Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
Ostakaa miekka jos teillä ei vielä sitä ole.
19
121
Vastaukset
Lisättäköön Raamatun väkivaltaisuuteen myös se, kun Jumala antaa varoituksen sanan samasta asiasta kuin Sodomallekin, Hes 16:49 ja Jesaja 1.
2. Moos 22:22-24: "Älkää sortako leskeä tai orpoa. Sillä jos sorrat heitä... niin minun vihani syttyy, ja minä surmaan teidät miekalla, niin että teidän vaimonne jää leskeksi ja lapsenne orvoiksi."- voi, voi
ja taas kohta se jeesus syntyy useimpaan suomalaiseen kotiin
- pyroteknikko
voi, voi kirjoitti:
ja taas riidellään jouluna kodeissa ja taas on tulipaloja.
Lk 12:49, 51–53 Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt! Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta. Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan.
Tuomaan evankeliumi 16. Jeesus sanoi, ”Ehkä ihmiset luulevat että olen tullut tuomaan rauhan maailmaan. He eivät tiedä, että olen tullut aiheuttamaan taisteluita maan päälle: tulta, miekan, sodan. Sillä talossa on viisi: kolme kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaa vastaan ja poika isää vastaan, ja he tulevat seisomaan yksin.” - esther
voi, voi kirjoitti:
2. kor 13:11
Olkaa yksimielisiä ja eläkää rauhassa...
rauhan Jumala... - irvokasta
esther kirjoitti:
2. kor 13:11
Olkaa yksimielisiä ja eläkää rauhassa...
rauhan Jumala..."Olkaa yksimielisiä ja eläkää rauhassa..."
En tiedä mitään mikä kuvaisi huonommin uskovia kristittyjä ja Jeesuksen seuraajia. Ainaista loputonta riitaa ja sotaa, eikä mistään rauhasta koskaan tietoakaan. Vuosikymmeniä kestäneitä uskonsotia ja äärimmäisen verisiä ja käsittämättömän julmia kerettiläisten vainoja, joiden tuloksena kristityt ovat jakautuneet noin 3000:een eri lahkoon, joista kaikilla on aina se ainoa oikea totuus ja kaikki muut ovat harhaoppisia kerettiläisiä matkalla helvettiin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pärttylinyön_verilöyly
https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/
Tämä jos mikä kuvaa rauhan uskonnon aikaansaannoksia:
"Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. Heitä kidutettiin eri tavoin, poltettiin roviolla, mestattiin, hirtettiin, hukutettiin ja haudattiin elävältä. Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla."
Ja noita kammottavia tekoja, jotka eivät häviä tippakaan natsien pahimmillekaan hirmutöille, kannatti avoimesti kirjeissään uskonpuhdistaja Martti Luther, jota monet kristityt pitävät suurena sankarinaan. Jopa siinä määrin että ovat nimenneet oman uskonhaaransa hänen mukaansa, luterilaiseksi. Yhtä hyvin olisivat voineet nimetä vaikkapa Hitleriläiseksi tai Pol Potilaiseksi, sillä eihän äärimmäisen julma ja verinen kansamurha muutu siitä yhtään sen paremaksi, vaikka sen olisikin hyväksynyt ja kannustanut tekemään joku uskonpuhdistaja, kuten Martti Luther.
Riidelkää loputtomasti ja tappakaa julmasti kaikki erimieliset, siinä "rauhan" uskonnon oikea sanoma, jota on kaikkialla aina noudatettu. - Kyriae ecclesiae
irvokasta kirjoitti:
"Olkaa yksimielisiä ja eläkää rauhassa..."
En tiedä mitään mikä kuvaisi huonommin uskovia kristittyjä ja Jeesuksen seuraajia. Ainaista loputonta riitaa ja sotaa, eikä mistään rauhasta koskaan tietoakaan. Vuosikymmeniä kestäneitä uskonsotia ja äärimmäisen verisiä ja käsittämättömän julmia kerettiläisten vainoja, joiden tuloksena kristityt ovat jakautuneet noin 3000:een eri lahkoon, joista kaikilla on aina se ainoa oikea totuus ja kaikki muut ovat harhaoppisia kerettiläisiä matkalla helvettiin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pärttylinyön_verilöyly
https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/
Tämä jos mikä kuvaa rauhan uskonnon aikaansaannoksia:
"Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. Heitä kidutettiin eri tavoin, poltettiin roviolla, mestattiin, hirtettiin, hukutettiin ja haudattiin elävältä. Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla."
Ja noita kammottavia tekoja, jotka eivät häviä tippakaan natsien pahimmillekaan hirmutöille, kannatti avoimesti kirjeissään uskonpuhdistaja Martti Luther, jota monet kristityt pitävät suurena sankarinaan. Jopa siinä määrin että ovat nimenneet oman uskonhaaransa hänen mukaansa, luterilaiseksi. Yhtä hyvin olisivat voineet nimetä vaikkapa Hitleriläiseksi tai Pol Potilaiseksi, sillä eihän äärimmäisen julma ja verinen kansamurha muutu siitä yhtään sen paremaksi, vaikka sen olisikin hyväksynyt ja kannustanut tekemään joku uskonpuhdistaja, kuten Martti Luther.
Riidelkää loputtomasti ja tappakaa julmasti kaikki erimieliset, siinä "rauhan" uskonnon oikea sanoma, jota on kaikkialla aina noudatettu.Mistä olet saanut päähäsi, että luulemme toistemme joutuvan helvettiin? Kyllä minä luterilaisena uskon, että kristityt sisaret ja veljeni, jotka ovat sinapinsiemenpuu, isoksi kasvanut, katolilaiset, ortodoksit, anglikaanit, baptistit, metodistit, helluntailaiset jne......miksi he helvettiin joutuisivat?
- Lue oikein!
VOI YKSINKERTAISUUTTA.
Tavallinen ei siis hengellinen ihminen erehtyy pahan kerran, kun luulee Raamatun kirjoitusten tarkoittavan suorasanallista toimintaa. Yksinkertaiset ihmiset eivät ymmärrä Raamattua laisinkaan.
Hengelliset sitävastoin ymmärtävät ja opettakoot toisiakin ymmärtämään oikein.
SANA ON TULI JA MIEKKA, ei siis luonnollinen tuli, eikä luonnollinen miekka.
Tappaminen tarkoitti ennen alistamista Jumalan sanan alaisuuteen !!!!!!
NUHTEEKSI JA OPETUKSEKSI.- Yksin Kertainen
Kyllä ihminen selitellä osaa, etenkin, kun selityksen kohteena ovat ihmisen mielikuvituksen tuottamat tarinat...
- Todistaja.
Aivan noin. Helvettikin ymmärretään väärin. Sitä ei pidä ottaa kirjaimellisesti vaan hengellisesti. Se on vain metafora. Jehova sinua valistakoon!
Ai, "lue oikein", vaimo jää leskeksi ja lapset orvoiksi vain, jos luetaan kirjaimellisesti. Muuten heille kävi vain niin opetukseksi ja Jumalan sanan alle alistamiseksi. Tai heille ei käynyt mitenkään? Ai jaa. Uskoako tuota postaskaa?
- Huotra
Raamattu olisi pitänyt kirjoittaa niin, että lukija sen ymmärtäisi. Minusta teräaselain vastainen miekan kantaminen on aivan oikein. Koskaan ei tiedä, kuka tulee vastaan ja tehokkainta on katkaista vääryyksiä puhuvien päät varmuuden vuoksi.
- Arabi osti miekan
Suomi myy miekkoja (tykkejä) Saudi Arabiaan, siellä suomalaiset miekat tulevat tappamaan muslimeja ja juutalaisia.
Tekikö Suomi (Suomen hallitus) tänään oikein vai väärin? - papaglu
Suomi teki Raamatullisen teon.
- Lue enemmän
VT on väkivaltaa täynä, mutta ei Jeesus.
Jos luet Luukasta hieman edeltä ja eteenpäin niin huomaat kyllä. Ensin Jeesus paljastaa, että Pietari tulee kieltämään hänet. Heti jatkoksi tulee tämä miekkakohta. Tässä pari seuraavaa jaetta:
Sillä tietäkää, että tämän kirjoituksen täytyy käydä minussa toteen: 'Hänet luettiin rikollisten joukkoon.' Kaikki, mitä minusta on lausuttu, saa nyt täyttymyksensä." Opetuslapset sanoivat: "Herra, tässä on kaksi miekkaa." "Riittää", hän vastasi.
Eli Jeesus saa opetuslapset tunnustamaan, että heillä on miekatkin mukanaan, kun Tämäkin vielä! Riittää!
Ja vielä muutama jae myöhemmin:
Kun Jeesuksen seuralaiset näkivät, mitä oli tulossa, he sanoivat: "Herra, iskemmekö miekalla?" Yksi heistä iskikin ylipapin palvelijaa niin että tämän oikea korva irtosi. Mutta Jeesus sanoi: "Ei! Antakaa tämän tapahtua." Hän kosketti miehen korvaa ja paransi hänet. (Toinen evankelista on lisännyt tähän kohtaan vielä Jeesuksen sanat: "Pane miekkasi tuppeen. Joka miekkaan tarttuu se miekkaan kaatuu")
Eli Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi: (mielessään Joopa joo, ja ääneen:) Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan.
Tuo Matteuksen kohta on sitten kaikkein pasifistisinta Jeesusta, vielä vuorisaarnaakin pasifistisempaa. Jeesus ei tuonut seuraajilleen rauhaa ja onnea, vaan vainojen kohteeksi joutumista, eli miekan. Ja Jeesus rohkaisee seuraajiaan kestämään vainoja ja kuolemanuhkaa sanomalla muutaman lauseen päästä näinkin:
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." - ??
Jeesuksen väitetään myös sanoneen,minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja
maanpäällä. Kuinka mahtaa pyhähenki spekuloida tuon lauseen?
Mikäli Jeesus olisi konkreettisesti kaikenvallan haltija,kuinka hän antaisi seuraajiensa
joutua vainon kohteeksi?.
VT:ssa kerrotaan,älkää syökö minkään lihan verta,sillä kaiken lihan sielu on sen veri.
Onko helvetti eksoterminen vai endoterminen?. Mitkä on helvetin koordinaatit?.
Mikäli jollakin paikalla uhkaillaan,olisi kohtuullista ilmoittaa olosuhteet ja sijainti.- ?? ?? ????
Kertooko CIA automaattisesti tarkat koordinaatit vankikuljetuksista, kidutuspaikkakunnista, tai muista sen operaation kohteena olevista paikoista?
Jos vaadimme Jumalalta tällaisia tietoja, eikö vähintäänkin Suomen perustuslakiin olisi kirjattava CIA:n raportointivelvollisuus Suomelle?
Ei kovin realistinen vaatimus? - EL.a . K:IM
??
Olosuhteista ei voi sanoa, mutta paikka kerrotaan etukäteen.
`Niin teitä vainotaan, kuin minua on vainottu`.
Osa siitä on historiaa jo.
- ELaaaaaaaa.a .K:IM
Rauhaa!
Mulla on jo.
Mutta noista kaksi viittaa Jerikoon.
Kaksi on tätä päivää. - Eräs huomioitsija
Paremminkin meidän kannattaisi ostaa silmävoidetta nähdäksemme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3367412Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss774769- 2083225
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243117- 762016
- 1531896
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2201841Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661597Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201558- 891478