Kirjoitan kohta palstalle uuden kirjoituksen joka kuitenkiaan ei ole uusi. Se on se sama evankeliumi
joka Raamatussa on ollut luettavana jo n. 2000 vuotta sitten. Se on evankeliumi joka vielä tänäkin päivänä muuttaa ihmisiä ja antaa vapauden synnistä.
Kirjoitus tulee tänä iltana tai huomenna.
KIRJOITAN KOHTA
18
74
Vastaukset
- samoin minä..
Minä en ole varma lämmitänkö saunan tänä iltana vaiko huomenna. Valitettavasti minä en tiedä missä vaiheessa tulen kirjoittelemaan tänne.Toivottavasti jaksatte odottaa minun kirjoituksiani. Minä ymmärrän hyvin miten odottavan aika käy pitkäksi, mutta tuo saunan lämmitys ottaa oman aikansa.
Minulle saunan lämmittäminen ei ole kovin monitutkainen ja suurta miettimistä ja päätösångestia aiheuttava juttu. Minä lämmitän saunan silloin kun saunominen maistuu tai vaimo tilaa saunan. Nyt vaimo tilasi saunan aikaisin täksi illaksi. Kävin siksi tässä välissä panemassa tulet saunan pesään. Nyt sitten vain odotellaan saunan lämpiämistä. Eikä minun kovin paljon tarvitse miettiä saunonko minä illalla vai en.
Ei se niin vaikea päätös ole. Mutta tuon kirjoituksen paneminen palstalle voi kyllä saunomisen tähden viipyä.
Jaksatko odottaa vai pitääkö jättää saunomatta?- Kelleskaupunginvaari
jaikal kirjoitti:
Minulle saunan lämmittäminen ei ole kovin monitutkainen ja suurta miettimistä ja päätösångestia aiheuttava juttu. Minä lämmitän saunan silloin kun saunominen maistuu tai vaimo tilaa saunan. Nyt vaimo tilasi saunan aikaisin täksi illaksi. Kävin siksi tässä välissä panemassa tulet saunan pesään. Nyt sitten vain odotellaan saunan lämpiämistä. Eikä minun kovin paljon tarvitse miettiä saunonko minä illalla vai en.
Ei se niin vaikea päätös ole. Mutta tuon kirjoituksen paneminen palstalle voi kyllä saunomisen tähden viipyä.
Jaksatko odottaa vai pitääkö jättää saunomatta?Minä aattelin huomenaamulla alkaa lämmittämään saunaa. Siinä menee aamupäivä kun kantaa vetet saunaan ja lisäilee puita kiukaan pesään. Sitten sen pitää vielä "päästä" parisen tuntii ja sitten voikin jo mennä saunottelemaan. Mutta ne löylyt on sen työn arvoiset jotta kyllä kannattaa lämmitellä saunaa. No savusaunahan se on, kuten kaikki jo arvasittenkin kait?
jaikal kirjoitti:
Jaksatko odottaa vai pitääkö jättää saunomatta?No jos nyt tämän kerran odottaisimme, joten saunottele esti. ;)
""Jaksatko odottaa vai pitääkö jättää saunomatta? ""Il-Mari kirjoitti:
No jos nyt tämän kerran odottaisimme, joten saunottele esti. ;)
""Jaksatko odottaa vai pitääkö jättää saunomatta? ""Sinulle Herra on kasvattanut kärsivällisyyttä. Mutta ei sitä näy kaikilla olevan. Yksi jo ehti hoppuilla.
Kirjoitus on aika lailla valmis mutta täytyy vielä käydä se läpi.
Aina on parantamista kun ei tässä ajassa edes jaikalin kirjoitukset ole täydellisiä. Tuntuu vaikealta luovuttaa epätäydellistä tekstiä niin arvokkaille lukijoille, Jumalan rakkaille palstalaisille. Mutta herra on opettanut nöyryyttä minullekin. Täytyy tyytyä vajavuuteen itsessäänkin kun sitä vajavuutta näkyy olevan muissakin. Ei saa vaatia itseltäänkään liikaan.- samoin minä...
Minä uskon, ettette pärää, jos minä en kirjoita tänne minun opetustani. Minä funtsaan vielä tuon saunan lämmittämisen kanssa.Jos minä en ehdi kirjoittamaan, niin minä uskon miten tämä tärkeä minun kirjoittama opetus ei anna tärkeää opetusta lukijoille.Minä olen pahoillani asian kanssa.
Minä suunnittelen tarkemmin mitä minun tulisi tehdä tässä minun asiassani.Olkaa edelleen kärsivälisiä kun minä en vielä ole päättänyt minun tärkeässä asiassani. - samoin minä...
samoin minä... kirjoitti:
Minä uskon, ettette pärää, jos minä en kirjoita tänne minun opetustani. Minä funtsaan vielä tuon saunan lämmittämisen kanssa.Jos minä en ehdi kirjoittamaan, niin minä uskon miten tämä tärkeä minun kirjoittama opetus ei anna tärkeää opetusta lukijoille.Minä olen pahoillani asian kanssa.
Minä suunnittelen tarkemmin mitä minun tulisi tehdä tässä minun asiassani.Olkaa edelleen kärsivälisiä kun minä en vielä ole päättänyt minun tärkeässä asiassani.Anteeksi kun minä olen vaatimaton.
- huh huh taas
jaikal kirjoitti:
Sinulle Herra on kasvattanut kärsivällisyyttä. Mutta ei sitä näy kaikilla olevan. Yksi jo ehti hoppuilla.
Kirjoitus on aika lailla valmis mutta täytyy vielä käydä se läpi.
Aina on parantamista kun ei tässä ajassa edes jaikalin kirjoitukset ole täydellisiä. Tuntuu vaikealta luovuttaa epätäydellistä tekstiä niin arvokkaille lukijoille, Jumalan rakkaille palstalaisille. Mutta herra on opettanut nöyryyttä minullekin. Täytyy tyytyä vajavuuteen itsessäänkin kun sitä vajavuutta näkyy olevan muissakin. Ei saa vaatia itseltäänkään liikaan.Jos vain suoltaisit sen paskasi palstalle ja jättäisit luomisoperaatiot selittämättä.
huh huh taas kirjoitti:
Jos vain suoltaisit sen paskasi palstalle ja jättäisit luomisoperaatiot selittämättä.
Kärsivällisyyttä rakas kanssamatkaajani. Nyt se tulee. Mutta se ei ole paskani. Se on Jumalan evankeliumia. Fasten seat belts!
- Venttaappa holl
Oliskohan parempi olla kirjoittamatta.
Niin tai jos kirjoitat niin laita sinne saunanpesään samantien. Pääset vähemmällä, ja toisetkin säästyy siun joutavuuksilta. - tässä vielä funtsin
notta alakaasinko kirijottamahan teille mun tämän joulun saarnaa, paan tuosta ensteen atrian kinkun paistumahan notta saan sen aattoaamulle valamihiks
niin, arvoosat palstalaaset, näätte sitten aattoiltaan mennesä notta oonko mää saanu mun saarnaa julukaasukuntohon, saattaapa käyrä niinkii notta ku tavallista saarnaa oon tekemäsä nii siittä tulooki erinomaanen, on muuten käynny silleen monasti ennenkiin ,ilimankos net sanoo mua saarnamieheks tuola kylilläkin - kohta se tulloho..
Annas tullohon se saarnas. Onhan se lukijoihin parahas.Mut älä kirjoitaha liian pitkäks saarnahas, et jaksaa lukija.
- Kelleskaupunginvaari
Kyllä jaikali on tainnu ottaa ny liian kovat löylyt? Meinaan vaan ko ei oo kirjootusta näkynnä vaikka lupas.
Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
Kyllä jaikali on tainnu ottaa ny liian kovat löylyt? Meinaan vaan ko ei oo kirjootusta näkynnä vaikka lupas.
Ootahan vielä vähän aikaa. Kyllä kirjoitukseni tulee päivän aikana ennen joulupukkia.
Odotan kirjoitustasi.
Älä silti hosu, niinkuin minä yleensä teen,
ja sitten syyllistyn usein siihen, mistä Jeesus varoitti:
"Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä,
niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan;
sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi
Jumalani edessä."
Tuo "täydellisiksi" tarkoittaa nimenomaan sitä,
että Sardeen uskovat olivat aloittaneet sitä ja tätä,
mutta mitään, mitä tekivät, eivät vieneet loppuun saakka.
Tiedän, että sinä et kuulu tuohon joukkoon.
Minä valitettavasti kyllä useinkin.
PS
Vastasin kommenttiisi lapseksiottamisestaEi varmasti Jumala ole havainnut minunkaan tekojani täydellisiksi. Kyllä on parantamista monissa kohtaa. Yritän kuitenkin elää niin että Herra voisi hyväksyä minutkin omakseen. Mutta tässä on ongelma. Opetan toisille evankeliumia. Mutta en opeta vain toisille. Uskon että Jumala puhuu myös minulle itselleni. Pelastuksemme perusta on Herrra Jeesus Kristus. Tästä lisää tulevassa kirjoituksessani.
Hosumisesta puheen ollen minulla on kiire kirjoituksen valmiiksi saattamisessa. Täytyy saada se valmiiksi hyvissä ajoissa päivän aikana ja kun olisi muutakin tekemistä kuin kirjoittaa ja miettiä hengellistä tekstiä. Sitäpaitsi meille tuli yllättävä vieras näin aamupäivällä. Se otti aikaa. Stressi pakkaa tulemaan väkisinkin. No kaikki ajallaan.
- kjruenmfk
Kuka jaikalin loruiluja kaipaa, en minä ainakaan.
En minäkään kaipaa ihmisen loruja. Mutta jos joku kirjoittaa Raamatun mukaista evankeliumin sanomaa, siitä minä olen kovin kiinnostunut.
>>> Kuka jaikalin loruiluja kaipaa, en minä ainakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 814502
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀584193Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1234186BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1803411- 1882715
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome652683Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582597Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main352582Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?692475Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik432142