BENSAkuskit nauraa

V6 200hp

Kiisselin hinta senkun nousee, mikä on oikein!

132

3685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä pelkää

      Älä pelkää, kyllä se verottaja osaa myös bensa-autoilijan kukkarolle!

      • Anonyymi

        Höpö. HAAHHAAA!

        v6 200hp


    • tdi V6 270 hp

      Miten se helpottaa sun oloasi?

      • V6 200hp

        Varmasti helpottaa!
        Original aloittaja V6 200hp


    • R4 350hp

      Siinä menee monen pikipaavon kannattavuus kilometriraja taas vähän uusiksi. Kohta joutuu ajamaan 140 tkm vuodessa, että ollaan voitolla.

      Onneksi me tehokkaan bensanelikon omistajat emme joudu tuollaisilla asioilla elämäämme vaivaamaan.

      • 14l Bensaa/100km

        Onko se jotenkin pois meiltä bensa kuskeilta,että diiselillä ajo on kannattavampaa!

        Taitaa olla vaan kateutta, eikä muuta!


      • Kannattavuus...

        Niin, kannattavuusrajahan itse asiassa laskee...


      • r4 350 hp

        mulla tulee ooppelilla noin 3000 km vuodessa lopun ajan kone paskana ja pensa rahat loppu


      • korolla
        Kannattavuus... kirjoitti:

        Niin, kannattavuusrajahan itse asiassa laskee...

        Ei, vaan nousee. Ajattele. Tämä siksi että dieselin hyötysuhde parempi, joten polttoainetta kuluu vähemmän.


      • oikea bensatollo ???

        Miksi sitten valitat..laskiko bensan hinta, kun diiselin nousi...hahhhaha


      • kate ja voitto

        ....vuodessa, että ollaan voitolla. hahhaa kenet tai minkä voitat ajamalla, ei dieseleillä kilpaa ajeta ! Kaikki polttoainemenot on kuluja, ei se tuota voittoa.


      • Pieni kulutus

        Onneksi oma TDI kuluttaa niin vähän ettei tunnu missään.


    • tiisselikuski

      Niin no nykytiiseli vie 5 litraa/100 km. eli 65 centtiä sadalle kilometrille lisää maksua. En tee konkkaa tuosta, mutta kuljetusyrittäjä alkaa olla jo kovilla.

      • 24

        Jos se veisi 6 litraa/100km niin loppuisiko nykiminen?


      • 2+7

        Polttoaineet ovat kuljetusyrittäjälle läpikulkuerä - ne laskutetaan palvelun käyttäjältä. Jos yrittäjä ei osaa sitä tehdä, niin eipä ole kummoinen yrittäjä.


      • huh huh

        No kuljetusyrittäjä siirtää vuodenvaihteessa kun sopimukset menee uusiksi nousun kauppiaalle joka taasen siirtää se tuotteiden hintaan ja kuluttaja maksaa.

        Olettaako jotkut viellä että kilpailutus auttaa muuten kuin antamalla liikennöinnin Venäjälle veronsa maksavalle firmalle koska jo nyt kuljetusliikkeet pyörii kannattavuus rajoilla.


    • v6 220hp

      Keuhkosyöpään kuolee kohta joka kolmas, kun hengitysilma pilataan diselinoella! Ajakaa pensalla ja ajatelkaa ihmisiä.

      • tiiseli toyota

        ia lastutit vehkeitäs että pärjäät?
        Mitä menee sadalla?


      • .

        Bensalla pestään pensseleitä, Diesel is for POWER!


      • Sitä kaikkea

        Tupakka, asbesti, radon ja säteilyaltistus lentomatkoilla (vaikka sinne muodikkaaseen thaikkulaan)...


      • höh höh

        Bensalla mites hyötyliikenne,puhtaanapito tai jopa se diesel-syöppö jolla haette kalja-geissinne lahden takaa ehkäpä naapurinne pöllyttää muutaman kuution/vuosi lämmittäessään verottomalla "dieselillä" taloa/lämminvettä :D


      • ifi

        kuollahan sitä täytyy kumminkin ,ennemmin tai myöhemmin


    • daniel greenberg

      h0mot autoilee! polkekaa fillarilla!

      • olen.

        kuullut, että homot myös pyöräilee.


      • daniel g

        Poljen fillarilla, pysyy pylly piukkana. Kaverit tykkää. en ole håmåpoika... tsihi vai olenko.


      • fhfhfh5
        daniel g kirjoitti:

        Poljen fillarilla, pysyy pylly piukkana. Kaverit tykkää. en ole håmåpoika... tsihi vai olenko.

        Olet, valitettavasti.


      • ifi
        olen. kirjoitti:

        kuullut, että homot myös pyöräilee.

        perseessä lukee,että lepper


      • Normaalisti ajattele

        Eihän sillä vihreiden kansaedustajalla kait ole edes ajokorttia. Eikös se ole näitä sinun puppeli ystäviäsi. ja ajaa ainun kanssasi polkupyörällä.


    • Katkera

      Käyttövoimavero laskee paitsi mun Felisias jossa se on 87e 40 litralla pääsen 700 km eipä taida olla montaakaan 5 hengen tilavaa pensa farkkua jolla ajelen halvemmalla ja lämpöä piisaa

    • r4 350 hp

      sori eihän mun kiassa olekaan kun 65hv

      • R4 350hp

        Kateelliset huutelee....... :)
        PS. anna vi**u olla mun nimimerkin rauhassa


      • R4 350hp
        R4 350hp kirjoitti:

        Kateelliset huutelee....... :)
        PS. anna vi**u olla mun nimimerkin rauhassa

        Itteleni vastailen ja nimimerkkiäni kopsailen, kaikki on mun juttuja joissa nimimerrkini vilahtaa. Ei muuten enää oo Kiiaa, ajoin sen mutkassa ulos, vauhtia viis, mut oli rakeita, niisk...


    • MB 650hv

      siinä se bensan hintakin nousee ajan diiselillä makso mitä vaan vääntävät paremmin ja mersun kone kestää vaan.

    • Wärtsilä-mopedi

      90000000000 hevosvoimaa ja 400000000euroa kilometri mutta rahaa on ja diesel maistuu

    • Itku pitkästä ilosta

      Kukahan mahtaa viimeeksi nauraa? Tuskin yksikään autoilija!

    • vetymies

      minä ajankin kohta vedyllä.

    • 4+10

      No eipä sillä kallistuu ne elintarvikkeetkin kaupoissa. Että taisi olla bentsiinikuskilla ennenaikainen ilo. Pakko se on kuljetusyrittäjällä hinnannousu ottaa pois nostamalla rahtikuluja. Ja samalla kallistuu moni muukin asia mikä vähäänkään kumipyörillä liikkuu.

    • Diesel pover????????

      Käyttövoimavero laskee

    • Turbobesa&diesel

      Jos Sinä ja perheesi liikkutte paljon ja lujaa on valinta diesel. Ei tavallisella bensa-autolla kuljeteta vähemmällä polttoaineella enemmän, näin se on. Meillä sekä bensaturbo että dieselturbo. Kumpikin kulkee yli 200km/h ja kiihtyy 9s 0-100km/h. Bensa kulkee n 8l/100km ,mutta diesel aina n.3l-4l/ vähemmällä. Nopea laskutoimitus kertoo, että bensa-auto tarvitsee tuhannelle kilometrille n. 45e ennemmän massia. Kymmppitonnilla 450e ja meillä 40000km ottaisi 1800e enemmän euroja. Tuosta 1800e on otettava pois 460e, mikä on käöyttövoimaveron osuus alennuksen jälkeen, eli massia säästyy Yli 1300e polttoaineissa. Huollot ovat dieselissä vaihdelleet 190e ja 220e:n välillä (2v/huoltovälinäyttö). Bensaa huolletaan 1v/20tkm. Huoltohinnat 270e/v ei muita huoltoja vielä.

      Voin kertoa, että lujaa ajettaessa bensankulutus on hurjaa verrattuna dieselimme kulutukseen. Vaikka ajaisin ajoittain kaasu pohjassa (testattu), niin dieselin ka kulutus ei nouse koskaan yli 7l/100km. Bensallamme samanlaisessa ajossa kulutus on 11-13l/100km (testattu). Sama juttu kaupunkiajossa, eli aika jorma saa olla, että dieselin kulutus nousee yli 7l/100km, bensalla menee helposti 12l/100km,jos ajaa raskaalla jalalla. Toki olen ajanut alle 10l kulutuksia myös, mutta peruskulutus bensaturbolla kaupungissa on 10l/100km.

      Eli edelleen, jos ajat paljon ja reilusti, niin diesel on oikea valinta. Jos kilometrejä tulee max 15tkm, niin mieti tarkasti pienikulutuksista bensakonetta.Toki kaikkein vähimmällä pääsee, kun ei autoa omista ollenkaan.

      Kaikille siis Hyvää Joulunalusaikaa! Käykää moikkaamassa kavereitanne, jotka asuvat "kaukana".

    • kiisseli 200km 9s

      Kyllä diesel kuluttaa pelkässä kaupunkiajossa 7-8l/100km.

      • TDI,.

        No, ei kuluta ainakaan minun ajoissani. Aloita ajo matalaväännöllä, niin huomaat, että kulutus voi alkaa kylmälläkin koneella kaupunkiajossa 5:lla. Oikeasti! Kannattaa hakea oikeat vääntöaluueet omaan ajoon. Kyllä se 10l menee kaupungissa rikki millä koneella tahansa, jos ei ymmärrä alavääntöä käyttää.


      • Todellinen vs normi
        TDI,. kirjoitti:

        No, ei kuluta ainakaan minun ajoissani. Aloita ajo matalaväännöllä, niin huomaat, että kulutus voi alkaa kylmälläkin koneella kaupunkiajossa 5:lla. Oikeasti! Kannattaa hakea oikeat vääntöaluueet omaan ajoon. Kyllä se 10l menee kaupungissa rikki millä koneella tahansa, jos ei ymmärrä alavääntöä käyttää.

        Tuossa katselin kun taksin (A6 140 hp) keskikulutusmittari näytti 7,9 litraa, vaikka normikulutus on kaupunkiajossa n. 6 litraa. Ja kuski ajoi repimättä ja nysväämättä, laatikko oli automaatti.


      • Normitodellisuus
        Todellinen vs normi kirjoitti:

        Tuossa katselin kun taksin (A6 140 hp) keskikulutusmittari näytti 7,9 litraa, vaikka normikulutus on kaupunkiajossa n. 6 litraa. Ja kuski ajoi repimättä ja nysväämättä, laatikko oli automaatti.

        tuossa on erään n.200km/h kulkevan auton speksit :

        POLTTOAINEEN KULUTUS l/100 km
        Kaupunki (A/T) 5,0 (7,2)
        Maantie (A/T) 4,2 (4,8)
        Yhdistetty (A/T) 4,5 (5,7)
        CO
        2
        -päästö, g/km, yhdistetty (AT)119 (151)


        Tämä ei ole minkään Audin sivustoilta, mutta eipä 95% autoista olekaan A6 Audeja automaatilla, joiden alk hinnat on 50000e! Tuollaisilla autonhinnoilla ei pidä olla mitään merkitystä kulutuksella, koska auton hinnasta voidaan tingata puolet, eli 25000e, millä saadaan n.16700litraa 1,5e maksavaa dieseliä, jos niikseen.


      • Tractor DIesel
        TDI,. kirjoitti:

        No, ei kuluta ainakaan minun ajoissani. Aloita ajo matalaväännöllä, niin huomaat, että kulutus voi alkaa kylmälläkin koneella kaupunkiajossa 5:lla. Oikeasti! Kannattaa hakea oikeat vääntöaluueet omaan ajoon. Kyllä se 10l menee kaupungissa rikki millä koneella tahansa, jos ei ymmärrä alavääntöä käyttää.

        Milläs aloitat ajon "matalaväännöllä" kun ainakaan turbodiesel -koneissa sitä ei ole. Toiset bensakoneet kyllä vetävät nikoittelematta alle tuhannenkin kierroksen, mutta diesel vain jyrisee.


      • hdi 170
        Tractor DIesel kirjoitti:

        Milläs aloitat ajon "matalaväännöllä" kun ainakaan turbodiesel -koneissa sitä ei ole. Toiset bensakoneet kyllä vetävät nikoittelematta alle tuhannenkin kierroksen, mutta diesel vain jyrisee.

        >Milläs aloitat ajon "matalaväännöllä" kun ainakaan turbodiesel -koneissa sitä ei ole. Toiset bensakoneet kyllä vetävät nikoittelematta alle tuhannenkin kierroksen, mutta diesel vain jyrisee.<

        Et sitten ole hyvällä nykydieselillä ajellut.
        Mun dieselillä liikkeelle lähdetään kaasua painamatta ja ajella voi esim. 2-vaihteella tyhjäkäynnillä ylämäkeen.


      • Tractor DIesel
        hdi 170 kirjoitti:

        >Milläs aloitat ajon "matalaväännöllä" kun ainakaan turbodiesel -koneissa sitä ei ole. Toiset bensakoneet kyllä vetävät nikoittelematta alle tuhannenkin kierroksen, mutta diesel vain jyrisee.<

        Et sitten ole hyvällä nykydieselillä ajellut.
        Mun dieselillä liikkeelle lähdetään kaasua painamatta ja ajella voi esim. 2-vaihteella tyhjäkäynnillä ylämäkeen.

        "Et sitten ole hyvällä nykydieselillä ajellut."

        Miten hyvä ja nykiminen kuuluu yhteen?

        "2-vaihteella tyhjäkäynnillä ylämäkeen"

        "Mun dieselillä liikkeelle lähdetään kaasua painamatta ja voi esim. 2-vaihteella tyhjäkäynnillä ylämäkeen."

        Dieselien tyhjäkäyntinopeus on yleensä korkeampi, joten tyhjäkäynnillä lähteminen onnistunee helpommin kuin 1.3 vm. -90 Corollalla. Tosin edellisillä manuaali bensa-autoillani (1.8 ja 1.9 litraiset) sama onnistui helposti, eikä kytkintä tarvinnut edes nostaa hidastetusti.


      • Joopa joo
        hdi 170 kirjoitti:

        >Milläs aloitat ajon "matalaväännöllä" kun ainakaan turbodiesel -koneissa sitä ei ole. Toiset bensakoneet kyllä vetävät nikoittelematta alle tuhannenkin kierroksen, mutta diesel vain jyrisee.<

        Et sitten ole hyvällä nykydieselillä ajellut.
        Mun dieselillä liikkeelle lähdetään kaasua painamatta ja ajella voi esim. 2-vaihteella tyhjäkäynnillä ylämäkeen.

        Aika monessa nykyautossa automatiikka säätelee tyhjäkäyntiä, eli tuhnuista tuhnuimmallakin koneella pääsee tyhjäkäynnillä liikkeelle. Ennen wanhaan se ei onnistunut kuin jumalattomalla huimapyörällä warustetuilla Volvoilla.

        Dieselin vääntö olemattomilla kierrosluvuilla perustuu myös pyörivien massojen suuruuteen, sitten kun sen saa sammahtamaan, niin jumalattomasta rykäyksestä huomaa eron. Nykydieselikin osaa vääntää, mutta jostain syystä ketään ei kiinnosta se, miten moottori toimii aivan alakierroksilla, pääasia tuntuu olevan täyskaasuteho. Kaikissa autoissani on tuntunut olevan valmistajan sisäänajotehot käytössä alussa, Pari viimeisintä heräsi 16000 km jälkeen, niitä edeltävä 20000 jälkeen, Dieseleitä.

        En käytä alkoholia autoni polttoaineena.


      • Anonyymi

        Kiisselit poistuu liikenteestä pikavauhtia.
        0ikein ja kohtuullista.


    • i30cw 2.0crdi style

      Joo nouseehan se, mutta käyttövoimavero laskee samalla .. noin 20 tkm ajavalla asia on plus miinus nolla. Alle 20 tkm ajavalle hommasta jää rahaa käteen, ja yli 20 tkm ajavalle homma tulee nykyistä kalliimmaaksi.

      Itselleni tuo nousu, noin 13cnt/litra on yks hailee, auto kuluttaa matka-ajossa 4,3 litraa sadalla näin talvirenkaillakin joten mitä väliä.. Bensan hintakin nousee muutamalla centillä, siinä se voikin jo hiukan kirpaista kun taitaapi talviajossa perheauton kokoiset bensapurkit viedä todellisuudessa lähemmäs kymppiä

    • 1.6d 39kw

      Aloittaja sanoo:

      "BENSAkuskit nauraa Kiisselin hinta senkun nousee, mikä on oikein!"

      Naurakaa vaan bensakuskit, mutta muistakaa että teidänkin pensa kuljetetaan DIESEL-autolla huoltoasemalle. Ja kaikki muukin tavara ruoka ym. kuljetetaan dieselkäyttösellä autolla.

      Eli kaikki hinnat nousee. ON SE NIIN SAATANAN OIKEIN eikös vaan.

      Henkilöautoista sen verran ,että litrahinnan nousu ei paljon tunnu kun siitä suurin osa kompensoidaan käyttövoimaveron laskuulla ja kun yleisin kulutus on 3,5-6,5l/100km. Rekoissa se tuntuu kun kulutus voi olla 50l/100km.
      Aloittajan "V6200hp" kuluttaa nurkissa talvella lähempänä 20l/100km joten muutaman sentin korotus tuntuu kukkarossa enemmän.

      • 7 km töihin

        Fiksut ajaa vähemmän :)

        Onko pakko ajaa 300 km päivässä?


      • V6 200hp

        Aloittaja.

        Toivottavasti tulee taas kovia pakkasia, kiva kattoo kun kiisseli kuskit ajaa KARVAHATUT päässä (niikun vanhat papparaiset) lasit HUURUSSA autojansa. Bensa palaa kuumalla liekillä ja V6 varsinkin pöhistää kunnolla kuumaa ohjaamoon. Ratin takana on mukavan lämpöstä. Bensaa98 saa huoltoasemalta ja onneksi on iso tankki, mahtuu kerralla reilusti.
        ... Pakkanen kyykyttää kiisselipojan akun ja webasto ei toimi. No kieseli kuski kaivaa taas taskulaskimen taskusta ja alkaa laskea säästöjä ja seliseliä piisaa.


      • GTO735
        V6 200hp kirjoitti:

        Aloittaja.

        Toivottavasti tulee taas kovia pakkasia, kiva kattoo kun kiisseli kuskit ajaa KARVAHATUT päässä (niikun vanhat papparaiset) lasit HUURUSSA autojansa. Bensa palaa kuumalla liekillä ja V6 varsinkin pöhistää kunnolla kuumaa ohjaamoon. Ratin takana on mukavan lämpöstä. Bensaa98 saa huoltoasemalta ja onneksi on iso tankki, mahtuu kerralla reilusti.
        ... Pakkanen kyykyttää kiisselipojan akun ja webasto ei toimi. No kieseli kuski kaivaa taas taskulaskimen taskusta ja alkaa laskea säästöjä ja seliseliä piisaa.

        Kun ei mitään dieselin tai bensan käytöstä ymmärrä, niin V6 pöhisee just noin. Mietipä, ihan omaan pohdintaasi perustuen, miten missä tahansa dieselissä ilman lisälämmittimiäkin saa lämmön paistamaan perseet. Mieti, mihin omassa bensajuopossasi lämpö perustuu. Keropa nyt tähän tämän viestin jatkoksi, niin ei tarvitse tyhmyyksiä laukoa, vai sitäkö se onkin.


      • huikka
        V6 200hp kirjoitti:

        Aloittaja.

        Toivottavasti tulee taas kovia pakkasia, kiva kattoo kun kiisseli kuskit ajaa KARVAHATUT päässä (niikun vanhat papparaiset) lasit HUURUSSA autojansa. Bensa palaa kuumalla liekillä ja V6 varsinkin pöhistää kunnolla kuumaa ohjaamoon. Ratin takana on mukavan lämpöstä. Bensaa98 saa huoltoasemalta ja onneksi on iso tankki, mahtuu kerralla reilusti.
        ... Pakkanen kyykyttää kiisselipojan akun ja webasto ei toimi. No kieseli kuski kaivaa taas taskulaskimen taskusta ja alkaa laskea säästöjä ja seliseliä piisaa.

        Voin kertoa hiukan faktaa mikä auto on lämmin ja mikä ei. Minulla on 2.5L Diesel Webastolla. Viime talvena -35c pakkasella ajelin usein vasiten t-paita päällä, kun lämmintä riitti. Webastohan se hörisi tosin reilusti, mutta eipä palellut. Tuossa sitten liikennevaloissa oli hiukan hassuja katseita, kun vieruskaistan bensakuski katseli jäisen ikkunan takaa, että näyttää kaveri tarkenevan vieressä. Ja usein se vieruskaveri oli perus 5-10v vanha duunariluokan japsikottero.

        Enkä ole koskaan ollut ongelmissa dieselillä pakkasen kanssa. Minun kylmin startti, ilman roikkaa webaston kanssa on ollut -40,1c. Siinä ei muuten monen bensan kone inahdakkaan ilman lohkaria. Ja tässä ne 4 asiaa millä Diesel pelaa läpi talven, ovat: Talvilaatu, uusi suodatin joka syksy, toimivat hehkut ja riittävä varaus akussa.


      • Valitettavasti
        7 km töihin kirjoitti:

        Fiksut ajaa vähemmän :)

        Onko pakko ajaa 300 km päivässä?

        on, koska perhe huutaa leipää.


      • ifi
        huikka kirjoitti:

        Voin kertoa hiukan faktaa mikä auto on lämmin ja mikä ei. Minulla on 2.5L Diesel Webastolla. Viime talvena -35c pakkasella ajelin usein vasiten t-paita päällä, kun lämmintä riitti. Webastohan se hörisi tosin reilusti, mutta eipä palellut. Tuossa sitten liikennevaloissa oli hiukan hassuja katseita, kun vieruskaistan bensakuski katseli jäisen ikkunan takaa, että näyttää kaveri tarkenevan vieressä. Ja usein se vieruskaveri oli perus 5-10v vanha duunariluokan japsikottero.

        Enkä ole koskaan ollut ongelmissa dieselillä pakkasen kanssa. Minun kylmin startti, ilman roikkaa webaston kanssa on ollut -40,1c. Siinä ei muuten monen bensan kone inahdakkaan ilman lohkaria. Ja tässä ne 4 asiaa millä Diesel pelaa läpi talven, ovat: Talvilaatu, uusi suodatin joka syksy, toimivat hehkut ja riittävä varaus akussa.

        minun Renault R4 pakettiauto vm. sai käydä -30 C asteessa koko yön
        pensaa meni vähän yli 2 litraa,sähkö olis tullut yhtä kalliiksi.


    • dieselisti

      No mikä ihme tuossa naurattaa ja miksi? Miten joku dieselin hinnannousu helpottaa bensa-autoilijoita niin, että ihan naurattamaan rupeaa ja miksi?
      Nyt on joku kohta jota en kirjoituksessasi ymmärrä. Näin koska ajatusmaailmani lähtee siitä, että jokainen ajattelee järkevästi ja aikuismaisesti.

      Jos dieselin hinta lähenee bensan hintaa, niin ei se vähennä bensa-autoilijoiden kustannuksia yhtään.
      Itse asiassa dieselin hinnan nousu johtaa bensankin ja kaiken muunkin hinnannousuun ihan varmasti. Dieselillähän tavarat ja bensakin kuljetetaan vähittäismyyntipaikoille.

      Jos sua paleltaa dieselautossa, niin ongelma kaiketi on sinun eikä muiden ja luultavasti siinä on ollut yksi syy miksi olet hankkinut bensa-auton. Ole siis tyytyväinen ratkaisuusi.

      • ottaa kaikilta

        Eipä kannata dieselin hinnan noususta kenenkään iloita: nyt ovat sen takia nousussa kaikkien tavaran kuljetusten ja jakelun hinnat, kaikki matkalippujen hinnat. Siitäpä seuraa Suomessa elintarvikkeiden kallistuminen, asumisen kallistuminen, kaikenlainen matkustamisen kallistuminen. Ja nämä koskevat kaikkia ajoipa millä ajoi. Ainut joka voittaa on valtio.


      • Kraft durch Freude

        Bensa toimitetaan jakeluasemille DIESELrekoilla ja kuljetuskustannuksien nousu tulee valitettavasti nostamaan myös ympäristöystävällisten etanolibensiinien hintaa hiukkaspäästöineen.

        Dieselautoissa paleleminen on myytti jossain Natsi-Saksan aikaan syntyneissä kulkineissa, joissa merkin perinteisiin kuului karvalakkiin pukeutuminen jo 15 lämpötiloissa, vaikka polttoaineena oli bensa. Tätä sopulistista/populistista perintöä kuljetetaan sukupolvelta toiselle, vaikka konsernin ulkopuolisissa merkeissä on ollut vakiovarusteena toimiva lämmityslaite jo 1940-luvun puolivälissä. Perinteitä kunnioittava valmistaja on tuonut markkinoille ätsiih-malliston, jonka avulla uuden bensa.etanoliseosmoottorin omistajakin voi palata talven 1946 olosuhteisiin.

        Sitä saa mitä tilaa.


    • sdagasdgasdf

      onko tässä nyt joku järki tässä diesel-sähläyksessä. vähän ajavat, kuten itse, hyötyvät tästä. mutta paljon ajavat kuljetusliikkeet jne kärsivät.
      onko se nyt niin suuri ongelma, että jokunen suomalainenkin firma ajaa vielä ulkomaalaisten seassa kuljetuksia? miksi niistä nyt pitää eroon päästä?

    • hrw

      minä nauran bensakuskeille korkealta valtaistuimeltani

    • Yualle

      Jos ajaa öljynjalostuksellisessa mielessä toisarvoisilla nesteillä, niin siitä sietääkin maksaa.

    • V6patalaiska

      On sulla muuten varsinaisen p...a auto. Mulla bensapeli on nelipyttynen, 2 litranen ja 250/370 on merkitsevät luvut. Kyllä on patalaiska V6 sulla, lämpöähän siitä toki varmaan saa, mutta niin saa mökkiöljystäkin...!o) Dieselikin löytyy muuten, sekin taitaa kyykyttää sun kuutos-lämmittimen... Siis ihan kaikilla osa-alueilla, kuten tuo bensa pelinikin.

      • V6 200hp

        Taidat olla 15v. pelle, ajat isi autolla.. no aja vaa. Vai iha nelipytty kasku ei viispyttyne haha! Montas litraa säästit tänään? haha 43 centtii? haha


      • V6patalaiska
        V6 200hp kirjoitti:

        Taidat olla 15v. pelle, ajat isi autolla.. no aja vaa. Vai iha nelipytty kasku ei viispyttyne haha! Montas litraa säästit tänään? haha 43 centtii? haha

        No vastasin samalla kielellä, kuin arvon aloittaja. Asennettakin koitin matkia parhaani mukaan. Kyllähän peikko nyt toisen tuntee.

        PS. Isälläni ei ole autoa, eikä korttiakaan, joulukortteja voi tosin olla nyt muutama.

        Mutta silti isot vaparibensat ovat kyllä historiaa, teknisesti siis. Hyvä niin.


    • v6 200 hp

      mä ajelen nissanilla,,,,,, cherryllä

      • r4 350 hv

        mulla ei bensan hinta vaikuta tankkaan aina 20 e setelillä


      • dieseli mies.
        r4 350 hv kirjoitti:

        mulla ei bensan hinta vaikuta tankkaan aina 20 e setelillä

        Kyllä nyky dieselit silti vääntää paremmin ja ajo sitä kautta paljon bensaa vaivattomampaa, jos nyt ei mitään tupla turboja oteta lukuun.


      • V6 200hp
        dieseli mies. kirjoitti:

        Kyllä nyky dieselit silti vääntää paremmin ja ajo sitä kautta paljon bensaa vaivattomampaa, jos nyt ei mitään tupla turboja oteta lukuun.

        Aha.


    • turbo on urpo

      Turbodieselit urborieseitä. Samalla tilavuudella bensavehkeeseen, järki loppuu.

    • V6 2000hp

      Bensakuskit nauraa

    • SDI power

      mun ahtamaton diesel on niin tehokas että kakka lentää

    • naurettavaa-

      Ihmettelen todella mistä kaikesta pystyy vastakkainasetteluja samaan aikaiseksi, kuten esimerkiksi auton polttoaineesta.

      Hopeanväristen autojen kuskit nauraa, kun punaisten autojen suosio on vähentynyt?

      Sähkötolppamiehet nauraa webastoa ja eberiä?

      Autokuskit joilla akun plusnapa on maadoitettu nauraa niitä joilla akun miinusnapa on maadoitettu?

    • V6 200HP

      ei kuluta nissan enää yhtään bensaa lipes ojaan liukkaalla tiellä kun oli kesärenkaat vielä alla

    • Perskuleen verot

      Jep, hinta nousee kummallakin, mutta viimeisimmän laskelman mukaan diesel tulee halvemmaksi ajaa jo n. 12000km/v jälkeen, kumpi nyt nauraa ;))

    • Puhtaasti metaanilla

      Biokaasulla ekvivalenttilitra maksaa 92 senttiä. Se on nestemäisiä menovesiä edullisempaa jo alusta alkaen. Ei tuu nokea eikä myrkkyjä pakoputkesta! Biokaasu on tulevaisuuden polttoaine.

    • pa,p-a,polttoaine

      KAIKKI NAURAA kun polttoaineiden hinnat taas ''all time high''.
      Jippii kun kivaa.

      Kuhipäät täällä mesoaa.
      Pitäisi lopettaa nimettömät palstat.

      Kumman nousee enmmän?????
      Kuka sen tietää......!????

      LOL.....

    • jbohionioh78t8y

      hyppyrii

    • Bensamiehen itku ?!
    • Perus viritykset
    • Bensamiehen itku =?!

      Ei tuo pirkka-audi oikein kiihdy. Mutta se ei ole oleellisin asia. Vaan se että te bensamiehet tulette dieselpalstalle tissi suussa itkemään asioita jotka ei teitä liikuta dieselpumpulla. Jospa mummo yrittäisi korvata tuon mielipahaa aiheuttavan voimasavun sekä antaisi ruttuista tissiä lohdutukseksi ?

      http://www.youtube.com/watch?v=X8UEeqdl6U0&feature=related

      TURHA ON BENSAMIESTEN TÄÄLÄ ITKEÄ,dieselpalstalla !!
      aiheesta on turha enempää kirjoittaa. Paitsi jos et saanut ruttuisesta tissistä lohtumaitoa. Tai DTM-kerho..

    • ddd
    • V6 200hp

      Talvi tulee, ruaha! En tule kiisselii työntämään, lommon potkasen oveen.

      • 3+19

        Suutuksissasi potkit turhaan, ei bensa hinta sillä laske. Olethan koko ajan tankkaamassa poskettoman kallista bensaa, ettei matkanteostakaa tahdo tulla oikein mitään.

        Ajelen lämpimällä dieselilläni ohitse naama virneessä kun palelet kylmäasemalla tankkaamassa. Muista ottaa hanskat kun bensapyssyyn tartut, ettei kädet palellu. Voin toki lahjoittaa nekin sulle, kun tuo diesel on niin halpaa bensaan verrattuna ja dieselverokin vielä laski viime vuoden vaihteessa. On meinaan varaa ostella hanskoja..

        RUAHAH RUAHAHHAA!


      • V6 200hp
        3+19 kirjoitti:

        Suutuksissasi potkit turhaan, ei bensa hinta sillä laske. Olethan koko ajan tankkaamassa poskettoman kallista bensaa, ettei matkanteostakaa tahdo tulla oikein mitään.

        Ajelen lämpimällä dieselilläni ohitse naama virneessä kun palelet kylmäasemalla tankkaamassa. Muista ottaa hanskat kun bensapyssyyn tartut, ettei kädet palellu. Voin toki lahjoittaa nekin sulle, kun tuo diesel on niin halpaa bensaan verrattuna ja dieselverokin vielä laski viime vuoden vaihteessa. On meinaan varaa ostella hanskoja..

        RUAHAH RUAHAHHAA!

        3 19

        Halutatko turpaan?


      • 3+19
        V6 200hp kirjoitti:

        3 19

        Halutatko turpaan?

        Bensapoju taisi hermostua RUAHAH RUAHAHHAA.

        Ei taida amispojulla olla kanttia tulla aikuisille uhoamaan! Varo karvanoppiasikin.
        Ethän sitä paitsi ehdi muuta tekemään kuin tankkaan juoppoa moottoriasi...

        RUAHAH RUAHAHHAA!


      • ihme touhua
        3+19 kirjoitti:

        Bensapoju taisi hermostua RUAHAH RUAHAHHAA.

        Ei taida amispojulla olla kanttia tulla aikuisille uhoamaan! Varo karvanoppiasikin.
        Ethän sitä paitsi ehdi muuta tekemään kuin tankkaan juoppoa moottoriasi...

        RUAHAH RUAHAHHAA!

        Mitä ihmeen ideaa on kiistellä auton polttoaineista? Kyllä verottaja omansa ottaa oli se polttoaine mikä tahansa. Ja kosla kulkee riittävän ripeästi polttoaineen tyypistä riippumatta, eiköhän se ole enempi kiinni siitä paljonko latoo pelimerkejä tiskiin autoliikkeessä.


      • V6 200hp
        3+19 kirjoitti:

        Suutuksissasi potkit turhaan, ei bensa hinta sillä laske. Olethan koko ajan tankkaamassa poskettoman kallista bensaa, ettei matkanteostakaa tahdo tulla oikein mitään.

        Ajelen lämpimällä dieselilläni ohitse naama virneessä kun palelet kylmäasemalla tankkaamassa. Muista ottaa hanskat kun bensapyssyyn tartut, ettei kädet palellu. Voin toki lahjoittaa nekin sulle, kun tuo diesel on niin halpaa bensaan verrattuna ja dieselverokin vielä laski viime vuoden vaihteessa. On meinaan varaa ostella hanskoja..

        RUAHAH RUAHAHHAA!

        Voit toki antaa hanskat sillä ehdolla ettei niissä ole juopon iskäsi poikaystävän psermaasta! yök...


      • 3+19
        V6 200hp kirjoitti:

        Voit toki antaa hanskat sillä ehdolla ettei niissä ole juopon iskäsi poikaystävän psermaasta! yök...

        Voin antaa puhtaatkin. Ei ole isäni poikaystävää tullut viime aikoina kyydittyäkään, taitaa olla isäni kanssa ryyppyreissulla.
        Nuo kuvaamasi hanskat annoinkin jo jollekin bensaurpolle, joka kehuskeli juopolla heikkotehoisella V6-moottorillaan. Ei kuulemma syö bensaakaan edes 20 litraa satasella maantieajossa. Kiitteli kovasti lämpimistä rukkasista tulevan talven varalle, erikoiskiitos vielä mukavasti pehmeällä geelillä vuoratuista.
        Oltiin meinaan samaan aikaan tankkaamassa alkuviikosta, hän jo toista kertaa tällä viikolla. Mulla olikin edellisestä tankkauskerrasta viikkoja.


    • boot777

      http://www.youtube.com/watch?v=RGY3qUJNZkI

      Bensa POWER

    • PuSe

      Bensalla ja dieselillä ei ole tässä ketjussa mitään roolia. Ne ei riitele keskenään vaan keskenkasvuiset idiootit jotka tuppaa jokaiseen ketjuun tällä foorumilla.

      Mulla on pihassa sekä bensaauto että diesel ja koskaan eivät ole riidelleet, toisilleen nauraneet tai edes irvistelleet. Eivät potki toisiaan vaikka jättäisi lukitsematta.

    • bensallapensselit

      Mees nyt sen liuotin vehkees kanssa muulle foorumille herra 12l/100km kulutuksella

    • se parhaiten ...

      VIeläkö se naurattaa? Nythän onkin käynyt niin, että dieselin edullisuus vain parani.
      Käyttövoimavero laski 18% ja dieselin hintaero on edelleen sama, 10- 20 senttiä, yleensä n 15 senttiä tai enemmän. Kesällä vielä yleensä dieselin hinta putoaa ja bensan hinta nousee

      • pekka-

        21.5.2013, Diesel Karakallion Neste Oil Express, 1,399 EUR/litra.

        Ihan ok hinta.


      • 16+9
        pekka- kirjoitti:

        21.5.2013, Diesel Karakallion Neste Oil Express, 1,399 EUR/litra.

        Ihan ok hinta.

        Vantaalla on oikeastaan koko kevään saanut dieseliä alle 1,40 aika monelta asemilta, siis kun kesädiesel tuli tankkeihin. Itse olen tankannut viimeksi muistaakseni 1,364. (dieseliä kun tankataan niin harvakseen, että tarkka muistikuva jo unohtuu viime tankkauksesta) Hyrylässä on myös edullista dieseliä, suunnilleen samoissa hinnoissa.


      • Diesel kannattaa....

        Juuri niin. Kun auton vuosivero tippui ja dieselpolttoaineen vero nousi, tulee dieselauto bensiiniautoa kannattavammaksi jo vähemmillä vuotuisilla ajokilometreillä (10000, 15000?). Paljoilla vuosikilometreillä (30000, 40000) dieselin etu ei kuitenkaan ole enää niin iso kuin ennen mutta diesel joka tapauksessa edukkaampi.

        Dieselin iso etu on pienempi kulutus 100 km kohti. Vaikeimmin arvioitavissa oleva asia on uuden bensa-auton ja dieselauton ostohintojen ero ja miten sen saa jyvitettyä käyttövuosille ja hyödynnettyä auton vaihdossa.


      • ifi
        pekka- kirjoitti:

        21.5.2013, Diesel Karakallion Neste Oil Express, 1,399 EUR/litra.

        Ihan ok hinta.

        Ottaa käyttöön nämä itäeuroopan poikien polttoaineenhankkimavälineet,niin silloin kulukee halavalla,kyllähän Näitä seppiä löytyy kotimaastakin...


    • juke R

      EI DIESELII NE ON KAIKKI PASKOJA,,,, NYKYAIKAINEN BENSATURBO SE OLLA PITÄÄ.

    • bensa pummeille

      miksi bensaturbo ei vaan voi pystyä samoihin kulutuksiin tai vääntöön? dieseleissä yleensä vääntöä julmetusti enemmän.nykyaikainen bensaturbo=1.4tsi 1ahdin, nykyaikainen diesel bmw:n 3.0d 381hp kolmoisahdettuna vääntöä on myös 700nm

      • yrz2

        Jos autot kulkisivat väännöllä, voima varmaankin otettaisiin ulos kampuran sijasta nokka-akselilta. Sieltä kun vääntöä löytyy tuplasti, ja vieläpä pienemmillä kierroksilla.


    • BMW 535 d

      Diisseli on työkoneisiin ja Bensalla ajetaan.....

      • 15+14

        "... Bensalla ajetaan"

        Ennen vai jälkeen pensseleiden pesua?


      • ifi

        Kestääkö ne tuprotiisseleitten alumiinikanset ?


      • hesu.
        ifi kirjoitti:

        Kestääkö ne tuprotiisseleitten alumiinikanset ?

        Meiläpä onkin puuhella.


    • Dieselisti

      "Kiisselin hinta senkun nousee, mikä on oikein!"

      Aivan vitun vanha aloitus, mutta kysyn silti, miksi se on aloittajan, ilmeisen kakaran mielestä oikein? Minun mielestäni oikein olisi se, ettei tässä tarvitsisi hinta- ja veroasioiden perusteella miettiä että millä tekniikalla ajelee. Kaikille vaihtoehdoille löytyy kuitenkin kannattajansa ja vastustajansa.

    • V6200hp

      AhhaahH, kuten 2011 ennustin!

    • V6200hp

      Suomessa nostetaan hintaa! Ranskassa EI!
      Hupaista. Motivoi kiisselikuskia tekemään ylitöitä.

    • Anonyymi

      Ole huoleti. Kyllä bensa nousee mukana sata varmasti ja Putin pitää asiasta huolen.

    • Anonyymi

      Kadehtikaa mitä kadehditte. Minä ajan diesel Mersulla ja on mukavaa kyytiä.

    • Anonyymi

      Sähköautoilun hinta nousee, bensakuskit nauraa.
      v6 200hp

    • Anonyymi

      Dieseliä ja bensaa myydään edelleen litroittain. Vaikka dieselin litrahinta on tällä hetkellä jopa muutaman centin kalliimpi kuin bensan, dieselin 15-20% pienempi kulutus kompensoi sitä ja käyttövoimaveroa. Ja mitä enemmän ajaa, sitä edullisempaa dieselillä ajaminen on.

    • Anonyymi

      Saman kuluttaa uusi bensa auto kuin diesel. Diesel maksaa nyt keskimäärin 10c enemmän kuin 95. Ja ensivuonna 20-40c enemmän kuin bensa. Loistava valinta.

      • Anonyymi

        No ei taida ihan sama kulutus olla, jos verrataan saman kokoluokan autoja....
        Esim oma 1900kg 250hv diesel nelivetona vie maantiellä 4,7 - 5,5 litraa satasella, kaukana on bensavehkeet noista kulutuksista.

        Toinen dieselin etu on mahtava vääntö, lähes 600nm vakiona ja softalla yli 700,Ja tulee jo alakierroksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei taida ihan sama kulutus olla, jos verrataan saman kokoluokan autoja....
        Esim oma 1900kg 250hv diesel nelivetona vie maantiellä 4,7 - 5,5 litraa satasella, kaukana on bensavehkeet noista kulutuksista.

        Toinen dieselin etu on mahtava vääntö, lähes 600nm vakiona ja softalla yli 700,Ja tulee jo alakierroksilla.

        Laskeppa mikä on vääntö välitysten jälkeen pyörissä! Lähes poikkeuksetta samassa autossa saman tehoinen bensakone tekee tiheämmillä välityksillään isomman väännön pyöriin => parempi kiihtyvyys!

        Joskus muinoin verrattiin VW:n 140 heppaista dieseliä ja saman tehoista pikkuturboa Touranissa. Kampiakselin vääntö toki oli dieselillä selvästi isompi, mutta bensakone oli yli sekunnin nopeampi 0-100kmh kiihdytyksessä => enemmän vääntöä pyörissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskeppa mikä on vääntö välitysten jälkeen pyörissä! Lähes poikkeuksetta samassa autossa saman tehoinen bensakone tekee tiheämmillä välityksillään isomman väännön pyöriin => parempi kiihtyvyys!

        Joskus muinoin verrattiin VW:n 140 heppaista dieseliä ja saman tehoista pikkuturboa Touranissa. Kampiakselin vääntö toki oli dieselillä selvästi isompi, mutta bensakone oli yli sekunnin nopeampi 0-100kmh kiihdytyksessä => enemmän vääntöä pyörissä!

        Ihan höpöä....
        Dieseleissä manuaaliaskin pikkuvaihteet ovat tiheämpiä, toki perävälitys usein hiukan harvempi, mutta ei se eroa tee.
        Mä en väitä etteikö jonkun automallin kohdalla tuo kiihtyvyys voisi mennä noin, mutta lienee todellisissa tehoissa eroa jos noin menee...
        Samantehoiset kiihtyy abaut samoin.

        Oma dieseli menee vakiona 258hv teholla 5,9sek 0-100, 1900kg.
        Saman tehoinen bensakoneko menisi 4.9sek?Ei todellakaan.

        Myönnettäköön dieselin haittana kapeahko tehoalue, mutta kaasuun reagointi ihan eri luokkaa, 1500rpm kohdalla lappu lattiaan niin tulee ns kaikki heti ulos.
        Eli esim taajama-ajossa todella hauska, ilman että menee edes laittomuuden puolelle, toisin kuin bensakoneissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan höpöä....
        Dieseleissä manuaaliaskin pikkuvaihteet ovat tiheämpiä, toki perävälitys usein hiukan harvempi, mutta ei se eroa tee.
        Mä en väitä etteikö jonkun automallin kohdalla tuo kiihtyvyys voisi mennä noin, mutta lienee todellisissa tehoissa eroa jos noin menee...
        Samantehoiset kiihtyy abaut samoin.

        Oma dieseli menee vakiona 258hv teholla 5,9sek 0-100, 1900kg.
        Saman tehoinen bensakoneko menisi 4.9sek?Ei todellakaan.

        Myönnettäköön dieselin haittana kapeahko tehoalue, mutta kaasuun reagointi ihan eri luokkaa, 1500rpm kohdalla lappu lattiaan niin tulee ns kaikki heti ulos.
        Eli esim taajama-ajossa todella hauska, ilman että menee edes laittomuuden puolelle, toisin kuin bensakoneissa.

        Lapsilla on lasten huvit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsilla on lasten huvit.

        Tokkopa tuo sen huonompaa huvia on kuin siun täällä palstalla kirjoittelu?
        :D


      • Anonyymi

        No ei todellakaan kulutus ole lähimainkaan sama. Eroa vähintään n 2l/100km. Isoilla moottoreilla jo huomattavasti suurempi. Tosin pikkubensat eli ne litraset kuluttaa moottoritievaudissa jo pari kolmekin litraa enemmän kuin parilitrainen diesel.

        Jos sitten halua vertailla tuota litrasen bensaa johonkin kaksi-kaksipuolikkaaseen dieseliin rauhallisessä lähiöajossa, niin voi päästä lähes samoihin lukuihin. Vertailuhan noiden välillä on jokseenkin järjetön, koska erittäin harvalla autonhankkijalla nuo ovat samalla viivalla autoa valittaessa ja autontarpeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan höpöä....
        Dieseleissä manuaaliaskin pikkuvaihteet ovat tiheämpiä, toki perävälitys usein hiukan harvempi, mutta ei se eroa tee.
        Mä en väitä etteikö jonkun automallin kohdalla tuo kiihtyvyys voisi mennä noin, mutta lienee todellisissa tehoissa eroa jos noin menee...
        Samantehoiset kiihtyy abaut samoin.

        Oma dieseli menee vakiona 258hv teholla 5,9sek 0-100, 1900kg.
        Saman tehoinen bensakoneko menisi 4.9sek?Ei todellakaan.

        Myönnettäköön dieselin haittana kapeahko tehoalue, mutta kaasuun reagointi ihan eri luokkaa, 1500rpm kohdalla lappu lattiaan niin tulee ns kaikki heti ulos.
        Eli esim taajama-ajossa todella hauska, ilman että menee edes laittomuuden puolelle, toisin kuin bensakoneissa.

        Moottorin teho määrää (oikeilla välityksillä) auton huippunopeuden. Bensalla kone kiertää huippunopeudella n. 6000 rpm, dieselillä n. 4000 rpm. Eli bensakoneen välitys on 1,5 kertaa tiheämpi => pyörissä vaikuttaa 1,5 kertaa suurempi vääntö laskettuna moottorin väännöstä kuin dieselillä, mutta pyörissä ne ovat siis huippunopeudella yhtäsuuret (teho = K*rpm*vääntö).

        Kiihtyvyyden taas määrää pyörissä vaikuttava vääntö jokaisen kiihdytyksessä käytetyn vaihteen kierrosnopeusalueella. Diesel voi joutua kapeamman tehokkaan kierrosalueensa vuoksi käyttämään 0-100 kiihdytykseen yhden vaihteen vaihdon enemmän => häviää jo siinä n. 0,5 s kiihdytysajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorin teho määrää (oikeilla välityksillä) auton huippunopeuden. Bensalla kone kiertää huippunopeudella n. 6000 rpm, dieselillä n. 4000 rpm. Eli bensakoneen välitys on 1,5 kertaa tiheämpi => pyörissä vaikuttaa 1,5 kertaa suurempi vääntö laskettuna moottorin väännöstä kuin dieselillä, mutta pyörissä ne ovat siis huippunopeudella yhtäsuuret (teho = K*rpm*vääntö).

        Kiihtyvyyden taas määrää pyörissä vaikuttava vääntö jokaisen kiihdytyksessä käytetyn vaihteen kierrosnopeusalueella. Diesel voi joutua kapeamman tehokkaan kierrosalueensa vuoksi käyttämään 0-100 kiihdytykseen yhden vaihteen vaihdon enemmän => häviää jo siinä n. 0,5 s kiihdytysajassa.

        Ja kuitenkin 600nm dieselissä tuntuu paaljon suuremmalta kuin 400nm bensakoneessa:)

        Eikä nykyiset automaatit puolta sekuntia vaihteen vaihtoon hukkaa, manuaalillahan ei liene kukaan enää aja?
        1.5 kertoimella ei taida olla yhdessäkään automallissa välitysten ero, hiukan laitoit lapinlisää?


    • Anonyymi

      Toisille 10 snt on jo paljon, toisille ei mitään merkitystä.

      • Anonyymi

        Totta. Ja järkevä ostaja luonnollisesti ostaa omiin myös taloudellisiin resursseihin suhteutetun ajoneuvon. Jos ei ole varaa maksaa, niin ei pidä hankkia.
        Hetikään kaikille ei polttoaineen hinta ole se ykkösprioriteettu, kun ajoneuvoa omiin tarpeisiinsa on hankkimassa.,


    • Anonyymi

      Kiisseli 1.95€
      Bensa 1.79€
      Pumpulla tänään.

      HAAHHAAHHAAAH
      v6 200hp

      • Anonyymi

        bensan kulutus 10 l / 100km
        dieselin kulutus 4l / 100km

        Eli pointtisi on turha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        bensan kulutus 10 l / 100km
        dieselin kulutus 4l / 100km

        Eli pointtisi on turha

        Entä kiisseli-vero?
        HAAAHHAAAAH
        V6 200hp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kiisseli-vero?
        HAAAHHAAAAH
        V6 200hp

        Minulla,72,27 E/vuosi.


    • Anonyymi

      Volvo V70 D5 193 hv , keskikulutus 5L/ 100 km.
      Vastaava bensiini , keskikulutus 10L/ 100 km.

      Vieläkö naurattaa ?

      • Anonyymi

        en usko.

        v6 200hp


    • Anonyymi

      Volvo V70 D5 5L/100 km
      Vastaava bensiini 10L/100 km

      Vieläkö naurattaa ?

      • Anonyymi

        Vastaava bensa-auto muun merkkisenä kuin bensahoro-Volvona: 7 l/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaava bensa-auto muun merkkisenä kuin bensahoro-Volvona: 7 l/100km.

        Jep, aika tarkoitushakuisesti haettu vertailupari. Suhteessa auton kokoon ja moottorin tehoon bensa V-70:sta janoisempaa autoa on hankala löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, aika tarkoitushakuisesti haettu vertailupari. Suhteessa auton kokoon ja moottorin tehoon bensa V-70:sta janoisempaa autoa on hankala löytää.

        Kyllä löytyy: Volvo T8 plugarit akku tyhjänä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      19
      1037
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe