Hyvä liike, vehon tytäryhtiö.... Hinnat alhaalla mutta maksamat myös sitten vastapainona vaihdokistakin vähän. Nätti myyntisihteeri, plussaa sekin :D
Vaihtoplus liike
106
46511
Vastaukset
- Entinen asiakas....
Itselläni ei kyseisestä liikkeestä ole muita kuin negatiivisia kokemuksia. Autoa ostaessa palvelu pelaa ja kaupat saatiin hierottua. Autossa ilmenneen vian jälkeen (kansi vuotaa) palvelualttius tiettyjen yrityksen henkilöiden kanssa katosi tyystin. Vikaa vähäteltiin ja sen sanottiin johtuvan ostajan ajotyylistä. Auto oli siis ollut tässä vaiheessa itsellä 2kk:tta ja autolla ikää vajaa 4 vuotta. Kovan väännön ja lakimiesystävän avulla kaupat onneksi saatiin purettua ja rahat saatiin korkoineen pois!! Tässä siis vetosimme yleiseen kuluttajasuojalakiin auton ns. takuusta. En suosittele auton ostoa Vaihtoplus Oy:stä! Täydet pisteet tosin täytyy antaa nimeltä mainitsemattomalle automyyjalle, jonka kanssa asioimme. Hän oli loppuun asti asiallinen ja ymmärrettävistä syistä ei voinut auton korjaukseen liittyviin kustannuksiin ottaa kantaa. Johto liikkeessä suoraan sanottuna syvältä.
- vedätystä
Ostin 3 vuotta vanhan automaativaihteisen auton jolla aj. 240tkm. Myyjän mukaan ollut yksityisellä omistajalla. Osto hetkellä airbagin varoitus valo palaa ja myyjä sanoi että johtuu siitä kun akku ollut tyhjä. Muutaman päivän ajon jälkeen kiinnitin huomiota laatikon toimintaan, kun laatikko rupesi jurnuttamaan ja täristää 4 vaihteella 50km/h nopeudessa ja töksäytti sitten pienempää. Ajoin sitten suoraan auton merkki huoltoon ja ajoivat auton testerissä, yrittivät nollata airbag valon mutta kone ilmoitti viaksi laukisu piirin vialliseksi. Vaihteistosta sanottin että uusi laatikko koska vika on mekaaninen eikä kannata korjata, kustannus arvio n, 5000 euroa!! soitin sis VAIHTOPLUSSAAN kerroin airbag viasta johon myyjä: että laitetaan kuntoon! Sen jälkeen kerroin mitä vaihteisto tekee,niin myyjä vastaa: se on aivan normaali autolle ja myös yhdelle toiselle merkille. Minä siihen että merkki korjaamon kustannus arvio 5000 euroa, myyjä: No! mitä jos tulisit käymään ja otat jonkun muun auton. Ajoin suoraan liikkeeseen ja löysinkin auton, uudemman ja kalliimman.Myyjä sitten kysyi että mitä pitäs hyvittää autosta? Vastasi että sama mikä kauppakirjassa,johon myyjä että: Miten voisit saada saman autost! jolla olin ajanut n, 300km...? Kauppa kirjaan myyjä oli kirjoittanut,että ostaja vastaa itse kaikista autoon tulleista vioista ja korjauksista.(tätä hän ei kuluttajasuoja laki hyväksy) VEDÄTYS. Nå minä otin yhteyttä lakimieheen, joka sanoi että ei ole mitään epäselvää siitä etteikö kauppasumma hyvitetä täysmääräisenä. Tähän ei myyjä suostunut eikä toimitusjohtajakaan.Jouduin siis käntymäään lakimiehen puoleen. sain sitten ilmoituksen että voin mennä tekemään paperit, että kauppa on purettu. Kun tulen pikalle niin myjä sanoo että eivät voi purkaa kauppaa koska vaihtoauto on jo myyty(annoin siis auton vaihdossa) Myyjän selitys: kirjanpidollisesti hankala asia.Ilmoitin asiasta lakimiehelle. Seuraavaksi tulee ilmoitus että VAIHTOPLUS korjaa itse vaihteiston. Vien auton heille, menee muutama päivä ja saan auton takaisin. Ehdin ajaa muutaman kilometrin ja huomaan että sama vika edelleenkin. Ajan suoraan merkki korjaamolle ja pyydän taas kerran heidän lausuntoaan . Vastaus: vaihteisto ei toimi normaalisti, suositeltu vaiteiston uusimista korjattu muualla.Soitan toiseen autoliikkeeseen ja kysyn mitä he hyvittäisivät kyseisestä autosta(ajattelin pistää vahingon kiertämään) Lupasivat saman mitä olin maksanut! Ajoin siis liikkeeseen, myyjä kävi koeajolla ja tuli takaisin ja sanoi että ei ota autoa , koska vaihteisto ei toimi.Eipä onnistunut!Soitin lakimiehelle ja kerroin asian. Seuraavaksi VAIHTOPLUS ilmoittaa että vaihteisto on täysin kunnossa, ja että he ottavat virallisen tavaran tarkastajan paikalle. Mutta siihen lakimies vastasi että: Meillä on oikeus kutsua kauppakamarin hyväksymä tavaran tarkastaja, joten otimme yhteyttä tarkastajaan. Tavaran tarkastaja otti yhteyttä ja sovimme koeajo tilaisuuden. Paikalla minä tarkastaja ja vaihteiston korjaaja (Pienen korjaamon korjaaja). Asentaja ajoi ensin kertoi kuinka hyvin vaihteisto toimii ja kuinka paljon kokemusta hänellä on automaattivaihteistoista ja siinä välissä suoraan sanottuna vittuili minulle,esim, että mitä sinäkin tiedät vaihteistost ja että mitäs ostit näin paljon ajetun auton . Mutta ihmettelen sitä miksi asentaja koko ajan vaihto vaihteita manuaalisesti?? Nå sitten vaihdettiin kuskia ja tarkastaja pääsi puikkoihin. Asentaja jatkoi kehumista kuinka hyvin laatikko toimii ja kunka merkki liike kusettaa asiakkaita,kun muka pitää laitta uusi laatikko. Mutta yllätys yllätys!! Ajamme n,50km/h ja 4 vaihde rupee jurnuttaa eikä kolmos vaihde mene silmään, ja tämä toistuu useamman kerran 30km koe ajon aikana! Tässä vaiheessa asentaja rupesi ktselemaan maisemia eikä sanonut sanaakaan vaikka esitin hänelle kysymksiä viasta.Ajoimme VAIHTIPLUSSAN pihaan ja asentaja sanoi että hänen täytyy lähteä.Käytimme vielä auto montulla niin että tarkastaja pääsi katsomaan auton alle. mitäs sieltä vielä löytyi kun vuotava vaihteiston öljypohja!! Tämän jälkeen menimme vielä automyyjän juttusille, ja tarkastaja kertoi että vaihtistossa on vikaa ja että öljypohja vuotaa.Myyjä tähän: vaihteisto on korjattu samalla perjaatteella kuin merkkiliike olisi tehnyt ja väitti edelleen että vaihteisto ehjä. Tähän tarkstaja: kyseinen merkkiliike ei edes avaa ntämän mallin vaihteistoa vaan lähettää sen suoraan tehtaalle, virallinen tieto! Tähän myyjä: Voitte keskustella asiasta korjaajan kanssa!! Lähdimme pois. Asia on edelleenkin lakimiehen hoidettavana ja on kulunut jo melkein kaksi kuukautta kun aloitimme kaupan purun VAIHTOPLUSSAN kanssa joka on 100% VEHON OMISTUKSESSA ! Kyllä yksityistä henkilöä yritetään vedättää. Valitan mutta en suosittlisi kaupan käyntiä kyseisen liikkeen kanssa.
- Sisäpiiri
Jopa kilpailevat autotalot ovat tietoisia näistä vaihto kaupan käynti ja auto "vedätyksistä". Ihmettelen kuinka kauan vehon johto katselee tälläistä???
- Tyytyväisiäkin löytyy
Sisäpiiri kirjoitti:
Jopa kilpailevat autotalot ovat tietoisia näistä vaihto kaupan käynti ja auto "vedätyksistä". Ihmettelen kuinka kauan vehon johto katselee tälläistä???
Itselläni on täysin vastakkaisia kokemuksia Vaihtoplus Oy toiminnasta. Ostin auton sieltä viime elokuussa ja täytyy sanoa, että oli ainoita pääkaupunkiseudun autoliikkeitä josta sain edes palvelua. Hinnatkin olivat ehdottamasti kohdallaan, mutta tietenkin hyvitys vaihtoautosta ei ollut niin hyvä kuin osassa liikkeitä. Silti sain itselleni uuden auton halvemmalla kuin muualta. Maksettava osuus sen ratkaisee.
Auton kunnon kanssa minullakin tuli ongelma, sillä siinä takajarruista kuului outoa ääntä ja tuntui, että ne jäivät päälle. Vika korjattiin ja maksoin osan uusista jarrupaloista (sain siis uudet palat vanhojen tilalle). Korjaus meni liikkeen maksettavaksi. Tilathan liikkeessä ovat hieman askeettiset, mutta kun autojen hinnat ovat hyvät, niin kyllähän sitä siinäkin hallissa jaksaa katsella. - tyytyväinen asiakas
Tyytyväisiäkin löytyy kirjoitti:
Itselläni on täysin vastakkaisia kokemuksia Vaihtoplus Oy toiminnasta. Ostin auton sieltä viime elokuussa ja täytyy sanoa, että oli ainoita pääkaupunkiseudun autoliikkeitä josta sain edes palvelua. Hinnatkin olivat ehdottamasti kohdallaan, mutta tietenkin hyvitys vaihtoautosta ei ollut niin hyvä kuin osassa liikkeitä. Silti sain itselleni uuden auton halvemmalla kuin muualta. Maksettava osuus sen ratkaisee.
Auton kunnon kanssa minullakin tuli ongelma, sillä siinä takajarruista kuului outoa ääntä ja tuntui, että ne jäivät päälle. Vika korjattiin ja maksoin osan uusista jarrupaloista (sain siis uudet palat vanhojen tilalle). Korjaus meni liikkeen maksettavaksi. Tilathan liikkeessä ovat hieman askeettiset, mutta kun autojen hinnat ovat hyvät, niin kyllähän sitä siinäkin hallissa jaksaa katsella.ostin alkuvuodesta auton vaihtoplus liikkeestä ja ehdin ajaa autolla kolme viikkoa kun tuli jakohihna vaurio autoon jouduttiin vaihtamaan kokonaan uusi sylinterin kansi. vaihtoplus maksoi remontin ja vaikka asun keskisuomessa niin homma toimi hienosti. vapun aikaan rupesin vaihtamaan kesärenkaita niin huomasin että pulttijako oli väärä ja ne ei käynyt autooni. soitin vaihtoplussaan ja ne anto luvan hakea rengasliikkeestä vanteet. täysi 10 vaihtoplussan palvelulle
- Täällä myös
Joo, sama homma täälläkin. Taidat kirjoittaa Tuusulan toimipisteestä?
Kauppahetkellä homma pelasi ja palvelu oli loistavaa. Ei mitään ylimielistä töykeää kohtelua, eikä mitään pakkomyyntiä. Oikeastaan tyyppi oli yksi loistavimmista automyyjistä, joita on vastaan tullut.
Ostin lähes uuden ja yli 25000e maksavan auton, auton, josta valmistajan takuu oli juuri päättynyt. Kaupan päälle liike tarjosi vielä oikein 3kk:n käyttöturvatakuun, joka ei muuten täytä kuluttajan lakisääteisiä oikeuksia.
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=7226&site=34&tmf=7418&root_id=7418&mode=readdoc
Tuollaisen summan sijoittaessaan yleensä odottaa saavansa rahoilleen vastinetta ja sitä, että auto on oikeasti kunnossa. En tarkoita, että auto olisi täysin uuden veroinen, kun sillä kerran on kolme kesää ja talvea ajettu. Ja ymmärrän myös, että autossa on kuluvia osia, mutta tällaisissa vioissa kyse ei todellakaan ole kuluvista osista, saati osista, joiden nopea kuluminen olisi hyväksyttävää...
Kävi niin, että auto puski kuukausi ostohetken jälkeen jäähdytinnestettä pihalle lohkossa olevasta pakkaspropusta. Lisäksi autossa ilmeni muita vikoja, jotka varmasti ovat täytyneet olla Vaihtoplussan tiedossa. Esim. vaihteiston rusahtelu, takaluukun maali myllytetty puhki (piilotettu värivahalla). jne.
Otin yhteyttä ostoliikkeeseen ja ilmoitin asiallisesti havaitsemistani vioista, sovitusta takuusta ja takuusta yleisesti ottaen.
Keskustelu käytiin myyntipäällikön kanssa, joka naureskellen totesi "uusilla autoilla on takuu EI VANHOILLA. jos ei ole varaa uuteen, niin täytyy ymmärtää nämä realiteetit." Jäin tästä kommentista hieman suu auki. No, keskustelu jatkui asetta kiivaampana ja nuorehkon kuuloinen päällikkö lateli kohteliaisuuksia pitkin puhelua ja kertoi tiettyjen vikojen olevan ominaista autolle (myönsi siis viat ja tiesi korjaustoimenpiteen) muttei katsonut tällaisten asioiden kuuluvan millään tapaa Vaihtoplussalle. Lopputulos oli päällikön puolelta väkisin lopetettu puhelu, ei puhettakaan vikojen korjaamisesta, saati muustakaan.
Homma jatkui keskusteluna vaivaantuneen oloisen naispuolisen kuluttaja-asiamiehen kanssa, joka valitteli vaikeaa tilannetta ja kehoitti hoitamaan asian liikkeen kanssa, jos vaikka liike tulisi edes hieman vastaan korjauskustannuksissa. Siitä huolimatta, ettei Vaihtoplussan myyntipäällikkö ollut edes valmis keskustelemaan, vaan koki asiakkaalle ladeltujen loukkauksien kuuluvan kauppiaan vastuun ja maineen ylläpitoon.
No, seuravaa autoa ostaessani kierrän Vaihtoplussan liikkeet... kaukaa.
Suomesta löytyy varmasti liikkeitä, joille kelpaa iso tukku euroja ja joita kiinnostaa ajatus siitä, että sama asiakas voi mahdollisesti vierailla uudelleenkin rahanippu kädessä. - Autoileva kuluttaja
Täällä myös kirjoitti:
Joo, sama homma täälläkin. Taidat kirjoittaa Tuusulan toimipisteestä?
Kauppahetkellä homma pelasi ja palvelu oli loistavaa. Ei mitään ylimielistä töykeää kohtelua, eikä mitään pakkomyyntiä. Oikeastaan tyyppi oli yksi loistavimmista automyyjistä, joita on vastaan tullut.
Ostin lähes uuden ja yli 25000e maksavan auton, auton, josta valmistajan takuu oli juuri päättynyt. Kaupan päälle liike tarjosi vielä oikein 3kk:n käyttöturvatakuun, joka ei muuten täytä kuluttajan lakisääteisiä oikeuksia.
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=7226&site=34&tmf=7418&root_id=7418&mode=readdoc
Tuollaisen summan sijoittaessaan yleensä odottaa saavansa rahoilleen vastinetta ja sitä, että auto on oikeasti kunnossa. En tarkoita, että auto olisi täysin uuden veroinen, kun sillä kerran on kolme kesää ja talvea ajettu. Ja ymmärrän myös, että autossa on kuluvia osia, mutta tällaisissa vioissa kyse ei todellakaan ole kuluvista osista, saati osista, joiden nopea kuluminen olisi hyväksyttävää...
Kävi niin, että auto puski kuukausi ostohetken jälkeen jäähdytinnestettä pihalle lohkossa olevasta pakkaspropusta. Lisäksi autossa ilmeni muita vikoja, jotka varmasti ovat täytyneet olla Vaihtoplussan tiedossa. Esim. vaihteiston rusahtelu, takaluukun maali myllytetty puhki (piilotettu värivahalla). jne.
Otin yhteyttä ostoliikkeeseen ja ilmoitin asiallisesti havaitsemistani vioista, sovitusta takuusta ja takuusta yleisesti ottaen.
Keskustelu käytiin myyntipäällikön kanssa, joka naureskellen totesi "uusilla autoilla on takuu EI VANHOILLA. jos ei ole varaa uuteen, niin täytyy ymmärtää nämä realiteetit." Jäin tästä kommentista hieman suu auki. No, keskustelu jatkui asetta kiivaampana ja nuorehkon kuuloinen päällikkö lateli kohteliaisuuksia pitkin puhelua ja kertoi tiettyjen vikojen olevan ominaista autolle (myönsi siis viat ja tiesi korjaustoimenpiteen) muttei katsonut tällaisten asioiden kuuluvan millään tapaa Vaihtoplussalle. Lopputulos oli päällikön puolelta väkisin lopetettu puhelu, ei puhettakaan vikojen korjaamisesta, saati muustakaan.
Homma jatkui keskusteluna vaivaantuneen oloisen naispuolisen kuluttaja-asiamiehen kanssa, joka valitteli vaikeaa tilannetta ja kehoitti hoitamaan asian liikkeen kanssa, jos vaikka liike tulisi edes hieman vastaan korjauskustannuksissa. Siitä huolimatta, ettei Vaihtoplussan myyntipäällikkö ollut edes valmis keskustelemaan, vaan koki asiakkaalle ladeltujen loukkauksien kuuluvan kauppiaan vastuun ja maineen ylläpitoon.
No, seuravaa autoa ostaessani kierrän Vaihtoplussan liikkeet... kaukaa.
Suomesta löytyy varmasti liikkeitä, joille kelpaa iso tukku euroja ja joita kiinnostaa ajatus siitä, että sama asiakas voi mahdollisesti vierailla uudelleenkin rahanippu kädessä.Vaihto ei näytä tarjoavan sivuillaan mitään takuuta autoillensa? 3kk vaikuttaa todella vähäiseltä. Harmi, heillä olisi liikkeessä yksi kiinnostava menopeli.
- Joo4nas
tyytyväinen asiakas kirjoitti:
ostin alkuvuodesta auton vaihtoplus liikkeestä ja ehdin ajaa autolla kolme viikkoa kun tuli jakohihna vaurio autoon jouduttiin vaihtamaan kokonaan uusi sylinterin kansi. vaihtoplus maksoi remontin ja vaikka asun keskisuomessa niin homma toimi hienosti. vapun aikaan rupesin vaihtamaan kesärenkaita niin huomasin että pulttijako oli väärä ja ne ei käynyt autooni. soitin vaihtoplussaan ja ne anto luvan hakea rengasliikkeestä vanteet. täysi 10 vaihtoplussan palvelulle
Vaihtoin taannoin hyvin palvelleen kärryni tuoreempaan Tuusulan Vaihtoplussassa.
Vaihtoplussan myyjä hoiti oman osuutensa hyvin palvellen ja reilulla meiningillä. Kaikki piti mistä sovittiin. Tilat Tuusulassa siistit ja valoisat, mukava siinä on tutustua autoihin.
Kotiläksyinä ennen kaupantekovaiheeseen menoa seurasin kuukauden verran netissä tarjolla olevia kärryjä (hyvänä taustatietona luottokorjaamoni kokemukset eri merkkien / mallien tyyppivioista, Hesarin vikasarja -palsta sekä Autoarvio.fi:sta saatavat tiedot. Lisäksi koeajoin n 10 erimerkkistä ja -mallista ehdokasta.
En jättänyt kaupan onnistumista tuurin varaan, vaan käytin parhaaksi arvioimani yksilön ennen kaupantekoon ryhtymistä A-katsastuksen Autotohtorilla (vaihtotarkastus), seuraten itse mukana tarkastusta ja kysellen mm tyyppivikojen oireita tässä yksilössä. Auto sai puhtaat paperit, käytin vielä OBD-mittauksessa merkkikorjaamolla koska A-katsastuksen laitteet eivät siinä kohtaa toimineet.
Eli tein jonkun verran kotiläksyjä ja maksoin 100 euroa em toimenpiteistä. Vastineeksi sain hyvää ja selkeää tietoa auton kunnosta ja mustaa valkoisella auton omasta tietokoneesta ajetuista testerilukemista. Siinä vaiheessa oli jo aika turvallinen olo alkaa vääntää kauppaa.
Minusta on aika erikoista satsata vaikkapa 15k€ omaa rahaa ja jättää tekemättä oma taustatyö, kun em lähteistä voi helposti varmistaa mitä on ostamassa. - valot pimeenä?
Ostin sieltä auton. Huolto oli muutama tuhat jo pikäksi mennyt. Omaan piikkiin. Kolme parkkivaloa pimeenä. Itse maksoin. Tarkastakaa sielä auot ja huoltokirjat eritäin tarkkaan.
Pyyhkimien sulista puuttui kumista pyyhkivä osa. udehko auto kyseessä. Muten auto pelannut hyvin. - entinenasiakas2
Itse sain erittäin huonoa palvelua Raision liikeestä. Kaupanteossa kaikki sujui vielä hyvin, mutta kun sain jälkikäteen puolivahingossa tietää, että Suomeen kauppakirjassa ensirekisteröidyksi merkitty auto onkin tuonti-auto Latviasta, meni homma mielenkiintoiseksi. Myyjä totesi, ettei pitänyt asiaa oleellisena, vaikka selvisi että oli edellisen omistajan kanssa juuri tämän vuoksi neuvotellut pitkään hintaa. yllätys.. Ja kun asiaa sitten lähdettiin selvittämään, olisi minut pitänyt maksaa korkeita välirahoja toisesta autosta vain sen vuoksi että kehtaisivat väittää auton hinnaksi jotain muuta mitä se oikeasti oli (minulla tietysti tallella kirjallisena kaikki tarjoukset). Miten iso liike voi toimia näin?! Asia menee nyt käsittelyyn ulkopuolisille ja jotkut oppirahat tästä maksan jokatapauksessa. Jalallani en enää liikkeseen astu ja olen järkyttynyt kuinka iso liike, Vehon tytär!, voi näin toimia. Katsotaan täyttyvätkö kaupan purkuperusteet vai saanko hinnanhyvitystä. Toisen autoliikkeen arvio oli, että tuontiauto vei autoni maksetusta hinnasta heti useita tuhansia.. että tämmöinen autoliike ja palvelu! Kannattaa tosiaan aina tehdä itse kaikki taustyö eikä luottaa myyjään tai edes papereihin.
- Kyllästynytrosvoihin
Tietenkin porvarit toimivat juuri noin! Ettekö ymmärrä että nykyinen työelämän kiirekin on pelkästään tuottaa enemmän ja nopeammin rahaa herrain omistajien taskuun. Kiitos kommenteista, enpä menekään tuohon Raision liikkeeseen. Sitä vastapäätä on kyllä Veho, mutta ei liene kuin kalliimpi. Kertokaapa missä on rehellinen autokauppias niin väitän että valehtelet...
- Anonyymi
Täällä myös kirjoitti:
Joo, sama homma täälläkin. Taidat kirjoittaa Tuusulan toimipisteestä?
Kauppahetkellä homma pelasi ja palvelu oli loistavaa. Ei mitään ylimielistä töykeää kohtelua, eikä mitään pakkomyyntiä. Oikeastaan tyyppi oli yksi loistavimmista automyyjistä, joita on vastaan tullut.
Ostin lähes uuden ja yli 25000e maksavan auton, auton, josta valmistajan takuu oli juuri päättynyt. Kaupan päälle liike tarjosi vielä oikein 3kk:n käyttöturvatakuun, joka ei muuten täytä kuluttajan lakisääteisiä oikeuksia.
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=7226&site=34&tmf=7418&root_id=7418&mode=readdoc
Tuollaisen summan sijoittaessaan yleensä odottaa saavansa rahoilleen vastinetta ja sitä, että auto on oikeasti kunnossa. En tarkoita, että auto olisi täysin uuden veroinen, kun sillä kerran on kolme kesää ja talvea ajettu. Ja ymmärrän myös, että autossa on kuluvia osia, mutta tällaisissa vioissa kyse ei todellakaan ole kuluvista osista, saati osista, joiden nopea kuluminen olisi hyväksyttävää...
Kävi niin, että auto puski kuukausi ostohetken jälkeen jäähdytinnestettä pihalle lohkossa olevasta pakkaspropusta. Lisäksi autossa ilmeni muita vikoja, jotka varmasti ovat täytyneet olla Vaihtoplussan tiedossa. Esim. vaihteiston rusahtelu, takaluukun maali myllytetty puhki (piilotettu värivahalla). jne.
Otin yhteyttä ostoliikkeeseen ja ilmoitin asiallisesti havaitsemistani vioista, sovitusta takuusta ja takuusta yleisesti ottaen.
Keskustelu käytiin myyntipäällikön kanssa, joka naureskellen totesi "uusilla autoilla on takuu EI VANHOILLA. jos ei ole varaa uuteen, niin täytyy ymmärtää nämä realiteetit." Jäin tästä kommentista hieman suu auki. No, keskustelu jatkui asetta kiivaampana ja nuorehkon kuuloinen päällikkö lateli kohteliaisuuksia pitkin puhelua ja kertoi tiettyjen vikojen olevan ominaista autolle (myönsi siis viat ja tiesi korjaustoimenpiteen) muttei katsonut tällaisten asioiden kuuluvan millään tapaa Vaihtoplussalle. Lopputulos oli päällikön puolelta väkisin lopetettu puhelu, ei puhettakaan vikojen korjaamisesta, saati muustakaan.
Homma jatkui keskusteluna vaivaantuneen oloisen naispuolisen kuluttaja-asiamiehen kanssa, joka valitteli vaikeaa tilannetta ja kehoitti hoitamaan asian liikkeen kanssa, jos vaikka liike tulisi edes hieman vastaan korjauskustannuksissa. Siitä huolimatta, ettei Vaihtoplussan myyntipäällikkö ollut edes valmis keskustelemaan, vaan koki asiakkaalle ladeltujen loukkauksien kuuluvan kauppiaan vastuun ja maineen ylläpitoon.
No, seuravaa autoa ostaessani kierrän Vaihtoplussan liikkeet... kaukaa.
Suomesta löytyy varmasti liikkeitä, joille kelpaa iso tukku euroja ja joita kiinnostaa ajatus siitä, että sama asiakas voi mahdollisesti vierailla uudelleenkin rahanippu kädessä.Pelkkää hyvää sanottavaaa tästä liikkeestä. maksavat vaihtoautosta reilun hinnan ja asiakaspalvelusta 10 ja ei voi kyllä valittaa yhtään mistään. minä sain huippuhyvää palvelua jota nykyisin ei enää kovin monesta paikasta saa
- Anonyymi
Tyytyväisiäkin löytyy kirjoitti:
Itselläni on täysin vastakkaisia kokemuksia Vaihtoplus Oy toiminnasta. Ostin auton sieltä viime elokuussa ja täytyy sanoa, että oli ainoita pääkaupunkiseudun autoliikkeitä josta sain edes palvelua. Hinnatkin olivat ehdottamasti kohdallaan, mutta tietenkin hyvitys vaihtoautosta ei ollut niin hyvä kuin osassa liikkeitä. Silti sain itselleni uuden auton halvemmalla kuin muualta. Maksettava osuus sen ratkaisee.
Auton kunnon kanssa minullakin tuli ongelma, sillä siinä takajarruista kuului outoa ääntä ja tuntui, että ne jäivät päälle. Vika korjattiin ja maksoin osan uusista jarrupaloista (sain siis uudet palat vanhojen tilalle). Korjaus meni liikkeen maksettavaksi. Tilathan liikkeessä ovat hieman askeettiset, mutta kun autojen hinnat ovat hyvät, niin kyllähän sitä siinäkin hallissa jaksaa katsella.Saatteko bonareita näistä palstakirjoituksista?
- Anonyymi
vedätystä kirjoitti:
Ostin 3 vuotta vanhan automaativaihteisen auton jolla aj. 240tkm. Myyjän mukaan ollut yksityisellä omistajalla. Osto hetkellä airbagin varoitus valo palaa ja myyjä sanoi että johtuu siitä kun akku ollut tyhjä. Muutaman päivän ajon jälkeen kiinnitin huomiota laatikon toimintaan, kun laatikko rupesi jurnuttamaan ja täristää 4 vaihteella 50km/h nopeudessa ja töksäytti sitten pienempää. Ajoin sitten suoraan auton merkki huoltoon ja ajoivat auton testerissä, yrittivät nollata airbag valon mutta kone ilmoitti viaksi laukisu piirin vialliseksi. Vaihteistosta sanottin että uusi laatikko koska vika on mekaaninen eikä kannata korjata, kustannus arvio n, 5000 euroa!! soitin sis VAIHTOPLUSSAAN kerroin airbag viasta johon myyjä: että laitetaan kuntoon! Sen jälkeen kerroin mitä vaihteisto tekee,niin myyjä vastaa: se on aivan normaali autolle ja myös yhdelle toiselle merkille. Minä siihen että merkki korjaamon kustannus arvio 5000 euroa, myyjä: No! mitä jos tulisit käymään ja otat jonkun muun auton. Ajoin suoraan liikkeeseen ja löysinkin auton, uudemman ja kalliimman.Myyjä sitten kysyi että mitä pitäs hyvittää autosta? Vastasi että sama mikä kauppakirjassa,johon myyjä että: Miten voisit saada saman autost! jolla olin ajanut n, 300km...? Kauppa kirjaan myyjä oli kirjoittanut,että ostaja vastaa itse kaikista autoon tulleista vioista ja korjauksista.(tätä hän ei kuluttajasuoja laki hyväksy) VEDÄTYS. Nå minä otin yhteyttä lakimieheen, joka sanoi että ei ole mitään epäselvää siitä etteikö kauppasumma hyvitetä täysmääräisenä. Tähän ei myyjä suostunut eikä toimitusjohtajakaan.Jouduin siis käntymäään lakimiehen puoleen. sain sitten ilmoituksen että voin mennä tekemään paperit, että kauppa on purettu. Kun tulen pikalle niin myjä sanoo että eivät voi purkaa kauppaa koska vaihtoauto on jo myyty(annoin siis auton vaihdossa) Myyjän selitys: kirjanpidollisesti hankala asia.Ilmoitin asiasta lakimiehelle. Seuraavaksi tulee ilmoitus että VAIHTOPLUS korjaa itse vaihteiston. Vien auton heille, menee muutama päivä ja saan auton takaisin. Ehdin ajaa muutaman kilometrin ja huomaan että sama vika edelleenkin. Ajan suoraan merkki korjaamolle ja pyydän taas kerran heidän lausuntoaan . Vastaus: vaihteisto ei toimi normaalisti, suositeltu vaiteiston uusimista korjattu muualla.Soitan toiseen autoliikkeeseen ja kysyn mitä he hyvittäisivät kyseisestä autosta(ajattelin pistää vahingon kiertämään) Lupasivat saman mitä olin maksanut! Ajoin siis liikkeeseen, myyjä kävi koeajolla ja tuli takaisin ja sanoi että ei ota autoa , koska vaihteisto ei toimi.Eipä onnistunut!Soitin lakimiehelle ja kerroin asian. Seuraavaksi VAIHTOPLUS ilmoittaa että vaihteisto on täysin kunnossa, ja että he ottavat virallisen tavaran tarkastajan paikalle. Mutta siihen lakimies vastasi että: Meillä on oikeus kutsua kauppakamarin hyväksymä tavaran tarkastaja, joten otimme yhteyttä tarkastajaan. Tavaran tarkastaja otti yhteyttä ja sovimme koeajo tilaisuuden. Paikalla minä tarkastaja ja vaihteiston korjaaja (Pienen korjaamon korjaaja). Asentaja ajoi ensin kertoi kuinka hyvin vaihteisto toimii ja kuinka paljon kokemusta hänellä on automaattivaihteistoista ja siinä välissä suoraan sanottuna vittuili minulle,esim, että mitä sinäkin tiedät vaihteistost ja että mitäs ostit näin paljon ajetun auton . Mutta ihmettelen sitä miksi asentaja koko ajan vaihto vaihteita manuaalisesti?? Nå sitten vaihdettiin kuskia ja tarkastaja pääsi puikkoihin. Asentaja jatkoi kehumista kuinka hyvin laatikko toimii ja kunka merkki liike kusettaa asiakkaita,kun muka pitää laitta uusi laatikko. Mutta yllätys yllätys!! Ajamme n,50km/h ja 4 vaihde rupee jurnuttaa eikä kolmos vaihde mene silmään, ja tämä toistuu useamman kerran 30km koe ajon aikana! Tässä vaiheessa asentaja rupesi ktselemaan maisemia eikä sanonut sanaakaan vaikka esitin hänelle kysymksiä viasta.Ajoimme VAIHTIPLUSSAN pihaan ja asentaja sanoi että hänen täytyy lähteä.Käytimme vielä auto montulla niin että tarkastaja pääsi katsomaan auton alle. mitäs sieltä vielä löytyi kun vuotava vaihteiston öljypohja!! Tämän jälkeen menimme vielä automyyjän juttusille, ja tarkastaja kertoi että vaihtistossa on vikaa ja että öljypohja vuotaa.Myyjä tähän: vaihteisto on korjattu samalla perjaatteella kuin merkkiliike olisi tehnyt ja väitti edelleen että vaihteisto ehjä. Tähän tarkstaja: kyseinen merkkiliike ei edes avaa ntämän mallin vaihteistoa vaan lähettää sen suoraan tehtaalle, virallinen tieto! Tähän myyjä: Voitte keskustella asiasta korjaajan kanssa!! Lähdimme pois. Asia on edelleenkin lakimiehen hoidettavana ja on kulunut jo melkein kaksi kuukautta kun aloitimme kaupan purun VAIHTOPLUSSAN kanssa joka on 100% VEHON OMISTUKSESSA ! Kyllä yksityistä henkilöä yritetään vedättää. Valitan mutta en suosittlisi kaupan käyntiä kyseisen liikkeen kanssa.
Kiitos tästä, onneksi googletin ennen liikkeeseen menoa, nyt monot on aivan eri suuntaan.
- Anonyymi
Sisäpiiri kirjoitti:
Jopa kilpailevat autotalot ovat tietoisia näistä vaihto kaupan käynti ja auto "vedätyksistä". Ihmettelen kuinka kauan vehon johto katselee tälläistä???
näähän on kuin lautamiehen petsa autokaupassa miu ottaa yhteyttä miun lakimieheen ..........................mihin vitun lakimieheen kullinkarvatukalla on varaa
- fgjfghj
Nätti myyntisihteeri missä toimipisteessä?
- vaihtoplus
Jep, näin on. Jos ostat auton vaihtoplussasta (vaihto ) kannattaa käyttää auto ensin autotohtorilla. Omakohtaisia huonoja kokemuksia kyllä löytyy Kaivokselan vaihtoplussan vaihdokeista ja takuu jutuista. Henkilökunta on myyntihetkellä lipevää sakkia mutta ongelmien esiintyessä takuu jutut ovat kiven takana! En suosittele! Tuolla menolla loppuu ostajat.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä,niin loppuu asiakkaat,ja sitten putiikkiin lappu luukulle
- kaupan tehnyt ja pettynyt j...
Voitte lukea mitä saatte täältä liikkeestä 6900 eurolla arvatkaa meneekö auto katsastuksesta läpi ja miten vastuusta kiemurrellaan. Ottakaa oppia ja välttäkää tätä liikettä. Käyttäkää mieluummin muita liikkeitä
http://www.freewebs.com/raunojauhiainenky/kokemuksiavaihto.htm- palvelua mutta...
Tampereella liikkeestä lähti yli puoli vuotta seisonut auto mukaan. Siinä piti olla kahdet hyväkuntoiset renkaat, mutta kun ajoin tarkistamaan rengaspaineita, oli eturenkaassa 2,6 barin sijasta 1,1 ja renkaasta löytyi hyvin kulunut ruuvi, joka oli ulkonäkönsä puolesta ollut siinä pitkään. Farmarin perään oli pakattu talvirenkaat ilman mitään suojusta niin, että auton vaaleat pilarit olivat ihan kuraiset.
Pieniä asioita, mutta isommissa vaihtoliikkeissä ei ole ikinä tuollaista tullut vastaan. - palvelu loppui ostoon
palvelua mutta... kirjoitti:
Tampereella liikkeestä lähti yli puoli vuotta seisonut auto mukaan. Siinä piti olla kahdet hyväkuntoiset renkaat, mutta kun ajoin tarkistamaan rengaspaineita, oli eturenkaassa 2,6 barin sijasta 1,1 ja renkaasta löytyi hyvin kulunut ruuvi, joka oli ulkonäkönsä puolesta ollut siinä pitkään. Farmarin perään oli pakattu talvirenkaat ilman mitään suojusta niin, että auton vaaleat pilarit olivat ihan kuraiset.
Pieniä asioita, mutta isommissa vaihtoliikkeissä ei ole ikinä tuollaista tullut vastaan.... ja kun vioista soitti liikkeeseen, ei tullut mitään vastakaikua. Pirellin renkaat ovat nyt yhtä tyhjän kanssa, menee renkaat aamulla uusiksi.
Jos yhtään oikeaa palvelua haluaa, kannattaa valita jokin muu liike. - lisälaskuja maksava
palvelu loppui ostoon kirjoitti:
... ja kun vioista soitti liikkeeseen, ei tullut mitään vastakaikua. Pirellin renkaat ovat nyt yhtä tyhjän kanssa, menee renkaat aamulla uusiksi.
Jos yhtään oikeaa palvelua haluaa, kannattaa valita jokin muu liike.En enää ikinä osta autoa tosta firmasta! Surkea palvelu, vastuusta vetäydytään. Eivätkä hinnatkaan niin kannattavia ole. Kuukauden vanhassa autossa huomattiin merkkihuollossa pahoja kulumia pohjassa. Osat pitää vaihtaa kiireellisesti. Audi-huollon mukaan noin pahoja vaurioita ei kuukaudessa synny. Mutta Vaihtoplus, joka oli teettänyt autosta tarkastuksen, jonka mukaan kaikki oli kunnossa, väittää, että kuukaudessa kuluva osa voi mennä siihen kuntoon. Audin ammattilaisetkin pyörittivät päätään, ja mutisivat jotakin Vaihtoplussan "ammattitaidosta". Silkkaa kusetusta ja vedätystä firmalta! Säästäkää rahanne ja ostakaa autot paremmista firmoista!
- huijattu
lisälaskuja maksava kirjoitti:
En enää ikinä osta autoa tosta firmasta! Surkea palvelu, vastuusta vetäydytään. Eivätkä hinnatkaan niin kannattavia ole. Kuukauden vanhassa autossa huomattiin merkkihuollossa pahoja kulumia pohjassa. Osat pitää vaihtaa kiireellisesti. Audi-huollon mukaan noin pahoja vaurioita ei kuukaudessa synny. Mutta Vaihtoplus, joka oli teettänyt autosta tarkastuksen, jonka mukaan kaikki oli kunnossa, väittää, että kuukaudessa kuluva osa voi mennä siihen kuntoon. Audin ammattilaisetkin pyörittivät päätään, ja mutisivat jotakin Vaihtoplussan "ammattitaidosta". Silkkaa kusetusta ja vedätystä firmalta! Säästäkää rahanne ja ostakaa autot paremmista firmoista!
Näin kävi minullekkin mutta nyt Oulun poliisi tutkii ko autokauppaa jonka tein. Paljastui tämä heidän tarkastus oudoksi. Nehän suoraan kusettaa tällä tarkastuslomakkeella ihmisiä. Nimittäin paljastui kun otin edelliseen omistajaan yhteyttä niin oli viat jo hänellä ja tämä vaihto oli vioista tietoinen ja salasi ne. !! Jos haluat seurata mitä tapahtuu kun jäivät kiinni niin katso.
http://members.webs.com/MembersB/editPage.jsp?token=164e56deee1c3b5311e0b5f3763&pageID=112722516 - HUIJATTU
palvelua mutta... kirjoitti:
Tampereella liikkeestä lähti yli puoli vuotta seisonut auto mukaan. Siinä piti olla kahdet hyväkuntoiset renkaat, mutta kun ajoin tarkistamaan rengaspaineita, oli eturenkaassa 2,6 barin sijasta 1,1 ja renkaasta löytyi hyvin kulunut ruuvi, joka oli ulkonäkönsä puolesta ollut siinä pitkään. Farmarin perään oli pakattu talvirenkaat ilman mitään suojusta niin, että auton vaaleat pilarit olivat ihan kuraiset.
Pieniä asioita, mutta isommissa vaihtoliikkeissä ei ole ikinä tuollaista tullut vastaan.Onko sinua huijattu tällä kuntotarkastuksella. Arvaappa mitä on vaihto plus kuntotarkastus jarruille. Asentaja käy ajamassa ja jarrut on tarkastettuu. TIESITKÖ SINÄ TÄMÄN. Kysyppä siitä kuntotarkastuksesta lähemmin. SE on suoraa huijausta kaikki on ok. Mutta jo seuraavan päivänä saattaa olla vikoja joita ei pitäisi olla jos jotenkin huolelliseti kuntotarkastus tehdään.
- vaihtaja1234
HUIJATTU kirjoitti:
Onko sinua huijattu tällä kuntotarkastuksella. Arvaappa mitä on vaihto plus kuntotarkastus jarruille. Asentaja käy ajamassa ja jarrut on tarkastettuu. TIESITKÖ SINÄ TÄMÄN. Kysyppä siitä kuntotarkastuksesta lähemmin. SE on suoraa huijausta kaikki on ok. Mutta jo seuraavan päivänä saattaa olla vikoja joita ei pitäisi olla jos jotenkin huolelliseti kuntotarkastus tehdään.
Hyvä tietää, tiedustelin puljusta mahdollista autonvaihtoa, mutta eivat viitsineet vastata sähköposteihin mitään. Noh, vaikuttaa siltä että onni onnettomuudesta=)
- MM818181
vaihtaja1234 kirjoitti:
Hyvä tietää, tiedustelin puljusta mahdollista autonvaihtoa, mutta eivat viitsineet vastata sähköposteihin mitään. Noh, vaikuttaa siltä että onni onnettomuudesta=)
Huomenissa menen tekemään kaupat uudesta autosta kyseiseen liikkeeseen Lauantaisten neuvotteluiden ja koeajon jatkoksi.
Kyseessä on toinen samasta toimipisteestä ostettu auto ja mitään valittamista ei kyllä palvelusta ole. Myyjät on erittäin ystävällisiä ja asiantuntevia, jopa näin autoharrastajan näkökulmasta.
Myös hyvitykset on realistisella tasolla, ainakin omalla kohdallani.
(tähänkin 28,000€ kauppaan päästiin loppujen lopuksi lähes 3,5k€ pienemmällä välirahalla kun toisaalla).
Takuuhommeleista ei Vaihto :n kanssa kokemuksia ole, koska kyseisen Saksalaismerkin myyjäliikkeet ja maahantuoja on hoitanut mahdolliset viat esimerkillisesti ja ratkaisu on löytynyt helposti. - Anonyymi
Onpa todella mainiota saada asiakkaiden,entisten asiakkaiden kommentit tästä autoliikkeestää,nyt tiedän kiertää KAUKAA tämän liikkeen...Kauheita juttuja,,ja tuo liikkeen toimitus,vai mikä johtaja olikaan,,on todella ynseä,tuollainen toiminta ei taatusti tuo asiakkaita tähän puljuun.
- liike boikotissa
Reilut kolme vuotta sitten olin etsimässä rouvalle autoa ja kävin Kaivokselassa toimineessa Vaihto :ssa (nyt sitä ei siellä enää ole).
Citroen C3 - mittarissa 55 tuhatta, alla halvimmat mahdolliset kiinalaiset renkaat ja mittaristossa paloi huollon tarpeesta kertova merkkivalo. Ei kiitos.
Renault Twingo, jolla ajettu 25 tkm hintaan 9400 euroa hetkellä jossa viereinen Bilia möi viimeisiä ekakoppaisia uusia Twingoja hintaan 9900 euroa. Huomaa hinnanero.
Renault Clio, jonka lampunpesuri puuttui, lattialla vääränlaiset kumimatot ja maalipinnassa sanomista - en muista hintaa mutta napakka oli.
Citroen Picasso, vähän ajettu, hinta liki sama kuin uudella.
Epäsiistit tilat, ylimieliset myyjät. En aio jatkossa käydä Vaihto :ssa. Rouvan auto löytyi ALD Automotivelta ja huomenna se vaihdetaan Länsi Auto Magneetissa.- aina "huoltovalo"
...jos ei pala niin polttimo on rikko liiasta palamisesta.
- on hyviä..
Ostin accordin sieltä, liike oli silloin kehä III kupeessa ja Porintien kohdalla.
Lauantaina menin akkordia katsomaan ja pyysin että saako sen koeajoon maanantaihin asti ja jätän oman uudemman auton sinne siksi aikaa, kävihän se.
Kaupanehdoksi pyysin että katsatetaan se auto ennen kaupantekoa ja eikun sitten menin katsastamaan ja kaikki oli ok. Tehtiin kaupat ja ehkä auto oli kuten katsastuskin sen totesi, nykyisellään on jo toinen auto mutta edelleen sitä samaa akkordia näkee liikkuvan toisella omistajalla.
Ei kannata ostaa sikaasäkissä, vanha vaihtoautokaupan perusoppeja.
Autothan on edellisen omistajan jäljiltä ja vaihtoautokaupan käytäntö on se että annetaan asikkaan huijata mutta se siirretään seuraavalle omistajalle sitten, autoliike vain välittää autoja ja huijauksia edelleen.
Ei kannata olla sinisilmäinen muuten autokaupoissa niin ei tule sitten harmeja niin herkästi, on opeteltu kantapäänkautta täälläkin. Silloin kun vaan osteltiin autoja luottaen myyjään niin suurin osa oli silkkaa paskaa tosin automerkitkin oli ryöttää ja paikat mistä osti samoin. - Huono maku
Suosittelen tarkastamaan, että kaikki katsastuksessa huomautetut viat on korjattu, etenkin jos katsastuksen on hoitanut Vaihtoplus. Jos huoltoirjaan on merkattu vaihtoplussan suorittama määräaikaishuolto, tarkista myös, että edes öljyt on vaihdettu, eikä lyöty pelkästään vaihtoplussan leimaa vihkoon.
Auton käyttö autotohtorilla on myös lähes pakollinen toimenpide ennen kuin edes kannattaa harkita ostosta. - V........NU
ÄLKÄÄ OSTAKO HAMINASTA MJK MOTORSILTA AUTOJA OMISTAJA ON TODELLA RAHAN AHNE HUIJARI
- Kauppias kade
Ja sulla ei varmaan löytyny edes käsirahaa autoon jota kuolasit. Mene töihin niin saat käsirahan kokoon ja lisää piikkiä.
- dfsdfsdfsdfdffg
hakemassa. Seuralaispalveluako siltä sihteeriltä?
- auto-ostaja
Myyjätkö siellä kirjoittelee ?.. vai omistajat ?
Aina kannattaa miettiä asioita. Arvostelijatkin voivat miettiä ainakin sen, että eivät kirjoittele mitä sattuu vaan asioissa pitää olla perää ja totuutta.
Netissä kirjoitukset näkyy ja esim. liikkeen aiheeton mustamaalaaminen eli maineen likaaminen voi olla ikävää.
Kukaanhan ei halua mitään aiheetonta pahaa. Eihän ?
Asiallinen kirjoitus on aina hyvä jos se perustuu tosiasioihin.
Kiitos kaikille kommenteista.
Katselin vaihto autoa kun tulin tätä lukemaan.
Mukava on tietää, että veho olisi taustalla, jos on ??.. niin kyllä sieltä rahaa löytyy vastuun kantamiseen.
En tiennyt vehosta.
Varauksella lähestyn liikettä. Kiitos ! - Nissan Primera
Ostimme Tampereen Vaihtoplussasta vähänajetun Nissan Primeran-04 ja saimme hyvää palvelua ko. liikkeestä. Voin vain suositella!
- välillä jotain hyvää
Itsekin sain Tampereen Vaihtoplussasta autokaupoilla hyvän palvelun ja oston jälkeen havaittu pieni vika hoidettiin mukisematta ja asiallisesti kuntoon saman talon Huoltoplussassa sovittuna ajankohtana ja sovitussa ajassa. Eikä tarvinnut kuunnella ylimääräisiä selityksiä eikä muutakaan kettuilua.
Välillä ajattelin kirjoittaa näitä hyviäkin kokemuksia tähän.
- kokemusta on!
Tuusulaan älä mene, tulet kusetetuksi.
- halpaako????????????
Hinnat alhaalla????
Näyttäkää nyt nyt ksikin edullinen auto VAIHTO liikkeestä, kiitos.
Vehon tytäryhtiö, Vehon hintapolitiikka. - Perseestä koko liike
Samanlainen susiliike on Oulussa. Ostettiin alkusyksystä auto, jossa jo alussa myyjälle sanottiin etupäässä olevasta kolinasta. Myyjä ja huollonmies sanoivat,, että se on tarkastettu eikä mitään vikaa ole. Toisen korjausliikkeen henkilö löysi vian ja hinnaksi tuli 500 euroa. Auton osto vaiheessa katsottiin paperit läpi, ja niissä ei mitään vikaa ollut. Katsoin autossa ollutta rekisteriotetta, ja mitään puutettu ollut. No oston jälkeen tuli postissa omilla nimillä rekisteriote, niin mitä auto on käyttökiellossa, koska aiemmin katsastuksessa ollutta vikaa ei ollut korjattu tiettyy päivään mennessä. Rehelllisesti sanottuna kiertäkää helvetin kaukaa kyseinen pulju.
- Kiitos vinkeistä
Jep, kiitos vaan vinkistä, että auto kannattaa tarkastuttaa Vaihtoplus ostettaessa. Pari vuotta sitten vein auton merkkiliikkeeseen heti ostamisen ja tulihan sieltä aikamoinen ehdotus tekemättömistä töistä ja huolloista.
Mielenkiintoista, että Vaihtoplus halusi, että minä olen huoltojen tilaaja. Halusin kuitenkin kirjallisesti merkkiliikkeeltä huoltolomakkeeseen tiedon, että korjaukse/huollott tehdään ainoastaan, jos auton myyjäliike suostuu korjauksiin. No jostain syystä auto sitten vietti aikaa parikin päivää huoltokorjaamolla. Ítselläni oli kuitenkin aika kiva paperi taskussa..:)....no, nyt ollaan sitten kuitenkin päästy kuluttajasuojavalitukseen asti uusissa asioissa.
Eli oikeita vinkkejä yläpuolella. Tarkkana kannattaa olla.- stella3
EN SUOSITTELE OULUN Vaihto Plussaa!
Ostin kesällä 2013 auton, ja nyt kovilla pakkasilla ilmeni että lämmityslaitteessa vikaa.
Oli ollut jo ostaessa. Eivät ruvenneet korjaamaan.
Ei olisi ollut suuri vaiva, että minulle asiakkaan olisi jäänyt hyvä mieli, ja voisi suositella eteenpäin. Jäi ikävä maku koko liikkeestä. - Toinen puoli
stella3 kirjoitti:
EN SUOSITTELE OULUN Vaihto Plussaa!
Ostin kesällä 2013 auton, ja nyt kovilla pakkasilla ilmeni että lämmityslaitteessa vikaa.
Oli ollut jo ostaessa. Eivät ruvenneet korjaamaan.
Ei olisi ollut suuri vaiva, että minulle asiakkaan olisi jäänyt hyvä mieli, ja voisi suositella eteenpäin. Jäi ikävä maku koko liikkeestä.Oletko varma, että vika on ollut ostaessa? Kuluttajasuojalain mukaan sinulla on tarkastusvelvollisuus ja ET VOI valittaa vioista, jotka olisi normaali tarkastuksen puitteissa pitänyt huomata.
- on käsitämätöntä?
Vaikka käytettykin auto? Luovutetaan valovikasena!
Oli kyllä vahattu! - Kriittinen vaihtaja
Olen ostanut Oulusta yhden ja Tuusulasta kaksi autoa. Oulusta haettuu autoon tuli vikaa melkeen heti oston jälkeen ja yllätys, myyjä sanoi vie maahantuojalle ja vika korjattiin alkuperäisosilla, auto toimi erittäin hyvin korjauksen jälkeen. Toisen kärryn hain Tuusulasta, ei mitään vikoja. Toisen Tuusulan auton kanssa heti ongelmia ja suoraan maahantuojan huoltoon, viat kuntoon ja baanalle. Jokaisella kerralla kun olen asioinut Vaihtoplussan kanssa Oulussa tai Tuusulassa on palvelu ollut kiitettävällä tasolla. Käytettyä autoa ostaessa suostuu aina ottamaan riskin siitä, että vikoja voi tulla ja kustannuksia. Kun nykyinen auto menee vaihtoon, palautan sen Vaihtoplussaan ja valkkaan näiden kokemusteni perusteella myös seuraavan ajokin. Tämä ei ole mainos vaan kertomus kokemuksistani kyseisestä liikkeestä ja ei tietenkään voi yleistää. Minulla on ehkä ollut hyvä tuuri palvelun ja valintojeni suhteen.
- EtKuullosta
No et todellakaan kuullosta automainokselta. Ostit kolme autoa ja kahteen tulee samantien vikaa. Aika kummallinen mainos. Mitäs jos kyselisit tuttavaltasi autoliikkeen, jonka autot tarkastetaan ennen myyntiä.
- TosiKriittinen
Joo, tosi hyvä tuuri valintojesi suhteen. Vielä jaksat olla tyytyväinen.
- Tuttuni autokauppa
Et todellakaan kuullosta automainokselta. Hienoa, jos sinun autosi on korjattu, kun siihen on tullut vikaa ja vielä ilman kuluttajasuojavalitusta!
Minun tuttuni osti toisen konsernin edustamasta liikkeestä edustusluokan auton rahoituksella. Ihmettelin, että miten uskaltaa ottaa riskin. Korjaus on kallista, jos autoon sattuu tulemaan jotain vikaa. Tuttavani kertoi, että luottaa ko. liikkeeseen, koska heillä autot käydään luotettavasti läpi ennen myyntiä. Itse suhtauduin hiukan varauksella, mutta kun ei kerran vikoja tullut ja läpikäynnistä sai luotettavan kirjallisen dokumentin, niin uskottava se on. Arvatkaas jaksaakos mainostaa tätä aina kun nähdään.
Myös toinen tuttuni päätyi tuohon liikkeeseen. Mitenköhän hänelle käy? Itse suhtaudun avoimin mielin ja ostan sieltä, mistä saa edullisesti. Jätän hiukan rahaa varalle tuleviin korjauksiin. Lisäksi minulla on mahdollisuus jättää auto silloin tällöin päiväksi korjaamolle. - eiikinäsiihenkauppaan
JUU naureskelevat porukassa että tuli tehtyä asiakkaalle tripla kusetus.
- Nuuga
No mikä nyt noin mielesi pahoitti?
- jokke77777
Välirahan kai siitä autosta loppojen lopuksi maksat? Vai?
- TuttuniAutokauppa
Sen verran tuosta tuttuni autokaupasta, että oli oikein tyytyväinen autoonsa. Joissain liikkeissä varmaankin kannattanee tarkistuttaa auto ulkopuoliselle oston jälkeen.
- EnnenOstopäätöksiä
"Joissain liikkeissä varmaankin kannattanee tarkistuttaa auto ulkopuoliselle oston jälkeen. "
Ei. Jos kokee tarvitsevansa ostopäätöksen tueksi ulkopuolisen arvion, se on tehtävä ennen ostoa, ei tietenkään sen jälkeen. Tollo.
- KukasOlikaanSeTollo
No, minä en ainakaan tarvitse ostopäätöksen tueksi ulkopuolista arviota, vaan nimenomaan sen selvittämiseen, että on ostanut mitä on luvattu.
Luepa viestiketju uudelleen, niin ymmärrät sinäkin, että auto kannattaa viedä nimenomaan ostamisen jälkeen tarkastettavaksi. Kuluttajansuoja auttaa siinä, että huollot ja korjaukset pitää olla tehtynä, jos ostaa auton autokaupasta. Minä onneksi olen ostanut muualta autoni.- MinäSeTolloEnOle
Arvoisa "KukasOlikaanSeTollo", Otan kuitenkin virhevastuuasioista jotain tietävänä velvollisuudekseni hieman oikaista harhojasi.
" Kuluttajansuoja auttaa siinä, että huollot ja korjaukset pitää olla tehtynä, jos ostaa auton autokaupasta."
Harha.
Mikään laki ei velvoita, että käytettyyn autoon on teetetty kaikki huollot ja korjaukset.
Jos ostaja ei tutki, koeaja ja tarkasta autoa ja sen asiapapereita ennen ostoa, mikään laki ei velvoita myyjäliikettä jälkikäteen tutkimuksien jälkeen löydettyjä ominaisuuksia tai puutteita kuntoon kustantamaan. Autoliike saa myydä kuluneita autoja, jopa rikkinäisenkin auton. Jos asiakas tutkittuaan ja koeajettuaan katsoo sen olevan kauppahintaan nähden oston arvoinen, se on sen jälkeen asiakkaan auto; ei ole enää myyjäliikkeen vastuulla sen paremmaksi ehostamiset. Asiakas ei voi ohittaa takuu-uskovaisuuksissaan ostajan tarkastusta.
Viehevastuu toki auttaa, mutta takuu se ei ole ja pääsääntöisesti kuluttajaneuvontaan valitukset päätyvät "Ei liikkeen kustannettava vika" -suosituksiin. (Tämä on tieto, useammankin kuluttajaneuvojan kanssa pitkätkin tovit asian tiimoilta jutelleena voin faktana todeta.) Yksi yleisimmistä perusteluista, joka siis perustuu virhevastuulakiin, kuuluu näin:
"Et voi vedota vikana tai virheenä sellaiseen, joka sinun olisi asiakkaan normaalissa tarkastuksessa ja koeajolla tullut huomata."
Siksi tuossa aiemmin totesinkin:
Jos kokee tarvitsevansa ostopäätöksen tueksi ulkopuolisen arvion, se on tehtävä ennen ostoa, ei tietenkään sen jälkeen.
Nimenomaan ennen ostopäätöstä havaitsemiaan vikoja ja puutteita voi pyytää myyjäliikettä kuntoon laittamaan ja ostaa vasta sitten. Todennäköisimmin liike haluaa kaupan tehdä ja laittaa puutteita kuntoon, jos se kauppahintaan nähden on järkevää, eli vielä kannattavaa.
Kaupat jo käteltyään nämä samat viat eivät kunnostukaan enää asiakkaalle ilmaiseksi; kuluttaja maksaa aina osan autonsa paremmaksi teettämisestä, liike korvaa virhevastuulakien mukaisen osuutensa (jos siis on edes korvausvelvollinen) 10-30% hieman auton iästä ja itse vian laadusta riippuen.
- KiitosVinkeistä
Niin, kuten kertomasi perusteella on helppo vetää johtopäätös, että ostettaessa täytyy autot tarkastaa erittäin huolella tai ostaa auto luotettavasta autoliikkeestä, jossa autot tarkastetaan luotettavasti ennen myyntiä. Muuten joutuu sinunlaistesi ihmisten kanssa sopimaan korjauksista ja se ei todellakaan vaikuta olevan helppoa.
Itse suosittelen tarkastuttamaan auton myös ainakin ostamisen jälkeen, että saa varmistuksen, mitä on ostanut. Jos auto on myyty huollettuna, on liike kyllä velvoitettu tekemään puuttuvat huollot, ainakin minun kohdallani tapahtui näin. Suosittelen laittamaan myös kirjallisesti huoltotilaukseen, että korjaukset tehdään ainoastaan, mikäli myyjäliike maksaa. Tällöin ei ole vaaraa, että mahdollisien puuttuvien huoltojen osalta joutuu itse maksumieheksi. Ehkä paras ratkaisu on kuitenkin ostaa auto luotettavasta liikkeestä. - TarkastaSikaSäkistä
Kävin toisessa autoliikkeessä. Siellä autot olivat tarkastettu ennen myyntiin laittamista ja myyjä piti oikein hyvänä ideana, että asiakas tarkastaa vielä halutessaan varmuuden vuoksi auton kaupanteon jälkeen. Piti itsestään selvänä, että havaitut viat korjataan myyjän laskuun. Tämän sai kirjata kuulemma vielä jopa kauppakirjaan.
Kannattaa puntaroida kaikkia vaihtoehtoja. Joskus kannattaa ostaa sieltä, missä autot ovat tarkastettuna ennen kauppaa.- Höpötitihöpsistä
Satua.
"...myyjä piti oikein hyvänä ideana, että asiakas tarkastaa vielä halutessaan varmuuden vuoksi auton kaupanteon jälkeen. Piti itsestään selvänä, että havaitut viat korjataan myyjän laskuun. Tämän sai kirjata kuulemma vielä jopa kauppakirjaan. "
Vai että oikein "kuulemma" sai kirjata vielä kauppakirjaan.
Ei jatkoon. - niin_on_hyvä
Jos myyjä on noin AMMATTITAIDOTON, pitäisi hänen hakeutua muihin hommiin. Työnantajalleen äärettömän kallis henkilö. Tämä AMMATTITAIDOTN myyskentelijähän antoi käytännössä takuun autolle lupaillessaan "jos jotain ilmenee nmyyjän laskuun kunnostetaan"... POTKUT moiselle työnantajansa rahapussin reiälle!!!
AMMATTINSA OSAAVA myyjä olisi suositellut pelokkaalle ostattelijalle ENNEN KAUPPAA tehtävää tarkastusta esim. tohtoria tai haluamaansa korjaamoa ja vasta sen tarkastuksen jälkeen olisi suostunut auton jännittäjälle myymään; jos se ostattelijalle on kelvollinen ja ostopäätöksen arvoinen. Tuotteen tarkastus ja ostokelvolliseksi, itselle riittävän hyväksi toteaminenhan kuuluu ostajalle, joten tohtorointi tai korjaamolla tarkastukset kuuluvat hänen kustannettaviin toimenpiteisiin. Tosin kun autoliikkeet tarkastavat ja kunnostavat autonsa ennen myyntiä, niin tämä tohtorointi on tosiaan vain jännittäjien huoli ja murhe ja omaehtoinen lisäkustannus omasta mielenrauhasta, jos auton ostaminen pelottaa. - Käsittämätöntä
niin_on_hyvä kirjoitti:
Jos myyjä on noin AMMATTITAIDOTON, pitäisi hänen hakeutua muihin hommiin. Työnantajalleen äärettömän kallis henkilö. Tämä AMMATTITAIDOTN myyskentelijähän antoi käytännössä takuun autolle lupaillessaan "jos jotain ilmenee nmyyjän laskuun kunnostetaan"... POTKUT moiselle työnantajansa rahapussin reiälle!!!
AMMATTINSA OSAAVA myyjä olisi suositellut pelokkaalle ostattelijalle ENNEN KAUPPAA tehtävää tarkastusta esim. tohtoria tai haluamaansa korjaamoa ja vasta sen tarkastuksen jälkeen olisi suostunut auton jännittäjälle myymään; jos se ostattelijalle on kelvollinen ja ostopäätöksen arvoinen. Tuotteen tarkastus ja ostokelvolliseksi, itselle riittävän hyväksi toteaminenhan kuuluu ostajalle, joten tohtorointi tai korjaamolla tarkastukset kuuluvat hänen kustannettaviin toimenpiteisiin. Tosin kun autoliikkeet tarkastavat ja kunnostavat autonsa ennen myyntiä, niin tämä tohtorointi on tosiaan vain jännittäjien huoli ja murhe ja omaehtoinen lisäkustannus omasta mielenrauhasta, jos auton ostaminen pelottaa.Pelokas ostattelija (mitähän tuokin tarkoittaa?), jännittäjä ja tohtorointia??? Oikeinko on avaruustiedettä tämä auton myyminen? Suosittelen vetämään happea siellä wanhan tavaran myyntikojussa ja toivomaan että edes tänään joku kävisi edes sen verran ovea avaamassa että ilma vaihtuu!
- NäinOnHyvä
Käsittämätöntä kirjoitti:
Pelokas ostattelija (mitähän tuokin tarkoittaa?), jännittäjä ja tohtorointia??? Oikeinko on avaruustiedettä tämä auton myyminen? Suosittelen vetämään happea siellä wanhan tavaran myyntikojussa ja toivomaan että edes tänään joku kävisi edes sen verran ovea avaamassa että ilma vaihtuu!
Heh.
"Oikeinko on avaruustiedettä tämä auton myyminen? "
Ei ole. Mutta ostaminen tuntuu olevan. - rr-timo
Käsittämätöntä kirjoitti:
Pelokas ostattelija (mitähän tuokin tarkoittaa?), jännittäjä ja tohtorointia??? Oikeinko on avaruustiedettä tämä auton myyminen? Suosittelen vetämään happea siellä wanhan tavaran myyntikojussa ja toivomaan että edes tänään joku kävisi edes sen verran ovea avaamassa että ilma vaihtuu!
Mitä kohtaa et käsittänyt "Käsittämätöntä" -nimimerkilläsi korostaen?
Ostattelija =auton ostosta haaveilija.
Jännittäjä =Autokaupan toteuttaminen jää tekemättä, kun jännittää. Kaikki jännittää. Aina.
Tohtorointi =Asiakkaalle suodaan oikeus käyttää auto tarkastuksessa. Autotohtori on puolueeton tarkastaja.
- kiitos
Kannatti tarkistaa auto ammattilaisella oston jälkeen.
- niin_on_hyvä
"Kannatti tarkistaa auto ammattilaisella oston jälkeen. "
Niin.
Oliko siis hyvässä kunnossa, eikä tarvinnut huoltoja tai korjauksia?
Vai oliko vikoja? Silloinhan sinä auton haltijana korjautit auton omaan piikkiisi siellä ammattilaisella, joka teki korjausarvion? Tietenkin. Eihän se myyjälle tosiaan enää kuulukaan, mitä sinä autollesi teet.
Hyvä.
- Harmi
Ainoastaan huonoja kokemuksia autoliikkeen toiminnasta.
- Anonyymi
Suosittelen ehdottomasti tarkastamaan auton samantien oston jälkeen!
- Aple78
Paska palvelu, en suosittele. Netissä autoja myynnissä jotka jo useita päiviä sitten myyty, turha reissu. Ootettiin tiettyä myyjää joka tiesi autosta jota menimme katsomaan, sitte kyseinen auto olikin jo myyty. vitutuksen määrä oli valtava.
- muukaIainen
muka taimipiste?
- Anonyymi
Älä nyt vaan harmittele, että et saanut ostaa autoa tästä liikkeestä.
- Anonyymi
Raision toimipisteellä aivan järkyttävän surkeaa asiakaspalvelua ja töykeää käytöstä automyyjältä. Ostettiin auto toisesta liikkeestä.
- Anonyymi
Itsellä oli negatiivin kokemus kun koiran repimät penkit oli piilotettu renkailla ettei autoa tyhjentämättä olisi sitä huomannu. Mielestäni törkeää kun asian huomaa heti kotona. Kyllä näkyvät asiat pitäisi kertoa ilman piilottamista kun se tulee kuitenki heti ilmi.
Klassinen autokaupan huijaus mutta joskus luottaa myyjään liikaa. - Anonyymi
No saa nähdä miten omalla kohdalla käy. Kaupasta ei ole kuin tovi ja joutui sitten kulkine "piuhan päähän" ihmeteltäväksi syytä ja toisesta.
Ihmettelin raporttia kuinka paljon oli kaikenlaista joko suoranaiseen vikaan liittyvää tai vähintään häiriöön liittyvää. Nyky autoissa se hyvä puoli että näyttää millä kilometrimäärällä on vika/häiriö ilmoituksia tullut joten voi ainakin osaan sanoa että tietyt asiat ovat olleet jo kun kauppaa on tehty. Mielenkiinnolla katson nyt sitten kuinka tämä liike hoitaa hommansa.
Ostajalla on tietyt velvollisuudet kun kauppaa käytetystä tehdään mutta mutta...Liikkeellä huomattavasti ne ovat vieläkin suuremmat sillä liike ei voi olettaa että kaikki ostajat olisi "autoinsinöörejä" taikka tietäisivät autosta juuri muuta kuin että ne voi olla eri värisiä ja ihan eri merkkisiä...
Luin huvittuneena Vaihto liikkeen mainoslauseet kuinka heillä niin ja näin. Katsotaan kierros nyt loppuun kuinka tämä menee. Palaan kertomaan myöhemmin miten sujui tällöin kerron paikan, myyjän nimen sekä yksikön päällikön nimen. Dokumentaatio löytyy itseltäni mikä siinä peltilehmässä on/oli vikana ja miten asiaa sitten vietiin eteenpäin.... - Anonyymi
Taisi osua arkaan paikkaan. Kirjoitin joku tunti sitten kuinka aion laittaa kaikkien nähtäville niin myyjän kuin liikkeen päälikön nimen nähtäville kun saan oman paskakasan jota autoksi kutsutaan asian ehkä eteenpäin.
Kerroin myös viestissäni sen että nykyään näissä peltilehmissä on myös muisti mihin on tallentunut millä kilometrimäärällä jokin ongelma on tullut esiin. Näin voin vedota virheeseen joka on ollut jo kaupan kohteessa kun kauppaa tästä peltilaatikosta on tehty.
Ongelmat sattui tulemaan esille puolivahingossa mutta niiden vakavuus voi olla tuhansien eurojen luokkaa sikäli asiat ovat niin huonosti miltä näyttää tässä vaiheessa. Odotan mielenkiinnoolla kuinka tämä vaihtoplus toimii asian käsittelyn kanssa. Ongelmista reklamoin nopeasti ostopaikkaani. Olen myös dokumentoinut asiallisesti niin kuvin kuin textin muodossa ongelmakohdat.
Sanotaan mitä sanotaan mutta myyjäliikkeellä on kohtuu iso vastuu hyvin monen asian suhteen mitä tulee virheiden korjaamiseen oli sitten auto vaikka vähän enemmän ajettu yksilö. Kun auto alkaa maksamaan 12345 merkkimääräisesti olevia summia saati enemmän ei perusteluksi korjaamiseen epäämiseen tms voida myyjän puolelta vedota niinkään sen ikään tai ajettuihin kilometreihin. Vai miltä kuulostaisi se että olkoon peltilaatikon hinta vaikka 100000 niin se saa olla vaikka kuin huonossa hapessa eikö kuluttajalla mitään toiveita saada ostokohdettaan kuntoon.....
Mutta palaan asiaan kun asia etenee.... Hyvä pointti tämä, että vikakoodeista siis ilmenee niiden alkamistajankohta.
- Anonyymi
No niin lupasin kommentoida että miten kävi.
Autossa oli vaihdeloota vikaa sekä vähän muutakin.
Vaihdeloota ongelmat saatiin selville diagnostiikka laitteen vikamuistin luvulla josta ilmeni koska ja millä kilometreillä oli alkanut oireilemaan. Eli pystyin helposti osoittamaan että vika oli jo päällä kun autosta olin kauppaa tekemässä. Vika oli vain sen laatuinen että ilman vikakoodinlukua tavistallaaja ei olisi sitä pystynyt selvittää. Sitten oli se toinenkin ongelma. Eli ilmajousitus oli hajalla myös joka ilmeni kohta kaupan teon jälkeen mutta siitä ei jäänyt mitään herjaa tms auton logiin.
Korjauksien kokonaissumma oli yli 4000 euroa.
Minun osuus tästä pyöreä 0. Eli tämä meni omalta osalta hyvin maaliin.
Ei voi välttaa kuin ehkä pikkuisen pitkästä aikatauluista kun korjaukset saatiin tehtyä mutta kyllä siinä kuitenkin tuntipalkoille pääsin...;) Kiitos.- Anonyymi
OVE-305?
- Anonyymi
Mutta mutta kun ostatte käytettyä auto niin käykää tsekkauttamaan vika diagnoosit ostokohteesta ENNEN kauppojen tekoa niin pääsette vähemmällä!!
Totuus on se että nämä kauppiaat koittavat tehdä rahaa ostajan kustannuksella. Yleensäkkin kotterot mitkä tänne vaihtoplussaan menee on jostakin syystä sinne menneet, Sinne ei mene vähänajetut hyväkuntoiset yksilöt vaan vähän sitä sun tätä josta koitetaan saada kova raha.
Itsellä kävi säkä kun tuon kottosen laatikon ja ilmajouset sain vaihdatettua ( toki reklamoin ajoissa) firman piikkiin. Toki asiat oli dokumentoitumut niin eivät voineet asialle mitään vaikka koitti edes vähän tehdä kiusaa matelemalla asioiden kuntoon saamisen kanssa.- Anonyymi
No niin , siinä taas ihan uusia superviisauksia, hohhoijaa........
- Anonyymi
Yli 15 vuotta ostanut autot vaihto plussasta, ja pelkästään hyviä kokemuksia koko ajalta. Autoissa olleita vikoja on aina korjattu ilman murinoita ja myyjän kanssa asiat selvinnyt.
Terveiset Reijo Miettuselle koivuhaan vaihtoplus saan. - Anonyymi
Erittäin huono kokemus itsellä Vantaan liikkeestä. Autoon tuli ALLE VIIKON kuluttua merkittävä vika ja myyjä pesee kätensä täysin koko asiasta eikä ota mitään vastuuta. Kyseessä vielä suhteellisen uusi auto joka maksoi yli 20 t. Näillä näkymin joudun ottamaan lakimieheen yhteyttä, saavat sitten hoitaa asian yhdessä kuluttajariitalautakunnan kanssa. En voi suositella kyseistä liikettä kenellekään, rahat kyllä ottavat mielellään vastaan.
- Anonyymi
Vaikka liikkeen sivuilla mielenkiintoisia vaihdokkeja, jää kyllä näiden kokemusten perusteellaa menenättä. Kiitos arvioista !
- Anonyymi
Muistakaa käydä tarkastuttamassa autonne korjaamolla heti auton oston tästä liikkeestä jälkeen. Minulle auto myytiin huollettuna, mutta huollot monelta osin puutteelliset
- Anonyymi
Moikka
Valitettavasti Vaihtoplus hylkäsi sovintotarjouksemme. Pyysin heiltä perusteluita, sillä sovintoehdotuksemme vastasi pitkälti sitä, mitä Vaihtoplus oli aikaisemmin esittänyt. Tässä on heidän esittämät perustelut:
Vaihtoplus on tehnyt useita sovintotarjouksia, jotka Vaihtoplussan arvion mukaan ovat olleet herra x:lle edullisempia kuin asian ratkaiseminen oikeusteitse. Herra x on hylännyt kaikki sovintotarjoukset. Tässä tilanteessa Vaihtoplus katsoo tarkoituksenmukaisimmaksi, että asia ratkaistaan oikeusteitse.
Yllätyin suuresti tästä kieltäytymisestä, joten soitin Vaihtoplussan asianajajalle. Hänen mukaansa myyjällä oli nyt palanut pinna asian venymisen vuoksi eivätkä he ole enää valmiita tarjoamaan sovintoratkaisua. Kertoi erikseen, ettei hänellä ole valtuuksia esittää minkäänlaisia sovintotarjouksia asian sopimiseksi. Tämä jyrkkä kannan muutos tuli suurena yllätyksenä niin minulle kuin myös Vaihtoplussan asianajajalle. Valitettavasti olemme nyt kuitenkin siinä pisteessä, että asiaa täytyy saattaa joko käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Seuraavaksi tulisikin päättää, millä vaatimuksilla ja missä asian kanssa edetään.
En voi suositella kyseistä firmaa kennellekkään, alusta asti ollu täysin ala-arvoista asiakaspalvelua.
Ja vahva veikkaus on että pulju bluffasi koko sen ajan kun asianajajat kävivät kirjeenvaihtoa keskenään.
Hyvä pulju tämä on jos ajatellaan kuluttujan kiusaamista:) - Anonyymi
Hyvin toimii
- Anonyymi
VÄLTTÄKÄÄ TÄTÄ AUTOJOBBARIA!! Myyvät "löytöpiha" autoja, joissa ei ole palautusoikeutta ja näissä autoissa on tiedossa isompia remontteja!
Ostin Ford S-Max vm 2007 ajettu 232 tkm. Pari päivää myöhemmin, kun kävin läpi autonhuoltohistorialappuja, kävi ilmi, että auto oli jo myyntihetkellä moottorivikainen! Tein samantien reklamaation, mutta liikkeen myymäläpäällikkö vain vitkutteli asian kanssa. Pyysivät käyttämään Mekonomen autokorjaamolla vian toteamiseen, mutta tämänkin JOUDUIN ITSE KUSTANTAMAAN, eivät tulleet vastaan kuluissa.
Kun vihdoin ja viimein suostuivat kaupan purkuun ja ajoin itse auton takaisin Keski-Suomesta Vantaalle, alkoivat he vaatia minulta RAHAA mm. autokaupan purkumaksua, kuljetuskustannuksia ja luoton avauskuluja. Jouduin siltikin vielä maksamaan heille 200e kaupanpurkumaksua, vaikka muissa kuluissa perääntyivät. ELI VAIKKA VAADIT KAUPAN PURKUA, HE VAATIVAT RAHAA SIITÄ!!- Anonyymi
Olen aikeissa vaihtaa autoa ja erehtynyt lukemaan suomi24. sivuja, kokemuksia eri autoliikkeistä. Tuloksena se että autoa ei voi ostaa ainoastakaan paikasta, kaikista on niin JÄRKYTTÄVÄN HUONOJA kokemuksia!? Eli, missä olette te jotka tehneet onnistuneet vaihtokaupat, kai teitäkin on? Sama oikeastaan on, katsoopa mielipiteitä mistä tahansa asiasta, pelkkää negatiivista. Ehkä on niin että samat kirjoittelee tänne toistuvasti jotain negatiivista kokemustaan hautoen, eivät pääse sen yli?
Tai sitten hyvän jakaminen on vaan vaikeampaa.. Ei saa niin paljon vastakaikua ja herätä tunteita kuin vihassa vellominen.
No, vastatkaa mikä autoliike oikeasti paras, nyt positiivisia mielipiteitä kehiin! - Anonyymi
Ostin Ford S-Max vm 2007 ajettu 232 tkm
Välttäkää noin vanhojen ja paljon ajettujen ostoa!
Rahoituksella vaan uusi auto tai uudehko. 300€/kk lyhennyksiillä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aikeissa vaihtaa autoa ja erehtynyt lukemaan suomi24. sivuja, kokemuksia eri autoliikkeistä. Tuloksena se että autoa ei voi ostaa ainoastakaan paikasta, kaikista on niin JÄRKYTTÄVÄN HUONOJA kokemuksia!? Eli, missä olette te jotka tehneet onnistuneet vaihtokaupat, kai teitäkin on? Sama oikeastaan on, katsoopa mielipiteitä mistä tahansa asiasta, pelkkää negatiivista. Ehkä on niin että samat kirjoittelee tänne toistuvasti jotain negatiivista kokemustaan hautoen, eivät pääse sen yli?
Tai sitten hyvän jakaminen on vaan vaikeampaa.. Ei saa niin paljon vastakaikua ja herätä tunteita kuin vihassa vellominen.
No, vastatkaa mikä autoliike oikeasti paras, nyt positiivisia mielipiteitä kehiin!Niin no ei kai se liikkeestä ole kiinni. Vanhat autot on yksilöitä, enemmän tai vähemmän vikaisia. Ei ne liikkeet niitä vanhoja autoja tee. Vaihtoplussasta kun nyt on puhe niin siellähän on ne ns. löytöpiha-autot sellaisia joita liike ei ole millään tavalla tarkastanut tai kunnostanut, ainakin sanovat niin. No, itse uskaltauduin juuri yhden sellaisen ostamaan, saapa nähdä miten käy. Vanha paljon ajettu Mersu. Viikon ajojen aikana ilmennyt jo yksi vika. Takaparkkivalon polttimo kärähti, josta auto ystävällisesti kertoi näytöllä. Vaihto oli tehty mukavan helpoksi takaverhoilussa olevan luukun kautta ja sopiva polttimokin löytyi suoraan entisen auton rojujen seasta.
Itse pidän itseäni sellaisena jolla on aina auton hankinta onnistunut, ainakin tähän mennessä, vaikka olenkin halpoja vanhoja romuja ostellut, ensimmäisen jo 80-luvun lopulla. Kyllähän niissä aina jotain vikojakin on ollut, mutta se on ihan normaalia. Vanhoissa romuissa on vikoja. Ei kuitenkaan mitään hirmu suuria ongelmia, mistä ei olisi selvinnyt. Tai no miten se nyt ottaa. Olen toki joskus jonkun auton vienyt lopulta romutukseenkin, mutta ei siinäkään vahinko ollut suuri. 1500 euron pösö, jolla sain kuitenkin kaikki ajoni ajeltua 3 vuoden ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no ei kai se liikkeestä ole kiinni. Vanhat autot on yksilöitä, enemmän tai vähemmän vikaisia. Ei ne liikkeet niitä vanhoja autoja tee. Vaihtoplussasta kun nyt on puhe niin siellähän on ne ns. löytöpiha-autot sellaisia joita liike ei ole millään tavalla tarkastanut tai kunnostanut, ainakin sanovat niin. No, itse uskaltauduin juuri yhden sellaisen ostamaan, saapa nähdä miten käy. Vanha paljon ajettu Mersu. Viikon ajojen aikana ilmennyt jo yksi vika. Takaparkkivalon polttimo kärähti, josta auto ystävällisesti kertoi näytöllä. Vaihto oli tehty mukavan helpoksi takaverhoilussa olevan luukun kautta ja sopiva polttimokin löytyi suoraan entisen auton rojujen seasta.
Itse pidän itseäni sellaisena jolla on aina auton hankinta onnistunut, ainakin tähän mennessä, vaikka olenkin halpoja vanhoja romuja ostellut, ensimmäisen jo 80-luvun lopulla. Kyllähän niissä aina jotain vikojakin on ollut, mutta se on ihan normaalia. Vanhoissa romuissa on vikoja. Ei kuitenkaan mitään hirmu suuria ongelmia, mistä ei olisi selvinnyt. Tai no miten se nyt ottaa. Olen toki joskus jonkun auton vienyt lopulta romutukseenkin, mutta ei siinäkään vahinko ollut suuri. 1500 euron pösö, jolla sain kuitenkin kaikki ajoni ajeltua 3 vuoden ajan.Löytöpihamersun kuulumisia. Ajelin mesellä jonkin aikaa tyytyväisenä, ja ajelisin varmaan vieläkin, mutta tuli mieleen loman aikana, että käytänpä tuota kuntotarkastuksessa. Löytyihän sieltä vikoja, muutama löysä nivel ja katkennut etujousi, käsijarrun heikon pidon olin jo huomannut itsekin. Nuo on vanhalle autolle ihan normaalia peruskauraa, en niistä mieltäni pahoittanut, kun oletinkin että touhutonnille löytyy käyttöä.
Yksi isompi juttukin oli, taka-apurunko pahasti ruosteessa. Siihen menisi jo useampikin touhutonni, mutta sain selville että sen uusinta voisi mennä vielä takuuseen, eli tehdas korvaisi uuden apurungon ja vaihtotyöt. OK, hienoa jos menee näin, sitten ei vieläkään mieli pahoitu. Auto on käytetty merkkihuollossa kuvattavana, ja jännitys tässä tiivistyy vastausta odotellessa.
Lisäjännitystä tuo vielä se, että muutama muukin vika on hiukan näyttänyt ensioireilua. Virtalukossa on kahdesti käynyt sellainen häiriö, että ei ole lähtenyt starttaamaan ensi yrityksellä, mutta toisella kyllä sitten taas. Noita virtalukkoja kuulemma menee. Nyt sitten uusimpana ESP meni ajaessa vikatilaan. Palautui kyllä kuntoon auton sammuttamisen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen, eikä ole oireillut uudestaan, vielä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytöpihamersun kuulumisia. Ajelin mesellä jonkin aikaa tyytyväisenä, ja ajelisin varmaan vieläkin, mutta tuli mieleen loman aikana, että käytänpä tuota kuntotarkastuksessa. Löytyihän sieltä vikoja, muutama löysä nivel ja katkennut etujousi, käsijarrun heikon pidon olin jo huomannut itsekin. Nuo on vanhalle autolle ihan normaalia peruskauraa, en niistä mieltäni pahoittanut, kun oletinkin että touhutonnille löytyy käyttöä.
Yksi isompi juttukin oli, taka-apurunko pahasti ruosteessa. Siihen menisi jo useampikin touhutonni, mutta sain selville että sen uusinta voisi mennä vielä takuuseen, eli tehdas korvaisi uuden apurungon ja vaihtotyöt. OK, hienoa jos menee näin, sitten ei vieläkään mieli pahoitu. Auto on käytetty merkkihuollossa kuvattavana, ja jännitys tässä tiivistyy vastausta odotellessa.
Lisäjännitystä tuo vielä se, että muutama muukin vika on hiukan näyttänyt ensioireilua. Virtalukossa on kahdesti käynyt sellainen häiriö, että ei ole lähtenyt starttaamaan ensi yrityksellä, mutta toisella kyllä sitten taas. Noita virtalukkoja kuulemma menee. Nyt sitten uusimpana ESP meni ajaessa vikatilaan. Palautui kyllä kuntoon auton sammuttamisen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen, eikä ole oireillut uudestaan, vielä...Eli siis neuvoisin käyttämään kuntotarkastuksessa ainakin noita löytöpiha-autoja, ja jo ennen kaupan tekoa. Siellä löytyy ainakin osa vioista ja sitten voi paremmin harkita onko auto kokonaisuutena vielä OK vai onko parempi lähteä etsimään jotain muuta vaihtoehtoa.
- Anonyymi
Itsekin kattelin paria eri autoa pojalleni ensiautoksi Vaihto plussan tarjonnoista, mut ns. löytöpiha autoja niin ei myydä etänä, eli ei saa minkäänlaista takuuta. Ainoastaan liikkeessä paikanpäällä käyden saat ostettua.
Eli taitavat pestä kätensä täysin, jos erehdyt löytöpihan autoihin vedoten siihen et ne ovat mitä ovat.
Näitä autoliikkeestä luettuja muiden kokemuksia puntaroidessa, tiedän etten kyll jatkossa harkitse edes heiltä autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis neuvoisin käyttämään kuntotarkastuksessa ainakin noita löytöpiha-autoja, ja jo ennen kaupan tekoa. Siellä löytyy ainakin osa vioista ja sitten voi paremmin harkita onko auto kokonaisuutena vielä OK vai onko parempi lähteä etsimään jotain muuta vaihtoehtoa.
Jep, ilman muuta jo ennen kaupan tekoa kannattaisi käydä. On tuosta sen verran oppinut.
Sen verran päivitystä Mersun tilanteeseen, että tehdas on lupautunut korvaamaan apurungon vaihdon 100% takuuseen. Muut viat eivät ole oireilleet uudestaan, joten vähän alkaa tuntua toiveikkaammalta, että jospa tämä nyt ei paljon pahempi olisi kuin joku muukaan vanha paljon ajettu auto. Aina sitä jotain laittoa löytyy silloin tällöin kunhan ei menisi ihan kohtuuttomiin.
- Anonyymi
Tampereen Lielahden vaihtoplussasta on ainakin hyvät kokemukset.
Siellä oli ainakin hyvä palvelu. - Anonyymi
Älkää koskaan ostako vanhaa autoa vaihtoplussastaJos löytyy vikaa,niin varmasti ei korjaa koska ajettu 200000 km ja liian vanha,mut kauppoja tehdessä kunnossa kaikki. Suositelen kiertää kaukaa!Säälittävä liike.
- Anonyymi
Onko aivan pakko viimeisillä rahoillaan ostaa 200.000 km ajettu auto?!
Jos on, niin on ostaessa ymmärrettävä, ettei se ole uusi ja että siihen, kuten kaikkiin muihinkin autoihin voi tulla vikoja.
Auto on usein vaihdettu uudempaan siksi, että siinä on joku vain aika ajoin esiintyvä kalliisti korjattava vika.
Asia kuuluu kaikkeen käytetyn irtaimen kauppaan.
Mikäli ongelmaa haluaa vähentää, on autosta tehtävä vaikka kaksisivuinen yksityiskohtainen kauppakirja.
Harmi, etteivät nämä palstalla kirjoittavat kirjoitusasusta päätellen yleensä omaa tätä kauppasopimukseen välttämätöntä kirjallista esitystaitoa.
Myyjä tietenkin vähättelee kaikkia sopimuksia turhana byrokratiana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko aivan pakko viimeisillä rahoillaan ostaa 200.000 km ajettu auto?!
Jos on, niin on ostaessa ymmärrettävä, ettei se ole uusi ja että siihen, kuten kaikkiin muihinkin autoihin voi tulla vikoja.
Auto on usein vaihdettu uudempaan siksi, että siinä on joku vain aika ajoin esiintyvä kalliisti korjattava vika.
Asia kuuluu kaikkeen käytetyn irtaimen kauppaan.
Mikäli ongelmaa haluaa vähentää, on autosta tehtävä vaikka kaksisivuinen yksityiskohtainen kauppakirja.
Harmi, etteivät nämä palstalla kirjoittavat kirjoitusasusta päätellen yleensä omaa tätä kauppasopimukseen välttämätöntä kirjallista esitystaitoa.
Myyjä tietenkin vähättelee kaikkia sopimuksia turhana byrokratiana.Taas tämä dementiapappa horisee omiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas tämä dementiapappa horisee omiaan.
Voitko perustella?!
Mikä onkaan koulutuksesi, koska pystyt vain jonkun kirjoituksen perusteella julkisesti arvioimaan jonkun kirjoittajan mahdollisia sairauksia.
Mitähän sairauksia itselläsi on?
Oletko viime aikoina katsonut peiliin?
Minulla on ainakin Sinua merkittävästi parempi koulutus!
Sen vuoksi osaan nimittäin sekä lukea että kirjoittaa ja vielä lisäksi tulkita niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko perustella?!
Mikä onkaan koulutuksesi, koska pystyt vain jonkun kirjoituksen perusteella julkisesti arvioimaan jonkun kirjoittajan mahdollisia sairauksia.
Mitähän sairauksia itselläsi on?
Oletko viime aikoina katsonut peiliin?
Minulla on ainakin Sinua merkittävästi parempi koulutus!
Sen vuoksi osaan nimittäin sekä lukea että kirjoittaa ja vielä lisäksi tulkita niitä.Millä perusteella tiedät olevasi paremmin koulutettu? Tuollaiset harhat vain vahvistvat käsitystä dementiastasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä perusteella tiedät olevasi paremmin koulutettu? Tuollaiset harhat vain vahvistvat käsitystä dementiastasi.
Riittääkö akateeminen loppututkinto?
Itse arvelen, että jos myös sinulla on akateeminen loppututkinto - silloin et kirjoittelisi
näitä henkilöön meneviä juttuja, vaan ymmärtäisit, etteivät näkemyksesi kuulu tänne!
Mikäli kuitenkin olen väärässä, tyydyn siihen!
- Anonyymi
Viallisia autoja eteenpäin. Tarkastettuja vaihtoautoja. Vain pesu ja myymälään.
- Anonyymi
Onnistuneet kaupat viikko sitten vaihtoplus ja maksutta toivat perille kotiin. Useita autoja ostanut muistakin autoliikkeistä ja ainahan vikoja yli 3-vuotta vanhoissa autoissa ja joskus uusissa takuu autoissakin, joita myös pihassa, mutta asiallisesti neuvottelemalla aina ongelmat itsellä ratkatkennut. Olisiko ongelman esitystavassa parannettavaa, jos ei nykyään saa hyvää palvelua..
- Anonyymi
Missä autot huolletaan ja katsastetaan?
En reklamoi vaan kysyn ko asiaa.- Anonyymi
Epäilen et kun liike huomaa vian niin myydään löytöpiha-autona.
Autoja ei korjailla/huolleta etukäteen, halvemmaksi tulee jos asiakas kyllästyy viivytettyyn takuukyselyihin jne vastailuihin. Huonolla tuurilla liike joutuu jopa puolet maksamaan korjauksista, hyvällä tuurilla ei mitään.
Yleistä käytäntöä.
Oulun seuduilta muutamassa liikkeessä olisi kiva auto, mut ne liikkeet niin haukuttuja tääl netissä ja aiheestakin, niin ei tohi edes käydä katsomassa.
- Anonyymi
Löytöpiha-auton ostajalle tarjotaan allekirjoitettavaksi sellainen paperi, jossa sanotaan käytännössä siihen tapaan, että tiedän että autossa voi olla mitä vaan vikoja, enkä vaadi myyjäliikkeeltä minkäänlaista osallistumista niiden korjaamiseen. Myyjillä ei kuulemma kuitenkaan ole tiedossa mitään vikoja, mutta kuitenkin ovat osanneet auton valikoida sinne "romulaariin".
Joten löytöpiha-autoa ostaessa on tehtävä erityisen tarkka tarkistus, että ainakin suurin osa vioista tulisi havaittua. Se on ihan lähtökohta että vikoja on. Jos sitten vielä kyseisten vikojen korjauskustannusten jälkeen auto tuntuu hyvältä hankinnalta niin sitten kai voinee ryhtyä kaupan tekoon. - Anonyymi
Minäkin setämiehenä kiertelen autoliikkeitä vain ja ainoastaan myyjänaisia katselemassa. Slurps.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569