Sydämeeni sattuu, kun ajattelen, että joku joutuu viettämään yksinäisen Joulun.
Lämpöinen halaukseni yksinäisen Joulun viettäjille :-XXX
Ajatuksin tulen luoksenne.
Lämpöinen halaukseni yksinäisen Joulun viettäjille :-XXX
8
108
Vastaukset
- -
Lämpöisin Joulun toivotuksin!
Monen monille yksinäinen joulu on täysin omavalintainen asia. Mitä sitä turhaa. On tähän jo totuttu.
Muuten on Joulurauha maisemassa, mutta yläkerran asukas vain jaksaa kolista aamuyhdeksästä puolilleöin. Mitä kolissenee...- :-XXX
Kohdensinkin lämpimän halaukseni hänelle, joka JOUTUU viettämään yksinäisen Joulun.
Vapaaehtoisesti voi viettää tai suorastaan voi valitakin yksinäisen Joulun, se on eri asia se kuin ettei tahtoisi olla yksin ja kokee juuri Jouluna yksinäisyyden erityisen kipeänä. - huhuhuhu11
Jouluun liittyy niin paljon sellaista, joka ahdistaa ihmisiä. Monelle voi olla kärsimystä ´veittää pakosti sukulaisten kanssa ns. laatujoulua. Itse olen jo 10 vuotta sitten päättänyt, että vietän jouluni yksin. Lapset asuvat ulkomailla, ja omilla sukulaisilla on oma perhe ympärillään. Näin ollen olen yksin kotosalla Jouluna, mutta osaa nauttia rauhasta ja levosta. Joulun jälkeen lähden sukuloimaan, ja siinä sitä vilinää riittääkin. Nyt saan huokaista. Eli ei tämä ole ollenkaan niin kamalaa. Minusta Joulunaika on mukavaa ja erityisen kivaa on se, että saa olla miten lystää.
Ymmärrän toki että silloin kun yksinäisyys on pakotettua niin se kamalaa. Voisikohan sen aaten kuitenkin ottaa hiukan kevyemmin ja iloita siitä mitä on. Voi hankkia vaikka mukavan kirjan tai erityisen hyvää ruokaa. Elämässä on muitakin ulottuvuuksia kun yksinäisyys. Sitä jos lähtee liiaksi murehtimaan, niin masentuu.
Jotain vikaa kuitenkin suomalaisessa kulttuurissa on, kun niin paljon on yksinäisyyttä! - Maiju S.
Onhan se varmaan mukava ittekseen ja yksin joulua vietellä, kun on glögiä ja kirsikkalikööriä hankittu, lohet ja kalkkunat ja muut leikkeleet ja konvehdit. vaan mitäpä kun yksinäisyys usein liittyy köyhyyteen.
Ei ole varaa itselleen unohdusta ostaa. Matkustaisin yksinäisestä jouluhelvetistä pois jonnekin etelään, mutta ei ole rahaa sellaiseen. Kaipaisin niin viiniä nyt, viinin unohdusta. Vaan kun ei ole kaapissa mitään.
Joulu on yksinäiselle pelkkää helvettiä ja jos jotenkin osais niin kyllä itteni heti lopettaisin. Elämällä ei ole paljon enää annettavaa, hidas alamäki, nöyryytykset. Muut siellä istuvat, sukulaiset ja muut, kauniissa joulupöydissään. Missään ei ole tilaa yksinäiselle, ulkopuoliselle, lapsettomalle, eronneelle ja erotetulle, jo elämän katkeroittamalle yksinäiselle sielulle.- kiitän!
Viinin siivin hiivin luoksesi?
Olet onnekas, kaapissasi ei ole alkoa.
Onni on terve itseluotto, terve itseensä tuotto.
Olet onnellinen, sitä samaa meillekin suon.
Anna käsi käteeni, virtuaalisti.
Kammetaan, kämmetään, ollaan ihmisiä, mitä enempiä voisimmekaan? kiitän! kirjoitti:
Viinin siivin hiivin luoksesi?
Olet onnekas, kaapissasi ei ole alkoa.
Onni on terve itseluotto, terve itseensä tuotto.
Olet onnellinen, sitä samaa meillekin suon.
Anna käsi käteeni, virtuaalisti.
Kammetaan, kämmetään, ollaan ihmisiä, mitä enempiä voisimmekaan?Älä höpäjä leijukka kyllä pikku känni on poikaa, kun on aikuisten oikeesti auttanut ja tehnyt kaikkensa muuallakin kuin päätteen ääressä. Yötä nyt unittaa ; )
- kiitän!
korppis kirjoitti:
Älä höpäjä leijukka kyllä pikku känni on poikaa, kun on aikuisten oikeesti auttanut ja tehnyt kaikkensa muuallakin kuin päätteen ääressä. Yötä nyt unittaa ; )
Kiwa tietää, anna armas, kippuravarvas, mun nauraa. :))
Kiva on lukea kivoja viestejäsi, niitä soisin useamminkin lukevani.
Sinulle haluan antaa omalta osaltani Uutta Hyvää Vuotta, kanssa kainon, kainalon, rakkautta ja empatiaa!
Noot tarkka tyttö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585564KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1973607Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182428Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222375Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91258Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT651058- 1021048
- 851023
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181022Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79975