No voi perkele noita Ylen uutisia...

Tosi on

Ensimmäisenä ja tärkeimpänä uutisena sanottiin, että Suomessa asuu tuhansia jotka eivät vietä Joulua ollenkaan. No onko tälläkin tarkoitus nuolla mamujen perseitä vai mitä? Mitä se kellekkään kuuluu, jos ei vietä tai viettä Joulua eikös tämä ole jokaisen oma valinta? Kuuluuko tuo uutiskynnyksen ylittäviin uutisiin taitaa olla jo kynnykset poistettu, kun tuollainen asia on uutinen.

30

190

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyselit äsken ehdotuksia turhakkeista.

Aika usein on päiviä, jolloin ei kannattaisi väkisin väsätä uutislähetyksiä ollenkaan. Kyllähän pakkouutiset on jonkinlainen turhake. Uutislähetysten tilalla voisi "hiljaisina päivinä" olla vaikka kodin siivousohjeita tai psykologin ohjeita stressiä poteville.

• Kaikkien joulu

Joulua ei ole pakko viettää kenenkään, eikä joululauluja tarvii laulaa eikä taivaan isää rukoilla. Voi ryypätä muijansa kanssa ja katsoa vanhoja South-Parkkeja nauhalta ja syödä jotain suolasta päälle.

Tuossa on ihan tarpeeksi jouluohjelmaa Lauantai - Maanantai väliselle ajalle. Ja pitäisi kelvata ihan kelle vaan, uskontokunnasta riippumatta.

• juhlista jaloin

Juuri näin. Kyllähän järjen käyttö on sallittua ja jokainen saa viettää tai olla viettämättä joulua tai muutakaan juhlaa. Ainakaan mikään vähemmistö ei saa koskaan mennä vaatimaan että joku juhla poistettaisiin myös muilta mistä eivät itse pidä tai sitä vietä. Ikävä kyllä tästäkin on jo on suomessakin esimerkkejä että pikku vähemmistö alkaa määräämään miten juhlitaan ja mitä..

Että sellaista suvaitsevuutta..

• Jussuf (se sama)
        juhlista jaloin kirjoitti:

Juuri näin. Kyllähän järjen käyttö on sallittua ja jokainen saa viettää tai olla viettämättä joulua tai muutakaan juhlaa. Ainakaan mikään vähemmistö ei saa koskaan mennä vaatimaan että joku juhla poistettaisiin myös muilta mistä eivät itse pidä tai sitä vietä. Ikävä kyllä tästäkin on jo on suomessakin esimerkkejä että pikku vähemmistö alkaa määräämään miten juhlitaan ja mitä..

Että sellaista suvaitsevuutta..

Siis enemmistö voi. Kun suomalaiset eivät vietä Kiitospäivää, emme me Amerikasta muuttaneetkaan saa sitä viettää. Sese on sitä suomalaista suvaitsevaisuutta.

• jööööö
        Jussuf (se sama) kirjoitti:

Siis enemmistö voi. Kun suomalaiset eivät vietä Kiitospäivää, emme me Amerikasta muuttaneetkaan saa sitä viettää. Sese on sitä suomalaista suvaitsevaisuutta.

Ja kukahan sen on kieltänyt? Se nyt vaan sattuu olemaan usalainen juhla ei suomalainen.

• Hah hah hah

"emme me Amerikasta muuttaneetkaan saa sitä viettää. "
        Ime munaa. Sinä et ole Amerikassa edes käynyt. Somlineegeri.

• Jussuf (se sama)
        jööööö kirjoitti:

Ja kukahan sen on kieltänyt? Se nyt vaan sattuu olemaan usalainen juhla ei suomalainen.

Sen ovat kieltäneet lähinnä persut. Jatkuvasti huudetaan että "maassa maan tavalla", ja kun Suomen tapa ei ole Kiitospäivän vietto, ei sitä tietenkään saa viettää.

Jos esim söisimme kalkkunaa Kiitospäivänä, voi kuka tahansa naapuri käräyttää meidät ja edessä on vankilareissu.

• 4-6

Sen ovat kieltäneet lähinnä persut. Jatkuvasti huudetaan että "maassa maan tavalla", ja kun Suomen tapa ei ole Kiitospäivän vietto, ei sitä tietenkään saa viettää.

Jos esim söisimme kalkkunaa Kiitospäivänä, voi kuka tahansa naapuri käräyttää meidät ja edessä on vankilareissu.

On yksi paikka mihin voit sen kalkkunasi laittaa ja se ei ole kirkas..

• !

Minä kävin kongressimatkalla työn puolesta Yhdysvalloissa marraskuussa ja olo oli kuin kotiinsa olisi tullut. Yhdysvaltalaiset ottavat ulkomaalaiset ennakkoluulottomasti vastaan, toisin kuin täällä Suomessa.

Minua hävettää suomalaisten käytös. Meidän on hyvin vaikea saada esimerkiksi päteviä tiedemiehiä tutkimukseen/tuotekehitykseen suomalaisten asennevikojen vuoksi.

• Jussuf (se sama)
        4-6 kirjoitti:

On yksi paikka mihin voit sen kalkkunasi laittaa ja se ei ole kirkas..

Tuota juuri tarkoitan. Kaikkea amerikkalaista vihataan tässä maassa eniten, jopa enemmän kuin karjalaisia tai somaleja.

• täääh...

Tuota juuri tarkoitan. Kaikkea amerikkalaista vihataan tässä maassa eniten, jopa enemmän kuin karjalaisia tai somaleja.

Minä puhuin uunista. Mitä paikkaa itse mietit? Oletko ennakkoluuloinen?

• Jussuf (se sama)
        täääh... kirjoitti:

Minä puhuin uunista. Mitä paikkaa itse mietit? Oletko ennakkoluuloinen?

Meillä Helsingissä on sellaisia uuneja joissa on valo sisällä. Teillä maalla on vain sellaisia joissa ei ole.

• Tosi on

Sepä se miksi tuo oli uutiskynnyksen ylittävä asia ketä sillä uutisella kosiskeltiin?

• no isoT

Huomaatko ollenkaan keskustelevasi itsesi kanssa?

• Tosi on
        no isoT kirjoitti:

Huomaatko ollenkaan keskustelevasi itsesi kanssa?

Et sitten pysty muuta kommentoimaan? Hyvää Joulua vaan sullekkin!

• no isoT
        Tosi on kirjoitti:

Et sitten pysty muuta kommentoimaan? Hyvää Joulua vaan sullekkin!

Pystyn minä, mutten viitti. Hyvää joulua samoin sinne.

• +054tj5tj45ti5ti50+0

VALTION PITÄISI EROTA KIRKOSTA...

Mutta nythän ne on HOMOLIITOSSA keskenään..

• Tosi on

Syytä olisi erottaa kirkkot ja valtio, jos ei pysy omilla kannattajilla pystyssä ei sen tarvitse verojakaan periä.

• INRI

Mitä ruikutatte. Kyseessä oli ihan suomalainen nainen joka ei halua viettää joulua. Lapsellekin tekee hyvää ettei opi jouluhömpötykseen ollenkaan. Joulupukki on kadotukseen vievä pakanallinen eksytys.

Fiksu ihminen ei joulua vietä.

• Alunperin kristityt viettivät loppiaista (epifania) Jeesuksen syntymäjuhlana. Myöhäisantiikin aikaan tämä syntymäjuhla siirtyi roomalaisten Saturnalia-pippaloiden kohdalle, nykyiselle tutulle paikalleen.

Jos haluaa viettää Jeesuksen syntymäjuhlaa, kannattaakin se oman perheensä kohdalla siirtää loppiaiseen. Silloin joululahjatkin saa halvemmalla, ja tulee kunnioittaneeksi aidompaa perinnettä!

Hyvää loppiaista itse kullekin!

• Tosi on

Eikö sitä lapset saa olla lapsia? Onko Joulu muka pilannut lasten elämää?
        Luuletko, että lapset ajattelevat sen olevan hömpötystä, kyllä se hömpötys on aikuisten keksimää.

• Nainen ja äiti
        Tosi on kirjoitti:

Eikö sitä lapset saa olla lapsia? Onko Joulu muka pilannut lasten elämää?
        Luuletko, että lapset ajattelevat sen olevan hömpötystä, kyllä se hömpötys on aikuisten keksimää.

Joulupukki on aborttipukki. Samaa kadottavaa syntiä molemmat. Lapsi oppii nöyräksi kun joulua ei vietä. Nöyryys on hyve. Aborttipukin lahjat vievät suoraan Kadotukseen.

• Voihan sitä toki

uutisoida, ettei moni vietä joulua.

Samalla voitaisiin uutisoida ramadanin aikaan myös niin, ettei moni vietä suinkaan ramadaniakaan.

• Tosi on

No voi mutta ei sitä pidä kieltääkkään niiltä jotka haluavat sitä viettää perinteen mukaan. Kai meilläkin on oikeus vielä viettää omassa maassamme perinteistä Joulua.

• no upsista up
        Tosi on kirjoitti:

No voi mutta ei sitä pidä kieltääkkään niiltä jotka haluavat sitä viettää perinteen mukaan. Kai meilläkin on oikeus vielä viettää omassa maassamme perinteistä Joulua.

Joulua saa viettää ja plussia naputtaa ihan vapaasti.

• Verkkomediacom
      • miinusta tulee

Sinun viestiisi tulee miinuksia siksi että näiden vasta nyt hallituksemme pahuuteen heräävien on vaikea uskoa tuota.

Enpä yllättyisi jos Suomessa olisi samanlaisia hankkeita, niin monet tätä koskevat aloitukset poistettu.

• Y(le)ök!

Miksi katsot edes kyseisen pakkolaitoksen uutisia?

• ihan asia juttu

mitä sä vedät tuollaisesta herneen nenään?
      Ei voi käsittää?

Uutinenhan, juttuhan tuo on muiden joukossa.
      Eikä se tarkoita mitään "mamuja" pelkästään, on ihan Suomalaisia
      jotka eivät vietä joulu mitenkään erityisesti.

Paljon esim sinkkuja, yksinäisiä sekä töissä olevia.
      Eikä kaikille joulu ole muutenkaan niin merkityksillinen

• jglggö

´´Sinun viestiisi tulee miinuksia siksi että näiden vasta nyt hallituksemme pahuuteen heräävien on vaikea uskoa tuota. ´´

hallituksemme on paha koska siellä ovat verkkosukkis-Jutta ja Jyrki-boy mukana!

http://www.youtube.com/watch?v=FXjjknpqvLk

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109