Ihmetellä täytyy

vielä nimimerkillä

Ihmetellä täytyy. Ihmettelen suuresti, että nyt on annettu "porttikielto" Valamon luostariin yhdelle henkilölle joka on julkisesti puolustanut i Sergeitä. Adressin arkkimandriitta Sergein puolesta on allekirjoittanut omalla nimellään useampi sata henkilöä. Joukossa on muutama ortodoksisen kirkon kirkkoherra, muita papiston jäseniä, Lintulan luostarin sisaria, äsken kokoontuneen kirkolliskokouksen arvovaltaisia jäseniä sekä muita yksityisiä henkilöitä Katsotaanko kaikkien allekirjoittaneiden puuttuneen ortodoksisen kirkon sisäiseen asiaan, vai mistä on kysymys. Onko kohta havaittavissa adressin allekirjoittaneille toimistus tai -porttikielto Valamon luostariin. (Toimituskielto papistoon kuuluville)? Turhaan me ortodoksisen kirkon jäsenet tällä palsatalle kirjoittelemme nimimerkkien suojassa. Ap Leon kirkolliskokouksessa Valamossa pitämässä puheessa hän mainitsi tietävänsä alaistensa nimet jotka täällä kirjoittelevat mielipiteitään ja ajatuksiaan. Nimien tietäminen tai esille saaminen ei edellyttäne rikollista tai muuten vilpillistä kirjoittelua.
Toiminta pelottaa...
i Sergeille, Aksios, aksios, aksios

17

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xzcvzxcvb

      Onko ortodokseilla oma urkintaverkostonsa tarkoitan "salaista poliisia"? Taitaa Valamo ajaa itsensä alas ihan ilman Sergeitä.

    • nainen 40v

      hehe eipä tiedä kuka minä olen :) Ja aion käydä valamossa mikäli Sergei tulee takaisin omalle paikalleen.

      En tosin usko että täällä yksikään pappi kirjoittaa.Papistosta harva kirjoittaa millekkään keskustelupalstoille ja jos kirjoittaakin niin se on se kunniakas tee se itse sivusto mikä on sisäpiirin suoritus osasto jolle ne kirjoittelee.

      Mahtaako vainoharha olla kyseessä.

      Jopa virkamiehillä on sanan ja mielipiteen vapaus ihan perusoikeutena.Sille ei mahda piiispat yhtään mitään.

      • Akka ittekkin

        Ai Sergeitäkö siellä käytkin tapaamassa! Varsinaista henkilöpalvontaa, pikkusen vaan väärä kohde näin kirkollisessa mielessä; pitäisi olla ihan muu kohde, jonka kuva on ikonostaasissa. Mutta "Sergeihän on nii-in lutunen!"

        Voi herranjestas teitä akat, yrittäkää aikuistua!


      • !!!!!!!!!
        Akka ittekkin kirjoitti:

        Ai Sergeitäkö siellä käytkin tapaamassa! Varsinaista henkilöpalvontaa, pikkusen vaan väärä kohde näin kirkollisessa mielessä; pitäisi olla ihan muu kohde, jonka kuva on ikonostaasissa. Mutta "Sergeihän on nii-in lutunen!"

        Voi herranjestas teitä akat, yrittäkää aikuistua!

        Varo aikuisia akkoja ketale!


      • rökale......
        !!!!!!!!! kirjoitti:

        Varo aikuisia akkoja ketale!

        Yli-ikäinen mitääntekemätön karvaperse siellä huutelee.. tuki ruma turpas.


    • you know

      Katolilaisuus -sivusto on jo täynnä Teemu Sipon mollausta puskan takaa. En suosittele samaa tänne.

    • Vinkittäjä

      Mitä pipettiä sä vouhkaat onneton !!!

      Jos joku luteitten papitar luulee saaneensa porttarin Valamoon ja valittaa siitä omilla julkisuudessa niin onko se sulle tosi?

      Älä nyt hitossa spekuloi tyhmillä toimitus- ja porttikielloilla Valamoon koska sellaisia ei ole tulossa.

      Lopeta voukaaminen ja keskity rukoukseen.

      Unohda luteet ja papittaret, keskity olenneiseen. Ole oikea Ortotoksi !!!

      • 4+4

        hhehe miltä tuokin kuulostaa käännynnäisen korvaan kun on nähnyt näitä hyvin käyttäytyviä ikä ortodoksi miehiä ihan kirkossa sikailemassa.. ei niitä kukaan ole potkinut pois.. ehkä teen asialle lähiaikoina jotain viranomaistaholta kun ei kirkko näytä saavan otetta..


    • Yx ortodoksi

      Jalovaara valehtelee haluten näin saattaa luostarin huonoon huutoon. Piispa Arseni, joka nyt on Uuden Valamon johtajana sanoo, ettei tieto porttikiellosta pidä paikkansa.

      • xzcvzxcv

        Kuka sitten antaa porttikieltoja jos Arseni ei anna? Onko Valamossa kenties kahtia jakautunut olotila ja johtajuus?


      • Vinkittäjä
        xzcvzxcv kirjoitti:

        Kuka sitten antaa porttikieltoja jos Arseni ei anna? Onko Valamossa kenties kahtia jakautunut olotila ja johtajuus?

        Etkö toope voi käsittä että ei ole porttareita jaettu !

        Soita KS piispa Arsenille tai kirjoita vaikkapa s-postia ja kysy asiain oikeaa tilaa. Jos olet vilpittömin sydämmin liikkeellä niin saat varmasti vastauksen.

        Valheviekkaat taas paljastavat tässä kohdin itsensä ja joutuvat ikuisesti marisemaan täälläSuoli24:ssa ja purkamaan pahaa oloaan.

        Katumusta, sen kannattaa !!!


      • terhi100100
        Vinkittäjä kirjoitti:

        Etkö toope voi käsittä että ei ole porttareita jaettu !

        Soita KS piispa Arsenille tai kirjoita vaikkapa s-postia ja kysy asiain oikeaa tilaa. Jos olet vilpittömin sydämmin liikkeellä niin saat varmasti vastauksen.

        Valheviekkaat taas paljastavat tässä kohdin itsensä ja joutuvat ikuisesti marisemaan täälläSuoli24:ssa ja purkamaan pahaa oloaan.

        Katumusta, sen kannattaa !!!

        minä en ainakaan enää valamoon mene jos siellä on nykyinen hallinto. mutta mitäpä minusta.


      • ???
        terhi100100 kirjoitti:

        minä en ainakaan enää valamoon mene jos siellä on nykyinen hallinto. mutta mitäpä minusta.

        Minä puolestani ihmettelen miten Arsenin hermot kestävät tämän "eheyttämistehtävän".


      • inesihreT
        terhi100100 kirjoitti:

        minä en ainakaan enää valamoon mene jos siellä on nykyinen hallinto. mutta mitäpä minusta.

        Lienetkö siellä koskaan käynytkään, joten eipä tuolla siis ole suuresti väliä, hyvä Terhiseni.


      • ----------
        inesihreT kirjoitti:

        Lienetkö siellä koskaan käynytkään, joten eipä tuolla siis ole suuresti väliä, hyvä Terhiseni.

        Jokainen vastatkoon omista käymisistään! pieni ihminen on pieni näissä kuvioissa.


    • kaikin mokomin,mutta

      "Ihmettelen suuresti, että nyt on annettu "porttikielto" Valamon luostariin yhdelle henkilölle joka on julkisesti puolustanut i Sergeitä."

      Ortodoksisen uskonnon mukaan kaikille muillekin kerettiläisille kuuluu porttikielto ortodoksisiin kirkkoihin ja luostareihin.

    • ihmettelijäkö

      Ihan oikein olisi jos jalovaara olisi porttikiellon saanut. Mitäs menee, toisuskoinen, sekaantumaan asioihin joista a) ei tiedä mitään ja b) jotka eivät kuulu hänelle pätkääkään.

      Mutta hilpeää on se, että piispa ei ole porttikieltoa antanut. liekö jalovaara saanut ilmoituksen taivaallisilta sotajoukoilta? huolestuttavampaa on se, että valamossa on joku rolli, joka rollii asioita luostarin ulkopuolelle. likaa vaan omaa pesää ja aiheuttaa ikäviä tilanteita - valehtelemalla - kuten nyt tämä porttari-juttu.

      sotkua senku piisaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe