DIGOXIN

80 v. vaari

Noin 20 vuotta sitten minulle määrättiin Helsingissä satunnaisen flimmerin vuoksi digoxin lääkitys ilman sen kummempia tutkimuksia.
Olen ottanut sitä hyvässä uskossa, kunnes havaitsin, että sydän meinasi joskus aivan kuin pysähtyä, pulssi oli harva eikä pumppu ottanut kierroksia rasituksen yhteydessä ja rytmihäiriöt sen kun pahenivat.
Tutkin sitten itsekseni netistä asioita ja sain tietää, että digoxin aiheuttaa myös rytmihäiriöitä ja että sen pääasiallinen käyttötarkoitus on sydämen vajaatoiminnassa.
Tein itse ratkaisun ja lopetin digoxinin käytön ja kuinka ollakaan vointini alkoi pikkuhiljaa kohentua, pulssi nopeutui ja sydän reakoi rasitukseen herkemmin.
Nyttemmin kävin oikein kardiologin vastaanotolla, jolloin hän totesi, että digoxinin käyttö olisi lopetettu nyt, ellette olisi sitä itse jo aikaisemmin lopettanut.
Tässä vain tulee miettineeksi sitä, että miten voidaan ilman tutkimuksia mututuntumalla määrätä tuollainen hengenvaarallinen lääke, joka aiheettomasti pitkään käytettynä voi aiheuttaa pahimmillaan kuoleman.
Onko niin, että vieraslääkäri voi olla vaarallisempi, kuin valelääkäri, joka kuitenkin ainakin varoo määräämästä vääriä lääkkeitä.

14

7522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hyvä

Lääkärin, joka on määrännyt digoxinin olisi pitänyt ottaa siitä vastuu ja järjestää seuranta pitoisuudesta ja siitä, miten se henkilölle sopii. Varsinkin silloin, jos lääke on määrätty vain arvauksen perusteella ilman perusteellista tutkimusta.
      Sydämen vajaatoiminta pitää tutkia, ennen kuin digoxiniakaan määrätään.

• Anonyymi

Olen syönyt Digoxinia kymmenvuotta.nyt lääkäri kielsi digoxinin ja muut verenpainetabletit pois.pulssi iskee nyt 40-50 hieman alakantaanå

• Anonyymi

Mulla syke paukuttaa 50 .syönyt digoxinia.taidan lopettaa käytön.on niin voimaton olo.

• Anonyymi

Oliko sulla sit korkea syke ,kun lääkäri kielsi digonin.

• Anonyymi

Dioxin ei ole myynnissä enään

• Anonyymi

On myynnissä kävin tänään ostamassa.

• Anonyymi

Kyllä dixoksiinia edelleen määrätä juuri eteisvärinään. Miksi myrkkyä ei kielletä?

• Anonyymi

Hyvä ja toimiva lääke sydämen vajaatoimintaan ja tiettyihin rytmihäiriöihin. Vanhassa vara parempi.

• Anonyymi

Jos annoksen saa kohdilleen, ei digitalista pystytä vieläkään korvaamaan moderneilla sydänlääkkeillä kaikissa tiloissa. Sivuvaikutukset voi olla kovat, mutta vaihtoehto on nirri pois. Erittäin toimiva lääke kyseessä.

• Anonyymi

Ei mulle ainakaan auta.sykkeet heittelee miten sattuu

• Anonyymi

Mulla samoin sykkeet heittelee miten sattuu.ja viellä näköhäiriöitä on.olen puhunut lääkärille mut.ei oteta mitään kantaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla samoin sykkeet heittelee miten sattuu.ja viellä näköhäiriöitä on.olen puhunut lääkärille mut.ei oteta mitään kantaa.

noi on haittavaikutuksia kuten näköhäiriöt

• Anonyymi

Samoin, syke korkea vaikka digitaalista käyttänyt jo 10 vuotta. Pitäisi päästä julkisen puolen kardiologille arviointiin ja lääkkeiden päivitykseen mutta vanhoja ei päästetä. TK lääkärille pääsi lääkearviointiin ja lisäsi vain kolesterolilääkkeet vaikka arvot hiukan yli eli vanhalle naiselle sopivat. Perussairaus eteisvärinä.

• Anonyymi

Mitä tehdä olen syönyt digoxinia kymmenen vuotta.nyt syke paukuttaa 50.pitäiskö lopettaa digoxinin syönti.on niin voimaton olo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      135
      9095
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      673
      5294
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      26
      3596
    4. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      47
      2503
    5. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      2
      2029
    6. 69
      1825
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      132
      1810
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      229
      1613
    9. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1407
    10. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      36
      1203
    Aihe