Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Paljonko nostatte suorille käsille???

xavier246

Elikkä kyselen ihan uteliaisuuttani. Veljeni joka on 15 vuotias ja painaa n.90kg nostaa 60kg vaikkei ole harjoitellut nostoja yhtään. Penkistä siltä nousee (vain) 80kg. Salilla se on käynny 2 kk.
Huvitti katsella kun vanhempi kovempikuntoinen mies tuli ja yritti nostaa tuota 60kg suorille muttei jaksanut..

14

1311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ES(ari) Jonne

      ES antaa tekniikkaa ja voimaa! Juokaa ES ja suorille käsille nousee 200kg!

    • -Janne.

      Riippuu vähän millä tyylillä nostetaan. Itse harjoittelen painonnostoa ja hion tekniikkaa paremmaksi, joten en niinkään keskity maksimipainoihin. Olen mielestäni hyvällä tekniikalla työntänyt 50kg ja 65kg periaatteessa on ihan hyvin suoritettu sen miten olen tähän mennessä oppinut. Toistaiseksi en ole vielä työntänyt saksityylillä vaan "hypyllä".
      Tempausta harjoittelen 30 kilolla, siinäkin alkaa tekniikka tulla viikko viikolta paremmaksi ja voi pian laittaa enemmän romua tankoon.
      En tässä siis kehu tuloksillani vaan olen kiinnostunut lajista ja inspiroidun tällä hetkellä tekniikan hiomiseen ja räjähtävän voiman tuottoon jne.

      Kun harrastin kehonrakennusta, työnsin suorilta jaloilta puhtaasti 10-15x 100kg, sekä 1x115kg, pienellä heijauksella 120kg.

      Istuen tehtävässä smith koneessa olen työntänyt 5x 150-160kg.

      En pidä elopainoa tässä asiassa juurikaan merkittävänä jos voimasta on kysymys. Kilpailussa se on sitten eri asia.

      • varovasti nyt

        Aijai, ettet nyt vaan rikkois ittees.


    • ES(ari) Jonne

      Juo ES niin voimasi räjähtää!

    • ES???

      Mistä sitä saa?

    • -Janne.

      "Aijai, ettet nyt vaan rikkois ittees. "

      Niin, "täytyy varoa ettei käy samoin kuten sille 19v pojalle siinä penkkipunnerruskilpailussa". Pikkupojilla kun on tunnetusti heikot luut :)
      Kokeneempi kaveri olisi kestänyt suorituksen rikkomatta luitaan.

      Onkin hyvä muistaa aina salilla vähän toppuutella poikasia, ettei vaan
      tule pipi ja kasvukin voi häiriintyä.

      • -Janne.

        " varovasti nyt "

        ??

        Eli jonkun mielestä aloittelevan painonnostajan tulisi heittää samantien 100 kiloa tankoon vaikka tekniikka on vielä haussa?
        Mitä olen alan oppaita tutkinut, niin se ei pidä paikkaansa.
        Kyllä tässä kisoihin ollaan ihan pyrkimässä kyllä ja isot romut tulee heilumaan pään yläpuolella, mutta siihen ei ole mitään kiirettä :)
        Vaikka omaan vuosien punttailutaustan niin painonnosto ei ole sama asia kuin maata penkillä ja työnnellä rautaa ilmaan. Aika leppoisa tuo kehonrakennus verrattuna painonnostoon :)

        En todellakaan varo paikkojani vaan opettelen tekniikkaa nimenomaan.
        Olen oppinut hillitsemään itseni painojen suhteen, joten " ei heti makeaa mahan täydeltä " :)


      • varovasti nyt
        -Janne. kirjoitti:

        " varovasti nyt "

        ??

        Eli jonkun mielestä aloittelevan painonnostajan tulisi heittää samantien 100 kiloa tankoon vaikka tekniikka on vielä haussa?
        Mitä olen alan oppaita tutkinut, niin se ei pidä paikkaansa.
        Kyllä tässä kisoihin ollaan ihan pyrkimässä kyllä ja isot romut tulee heilumaan pään yläpuolella, mutta siihen ei ole mitään kiirettä :)
        Vaikka omaan vuosien punttailutaustan niin painonnosto ei ole sama asia kuin maata penkillä ja työnnellä rautaa ilmaan. Aika leppoisa tuo kehonrakennus verrattuna painonnostoon :)

        En todellakaan varo paikkojani vaan opettelen tekniikkaa nimenomaan.
        Olen oppinut hillitsemään itseni painojen suhteen, joten " ei heti makeaa mahan täydeltä " :)

        Tätä juuri tarkoitin, jos punttailutaustaa takana, kannattaa aloittaa painonnosto varovasti ettei riko itseään.


    • -Janne.

      Kyllä. Painonnostossa helposti voi revähtää paikat..

    • dvnkijl42789dfjk

      baariss on kovii jätkii 5 tuopin jälkee jokane väittää nostavansa vähintää 200kg
      känniläiset ne vahvoja on

    • -Janne.

      Jep, tosi vahvoja. Pitäis alkaa itekin juomaan.

    • qq

      Juu, kyllä humalassa kaljakori nousee ihan suorille käsille. Kannattaa siis juoda jos haluaa voimailla:)

      • qq

        ...Ja täytyy sanoo että kyllä se 100 kg suorille käsille on se miehen mitta. Jos menee on hyvässä fyysisessä kunnossa, takaan sen. Muistan kun ensimmäisen kerran nostin yhdellä kädellä 60kg suorille käsille, olin silloin jotain 19-vuotias. Tyyli vapaa.


    • omatpainot sillo 65

      maatalon pojat jotka noin painavii harvoin oli nostivat vaikeammin nostettavia kalustoja jotkan paino ton verran..kokeiltiin siät tuoss ennen inttiikää painojaki ja kllä n80kg oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe