erosta kertominen uudelle miehelle

pulmunen_

Olen vähä päälle 20 vuotias nainen. Minulla oli 1,5 vuotta takana naimisissa oloa ja nyt olosuhteiden pakosta olemme hakeneet avioeroa. Olen tässä hiljattain parin kuukauden surun jälkeen löytänyt uuden miehen, mutta en tiedä missä vaiheessa olisi hyvä kertoa, että on ollut näin nuorena naimisissa ja vielä ulkomaalaisen kanssa. Kertoisitteko te heti suhteen vakavoitumisen jälkeen vai sitten, kun toinen alkaisi ehdottaa kihloihin/naimisiin menemistä? Kertokaa te järkevämmät ihmiset mitä tekisitte? Kiitos jo etukäteen.

65

2805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäs jos pitäisit hieman taukoa edellisen vakavan suhteesi juuri päätyttyä? Muutama kuukausi avioliitosta toipumiseen ei välttämättä ole tarpeeksi, olet myös nuori. On hyvä käydä asiat läpi omassa mielessään ennen kuin menee uuteen suhteeseen, ja tämä vie kyllä aikaa reilusti.

      Ja edellisestä liitosta kertominen olisi varmaan hyvä ottaa puheeksi jo ennen kuin alkaa edes seurustella, eikä odotella siihen saakka että toinen kosii.

      Itselleni ainakin kaatunut avioliitto on osa elämänhistoriaani, jota ei voi eikä kuulukaan minusta kytkeä irti, vaikka asia on kipeä ja siihen liittyy tukalia muistoja. En silti salaa sitä, koska tapahtumat ovat vaikuttaneet elämääni ja siihen mikä olen. Vanhaa sanontaa lainatakseni surun, ahdistuksen ja tuskan mullasta alkoi kasvaa kauniita liljoja, ja näen että tuskallisuudesta huolimatta avioero on tuonut paljon hyvääkin elämäni.

    • reippaasti vaan

      Tuntuisi, että olisi parasta kertoa tuo asia kyllä heti. Se on olennainen osa lähihistoriaasi. Eikä siinä ole mitään ihmeellistä, että olet ollut naimisissa. Ylipäänsäkään ei ole mitään järkeä eikä oikeinkaan salata menneisyyttään. Sellainen söisi luottamusta ja olisi väärin kumppania koskaan.

      • totuus paljastuu ain

        Tuota...mitäpä jos ajattelisit välillä aivoillasi...niin, tai edes yrittäisit.

        Mikäli suhteenne jatkuu ja ns. vahvistuu, niin et varmaankaan oe suunnitellut eläväsi uuden rakkautesi kanssa umpiossa, erillään muista, kuten ystävistäsi, tuttavistasi, sukulaisistasi jne.

        Kuvittelehan tilanne: Olette kyläilemässä tuttaviesi luona ja joku heistä vahingossa paljastaa jossain asiayhteydessä sinun olleen aiemmin naimisissa Abun kanssa.

        Vaikka et mikään järjenjättiläinen olekkaan, niin uskoisin sinun ymmärtävän mitä tuon tilanteen seurauksena tapahtuisi.


    • 42 vuotta aviossa ja

      REHELLINEN HETI ALUSTA ALKAEN.

    • jdslifdwlid

      helevettiäkö se entinen elämäs kuuluu nykyiselle

    • tellanova

      Tullainen asia pitää kertoa HETI eikä vasta viikkojen päästä ;o(( sinähän vedätät tätä uuttakin kaveria ,,, hän haluaa tietää HETI TUOLLASEN ASIAN

    • Koeamfs

      hahah, se on suomalaiselle miehelle maailman suurin häpeä jos on ensin nainen käynyt ulkolaisessa, arvosi on laskenut nollaan suomalaisen silmissä, olet pelkkkä panoonukke hänelle jos kerrot tuon, jos ilkiäää edes paannnna enäää..

    • esaiaskos

      Parempi kun ei ota akkaa ollenkaan, niin ongelmat poistuvat. Kaikki ongelmat.

      • sammoo mieltä

        Samaa mieltä. Ero tuli 30 yhteisen vuoden jälkeen. Sen jälkeen en ole uutta ottanut eikä ongelmia ole ollut. Olen nainen enkä ota uutta ukkoa.


      • skorppionimies 51v
        sammoo mieltä kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ero tuli 30 yhteisen vuoden jälkeen. Sen jälkeen en ole uutta ottanut eikä ongelmia ole ollut. Olen nainen enkä ota uutta ukkoa.

        Vannomatta paras.....kaikki käy niin äkkiä sitten kun kohdalle osuu.Yks kaks tilanne onkin kaks yksi.....
        20v kestänyt suhteeni kaatui ja kerran seurustelin vakavasti.Tuo osoittautui narsistiksi.
        Ny viiden vuoden jälkeen seurustelen vakaasti vaikka vannoin ettei enään koskaan.
        Olen skorppioni mies 51v


      • taivaastakotipahtaa
        sammoo mieltä kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ero tuli 30 yhteisen vuoden jälkeen. Sen jälkeen en ole uutta ottanut eikä ongelmia ole ollut. Olen nainen enkä ota uutta ukkoa.

        Ero ei koskaan vain 'tule'. Kyllä se ihan tietoisesti tehdään, ja usein vielä raskaimman kautta.


      • erimieltä
        sammoo mieltä kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ero tuli 30 yhteisen vuoden jälkeen. Sen jälkeen en ole uutta ottanut eikä ongelmia ole ollut. Olen nainen enkä ota uutta ukkoa.

        ettäkö ihan varmasti


      • Jus Joo!
        skorppionimies 51v kirjoitti:

        Vannomatta paras.....kaikki käy niin äkkiä sitten kun kohdalle osuu.Yks kaks tilanne onkin kaks yksi.....
        20v kestänyt suhteeni kaatui ja kerran seurustelin vakavasti.Tuo osoittautui narsistiksi.
        Ny viiden vuoden jälkeen seurustelen vakaasti vaikka vannoin ettei enään koskaan.
        Olen skorppioni mies 51v

        Kyllä ei saa kertoa oma entinen elämä, se tulee taas ero ja tietenkin pitäisi ota tauko 2-3 vuotta, sitten helpompi tulee kertomatta. Olen kokenut se ja jos kerrot - ei mitään tulekaan... usko pois. Olen 64 v nainen kokenut paljon. Olet nuori ja vielä tulee paljon hyvät ystävät sinulle ja ehkä löydät se oikeaa myöhemmin.


    • teresa*

      Kertoisin heti. Eron syistä kertoisin myös - yksinkertaisesti.

    • ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

      En ikinä kertois olleeni naimisissa jonku afrikaanon kanssa.

      • vit valkoinen

        En minäkään.Mutta se että nitten kaa en naimisiin olis ikinä mennytkään.
        Minulla sopii parhaiten samaa väriä oleva kumppani kun olen itsekkin.


      • no thanks

        mutta jos sulla olis mulattipentu, niin kaikki tietäis sun olleen jonku afrikaanon kanssa...


    • 30 vuotta naimisiss

      Hei!
      Tutustukaan nyt ensin, ei kaikkia asioita kannata heti itsestään kertoa, jos vaikka suhde ei kestäkään.

      • rehtiyttä*

        Parempi kertoa itse kohtuuajassa, ettei hänen tarvitse kuulla sitä myöhemmin yhteisiltä ystäviltä tai ulkopuoliselta . Se olisi noloa . Ja luottamuskin saisi melkoisen pahan kolahduksen. Ei kukaan usko sellaiseen, että "elämäni vuosina x ja y ei tapahtunut mitään eikä siitä ole mitään tietoa, dokumenttejä tai valokuvia"


      • Jus Joo!

        Olen sama mieltä!


    • Alkuperäinen.

      No joo kun sain siltä Hiv:n ja ehti se tietääkseni kai tartuttaa sen muutamalle muullekin. Mutta ehkäpä tässä on hyvällä lääkityksellä vielä useita vuosia elinaikaa. Pitäisköhän se kertoa mun uudelle ihastukselle? Sekin harmittaa että huomasin olevani raskaana jokin aika sitten.

      • Asiallinen vastaus

        Miksi teet pilkkaa tästä asiasta? Jos et muuta osaa, niin älä kirjoita tänne. Olet lapsellinen ja typerä. Jos joku saa täältä apua niin se on hyvä. Tätä ei ole varmaankaan tarkoitettu typerysten "kirjeenvaihtopalstaksi", jossa lauotaan mitä sattuu ja täysin asian vierestä.


      • 19+11

        Onnittelen ja otan osaa.


      • niin ja muistakaa
        Asiallinen vastaus kirjoitti:

        Miksi teet pilkkaa tästä asiasta? Jos et muuta osaa, niin älä kirjoita tänne. Olet lapsellinen ja typerä. Jos joku saa täältä apua niin se on hyvä. Tätä ei ole varmaankaan tarkoitettu typerysten "kirjeenvaihtopalstaksi", jossa lauotaan mitä sattuu ja täysin asian vierestä.

        mainostaa että ainakin Suomi24 keskustelupalsta on otollinen paikka tuoda esille oman henkilökohtaiset asiat ja pyytää asiallista apua, ihan totta:)


    • rehellisnä aina

      Rehellisyyden nimissä kertoisin heti. Itselläkin on sen jälkeen paljon helpompi ja vapautuneempi olo. Rehellisyys maan perii!

      • Just Joo!

        Hei! Ei saa kertomaan, se tuo huono tunnelma.


    • Vain olemalla rehellinen voi rakentaa kestävän suhteen. Oli se edellinen puoliso ulkomaalainen tai ei.

    • sivusta seurannut

      kerro heti, että osaa vetäytyä vasemmalle takaviistoon kaltaisestasi hemsankeikasta. Asiahan on täten, että vuoden naimisissa olon jälkeen jo erossa niin jossakin mättää. Yleensä tämmöiset jatkaa samaan tahtiin elämänsä loppuun. Viisainta pysyä näistä erossa.

      • Eipä tuomita...

        No luepa sinä "sivusta seurannut" tuosta vähän ylempää, mikä on mättänyt...! Että jos mies tartuttaa HIV:in, niin kenessähän se vika on. Et edes tiedä, mikä oli eron syy ja heti syytät naista."Yleensä tämmöiset jatkaa samaan tahtiin elämänsä loppuun." Et ymmärrä elämästä etkä ihmissuhteista yhtään mitään. Kaikki ihmiset ovat yksilöitä eivätkä mitään robotteja, jotka on ohjelmoitu toimimaan vain tietyllä tavalla...Jos joku on jatkanut samaan malliin, niin sehän on tässä se mies, joka tartuttanut HIV:n mahdollisesti myös muutamalle muulle...Opettele elämää äläkä lauo tuollaisia typeryyksiä, kun et asiasta mitään tiedä. Et ole itsekään täydellinen!


      • Eipä tuomita... kirjoitti:

        No luepa sinä "sivusta seurannut" tuosta vähän ylempää, mikä on mättänyt...! Että jos mies tartuttaa HIV:in, niin kenessähän se vika on. Et edes tiedä, mikä oli eron syy ja heti syytät naista."Yleensä tämmöiset jatkaa samaan tahtiin elämänsä loppuun." Et ymmärrä elämästä etkä ihmissuhteista yhtään mitään. Kaikki ihmiset ovat yksilöitä eivätkä mitään robotteja, jotka on ohjelmoitu toimimaan vain tietyllä tavalla...Jos joku on jatkanut samaan malliin, niin sehän on tässä se mies, joka tartuttanut HIV:n mahdollisesti myös muutamalle muulle...Opettele elämää äläkä lauo tuollaisia typeryyksiä, kun et asiasta mitään tiedä. Et ole itsekään täydellinen!

        Huomaa, että olet tullut huijatuksi, tämä kirjoittelee näitä tälläisia viestejä tämän tästä, eikä kirjoittaja olealkuperäisen viestin kirjoittaja.


      • Miksi joku huijaa?
        koskelor kirjoitti:

        Huomaa, että olet tullut huijatuksi, tämä kirjoittelee näitä tälläisia viestejä tämän tästä, eikä kirjoittaja olealkuperäisen viestin kirjoittaja.

        Näin näkyy huijausta olevan. Outoja huveja joillakin, lieneekö joku näppylänaamainen teinipoika, joka ei vielä ymmärrä elämästä mitään ja jolla tulee aika pitkäksi tai joku, jolla pahoja ongelmia itsensä kanssa. Ei normaali ihminen kirjoita tuollaisia...


      • vilkkaalla
        Miksi joku huijaa? kirjoitti:

        Näin näkyy huijausta olevan. Outoja huveja joillakin, lieneekö joku näppylänaamainen teinipoika, joka ei vielä ymmärrä elämästä mitään ja jolla tulee aika pitkäksi tai joku, jolla pahoja ongelmia itsensä kanssa. Ei normaali ihminen kirjoita tuollaisia...

        mielikuvituksella ja sopivalla ajalla ja kiinnostuksellahan näitä syntyy.


      • vaalea suomalainen

        En ainakaan hulisi sellaista naista joka on kokeillut mille maistaa ei voi kirjoittaa mutta varmaan arvatte tarkoitan tapolaa...
        Kyllä se on aika hutsun merkki...valitettavasti sellainen ihastuja vaan menee ja tulee ei siitä kantsi ottaa mitään sen kumempaa...panee ja panee eikä sotke mihinkään muuhun juttun itseään. Sen tietää että se ei kestä kauan.

        Kuten Halla-aho sanoi mukavaa uutta vuotta kaikille vaaleille! Tietysti tarkoitan naisia ja miehiä!


      • asiar
        Miksi joku huijaa? kirjoitti:

        Näin näkyy huijausta olevan. Outoja huveja joillakin, lieneekö joku näppylänaamainen teinipoika, joka ei vielä ymmärrä elämästä mitään ja jolla tulee aika pitkäksi tai joku, jolla pahoja ongelmia itsensä kanssa. Ei normaali ihminen kirjoita tuollaisia...

        Hei, tyttö! Ulkomaalaiset miehet ja naiset pyrkivät mennä nopeasti Suomeen. He erosivat heti vuoden tai puolitoista vuotta. Siksi ,,, se,,,. Otan osa Sinulle!
        Hyvä ja Rauhallista Uutta Vuotta Sinulle.
        Heippa! Ei muuta!


    • miksi ei?

      Yleensähän jo aika alussa kerrotaan ihan luonnollisen asiana onko ollut naimisissa jne. Jokaisella on menneisyys. Mitä ihmeellistä siinä on??

    • villapipo

      Luultavasti suurentelet asiaa omassa mielessäsi, sehän nyt on selvää, että mennyttä elämää on itse kullakin. Ja siitä kertomisen pitäisi olla ihan luonnollista, mitä sitä peittelemään.

    • pulmunen_

      Entinen mieheni oli euroopasta eikä afrikasta. Seurustelimme ennen naimisiin menoa 3 vuotta ja eron syy oli jokin muu kuin pelkästään se, että on jo Suomeen päässyt asumaan. Meidän kulttuurimme olivat vain niin erilaiset. Emme enää olleet onnellisia yhdessä. Ihmettelen kuinka paljon tähän keskusteluun ootte osallistunut ja auttanut minua ongelmassani. :)

      • Anna aikaa itsellesi

        Eräs naisartisti sanoi kerran haastattelussaan, että "Ei pidä juosta sateenvarjon alta heti toisen sateenvarjon alle. Joskus pitää seistä sateessakin". Se oli mielestäni tosi fiksusti sanottu ja ilmaisee asian tosi nappiin. Ei heti uutta suhdetta, vaan aikaa toipumiseen ja uuteen itsenäiseen elämään opettelemiseen ennen kuin sitoutuu uudelleen toiseen ihmiseen. Jos ei pysty elämään yksin ei yleensä pysty elämään kaksinkaan. Jos muuttaa suoraan kotoa parisuhteeseen eikä se kestä, on monilla se vaikea asia edessä, että jää roikkumaan onnettomaan suhteeseen, koska ei osaa elää ja olla yksin. Oma tupa ja oma lupa ensin, sitten voi myöhemmin laittaa jalat jonkun hyvän tyypin kanssa samankin pöydän alle ;)
        Sinulla on vielä paljon elämää edessä. Kiiruhda hitaasti eli ota rauhallisesti ja kuuntele itseäsi, sydäntäsi ja kehoasi. Ne kertovat, mikä sinulle on hyväksi ja mikä ei.


      • Mietin tuota sanomaasi, ettette enää olleet onnellisia!!!??? Onnellisuushan on matka, ei olotila joka alkaa yhtäkkiä ja loppuu samoin tai se on jotain tosta vaan, kuin hakis supermarketista. Olet vielä hyvin nuori, sinulla on koko elämäedessäsi, paitsi se minkä olet jo elänyt. Tottakai sinun pitää kertoa uudelle suhteellesi tai tuleville suhteillesi menneestä elämästäsi, ei ole tulevaisuutta ilman menneisyyttä.

        Kertoessasi kokemuksistasi voit jo tutkiskella partnerisi reaktioita, voit varmasti aistia tunteeko hän aidosti myötätuntoa sinua kohtaan, vai onko kaikki hänelle yhdentekevää. Rakastaessaan toista ihmistä, rakastaa häntä kokonaisena, ihan kokonaisena ja on siksi myös kiinnostunut tuntemaan hänet kokonaisena, jos aistit partneristasi, ettei hän ole myönteisesti kiinnostunut entisestä elämästäsi, häntä kiinnostaa vain kuvasi, josta voi saada...hm... oletvain mukava tai helppo nainen tähän hetkeen, mutta päätä myös itse mitä haluat suhteeltasi, matka onnellisuudessa on pitkä ja tie on usein vaarallinenkin, mutta vain sitä tietä kannattaa kulkea, jos sen löytää!!!


      • -------------
        koskelor kirjoitti:

        Mietin tuota sanomaasi, ettette enää olleet onnellisia!!!??? Onnellisuushan on matka, ei olotila joka alkaa yhtäkkiä ja loppuu samoin tai se on jotain tosta vaan, kuin hakis supermarketista. Olet vielä hyvin nuori, sinulla on koko elämäedessäsi, paitsi se minkä olet jo elänyt. Tottakai sinun pitää kertoa uudelle suhteellesi tai tuleville suhteillesi menneestä elämästäsi, ei ole tulevaisuutta ilman menneisyyttä.

        Kertoessasi kokemuksistasi voit jo tutkiskella partnerisi reaktioita, voit varmasti aistia tunteeko hän aidosti myötätuntoa sinua kohtaan, vai onko kaikki hänelle yhdentekevää. Rakastaessaan toista ihmistä, rakastaa häntä kokonaisena, ihan kokonaisena ja on siksi myös kiinnostunut tuntemaan hänet kokonaisena, jos aistit partneristasi, ettei hän ole myönteisesti kiinnostunut entisestä elämästäsi, häntä kiinnostaa vain kuvasi, josta voi saada...hm... oletvain mukava tai helppo nainen tähän hetkeen, mutta päätä myös itse mitä haluat suhteeltasi, matka onnellisuudessa on pitkä ja tie on usein vaarallinenkin, mutta vain sitä tietä kannattaa kulkea, jos sen löytää!!!

        Hmm. Elämäni aikana olen oppinut ennenkaikkea sen, ettei koskaan voi tietää kuinka paljon on elämää edessä. Oleellista elämässä on aina tämä hetki, ei menneisyys eikä tulevaisuus.


    • 22v-Jätkä

      Yksi neuvo, älä ainakaan ota tuota uutta kumppaniasi laskuvarjoksesi. Sure mielummin yksin, ajattele pääsi puhki ja nollaa ajatuksesi. Sen jälkeen on parempi lähteä uusien tuulien mukaan ja keskittyä silloisiin asioihin, eikä tarvitse kokoajan katsella taaksepäin. Kaksi kuukautta on lyhyt aika suremiseen varsinkin jos suhde on kestänyt pidemmän aikaa.

      Itsekkin ajattelen edellistä kumppaniani aina silloin tällöin, vaikka suhde ei kestänytkään kuin vuoden ja erostakin on jo aikaa kohta vuosi. Silti uudet tuulet on munkin elämässä jo puhaltaneet jos jonkinlaisista suunnista.

      Eräs viisas sano mulle joskus: "Aika erosta ylipääsemiseen on teoriassa puolet suhteen pituudesta". Sinänsä viisaita sanoja.

      Tsemppiä ja jaksamisia kuitenkin omasta puolestani.

      • --------------

        Hmm. "Aika erosta ylipääsemiseen on teoriassa puolet suhteen pituudesta".

        Vastalause :).

        Voi pitää paikkansa hyvin lyhyiden suhteiden kanssa, mutta ei ainakaan vuosikymmenten pituisten suhteiden kanssa. Armoa voisi anella, jos eroon 30v suhteesta menisi 15v...

        Itse en surrut yhtään pitkän liittoni päättymistä. Olin lähinnä huojentunut ja helpottunut. Pelastunut.


      • 19+6
        -------------- kirjoitti:

        Hmm. "Aika erosta ylipääsemiseen on teoriassa puolet suhteen pituudesta".

        Vastalause :).

        Voi pitää paikkansa hyvin lyhyiden suhteiden kanssa, mutta ei ainakaan vuosikymmenten pituisten suhteiden kanssa. Armoa voisi anella, jos eroon 30v suhteesta menisi 15v...

        Itse en surrut yhtään pitkän liittoni päättymistä. Olin lähinnä huojentunut ja helpottunut. Pelastunut.

        Asuin 25 vuotta, jo nuoresta saman miehen kanssa. Nytkö pitäisi loppuelämä viettää suruaikaa? Ero pitää tietysti käsitellä yksin, mutta ei vuosikausia.


    • Suvis.

      Et kai vaan ole rasisti? Eihän ulkomaalaisia saa jättää.

      • .

        Narsisti se on.


    • lkjl43%

      Mieti itse, että haluaisitko, että mies jättäisi kertomatta esim. sellaista, että hänellä on vaikkapa lapsi, jota ei näe. Eikö sinulle olisi tärkeää tietää oleellisia asioita miehenkin menneisyydestä?

      Älä salaa sellaisia asioita, joita et haluaisi toisenkaan salaavan.

    • isokoira32

      Vaihtamalla paranee

    • Rohkenen myös sanoa omasta kokemuksestani, että eron jälkeen kannattaa olla jonkin aikaa yksin. Sanoisin tätä karanteeniksi. Olisi tietysti helpompaa heittäytyä uuteen onneen, ja sillä tavoin sysätä syrjään eron aiheuttama tuska, sisintä syövä yksinäisyyden tunne sekä lohduttomuus. Kuitenkin juuri noiden asioiden oikea kohtaaminen - se että on eronsa jälkeen yksin, ja käy sen kaiken tuskan läpi..., on erittäin vapauttavaa!! Rohkenen olla sitä mieltä, että jos tämän kyseisen vaiheen jättää elämättä, riski epäonnistua seuraavassa suhteessa on suurehko; sivuun työnnetyillä negatiivisilla asioilla on epämiellyttävä tapa nousta esiin yhä uudelleen mitä erilaisimmissa yhteyksissä, jos näitä asioita ei ole käsitelty. Tämä näin siis tästä aiheesta yleisesti.

    • kaikenkokenutjanähny

      en lähe kommentoimaan tähän kuinka kauan pitäisi surra yksin asiaan. mutta kommentoin siihen että milloin pitäisi kertoa asiasta. sitten kun treffeilla tulee menneisyys vastaan älä nyt heti ekalla tapaamisella ala koko menneisyyttä naamaan laukomaan, vaan vaikka muutaman tapaamisen jälkeen , ei sinun ole pakko kertoa eron syita tai että henkilö oli ulkomaalainen yms. suosittelisin silti että avioero astuisi voimaan ennenkuin alat vakavasti seurustelemaan!

    • hmmmmmmmmmmm

      tämä on ihan samantyyppinen kysymys että kun nainen kyseli että missä vaiheessa pitäisi kertoa että on lapsia ?

    • pää pystyyn..

      Ei sun tilanne nyt niin kauhea ole. Kun ei ole lapsia, on oikeastaan vitun sama, oletko ollut aviossa. Itse olen sitä mieltä, että olet ollut järkevä, kun olet lähtenyt ajoissa lätkimään, siinä mielessä se on oikeastaan positiivista.

      Siinä vaiheessa, kun toinen alkaa ehdotella jotain vakavampaa, sanot että edettäiskö vähän hitaammin, kun sulla on niin vähän aikaa edellisestä suhteesta. Samalla voit kertoa avioliitostasi, ja toinen tuskin jättää sinua, kun olet jo koukuttanut sen :)

    • pakkopäästänaimisiin

      Pulmunen et todellakaan ole...Tai kyyhkysethän ovat moniavioisia...
      Mikä ihmeellinen tarve mennä heti naimisiin? Opettele elämään yksin!
      Minkälaista, miten luotettavaa ja kestävää suhdetta odotat, jos et voi heti kertoa lähimenneisyydestäsi?

    • avoimin mielin luott

      Aijemmat sivilisäädyt näkyvät virkatodistuksesta, joka on julkinen asiakirja. Joten salailulla ja valeheella on lyhyet jäljet.

    • Wanha mies,23v avios

      Se on melkeen huoraamista jos vanhasta suhteesta pompaa heti uuteen.
      A, onko vana henkinen-fyysinen pesä selvitetty?
      B , Oletko oikeasti kypsä heti uuteen.
      c, jos vanha suola kohhta janottaisi?
      d, Kulutat itseäsi -herkkyyttäsi..

      • hik.

        Niih,sitä kun laittaa hamehen päällensä.Hik,niin sitä voi olla renki ja piika yht` aikaa.


    • 10

      Kannattaa kertoa heti suhteen alussa, näin mies tietää peräytyä ajoissa.

    • Mun mies-mieälipire

      Minusta se, että olet ollut jo naimisissa kerran, ei kovin paljon hankaloita uutta suhdetta. Kyllä se tietysti hiukan pistää varovaisemmaksi miehen, koska se kertoo ehkä tavastasi tehdä nopeita ja vähemmän harkittuja päätöksiä.
      Mutta ei taakse jäänyt avioliitto silti minusta mikää iso juttu ole.

      Aviomiehen ulkomaalaisuus on kyllä vaikeampi pala. Hyvin harva suomalainen mies ilahtuu kuullessa rakkaalla olleen ennen ulkomaalainen poikaystävä/rakastaja/ aviomies. Se vaan jotenkin loukkaa suomalaisen miehen omanarvontuntoa ja pahasti.

      Mutta ei tämä ulkomaalaisuuskaan mikään ylipääsemätön juttu ole. Jos niitä on nimittäin ollut vain yksi. Kyllä sen normimies pystyy nielemään ja unohtamaan. Pahempiakin asioita naisille tavallisesti kertyy painolastiksi, kun ikää kertyy. Sitten sen uuden parisuhteen kehittäminen voi olla jo vaikeampaa.

      Ai niin, alkuperäiseen kysymykseen vastaisin: kerro heti! Silloin mies nielaisee sen helpoiten.

      • fasdasdas

        "Se vaan jotenkin loukkaa suomalaisen miehen omanarvontuntoa ja pahasti."
        Väärin. Se vain kertoo että nainen on aivoton blondi jos on jonkun muhammedin kanssa ollut. Tässä on se suurin syy.


      • diipadaaaaa
        fasdasdas kirjoitti:

        "Se vaan jotenkin loukkaa suomalaisen miehen omanarvontuntoa ja pahasti."
        Väärin. Se vain kertoo että nainen on aivoton blondi jos on jonkun muhammedin kanssa ollut. Tässä on se suurin syy.

        Entäs jos sinulla olisi ollut thaikku nainen, tuskin suomalainen nainen sinua huolisi!!!!!
        Samoilla mennään!


    • sm888

      Paras olisi jos kertoisit silloin kun itse tunnet sen parhaaksi

    • Yualle

      Kyllä siitä pitäisi kertoa heti!!!

      Mies voi sitten tehdä omat johtopäätöksensä, oletko jo (hänen mielsetään) toipunut tuosta kauhesta suhteesta ja valmis hänen kanssaan uuteen ihanaan rakkauteen.

    • fdfsfsdf

      Sunki piti sitten kokeilla sitä turkkilaista miestä ennenkuin tajusit ettei niiden kanssa elosta tule mitään. Tainnut pettää sua muutaman kerran ennen kuin tajusit?

    • jk

      en kerro

    • Ei moista vaimoksi

      Potkisin huitsin nevadaan kaltaisesi, ei kiitos, naisella pitää olla älyäkin jos sen kanssa meinaa elää.
      Huithapelit jatkakoon kaltaistensa seurassa, jospa entisellä ukollas ois joku sukulainen tulossa Suomeen ja tarviis kansalaisuuden ?

    • älä lyö

      eroa henkisesti kokonaan vanhasta suhteestasi ennen kuin aloitat uuden. miten sitä voikin noin joutuin jo tavata uuden ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      91
      1849
    2. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      395
      1320
    3. Nainen, varmaan järkyttyisit jos saisit tietää tunteeni

      että vieläkin olen sinuun ihan hulluna, niin että tunnen olevani jatkuvasti sekaisin. On hajamielisyyttä, unohtelua ja s
      Ikävä
      48
      1255
    4. ''Jokainen,joka antaa luottamuksensa Rydmanille,antaa hyväksyntänsä tälle toiminnalle!''

      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010507069.html Onko ala-ikäisten tyttöjen lähentely sekä alkoholin tuputtaminen he
      Perussuomalaiset
      126
      1207
    5. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      105
      1154
    6. Jo 2-vuotiailta joudutaan poistamaan hampaita

      Huolestuttavaa, ei ole ruokailutavat kunnossa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010491761.html Huolestuttava ilmiö leviä
      Maailman menoa
      49
      1104
    7. Onko välillämme tunteiden telepatiaa

      Nainen, sano mitä tämä on? Tunnen välillä sinut niin elävästi, tunnen yhteyden, tunnen rakkauden ja hyväksynnän. Olisi h
      Ikävä
      43
      985
    8. Teen aloitukset minkälaisia te sinkku miehet ovat? Ja naiset saavat kommentoida?

      Minusta oli hausta tämä Rosa Tanin miehet on hänen mukaan haluavat vain alle 30 vuotiaita ja sitten varsinkin haluavat 2
      Sinkut
      129
      933
    9. Jos molemmat tykkää

      niin miksi se on niin vaikea sanoa suoraan? Kumpikaan ei pysty, vaikka tunteita on. Onko jotenkin helpompi ilmaista se y
      Ikävä
      33
      808
    10. Tulta ja tulikiveä, sarvia ja häntiä

      Koska kristilliset ääriainekset pelottelevat tavallisia ihmisiä, on välttämätöntä puhua tästä aiheesta. Siis helvetistä
      Hindulaisuus
      383
      766
    Aihe