FORD TRANSITIN WEBASTO

ransittimies

Minulla on 90 luvun ford transit ja siinä webasto! Mutta Webasto ei lähde käyntiin! Kerran sain sen käyntiin mutta puhaltaa vaan kylmää ilmaa. Joten olisiko jollain vinkkejä tai apua miten saisin sen toimimaaan

9

2558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ENO 100

SE ON VARMAAN ILMA LÄMMITIN ?
      vAIKEA SANOA MITÄÄN SUORALTA KÄDELTÄ. TARKISTA ETTÄ ANNOSTELU PUMPPU ALKAA NAKUTTAAN. AINA JA ETTÄ SE SAA POLTTOAINETTA

• tgni

Huoltoon vaan, vaihtoehtoja on nimittäin kotitarpeiksi. Huolloissakin on eroja. enemmän kuin kotitarpeiksi. Toivottavasti löydät osaavan

• webasto(m)asentaja

Jos lämmitin on auton ohjaamossa sisällä ja sellainen musta tai hopeanharmaa pyöreä peltiputkelo niin kyseessä on HL18 tai AT18 ilmawebasto. Molemmista loutyy keskivaiheilta musta kumitulppa jonka alta löytyy kuitattava ylikuumenemissuoja. Sen pystyy kuittaamaan painamalla suoraan kumitulpan läpi.
      Ylikuumeneminen johtuu yleensä kaikesta törystä kuten työrukkasista, karkkipapereista ym.. jotka tukkii imuilma-aukon. Jos kuittaus ei auta niin sitten vain valtuutetulle webastopisteelle.
      Tosin korjaus maksaa helposti yli 200e ja laitteen arvo ehkä 150e.
      Ja kaikki uudemmat asentajat ei osaa korjata vanhaa ilmawebastoa. Eli kannattaa etsiä asentaja jolla on kokemusta yli 10 v.
      Tai osta uusi. Hintaa n.800e

• ransittimies

Kiitos näistä en viitsi viedä huoltoon ransua jos en saa itse toimimaan!

• PAVEPAVE

Irroita laite sieltä penkin takaa , kaapeli yhdellä ruuvilla kiinni ,itse lämmitin yhdellä pannalla jonka löysäät niin lähtee käteen.
      On niin yksinkertainen kapistus että saat purettua helposti.
      Yleensä likainen josta ongelmat pääosin johtuukin.
      Polttoainepumppu lattian alla tarkista että se napsuu, uusi niin kallis ettei kannata hankkia, joten varovasti irti jos on tarve irroittaa.
      SUURIN SYY TOIMIMATTOMUUTEEN ON KUITENKIN MOOTTORITILASSA OLEVA SULAKERASIA. PUHDISTA HYVIN NIIN LÄMMITIN TOIMII.

• ransittimies7

Kiitod PAVEPAVE pitää tässä joulun jälkeen ruveta kahtoon!

• webasto(m)asentaja

Kerro sitten saitko kuntoon. Jos purat itse kannattaa hankkia uusi palohuopa. Eli materiaali jossa diesel höyrystyy. Ei ole kallis. Takaisin laittaessa pitäisi vaihtaa myös jalustan ja laitteen väliset tiivisteet ettei pääse pakokaasuja ohjaamoon. Laitteen alla on mikrokytkin jonka täytyy olla "painettuna" että laite toimii. Siitä kuuluu juuri ja juuri havaittava naksahdus kun painaa laitetta asennusjalustaa vasten.
      Varaosia ostaessa on tiedettävä laitteen malli joka löytyy tyyppikilvestä laitteen päältä.

• ei tullu ei

No eipä tullu webasto kuntoon eikä ole nyt rahaa vierä koraamoon

• Naisen logiikka

Mulla on 4 vuotta Ford focus ja ongelmana ei ole se, ettei webasto toimisi, vaan että se toimii liiankin kanssa. On nytkin päällä 9.8 ja kun auton sammuttaa, savuttaa niin mahdottomasti, että luulis auton tuleen syttyvän. Miten koko hökötyksen sais pois päältä? Help!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe