Onko keinoja saada lisää pituutta?

Pätkä

En oikein tiennyt että mile palstalle tämän pistäisi...mutta selittelyt sikseen...Eli voi pituutta saada lisää millään keinolla, sen jälkeen kun oma pituus kasvu on loppuntu? Olen vasta 18, mutta en ole vuosiin sentti'äkään kasvanut vaikka kuinka sitä olen odottanut... Olen noin 160 cm pituinen, mutta haluaisin lisää pituutta, olen aina haunnut olla pitkä tai edes vähänn pidempi.Tunnen itseni mitättömäksi ja rumaksi ilman korkoja, siihen ei kenenkään sanomiset mihunkään suuntaan mieltäni ole muuttaneet. Nykyisin käytänkin sellaisia 10-16 cm korkoja, joilla saan haluamani pituuden.

pItuutta toivoisin lisää sellaiset 10 cm.

Mitä vaihtoehtoja siis on, vai onko? Ja kuinka paljon maksavat??

29

12362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmm

      Ei oikeasti 10 cm voi kasvaa millään, mutta olen kuullut joidenkin ihmisten "kasvaneen" 1-2 cm ahkerasti joogaamalla.

      • cesium

        Minun siskon tytär sai just tästä syystä neuloja kiinalaisen lääketiedon akupunktiolääkäriltä. Tätä voi käyttää murrosiän asti.


    • Pahoittelut

      Odota nyt muutama vuosi vielä niin saat ajatuksesi pois pituudestasi. On sitä tärkeäpiäkin asioita olemassa kuin pituus.

      • Pätkä

        Tiedän kyllä että on niitä paljon tärkeämpiäkin asioita kuin pituus, mutta silti (ehkä) tuo pituus on minulle samanlainen ongelma kuin joillekin rintojen pienuus...Todellakin tunnen itseni ihan suorastaan rumaksi näin lyhyenä, ja sehän ei hyvää tee itseluottamukselle...

        Ei siis ole keinoja? JOskus näin dokkarin jossa"venytettiin" ihmisiä, ja saivat sillä lisää pituutta...?


      • Hmmmm
        Pätkä kirjoitti:

        Tiedän kyllä että on niitä paljon tärkeämpiäkin asioita kuin pituus, mutta silti (ehkä) tuo pituus on minulle samanlainen ongelma kuin joillekin rintojen pienuus...Todellakin tunnen itseni ihan suorastaan rumaksi näin lyhyenä, ja sehän ei hyvää tee itseluottamukselle...

        Ei siis ole keinoja? JOskus näin dokkarin jossa"venytettiin" ihmisiä, ja saivat sillä lisää pituutta...?

        Jooga ja baletti venyttävät luonnollisesti kroppaa, etenkin selkää, joten niitä jos muutaman vuoden ahkerasti harjoitat, voit saada 1-3 cm lisää. Tietysti harjoittelua pitää jatkaa loppuikä tuloksen säilyttämiseksi.


      • Eki
        Hmmmm kirjoitti:

        Jooga ja baletti venyttävät luonnollisesti kroppaa, etenkin selkää, joten niitä jos muutaman vuoden ahkerasti harjoitat, voit saada 1-3 cm lisää. Tietysti harjoittelua pitää jatkaa loppuikä tuloksen säilyttämiseksi.

        Mäkin näin semmoisen dokumentin, jossa pidennettiin jotain muistaakseni englantilaista perheäitiä. Operaatio oli kai sellainen, että reisi- tai sääriluut katkaistiin ja laitettiin erilleen toisistaan jollain metalliviritelmillä. Sitten lopulta luut taas luutuvat yhteen ja ihminen on pidempi. Operaatio taisi olla aika vaivalloinen. Siis hyvin kallis ja vain todella harva tekee sellaisia leikkauksia. En tiädä tekeekö kukaan Suomessa. Zemiä sulle, nauti kauniista kesästä =)


      • kkll
        Eki kirjoitti:

        Mäkin näin semmoisen dokumentin, jossa pidennettiin jotain muistaakseni englantilaista perheäitiä. Operaatio oli kai sellainen, että reisi- tai sääriluut katkaistiin ja laitettiin erilleen toisistaan jollain metalliviritelmillä. Sitten lopulta luut taas luutuvat yhteen ja ihminen on pidempi. Operaatio taisi olla aika vaivalloinen. Siis hyvin kallis ja vain todella harva tekee sellaisia leikkauksia. En tiädä tekeekö kukaan Suomessa. Zemiä sulle, nauti kauniista kesästä =)

        Ainakaan yhteiskunta ei kustanna pidennysleikkauksia, koska et ole kääpiö. Oletan että olet nainen, joten olet vain 8 senttiä alle keskipituuden. Sinunpituisia on Suomessa paaaljon. Olisiko kyseessä vääristynyt omakuva?


    • PÄTKÄMPI 20v

      Minä olen vielä lyhempi kuin sinä, 154cm ja en ikinä vajota niin alas että voisin edes harkita mitään toimenpiteitä ollakseni pidempi! Jos jotakin pituuteni häiritsee niin antaa häiritä.
      Häiritsi lyhyyteni minuakin ennen, vain siksi että koin sellaista alemmuuskompleksia kaikkiin pidempiin tuttuihini, siis että muut ihmiset luulevat minua nuoremmaksi mitä olenkaan jne. Vaikka siis kasvoiltani olenkin aina näyttänyt ihan ikäiseltäni. Murrosiässä en voinut kuvitellakaan ostavani kenkiä joissa ei ole vähintään 5cm pohjaa tai korkoa sillä muuten oli suorastaan kamalaa kävellä kaupungilla kun tuntui että kaikki tuijottivat minua kuinka lyhyt olen. Itseäni siis pituuteni ei häirinnyt ollenkaan, vaan ajattelin aina vain muita ihmisiä ja miten he (minun mielestäni siis) suhtautuvat minuun. Sitten "aikuistuessani" aloin melkein kapinoida itseäni vastaan, että minähän ostan sellaisia kenkiä kuin haluan eikä tarvitse päteä kellekään :) Nykyään sitten olenkin kenkieni kanssa korkeintaan 4cm pidempi ja hyvä niin. Ja sitä paitsi...esimerkiksi baareissa ym. olen saanut usein miehiltä positiivista huomiota osakseni, koska olen niin lyhyt...eli "mahdun vaikka taskuun" :) Ja mielestäni sellaiset yli 10cm korot näyttävät luonnottomilta, varsinkin jos niitä käyttää lyhyehkö ihminen. ja eikös niillä ole aivan kamala kävelläkin! :) Siispä, laita lenkkarit jalkaan ole ylpeä itsestäsi sellaisena kuin olet!

      • Pätkä

        ...Itselläni syy ei ole muiden mielipiteet, koka ei minua koskaan ole pituuteni takia mitenkään aliarviotu, luulisin...Ilmeisesti vain itse pidän asiaa ongelmana, olisihan se mukava päästä siitä eroon, en mihinkään leikkauksiin itsekään lähtisi, tiedä vaikka menettäisi liikunta kyvyn.Oma miehenikin pitää lyhyyttäni vain positiivisena, mutta silti.

        Itseasiassa, jopa 15 cm korot voivat olla todella hyvät jalassa,jopa koko illan tanssiessa.. ainakin nämät mitä minulla on,ja varsinkin kun tyyliini sopii sellaiset platform kengät:)Tosin käytän kyllä myös korottomia, ihan juuri sen takia että haluan pitää itsestäi tälläisena...

        Mutta taidan silti kokeilla joogaa...


      • Anonyymi

        oon 13 ja olen 168cm


    • 160 cm

      Kiinassa kyseisiä "pidennysleikkauksia" tehdään. Pituutta sillä voi saada 10-20 cm.Sääriluut sahataan ja aukkoihin odotetaan uuden luun kasvua. Kipuja tietysti myös on. Sairaalan sängyssä (Kiinassa) joutuu viettämään vuoden. Hintakaan ei kovin paljoa ole, muistaakseni noin 10 000 euroa. Kiinassa lyhytkasvuisia ihmisiä on paljon, ja leikkauksia tehdään jonkun verran mm. paremman työpaikan toivossa. Vaikka jotkut ovat leikkaukseen olleet suht tyytyväisiä, pahoja komplikaatioita ja riskejä näin suureen leikkaukseen tietysti liittyy.

      Itse olen samanpituinen kuin sinä, 22-vuotias. Pituuteni aiheutti nuorempana minulle varsinaista päänvaivaa päivittäin(!), aivan viime aikoihin asti. Vihdoin olen oppinut näkemään asian valoisan puolen. Erittäin monet miehet pitävät meitä sirompia hyvin naisellisina. Vähän aikaa sitten illan vietossa tunsin itseni baaritiskillä, huippumallin vieressä, erittäin naiselliseksi. Monet superseksikkäät julkkikset kuten Salma Hayek tai Penelope eivät todellakaan olisi yhtä viehättäviää kuin ovat oman kokoisinaan. Toivon, että sinäkin opit kokoasi arvostamaan. Fakta lopulta on se, että jos arvostat itseäsi tapeeksi, sentit eivät mitenkään tee oloasi paremmaksi tai saa sinua näyttämään toisten silmissä kauniimmalta.

      Ps. Uusimmassa City-lehdessä Walter de Camp ylistää lyhyitä naisia!

      • PÄTKÄMPI 20V

        jos minä olisin 160 senttinen niin hyppisin ilosta joka päivä :)


      • sh kirurgia

        Ko leikkauset eivät ole mitään pikkujuttuja vaan potilas kävelee kepeillä ja on pyörätuolissakin pitkiä aikoja.Jopa vuosikausia.Ja jos saat infektion-tuloksena voi olla rumat arvet ja loppuiän kivut. Luukivut ovat muuten kovia kipuja joihin pikku lääkitys ei tehoa.Voidaan tarvita kipupumppuja tai kipuepiduraalia..onko sinulla todella noin kova hinku saada pituutta lisää että olet valmis oman terveytesi ja jopa työkykysi riskeeraamaan.Voit olla ko juttujen jälkeen kroonikkokipuinen eläkeläinen joka käy kipupolilla säännöllisesti loppuiän...


    • minä vaan

      Hajoo vaan sinä sinne, itse olen n.150cm ja 20 vuotta on ikää että revi siitä..En ole ikinä ymmärtäny just 160cm täysin normaalipitusia jotka valittaa olevansa lyhyitä. Mun yks kaveri, samanikänen on mua viel pari senttiä lyhyempi, eikä kumpaakaan oma pituus häiritse, yleensä jos kommenttia kuulee niin positiivista! Tiedän myöskin erään pari vuotta vanhemman 140cm "pitkän" jota ilosempaa ihmistä saa hakea! Mun miespuolinen ystävä, vuoden vanhempi on sunpitunen, siis miespuolinen, joten mieti hieman onko sulla syytä valittaa?

    • Gia

      Jos et leikkaukseen olisi edes halukas, niin millä ihmeellä kuvittelit pituutta pystyttävän taikomaan lisää 10 cm? Pillereillä? Taikomisella? Jooga on kyllä hyvä keino, jos tyytyy 1-3 com lisäpituuteen.

      Ja "pituusleikkauksista" vielä: lopputulos on varmaan kauhean näköinen säärien kohdalta. Hirveät arvet.

      • asdf

        Tietääkö kukaan mitään hormooneita jotka voisivat auttaa pituus kasvuun, olen 18v ja mies ja erittäin lyhyt, en kehtaa edes sanoa. Olen kuullut, että armeijassa voi kasvaa jopa 10cm lisää, mutta se ei ole varmaa joten tietääkö joku vielä näiden lisäks jotain hormooneja tai olen kuullut myös sellaisista kuin "venytyslaite".

        - Baletti
        - Jooga
        - Leikkaus

        Mitään muuta?


    • Pituutta lääkkeellä

      Olen nuori nainen ja 159cm pitä. Koulussa olen huomaamaton ja kukaan ei pidä minua arvokkaana. joten itsetuntoni on aivan maassa. On vaikea saada uusia ystäviä. Ymmärrän kaikkia jotka valittavat pituudestaan, mutta en heitä jotka ovat 170 tai yli ja silti valittavat.

      On joitain lääkkeitä jotka todennäköisesti auttavat kasvattamaan pituutta.
      Tätä lääkettä voi tilata netistä
      http://www.super-growth.net/supergrowthorder.html


      Aijon itse kokeilla lääkettä!!!

      • Rahantuhlausta!

        Kasvuhormonit eivät vaikuta enää kun kasvu on loppunut ja luiden kasvualueet luutuneet.

        Nuo netin "kasvuhormonit" voivat olla ihan mitä tahansa rojua, todennäköisesti ei edes tehoavaa ainetta. Netissä myytäviä kasvuhormoneja ei käytetä pituuskasvuun vaan lihasten kasvattamiseen.


    • venäjällä ainakin

      Joo, myös venäjällä malliksi haluavat tytöt pidennyttää itsensä, tuli jossain dokumentissa tuo juttu. Luut katkastaan ja laitetaan semmoset tukikehikot jalkojen ympärille ja jotenkin ruuvataan ne luut siihen kehikkoon ja luut sitten kasvaa yhteen ja tämä toistetaan monta kertaa. Pitkä, kivulias ja ennekaikkea kallis operaatio.

      Tuskin suomessa löytyy ammattitaitoa moiseen, täällä ei osata kun silikoneja laittaa ja nahkoja kiristää, muualla maailmassa on se todellinen tieto/taito lääketieteen suhteen.

    • mauhau

      Jos olet sutkoht nuori ja haluat että kehosi kasvuhormoonin tuotanto lisääntyy sinun pitää käyttää tiettyjä aminohappokapseleita noin puolituntia ennen nukkumaan menoa. pelkästään yli 40 vuotiailla ne kasvatta kasvuhormoonin tuotantoa jopa 30 prosenttia ja sitä nuoremmilla se voi kasvattaa jopa 50 prosenttia ja kaikki tietävät että kasvuhormooni vaikuttaa pituuskasvuun. Kyseiset aminohapot ovat L-argiini Glutamaatti joka sisältää myös lysiiniä sitten toinen aminohappo on Ornitiini näitä pitää syödä yhdessä. Netin kautta löydät nämä haualla kasvuhormoonibuusteri ja ornitiini. Näitä kannattaa ottaa kaksi kappaletta ennen nukkumaanmenoa koska keho tuottaa kasvuhormoonia yön aikana. Tämä on tieteellisesti tutkittua. Näitä voi tilata netistä Lootuskaupasta ja Hyvinvoinnitavaratalosta. Vuoden käyttö maksaa alle satasen.

      • Väärät ohjeet

        Jopas oli täysin asiaatuntematon mainosviesti! Täysi-ikäinen ei kasva pituutta enää senttiäkään edes kasvuhormoonilla (reseptilääke). Tuollaiset terveyskauppojen humpuukituotteet on vain rahan heittämistä hukkaan.

        Kun ihmisen luiden kasvukohdat luutuu suunnilleen murrosiässä tai heti sen jälkeen, luut eivät kasva enää mitenkään. Lääkehoidot pitää antaa kasvavalle lapselle jotta ne vaikuttaisi ja se hoidetaan jo neuvola-aikana. Kasvuhormooneilla haetaan aikuisena muita vaikutksia jotka eivät liity mitenkään kasvuun.


      • mauhau
        Väärät ohjeet kirjoitti:

        Jopas oli täysin asiaatuntematon mainosviesti! Täysi-ikäinen ei kasva pituutta enää senttiäkään edes kasvuhormoonilla (reseptilääke). Tuollaiset terveyskauppojen humpuukituotteet on vain rahan heittämistä hukkaan.

        Kun ihmisen luiden kasvukohdat luutuu suunnilleen murrosiässä tai heti sen jälkeen, luut eivät kasva enää mitenkään. Lääkehoidot pitää antaa kasvavalle lapselle jotta ne vaikuttaisi ja se hoidetaan jo neuvola-aikana. Kasvuhormooneilla haetaan aikuisena muita vaikutksia jotka eivät liity mitenkään kasvuun.

        Ei tämä mikään mainosviesti ollut vaan nämä tuotteet lisäävät kasvuhormoonin tuotantoa olet kyllä oikeassa siinä että viimeistään 20-30 iässä luut luutuu kiinni tarkoitin tätä kyllä niille joilla ei ole luusto luutunut vielä kiinni.


    • MigävituaAa

      Oon 12v kohta 13v ja oonjo 175-180cm ja eikä kasvupyrähdys ole alkanu

    • Anonyymi

      Oon ite semmone 190cm ja oo onnelline että oot ees vähä normaalimpi.
      Ei se oo kivaa ku monet asiat on vaa liian pieniä ja hihat liian lyhyitä.

    • mtkk

      Näitä tehdään suomessa yliopistosairaaloissa jos on vaikka toinen jalka lyhempi tai sitten on kolarissa jalka lyhentynyt. Se tapahtuu näin että jalka katkaistaan laitetaan jalkaan luuhun kiinni kaksi pulttia ja siihen tulee väliin tanko jossa on kierre jota kiritään milli päivässä näin voidaan jalkaa jatkaa vaikka kymmenen senttiä. Mutta tuskin niitä tehdään vain että pituutta saadaan lisää, pitäisi varmaan mennä ulkomaille. Tuskin tehdään suomessa yksityispuolella mutta aina kannattaa kysyä.

    • aarthwgega

      160 cm on aivan hyvä pituus niin miehelle kuin naiselle. On keksitty korkokenkiä, paksupohjaisia kenkiä sekä kengän sisään kantapään alle laitettavia piilokorkoja. Voit myös seistä varpaillasi tai nousta jakkaralle.

    • Anonyymi

      Oon 10 ja jotain 139-141 ja haluisin kasvaa pituutta noi 5cm kuukaudessa

    • Anonyymi

      Oon 10v ja kertokaa mulle miten kasvattaa pituutta koska oon n. 142ja mun pitäs olla 145 koska meen luokkaretkelle Särkänniemeen ja pitää olla 145 että pääsen hurjiin laitteisiin:(

    • Anonyymi

      Pituus herättää keskustelua ainoastaan lyhyissä ja me pitkät saamme sitten hyväksyä kohtalomme. Sen sijaan, että pohtii omaa pituuttaan, voi miettiä asian hyviä puolia:
      Ei pyörrytä, kun nousee ylös
      Voit käyttää korkeita korkoja (poikaystävä 173 cm ja itse 178 cm, joten matalakantaisilla mennään)
      Löydät helpommin vaatteita tai voit niitä lyhentää (toiseen suuntaan haastavampi)

      Oma mielipiteeni on se, että kuvittelin sinun olevan aloituksen perusteella 140 cm... Joku tyttö joskus kehtasi valittaa minulle, että tuntee olonsa liian pitkäksi, kun on vajaat 170 cm...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe