajissakin on eroja ja ne jotka eniten tuntipalkan perään huutelee ovat sieltä laiskimmasta päästä. Palkka pitäisi saada myös baarissa istumisesta.

        Mulla vaihtui päiväkuski keväällä ja kassat, keskituntiansio ja juoksu lähti heti kasvuun, eli kyse ei ole kuljettajan tuurista vaan siitä että toiset vain ovat laiskempia ja toiset aktiivisia.

        Aktiiviset kuljettajat vannoo provikan perään koska sillä pelimies pystyy tekemään huomattavasti paremman palkan. Tuntipalkkaa kinuaa ne joiden ajaminen on muutenkin kannattavuuden rajamailla.


      • Miten lie
        uytkjryu kirjoitti:

        No sehän on selvä kun tes palkka on tonnin vähemmän kuukaudessa.

        Kuljettajissakin on eroja ja ne jotka eniten tuntipalkan perään huutelee ovat sieltä laiskimmasta päästä. Palkka pitäisi saada myös baarissa istumisesta.

        Mulla vaihtui päiväkuski keväällä ja kassat, keskituntiansio ja juoksu lähti heti kasvuun, eli kyse ei ole kuljettajan tuurista vaan siitä että toiset vain ovat laiskempia ja toiset aktiivisia.

        Aktiiviset kuljettajat vannoo provikan perään koska sillä pelimies pystyy tekemään huomattavasti paremman palkan. Tuntipalkkaa kinuaa ne joiden ajaminen on muutenkin kannattavuuden rajamailla.

        Paljon mahdollista. Mutta millä todistetaan, että nämä kirjoitukset pitävät paikkansa. "Minun kuskini ei millään huolisi kuukausipalkkaa, on äärettömön tyytyväinen provikaan ja puuttuviin sunnuntaikorvauksiin". Vaikka taksojen vikahan se alkuaan on, että tämä ala ei ole kultakaivos.


      • 16+5
        uytkjryu kirjoitti:

        No sehän on selvä kun tes palkka on tonnin vähemmän kuukaudessa.

        Kuljettajissakin on eroja ja ne jotka eniten tuntipalkan perään huutelee ovat sieltä laiskimmasta päästä. Palkka pitäisi saada myös baarissa istumisesta.

        Mulla vaihtui päiväkuski keväällä ja kassat, keskituntiansio ja juoksu lähti heti kasvuun, eli kyse ei ole kuljettajan tuurista vaan siitä että toiset vain ovat laiskempia ja toiset aktiivisia.

        Aktiiviset kuljettajat vannoo provikan perään koska sillä pelimies pystyy tekemään huomattavasti paremman palkan. Tuntipalkkaa kinuaa ne joiden ajaminen on muutenkin kannattavuuden rajamailla.

        En ole taksikuski (harkitsen kurssia) joten voi olla, että puhun läpiä päähäni. Ihmetyttää kuitenkin kun juuri takseista puhuttaessa törmää usein näihin isäntiin, jotka haukkuvat laiskoja kuljettajia. Ihmetyttää että miten helvetissä se taksikuski voi ahkeruudellaan mukamas vaikuttaa palkkaansa tai yleensäkään ajoihin. Aina kun olen itse taksia käyttänyt niin olen joko tolpalta sen ottanut tai puhelimitse tilannut kotiin. Kertaakaan ei ole kuski tullut "ahkerasti" palvelujaan tarjoamaan eli hyvin passiivista se duuni omissa mielikuvissani on. Vai voiko todella olla niin, että tuntipalkkainen kuski voi vain mennä kahville istumaan ja jättää autonsa parkkiin ilman, että isäntä saisi tietää asiasta?


      • 20 v kokemuksella
        16+5 kirjoitti:

        En ole taksikuski (harkitsen kurssia) joten voi olla, että puhun läpiä päähäni. Ihmetyttää kuitenkin kun juuri takseista puhuttaessa törmää usein näihin isäntiin, jotka haukkuvat laiskoja kuljettajia. Ihmetyttää että miten helvetissä se taksikuski voi ahkeruudellaan mukamas vaikuttaa palkkaansa tai yleensäkään ajoihin. Aina kun olen itse taksia käyttänyt niin olen joko tolpalta sen ottanut tai puhelimitse tilannut kotiin. Kertaakaan ei ole kuski tullut "ahkerasti" palvelujaan tarjoamaan eli hyvin passiivista se duuni omissa mielikuvissani on. Vai voiko todella olla niin, että tuntipalkkainen kuski voi vain mennä kahville istumaan ja jättää autonsa parkkiin ilman, että isäntä saisi tietää asiasta?

        Voi tosiaan istua kahvilla isännän tietämättä, sanoo vaan ettei ollu keikkaa tai oli huono tuuri. Laiska kuski voi hakeutua hiljaisiksi tietämilleen tolpille, koska tuntipalkka juoksee vaikka ei olisi keikkaa eikä tarvii vaivautua tekemään mitään palkkansa eteen. Ahkera kuski hakeutuu sellaisille tolpille, missä on asiakkaita, koska hän saa sitä enemmän palkkaa, mitä enemmän on asiakkaita, hänelle ei mekseta pekästä päivystämisestä.


      • Taksojuht
        20 v kokemuksella kirjoitti:

        Voi tosiaan istua kahvilla isännän tietämättä, sanoo vaan ettei ollu keikkaa tai oli huono tuuri. Laiska kuski voi hakeutua hiljaisiksi tietämilleen tolpille, koska tuntipalkka juoksee vaikka ei olisi keikkaa eikä tarvii vaivautua tekemään mitään palkkansa eteen. Ahkera kuski hakeutuu sellaisille tolpille, missä on asiakkaita, koska hän saa sitä enemmän palkkaa, mitä enemmän on asiakkaita, hänelle ei mekseta pekästä päivystämisestä.

        Laiskan kuskin työt loppuu hetkessä. Eihän kukaan työnantaja pysty ylläpitämään kauaa laiskaa kuskia, jos kuski ei synnytä liikevaihtoa. Nääs jostakin ne laiskankin kuskin palkkarahat on otettava ja varmaan työnantaja haluaisi jotain katettakin sille taksilleen. Ainakaan minä en ryhtyisi työnantajaksi ihan huvikseni, jotain katettakin on saatava. Jos kuskin pito on kannattamatonta, ajan pelkästään itse. Ajaisin juuri sen verran, että pärjään, muun ajan saa auto seistä kylmän rauhallisesti tallissa. Meinaan, näinkin olen aiemmin toiminut vuosien ajan. Nyt joku tietysti sanoo, että auton on pyörittävä listavuorojen mukaan, joo. No pitäisi, vaan en minäkään mikään suojatyöpaikan tarjoaja ole, toimikoon yhteiskunta sellaisten rahoittajana...


      • fghkjlöio
        20 v kokemuksella kirjoitti:

        Voi tosiaan istua kahvilla isännän tietämättä, sanoo vaan ettei ollu keikkaa tai oli huono tuuri. Laiska kuski voi hakeutua hiljaisiksi tietämilleen tolpille, koska tuntipalkka juoksee vaikka ei olisi keikkaa eikä tarvii vaivautua tekemään mitään palkkansa eteen. Ahkera kuski hakeutuu sellaisille tolpille, missä on asiakkaita, koska hän saa sitä enemmän palkkaa, mitä enemmän on asiakkaita, hänelle ei mekseta pekästä päivystämisestä.

        Tähän lisään vielä että aktiivinen kuski "haistelee" mahdolliset paluut ympäristöstä ja pyrkii välttämään tyhjänä ajamista.
        Jos ajaa keikan vaikkapa Järvenpäähän ja saa sieltä paluun stadiin niin kyseisen keikan palkka tuplaantui just.
        Aktiivinen kuljettaja ymmärtää ja osaa päätellä ihmisten mahdollisia liikkumissuuntia tietyiltä alueilta tiettyina kellonaikoina.


      • Taksitavaksi

        Normaalityötä yo.koulutuksella. Työaika 7 tuntia 20 min. sisältäen kahvitaon 10 min. ja ruokatauon 30 min. Työpäivät ma-pe klo. 8-15.20. Palkka 3826€ sisältäen puhelinedun 20€ ja ilmaisen netin kotiin ( yksi etäpäivä viikossa ). Palkka joka kuukasi sama paitsi kun saadaan lomarahat ... silloin luonnollisesti enemmän. Lisäksi teen ylityötä joka kuukasi 7 tuntia, josta tulee palkkaan lisää 320€. Kuukauden yhteenlasketuksi työajaksi tulee siis n.167 tuntia ja palkaksi 4146€. Näin siis tehdään muualla töitä mutta taksialahan on kutsumustyötä eikä siitä tarvitse nyt niin kovin paljon maksaa .. eikö vain ? :)


      • Ylimainostettua
        fghkjlöio kirjoitti:

        Tähän lisään vielä että aktiivinen kuski "haistelee" mahdolliset paluut ympäristöstä ja pyrkii välttämään tyhjänä ajamista.
        Jos ajaa keikan vaikkapa Järvenpäähän ja saa sieltä paluun stadiin niin kyseisen keikan palkka tuplaantui just.
        Aktiivinen kuljettaja ymmärtää ja osaa päätellä ihmisten mahdollisia liikkumissuuntia tietyiltä alueilta tiettyina kellonaikoina.

        Avainsana tuossa on "jos". Ei siinä haistelut auta, jos Järvenpäästä ei ole kukaan lähdössä stadiin. Sitä paitsi Järvenpään autoille ne kyydit välittyvät.


      • djfykuloäpöö
        Ylimainostettua kirjoitti:

        Avainsana tuossa on "jos". Ei siinä haistelut auta, jos Järvenpäästä ei ole kukaan lähdössä stadiin. Sitä paitsi Järvenpään autoille ne kyydit välittyvät.

        Tätä just tarkoitin, et siis vain osaa.....

        Järvenpää oli yksi esimerkki, mutta lähitaksiin kuuluu koko ympäristö. Lähitaksi välittää ylivuotoa stadin keskukseen ja tolpatkin on keksitty. Lähitaksiin voi myös soittaa koska kohteessa saattaa olla tilanne päällä jolloin työntävät vaikkapa ennakon mielellään stadinkin autoon.

        Keskustelu lähti kovin stadikeskeisesti liikkeelle mutta sama aktiivisuuden käsite koskee kuljettajia muuallakin, kuten esim lähitaksin alueella. Jos Espoolainen saa sen keikan sinne Järvenpäähän niin hän on datalla siellä ihan samassa asemassa kuin paikallinen koska keskus on sama.

        Silti moni ajaa laidoilta tyhjänä pois kun ei uskalla ottaa vieraalla paikkakunnalla keikkaa. Pelimies ottaa keikan sieltä mista sen saa ja ymmärtää mihin ihmiset kulkee tietyiltä alueilta tiettyina kellonaikoina.

        Jos nyt vaikkapa saa keikan aamulla sinne Järvenpäähän niin mitä todennäköisemmin sieltä on liikennevirta siihen aikaan aamulla kentälle ja helsinkiin. Olisi hölmöä lähteä ajamaan oikopäätä tyhjänä takaisin jos on mahdollisuus paluuseen. Mahdollisuudet pitää katsoa, jos ei katso ei mitään koskaan saakkaan.


      • Ei rakettitiedettä
        djfykuloäpöö kirjoitti:

        Tätä just tarkoitin, et siis vain osaa.....

        Järvenpää oli yksi esimerkki, mutta lähitaksiin kuuluu koko ympäristö. Lähitaksi välittää ylivuotoa stadin keskukseen ja tolpatkin on keksitty. Lähitaksiin voi myös soittaa koska kohteessa saattaa olla tilanne päällä jolloin työntävät vaikkapa ennakon mielellään stadinkin autoon.

        Keskustelu lähti kovin stadikeskeisesti liikkeelle mutta sama aktiivisuuden käsite koskee kuljettajia muuallakin, kuten esim lähitaksin alueella. Jos Espoolainen saa sen keikan sinne Järvenpäähän niin hän on datalla siellä ihan samassa asemassa kuin paikallinen koska keskus on sama.

        Silti moni ajaa laidoilta tyhjänä pois kun ei uskalla ottaa vieraalla paikkakunnalla keikkaa. Pelimies ottaa keikan sieltä mista sen saa ja ymmärtää mihin ihmiset kulkee tietyiltä alueilta tiettyina kellonaikoina.

        Jos nyt vaikkapa saa keikan aamulla sinne Järvenpäähän niin mitä todennäköisemmin sieltä on liikennevirta siihen aikaan aamulla kentälle ja helsinkiin. Olisi hölmöä lähteä ajamaan oikopäätä tyhjänä takaisin jos on mahdollisuus paluuseen. Mahdollisuudet pitää katsoa, jos ei katso ei mitään koskaan saakkaan.

        Ei siinä sen kummenpaa pelisilmää tai haistelua tarvita. Tottakai keikan ottaa, jos se autoon tulee. Tai jos tolpalla on ihmisiä, mutta ei autoja. Mutta jos näitä ei ole, niin turha sinne on jäädä norkoilemaan puoleksi päiväksi. Johonkin raja on asetettava. Tietysti jos Järvenpäässä ajaa syrjäiselle maitolaituritolpalle, niin sitten voi syyttää huonosta hajuaistista.


    • Isäntä.

      Provikkapalkka, eikä mitään lisiä. Piste.

    • Rahavinkki

      Onkohan kuskit tosiaan niin uusavuttomia etteivät osaa laskea yksinkertaisia laskutoimituksia ja nyökkäilee yhteen kuoroon päätään kun isäntä sanoo: Provikkapalkka, eikä mitään lisiä. Piste.

      Ootte idiootein ammattikunta mitä olen koskaan elämässäni tavannut.

      AKT on lahjottu isäntien toimesta, kokemusta on. Suomi on ihan yhtä korruptoitunut ja mätä valtio kuin mikä muu tahansa takapajula.

      Kaks naamaista valehtelua ja paska valuu suupielista.

      Olen kiitollinen Suomen taksille. Oikeudessa nähään, isännät :D... ja louvvooo tullooo kun lisät kuljettaja voi hakea takaantuvastikkin, hahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahaha

      Sitten se rahan arvoinen vinkki kuljettajille:
      1. Säilytä ajopäiväkirjat tai vuororaporttit (voi mutta kun on unohtunut, no ei hätää pikku pullanmussuttaja, isäntä joutuu säilyttämään kirjanpitoa varten tarvittavia tietoja)
      2. Unohda läpimätä AKT, Hanki pätevää tulivoimaa, esim. http://www.lindblad.fi/tyo-ja-virkamiesoikeus
      3. Sitten ei muuta kuin verikoira irti ja alkaa armoton helvetti (isännälle). 100% takuu ja oli lakimies kuinka kallis tahansa niin isäntä tulee maksamaan senkin palkkiot joten älä huoli mistään vaan nauti kyydistä.
      4. Pyhälisät ja ylityöt saatu, mutta haluat maksimoida voittosi. Sekin järjestyy, työlakihan sanoo että kuljettajaa ei saa irtisanoa ilman pätevää syytä :D Joten kaiken tämän jälkeen jatkat isännälläsi (jos talli on vielä pystyssä kaiken myrskyn jälkeen) vanhaan malliin, mutta nyt lisien kera. Tuskin kyllä isäntä voi enää katsoa naamatauluasi, niin hän antaa sinulle laittomat potkut ja rahaa tulee taas niin että paukkuu.

      Lopuksi, jos haluat siis kaikken mahdollisimman irti niin kärsi isännän ikeessä 2 vuotta ennen kuin aloitat helvettiprojektin niin saat takuuvarmasti minimissäänkin semmoisen joululahjan että sitä et sinä etkä isäntä hevillä unoha :D, kiitos.

      • Kumijalka.

        Ja kaikki tuo edellämainittu varmaan pitää paikkansa, mutta samalla voit sitten etsiä itsellesi uuden alan, samalla paikkakunnalla on enää turha töitä etsiä.

        Tottahan toki pitäisi maksaa kaksinkertaista palkkaa ja blaa blaa.....toisaalta jos on sovittu jostain, pitäisi siitä pitää kiinni molempien osapuolien tai sitten ei pidä mennä sopimaankaan alunperinkään.

        Ennemmin seisotan autoa tallissa kuin maksan kenellekään kaksinkertaista palkkaa....vit*uako se kannattaa negatiivista tulosta tehdä....


      • RAHAVINKKI JATKUU

        Tein vielä nopeasti pienet suuntaa antavat laskutoimitukset 2 vuoden ajalle!

        teet 200 tuntia/ kk 11 kuukautta vuodessa kertaa kaks= 40 tuntia/kk ylitöitä kertaa 22kk= 880 tuntia mikä yksinkertaisten laskutoimituksien johdosta tekeen minimissään yli 16 000 euroa MAKSAMATTOMIA ylityölisiä.

        Ja sitten sunnuntai- ja pyhälisät.... Pyhäpäiviä vuodessa karkeesti noin 60-65 vuodessa, joista yllätys yllätys, innokas kuski ajaa ainakin puolet. Ja monimutkaisten laksutoimitusten saattelemana tulemme tulokseen 6 500 euroa.

        Eli lyhyt yhteenveto 16 000 6 500= 22 500euroa kahessa (2) vuodessa isännät kaivavat kuvettaan sinulle MAKSAMATTOMISTA palkoista.

        Ja tiedän Useimmat kuljettajat tekevat vielä enemmän tunteja mitä näissä laskelmissa on käytetty, joten se tietää enemmän hilloa, eli RAHAA :D

        Ja sitten vielä rakkaat possuni, se laittomat potkut antanut isäntä joutuu vielä kaiken tämän jälkeen maksamaan 3- 24kk palkan eli minimissään n. 7 500 euroo

        Lopuksi! Tärkeää!!! MUISTA Liittyä työttömyyskassaan, niin voit elellä niiden tuilla muutaman vuoden :D et luutavasti tule saamaan vanhalta alaltasi vähään aikaan töitä...


      • Huru-ukko?
        Kumijalka. kirjoitti:

        Ja kaikki tuo edellämainittu varmaan pitää paikkansa, mutta samalla voit sitten etsiä itsellesi uuden alan, samalla paikkakunnalla on enää turha töitä etsiä.

        Tottahan toki pitäisi maksaa kaksinkertaista palkkaa ja blaa blaa.....toisaalta jos on sovittu jostain, pitäisi siitä pitää kiinni molempien osapuolien tai sitten ei pidä mennä sopimaankaan alunperinkään.

        Ennemmin seisotan autoa tallissa kuin maksan kenellekään kaksinkertaista palkkaa....vit*uako se kannattaa negatiivista tulosta tehdä....

        Miten seisotat autoa tallissasi kun sinulla on ajovelvotteet? Rikotko sinulle annettuja lupasääntöjäkin? Tässä nähdään miten isännät toimivat.... tekevät oman navan mukaan. Ja toi sopimuksista kiinnipitäminen, mitä sä huru-ukko sepotat? Sopimus mikä on laiton! Oletko sä jostai Kreikasta vai mistä?

        Taksi onkin niin ihana ala että varmaan suurin osa kuljettajista ajaa koko loppu elämänsä siellä.

        Ja kaikkihan on totta mitä kerron, ei todellakaan mitään fantasiaa :D. Luuletko että tulen tänne kertomaan semmoista mistä en ole varma... Minulla on henkilökohtaista kokemusta asiasta ja ajan edelleen, uudelle pahaa aavistamattomalle isännälle ja vieläpä samassa kunnassa :D odotellessa, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahaahahhahhaha


      • tolvana
        RAHAVINKKI JATKUU kirjoitti:

        Tein vielä nopeasti pienet suuntaa antavat laskutoimitukset 2 vuoden ajalle!

        teet 200 tuntia/ kk 11 kuukautta vuodessa kertaa kaks= 40 tuntia/kk ylitöitä kertaa 22kk= 880 tuntia mikä yksinkertaisten laskutoimituksien johdosta tekeen minimissään yli 16 000 euroa MAKSAMATTOMIA ylityölisiä.

        Ja sitten sunnuntai- ja pyhälisät.... Pyhäpäiviä vuodessa karkeesti noin 60-65 vuodessa, joista yllätys yllätys, innokas kuski ajaa ainakin puolet. Ja monimutkaisten laksutoimitusten saattelemana tulemme tulokseen 6 500 euroa.

        Eli lyhyt yhteenveto 16 000 6 500= 22 500euroa kahessa (2) vuodessa isännät kaivavat kuvettaan sinulle MAKSAMATTOMISTA palkoista.

        Ja tiedän Useimmat kuljettajat tekevat vielä enemmän tunteja mitä näissä laskelmissa on käytetty, joten se tietää enemmän hilloa, eli RAHAA :D

        Ja sitten vielä rakkaat possuni, se laittomat potkut antanut isäntä joutuu vielä kaiken tämän jälkeen maksamaan 3- 24kk palkan eli minimissään n. 7 500 euroo

        Lopuksi! Tärkeää!!! MUISTA Liittyä työttömyyskassaan, niin voit elellä niiden tuilla muutaman vuoden :D et luutavasti tule saamaan vanhalta alaltasi vähään aikaan töitä...

        Tsori, virhe ylityölaskuissa... 8 500 euroa olisi tarkempi summa ;(

        eli yhteensä n. 15 000 euroo

        Mutta siis laskut suuntaa antavia, jokainen ahkera pikku possu voi laskea ihan itse omansa illan pikku askareina.


      • dtuklouio

        Voihan potkut voi antaa taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Sinun tapauksessa se olisi tosi helppo perustella ihan puhtaalla matematiikalla.

        Ala ei ole yleisitovan sopimuksen piirissä, eli tessiä on turha lukea kuin piru raamattua.


      • osdf;owiehfoi
        dtuklouio kirjoitti:

        Voihan potkut voi antaa taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Sinun tapauksessa se olisi tosi helppo perustella ihan puhtaalla matematiikalla.

        Ala ei ole yleisitovan sopimuksen piirissä, eli tessiä on turha lukea kuin piru raamattua.

        Mitäs tessiä tässä ollaan lukemassa. AKT on tessit laatinut ja kuten aiemmin sanoin AKT on läpi mätä oman perseen kasvattaja järjestö ajamassa isäntien asioita hys hys taktiikalla kun luulisi niiden duunarien puolesta taistella.

        Kovat otteet käyttöön ja yhteys suoraan lakimieheen. Rahasta kuskin ei tarvii huolehtii kun isäntä tulee kaiken maksamaan.

        Tässä on kyseessä työaika laki, joka koskee kaikkia palkkatyössä olevia ja sen rikkojia on lähes kaikki Suomen tasavallan taksi autoilijat.

        On ollu uskomatonta seurata vielä 2000 luvulla näin laajamittaista ja törkeää lakien rikkomista, jota on jatkunut siitä asti kun nämä lait on joskus 60-70 luvulla luotu. Ketään ei vaan tunnu kiinnostavan.


    • Kumijalka.

      Näyttää jotkut kuskit täällä olevan ns. voimiensa tunnossa. Totuus kuitenkin on se, että kuten jo aiemmin sanoin, jos kuljettaja rupeaa tuollaisia vaatimaan vaikka muusta olisi sovittu, sana paikkakunnalla kulkee nopeammin kuin luotijuna ja töitä ei takuuvarmasti enää löydy. Ihan turha väittää muuta. Ei ne työttömyyskassankaan rahat ikuisesti riitä.....ja sitten saakin kouluttaa itsensä muulle alalle......

      • vit...kommarit

        Eiköhän vähemmistö kuitenkin ole noita punakaartilaisia, jotka ensin sopivat jotain, ja sitten jälkikäteen viisastelevat.

        Tietysti isäntien ja puolin ja toisin tyytyväisten kuljettajien on mahdollista pitää yllä sitä työsuhdetta monin eri tavoin. Isäntä palkitsee hyvän ja rehellisen kuljettajansa ja kuljettaja isäntänsä olemalla luottamuksen arvoinen. EIKÖ?


      • uyitoto
        vit...kommarit kirjoitti:

        Eiköhän vähemmistö kuitenkin ole noita punakaartilaisia, jotka ensin sopivat jotain, ja sitten jälkikäteen viisastelevat.

        Tietysti isäntien ja puolin ja toisin tyytyväisten kuljettajien on mahdollista pitää yllä sitä työsuhdetta monin eri tavoin. Isäntä palkitsee hyvän ja rehellisen kuljettajansa ja kuljettaja isäntänsä olemalla luottamuksen arvoinen. EIKÖ?

        Just näin


      • nyyh, nyyh

        nyyh, ikävä tulee


      • vit.... kapitalistit
        vit...kommarit kirjoitti:

        Eiköhän vähemmistö kuitenkin ole noita punakaartilaisia, jotka ensin sopivat jotain, ja sitten jälkikäteen viisastelevat.

        Tietysti isäntien ja puolin ja toisin tyytyväisten kuljettajien on mahdollista pitää yllä sitä työsuhdetta monin eri tavoin. Isäntä palkitsee hyvän ja rehellisen kuljettajansa ja kuljettaja isäntänsä olemalla luottamuksen arvoinen. EIKÖ?

        onks räkää päässä?

        "Isäntä palkitsee hyvän ja rehellisen kuljettajansa ja kuljettaja isäntänsä olemalla luottamuksen arvoinen."

        Kerro miten palkitsee? Viinapullolla Joulunako... Kerro kuinka kauan olet ollu alalla?

        Sun palkinnoilla ei ole mitään merkitystä, ja hei tiesiks että ehkä muuallakin duunarii yleensä palkitaan joka vuonna erillaisilla tulospalkkioilla ym.. Mutta kyllä yleensä palkka maksetaan miten laki sen määrää.

        Taksi = suojatyöpaikka jota suojelaan aina liikenne ja viestintäministeriöltä saakka.


      • Työ kunniaan
        vit.... kapitalistit kirjoitti:

        onks räkää päässä?

        "Isäntä palkitsee hyvän ja rehellisen kuljettajansa ja kuljettaja isäntänsä olemalla luottamuksen arvoinen."

        Kerro miten palkitsee? Viinapullolla Joulunako... Kerro kuinka kauan olet ollu alalla?

        Sun palkinnoilla ei ole mitään merkitystä, ja hei tiesiks että ehkä muuallakin duunarii yleensä palkitaan joka vuonna erillaisilla tulospalkkioilla ym.. Mutta kyllä yleensä palkka maksetaan miten laki sen määrää.

        Taksi = suojatyöpaikka jota suojelaan aina liikenne ja viestintäministeriöltä saakka.

        Työelämässä 30-vuotta.

        Tuollaiset on menninkäisenä jo jossain venäjän syrjäkylissä. Ellei ole työnantajia ei ole töitä joten tule tähän päivään! Hyvä isäntä ja hyvä työntekijä ovat molemmat tyytyväisiä. Isännällä riskit ja kuskilla toimeentulo. Eikö?
        Makaa työkkärin jonossa ja pidä roletaarikokouksia, mutta elämäsi pysähtyy siinä polussa.


      • Ääääääähhhhh sattuu
        nyyh, nyyh kirjoitti:

        nyyh, ikävä tulee

        Rahavinkille:

        Kerran erään "rahavinkkimiehen" nokka tuli kipeäksi. Se kun katteli niin pirusti "omaan nokkaansa", ei kattonut eteensä ja törmäsi seinään. Meni ihan hirveellä vauhdilla seinää päin ja sai elinikäiset vammat. Eli tuossa vauhdin pyörteessä kannattaa kattoa eteensä.

        P.S. Joskus kannattaa katsoa myös taaksensa....


      • fyuikloyö
        vit.... kapitalistit kirjoitti:

        onks räkää päässä?

        "Isäntä palkitsee hyvän ja rehellisen kuljettajansa ja kuljettaja isäntänsä olemalla luottamuksen arvoinen."

        Kerro miten palkitsee? Viinapullolla Joulunako... Kerro kuinka kauan olet ollu alalla?

        Sun palkinnoilla ei ole mitään merkitystä, ja hei tiesiks että ehkä muuallakin duunarii yleensä palkitaan joka vuonna erillaisilla tulospalkkioilla ym.. Mutta kyllä yleensä palkka maksetaan miten laki sen määrää.

        Taksi = suojatyöpaikka jota suojelaan aina liikenne ja viestintäministeriöltä saakka.

        >>hei tiesiks että ehkä muuallakin duunarii yleensä palkitaan joka vuonna erillaisilla tulospalkkioilla ym..>>

        Kun olin muualla töissä niin joululahjaksi sain kynttilän jalan!? Kyllä mä mielummin otin nykyisen isännän wiskipullon ja muutaman satasen rahaa.


    • ggg7868

      Ja nämä jotka pullistelevat yli 3000e liksoilla puhuvat sen verran paskaa että todellinen tilastofakta on laskettu...sen mukaan tämä brutto on vain muutamana kuukautena vuodessa.....esim.joulukuu. Hiljaiset kuukaudet jaksottuvat alkuvuoteen ja kesään:)

    • S

      Hohhoijaa...

      Kyllä järkevä autoilija ottaa ylityöt ja pyhälisät huomioon. Annetaan vain riittävän maltillinen takuutuntipalkka, jonka provikka ylittää. Lisät maksetaan tähän tuntipalkkaan vedoten. Jos tuntipalkka on esim. 10€/h ja 2-viikkojakson aikana ajetaan yksi sunnuntai (9h) ja vaikka 5 tuntia ylitöitä, niin tuntipalkkaa kertyy 850 140(lisät) = 990 euroa. Kun kuljettaja ajaa vaikka 38 %:n provikalla, niin samaan pääsee, kun ajelee noin 2600 euroa alv-0 -kassaa autolle, joka tarkoittaa noin 30 euroa per tunti. Useampi kuin joka toinen suuren tai keskisuuren kaupungin kuljettaja ajaa vähintään tuon, kun vuorot ovat asiallisia ja kaikki lisät tulee hoidettua, piste. Jopa TESin mukaisella maksimikokemuksen 13,85 euron tuntipalkalla riittää ajella vastaavilla pyhä- ja ylityötunneilla noin 35 euroa kassaa autolle, että pääsee provikkapalkalla samaan. Sekin onnistuu keskimäärin.

      Sitten voidaankin kysyä, kiinnostaako esimerkiksi minua pätkääkään se, maksetaanko lisiä tai tuntipalkkoja, kun joka tapauksessa se tilille kilahtava summa on täysin sama tai pienempikin, jos ajettaisiin pelkällä tuntipalkalla.

      • ........

        vaikuttaa taksiala olevan pahassa tilanteessa kuljettajien oikeuksien puolesta ulkopuolisen silmissä...


      • Virolaiset duuniin
        ........ kirjoitti:

        vaikuttaa taksiala olevan pahassa tilanteessa kuljettajien oikeuksien puolesta ulkopuolisen silmissä...

        Ei hätiä mitiä. Itse olen jo hylännyt nämä "kotimaiset valittajat". Viron pojat tulee mielellään tänne taksiduuniin. Ahkeria kavereita, tekevät tiukkaan tahtiin duunia, hehän tulevat tänne juuri nimenomaan tekemään töitä, eikä valittamaan. Itselläni on useita virolaisia duunareita, enkä enää palkkaa ainoatakaan "kotimaista valittajaa" puikkoihin. Tulee kovat ajat, työttömyyttä myös taksialalle, saas nähdä, onko valittajilla pian enää taksikuskin duunia(kaan)?

        Tämä palstahan on pullollaan valittajia, vai oletkos kovin usein huomannut kenenkään täällä kehuvan taksiammattia? ;)


      • Fkkfkrkkekfjkjkkfk
        ........ kirjoitti:

        vaikuttaa taksiala olevan pahassa tilanteessa kuljettajien oikeuksien puolesta ulkopuolisen silmissä...

        Mä jättäsin tän saitin jutut omaan arvoonsa. Suomes on tuhansia taksikuskeja heistä vain kourallinen valittaa täällä. Nää valittajat sais ihan heti hakee muuta duunii eikä ajaa koskaa taksii. Mä ainaski oon ihan tyytyväinen duuniini ja isäntääni, reilu tyyppi on!


      • yrittäjä 38 vuotta
        Fkkfkrkkekfjkjkkfk kirjoitti:

        Mä jättäsin tän saitin jutut omaan arvoonsa. Suomes on tuhansia taksikuskeja heistä vain kourallinen valittaa täällä. Nää valittajat sais ihan heti hakee muuta duunii eikä ajaa koskaa taksii. Mä ainaski oon ihan tyytyväinen duuniini ja isäntääni, reilu tyyppi on!

        Täällä sit puhutaan PA-KAA.Minä pidän arvossa kuskiani.Annan extraa kun hommat toimii,ja jos kuskin kanssa joku asia sovitaan ja kuski rupee selän takana kieroilee eikä meikäläisen kanssa tule sopimaan asioista niin kyllä mulla keinoja on.Hakkaan tai hakatutan vaikka siitä tulis linnaa vankeutta putkaa.NÄIN ON JÄMTTI niin.Per--le pitää sitä sovituista asiosta pitää kiinni.Olen työllistänyt noin 30 kuskia ja vain noin neljälle olen antanut kenkää pätevistä syistä.Jotka olivat Paskanjauhanta työnantajasta vaitiololupauksen rikkominen ja epäpätevyys.Paha juttu jos ei kuskiin voi luottaa 100 prosenttisesti.Lopuksi vielä.Suurin osa kuskeista on ammattitaitoisia ja luotettavia.


      • Kovia kavereita
        Virolaiset duuniin kirjoitti:

        Ei hätiä mitiä. Itse olen jo hylännyt nämä "kotimaiset valittajat". Viron pojat tulee mielellään tänne taksiduuniin. Ahkeria kavereita, tekevät tiukkaan tahtiin duunia, hehän tulevat tänne juuri nimenomaan tekemään töitä, eikä valittamaan. Itselläni on useita virolaisia duunareita, enkä enää palkkaa ainoatakaan "kotimaista valittajaa" puikkoihin. Tulee kovat ajat, työttömyyttä myös taksialalle, saas nähdä, onko valittajilla pian enää taksikuskin duunia(kaan)?

        Tämä palstahan on pullollaan valittajia, vai oletkos kovin usein huomannut kenenkään täällä kehuvan taksiammattia? ;)

        Näin on, huhu kertoo, että kaikkein ahkerimmat kuskit ajavat keikkaa vaikka auto tyhjänä.


      • mcgyver?
        yrittäjä 38 vuotta kirjoitti:

        Täällä sit puhutaan PA-KAA.Minä pidän arvossa kuskiani.Annan extraa kun hommat toimii,ja jos kuskin kanssa joku asia sovitaan ja kuski rupee selän takana kieroilee eikä meikäläisen kanssa tule sopimaan asioista niin kyllä mulla keinoja on.Hakkaan tai hakatutan vaikka siitä tulis linnaa vankeutta putkaa.NÄIN ON JÄMTTI niin.Per--le pitää sitä sovituista asiosta pitää kiinni.Olen työllistänyt noin 30 kuskia ja vain noin neljälle olen antanut kenkää pätevistä syistä.Jotka olivat Paskanjauhanta työnantajasta vaitiololupauksen rikkominen ja epäpätevyys.Paha juttu jos ei kuskiin voi luottaa 100 prosenttisesti.Lopuksi vielä.Suurin osa kuskeista on ammattitaitoisia ja luotettavia.

        Yksi auto 38 vuotta ja 30 kuskia! Jokainen vähänkin järkevä voi helposti päätellä minkä tason työnantaja olet. Nuo hakkaamisjutut kyllä voisi viedä eteenpäinkin.ihmetyttää, miten olet voinutkin saada liikenneluvan


    • Gonzaa ei Gönzää

      Garseita jutskii napit jäänyt väliin....

      • Kyllä tuo taksin ajaminen on sitte vaativaa hommaa. Kuinkahan tuota kukaa vois osata kun näillä järjen jättiläisilläki on nuon vaikiaa.
        Kyllä ne pyhälisät ja ylityökorvaukset kuuluu kuskille ja jos ei maksa isäntä niin käräjiltä sen saa korkojen kera. kuluja ja korkoja,asianajoplkkioita jaodotusajan palkkaa vaanvaatimaan niin kyllä isäntä kaivaa kuvettaan. Vouti mittaa luottokorttimaksuista suoraa jos isäntä ei maksa. Kokemusta on. Ei kannata lahjottaa näille veronkiertäjille yhtää ecua,oppivathan sitten joskus toimimaan lakien mukaan.


    • 11+14

      Itsekin menossa kurssille. Minkälaista prosenttia sitä pitäisi sitten osata pyytää työtä hakiessa, että se kokonaispalkka kuun lopussa vastaisi edes varastomiehen liksaa samoilla tunneilla ja työajoilla?

    • KameliKameli

      No riippuu siitä missä päin Suomea alat ajamaan, eli minkä alueen liitteen saat.

      Paljonko on varastomiehen liksa tunnissa?

    • 3+11

      Helsingissä ensimmäisen vuoden varastomiehen perustuntipalkka on 10,41 euroa. Iltalisä (klo 18-22) on ma-pe 3,65 €/h ja pyhäpäivisin 7,30 €/h. Lauantailta ei makseta iltalisää, mutta lauantailisä on 5,34 €/h klo 13-22. Yölisä (klo 22-06) on ma-la 4,30 €/h ja pyhäpäivinä 8,60 €/h. Olosuhdelisät (mikäli esim. viileävarasto) ovat 7-11% ja pakkasvarastossa 20%. Vuorokaudessa 10 tuntia tai viikossa 37,5 tuntia ylittävältä työajalta maksetaan 50% korotettua palkkaa, mutta korotus lasketaan perustuntipalkasta eikä 12 tuntia vuorokaudessa ylittävältä työajalta makseta ilta- tai yölisiä. Tämä siis kaupanalalla. AKT:n tessissä on terminaalityöntekijöillä hieman parempi palkkaus.

      Säännöllistä yötyötä ilman viikonloppuja tai pyhiä tekevällä on siis tuntipalkka 14,71 euroa plus mahdolliset olosuhdelisät. Tavallisessa vuorotyössä on yleensä kolme vuoroa niin, että (arki-)iltatunteja tulee 20-25 kuukaudessa, mutta tämä on tietysti ihan työpaikkakohtaista. Nykyään on varastojen logistiikkaketjut usein säädetty niin tehokkaiksi, ettei ylityötä ole enää samalla tavalla tarjolla kuin vanhoina hyvinä aikoina.

      • g6t454hg5654gh433333

        ja jos varastomiehellä ei ole kuin yksi paketti päivässä niin tuntipalkka on aika hyvä työmäärään nähden, voi mennä vielä ylitöiksi kun se yksi paketti sattuu sen 8h jälkeen heh. Mutta rikastumaan ei ole mahdollisuuksia, löysiin päiviin kylläkin ja silti palkka juoksee, niin kuin muissakin hommissa missä on kiinteä kuukausipalkka.

        Taksi hommat on ihan idioottien työtä, pakko saada keikkaa tai olet ilman palkkaa.


    • KameliKameli

      No viikonoppu öisin pääsee tuohon samaan tai yli. Arkiöisin alkaa nykyisin olemaan vaikeampaa. Keskimäärin kai 12 e tunti yörengille. Päivisin palkka sitten jää 9-11 e /tunti. Prosentit 35-38%.

      • Terminaalimies

        Voisiko joku kuski laskea suunnilleen paljon olisi palkka ollut kaupanalan työehtosopimuksen mukaan varastomiehenä, jos olisi tehnyt samat tunnit kuin taksissa, ja verrata sitä siihen toteutuneeseen liksaan?


      • 40% on normi

        Mutta kun kukaan ei enää aja alle 40% saikut työterveyshuolto ym. 35% liksa on nyt 2012 jo vuodelta kypärä ja miekka.


      • Terminaalimies
        40% on normi kirjoitti:

        Mutta kun kukaan ei enää aja alle 40% saikut työterveyshuolto ym. 35% liksa on nyt 2012 jo vuodelta kypärä ja miekka.

        Käytetäänkö taksialan tessiä siis missään? Siinähän taitaa isoin mainittu prosentti olla 36% (vai 34?). Toisaalta siinä on myös taattu aikapalkka. Miten muuten käy kuljettajan ansioille, jos auto menee vaikka kahdeksi viikoksi remonttiin? Kai se isäntä kantaa yrittäjäriskin ja maksaa palkan normaalisti, vaikkei ajoa olisikaan?


      • kjb ljblblkilki
        40% on normi kirjoitti:

        Mutta kun kukaan ei enää aja alle 40% saikut työterveyshuolto ym. 35% liksa on nyt 2012 jo vuodelta kypärä ja miekka.

        Höpö höpö. 40 prossaa on p*skapuhetta. 35 huomattavasti lähempänä totuutta.


      • Kaikkea sitä...
        Terminaalimies kirjoitti:

        Käytetäänkö taksialan tessiä siis missään? Siinähän taitaa isoin mainittu prosentti olla 36% (vai 34?). Toisaalta siinä on myös taattu aikapalkka. Miten muuten käy kuljettajan ansioille, jos auto menee vaikka kahdeksi viikoksi remonttiin? Kai se isäntä kantaa yrittäjäriskin ja maksaa palkan normaalisti, vaikkei ajoa olisikaan?

        Ei tietenkään isäntä mitään yrittäjäriskejä kanna! Ei sen rengin tartte mitään asuntolainoja tai vuokria maksella joka kuukausi tai jos tarttee niin kannattaa sitten valita sellainen ala, jossa palkkaa saa vaikkei töitä olisikaan. Jos auto on pajalla niin rahaa ei tule yritykseen eikä kuskille makseta kun ei se ole ajossa. Tämä on reilu peli!


    • Moimoimoihei

      Mitä heinäkuussa?

      • Sepe75

        Konkurssiaalto ja markkinahäiriötilanne


    • EntinenTaksiyrittäjä

      Nyt kun kaikki himoitsevat ensi kesänä taksi-isänniksi, ei enää tarvitse näitä asioita murehtia, koska yrittäjällähän ei ole mitään oikeuksia, yrittäjällä on vain velvollisuuksia. Jos joku näistä uusista sitten palkkaa jonkun töihinsä, joutuu hän velvollisuudesta maksamaan näitä korvauksia. Mukava nähdä, pystyvätkö uudet isännät maksamaan edes nykyisä palkkoja?

      Jokaisen kannattaa nyt miettiä, luopuuko oikeuksistaan, kun hakee taksilupaa. Taksilupa tuo vain velvollisuuksia......

      • prövisiöpälkkä

        "Mukava nähdä, pystyvätkö uudet isännät maksamaan edes nykyisä palkkoja?"
        ainahan provikan pystyy maksamaan, kun ei ole muita velvollisuuksia!


      • TärvetylööYrittään
        prövisiöpälkkä kirjoitti:

        "Mukava nähdä, pystyvätkö uudet isännät maksamaan edes nykyisä palkkoja?"
        ainahan provikan pystyy maksamaan, kun ei ole muita velvollisuuksia!

        Etteikö yrittäjällä ole muita velvollisuuksia, kuin palkan maksu?

        Höhhöijäkkätä. Taas tietämys parhaimmillaan?


    • Renki8239

      Voisi melkein alkaa perimään näitä lisiä. Miten monen vuoden takaisesti pystyy hakemaan saataviaan?

      • Johannes22

        Kuluva vuosi plus kaksi edellistä,


      • Renki8239

        Kiitos.


      • Xbfjfjcnfnfnfnd
        Renki8239 kirjoitti:

        Kiitos.

        Onko sulla ajopäiväkirja täytettynä, josta selviää ajon alkamisaika, pidettyjen taukojen alku ja lopetusajat ja ovatko ne yhteneväiset auton printtien kanssa? Kai nämä tositteet on olemassa, muuten et onnistu. Muutenhan näitä hakis yks jos toinenkin puuttuvilla hatusta revityillä tositteilla. Jotkut on kokeilleet huonolla menestyksellä...


      • vääryyttäkärsinyt

        Onneksi näiden ylläpitäminen ja säilyttäminen on työantajan vastuulla. Ei tarvitse kun pyytää työsuojeluviranomisilta virka-apua. Heidän kuuluu sitä antaa. Laskivat vielä minun puolestani nämä summat. Maksamattomien sunnuntaikorvausten kanssa summa oli n. 22t€. Mielenkiintoinen tilanne tulee kun sunnuntaina ajaa ylitöitä, 36% 36% 36%...

        Tämä on tienattua rahaa, jonka työnantaja on sinulta pimittänyt. Kannattaa hakea omansa pois.


      • Åwåpweiogjb
        vääryyttäkärsinyt kirjoitti:

        Onneksi näiden ylläpitäminen ja säilyttäminen on työantajan vastuulla. Ei tarvitse kun pyytää työsuojeluviranomisilta virka-apua. Heidän kuuluu sitä antaa. Laskivat vielä minun puolestani nämä summat. Maksamattomien sunnuntaikorvausten kanssa summa oli n. 22t€. Mielenkiintoinen tilanne tulee kun sunnuntaina ajaa ylitöitä, 36% 36% 36%...

        Tämä on tienattua rahaa, jonka työnantaja on sinulta pimittänyt. Kannattaa hakea omansa pois.

        Mihin laskelmasi perustuu? Kuuluiko työnantajasi Suomen taksityönantajat ry:hyn, muuten ei sopimukset päde. Näitä juttuja suurista korvauksista täällä kerrotaan, koskaan kukaan ei ole kuullut lainvoimaisista päätöksistä mitään. Vaan ehkäpä sinä tuot esiin jonkinlaisen ennakkotapauksen? Jos et kykene, suut soukemmalle...

        Jos olet sopinut työnantajasi kanssa palkoista ja olet työtä niillä palkoilla tehnyt jopa vuosia, miksi ne sopimukset eivät nyt sitten enää päde, vaan vaadit vuosien takaa lisää?

        Tommoset äijät pitäis ripustaa mulkusta hirteen.


      • Kannattiko

        Ihan on tosi juttu. Jos täällä on joku jo 90-luvun lopulla Helsingissä ajanut, tietää kyllä keistä on kysymys.


      • Johannes22
        Åwåpweiogjb kirjoitti:

        Mihin laskelmasi perustuu? Kuuluiko työnantajasi Suomen taksityönantajat ry:hyn, muuten ei sopimukset päde. Näitä juttuja suurista korvauksista täällä kerrotaan, koskaan kukaan ei ole kuullut lainvoimaisista päätöksistä mitään. Vaan ehkäpä sinä tuot esiin jonkinlaisen ennakkotapauksen? Jos et kykene, suut soukemmalle...

        Jos olet sopinut työnantajasi kanssa palkoista ja olet työtä niillä palkoilla tehnyt jopa vuosia, miksi ne sopimukset eivät nyt sitten enää päde, vaan vaadit vuosien takaa lisää?

        Tommoset äijät pitäis ripustaa mulkusta hirteen.

        Kyllä minä ainakin olen kuullut lainvoimaisista päätöksistä. Joskus jopa lukenut niistä!

        Millaista ennakkotapausta kaipaat? Sellaistako, jossa todetaan, että lakia on noudatettava ja puuttuvat yli- ja sunnuntaityöt on maksettava?

        En minä ainakaan ole isäntien kanssa kertaakaan sopinut, ettei lakia sitten tarvitse noudattaa joten kumpi se on "sopimusta" rikkonut? Sitä paitsi lain mukaan sellaista sopimusta ei edes voi tehdä. Joten kumpi se onkaan sopimusta rikkonut?


    • Kannattiko

      Kävipä kerran niinkin, että isäntä, jolta korvauksia vaadittiin, käräytti kuskin verottajalle ilmoittamattomasta autoedusta. Kuljettaja oli pitänyt työautoa kotonaan ja vielä tehnyt työmatkavähennykset kotoaan tallille. Jäi kaveri aika reippaasti miinukselle.

      • Ethjäbjbj

        Nää nyt vaan on tälläsii juttuja, todenperäisyydestä ei ole näyttöjä. Sanahelinää.


      • Kannattiko
        Ethjäbjbj kirjoitti:

        Nää nyt vaan on tälläsii juttuja, todenperäisyydestä ei ole näyttöjä. Sanahelinää.

        Kommenttini meni väärään paikkaan. Olin vaan sanomassa että tosi juttu on, 90 -luvun lopulla Helsingissä ajaneet tietää keistä on kysymys


      • Johannes22

        Oletkos nyt ihan varma etteivät nuo kustannukset johtuneet tuosta petoksesta ja sen seurauksista? Mikäli siis tapaus on todellinen,,
        Voi olla aika vaikea näyttää, että työntekijä on käyttänyt autoa työmatkoihinsa. Sitä paitsi, jos isäntä on määrännyt, että auto palautetaan juuri siihen kuljettajan läheiselle parkkipaikalle vuoron jälkeen, niin eihän se silloin ole autoetu.. No, voi toki olla, että tässä tapauksessa on katsottu autoedun olevan kyseessä ja hyöty työntekijälle on pienentynyt, mutta otitko huomioon, että tästä seuraa yrittäjälle tuntuvaa lisäkustannusta? Siitähän, siis siitä autoedusta, on jäänyt sivukulut maksamatta.
        Kysyä voisi myös, että onko isäntä syyllistynyt petokseen kun ei ole sivukuluja maksanut, vaan on pitänyt rahat itsellään...


    • Entinenrenki

      Hihhih...😁😁😁

    • tikut.silmissä

      Ei ole mitään ylitöitä, on vain alipalkkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe