DIGOXIN

80 v. vaari

Noin 20 vuotta sitten minulle määrättiin Helsingissä satunnaisen flimmerin vuoksi digoxin lääkitys ilman sen kummempia tutkimuksia.
Olen ottanut sitä hyvässä uskossa, kunnes havaitsin, että sydän meinasi joskus aivan kuin pysähtyä, pulssi oli harva eikä pumppu ottanut kierroksia rasituksen yhteydessä ja rytmihäiriöt sen kun pahenivat.
Tutkin sitten itsekseni netistä asioita ja sain tietää, että digoxin aiheuttaa myös rytmihäiriöitä ja että sen pääasiallinen käyttötarkoitus on sydämen vajaatoiminnassa.
Tein itse ratkaisun ja lopetin digoxinin käytön ja kuinka ollakaan vointini alkoi pikkuhiljaa kohentua, pulssi nopeutui ja sydän reakoi rasitukseen herkemmin.
Nyttemmin kävin oikein kardiologin vastaanotolla, jolloin hän totesi, että digoxinin käyttö olisi lopetettu nyt, ellette olisi sitä itse jo aikaisemmin lopettanut.
Tässä vain tulee miettineeksi sitä, että miten voidaan ilman tutkimuksia mututuntumalla määrätä tuollainen hengenvaarallinen lääke, joka aiheettomasti pitkään käytettynä voi aiheuttaa pahimmillaan kuoleman.
Onko niin, että vieraslääkäri voi olla vaarallisempi, kuin valelääkäri, joka kuitenkin ainakin varoo määräämästä vääriä lääkkeitä.

18

8802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hyvä

Lääkärin, joka on määrännyt digoxinin olisi pitänyt ottaa siitä vastuu ja järjestää seuranta pitoisuudesta ja siitä, miten se henkilölle sopii. Varsinkin silloin, jos lääke on määrätty vain arvauksen perusteella ilman perusteellista tutkimusta.
      Sydämen vajaatoiminta pitää tutkia, ennen kuin digoxiniakaan määrätään.

• Anonyymi

Olen syönyt Digoxinia kymmenvuotta.nyt lääkäri kielsi digoxinin ja muut verenpainetabletit pois.pulssi iskee nyt 40-50 hieman alakantaanå

• Anonyymi

Mulla syke paukuttaa 50 .syönyt digoxinia.taidan lopettaa käytön.on niin voimaton olo.

• Anonyymi

Oliko sulla sit korkea syke ,kun lääkäri kielsi digonin.

• Anonyymi00017
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla syke paukuttaa 50 .syönyt digoxinia.taidan lopettaa käytön.on niin voimaton olo.

Netissä lukee että ominpäin ei saa lopettaa se on vaarallista.

• Anonyymi

Dioxin ei ole myynnissä enään

• Anonyymi

On myynnissä kävin tänään ostamassa.

• Anonyymi

Kyllä dixoksiinia edelleen määrätä juuri eteisvärinään. Miksi myrkkyä ei kielletä?

• Anonyymi

Hyvä ja toimiva lääke sydämen vajaatoimintaan ja tiettyihin rytmihäiriöihin. Vanhassa vara parempi.

• Anonyymi

Jos annoksen saa kohdilleen, ei digitalista pystytä vieläkään korvaamaan moderneilla sydänlääkkeillä kaikissa tiloissa. Sivuvaikutukset voi olla kovat, mutta vaihtoehto on nirri pois. Erittäin toimiva lääke kyseessä.

• Anonyymi

Ei mulle ainakaan auta.sykkeet heittelee miten sattuu

• Anonyymi

Mulla samoin sykkeet heittelee miten sattuu.ja viellä näköhäiriöitä on.olen puhunut lääkärille mut.ei oteta mitään kantaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla samoin sykkeet heittelee miten sattuu.ja viellä näköhäiriöitä on.olen puhunut lääkärille mut.ei oteta mitään kantaa.

noi on haittavaikutuksia kuten näköhäiriöt

• Anonyymi00018
        Anonyymi kirjoitti:

noi on haittavaikutuksia kuten näköhäiriöt

Minkälaisia näköhäiriöitä?Minulla sahalaita.Lääkäri sanoi että se on migreeniä.

• Anonyymi

Samoin, syke korkea vaikka digitaalista käyttänyt jo 10 vuotta. Pitäisi päästä julkisen puolen kardiologille arviointiin ja lääkkeiden päivitykseen mutta vanhoja ei päästetä. TK lääkärille pääsi lääkearviointiin ja lisäsi vain kolesterolilääkkeet vaikka arvot hiukan yli eli vanhalle naiselle sopivat. Perussairaus eteisvärinä.

• Anonyymi

Mitä tehdä olen syönyt digoxinia kymmenen vuotta.nyt syke paukuttaa 50.pitäiskö lopettaa digoxinin syönti.on niin voimaton olo.

• Anonyymi00019

Ei saa omin päin .Lääkärin ohjeistuksella voi tauottaa

• Anonyymi00016

Kysy lääkäriltä. Itsecei saa säädellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      35
      4135
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      242
      3992
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      135
      3107
    4. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      2984
    5. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      16
      2911
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      71
      2685
    7. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      96
      2429
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      117
      2053
    9. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      24
      1750
    10. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      43