Ihmistä kiinnipitävä synti on se ahdasportti,joka pidättelee häntä pääsemästä ahtaanportin läpi.
Ahdasportti voi olla eri ihmisillä eri asia, mikä pidättelee.
Rikkaan on vaikeata päästä Jumalan valtakuntaan, koska rikkauksien himo pitää kiinni maailmassa. Kalemin on helpompi mennä neulansilmän läpi, kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan.
Jeesus ei ole ahdasportti
6
<50
Vastaukset
- Se mikä estää
ihmistä edes ajattelemasta Jeesuksen sanomaa "ahtaasta portista" on ihminen
itse, IHMISEN MIELI JOKA ON PAHIN VIHOLLINEN Jumalalle. - Ved.2
Olet oikeassa. Ahdasta on kunkin omassa sydämessä. Eräässsä Paavalin kirjeessä juuri mainitaan, että siitä pääsee pois vain Jeesuksen avulla.
Sellaista varsinaista "porttia" ei ole olemassakaan. Mutta niinkuin sanoit, niin synti saattaa tehdä sellaisen portin, mikä pidättää sen pelastuksen oven ulokopuolelle. Mutta synnistähän pääsee vapaaksi. Siksihän Jeesus tuli maailmaan vapauttamaan meidät siitä.
On olemassa eräs "porttiteoria". Siitä sen verran. että jos ihminen avaa jonkin synnin vallan itsessään,. niin se saattaa aiheuttaa portin auki sellaisen synnin kahleisiin, mistä on vaikea päästä pois.Siinä ihminen tulee sidotuksi syntiin. Mutta se on taas ihan eri asia. Vai onko? Tuo ved2,n porttiteoria on tosi ja onko juuri tuo porttiteoria toteutunut Teuvonkin kohdalla?
- Ved.2
Sitten on vaan selkeä totuus, että ihminen vaan sairastuu henkisesti, mikä voi ilmetä vaikkapa uskonnollisesti. Syntiin langetaan kaikki. Mutta mielen sairaudet erottaisin tietoisesta syntiinlankeamisesta.
Tietynlaisille mielensairauksille on tyypillistä, että mieli tuottaa mitä kummallisimpia käsityksiä itsestään ja toisista.Joissakin se voi aiheuttaa kuvitelman, että on itse jumala tai perkele tai prinsessa, kunkku tai mitä hyvänsä.
Raamatussa kerrotaan myös miten Jumala rankaisi ihmistä mielensairauksella.
Mieli voi myös sairastua ihan muista kuin omasta syystään.
Väärä syyllisyydentunto onkin juuri viheliäisimpiä asioita selvittää ja selviytyä.
Suurin osuus on kuitenkin Raamatun sanan mukaan itse "syyttäjällä".
...joka yöt ja päivät syyttää, varsinkin Jumalan valittuja.
Se on saatanan henkivalta.
Jokaisen, joka haluaa tehdä valinnan, pääsee todella vapaaksi tuosta henkivallasta Jeesuksen nimessä. Koska Jeesus on kaikkea valtaa korkeampi, niin maassa kuin taivaassa.
Sillä vapauteen Jeesus vapautti meidät. Älkää olko kenenkään ihmisten orjia, salliaksenne itselle määräyksiä; älä astu, älä koske, älä, älä...Sillä te olette kalliisti ostettu, lunastettu Golgatan keskimmäisellä ristillä. - erkkipoika
Rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri, sanoo Raamattu. Kaikkinainen himo, mikä ihmisiä vallitsee, on syntiä.
Mutta kuka on mielestäsi köyhä, kuka rikas? Mihin pistät rajan? Joku voi tuntea itsensä rikkaaksi kun on kaikki välttämätön perustarve elämässä. Joku pitää itseänsä köyhänä, jos ei ole esim. auto viimeisintä mallia oleva mersu tai bemari. Jne.
Miten käsität ahtaan portin? Voisitko tarkentaa hengellisesti? - jh.
Portti ahtauteen tulee naapurista kun sillä on kaikki paremmin kuin minulla vaikka minulla olisi tavaraa muille jakaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5592871Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892552Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211611Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771552Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480- 691404
Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔421385- 271308
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3091286Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901183