Myydään/Annetaan uros fretti

Virpi

Myydään/annetaan pois terve urosfretti pitämis vaikeuksien takia. Tulee toimeen toisien frettien kanssa. Hyvään ja kokeneeseen kotiin jossa osataan käsitellä hankalaa tapausta.
Soittele ja kysy lisää jos kiinnostaa
Virpi 04577102690 Riihimäeltä

17

2864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna

      tuleeko frettisi toimeen muiden eläinten kans?minulla on 2 kissaa ja akvaario.eivät kyllä ole koskaan ollu vihamielisiä toisille eläimille.frettiä olen haaveillut monta vuotta ja olen lukenut niistä.minulla on ollut marsuja.rottia,hiiriä,gerbiilejä ja koira mutta ei suloista frettiä koskaan.uskaltaisitko luopua lemmikistäsi vaikka minulla fretistä ei ole kokemusta mutta muuten jyrsijöistä on?sähköpostini on anaan.tanskanen@suomi24

      • tumppi

        Jos sinulla ei ole aiempaa kokemusta freteistä, en suosittelisi ottamaan ongelmafrettiä ensimmäiseksi fretiksi. Sinulle (ja fretille) jäisi siitä vain paha maku suuhun. Parempi olisi hankkia ihan tavallinen, hyvin käyttäytyvä fretti, siitä on kokemattomallekin paljon iloa.

        Itselläni on fretti, jota ehkä ongelmaksikin voisi sanoa. Puree viearita ihmisiä, minuakin puri monen kuukauden ajan, verille saakka. Ja sen sanon, että jos se olisi ollut ensimmäinen frettini, inhoaisin ja pelkäisin näitä ihania elämiä enemmän kuin mitään muuta. Mutta koska kokemusta jo oli ja tiesin, etteivät kaikki fretit ole pahoja, osaan suhtautua tähän purevaan yksilöön eri tavalla.


      • Kirppu
        tumppi kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole aiempaa kokemusta freteistä, en suosittelisi ottamaan ongelmafrettiä ensimmäiseksi fretiksi. Sinulle (ja fretille) jäisi siitä vain paha maku suuhun. Parempi olisi hankkia ihan tavallinen, hyvin käyttäytyvä fretti, siitä on kokemattomallekin paljon iloa.

        Itselläni on fretti, jota ehkä ongelmaksikin voisi sanoa. Puree viearita ihmisiä, minuakin puri monen kuukauden ajan, verille saakka. Ja sen sanon, että jos se olisi ollut ensimmäinen frettini, inhoaisin ja pelkäisin näitä ihania elämiä enemmän kuin mitään muuta. Mutta koska kokemusta jo oli ja tiesin, etteivät kaikki fretit ole pahoja, osaan suhtautua tähän purevaan yksilöön eri tavalla.

        Fretti ei ole jyrsijä!! On täysin erilainen kuin jyrsijät. Täysi lihansyöjä, joka vaatii paljon aikaa ja huomiota. Ongelmaeläin vielä enemmän. Hankalaa eläintä en suosittele ensimmäiseksi eläimeksi. Kokeile säyseää pötköä tai pentua ensin. Kaiken kaikkiaan tulisi sun hankkia tietoa ennen eläimen ottamista.


      • anna
        Kirppu kirjoitti:

        Fretti ei ole jyrsijä!! On täysin erilainen kuin jyrsijät. Täysi lihansyöjä, joka vaatii paljon aikaa ja huomiota. Ongelmaeläin vielä enemmän. Hankalaa eläintä en suosittele ensimmäiseksi eläimeksi. Kokeile säyseää pötköä tai pentua ensin. Kaiken kaikkiaan tulisi sun hankkia tietoa ennen eläimen ottamista.

        lukea vai etkö muuten vain tajua tekstiä.kirjoitin että olen lukenut niistä ja lisään tähän vielä että olen ajan puutteen vuoksi etsinyt niistä tietoa ja lukenu!!!!!!!!!!!!no mikä se on jos ei jyrsijä??apinako??


      • anna
        Kirppu kirjoitti:

        Fretti ei ole jyrsijä!! On täysin erilainen kuin jyrsijät. Täysi lihansyöjä, joka vaatii paljon aikaa ja huomiota. Ongelmaeläin vielä enemmän. Hankalaa eläintä en suosittele ensimmäiseksi eläimeksi. Kokeile säyseää pötköä tai pentua ensin. Kaiken kaikkiaan tulisi sun hankkia tietoa ennen eläimen ottamista.

        minä sitä tuossa ekassa viestissä jyrsijäksi väittänytkään vaan tarkoitin että mulla on kokemusta MUUTEN jyrsijöistä paitsi freteistä.


      • tumppi
        anna kirjoitti:

        lukea vai etkö muuten vain tajua tekstiä.kirjoitin että olen lukenut niistä ja lisään tähän vielä että olen ajan puutteen vuoksi etsinyt niistä tietoa ja lukenu!!!!!!!!!!!!no mikä se on jos ei jyrsijä??apinako??

        Fretti kuuluu hillerin ja minkin tapaan näätäeläimiin. Ei siis jyrsijän kanssa mitenkään tekemisissä.


      • Miina
        anna kirjoitti:

        minä sitä tuossa ekassa viestissä jyrsijäksi väittänytkään vaan tarkoitin että mulla on kokemusta MUUTEN jyrsijöistä paitsi freteistä.

        tietoa jyrsijöistä PAITSI freteistä. Tuo paitsi viittaa suoraan jyrsijöihin ja siihen,että luokittelet fretin jyrsijäksi.

        Frettihän siis on lihansyöjä ja kuuluu näätäeläimiin, kuten mm. hilleri, minkki, kärppä jne.

        Ja ei, en suosittele ongelmaeläintä ensimmäiseksi fretiksi. Se, että sinulla on kokemusta jyrsijöistä ei juurikaan anna mitään valmiuksia ongelmafretin hoitamiseen.


      • anna
        Miina kirjoitti:

        tietoa jyrsijöistä PAITSI freteistä. Tuo paitsi viittaa suoraan jyrsijöihin ja siihen,että luokittelet fretin jyrsijäksi.

        Frettihän siis on lihansyöjä ja kuuluu näätäeläimiin, kuten mm. hilleri, minkki, kärppä jne.

        Ja ei, en suosittele ongelmaeläintä ensimmäiseksi fretiksi. Se, että sinulla on kokemusta jyrsijöistä ei juurikaan anna mitään valmiuksia ongelmafretin hoitamiseen.

        kiinosta teidän mielipiteet.no ei oteta sitte sitä vaikka asia tuskin teille kuuluu otanko lehmän vai orangin!!!!!!!!!!!!!!!!


      • viivi76
        anna kirjoitti:

        kiinosta teidän mielipiteet.no ei oteta sitte sitä vaikka asia tuskin teille kuuluu otanko lehmän vai orangin!!!!!!!!!!!!!!!!

        kun kyllästytkin frettiin ja huomaat ettei taitosi riitäkään tuohon? Mitäa sitten. Joutuuko fretti taas kiertoon?
        Ja sitä paitsi tuskin edes saisit pitää orangia.
        Itse ainakin olen huolissani noista kiertolaisista ja erittäin kiukkunen siitä mikäli frettejä annetaan jolloinka kuka hyvänsä voi tulla ruikuttamaan frettiä mutta toivon mukaan luovuttaja olisi sen verran vastuullinen, että katsoisi sille edes kunnon kodin niinkuin teksissäkin luki.

        Yhdyn tumpin sanoihin joita tässä lainaan.
        "Jos sinulla ei ole aiempaa kokemusta freteistä, en suosittelisi ottamaan ongelmafrettiä ensimmäiseksi fretiksi. Sinulle (ja fretille) jäisi siitä vain paha maku suuhun. Parempi olisi hankkia ihan tavallinen, hyvin käyttäytyvä fretti, siitä on kokemattomallekin paljon iloa."


      • Miina
        anna kirjoitti:

        kiinosta teidän mielipiteet.no ei oteta sitte sitä vaikka asia tuskin teille kuuluu otanko lehmän vai orangin!!!!!!!!!!!!!!!!

        asiallinen ja ystävällinen tyyli sinulla kirjoittaa ;)

        Ja tietyllä tavalla se kuuluu meille, se sinun fretin hankintasi. Mikäli olet fiksu ja ajatteleva ihminen, ymmärrät varmasti että frettien omistajat eivät pidä ihmisistä jotka hetken mielijohteesta hankkivat fretin ja kyllästyttyään tms siihen pistävät sen kiertoon. Näitä kiertolaisia on jo nyt surullisen paljon eikä niitä tarvita yhtään lisää. Frettien hyvinvoinnista me olemme kiinnostuneita ja huolestuneita ja niin pitäisi olla jokaisen, joka frettiä itselleen harkitsee.

        Itselläni on ainakin kokemusta useamman fretin uudelleen sijoittamisesta, kun entiset omistajat eivät olekaan syystä tai toisesta, pystyneet lemmikkiään pitämään. Ja kun se eläin on se, joka eniten kärsii vaihtaessaan kotia... joten eläimen hyvinvoinnin vuoksi me täällä ehdotamme, että ottaisit joko jo käsittelyyn tottuneen aikuisen tai sitten pennun. Minua ei haittaa se, jos ongelmafretti puree sinut verille tai kakkii parkettisi pilalle. Se haittaa, ellet osaa sitä käsitellä ja saavuttaa sen luottamusta, koska siitä kärsii taas fretti.


      • hilleri
        tumppi kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole aiempaa kokemusta freteistä, en suosittelisi ottamaan ongelmafrettiä ensimmäiseksi fretiksi. Sinulle (ja fretille) jäisi siitä vain paha maku suuhun. Parempi olisi hankkia ihan tavallinen, hyvin käyttäytyvä fretti, siitä on kokemattomallekin paljon iloa.

        Itselläni on fretti, jota ehkä ongelmaksikin voisi sanoa. Puree viearita ihmisiä, minuakin puri monen kuukauden ajan, verille saakka. Ja sen sanon, että jos se olisi ollut ensimmäinen frettini, inhoaisin ja pelkäisin näitä ihania elämiä enemmän kuin mitään muuta. Mutta koska kokemusta jo oli ja tiesin, etteivät kaikki fretit ole pahoja, osaan suhtautua tähän purevaan yksilöön eri tavalla.

        ongelmafrettiä ekaksi fretiksi. Minun eka frettini oli juuri sellainen on edelleen ongelmallinen. Siitä en kuitenkaan luopuisi ikinä, mutta ehkä joku vastuuntunnottomampi ihminen näin voisikin tehdä. Vaikeaa se elo kuitenkin tuon eläimen kanssa on ollut/on edelleen. Joten suosittelen ottamaan ihan pennun tai kiltin yksilön tai ehkä annalle sopisi paremmin joku jyrsijä.


      • notkearotta
        anna kirjoitti:

        lukea vai etkö muuten vain tajua tekstiä.kirjoitin että olen lukenut niistä ja lisään tähän vielä että olen ajan puutteen vuoksi etsinyt niistä tietoa ja lukenu!!!!!!!!!!!!no mikä se on jos ei jyrsijä??apinako??

        hei apina!!!fretti on näätä eläin ei jyrsijä!!!!!!!


    • Amaterasu

      Hei!

      Minkä ikäinen pötkö on? Entäpäs väritys ja mistä alunperin hankittu? Rokotukset??

      Millä tavalla otus on hankala?
      Meille tuli n. 1v sitten ns. ongelma fretti joka puri perheen lapsia ja aikuisiakin miten sattuu... näätä tosin elikin vain häkissä ja sitä käsiteltiin hanskat kädessä...
      Näätä puri meitäkin aluksi mutta lempeästi ja kärsivällisesti käsiteltynä, siitä tulikin mitä ihanin sylivauva, joka tulee toimeen niin lasten kuin toisenkin frettini kanssa =)Freteistä on kokemusta 2 v ajalta, meillä pötköt ovat aina vapaana asunnossa....
      Voisin mielelläni ottaa ukon vastaan, ongelmana tosin vain se että asun niinkin kaukana kuin Oulussa...Mutta jos kyyditys hoituu, ota ihmeessä yht,

      [email protected]
      040-8207652

      • fretti

        Meil ei oo ollu ennen frettejä mutta muita eläimiä kylläkin...Meillä on ollu mm. 8 kissaa, pässi,kilpikonna,2gerbiiliä ja ongelma hevonen.
        Oiskohan mahdollista että voisimme sen EHKÄ ottaa?! [email protected]


    • Virpi

      Kiitos kaikille, mutta meijän fretti on jo läytänyt hyvän ´kodin itselleen.
      Terveisin Virpi

    • Anonyymi

      Onko jo myyty? Luulisin että on?

      • Anonyymi

        Tää ketjuhan on 15 vuotta vanha et varmaan aloituksen fretti on jo siirtynyt sateenkaari sillalle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe