Herran Jeesuksen armolliset ja totuudelliset opetukset ...

sanojemme tuomiosta!

"Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.

Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

(Matteus 12:30-37)

´Ylitse kaiken varjele sydämesi, sillä sieltä lähtee elämä. Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.´ (Snl 4:23-24)

"Varjele minua, Jumala, sillä sinuun minä turvaan. Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun Herrani, paitsi sinua ei ole minulla mitään hyvää"; ja pyhille, jotka maassa ovat: "Nämä ovat ne jalot, joihin on koko minun mielisuosioni". Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huulilleni niiden nimiä. Herra on minun pelto- ja malja-osani; sinä hoidat minun arpani. Arpa lankesi minulle ihanasta maasta, ja kaunis on minun perintöosani. Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa. Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa. Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa. Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti." (Daavidin psalmi 16)

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemus-K

      Hyviä sitaatteja Raamatusta. Mutta mitkä olivat ihan sinun omat ajatuksesi asiasta ja mitä se käytännössä merkitsee?

      • Uudistutaan kokonaan

        sydämiltämme ja sieluiltamme ja mieliltämme palvelemaan elävää Jumalaa ja pyhittäköön Herra Jeesus sydämemme armossaan ja totuudessaan, ettei sieltä tulisi sanoinamme mitään valheellista eikä turhaa vaan pelkästään niinkuin Jumalan hyvää sanaa. Runsaasti asukoon sydämissämme Jeesuksen Hengen vaikuttama uskon ja toivon ja rakkauden hyvä sanoma, totisesti.

        Kiitetään Hyvää Jumalaa Herran Jeesuksen nimessä, totisesti!

        Kun noita alkuviestin sanoja luen, niin sydämeni on palava Herrani puoleen eikä voi noita paremmin esittää eikä ole mitään epäselvää vaikka myös voi vielä kirkastua ja paremminkin ymmärtää ja ennenkaikkea sydämeen sulautua nuo elävät Hengen sanat, totisesti.

        Tehdään sydämistämme palavia rakkaudessa Jeesusta ja eläviä sanojaan kohtaan, sillä "Immanuelista" vielä Ihmisen Pojaksi syntymättömänä Daavidkin lauloi psalmeissaan, totisesti!


      • Kokemus-K
        Uudistutaan kokonaan kirjoitti:

        sydämiltämme ja sieluiltamme ja mieliltämme palvelemaan elävää Jumalaa ja pyhittäköön Herra Jeesus sydämemme armossaan ja totuudessaan, ettei sieltä tulisi sanoinamme mitään valheellista eikä turhaa vaan pelkästään niinkuin Jumalan hyvää sanaa. Runsaasti asukoon sydämissämme Jeesuksen Hengen vaikuttama uskon ja toivon ja rakkauden hyvä sanoma, totisesti.

        Kiitetään Hyvää Jumalaa Herran Jeesuksen nimessä, totisesti!

        Kun noita alkuviestin sanoja luen, niin sydämeni on palava Herrani puoleen eikä voi noita paremmin esittää eikä ole mitään epäselvää vaikka myös voi vielä kirkastua ja paremminkin ymmärtää ja ennenkaikkea sydämeen sulautua nuo elävät Hengen sanat, totisesti.

        Tehdään sydämistämme palavia rakkaudessa Jeesusta ja eläviä sanojaan kohtaan, sillä "Immanuelista" vielä Ihmisen Pojaksi syntymättömänä Daavidkin lauloi psalmeissaan, totisesti!

        Huomaatko että puhut ihan eri kieltä kuin mitä tavallisesti puhutaan? Käytät Raamatullisia kielikuvia ja vanhoja lauserakenteita. Se kuullostaa tosi hassulta ja rtäännyttää sanoman kummalliseksi saarnaamiseksi. Osaatko puhua uskosta ihan nykyaikaisella suomella?


      • Miksi toisin tekisin
        Kokemus-K kirjoitti:

        Huomaatko että puhut ihan eri kieltä kuin mitä tavallisesti puhutaan? Käytät Raamatullisia kielikuvia ja vanhoja lauserakenteita. Se kuullostaa tosi hassulta ja rtäännyttää sanoman kummalliseksi saarnaamiseksi. Osaatko puhua uskosta ihan nykyaikaisella suomella?

        ? Raamattu on Jumalan sanaa, samoin Jeesuksen sanat saa runsaana asua sydämessäni ja suussani ja kirjoituksissani, itseasiassa juuri sitä myös anon ja rukoilen hengellisenä hyvänä ja kiitän ja kunnioitan Vapahtajaani.

        > Osaatko puhua uskosta ihan nykyaikaisella suomella?

        Tietysti pystyn esille tuomaan ihan suomella, mutta hengellisistä on vierasta puhua muilla kuin hengellisillä Raamatun termeillä, minulle tämä on aivan selvää, eikä Jeesuskaan tahdo meidän opetuslapsinaan omiamme keksivän vaikka toki myös uutta voidaan esille tuoda ja samoin voidaan puhua ja todistaa Jeesuksesta ja Raamatun asioista vaikka nykysuomen slangilla, jos sitä osaa, minä en osaa enkä käytä missään elämässäni. Samoin en näe mitään syytä, miksi Jumalan elävä ja pyhä ja vanhahkokin käännös voisi olla ihan perustermeinä ihan sellaisinaan.

        Miksi sinusta tulisi hengellisille asioille alkaa keksiä uusia termejä vaikka tietysti niiden merkityksiä kannattaa pureskella ja mussutella ja sitten elävän veden kanssa niellä turvaten Herran Jeesuksen Hengen voimassa ja siunauksessa. Tätä saamme janota aivan kuin maitoa on hyvä juoda, että luustomme pysyy hyvässä kunnossa eikä hampaat rasitu vaan vahvistuu, samoin maito on hyvää, totisesti.

        Hunaja on myös hirveen makeeta ja hyvää ja sopivasti sitä saadaan nauttia ja siitä iloita.

        Samoin viini ja leipä on hyvää ja vahvistaa sydäntä ja myös iloa voi tuoda, ainakin minulle.

        Kaiken hyvän saamme kiitoksella vastaanottaa, eikä tarvitse ihmisten perinnäissääntöjen mukaan vaeltaa "älä maista, ..." jne...

        Ilo Herrassa Jeesuksessa olkoon ilomme, totisesti. Jeesus tulee, ei enää kaukana on Ilmestyskirjan evankeliumin julistus kaikille kansoille, totisesti. Tärkeää on se tuntea ja lukea ja ymmärtää, ettei hääkutsun kuullessa alkaisi pitää itseään estettynä "Minä otin ..." jne.

        Anotaan elävää vettä ja Herran Hengen siunausta Israelin Pyhän Immanuelin Nimessä ja varmaa on että Isä kuulee ja tahtoo siunata, sillä on Hyvä, totisesti!


      • Kokemus-K
        Miksi toisin tekisin kirjoitti:

        ? Raamattu on Jumalan sanaa, samoin Jeesuksen sanat saa runsaana asua sydämessäni ja suussani ja kirjoituksissani, itseasiassa juuri sitä myös anon ja rukoilen hengellisenä hyvänä ja kiitän ja kunnioitan Vapahtajaani.

        > Osaatko puhua uskosta ihan nykyaikaisella suomella?

        Tietysti pystyn esille tuomaan ihan suomella, mutta hengellisistä on vierasta puhua muilla kuin hengellisillä Raamatun termeillä, minulle tämä on aivan selvää, eikä Jeesuskaan tahdo meidän opetuslapsinaan omiamme keksivän vaikka toki myös uutta voidaan esille tuoda ja samoin voidaan puhua ja todistaa Jeesuksesta ja Raamatun asioista vaikka nykysuomen slangilla, jos sitä osaa, minä en osaa enkä käytä missään elämässäni. Samoin en näe mitään syytä, miksi Jumalan elävä ja pyhä ja vanhahkokin käännös voisi olla ihan perustermeinä ihan sellaisinaan.

        Miksi sinusta tulisi hengellisille asioille alkaa keksiä uusia termejä vaikka tietysti niiden merkityksiä kannattaa pureskella ja mussutella ja sitten elävän veden kanssa niellä turvaten Herran Jeesuksen Hengen voimassa ja siunauksessa. Tätä saamme janota aivan kuin maitoa on hyvä juoda, että luustomme pysyy hyvässä kunnossa eikä hampaat rasitu vaan vahvistuu, samoin maito on hyvää, totisesti.

        Hunaja on myös hirveen makeeta ja hyvää ja sopivasti sitä saadaan nauttia ja siitä iloita.

        Samoin viini ja leipä on hyvää ja vahvistaa sydäntä ja myös iloa voi tuoda, ainakin minulle.

        Kaiken hyvän saamme kiitoksella vastaanottaa, eikä tarvitse ihmisten perinnäissääntöjen mukaan vaeltaa "älä maista, ..." jne...

        Ilo Herrassa Jeesuksessa olkoon ilomme, totisesti. Jeesus tulee, ei enää kaukana on Ilmestyskirjan evankeliumin julistus kaikille kansoille, totisesti. Tärkeää on se tuntea ja lukea ja ymmärtää, ettei hääkutsun kuullessa alkaisi pitää itseään estettynä "Minä otin ..." jne.

        Anotaan elävää vettä ja Herran Hengen siunausta Israelin Pyhän Immanuelin Nimessä ja varmaa on että Isä kuulee ja tahtoo siunata, sillä on Hyvä, totisesti!

        No jos puhutaan markkinoinnin termein niin pitää puhua kohderyhmän kieltä. "Omien" joukossa voi toki puhua sitä "alan slangia", mutta muille se on vierasta. Jos tarkoituksesi on vain saarnata seinille tai jo uskossa oleville niin nykyinen linjasi on ihan ok. Mutta jos haluat saada oikeasti uusia kuulijoita, voisi vähän maanläheisempi kieli toimia paremmin.


      • Olet varmasti
        Kokemus-K kirjoitti:

        No jos puhutaan markkinoinnin termein niin pitää puhua kohderyhmän kieltä. "Omien" joukossa voi toki puhua sitä "alan slangia", mutta muille se on vierasta. Jos tarkoituksesi on vain saarnata seinille tai jo uskossa oleville niin nykyinen linjasi on ihan ok. Mutta jos haluat saada oikeasti uusia kuulijoita, voisi vähän maanläheisempi kieli toimia paremmin.

        oikeassa.


    • Runsaasti asukoon

      Herran Jeesuksen terveen opin hyvän sanat uskovien sydämessä. Samoin voidaan tuoda esille toisille sanoja sen armon mukaan, mikä suodaan itsekullekin.

    • Pannaan pois

      kaikenlainen pillkka ja herja ja kirous ja valhe ja huono puhe ja kirjoitus sillä niiden tähden tulee Jumalan viha ilman parannusta näitä tekeville.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe