Kävin ösken hammaslääkärillä/kirurgilla leikkauksessa (viisaudenhammas) .. onko kellään kokemuksia siitä.. voiko tavallisesti alkaa köyttmänä meikkiä taas... olla ihan normaalisit.. pitääkö niitä kylmä/lämminhauteita oikeesti pitäää noin tiuhaan niinku lääkäri on määrtelly? kertokaa kokemuksistanne... multa poistettiin 2viisaudenhammasta.. mut tälläkertaa leikattiin....
Viisaudenhampaan leikkaus
5
1240
Vastaukset
- just leikattu
Kannattaa oikeesti pitää niitä hauteita. Lintsasin vaan vähän, naama turpos viikoks ja mustelma tuli kaheksi viikoksi. Meikkaa vaan, mut poisto on vaikeeta kun naama tulee huomenna kipeäksi. Koita syödä pelkkää jätskiä muutama päivä äläkä juttele kauheasti, se tulehtuu helposti, varsinkin kun sulla on kaks.
Mulla oli saitsuu 7 päivää ja olin jätski- dieetillä koko ajan, en puhunut, en meikannut enkä polttanut. Hyvin parani, tikin poiston jälkeen kylläkin. - Auli
Leikkauksen jälkeen pidetään kylmähaudetta leikatulla poskella, sillä vähennetään verenvuotoa kudoksiin ja näin lievennetään jälkeenpäin tulevaa "mustelmaa". Minä pidin viisaudenhampaan poiston jälkeen kylmähaudetta alle tunnin eikä minulla tullut mitään oireita jälkeenpäin. Leikkauksella minulta poistettiin juuri, jonka jälkeen oli sama homma. Hampaan paranemisen kannalta on parasta keskittyä kylmiin ruokiin. Huolellinen suuhygenia on erittäin tärkeä niin kauan kuin haava on auki. Kannattaa käyttää antibakteerista suuvettä. Meikata voit mikäli haluat, sillä leikkausarpihan on suussa.
Jälkioireet riippuvat paljon leikkaavasta hammaslääkäristä ja tietenkin tapauksesta. Kannattaa olla tarkka kenen antaa poistaa viisaudenhampaat sillä se ei välttämättä ole rutiinijuttu. Minulla jätettiin yksi poistettavaksi suositeltava viisaudenhammas paikalleen, koska riskit hermojen vaurioitumiseen olivat suuret. Voihan olla, että kyseinen viisaudenhammas ei koskaan aiheuta mitään oireita. - Mie
Itseltä leikattiin viisuri reilu viikko sitten. Olin todella varovainen pari-kolme päivää ja kyllä haudoin kylmäpakkauksella tosi tehokkaasti poskea. Uskon että tämä esti pahan turvotuksen.
Haudo ihmeessä ohjeiden mukaan. Ja jollet ole saanut antibioottikuuria, niin varmaan kannattaa käyttää desinfioivaa suuvettä. Ei meikkaamisella kait väliä ole, koska ulkopuolellehan se jää. Sitä paitsi voi olla tarpeen, mikäli mustelmia tulee.
Toivottavasti pääset helpommalla kuin minä, sillä popsin vieläkin särkylääkkeitä. Tosin vähenemään päin... - nnuinhiu
Etkä saanut ohjeita poiston jälkeen ?
- Olet_tyhmä_trolli
Miksi kyselet tyhmiä 12 vuotta myöhässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153