Ikenessä kova patti leikkauksen jälkeen

mätäpatti?

Eli minulla on viisaudenhampaan leikkauksen jälkeen jäänyt suuhun omituinen kova patti. Hammas leikattiin vajaa 2 vko sitten, ei löytynyt mitään tulehdusta hampaasta. Muutoin tikit parantuneet, mutta tuollainen omituinen kova, ehkä puoli senttiä paksu möykky hampaan jättämän kolon vieressä. Minulla ei ole mitään kuumetta, kipuja tms.

Pitääkö tästä huolestua, vai jatkanko odottelua?

7

11077

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viiisuri

Veikkaisin, että on kudosnestettä.
      Mulle nousi iso kudosnestepatti leukaan suun ulkopuolelle, eikä ole vieläkään täysin laskenut, leikkauksesta reilu 3 viikkoa.

Kannattaa kysäistä leikanneelta lääkäriltä, jos ei ala laskea.

• mätäpatti?

Kiitos vastauksesta. Patti tosiaan on siis suun sisäpuolella, ja siinä näkyy tikin palasia edelleen. Kuitenkin syödessä helposti osuu ruokaa tuohon ikeneen ja silloin alkaa sattua. Ehkä käyn siis vielä lekurille näyttämässä ientä.

• sonjamaria

viiisuri, onko se sun patti jo laskeutunut? itselläni on nimittäin samanlainen ja olen ihmetellyt mikä se voisi olla. Antibiootteja on syöty jo 2 kuuria, eikä auta.

• hammaspeikkoo

sama homma täällä!

• Viisuriton

Hei mullakin on sellanen yläviirusin poiston jäljiltä! Tietääkö joku teistä mistä siinä on kyse ja pitäiskö tälle nyt sit tehdä jotain vielä? Kävin tää suussa jo yhden kerran hammaslääkärissä ja hän vaan vakuutteli, että toipuminen vie aikaa kun hammaskuoppaan oli jäänyt luu näkyviin ja siksi toipuminen pitkittyy. Mutta sittemmin on vaan kasvanut. Mitä ihmettä?

• mllkki

sen patti on verihyytymä ikenessä, tulee joskus poistosta. Mene lääkiin tekee viillon ikeneen ja poistaa hyytymän

• Anonyymi

Moi mulla sama juttu! Ikenen viereen viisurin poiston jälkeen sellainen kova kohouma. Ja luunsiru jääny. Pitäskö näyttää hammaslääkärille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      51
      863
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      63
      643
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      54
      629
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      562
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      29
      517
    6. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      4
      492
    7. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      468
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      66
      419
    9. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33
      415
    10. Jotenkin tunnen vahingoniloa

Tunnenpa vaan. Ei saisi, mutta väkisinkin tunnen.
      Ikävä
      32
      405
    Aihe