Ostin noin viisi viikkoa sitten auton liikkeestä. Kyseessä oli 02 vuosimallin saksan tuonti jolla ole ajettu mittarin mukaan 154tkm ja hintaa melkein 13000e. Tänään olin autokorjaamolla, koska autoon tullut todennäköisesti suutin vika. Samassa kone lyötiin johdon päähän, jolloin auton mittarilukema nähtiin ohimennen ja se olikin yli 100tkm. enemmän mitä mittari väitti. Autossa oikein hienosti tehty huoltokirja kilometreineen ja korjaamojen leimoineen. Kenelläkään kokemuksia vastaavista tilanteissa ja onko tässä vaiheessa jo kaupan purku onnistunut?
Autokaupan purkaminen
123
9767
Vastaukset
- kuluttajakin
Kannattaa olla yhteydessä kuluttajaneuvojaan, joka osaa neuvoa asiassa. Vaihtoehtona purulle voi olla hinnan alennus. Toki ensin yhteys liikkeeseen ja jos ette pääse sopimukseen niin seuraava osoite on kuluttajariitalautakunta.
- Notta sovitahan
Siinä luki jotta mittarilukema 154 ja se on taivahan tosi. Mistä sitä kukaan tietää mitä niksmannit on ruuvaillu? 10 vuotias käytetty pirssi on aina jonkulainen arpa, joskus voittaa joskus sivuosuma. Mutta kyllä tuo sovitaan, ilmanen öljynvaihto ja pänikkä lasoolia kaupantekijäisiks nin ei jää paha mieli.
t. Rehti kauppias - pettynytp....le
Notta sovitahan kirjoitti:
Siinä luki jotta mittarilukema 154 ja se on taivahan tosi. Mistä sitä kukaan tietää mitä niksmannit on ruuvaillu? 10 vuotias käytetty pirssi on aina jonkulainen arpa, joskus voittaa joskus sivuosuma. Mutta kyllä tuo sovitaan, ilmanen öljynvaihto ja pänikkä lasoolia kaupantekijäisiks nin ei jää paha mieli.
t. Rehti kauppiasLisätäkseni auto myytin vähän ajettuna ja huoltokirjalla. Tässä tapauksessa molemmat tiedot olivat virheellisiä.
- a siantuntia
kuluttajaneuvoja ei voi tässä auttaa, yleensä purkuluvat haetaan rakennusvalvonnasta
- tutkintapyyntö polii
Kyseessä ei ole kuluttajariita-asia, vaan vilpillinen kauppa sisältää petosrikoksen tunnusmerkistön toteutumisen. Laadi asiasta kirjallinen rikosilmoitus, jossa vaadit tekijöille rangaistusta ja vahingonkorvausta kärsimistäsi vahingoista. ja toimita se kotikuntasi poliisilaitokselle.
- automies
Notta sovitahan kirjoitti:
Siinä luki jotta mittarilukema 154 ja se on taivahan tosi. Mistä sitä kukaan tietää mitä niksmannit on ruuvaillu? 10 vuotias käytetty pirssi on aina jonkulainen arpa, joskus voittaa joskus sivuosuma. Mutta kyllä tuo sovitaan, ilmanen öljynvaihto ja pänikkä lasoolia kaupantekijäisiks nin ei jää paha mieli.
t. Rehti kauppiassillähän on ajettu 10 vuotiaaksi vähän,mulla on saman ikäinen auto 480000km ajettu.tuotu uitettu japanista.jos autoliike on myynyt auton 150000km ajettuna,sillä on velvollisuus purkaa kauppa.minä ostin turusta keväällä netin kautta ja kaksitoista eri vikaa vaikka myyjäliike sanoi että on kunnossa,toivat ja oli muutaman viikon pihalla.like purki kaupan ja palautti entisen ajokin ja palautti välirahan,ja veivät ajokin pois.oli muuten siinä mielessä reilu kauuppa.purkuun koko kauppa.seuraavan kerran kun ostat niin suoraan testeriin auto kiinni,ei tule pettymyksiä.nyt minä ostin netin kautta raisiosta auton. myyjä sanoi että auto on kunnossa.toivat minulle kotiin,ja veivät entisen mennessään,vein katsastukseen ja kerralla läpi.nyt olen teettänyt siihen täyshuollon ym fiksaus.olen ollut tyytyväinen.
- mittari ruuvataan
pettynytp....le kirjoitti:
Lisätäkseni auto myytin vähän ajettuna ja huoltokirjalla. Tässä tapauksessa molemmat tiedot olivat virheellisiä.
purkuun koko kauppa,on petos koko homma.asianajaja niin saat rahasi pois.tai muutamia tonneja rahaa sulle.ota selvää paljonko noin suuri kilometri hinta pudottaa hintaa.sen verran ainakin saat rahaa.laki se on petoksellekkin.vahingosta viisastunut.ostin 300000km ajetun auton oli kuin uusi,ajattelin ottaa mittarista 100000km pois,irrotin mittarin ja siellä oli tarra otin 100000km paljonko sinä meinasit ottaa,että se niistä mittareista.
- MK...
mittari ruuvataan kirjoitti:
purkuun koko kauppa,on petos koko homma.asianajaja niin saat rahasi pois.tai muutamia tonneja rahaa sulle.ota selvää paljonko noin suuri kilometri hinta pudottaa hintaa.sen verran ainakin saat rahaa.laki se on petoksellekkin.vahingosta viisastunut.ostin 300000km ajetun auton oli kuin uusi,ajattelin ottaa mittarista 100000km pois,irrotin mittarin ja siellä oli tarra otin 100000km paljonko sinä meinasit ottaa,että se niistä mittareista.
Vanha legenda, keksi uusia...
- sitten vaan todentaa
automies kirjoitti:
sillähän on ajettu 10 vuotiaaksi vähän,mulla on saman ikäinen auto 480000km ajettu.tuotu uitettu japanista.jos autoliike on myynyt auton 150000km ajettuna,sillä on velvollisuus purkaa kauppa.minä ostin turusta keväällä netin kautta ja kaksitoista eri vikaa vaikka myyjäliike sanoi että on kunnossa,toivat ja oli muutaman viikon pihalla.like purki kaupan ja palautti entisen ajokin ja palautti välirahan,ja veivät ajokin pois.oli muuten siinä mielessä reilu kauuppa.purkuun koko kauppa.seuraavan kerran kun ostat niin suoraan testeriin auto kiinni,ei tule pettymyksiä.nyt minä ostin netin kautta raisiosta auton. myyjä sanoi että auto on kunnossa.toivat minulle kotiin,ja veivät entisen mennessään,vein katsastukseen ja kerralla läpi.nyt olen teettänyt siihen täyshuollon ym fiksaus.olen ollut tyytyväinen.
"jos autoliike on myynyt auton 150000km ajettuna,sillä on velvollisuus purkaa kauppa"
Ja v*tut!
Jos asiakas auton mittarilukeman ja siitä tositteena olevan huoltokirjan AUKOTTOMASTI TODENTAA OLEVAN VÄÄRÄT, silloin on liikkeellä ensisijaisesti hinnanhyvityksen paikka.
KAUPAN PURKU ON AINA VIIMEINEN johonka liikkeen pitäisi minkään lakien mukaan suostua. Silloin pitää olla PAINAVAT SYYT JA AUKOTON NÄYTTÖ liikkeen epärehellisyydestä.
Toistan alla kirjoittamani:
KERRO JA TOTEENNÄYTÄ, ETTÄ TUOLLAINEN IHMELAITE ON OLEMASSA JA MISSÄ SELLAINEN ON!?
SIIS LAITE, JOLLA AUKOTTOMASTI VOIDAAN TOTEEN NÄYTTÄÄ MITTARILUKEMAN OLEVAN JOTAIN MUUTA KUIN TODELLINEN!
Kiitos.
Ja jos joku korjaamo tmsv. ammattilainen herää vastaamaan, niin sitten vaan yhteystietoja sinne koneen ääreen, jolla voi kilometrit luotettavasti oikeiksi tai vääriksi todentaa, niin asiakasvirtahan kasvaa huimaksi ja tiliä tulee jatkuvalla syötöllä, kun muutaman kympin/tarkistus veloittelette. - olet tyhmä
sitten vaan todentaa kirjoitti:
"jos autoliike on myynyt auton 150000km ajettuna,sillä on velvollisuus purkaa kauppa"
Ja v*tut!
Jos asiakas auton mittarilukeman ja siitä tositteena olevan huoltokirjan AUKOTTOMASTI TODENTAA OLEVAN VÄÄRÄT, silloin on liikkeellä ensisijaisesti hinnanhyvityksen paikka.
KAUPAN PURKU ON AINA VIIMEINEN johonka liikkeen pitäisi minkään lakien mukaan suostua. Silloin pitää olla PAINAVAT SYYT JA AUKOTON NÄYTTÖ liikkeen epärehellisyydestä.
Toistan alla kirjoittamani:
KERRO JA TOTEENNÄYTÄ, ETTÄ TUOLLAINEN IHMELAITE ON OLEMASSA JA MISSÄ SELLAINEN ON!?
SIIS LAITE, JOLLA AUKOTTOMASTI VOIDAAN TOTEEN NÄYTTÄÄ MITTARILUKEMAN OLEVAN JOTAIN MUUTA KUIN TODELLINEN!
Kiitos.
Ja jos joku korjaamo tmsv. ammattilainen herää vastaamaan, niin sitten vaan yhteystietoja sinne koneen ääreen, jolla voi kilometrit luotettavasti oikeiksi tai vääriksi todentaa, niin asiakasvirtahan kasvaa huimaksi ja tiliä tulee jatkuvalla syötöllä, kun muutaman kympin/tarkistus veloittelette.onko tullut mieleen, nykyjään tietokoneet pystyvät nayttämään uudempien autojen historian kokonaisuudessaan
- KOKEMUSTA ON
mittari ruuvataan kirjoitti:
purkuun koko kauppa,on petos koko homma.asianajaja niin saat rahasi pois.tai muutamia tonneja rahaa sulle.ota selvää paljonko noin suuri kilometri hinta pudottaa hintaa.sen verran ainakin saat rahaa.laki se on petoksellekkin.vahingosta viisastunut.ostin 300000km ajetun auton oli kuin uusi,ajattelin ottaa mittarista 100000km pois,irrotin mittarin ja siellä oli tarra otin 100000km paljonko sinä meinasit ottaa,että se niistä mittareista.
JOS HUOLTOKIRJA VÄÄRENNETTY VOI KAUPAN PURKAA MUTTA VAADITAAN SELKEÄ NÄYTTÖ TODELLA AJETUISTA KILOMETREISTÄ
JOS OLET LUKENUT HUOLTOKIRJAN PUUTTEELLISESTI ELI HUOLTOJA JÄTETTY TEKEMÄTTÄ JA VIIMEISILTÄ VUOSILTA JÄÄNEET HUOLLOT TEKEMÄTTÄ TAI HUOLLOT TEHTY MUUALLA KUIN MERKKILIIKKEESSÄ VOIT SILLOIN AINOASTAAN VAATIA VAIN HINNANALENNUSTA JOS EIVÄT VAPAAEHTOISESTI PURA KAUPPAA - 9e85h86u2308945y2309
pettynytp....le kirjoitti:
Lisätäkseni auto myytin vähän ajettuna ja huoltokirjalla. Tässä tapauksessa molemmat tiedot olivat virheellisiä.
ostakaa vaan autoja varsinkin eestistä!! sinne laivataan kaikki romut jotka tuodaan euroopasta joiden km mittarit on kyllä ohjelmoitu todella vähän ajetuiksi!!! ja takuu on 10v. hah hah haaaaaaa....
- autoasiah......
sitten vaan todentaa kirjoitti:
"jos autoliike on myynyt auton 150000km ajettuna,sillä on velvollisuus purkaa kauppa"
Ja v*tut!
Jos asiakas auton mittarilukeman ja siitä tositteena olevan huoltokirjan AUKOTTOMASTI TODENTAA OLEVAN VÄÄRÄT, silloin on liikkeellä ensisijaisesti hinnanhyvityksen paikka.
KAUPAN PURKU ON AINA VIIMEINEN johonka liikkeen pitäisi minkään lakien mukaan suostua. Silloin pitää olla PAINAVAT SYYT JA AUKOTON NÄYTTÖ liikkeen epärehellisyydestä.
Toistan alla kirjoittamani:
KERRO JA TOTEENNÄYTÄ, ETTÄ TUOLLAINEN IHMELAITE ON OLEMASSA JA MISSÄ SELLAINEN ON!?
SIIS LAITE, JOLLA AUKOTTOMASTI VOIDAAN TOTEEN NÄYTTÄÄ MITTARILUKEMAN OLEVAN JOTAIN MUUTA KUIN TODELLINEN!
Kiitos.
Ja jos joku korjaamo tmsv. ammattilainen herää vastaamaan, niin sitten vaan yhteystietoja sinne koneen ääreen, jolla voi kilometrit luotettavasti oikeiksi tai vääriksi todentaa, niin asiakasvirtahan kasvaa huimaksi ja tiliä tulee jatkuvalla syötöllä, kun muutaman kympin/tarkistus veloittelette.nykyään on katsokaas sellaiset mahdollisuudet että auton tietokonejärjestelmään,niinkuin kaikkiin uudempiin koneisiin jää käytötuntimäärät talteen.Sieltä saapi tietoa joka ei katoa eikä muutu,pääsee vain tehtaan ohjelmien kautta.
No en tätä kyseistä autoa tiedä mutta monessa on mahdollista.Että nykytekniikka on hyvä kun tietää asiat niihin on merkkiliikeissä ja monissa korjaamoissakin ohjelmat joilla niihin pääsee tietoa selaamaan.
Useimmilla autopartsikoilla niitä tuskin on. - zxz.
Ei ton ikäisistä autoista kannata maksaa 13000 €. Ainoa hyvä asia on, että virheistä oppii, jos oppii.
- Carfox
Miksi purkaa kauppaa? Eikös se ole sama auto minkä ostit ja samankuntoinen? Pyydä myyjältä hyvitystä koska autosi menee joskus ruosteisena purkaamolle väärällä mittarilukemalla...
- Shellin adoptio
Afrikan pojat ja romikset maksaa suomalaisista ruostepommeista mittarilukeman mukaan.
- Putin on neitsyt
"Ostin noin viisi viikkoa sitten auton liikkeestä. Kyseessä oli 02 vuosimallin saksan tuonti jolla ole ajettu mittarin mukaan 154tkm ja hintaa melkein 13000e. Tänään olin autokorjaamolla, koska autoon tullut todennäköisesti suutin vika. Samassa kone lyötiin johdon päähän, jolloin auton mittarilukema nähtiin ohimennen ja se olikin yli 100tkm. enemmän mitä mittari väitti. Autossa oikein hienosti tehty huoltokirja kilometreineen ja korjaamojen leimoineen. Kenelläkään kokemuksia vastaavista tilanteissa ja onko tässä vaiheessa jo kaupan purku onnistunut?"
Opettele Suomen kieli ensin. Ja sitten mietit mitä haluat valittaa venäläisenä tai eestiläisenä mittarilukemasta. Kohtuus kerjätessäkin. Mutta voissa paisto ei auta...
Ja- TUTKI ENSIN
MIKSET VIENYT SITÄ TUTKITTAVAKSI ENNEN OSTOPÄÄTÖSTÄ?
- "tuotteen tarkastus"
TUTKI ENSIN kirjoitti:
MIKSET VIENYT SITÄ TUTKITTAVAKSI ENNEN OSTOPÄÄTÖSTÄ?
Olen täysin samaa mieltä, tutkittakaan ne tuontiautot, ettei tule aina näitä samoja yllätyksiä, parempi maksaa vaiika 100€ tiedoista, kuin alkaa liikkeen kanssa kerjuulle hinnan alenuksesta yms. kättä vääntämään, ne kuitenkin sanoo sulle, ettei ne sitä ole tehneet, luottivat sen ostaessaan huoltokirjaan, tapella saat hamaan tappiin ja turhaan.
- parempaa tietoo
"tuotteen tarkastus" kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä, tutkittakaan ne tuontiautot, ettei tule aina näitä samoja yllätyksiä, parempi maksaa vaiika 100€ tiedoista, kuin alkaa liikkeen kanssa kerjuulle hinnan alenuksesta yms. kättä vääntämään, ne kuitenkin sanoo sulle, ettei ne sitä ole tehneet, luottivat sen ostaessaan huoltokirjaan, tapella saat hamaan tappiin ja turhaan.
Ja Paskat Ei varmaan tutkita kaikkia on tosi juttu ostin tuontiauton
ilmoitin tulliin että on ajettu 240000km mittari näytti 150000km
asia selvä moni tekee näin. - Epäilen?
TUTKI ENSIN kirjoitti:
MIKSET VIENYT SITÄ TUTKITTAVAKSI ENNEN OSTOPÄÄTÖSTÄ?
Mistähän se mittari ties että sillä olikin ajettu 100 enempi?
- Opettele suomea
Suomen kieli -käsitteen ensimmäinen kirjain kirjoitetaan pienellä paitsi silloin kun se aloittaa lauseen. Joten opettele suomen kieli.
- Koska
TUTKI ENSIN kirjoitti:
MIKSET VIENYT SITÄ TUTKITTAVAKSI ENNEN OSTOPÄÄTÖSTÄ?
Eihän ton ikäistä autoa tarvitse edes pitkään arvuutella kilometrien puolesta!
Itse toin auton, joka oli n. 1 vuoden vanha. Sillä oli ajettu silloin n. 50tkm, joka on
Dieselille realistinen!
10 vuotias auto....Ja sen kilometrit. Miettikää sitä!!! - qqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
Epäilen? kirjoitti:
Mistähän se mittari ties että sillä olikin ajettu 100 enempi?
Mistähän se mittari ties ...tyhmä..ei se mittari vaan auton tietokone.
- idiootille
Opettele suomea kirjoitti:
Suomen kieli -käsitteen ensimmäinen kirjain kirjoitetaan pienellä paitsi silloin kun se aloittaa lauseen. Joten opettele suomen kieli.
Tuolla sumenkielellä nyt ei taida olla asian kanssa mitään tekemistä,jokainen joka osaa hiukan lukea ,niin kyllä ymmärsi mistä on kyse,aina ei tarvitse olla noin tyhmä,että asian viereen tartutaan,kyllähän sinäkin asian tajusit,että mistä oli kyse.
Mutta tyhmät ne vääntää kaiken aina väärin,uskoisinkin sinulla elämässäsi olevan ongelmia ja paljon,jos tuommoisiin yksityiskohtiin näilläkin palstoilla pitää tarttua.
- Ole tarkkana
No hei, siihen on varmaan mittari vaihdettu rikkoontumisen takia joka on otettu käytetystä autosta, siksi mittarilukema on eri kuin huoltokirjassa ;))
- annamennä.,..,
Ei tuosta kannata hermostua, sama auto se on kun ennenkin, nuo 250000 km antaa ymmärtää että pahimmat viat on jo korjattu, ja nyt alkaa varsinainen ajelu. Sitäpaitsi autosta erottaa 15min katselulla onko ajettu 100000km enemmän, polkimet,penkit, ratti, kahvat, maalipinnat, ovien tiivisteet, moottoritila, etuvalojen lasit ja muuta, mistä voi päätellä pitääkö mittari paikkaansa. Toinen juttu on että aloittajan Suomen kieli on riittävän hyvä.
- Peru kauppa
"nuo 250000 km antaa ymmärtää että pahimmat viat on jo korjattu"
Saksan "premiumit" toimii jokseenkin ongelmitta 10 vuotta ja 250000km, sen jälkeen alkaa korjaaminen. Noilla kilsoilla, kuten aloittaja kertoi, alkaa korjaamokäynnit yleistyä. - tunteen palolla
Peru kauppa kirjoitti:
"nuo 250000 km antaa ymmärtää että pahimmat viat on jo korjattu"
Saksan "premiumit" toimii jokseenkin ongelmitta 10 vuotta ja 250000km, sen jälkeen alkaa korjaaminen. Noilla kilsoilla, kuten aloittaja kertoi, alkaa korjaamokäynnit yleistyä.Ei pidä paikkaansa.
Alla on 400 tkm ajamani Saksalainen ja autossa on tähän ollut yksi vika kun laakeri piti vaihtaa ennen aikojaan.
Kaveri toi 3 litraisen dieselin käytettäny Saksasta. 6-vuotiaassa autossa muka vain 80.000 km mittarissa... anna mun nauraa.
Uusimmat autot on ymmärtääkseni sellaisia, ettei niistä kilometrejä enään niin vaan ruuvaillakkaan. Esim. 2011 vuoden 500-bemareista ei kilometreihin pääse kiinni millään härvelillä - muuta kuin lukemaan paljon auto on kulkenut. - Saksan"premium"
Peru kauppa kirjoitti:
"nuo 250000 km antaa ymmärtää että pahimmat viat on jo korjattu"
Saksan "premiumit" toimii jokseenkin ongelmitta 10 vuotta ja 250000km, sen jälkeen alkaa korjaaminen. Noilla kilsoilla, kuten aloittaja kertoi, alkaa korjaamokäynnit yleistyä.Täytyy tietää että kun ostaa "laatuauton" ja vielä vanhan että siitä ne ongalmat alkaa, oli ajettu 150 tai 250tkm. Niihin "premiumeihin" kun uusitaan osia jotka kestää japseissa koko ikänsä jo määräaikaishuolloissa. No sanoisin että onhan noissa sen verran hyvääkin että korroosiosuoja on hyvä näissä suolakylvyissä jota premiumautoilijat vaatii pysyäkseen tiellä kovassa näyttämisen tarpeessaan!
- Tana että pännii
tunteen palolla kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Alla on 400 tkm ajamani Saksalainen ja autossa on tähän ollut yksi vika kun laakeri piti vaihtaa ennen aikojaan.
Kaveri toi 3 litraisen dieselin käytettäny Saksasta. 6-vuotiaassa autossa muka vain 80.000 km mittarissa... anna mun nauraa.
Uusimmat autot on ymmärtääkseni sellaisia, ettei niistä kilometrejä enään niin vaan ruuvaillakkaan. Esim. 2011 vuoden 500-bemareista ei kilometreihin pääse kiinni millään härvelillä - muuta kuin lukemaan paljon auto on kulkenut.PÖHKÖ! KAIKKI autot pystytään ohjelmoimaan niin, että kilometrit, jopa itse aivolaatikoissa, ovat juuri ne mitä halutaan. Saksassa on näitä pajoja melkein joka kulman takana, meneppä kyselemään. Tulihan tuosta yksi tv-ohjelmakin hiljattain...
ps. Oliko nyt kirjoitettu hyvällä suomenkielellä? - todellinen amatööri
tunteen palolla kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Alla on 400 tkm ajamani Saksalainen ja autossa on tähän ollut yksi vika kun laakeri piti vaihtaa ennen aikojaan.
Kaveri toi 3 litraisen dieselin käytettäny Saksasta. 6-vuotiaassa autossa muka vain 80.000 km mittarissa... anna mun nauraa.
Uusimmat autot on ymmärtääkseni sellaisia, ettei niistä kilometrejä enään niin vaan ruuvaillakkaan. Esim. 2011 vuoden 500-bemareista ei kilometreihin pääse kiinni millään härvelillä - muuta kuin lukemaan paljon auto on kulkenut.jep jep.
ei edes mittarin taikka boksin vaihdolla... - Mesemies
Saksan"premium" kirjoitti:
Täytyy tietää että kun ostaa "laatuauton" ja vielä vanhan että siitä ne ongalmat alkaa, oli ajettu 150 tai 250tkm. Niihin "premiumeihin" kun uusitaan osia jotka kestää japseissa koko ikänsä jo määräaikaishuolloissa. No sanoisin että onhan noissa sen verran hyvääkin että korroosiosuoja on hyvä näissä suolakylvyissä jota premiumautoilijat vaatii pysyäkseen tiellä kovassa näyttämisen tarpeessaan!
Ittellä tuonti1991 mersu 300 diesel ei peinintäkään ruostetta. ajettu mittarin mukaan 250tkm. Ei mikään linkku. Tyytyväinen olen ollut. Pientä remonttia ollut 2 vuoden aikana pakoputki ja pari hehkua. Muuten laatupeli.
- hyvä mersu
Mesemies kirjoitti:
Ittellä tuonti1991 mersu 300 diesel ei peinintäkään ruostetta. ajettu mittarin mukaan 250tkm. Ei mikään linkku. Tyytyväinen olen ollut. Pientä remonttia ollut 2 vuoden aikana pakoputki ja pari hehkua. Muuten laatupeli.
Voisin kirjoittaa saman tyyppisen tarinan. On näitä ok. autojakin näissä tuontiautoissa ja mittarilukemat kohdillaan. Toisiin voi luottaa, kaikkiin ei. Yleistääkään ei voi.
- Fjddd
Kokeileppa tarkastaa millä mittarilukemalla auto on tullattu. Tyhmä mutta ahne kauppias trippaa auton vasta veroilmoituksen jätön jälkeen. Tyhmimmät ennen ja jälkeen verotuksen.
- neuvotteliaj
Vaadi kaupanpurku, selvitä onko tullattu millä kilometreillä, missä huoltokirja leimatttu. Se että onko kilometreillä väliä ei kuulu sulle, vie kosla takaisin tai vaadi hyvitystä 7000 jolloin auto olisi nettohintainen 300 tonnia ajettu.
- Aluttajakusiamies
Kertoisitko paikan / liikeen mistä ostit.
- Automyyjä
Joppariliike veti hyvät rahat välistä ja tuskin saat mitään korvauksia!!!!
- Taxisuhari
Tossa juttelin Vehon pikahuoltopäivystäjän kanssa, että koko ajan saavat olla tekemisissä Saksan tuontivehkeiden kanssa, missä mittarilukema on eri planeetalta, kuin todelliset kilometrit.
Asiakas on äimänkäkenä, kun 200d mersusta on esimerkiksi automaattilaatikko hajonnut n. 120tkm kohdalla ja räikeimmissä on todelliset kilometrit ollut lähemmäs 300t.
Saksan tuonneissa kannattaa myös huomioida/yrittää selvittää, missä se on ollut käytössä. Maalla olleella autolla on todennäköisesti ajettu enimmät kilometrit moottoritiellä ja kun rajoituksia ei ole, niin voimansiirto on yleensä valmis 200tkm kohdalla ja remonttihinnat alkaa Mersun kohdalla n. 5000€.- Fjddd
Pösilö! Miten voimansiirto hajoaa 200tkm kohdalla johtuen moottoritiellä ajosta, kerrotko ihan omin sanoin?
- Meneppäs itseesi.
Taxisuharikin kyllä tietää jos taxi-alalla touhuaa, että SUOMESSAKIN RUUVATAAN mittaristoja, erityisesti paljon ajavilla taxisuhareilla hyvinkin tunnettu ja yleinen kikka.
Ajetaan huoltoväli (x2) auto kyllä huolletaan säännöllisesti, mutta jokatoinen huolto tarkoittaa -15000km mittarista pois.
Eli jokatoinen huolto merkitään kirjoihin, joka toisella otetaan huoltovälin verran pois mittarilukemasta.
Näin saadaan kolmen vuoden kuluttua myydessä n.200tkm mittarilukema ja täysi huoltohistoria, autolla vaan on ajettu 300tkm...
- Saksassa asunut ...
"moottoritiellä ja kun rajoituksia ei ole..."
Eikös tuo nyt ollut ihan kirjoittajan omin sanoin kerrottu?
Koetapa ajaa joka päivä moottoritietä ilman rajoituksia nappi laudassa. Kyllä siinä lämmöt nousee ja automaattilaatikon öljyt huutaa hoosiannaa. Hyvin on jos mersun laatikko tuota 200 tkm kestää. - Fjddd
Ei ole rajoituksia, mutta liikennevirta vetää noin 140km/h:n vauhdilla. Ja noi ns. premiumautot nyt sattuu olemaan sellaisia, että välitykset ovat "rappeimmillaan" tuossa puolentoistasadan huitteilla. Esim Mersun pikkudiesel koneilla ei manuaali vaihteistolla oikein voi eikä kannata käyttää 6-vaihdetta muualla kuin kesäisellä moottoritiellä ja automaatteihin tehdään "optimointeja" että vääntökäyrät saadaan sopimaan kieltolan alhaisille rajoituksille.
Millä vi..n moottoritiellä voit ajaa nappilaudassa ja vaikka voisitkin joskus polkaista lusikan pohjaan niin Mersu vain tykkäisi siitä. Kokeile vaikka omalla akalla:) ei se siitä rikki mene. - Taxisuhari
Ruuhka-aikoina suomenkin moottoriteillä mennään alle rajoitusten, mutta jos olet käynyt paikan päällä, niin ruuhka-aikojen ulkopuolella ei paljon olla vasemman puoleisilla kaistoilla sillä 140 km/h.
Jos sinua askarruttaa automaattilaatikoiden optimointikäyrät, niin kysy ihmeessä keneltä asiantuntijalta tahansa, miten esimerkiksi automaattivaihteisto eroaa manuaalivaihteistosta, kun mennään moottorin suorituskyvyn äärirajoilla. - maalaisgyntteri
Onko sillä 200tkm ajetulla maalais-Gyntterin Mersulla vedetty koko ajan lappu lattiassa? Ja jos on niin onko siihen vaihdettu toinen laatikko ja sen merkiksi laitettu matkamittari nollille? Siinähän oli 120 tkm mittarissa ja todellinen ajomäärä 300tkm.
Tässä videolla Gyntteri ajaa normi työmatkaa päivittäin
.http://www.youtube.com/watch?v=fFdZyN57TFo
Joutuuko ko. auton voimansiirto jotenkin lujille Saksan motarin norminopeuksilla (130-160km/h) - BMW mies_
Saksasta tuodut autot on pääsääntöisesti paremmassa kunnossa kun vastaavan ikäinen suomi auto, auton varustelusta puhumattakaan.
- Paremmat tiet ja järkevämmät rajoitukset
- halvemmat huoltohinnat
- ei suolaa!!
Toki mittari ruuvatut on asia erikseen, jos ei ole varaa uutta Saksalaista premiun autoa ostaa niin kannattaa hakea Saksasta. Japanin riisikipot on tietty asia erikseen.- BMW mies_
Niin ja vaihdelaatikosta vielä, ne ei todellakaan mene paskaksi saksan motarilla ajamisesta. Enemmän ne kaupunki ajossa kärsii, senhän nyt sanoo järkikin.
- suolaa suolaa enemmä
Saksassa levitetään kylläkin enemmän suolaa teille kuin suomessa. Tosin Saksa on isompi maakin.
- Kylpee tiesuolassa
Sakemannit ne vasta on kovia suolaamaan teitä. Eiköhän jo unohdeta tuo kaunis suomalaisten tuontiautokauppiaiden keksimä myytti siitä, että saksassa ei suolata teitä:
http://www.ethiopianreview.com/news/8689
- Taxisuhari
Olen nyt tarkoittanut ihan tarkalleen ottaen, että kun automaattivaihteisella autolla ajetaan auton suorituskyvyn rajoilla moottoritienopeuksissa, niin automaattivaihdelaatikko on en ensimmäinen, mikä laukeaa premiumluokan autosta. Se perustuu ihan siihen yksinkertaiseen tosiasiaan, että mitä lujempaa mennään, niin sitä kovemmat öljynpaineet vaihdelaatikossa on.
Päätän omalta osaltani keskustelun tähän, koska en ole alan erityisasiantuntija.
Jokainen voi selvittää ja saada faktapohjaisen vahvistuksen väittämälleni lähimmästä merkkikorjaamosta. - leevijalepotuoli
Yhyhyyy!!! Voinko purkaa kaupan" voii perrkkeleeee! No joo.. THOTAKAIT voit purkoo, suat vielä jätskitötterön joo!
Vitu n neropatti. ReiluVille - veneen jälki järvess
Mittareita veivataan kaikkialla..jälki sinne kyllä' jää jos sitä on tehty joten olkaa kaikki huoleti.
- määmy
Periaatteessa sinulla pitäisi olla autokorjaamon virallinen toditus siitä, että autolla on ajettu enemmän mitä mittari näyttää.
Toisaalta, kilometrit kuuluisi tarkastaa ennen tuontiauton myymistä.
Ensin yhteys myyjään, mikäli ei tule sovintoa, yhteys kuluttaja-asiamieheen.
Tuo 100 tkm tekee muutaman tonnin arvonalennuksen. Bensa autoihin pätee arvioilta 18000tkm vuosi, mutta omassa onkin jo 30tkm vuosi
- KVG, KVG
Hae Googlella "käytettyauto kaupan peruminen" jos alla olevat Kuluttajaviraston sivulle johtavat linkit eivät mene läpi sensuurista.
http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=b41b292b-2ff8-431f-8d4f-2da434789fd7
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/virhe-autossa/autossa-olevan-virheen-hyvitys/ - 4 tuonut
Nuo Saksan tuonnit ovat arveluttavia mutta kun hommaa mersun tai muun Japanista niin sielä ei ruuvailla kun ei tarvitse ajavat niin vähän.
- Pöljä
Kuka vitun pöljä menee edes ostamaan tuonti autoa.
Ostajan vika.- voi voi
Niitä suomessa rakennettuja on niin hemmetin vähän.
- Aivot narikassa?
voi voi kirjoitti:
Niitä suomessa rakennettuja on niin hemmetin vähän.
Voi voi... Jonkun pitäisi taas kyllä vähän miettiä että mitä kirjoittelee. Ehkei niitä uusia autoja suomessa rakennetakkaan paljoa mutta kyse ei ollutkaan mistään uusista autoista vaan käytetystä tuontiautosta.
- narikkaan jäivät!
Aivot narikassa? kirjoitti:
Voi voi... Jonkun pitäisi taas kyllä vähän miettiä että mitä kirjoittelee. Ehkei niitä uusia autoja suomessa rakennetakkaan paljoa mutta kyse ei ollutkaan mistään uusista autoista vaan käytetystä tuontiautosta.
Rakennetaanko Suomessa käytettyjä tuontiautoja!!
- Voi herran jestas...
narikkaan jäivät! kirjoitti:
Rakennetaanko Suomessa käytettyjä tuontiautoja!!
Lukemisen ymmärtäminenkin on sallittua. Että lauseet niinku pitäs osata lukea lauseina eikä yhdistellä niitä omassa pienessä päässään... et kannattaa ottaa ne aivot sieltä narikasta... Mutta tämähän tietysti on liikaa vaadittu jo tuon ensimmäisen viestin perusteella mietittynä.
- selviö
Päivänselvä asia että kaupan purkuun on oikeus jos autolla on ajettu enemmän kuin myyjä on ilmoittanut, kun kerran huollossa on nähty todelliset kilometrilukemat. Mukana seurannut huoltokirja on siinä tapauksessa väärennös, josta voidaan maalaisjärjellä ajatellen tuomita väärennösrikoksesta.
- mazdisti
Mää oon ajanu mazdalla jo puolimiljoonaa kilsaa ja hyvin se vetää vielä. joskus vanhaan kannattaa luottaa, vai liekö mulla joku "maanantai-versio" ;)
- Notta sovitahan
Avaus on valetta, koska kuvassa seisoo nuorempi ja EVIC-tietokoneella varjstettu auto.
Onko avaaja kenteis suomalainen autokauppias, joka valheillaan koettaa edistää liikkeessään seisovien DIESEL-autojen menekkiä?
Älä leiki vajakkia, koska olet oikeesti sellainen!
ps, aika paska nimimerkkisi on, ja avauksesi ilmoitettu eteenpäin, dorka- !!
Taitaa taas yksinäinen uusi vuosi ahdistaa kun pitää tuota skeidaa tänne syytää enemmän kun laki sallii.
- Audi on
Suomikauppiaalla toosi hyvä ostoaa... Ite ostin joskus Porista ja mittarissa vähän km ja hauskan oloinen tuttu myyjä möi sen minulle. Jonkin ajan kuluttua alkoi ongelmatmm. Imusarjan tiivistevika ja ajettu n. 300 000 km vaikka myyjä esitteli huoltokirjan sun muut ja auto hyvännäköinen. Siis miten suomikauppias eroaa ryssästä
1a jos tänäpäivänä katselee autoliikkeiden tarjontaa niin siellä vasta tuontiautoja on!!!
Että ostaa mistä vaan niin arpapeliä se on. - selvä pyy
Kaupan kohteessa on olennainen virhe ja se oikeuttaa kuluttajasuojalain perusteella kaupan purkuun ja vahingonkorvaukseen aiheutuneista kuluista.
- ¤&%¤%¤&)/)/("%!#%"!%
EI...EI....EI..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
- jupujupupupu
Elä i-k-i-k-u-u-n-p-ä-i-v-ä-n-ä !!!!!!!
- jopa8
Tuttu myi A6 Audinsa pois, mittarissa reipas 300tkm, pari viikkoo meni ni autoliike myi samaa autoa 100tks vähemmillä kilometreillä...
- ja meneppä rosikseen
Kannattaa ohittaa se kuluttajan neuvonta ja kuluttaja suoja ja
soittaa myyjälle ja sen jälkeen haastaa lakimiehen välityksellä käräjille.
13 000 € ylittää jo törkeän petoksen joten eiköhän hän purkuun suotu.
Vaadit rahasi takaisin JA korjaamolla käynti sekä taxikulut.
Saa aika iso liike olla jos ei jännitä kun on haaste niskassa,
jos suotuvat vedät haasteen pois.Kuluttaja asimiehellä ei ole
mitään painoarvoa mihinkään suoraan vaan rosikseen. - nainen29v
Jossain auto ohjelmassa joskus oli aihe jossa selvitettiin auton historiaa, paremmatkaan lukulaitteet sitä ei selvitä, mittareista otetaan surutta kilsoja pois ja mihinkään ei jää merkintää.
KALLISHAN TUO ON VÄHÄN OLLUT ITSE OSTIN AUTON LATVIASTA
VUOSIMALLI 2007 AJETTU 53 TUH. DIESEL HYVIN ON RUISKUT
PELANNUT,HINTA ALLE KYMPPITONNIN.- oletpas pöljä
Oletpas sinä pöljä, kirjoitustaidottomuuden lisäksi.
- URBAANILEGENDAA!
HÖPÖHÖPÖ!!!
Tämä on yksi URBAANILEGENDOISTA tällä alalla:
"Samassa kone lyötiin johdon päähän, jolloin auton mittarilukema nähtiin ohimennen ja se olikin yli 100tkm. enemmän mitä mittari väitti."
KERRO JA TOTEENNÄYTÄ, ETTÄ TUOLLAINEN IHMELAITE ON OLEMASSA JA MISSÄ SELLAINEN ON!?
SIIS LAITE, JOLLA AUKOTTOMASTI VOIDAAN TOTEEN NÄYTTÄÄ MITTARILUKEMAN OLEVAN JOTAIN MUUTA KUIN TODELLINEN!
Kiitos.
Ja jos joku korjaamo tmsv. ammattilainen herää vastaamaan, niin sitten vaan yhteystietoja sinne koneen ääreen, jolla voi kilometrit luotettavasti oikeiksi tai vääriksi todentaa, niin asiakasvirtahan kasvaa huimaksi ja tiliä tulee jatkuvalla syötöllä, kun muutaman kympin/tarkistus veloittelette.
Kirjoitit myös:
"Autossa oikein hienosti tehty huoltokirja kilometreineen ja korjaamojen leimoineen."
TÄMÄN MUKAAN ON MYYJÄKIN TOIMINUT =EI MITÄÄN SYYTÄ PURKAA KAUPPAA!- BMW-INPA
Onneksi kaikki huijarit ja jobbarit ei asiaa vielä usko, muttaa uudemmissa autoissa kilometrimäärä on tallennettu useaan eri paikkaan moottorinohjausjärjestelmässä. Mittarissa lukeva arvo on vain yksi niistä ja helpoiten väärennettävissä.
Mene mihin tahansa merkkiliikkeeseen ja pyydä heitä lukemaan testerillä moottorin muisti. Enkä nyt tarjoita jobbarilta löytyvää halpaa OBD-lukijaa. Maksaa liikkeestä riippuen 50-100€.
Lisäksi järjestelmästä löytyy tiedot moottorin käyttämästä polttoainemäärästä ja muutama muu arvo joiden perusteella voi km voi päätellä vaikka huijari olisi osannut nollata kaikki km-mittarit.
Jos km-määrä ei selviä ja kaikki arvot taas näyttää nollaa, sellainen auto kannattaa kiertää kaukaa koska sitä on varmasti sormeiltu. - URBAANILEGENDAA!
BMW-INPA kirjoitti:
Onneksi kaikki huijarit ja jobbarit ei asiaa vielä usko, muttaa uudemmissa autoissa kilometrimäärä on tallennettu useaan eri paikkaan moottorinohjausjärjestelmässä. Mittarissa lukeva arvo on vain yksi niistä ja helpoiten väärennettävissä.
Mene mihin tahansa merkkiliikkeeseen ja pyydä heitä lukemaan testerillä moottorin muisti. Enkä nyt tarjoita jobbarilta löytyvää halpaa OBD-lukijaa. Maksaa liikkeestä riippuen 50-100€.
Lisäksi järjestelmästä löytyy tiedot moottorin käyttämästä polttoainemäärästä ja muutama muu arvo joiden perusteella voi km voi päätellä vaikka huijari olisi osannut nollata kaikki km-mittarit.
Jos km-määrä ei selviä ja kaikki arvot taas näyttää nollaa, sellainen auto kannattaa kiertää kaukaa koska sitä on varmasti sormeiltu.Toki tiedän, että lukema tallentuu useaan eri paikkaan.
Älä nyt pölvästinä pidä.
BMW:ssä ainakin 7-8 paikkaa, MB:ssä samoin ja muillakin merkeillä useampiakin paikkoja.
Kysyinkin:
SIIS LAITE, JOLLA AUKOTTOMASTI VOIDAAN TOTEEN NÄYTTÄÄ MITTARILUKEMAN OLEVAN JOTAIN MUUTA KUIN TODELLINEN!
Merkkiliikkeen (on niitä hei muillakin...) laitteella pääsee useampaankin paikkaan tarkistamaan mittarilukeman, vaihteiston kulkeman ajomäärän ym.ym.
Mutta; jos esim. vaihteisto onkin vaihdettu (enemmän ajettuun, mutta ehjään) niin tuo lukupiste ilmoittaakin vaihteiston "mittarilukeman" eikä sillä ole auton mittariston näyttämän lukeman kanssa mitään tekemistä ja näinollen auto on myyty rehellisellä mittarilukemalla ja huoltokirjalla.
Jos, kuten aloittajan tapauksessakin on, autoliikkeellä on huoltokirja mittarilukemasta, niin aikalailla tekemätön paikka on tuota muuksi vääntää.
Toki tiedän, että huoltokirjojakin Puolassa, Latviassa jne. tehdään "tilauksesta" mittarilukemiin sopiviksi, mutta autoliike joka on tällaisen eteenpäin myynyt ja on sen myös sellaisena (tietämättään) ostanut/maahantuonut, ei ole vastuussa mahdollisesta väärentämisestä saati muustakaan petoksesta.
Siitä vaan jäljittämään mitä-missä-milloin ja kuka-missä-miten on väärennöksen tehnyt. Jos auto on vaikkapa Saksassa ollessaan myös Puolassa piipahtanut "huollossa", niin sieltä vaan syyllistä metsästämään.
Oli miten oli, niin kukaan ei voi käsi raamatulla vannoa käytetyn auton, ei "Suomi" eikä "Saksa, Puola, Viro, Latvia, Ranska, Italia" -autonkaan kilometrilukemaa 100% oikeelliseksi.
Paras mihin kukaan pystyy (myös tässä tapauksessa liike tehnyt parhaansa) on uskoa luotettavanoloiseen huoltokirjaan ja senmukaiseen mittarilukemaan.
OSTAJAN TEHTÄVÄ ON ENNEN OSTOPÄÄTÖSTÄ (halutessaan, jos epäilyttää) TEHDÄ HALUAMANSA TARKISTUKSET JA MITTAUKSET JA OSTOPÄÄTÖS tai OSTAMATTA JÄTTÄMISPÄÄTÖS VASTA SITTEN. - URBAANILEGENDAA!
BMW-INPA kirjoitti:
Onneksi kaikki huijarit ja jobbarit ei asiaa vielä usko, muttaa uudemmissa autoissa kilometrimäärä on tallennettu useaan eri paikkaan moottorinohjausjärjestelmässä. Mittarissa lukeva arvo on vain yksi niistä ja helpoiten väärennettävissä.
Mene mihin tahansa merkkiliikkeeseen ja pyydä heitä lukemaan testerillä moottorin muisti. Enkä nyt tarjoita jobbarilta löytyvää halpaa OBD-lukijaa. Maksaa liikkeestä riippuen 50-100€.
Lisäksi järjestelmästä löytyy tiedot moottorin käyttämästä polttoainemäärästä ja muutama muu arvo joiden perusteella voi km voi päätellä vaikka huijari olisi osannut nollata kaikki km-mittarit.
Jos km-määrä ei selviä ja kaikki arvot taas näyttää nollaa, sellainen auto kannattaa kiertää kaukaa koska sitä on varmasti sormeiltu.Ja hei.
Meilläkin, ja ihan sitten pikkuliikkeessä, on Auto-Com testeri (ei mikään satasen OBD, taitaapa olla ohjelmistoineen rapiat 5000euroa ja siihen muutamia lisävarusteita ja pistokkeita päälle yht. 7000euron pakkaus) jolla näkee jos vaikka mitä, mutta mittarilukemia ei tuokaan osaa lukea.
Eikä myöskään osaa niitä väärentää... ettei jää nyt kysymyksenä ilmaan roikkumaan.
Ihmeellistä, että tämä urbaanilegenda aina pompsahtaa "varmana tietona" esille. Ainakin ne BMW ja MB -merkkiliikkeet, joissa olen autoja käyttänyt tutkimuksissa juurikin mittarilukemien vuoksi, eivät ole 100% varmuutta uskaltaneet antaa eivät oikeellisuudesta, saati sitten mahdollisesta "väärennöksestä".
Että edelleenkin toistan:
...jos joku korjaamo tmsv. ammattilainen herää vastaamaan, niin sitten vaan yhteystietoja sinne koneen ääreen, jolla voi kilometrit luotettavasti oikeiksi tai vääriksi todentaa, niin asiakasvirtahan kasvaa huimaksi ja tiliä tulee jatkuvalla syötöllä, kun muutaman kympin/tarkistus veloittelette. - kyllä kyllä
Siitä en tiedä, mutta kyllä kone voidaan pajalla käyttää ja katsoa kuluminen. Venoista ja ketjuista etc. Kyllä näistä rätinki on paljonko kuluu ja kestää ihan kuukausien tarkuudella ,et siekään niin untamo ole,
ettet nää esim. venasta jos pystyt vertaamaan tulkin kanssa paljonko
on uusi ja paljonko vanha.
Sama puristuksissa etc.
Ohan noita tapoja. - Ei poista vastuuta
URBAANILEGENDAA! kirjoitti:
Toki tiedän, että lukema tallentuu useaan eri paikkaan.
Älä nyt pölvästinä pidä.
BMW:ssä ainakin 7-8 paikkaa, MB:ssä samoin ja muillakin merkeillä useampiakin paikkoja.
Kysyinkin:
SIIS LAITE, JOLLA AUKOTTOMASTI VOIDAAN TOTEEN NÄYTTÄÄ MITTARILUKEMAN OLEVAN JOTAIN MUUTA KUIN TODELLINEN!
Merkkiliikkeen (on niitä hei muillakin...) laitteella pääsee useampaankin paikkaan tarkistamaan mittarilukeman, vaihteiston kulkeman ajomäärän ym.ym.
Mutta; jos esim. vaihteisto onkin vaihdettu (enemmän ajettuun, mutta ehjään) niin tuo lukupiste ilmoittaakin vaihteiston "mittarilukeman" eikä sillä ole auton mittariston näyttämän lukeman kanssa mitään tekemistä ja näinollen auto on myyty rehellisellä mittarilukemalla ja huoltokirjalla.
Jos, kuten aloittajan tapauksessakin on, autoliikkeellä on huoltokirja mittarilukemasta, niin aikalailla tekemätön paikka on tuota muuksi vääntää.
Toki tiedän, että huoltokirjojakin Puolassa, Latviassa jne. tehdään "tilauksesta" mittarilukemiin sopiviksi, mutta autoliike joka on tällaisen eteenpäin myynyt ja on sen myös sellaisena (tietämättään) ostanut/maahantuonut, ei ole vastuussa mahdollisesta väärentämisestä saati muustakaan petoksesta.
Siitä vaan jäljittämään mitä-missä-milloin ja kuka-missä-miten on väärennöksen tehnyt. Jos auto on vaikkapa Saksassa ollessaan myös Puolassa piipahtanut "huollossa", niin sieltä vaan syyllistä metsästämään.
Oli miten oli, niin kukaan ei voi käsi raamatulla vannoa käytetyn auton, ei "Suomi" eikä "Saksa, Puola, Viro, Latvia, Ranska, Italia" -autonkaan kilometrilukemaa 100% oikeelliseksi.
Paras mihin kukaan pystyy (myös tässä tapauksessa liike tehnyt parhaansa) on uskoa luotettavanoloiseen huoltokirjaan ja senmukaiseen mittarilukemaan.
OSTAJAN TEHTÄVÄ ON ENNEN OSTOPÄÄTÖSTÄ (halutessaan, jos epäilyttää) TEHDÄ HALUAMANSA TARKISTUKSET JA MITTAUKSET JA OSTOPÄÄTÖS tai OSTAMATTA JÄTTÄMISPÄÄTÖS VASTA SITTEN.Se että myyjäliike olisi ollut vilpitön, niin ei poista siltä sitä vastuuta minkä kuluttajansuojalaki määrää. Eli on korvaus velvollinen hinnan alennuksen muodossa tai mahdollinen kaupan purku jos selviää, että kilometrit eivät ole aidot.
- kyllä kyllä ja ei ei
kyllä kyllä kirjoitti:
Siitä en tiedä, mutta kyllä kone voidaan pajalla käyttää ja katsoa kuluminen. Venoista ja ketjuista etc. Kyllä näistä rätinki on paljonko kuluu ja kestää ihan kuukausien tarkuudella ,et siekään niin untamo ole,
ettet nää esim. venasta jos pystyt vertaamaan tulkin kanssa paljonko
on uusi ja paljonko vanha.
Sama puristuksissa etc.
Ohan noita tapoja.Höpö ja höpsis.
100tkm ja 200tkm ajettujen autojen venttiilien kulumisesta ei voi päätellä, kumpi on kumpi.
Ei myöskään täälläkin "varmana tietona" välillä esitetyistä ratin kulumisista tmsv.
Käyttäjiä ja käyttötapoja on niin kirjava joukko... yksi ajelee pakkasessa kylmänä kaasu pohjassa ja huolettomasti huidellen 100tkm, toinen lämpimästä tallista varovaisesti sipsutellen 200tkm.
Takaan, että 100tkm ajetussa kaikki kulumiset koneessa ja sisustassakin on rumemmat, kuin tuossa siististi ajellussa puolet enemmän ajetussa.
Onhan noita tapoja. Käyttötapoja.
EDELLEENKIN:
En vielä ole sellaista laitetta nähnyt, jolla mikään korjaamo tai merkkiliike voisi aukottomasti mittarilukeman vääräksi (tai oikeaksikaan 100%) todistaa.
...jos joku korjaamo tmsv. ammattilainen herää vastaamaan, niin sitten vaan yhteystietoja sinne koneen ääreen, jolla voi kilometrit luotettavasti oikeiksi tai vääriksi todentaa, niin asiakasvirtahan kasvaa huimaksi ja tiliä tulee jatkuvalla syötöllä, kun muutaman kympin/tarkistus veloittelette. - Mikä asiantuntija!
kyllä kyllä kirjoitti:
Siitä en tiedä, mutta kyllä kone voidaan pajalla käyttää ja katsoa kuluminen. Venoista ja ketjuista etc. Kyllä näistä rätinki on paljonko kuluu ja kestää ihan kuukausien tarkuudella ,et siekään niin untamo ole,
ettet nää esim. venasta jos pystyt vertaamaan tulkin kanssa paljonko
on uusi ja paljonko vanha.
Sama puristuksissa etc.
Ohan noita tapoja.Tjaa. Ammattilaisia on moneen lähtöön. Möin loppuun ajetun autoni (hinta satasia) yksityishenkilölle, jolla oli mukanaan merkkiliikkeen korjaaja asiantuntijana. Auton todelliset viat jäivät löytämättä, mutta asiantuntija löyisi muutamia sellaisia vikoja joita autosa ei tosiasiallisesti ollut.
- poks
no lisätään nyt sitten tähän yksi kommentti autojen uus tuonnista,ei koske kaikkia tuojia,kokemus myös rehdistä tuojasta,mut jos tuotatatte autoja saksasta,älkää missään nimessä ottako miestä nimeltä MATTI SEPPÄ,täys huijari,tai sit sokee,kun ei tuo mitä pitää,eikä osaa tarkastaa autoja,tässä tapauksessa olis kuluttaja asia miehelle asiaa,mut olkoon,ei tuo mulle enää mitään
- LAKI LUKE
TÄMÄN MUKAAN ON MYYJÄKIN TOIMINUT =EI MITÄÄN SYYTÄ PURKAA KAUPPAA!
HÖPÖ HÖPÖ!- URBAANILEGENDAA!
Toteennäytäppäs laite, jolla voi aukottomasti todistaa kilometrit ruuvatuksi.
Kiitos.
Sitten näytät lakipykälän, jonka mukaan liike olisi velvoitettu kaupanpurkuun, jos vaan asiakas päättää väittää mittarilukemaa väärennetyksi, ilman pitäviä todisteita ja vieläpä huoltohistoriaa vastaan.
Kiitos. - jhgfdfgh
URBAANILEGENDAA! kirjoitti:
Toteennäytäppäs laite, jolla voi aukottomasti todistaa kilometrit ruuvatuksi.
Kiitos.
Sitten näytät lakipykälän, jonka mukaan liike olisi velvoitettu kaupanpurkuun, jos vaan asiakas päättää väittää mittarilukemaa väärennetyksi, ilman pitäviä todisteita ja vieläpä huoltohistoriaa vastaan.
Kiitos.Milläs todistat, että et itse ruuvannut mittaria? Kyllä asianajaja hoitaa sinut mennen tullen.
- URBAANILEGENDAA!
jhgfdfgh kirjoitti:
Milläs todistat, että et itse ruuvannut mittaria? Kyllä asianajaja hoitaa sinut mennen tullen.
Ei tarvitse todistella mitään.
Suomen Laissa on syyttäjällä näyttövelvollisuus.
"Syytön, kunnes toisin todistetaan."
Ja on niitä asianajajia autoliikkeilläkin; jopa ihan hyviäkin, juurikin näitä (turhia ja aiheettomia) riita-asioita päätyökseen hoitavia.
Osaatko muuten edes arvata, kuinka usein (%) se onkin autoliike, joka näissä riita-asioissa vetää pidemmän korren? Ja melkolailla mittavilla vahingonkorvaus,ansionmenetys-, haitanaiheutus- ja muilla mukavilla lisäkorvauksilla höystettynä.
Nimittäin suurinosa hoitaa virhetilanteet viimeistään kuluttaja-asiamiehen suosituksia mukaellen. Siis viimeistään; yleensä sovitellen asiakkaan kanssa, mutta jos asiakas on pässi, ei sovittelut onnistu.
Jos sitten mennään oikeusasteisiin saakka, on autoliike asianajajineen "konkari" näissä asioissa ja 99% varmuudella lähtee oikeuteen kun tietää voittavansa.
Ja voin taata, että asiakas maksaa... tonnin vika maksaa helposti 5000. Siihen kun vielä lisäilee mahdollisia solvauskirjoituksista tulevia vahingontuottokuluja, niin voidaan olla kymppitonnissa.
Oikeus ja kohtuus. Niin asiakkaalla, kuin myös autoliikkeellä.
- fgjhgtgjjyh
Kannattaa olla yhteydessä purkupoikiin, he purkavat autokauppoja sekä muita rakennuksia. http://www.joensuunrakennuspurku.fi/palvelut
- tuonti vai vienti
Joo helppoa kun heinanteko tuoda auto Suomeen eri kilometreilla...Toin Saksasta mersun jolla ajettu 80tkm tulliin ilmoitin 320tkm.Tuli tullimuija tsekkaa ja sano taallahan on lukema 80tkm...siihen sanoin et kieltaako laki vaihtamasta autoon varaosia? Lapi meni kun tullin pitas todistaa et ei olis ajettu niin paljon..Lopettakaa se viranomaispelko ja kusettakaa autontuonnissa niin valtiokin tekee.Vai olemmeko yhdenvertaiset muiden EU maiden kanssa?
- 11+16
mihin järki on joutunut ? jos isolla saksalaisella autolla on ikää 10 vuotta ja mittarissa n. 100 000 km ja huoltohistorian mukaan se on ollut vanhalla naisopettajalla käytössä saaressa ja silloinkin opettaja on ajanut vain sunnuntaina kirkkoon kun on ollut aurinkoinen sää. Kaikkia satuja ei pitäisi uskoa, mitä autoista kerrotaan... todellisuudessa vähän ajavat ostavat pikkuauton, koska ne on halpoja ja tämä koskee myös Saksalaisia. Isoilla autoilla ajetaan paljon ja Saksassa on maan tapa, että autoa myytäessä kilometrit ruuvataan sinne 100 - 200 000 km väliin 10 vuotta vanhossa autoissa. Ostajan tehtävä on arvata sitten ne oikeat kilometrit, onko autolla ajettu 300 tkm, 400 tkm vai 500 tkm ? Suomalaiset ovat hölmön maineessa Saksassa kun uskovat sokeasti näihin mittarilukemiin. Suomessa auton hintaan vaikuttavat olennaisesti kilometrit, vähän ajetut vanhat autot ovat kalliimpia ja kun liikkeellä on mahdollisuus tehdä hyvä tili mittaria ruuvaamalla niin tottakai asiakasta viedään kuin pässiä narusta(mittarin ruuvaminen on nykyjään helppoa kun sen voi tehdä tietokoneella)... petos on rikosnimike mittarihujauksessa, mutta kun tuomiot ovat pieniä ja rikoksen toteen näyttö hankalaa niin tämä on erittäin kannatavaa liiketoimintaa. Lisäksi kukaan ei halua ostaa 300 - 500 tkm ajettua autoa liikkeestä niin ainoa konsti myydä se seuraavalle asiakkaalle on vähentää kilometrejä, koska asiakas on tullut hakemaan vähän "ajettua" autoa. Katsokaapa autoliikkeiden ilmoituksia, kaikilla autoilla on ajettu vähän näin tietokoneaikana. Herääpi kysymys, että mihin ne yli 300 tkm ajetut autot joutuvat ? koska: romiksella niitä ei näy, eikä varaosapurkaamossa, ei jopparin autokaupassa, vai haituukohan ne mahdollisesti savuna ilmaan ??
- takuu loppui
Minä ostin pussihousumiehiltä halvan muka hyväkuntoisen auton.En ymmärrä auton tekniikasta mitään.Mutta tietokoneista kyllä.Auto osoittautui huonoksi lyhyessä ajassa,mm. kulutti paljon moottoriöljyä.Näin kauppalankojani tavaratalon parkkipaikalla ja halusin perua kaupan.Puukkoa alkoi esitellä.Silloin tajusin,että takuu lienee jo loppunut.Nyt auto on siellä,minne se kuuluu.Romiksessa.
- ei huijannu
Jos myynti ilmoituksessa lukee Mittari lukema xxx tai ajettu xxxkm, niin nehän on ihan eri asia.
Tuo mittari lukema ilmoitetaan yleensä, koska ei ole varmuutta todellisista kilometreistä, silloin ne voivat heittää, esim mittariston vaihto tehty jossain vaiheessa taikka kone on vaihdettu.
Jos myyjä varmana tietää, että sillä autolla on ajettu xxxkm ja mittaria ei ole ruuvattu, niin silloin hän voi myydä auton noilla ajteuilla kilometreillä. - huijattu
onko rinta-joupin autoja tervajoelta kokemusta on kauppa purettiin
- hah haa!
Ostakaa vaan halpoja autoja joppareilta joudutte vielä vankilaan huijauksesta.
- are
minulla menee vaimon kanssa hyvin,arvostan häntä enämpi kuin jotain rautaläjää.
- Peijooni
Jos hait itse Saksasta niin menee Saksan lain mukaan niin että onnea vain matkaan, tulet todella tarvitsemaan sitä.
- URBAANILEGENDAA!
Vastataanpa vielä asialliseenkin sävyyn, itse aloittajan kysymykseen.
Meillä sattunut vastaavanlainen vahinko myyjänä. Saksantuonti, ei huoltokirjaa (myyjäliikkeen piti kyllä toimittaa jälkikäteen/leasing-auto/merkkiliike Saksassa), mittarissa n.180000km. Auto tullattu tällä lukemalla ja verot maksettu tämän lukeman määräämällä suuruudella.
Mittarilukeman vahvistukseksi, ennen myyntiin laittoa, auto (AUDI) käytetty maahantuojan testereissä. Ei tulosta, tai ainakaan poikkeavaa tulosta jolla mittarilukema vääräksi tai oikeaksikaan olisi todistettavissa. Muutamia Saksassa tehtyjä merkkiliikkeen huoltoja toki saatiin poimittua, ei täydellinen historia siitäkään.
(Pyydetty lausunto kirjallisena; eivät uskalla vahvistaa puoleen eikä toiseen mitään; näyttäisi paikkansa pitävän, ehkä...)
OK.
Auto myyntiin ja myytykin hetkessä... edullisen halpaan hintaan.
Jälkikäteen asiakas "vinkuu" epäilevänsä mittarilukemaa. Ei muuta perusteluja kuin "kaverit sano et tuontiautoissa usein väärennetyt lukemat".
Haluaa hinnanalennusta tai kaupanpurkua.
Meillä "vain" tuo maahantuoja-merkkiliikkeen sanallinen vahvistus ja muutama tuloste huolloista (näkyy vain tehdyt merkkihuollot) , että myymässämme autossa heidänkin mukaansa oikeat metrit mittarissa.
Emme alenna jo maksettua hintaa (rahoitusyhtiölle jo "myyty" rahoitus) emmekä tietenkään pura kauppaakaan. Ei siihen mitään laillista perustetta.
Asian käsittely annettu osaltamme kuluttajasuojaviranomaisille (asiakkaan kanssa ei voinut enää suoraan keskustella kun meni v*ttuiluksi sieltäpäin...) ja heilläkään ei mitään syytä näillä faktoilla suositella edes hinnanalennusta, saati purkua.
Asia loppuunkäsitelty.
Edelleenkin peräänkuulutan sellaista laitetta ja osaajaa, joka aukottomasti kykenee mittarilukeman osoittamaan vääräksi. Tuossa ylempänä hieman isommallakin äänellä jo sanottuna... aukottomasti; joka siis pätisi myös oikeudessa tarvittaessa.
Jos auto tullattu oikealla lukemalla, huoltokirjakin olemassa, autoa myydään huoltokirjan ja mittarilukeman mukaisilla metreillä ja sitä ostaja ei ostohetkellä vääräksi osoita, on lainvoimainen kauppa syntynyt.
Sitähän ei noin vaan jollain "korjaamon laitteella ohimennen nähtiin" tai "kaverit sano" tai "musta-tuntuu" perusteluilla pureta. - Keke ja Maikkari
Minulla Renu. Uusi. Mittarit meni rikki kun oli ajettu monta tuhatta. Takuu auto.
Uusi mittari takuuseen. Uusi mittari näyttää vähemmän. Kenen vika?
Katso rengas. Jos kulunut, ajettu paljon!
Jos savua suuttimesta, on se pakoputki! - Ei pidä uskoa
Mitä kuvittelit ostaessasi 10 vuotiaan auton?
Mielestäni otit täysin tietoisen riskin ja hävisit.
Tottakai kannattaa yrittää saada jotakin hyvitystä asiasta, onnistui tai ei.
Vain uuden auton km voi 100% luottaa. 1-3 vuotiaissa vielä melko pieni riski. Sen jälkeen mennään kyllä täysin tuurilla.
Eroa en tee Suomi tai tuontiautotaustan perusteella. Mitä kalliimpi merkki, sitä vähemmän mittariin luotan. Takavuosina selvittelin jokusen isomman Volvon taustoja (Suomi autoja) ja useimmista km uupuivat. Se mikä vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, ei ole totta. - Joku kiva tyyppi
KÄYTÄ AUTO ENNEN OSTAMISTA AUTOTOHTORILLA, AINA!. LUE MUROPAKETTI !
- Toyotan mittarista..
Mulla meni vuoden vanhasta avensiksesta jokin tietokone joka sen mittarilukeman tallentaa (ja ilmeisesti paljon muutakin). Takuuseen tuli uus "tietokone" ja toyotalla tietysti huollossa laittovat. Laittoivat autoon vaihdettuun palikkaan mittaristossa olevat kilometrit ja kaikki taas niinkun pitääkin. Joten eiköhän niitä kilometrejä saa peukaloitua ja ohjelmoitua mittareista sekä kaikenmailman älybokseista ja muista tallennuspisteitä jos vaan on tarvittavat laitteet? Lienee jo uusimmissa autoissa pakko joka tallennuspaikan ilmottaa toisilleen samaa mittarin lukemaa ettei ala pukkaan jotain vikakoodia? Joku asentaja joka näiden kans on tekemisis vois vahvistaa/selventää? Vai onko kiellettyä eli vaitiolovelvollisuus? Ettei vaan tulis julki jotta näinhän helppoa se on? Ja voidaan hyvillä mielin väittää sen olevan "urbaanilegendaa"..
- mersu on auto
Asun täällä Sveitsissä, kaikki paskat autot lähtee vientiin, hyvistä ei luovuta. Tavalla tai toisella paskakin tekee kauppansa, vaikka sitten mittaria ruuvaamalla. Toisaalta käytetty auto Saksasta tai Sveitsistä on varmasti paremmassa kunnossa kun vastaava Suomalainen, ihmettelen pöljien mainoslauseita "aito suomiauto" sen pitäisi tipauttaa hintaa automaattisesti 60 pinnaa. Minun -99 Mersun pohjan päältä voisi auton nurinpäin ollessa vaikka syödä. Jos ostatte siis käytetyn näiltä suunnilta niin muistakaa että täällä lähetetään mielellään paskat vientiin joten yrittäkää olla ovelampia ja päästä kiinni markkinoihin joita mainostetaan paikallisille ja unohtakaa mobile-de kaltaiset paskan jako sivustot...
- tankki se on
Älä usko mainostajaa. Saksassa kylvetään enemmän suolaa tielle kuin suomessa.
- Keke ja Maikkari
Niin! Ei ostaa kakkaa! Ostaa takuu! Maksaa enemmän, mutta vähemmän.
Ei kannata olla tyhmä. Katsoo Ruotsiin, niin näkee viisaus.
Minäkin olin Sveitsissä ja tulin viisaaksi.
Missä muuten siellä olet?
Mitä söisit Mersun pohjasta? - joku teki työtä käsk
hei. historian saatossa on ollut niin paljon oikeusjuttuja näistä ns. saksan MB .stä. mittarissa on 200 tkm ja kun meet vaihdattamaan esim. ilmansuodatinta niin siellä on tarra et on ed. kerran vaihdettu 400 tkm kohdalla. mut toi nyt on jo oikea petos kun on veivattu se huoltokirja. tulisi selvittää onko se tehty saksassa vai suomessa? eli onko autoliikettäkin jyräytetty? kuka toi maahan sillä on oma vastuunsa! (mieti Hgin lentokentän taxeilla ajetaan vuodessa n. 60 tkm 3-vuoroon 5 v. ja auto ajettu 300 tkm). sovittele liikkeen kaa ja vaadi rahasi takaisin. tai ota yhteys poliisiin suoraan. PETOS! sitten selvitä millainen oikeusturva on kotivakuutuksessasi jos liike alkaa vastustamaan vaatimuksiasi. 0ta asianajaja jne. käräjille. 0ot vahvoilla. vielä yksi tosiasia. eräs merkittävä autokauppaketju ostaa (ostanut vuosia h-p- ja matk.autoja saksasta) ja jotkut matkanjärj. keksi alkaa järj. autonhakumatkoja sinne. no yksi miespä osallistui ns. valmismatkalle ja löysi sopivan menopelin. sille järjestettiin kyyti autonkulj.rekkaan ja kun siinä ei ollut rekisterikilpiä niin kuljetus oli sovittu rekassa määränpäähän suomessa. rekassa oli muut autot tämän em.autoliikkeen ja hänen autonsa. kuinka ollakkaan laivamatkan aikana oli tuo samainen 100 000 km tipahtanut hänenkin autosta pois!!!!!!!!!!!!
- tämä taas
On vuosia pyöriny satu täällä.
- URB...!
Tähän keskusteluun näyttää mahtuvan "tositarinoita" enemmänkin.
Ja h*levetin hyviä ja "varmoja" neuvoja.
Suurinosa kirjoittajista ei ymmärrä Suomen Laista mitään. Eikä ensisijaisesti tätä ongelmaa koskevaa kuluttajasuojalakia / virhevastuu käytetyn auton kaupassa.
No, se ja sama, eipä tässäkään ongelmassa ole itsellä centtiäkään kiinni... on vaan surku, että ihmiset yleensäkään kyselevät tällaisilla palstoilla apua ja avun taso on "musta tuntuu / kuulin kerran että..." tai "kaikki liikkeet huijaa" tai "oikeuteen vaan asianajajat hoitaa" ja vieläpä mitään Suomen Laeista tietämättömän korostuksella "olet vahvoilla".
Helppo se on huudella, mutta mitäs kun tämänkin keskustelun aloittaja häviää oikeudessa jutun ja saa (autonhinnan lisäksi) korvauksia ja kuluja maksettavakseen kymppitonnin?
Ollaanko sitten palstalla päivittelemässä että kaikki on Kataisen syytä? Tai Kreikan?
- markusjk
Uusissa autoissa oleva elektroniikka on verrattavissa kuin tietokoneissa. Tietokoneista kiintolevyltä pystyy tietoa palauttamaan vaikka miten ois formatoinu yms,, sama pätee näihin Uusiin autoihin että sieltä pystytään saamaan KAIKKI tiedot ylös.piste
- URBAANI...!
No, sitten vaan vastauksia ja linkkejä tähän:
"EDELLEENKIN:
En vielä ole sellaista laitetta nähnyt, jolla mikään korjaamo tai merkkiliike voisi aukottomasti mittarilukeman vääräksi (tai oikeaksikaan 100%) todistaa.
...jos joku korjaamo tmsv. ammattilainen herää vastaamaan, niin sitten vaan yhteystietoja sinne koneen ääreen, jolla voi kilometrit luotettavasti oikeiksi tai vääriksi todentaa, niin asiakasvirtahan kasvaa huimaksi ja tiliä tulee jatkuvalla syötöllä, kun muutaman kympin/tarkistus veloittelette."
Kiitos.
Vai oletko nörtti, joka tietää (kuten kaikki muutkin), että autoissa on tietokoneita ja antureita, mittareita ja jopa "salaisia mittareita", joista näkee jos-vaikka-ja-mitä?
Tiedän minäkin.
Ja jos luit kirjoittamiani (joitain omakohtaisiakin kokemuksia, kun myyntiauton "oikeellisuutta" on yritetty selvittää ENNEN MYYNTIINLAITTOA) niin kukaan ei 100%-varmuudella ainakaan vielä ole minulle vakuuttanut autojen mittarilukemista oikeata tai väärää tietoa.
Arvailuja kyllä, joitain epäilyjäkin, mutta ei 100% tietoa, jolla voisin myyntiauton kilometrit käsi raamatulla oikeiksi vannoa.
Tätä ei myöskään aloittaja voi oikeudessa vaaditulla tavalla vannoa.
Piste.
- kokoomuksen kallis
Jos kerran ASUNTOKAUPASSA sinua kusetetaan...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9390626
niin miksei AUTO-kaupassakin !
Sellaista on kokoomuslainen meininki !!! - jk
kylä van
- jk
kylä onnistuu kaupannpurku
- samaliike?
mistä ostit auton? kuulostaa niin tutulta liikkeltä..
- saksassa 12 v,töissä
Aika ikävä asia,mutta eipä tuossa voi mitään tehdä,kun ulkomailla noiden mittarien ruuvaaminen ei ole juurikaan kielletty millään lain pykälällä,harmittaahan se,mutta 10 vuotta vanha auto,niin kun lasket vuosittaiseksi kilometrimääräksi saksalaisille autoille vähintään sen 50 tuhatta km,niin sekin on vähän siellä,asuin saksassa aikoinaan ja kun baanalla ajoin paljon,niin kilometrejä tulee uskomattomanpaljon vuodessa,jos ajat liittymästä ulos väärässäkohdin,niin kun pääset smaan kohtaan takaisinpäin ,niin olet joutunut heittämään helposti sadankilometrin lenkin,itse ajin alkuaikoina pariinotteeseen harhaan ja harmitti,kun molemmat kerrat tuottivat lisäaikaa matkustamiselleni ,niin reilusti sen 60 minuuttia ja ostin siellä uuden auton itselleni ja vuoteen tuli väkisin 50tuhatta,vaikka työmatka ei niin kamala edes ollut,mutta kun nopeudet on kovia baanoilla,niin sitä ei huomaakkaan,kuika kilometrejä syntyy,itse asuin lähellä työpaikkaani ,joten matkaan meni 40 minsaa,niin kilometrejä tuli siinä ajassa melkein 140 kilsaa,joten jos 10 vuotiaan auton saksasta ostaa,niin ei sieltä saa oikein mistään alle 350 000 alta ajettua autoa,pitää olla uskomaton tuuri,jos semmoisen löytää,kaikkein ikävintä tuossa on rahasi menetys ja autostasi onkin suomessa vaikea päästä eroon,koska jokainen siellä käynyt ymmärtää,että 10 vuodessa ei ajeta mitenkään 15 000 vuodessa,mahdoton yhtälö.
- mr.DS
http://www.youtube.com/watch?v=b50I8HCJ3IQ&context=C3603ac4ADOEgsToPDskJSAmH6vJs7U2KKrYYpqMkW
"Character, like a photograph, develops in darkness."
Yousuf Karsh - oooji
Okei!! Ostin käytetyn auton Veholta ja myyjä kehui sen maasta taivaaseen, nyt ilmeni että auto on kolaroitu ja peltikorjattu samassa liikkeessä. Olisiko myyjän kuulunut mainita asiasta?? kolarista aiheutuen jäänyt esim. valon pesurit konetilaan jotka ruiskii lasinpesuaineet sinne!! mitähän muuta sieltä vielä löytyy,, onko mahdollista hakea kaupan purkua tai hinnan alennusta ??
- oooji
niin ja siis kaupasta on 1kk ja auto -06
- lihamestari lapista
jos ostat auton autoliikkeestä yrittäjänä firman nimellä olenko täysin lainsuojaton koska kuluttajavirastot käsittelee vain yksityisten ihmisten tekemiä kauppoja vai onko asia näin?jos joku osaisi antaa vastauksen olisin tosi kiittollinen tai neuvoja asian hoidon suhteen.ostin auton jossa oli lähes sakkorenkaat lisäksi talvirenkaat piti olla tosi hyvät no osasta renkaista puuttui lähes 20nastaa.cd-soitin on mutta ei pelaa,lohkolämmitin piti olla no eipä ollut,kuljettajan puolen ovi aukeaa vain sisäpuolelta,yksikään sisävaloista ei pala samoin peräkontissa,jakopää remontti edessä koska sanottiin että ei hätiä 50tuhatta saa vielä ajaa mutta kun vuodet tulee vastaan niin eikun remonttiin(529euroa)pirunmoista tärinää nopeudella 50-70km vetonivel tai alapallonivel remontti(400euroa)huoltokirjat ruotsiksi,vetotanko puuttui,osa katsastuksessa määrätyistä korjauksista jätetty korjaamatta(palaneita lamppuja,valosäätöjä)lisäksi piti olla siisti ja huollettu auto no öljyt vaihdettu joskus aikapäiviä vaihto 3000km:n päästä siivottessani ohjaamoa keräsin hiekkaa mattojen ja istuinten alta valehtematta 2kg.siis onko mitään viranomaista jonka puoleen voisi kääntyä tai mahdollista kaupan purkuun.kiitos sinulle joka voit ja haluat auttaa tässä asiassa(0405697031)
- 22
:D siis ihanko ostit auton silmät kiinni????
- rrrrrrrrrrrrrrhhh
Kuuleppas nyt Pentti H.
Kyllä se auto pitää tarkistaa ennen ostoa. Ostopäätös = auton hyväksyminen.
Tuollaiset viat ja ominaisuudet pitää ennen ostoa huomata ja jättää ostamatta tuollainen katiska...
Ja kyllä näin on; yrityksen ostaessa ei kuluttajasuojalaki ole voimassa.
Onneksi olkoon; kun nyt sinun autosi korjauttelet vioista kuntoon, niin sinulla saattaa olla hyvä auto pitkäksikin aikaa!
"siis onko mitään viranomaista jonka puoleen voisi kääntyä "
Kertomasi mukaan kyselisin jostain sosiaaliviranomaisilta saisitko itsellesi hommattua huoltajan ja itsesi holhoukseen?
- Väsynyt lukia
Eikös tän keskustelun aihe ollut AUTOKAUPPOJEN PERUMIS MAHDOLLISUUS, eikä vatipäiden kielioppi tai kilpailu kertomukset omista tuontiautoista.
V*****aa lukea ketjua kun ei oikeeseen aiheeseen viittaa kuin kolme ekaa viestiä joista nekin on jotain ympäri pyöreetää jossittelua ja spekulointia. FAKTAA NÄIHIN VASTAUKSIIN. Ketään jumankekka kiinnosta montako ZXL DTI HDTV Bemaria ja Audia ja Mersua ja Leksusta ootte sieltä lapin polttajilta tänne tuonu. PYSYKÄÄ AIHEESSA JA UNOHTAKAA SAIVARTELU JA EPÄ OLENNAISEEN PUUTTUMINEN.
LUkiHäriö Paranta,Voida. - ghhhhh
Kysy Hantta 66. Se osaa neuvoa miten kauppa puretaan.
Pääasiassa uhkailua ja tuomari mukana niin hoituu. Huudat ja valitat liikkeestä aina, niin tulosta tulee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3853253Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841322- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26965- 33857