Huimausta ja sydämentykytystä

Matkailija

Hei! Olen 19vuotias nuori nainen ja terveydessä ei ole ollut mitään suurempaa vikaa. Olen ollut 3kk reissussa aasiassa. Vietän viimeistä vkoa rantalomakohteessa ja kuumahan täällä on . Minulle on tullut outoja huimaus kohtauksia nyt jo muutamaan otteeseen ja on myöskin tuntunut epätavallisia sydämen tykytyksiä rinnassa. Eilen täytyi lähteä ravintolasta huimauksen takia ja yön nukuttua huimaus jatkui. Myöskin tuntunut hieman hengen ahdistusta. Voiko johtua vain auringosta? Jollain muulla samanlaisia kokemuksia?

8

605

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selviö

Eikös siellä suunnalla ole tapana maustaa ruuat natriumglutamaatilla? Siitähän voi saada vaikka kiinalaisen ravintolan syndrooman. Joka tapauksessa pää alkaa särkeä, henki vinkua, silmät punoittaa ja olo muutenkin tuntua jotensakin tautiselta.

• nähty on

Niinpä, nuo ovat kuitenkin vasta ensi oireita. Pahimmat tulevat viiveellä parin kolmen päivän päästä. Jos et siis tuon myrkyn käyttöä lopeta, saat vatsasi veriripulille ja sellaiset peräaukonkirvelyt, että oksat pois.

• Matkailija

Joko tämä on nyt ihan avointa vittuilua tai sitten luitte kysymyksen todella väärin

• sssu-

Itsellenikin tuli heti ensimmäisenä tekstisi luettua mieleen ruoat, koska yleensä siellä on niin erilaisia ruokia kuin mihin me suomalaiset olemme tottuneet. Ja kyllä, sellainenkin voi aiheuttaa huimausta ja sydämen tykytyksiä. Toinen voi olla juominen? Oletko juonut tarpeeksi, tämän luulisi olevan itsestäänselvyys mutta yllättävän moni ei ymmärrä että täytyy oikeasti juoda kunnolla. Jos olet jo kolme kuukautta ollut siellä hieman vajaalla juomisella ja varsinkin nauttinut alkoholia niin tuollaisia oireita voisi hyvinkin tulla.

• Matkailija

Olen juonut paljon vettä ja alkoholia viimeksi kaks kk sitten... Varmaan tää on auringonpistos ollut lähipäivinä niin hiton kuuma

• harmaa arki odottaa

Tuo huimaus ja sydämen tykytys voisi johtua verenpaineen laskusta myös. Ainakin itsellä on kokemusta sellaisesta. Kun verenpaine laskee, niin syke sitten nousee ja tulee se tykytys-tunne.

Mulla on taustalla ollut ainakin kuuma ilma ja nestetasapainon heitto, siis en ole osannut juoda tarpeeksi ja etenkin tarpeeksi mineraalivesiä (kun en niistä pidä), joten suolatasapaino on varmaan ollut todella vituroillaan.

Aurinko myös hyvä syyllinen, jos et ole päätäsi suojannut hyvin, leveät lierit on auringossa kunniassaan...

Onneksi on viimeinen viikko menossa, täällä koto-Suomen pimeydessä ei ainakaan liika lämpö ja aurinko aiheuta enää jatko-ongelmia. Jos ongelmat jatkuvat täälläkin, niin ei muuta kuin terkkariin...

• reissari33

Kait sinulla on vakuutus, eli lääkäriin (toki vaikka ei vakuutusta olisikaan.....)

• paniitto

Juotko paljon kahvia tai muita kofeiinia sisältäviä juomia?

Kuulostaa ihan jonkin sortin ahdistushäiriöltä vain, joka tosin pahenee mitä enemmän sitä ajattelee. Ensimmäisen kerran kun tykytyksiä tulee, niin kyllähän sitä varmaan pelästyy.

Itse alkoi paniikkihäiriö tuolla tavoin, että sydän tykytti tai jätti lyöntejä välistä, huimasi monta päivää ensimmäisen kohtauksen jälkeen, henkeä ahdisti ym..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      120
      2238
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      418
      2140
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      958
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      780
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      774
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      756
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      14
      740
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      669
    Aihe