Valamon luostari kiittää !

Vinkittäjä

19

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------

      Olen antanut itselleni porttikiellon Valamoon! Kapakoihin annettiin porttikieltoja nyt luostareihin!

      • Vinkittäjä

        Et sitten vissiin lukenut tuota juttua ajatuksen kanssa.

        Jalovaara ylpeilee ja hankkii marttyyrikruunua sillä että hän on mukamas saanut porttarin Valamoon vaikka asiaa ei ole luostarissa vielä edes mietitty.

        Antaa papittaren vain riehua, luostari kyllä kestää tuollaisen!

        Valheviekkauden voimat kyllä tulevat kukistumaan !!!


      • -----------
        Vinkittäjä kirjoitti:

        Et sitten vissiin lukenut tuota juttua ajatuksen kanssa.

        Jalovaara ylpeilee ja hankkii marttyyrikruunua sillä että hän on mukamas saanut porttarin Valamoon vaikka asiaa ei ole luostarissa vielä edes mietitty.

        Antaa papittaren vain riehua, luostari kyllä kestää tuollaisen!

        Valheviekkauden voimat kyllä tulevat kukistumaan !!!

        En ajatellut Jalovaaraa niinkään, vaan muita porttikieltoja ortodokseille. Henkilölle joka on kerännyt vuosien saatossa aika monta kymppitonnia rahaa Valamolle pyyteettömästi.


      • Vinkittäjä
        ----------- kirjoitti:

        En ajatellut Jalovaaraa niinkään, vaan muita porttikieltoja ortodokseille. Henkilölle joka on kerännyt vuosien saatossa aika monta kymppitonnia rahaa Valamolle pyyteettömästi.

        Valamon luostariin on annettu Kotimaa24:n mukaan porttareita vain niille henkilöille jotka ovat käyttäytyneet Valamossa sopimattomasti ja luostari arvoa kunnioittamatta.

        Se että on lahjoittanut rahaa luostarille ja ehkäpä menee sinne sitten sikailutarkoituksessa kuin turvasatamaan voi todellakin pettyä. Luostari on aina luostari ja siellä on elettävä sen mukaisesti vaikka vain vieraisilla kävisi!!!

        PS: Oliko kymppitonnit Fim:ejä vai €:oja ?


      • !!!!!!!!!!!
        Vinkittäjä kirjoitti:

        Valamon luostariin on annettu Kotimaa24:n mukaan porttareita vain niille henkilöille jotka ovat käyttäytyneet Valamossa sopimattomasti ja luostari arvoa kunnioittamatta.

        Se että on lahjoittanut rahaa luostarille ja ehkäpä menee sinne sitten sikailutarkoituksessa kuin turvasatamaan voi todellakin pettyä. Luostari on aina luostari ja siellä on elettävä sen mukaisesti vaikka vain vieraisilla kävisi!!!

        PS: Oliko kymppitonnit Fim:ejä vai €:oja ?

        Kyseinen henkilö ei ole sikailija vaan kunniallinen ortodoksi! En halua täällä mustamaalauksia ja toivon että olitpa luostarista tai et, lopetat .


      • Vinkittäjä
        !!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Kyseinen henkilö ei ole sikailija vaan kunniallinen ortodoksi! En halua täällä mustamaalauksia ja toivon että olitpa luostarista tai et, lopetat .

        No sittenhän voit julkaista tuon kunniallisen ortodoksin nimen!

        Täällä on heitetty niin paljon paskaa luostarin veljeltön niskaan että nyt on ihan turha näytellä marttyyria ja kärsivää kun asioista vihdoin ja viimein ryhdytään ottamaan selvyyttä.

        Jos ei ole sikaillut tavalla tai toisella (vaikkapa taloudelisesti) niin ei kukaan kunniallinen ortodoski saa porttaria luostariin.

        Jos on tullu rikottua kirkollista esivaltaa vastaan niin sitten nöyrin mielin polvitumaan ja anteeksiantoa anomaan....


      • 12+10
        Vinkittäjä kirjoitti:

        No sittenhän voit julkaista tuon kunniallisen ortodoksin nimen!

        Täällä on heitetty niin paljon paskaa luostarin veljeltön niskaan että nyt on ihan turha näytellä marttyyria ja kärsivää kun asioista vihdoin ja viimein ryhdytään ottamaan selvyyttä.

        Jos ei ole sikaillut tavalla tai toisella (vaikkapa taloudelisesti) niin ei kukaan kunniallinen ortodoski saa porttaria luostariin.

        Jos on tullu rikottua kirkollista esivaltaa vastaan niin sitten nöyrin mielin polvitumaan ja anteeksiantoa anomaan....

        Itse huutelet puskasta ja yrität ajojahtiasi varten urkkia "ortodoksin" nimeä...Sormella osaa osoittaa toisia...


      • Vinkittäjä
        12+10 kirjoitti:

        Itse huutelet puskasta ja yrität ajojahtiasi varten urkkia "ortodoksin" nimeä...Sormella osaa osoittaa toisia...

        Tuo oli todellakin kuvaavaa tässä keississä "yrität ajaojahtiasi varten urkkia "ortodoksin" nimeä"

        Miksi olet laittanut sanan ortodoksi lainausmerkkeihin? Ei taida olla puhtaita jauhoja Teidän pussissanne..... Jalovaarako sinne on ruumenena joutunut?

        Huonohan tässä on itsekkin syntisenä komentaa, mutta jos olet aito oikeauskoinen niin polvillesi nyt heti siitä ja katumaan !


      • !!!
        Vinkittäjä kirjoitti:

        Tuo oli todellakin kuvaavaa tässä keississä "yrität ajaojahtiasi varten urkkia "ortodoksin" nimeä"

        Miksi olet laittanut sanan ortodoksi lainausmerkkeihin? Ei taida olla puhtaita jauhoja Teidän pussissanne..... Jalovaarako sinne on ruumenena joutunut?

        Huonohan tässä on itsekkin syntisenä komentaa, mutta jos olet aito oikeauskoinen niin polvillesi nyt heti siitä ja katumaan !

        Herra mun vereni, mikä komentelija! Taidat olla ammattikomentaja. Suksi ....... käskyttämään!!!


      • Vinkittäjä
        !!! kirjoitti:

        Herra mun vereni, mikä komentelija! Taidat olla ammattikomentaja. Suksi ....... käskyttämään!!!

        Niin kauan kun heittelet puskista paskaa Valamon luostarin johdon ja veljestön niskaan sua saa kyykyttää ja komennella ihan vapaasti.

        Taidat olla hajoittajalude tai ihan jopa hellarilude joka on tullut tänne vain riitaa ja eripuraa kylvämään.


      • ulkopuolinen näkemys
        Vinkittäjä kirjoitti:

        Niin kauan kun heittelet puskista paskaa Valamon luostarin johdon ja veljestön niskaan sua saa kyykyttää ja komennella ihan vapaasti.

        Taidat olla hajoittajalude tai ihan jopa hellarilude joka on tullut tänne vain riitaa ja eripuraa kylvämään.

        Eiköhän nyt ole havaittavissa ylikuumenemista. Kukaan ei tässä ketjussa ole heittänut lokaa Arsenin eikä veljestön niskaan. Ehdotan Valamolle ulkopuolista sovittelijaa. Tässähän alkaa olla dekkarin ainekset kasassa; ruumis vain puuttuu.


      • ortonainen 40v
        Vinkittäjä kirjoitti:

        Tuo oli todellakin kuvaavaa tässä keississä "yrität ajaojahtiasi varten urkkia "ortodoksin" nimeä"

        Miksi olet laittanut sanan ortodoksi lainausmerkkeihin? Ei taida olla puhtaita jauhoja Teidän pussissanne..... Jalovaarako sinne on ruumenena joutunut?

        Huonohan tässä on itsekkin syntisenä komentaa, mutta jos olet aito oikeauskoinen niin polvillesi nyt heti siitä ja katumaan !

        Kukaan ei halua munkki viktorista igumenia miten hänet vihittiin diakoniksi noin 2 päivässä.Kuulin luotettavalta taholta erään munkin ystävältä että mitään kokousta ei ole koskaan pidetty munkkilassa Sergein erottamiseksi.

        Miten tämän "selität"


      • ortonainen40v
        ortonainen 40v kirjoitti:

        Kukaan ei halua munkki viktorista igumenia miten hänet vihittiin diakoniksi noin 2 päivässä.Kuulin luotettavalta taholta erään munkin ystävältä että mitään kokousta ei ole koskaan pidetty munkkilassa Sergein erottamiseksi.

        Miten tämän "selität"

        Isä Arseni on toistaiseksi tuntematon minulle mutta rakastan häntä jämäkkänä esipaimenena.


      • naapurin mummo
        ortonainen 40v kirjoitti:

        Kukaan ei halua munkki viktorista igumenia miten hänet vihittiin diakoniksi noin 2 päivässä.Kuulin luotettavalta taholta erään munkin ystävältä että mitään kokousta ei ole koskaan pidetty munkkilassa Sergein erottamiseksi.

        Miten tämän "selität"

        Eipä ole munkki-Viktor isekään halunnut igumeniksi! Diakoniksi vihkiminen on ihan eri asia, ei diakonista automaattisesti tule igumenia! Kaikkea sitä kuvitellaan. Ja huhupuheita "erään munkin ystävän serkun kummin kaimalta" kyllä täällä riittää! Lopettakaa jo vouhkaaminen.


      • I belive
        naapurin mummo kirjoitti:

        Eipä ole munkki-Viktor isekään halunnut igumeniksi! Diakoniksi vihkiminen on ihan eri asia, ei diakonista automaattisesti tule igumenia! Kaikkea sitä kuvitellaan. Ja huhupuheita "erään munkin ystävän serkun kummin kaimalta" kyllä täällä riittää! Lopettakaa jo vouhkaaminen.

        Puhun taatusti kirkon sisällä pitkään vaikuttaneista ja todellakin en tässä paljasta suojellakseni näitä ihmisiä mutta mitään kokousta ei ole koskaan ollut erään munkin läheinen erittäin läheinen ihminen sanoi sen minulle kun keskustelimme asiasta.Ei mitään syytä epäillä heidän hengellisyyttään tai puheitaan.Toisin kuin eräiden muiden.

        Olen tavannut aika monta ihmistä jotka eivät pidä tästä munkki viktorista kun hänestä on tullut puhe he kaikki ovat hartauden ihmisiä vaatimattomia hengellisiä.Usko tai ole uskomatta :)


    • kukkainen10

      Piispa Arsenille aksios, aksios, aksios! Ja jaksamista kaiken tämän p:n keskellä.

      Nämä teidän ""luotettavat tahonne"" ovat sitten yhtä luotettavia kuin se että joulupukki on olemassa. Muistakaas se.

      Kukaan ei halua... kysytäänkös sitä tällä palstalla kuka saa olla Valamon johtaja ja kuka ei? Tuskin teidän pikku mielipiteillänne on paljon painoarvoa siinä kysymyksessä. Jos on huonoja vaihtoehtoja niin sitten pitää ottaa se vähiten huono.

      Jalovaara tuskin on luostarille senttiäkään kerännyt. Eiköhän rahat hänellä menneet omaan pussiin. Ja käsittämätöntä on muuten se, että kansanopistossa hän on saanut järjestää kursseja. Mitä tekemistä on ortodoksisella kulttuurilla ja perinteella Jalovaaran kanssa. Outoa, sanoisin.

    • www

      Veikkaan että Jalovaaraan on ensin otettu yhteyttä asian tiimoilta. Mitä ihmeen intressiä hänellä olisi muuten sotkeutua luostarin asioihin.

    • Pappistoon kuuluva

      Kuopion torilla keskusteltiin aamulla Valamon luostarin johtaja kysymyksestä.
      Siellä oli eräs suuri johtavassa asemassa oleva joka epäili, että Valamon luostarin uusi ja tuleva johtaja tulee jostain päin Venäjän maata. Joku läsnäolevista siellä kehtasi epäillä ko. kysymystä. Kertoi, että luostarin johtajan on oltava veljestön jäsen. Tiedä häntä? Olisiko tämän hetken veljestössä ketään jolla olisi "johtaja-ainesta"? Äkkiäkös muualta muuttava hakee veljestön jäseneksi. Jos on haluttu ja toivottu, niin varmasti pääsee alle "aikayksikön" veljestöön.
      Vaalinhan vahvistaa ap.
      Ollaas kuuntelulla ja odotellaan...

      • !!!!!()

        Ihanko torikokous kuten Antiikissa? Ehdotan että Halonen ja Sergei korvataan Arkkipiispalla. miksikö? No hän ei voi erottaa igumenia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe