Katsastus edessä, pakoputkessa peräpöntön jälkeen putkiosuudessa pienehkö reikä. Ajattelin korjata jollain tahnalla/korjausteipillä. Uusi, pelkkä peräosa tarvikkeena maksaa 125 Euroa, alkup. hintaa en ole kysynytkään! Ymmärrän kyllä kaikki tällaiset viritykset turhiksi, mutta jos nyt saisin katsastettua "töhnäputkella" ja vaikka putki vuotaisikin taas seuraavalla viikolla niin voisin periaatteessa lykätä noinkin kalliin putken ostoa usealla kuukaudella, jopa vuodella. Paljonkohan nämä töhnät maksavat vai ostanko uuden putken?
Kannattaako pakoputken korjaus
5
10408
Vastaukset
- Uuno
Osta pakoputken paikkausnauhaa, se toimii jollei putki kerran ole kovin laajalti laho. Ei maksa montaa euroa, eikä näin korjaamalla katsastusmies voi sanoa mitään pahaa. Kokemusta on ja siitäkin että näin korjattu kesti auton vaihtamiseen asti yli 2 vuotta.
- Neuvoton, neuvot on
Ei menny katsastuksesta v. 97 mallinen hyvin huollettu Fiesta. Syynä pakoputki, biopäästöt, joiden arvot 7-kertaiset normeihin. Mitä tehdä? Hyvä auto, paikkaanko teipillä (osaanko itte), sen jälkeen katsastukseen, vienkö huoltamolle? Tarviin autoa, mutta nyt ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen!!!
- vaihtoehto
olis katkaista putki jos sen vuotokohdan jälkeen ei enää ole pönttöä ja katkaistun tilalle lattaa samantapaisen putken
- Iso-Irmeli
Nuiji siihen reikään puutappi ja varmista sen kiinni pysyminen vielä rautalangalla. Tällä tavalla kitupiikit ja muut nuljut on aina korjannut autonsa ja moponsa
- manki
Siis peräpöntön jälkeen pieni reikä?!
Meilläpäin katsastusmies ei ole moksiskaan, jos loppuputkessa on pieni reikä. Eri asia tietty on jos reiän takia äänet kovenee, tai matkustamoon tulee pakokaasuja, sellaisesta jo tulee korjauskehotus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849