Opel Corsa hajonnut kuskin oven lukko vinkkejä????

Hei

Naisena en sitten tietenkään löytänyt oikeaa aiheosiota ongelmalleni. Joten tuupasen sen sitten tänne.

Eli kyseessä Opel Corsa -99 mallia. Kuskin oven lukko meni eilen. Ensin avatessa jumitti. Lisäsin voitelevaa lukkosulaa, ja väänsin niin lukko aukeni. Mutta sen jälkeen ei suostunut aukeamaan. Avain ei käänny lukossa. Ongelmahan ei sinänsä olisi maalimanloppu. Mutta kun keskuslukitus oli asennettu ns. takalukkoon. Joten pelkääjän puoleltakaan ei pääse avaimella sisään. Ulos ei pääse pelkääjän puolelta ollenkaan. Kuskin puolelta ovi aukeaa sisäpuolelta. Takakontti on ainoa joka aukeaa avaimella. Mutta on hieman vaivalloista kulkea autoon sisään takakontista kömpien :D.

Niin sitten niihin kysymyksiin. Onko mahdollista saada millään muulla tavalla tuo takalukko tai miksi sitä nyt oikeasti kutsutaan pois, kuin kuskin ovesta avaimella?

Ja olisikohan kenelläkään näin epämääräisen selostuksen tiimoilta hajuakaan saakohan lukon korjatuksi? Kuullosti aivan kun jokin pieni olisi tipahtanut siellä oven sisällä sen jälkeen kun lukko jumiutui.

Ja hinta-arviota jos joku ihana osaisi edes suuntaa antavasti antaa... Sisko oli aikoinaan joutunut tuon samaisen lukon korjuuttamaan, silloin se vaati koko lukkopesän uusimisen joka oli kuulema maksanut 300 euroa :no:

Kiitos jo etukäteen

8

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auto Masentaja 2

Harmillisia nuo elektroniikkapelit kun ne aina rikkoutuu.
      Ja remontti maksaa hirveästi.

Minä ostin sähköttömän lukkosarajan (3 lukkoa) 23 vuotta vanhaan autooni vuosi sitten noin 30 eurolla Motonetistä, mutta eipä ole tullut vielä vaihdettua, kun enimmäkseen toimii. Tuossa pihalla varmaan menisi ainakin puoli tuntia kun vaihtaisi, vaan se laiskuus... Ja tämä räntäsade... Ja kun useimmiten toimii...

• Ab Lukko Oy

Tämä vastaus antaa aloittajan ongelmaan täydellisen vastauksen. Jatka vaan samalla linjalla.

• o--o->
    • wg843hg0934h09gu90ig

miksi kaikki tekniikka tuppaa rikkoutumaan tyttöjen käytössä...

• 203894t´20134ih5ktop

en ostaisi käytettyä autoa jonka tietäisin olleen naisen käytössä, kaikki saatu särettyä, kaikki korjaamatta tai purkkavirityksiä täynnä, huollot tekemättä jne.

• Melkein samaa mieltä olen.
        Ostin vara-autoksi auton, jota olin itse huoltanut kymmenkunta vuotta sitten. Sain halvalla ja vähän ajettuna, naisen käytössä olleena.
        Oli täynnä kaikenlaista pikkuvikaa ja muutama keskikokoinenkin. Oli "huollattanut" paikallisella huoltoasemalla, jolta puuttui ammattitaito ja -etiikka täysin. Varaosina käytetty kelvottomia italialaisia näköistekeleitä joita niitäkään ei oltu osattu laittaa paikalleen oikein. Oli myös uusittu kansitiiviste turhan takia. Oli ostatettu uusi starttimoottori kun hiilet (arvo 9 €) olivat loppu. Jopa kesärenkaitten allelaitto oli osattu tyriä: venttiili pölykapselin alle ja sen pölykapselin irrottamiseksi joutuu ottamaan kaikki pyöränpultit pois.... Ja alle laitettu liian keveät renkaat, joista yksi hankasi lokariin (vanteet kahdella eri ET:llä). Oli laitettu eturenkaiksi eri ET:llä olevat joten auto puolsi kaasutettaessa yhteen suuntaan ja jarrutettaessa toiseen.
        Niin että tervgeisiä vain Tuusniemen toiselle huoltoasemalle! Ette ole osanneet ennenkään korjata autoja ettekä ole mitään oppineet senkään jälkeen!

• Känni Josh

Muistaakseni Opelin keskuslukitus oli sen verran hämärä viritys takalukkoineen, että vaatii asentajan palveluksia. Siltä varalta että lukkopesä on vain kuitenkin jumissa, sinne koittaa suhauttaa vaikka jotain ruosteenirrottajaa (CRC, WD40 tms.), nämä kamat vähän liottavat pahimpia saostumia. Sitten paineilmaa perään. Ja parhaahko aine lukkojen voiteluun on aseöljy. Sitä käytetään säännöllisesti ja ennakoivasti.

• pooppelisti

Itselläni olei muutama vuosi sitten uudempi corsa, josta heitti kuskin oven lukko pelaamasta ensimmäisillä pakkasilla. Avain ei kääntynyt, keskuslukko ei aukaissut, eikä ovea saanut auki sisäpuoleltakaan. Autossa oli takuu, joten vein sen korjaamolle, jossa tutkivat asian. Jumittumisen syy oli vesi, joka oli pesun yhteydessä päässyt valumaan tiivisteiden raosta oven sisään ja ilmeisesti jäädyttänyt vivuston. Auto seisoi hallissa yön yli ovipahvi irroitettuna, jotta ylimääräinen kosteus pääsi poistumaan, ja sen jälkeen lukko pelasi moitteettomasti koko talven...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1924
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1276
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      63
      1192
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe