Sanotaan että on 15 asteen pakkaset ja lämmitys vain kaasulla. Kuinka kauan suunnilleen lämmittää tuollaisella kaasuputelilla?
Kauanki 11 kilon kaasupullolla lämmittää talvella?
10
8135
Vastaukset
Paljon riippuu autosta ja lämpötilasta jota pidetään yllä, myös etuikkunan peite ratkaisee paljon.
Aikoinaan Granduca Pegasolla muistaakseni reilut 7 metriä pitkässä meni parin kymmenen asteen pakkasilla pari vrk, päivien ollessa kuitenkin osin ajoa. Knaus joka oli seuraava ja yhtä pitkä vei vähän vähemmän ja nykyisellä Hymerin integroidulla, noin 6,5m, olin viikon Lapissa joskin öisin johdon päässä ja käytin noin 1,5kW sähköä kaasun lisäksi, siinä se paluumatkalla Oulussa tyhjeni. Tosin nyt on vaihtaja joten yöllä ei tarvitse mennä enää vaihtamaan pakkaseen. Unohdin kertoa tämän tapahtuneen tammikuussa 2009 ja pakkasen öisin olleen luokkaa -30C ja ylikin.
Tuskin saat selvää vastausta ja jos joku antaa jämptin arvon se lienee vain arvaus. Muuttujia on liikaa.- Pakkasta oli n. 30as
Meidän Hymer integroitu vajaa 8 m pitkä ,kestää pullo vajaa 3 pvää. Vaikka on sähkössä jatkuvasti . Lisälämppäri puhaltaa etupäässä kokoajan . Muuten on kylmä etupää. On lämmitettävä välipohjakin vielä autossa
- sviduilija
Laske itse kaasun kulutus. 11 kg:n kaasupullo sisältää 140kWh energiaa. 1kg energiamäärä on 12,8kWh.
Yleisisimpien vaunumerkkien energian kulutus on 75-80 W/aste-ero. Matkailuautojen energian kulutus on yli 80W aste-ero.
Aste-ero on sisälämpötilan ja ulkolämpötolan välinen erotus asteina. Jos sisälämpötilana pidetään 20 astetta ja ulkolämpötila on -15 astetta on lämpötilaero 35 astetta.
75 W aste-erolla kuluu energiaa 2,625 hWh. 80W aste-erolla kuluu energiaa 2,8 kWh.
11 kg: kaasupullolla lämmittää esimerkki tapauksessa 75W aste-erolla 53 tuntia ja 80W aste-erolla 50 tuntia.
On huomattava, että kaasua käytetään samaan aikaan jääkaapin kylmentämiseen ja ruuan valmistuksessa.
Vaikka kysymys onkin moneen kertaan (tämänkin vuoden aikana) esitetty trolli, on vastaus asiallinen.- tientukko
Pitää paikkansa.
- jouluuuuuu
Mulla on kaasu kestänyt koko talven.
ostanut jo toisen pullon kolmeen vuoteen. - sisällä +20
Tavallinen auto tai vaunu, -15 astetta 3 vrk, iso auto/vaunu 2vrk. Suunnilleen.
Tämä tieto riittää hyvin. Kannattaa pidellä mukana 2 pulloa. - 15
onko tuo 15-sisälämpö
- hypotermia*
Ei ollut, vaan sinun ÄO.
- 15
mahtavaa se on kuitengin pitempi kun sinun KP
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897