kestääkö porukalla diesel-autoissa moottoriöljyn laatu normaalina/riittävänä huolto-ohjelman mukaisen huoltovälin? Omassa V50 2.0 dieselissä vaihtoväli näyttää olevan tietokoneen mukaan noin 8tkm edellisen vaihdon jälkeen, kun vaihtoväli pitäisi olla 20tkm. Eli auton tietokone ilmoittaa 8tkm jälkeen edellisestä vaihdosta, että moottorin öljynlaatu on huono ja se pitää vaihtaa.
Taitaa koneessa olla jotain vikaa, mutta mitä?
Dieselin moottoriöljyn kesto
5
341
Vastaukset
- bL
Ettei olis liian monta epäonnistunutta hiukkas-suodattimen polttoa takana??Silloin öljy lisääntyy dieselillä,kun se suodatin poltetaan lisäämäl sit naftaa raakana sinne suodattimeen(toki jossain ranskalaisissa ja vissiin tyossa psa volvo konees myös lisäaine)Oletko katsonut öljyn määrän??Jos ne oon lisääntyny niin mee ihmeessä vaihtaa,joku muu kuin merkkihuoltokin käy
- En tiedä...
Onko Volvon 2 litrainen diiseli Psa-moottori? 1,6 litrainen on.
- 986532
kaupunkiajo ja lyhyet matkat usein puolittavat vaihtovälin se 20tkm vaihtoväli toimii kun ajat pitkää matkaajoa vaikka n500km pv
- Palle and the boys
Nokivasarakalkattajahan sotkee öljynsä jo eka startissa, hyhyhyhy, lisäksi latkii syödäöljyä tynnyrillisen vaihtovälillä. Vie koslasi kuusankoskelle näin säilytät mielenterveytesi.
- kalkali
Asiaa puhut, en vaan ymmärrä mitä vaikutusta kuusankoskelle viemisellä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m794421Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 232006
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715