kannattaako e pillerin lopettaa?

Elikkäs olen syönyt 6kk cypertyl merkkisiä pillereitä ja olen ollut erittäit itkuherkkä ja allapäin siitä lätien. Tosin en tiedä johtuuko pillereistä kun elämäntilanne muutenkin vähän masentava. Ihokin on alkanut kuivua, vaikkei ole ennen koskaan ollut kuiva iho.

Anyway kysymys kuuluu, että kannattaako minun lopettaa pillereiden syöminen, jos mahdollisesti kuitenki aloitan ne vuoden sisällä uudelleen? En ole nyt vakituisessa suhteessa enkä harrasta seksisuhteita joten sinänsä turha niitä on syödä. Toisaalta jos vakiinnun jossain vaiheessa niin alan syömäänkuitenkin uudelleen, joten kannaattaako nyt sit lopettaa? Muut ehkäisykeinotkaan ei sovi ja kortsuun en luota.
10218
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Merkin vaihtoa kannattaa kokeilla (tai esim. ehkäisyrengasta, jos et ole kokeillut).

Kyllä voi lopettaa, jos aiot pitää esim. ainakin 6kk.n tauon, mutta vain muutaman kuukauden taukoja ei kannata todellakaan harrastaa.

Äänestä

Kysy asiaa lääkäriltä. Tuohon kannattaa oikeasti kysyä ammattilaisen neuvo, joka tietää terveystilanteesi kokonaisuudessaan.

niissä on joku epävirallinen sääntö, että ei kannata lopettaa, jos aloittaa todennäköisesti käytön x kuukauden päästä uudelleen. Keho kun menee helposti sekaisin, jos välillä ottaa pillereitä ja välillä ei.

Tällei minulle ainakin gynekologi neuvoi, kun kerran saoin, että kun juuri nyt ei ole tarvetta ehkäisylle, niin onko parempi kuitenkin (terveysnäkökohdista) jatkaa pillereitä vai lopettaa ne kunnes taas on tarvetta. En vain muista nyt yhtään mikä tuo aikamäärä oli.

Äänestä

Muut ehkäisykeinotkaan ei sovi ja kortsuun en luota." Miksei kuparikierukka sovi??

Äänestä
  • Voi esim. olla niin runsaat menkat muutenkin. Tai jotain muuta.

    Mutta onkohan aloittaja kokeillut minipillereitä tai muita vain keltarauhashormonia sisältäviäkään (kapseli tai hormonikierukka).

    Äänestä

  • ............. kirjoitti:

    Voi esim. olla niin runsaat menkat muutenkin. Tai jotain muuta.

    Mutta onkohan aloittaja kokeillut minipillereitä tai muita vain keltarauhashormonia sisältäviäkään (kapseli tai hormonikierukka).

    Hmm.. No, ei se kuparikierukka välttämättä ainkaan lisää runsaita vuotoja. Minulla on kuparikierukka käytössä, ja vuoto on itseasiassa niukempaa kuin aikaisemmin.

    Äänestä

Itsellä vähän sama tilanne. 10kk syöty cerazettea ja nyt tekisi mieli "testata" että mitä tapahtuisi kun pitäisi taukoa x-ajan.. On ollut niin kiukkuinen, haluton, väsynyt, mikään ei ole hyvin ja turhaa valitusta kokoajan miehelle. Ei parisuhde tätä kauaa kestä. Liekö haitaksi "testitauko"? Onko tietoa, missä ajassa varmasti koko cerazette on poistunut elimistöstä? onko se juuri se 6 kk?

Äänestä
  • Kyllä sen pillerin hormonit nopeasti kehosta poistuu, mutta siihen menee oma aikansa, että oma hormonitoiminta alkaa taas toimia. Ja se taas on yksilöllistä, kuinka kauan siihen menee.

    Äänestä

Niin siis kupari ja hormoonikierukkaa ei oo minulle "nuoren" 22v. ikäni takia ees ehdotettu. Ehkäisyrenkaasta oon kuullut paljon hyvää mut jotenkin ajatus siitä et sisäl olis koko ajan jotain "ylimääräistä" tuntuu epämiellyttävältä. Mut kiitos hyvistä vinkeistä tuohon pillereiden lopettamisen aikarajaan liittyen. Oon melko varmasti vielä monta kuukautta sinkku, niin pitää kysyy lääkärilt mitä mieltä on.

Tuntuu vaan et nyt kun on syönyt pillereitä niin on tosi huonolla tuulella koko ajan, iho kuivuu ja kutisee eikä ole minkäänlaisia seksuaalisia haluja todellakaan.

Ps. Voikohan pilleriliuskan lopettaa kesken vai pitääkö liuskan syödä loppuun???

Äänestä
  • Kannattaa syödä loppuun, niin kierto ei ehkä niin pahasti sekoa. Ja ainakin tietysti siinä tapauksessa, jos olet ollut viimeisten viikkojen aikana yhdynnässä, niin täytyy, että ehkäisyteho säilyy.

    Muistathan, että jos lopetat pillerit, niin voi mennä jopa 6kk, että menkat alkavat itsekseen.

    Äänestä

  • Ikäsi ei todellakaan ole mikään este kierukan asennukselle, itse asennutin ensimmäiseni 17 vuotiaana.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


..12 kirjoitti:

Elikkäs olen syönyt 6kk cypertyl merkkisiä pillereitä ja olen ollut erittäit itkuherkkä ja allapäin siitä lätien. Tosin en tiedä johtuuko pillereistä kun elämäntilanne muutenkin vähän masentava. Ihokin on alkanut kuivua, vaikkei ole ennen koskaan ollut kuiva iho.

Anyway kysymys kuuluu, että kannattaako minun lopettaa pillereiden syöminen, jos mahdollisesti kuitenki aloitan ne vuoden sisällä uudelleen? En ole nyt vakituisessa suhteessa enkä harrasta seksisuhteita joten sinänsä turha niitä on syödä. Toisaalta jos vakiinnun jossain vaiheessa niin alan syömäänkuitenkin uudelleen, joten kannaattaako nyt sit lopettaa? Muut ehkäisykeinotkaan ei sovi ja kortsuun en luota.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu