Raamattu on ristiriitainen

opus :(

Alkaa koko ajan tuntua enemmän ja enemmän siltä, kuin tässäkin asiassa olisi ikään kuin "vain harvat- ja valitut voittavat" meininki.
Ikään kuin tämä elämä itsessään ei olisi tarpeeksi vaikeaa ja haastavaa,
pitää sitten vielä alkaa odotella mahd. ylöstempausta ja ihmetellä, onko siitä
osallisena vaiko ei?
Onko Jumala oikeasti reilu ihmisiä kohtaan vaiko ei? Onko se reilua, että osa pääsee täältä pois kärsimysten alta ja osa jää tänne? Onko se reilua, että jos se, joka on saanut elämässään kärsiä, voikin saada kärsimyksiä vielä monin verroin lisää, ehkä ihan itsemurhan partaalle asti? Tämä on ikään kuin jotain peliä, jossa sinulla ja uskollasi ei sittenkään ole mitään osaa, eikä arpaa.
Tämän uskon, pitäisi sitten vielä olla se kantava voima tässä elämässä?
Ei taida oikeasti olla kovin hyväksi mielenterveydelle edes ajatella koko asiaa.
Paras vain elää, kuten tähänkin asti, jos ei kuitenkaan kukaan pelastu tekojen vuoksi, niin mikä järki tässä on stressata yhtään mistään?
En kyllä suoraan sanoen ymmärrä, mikä logiikka tässä kaikessa oikein on :(

7

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee niinkuin Jeesus

opettaa niin voit voittaa kutsuttuna.

• Raamattu on totta!!!

Raamattu vaikuttaa ristiriitaiselta, mutta se ei ole sitä. Lue ensinnäkin vanhaa käännöstä. Uusi käännös ei ole Jumalan sanaa. Raamattu on syntynyt Pyhän Hengen inspiroimana.

Raamatus sana avautuu Jumalan Hengellä, rukoillen että Jumala sen avaa. Ensin tulisi rukoilla itselleen syntejä anteeksi ja pyytämään Jeesusta pelastamaan ikuiseen elämään, ja johdattamaan Hänen haluamallaan tiellä, koska Hänellä on suunnitelma jokaisen kohdalle.

Usko on lahja, ja niin kallisarvoinen. "Usko on luja luottamus......"

• ole vapaa uskossasi
      • raaamattu...

ei ole ristiriitainen raamatuntulkinta sitäkin enmmän.Tuskin noita "ylöstempauksia" Raamatusta edes löytyy kohtia joista voidaan vääntää jokin "tempaus" Myös se että pakkomielle tai henkilöpalvonta pelastaa voi olla virhetulkinta

• Helvettiin menen

Sitä ne toistelee, että usko on lahja, mutta onko se? Olen yrittänyt uskoa kristinuskoon. Olen jopa yrittänyt rukoilla Jeesusta ja Jumalaa lukuisia kertoja, mutta se on tuntunut siltä kuin seinille puhuisi. Olen lukenut raamattua joka niinkuin aloittajakin sanoi, tuntuu hyvin ristiriitaiselta.

Eli tämä lahja on aika vaikeasti avattava, en ole sitä saanut auki tähän päivään mennessä.

Joku voi sanoa että en ole yrittänyt tosissani, mutta olen yrittänyt ymmärtää tätä kokonaisuutta niin tosissani kuin vain pystyn ja rukoillut sitä ymmärrystä, mutta ei se mitään ole auttanut.

Onhan se tässä vaiheessa aika vaikeaa uskoa enää kristinuskoon.
      Jos se kuitenkin sattuukin pitämään paikkansa, niin menen helvettiin koska en pystynyt vaikka yritin.

• joh 12:42-50

Kaikesta huolimatta monet hallitusmiehistäkin uskoivat Jeesukseen. Fariseusten pelossa he eivät kuitenkaan tunnustaneet sitä, jottei heitä erotettaisi synagogasta.Ihmisten antama kunnia oli heille rakkaampi kuin Jumalan antama. Jeesus huusi kovalla äänellä: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni.Joka näkee minut, näkee lähettäjäni.Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen.Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa,ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

• Uskotaan Jeesusta ja

sielumme pelastuvat kun pysymme armossaan ja totuudessaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe