Ajattelin siirtyä käyttämään dieselin sijasta halvempaa polttoöljyä. Mitenköhän suuri riski on jäädä kiinni siitä? Luulisin että rahallinen säästö voittaa kiinnijäämisriskin ja jos joskus joutuisikin ratsiaan, niin kertynyt hyöty on varmasti suurempi kuin kovatkaan sanktiot.
Ei kiinnosta maksaa tälle yhteiskunnalle enää penniäkään ylimääräistä. Miten vaan pystyy välttämään veroja ja maksuja sen parempi. Ennen maksoin ihan mielelläni veroja, koska tiesin että rahat menevät tämän yhteiskunnan rakentamiseen ja hyvinvointiin, toista on nyt.
polttoöljyä autoon?
82
31039
Vastaukset
- Felisia
Läpinäkyvään astiaan viikoksi pihalle,väriaine katoo
- tietoa.
Mitenkä näyte otetaan, tankissa on ritilä ?
- mökäkuski
Ei muuten katoa enää vaikka pitäisit kuukauden astiaa pihalla.. Ennen oli ennen..
- Anonyymi
Olen ajanut 50 vuotta.
Näyte on otettu kerran.
Tulli on yleensä mukana -> sisämaassa vain jos joku käräyttää.
- Öljy-Olli
Maksu kiinnijäätäessä 330 € / päivä, max 20 päivää korotettuna 30 % koska ilmoitusta verottoman polttoaineen käytöstä ei ole tehty yhteensä 8580 euroa. Eli voitolle pääset jos ehdit ajaa 20000 litraa polttoöljyä ennen kiinni jäämistä.
- kyttia vain jussina
Itse olen ajellut vuosia, tosin asun maaseudulla joten riski jäädä kiinni on pieni. täälläpäin ei poliisia näy kuin korkeintaa jussina.
- paskaakos tässä
saatanan maajussi
- kpg1
valvova viranomainen taitaa olla näissäasioissa tulli.
Naapuri se kun kateuttaan ilmiantaa sinut, niin ei tarvitse autolla enää ajella, se kun käyttökiellossa siihen asti kunnes verot on kokonaan maksettu.
On näitä kilvettömiä Mersuja nähty nuilla pihoilla.. - PÖljy
Ei sitä kukaan käytännössä tarkasta. Kunhan et käy mittarilla tankkaamassa, ettei joku kyylä pääse selville asiasta. Tankkaa kotona säiliöstä sivullisilta piilossa. Ole hiljaa asiasta tietenkin, valita vaikka jatkuvasti suureen ääneen kalliista dieselistä, ettei kukaan arvaa. Kateus kun saa nääs kummia aikaan.
- Kakos Ei Rinnata
Mutta eikö herätä silloin huomiota se, ettei autoilija koskaan käy mittarilla tankkaamassa?
- Naapurit valvoo
Kakos Ei Rinnata kirjoitti:
Mutta eikö herätä silloin huomiota se, ettei autoilija koskaan käy mittarilla tankkaamassa?
Käytän traktorissa dieseliä ja tankkaan auton "pihasäiliöstä". Useammankin kerran on virkavalta käynyt tarkistamassa polttoaineen laadun. Naapurit pitää luonollisena että ajan polttoöljyllä koska tankkaan auton traktorisäiliöstä.
Eivät enää käy koska tietävät tilanteen. mutta joskus toteavat että nyt on taas tullut ilmianto siitä että käytän dieseliautossa polttoöljyä. - toimii!!
Niinp. Siinäs ostat kallista dieseliä, toteaa kateellinen tyytväisenä, kun aikasi asiasta rutiset.
- Miksi ihmeessä!
Kallein venäjällä tankkaamani diesel maksoi vain 83 senttiä litra!
- käyttäjä.
Muista sitten että lämmitysöljy ja moottoropolttoöljy on eri aineita.
Moottoripolttoöljy on hyvä ratkaisu.
Osta aine jostakin käteisellä ilman nimeä.- Ei enää
Vuodenpäivät on ainakin nesteellä ollut myynnissä enää vain moottorilaatua....myös lämmittäjille...
- varovasti
On hieman eroja, ei suuria, mutta uusiin dieselmoottoreihin ei kannata käyttää kesälaatuista lämmitysöljyä. Nk setaaniluku ei ole riitävä. Talvikäyttöinen lämmitysöljy onkin useinmiten juuri moottoripolttoöljyä eli se toimii. Kannattaa kuitenkin varmistua tästä myyjältä.
Ainakin Nesteen tarjoama talvikäyttöinen lämmitysöljy on juuri moottoripolttoöljyä.
Vanhat dieselit käyvät hyvin myös kesälaatuisella lämmitysöljyllä.
. - ???
varovasti kirjoitti:
On hieman eroja, ei suuria, mutta uusiin dieselmoottoreihin ei kannata käyttää kesälaatuista lämmitysöljyä. Nk setaaniluku ei ole riitävä. Talvikäyttöinen lämmitysöljy onkin useinmiten juuri moottoripolttoöljyä eli se toimii. Kannattaa kuitenkin varmistua tästä myyjältä.
Ainakin Nesteen tarjoama talvikäyttöinen lämmitysöljy on juuri moottoripolttoöljyä.
Vanhat dieselit käyvät hyvin myös kesälaatuisella lämmitysöljyllä.
.neste oil eikä varmaan mikään muukaan yhtiö ole tarjonnut pelkkää lämmitysöljyä nyt eikä vuosi sitten enää minkään laatuisena. kaikki laadut ovat moottoripolttoöljyjä eli värjättyjä dieseleitä.
- Anonyymi
Kun on rivipumppu ja perinteiset suuttimet kaikki palaa.
Löpö, diisseli, moottoriöljy ja esteröity ruokaöljy
- viherkommari
>>"Ennen maksoin ihan mielelläni veroja, koska tiesin että rahat menevät tämän yhteiskunnan rakentamiseen ja hyvinvointiin, toista on nyt. "
Mikä aiheutti muutoksen?
Ei diesel kallista ole jos ajaa oikeanlaisella kalustolla ja oikealla tavalla.
http://www.trafi.fi/ekoautoilu/saasta_ajoneuvoveroasi_ajotavalla - mv
vain moottoripolttoöljyä moottoriin, oli sitten uusi tai vanha. Lämmitysöljy ei sisällä polttoainejärjestelmän vaatimia voiteluaineita eli pitemmällä käytöllä ruiskutuspumppu tai -suuttimet leikkaavat kiinni. Siihen se säästö sitten hupeneekin.
- verotpois
Hulluhan se ajoi traktorilla pellolla verollisella.
Hyvä että vihdoin tajusit siirtyä verottomaan...... - 300d
Minun vanhassa röntässä on ollut "tuplatankki" jo toistakymmentä vuotta.
Alkuperäisessä tankissa on edelleen dieseliä, mutta varsinainen tankki jossa
löpöä sijaitsee peräkontissa.
Katsastukseen mennessä vähän jänskättää jos katsastusmies katsoo peräkonttiin.
Mutta mitäpä ne sieltä katsois...?
Peräkonissa oleva tankki on Opel Asconasta. B-malli eli takavetoisesta.
Se meni melkein "heittämällä" paikoilleen takapenkkejä vasten, joten
jäi viellä reilut takakonttitilatkin.
Huonona puolena vois sanoa että tankin tilavuus on vain 40 litraa.- Näyte pumpusta...
..mites, jos näyte otetaankin pumpulta? Multa on otettu kerran näyte vaan tankista, mutta eihän ne tullimiehet tyhmiä ole, nehän tietää nää kaksoistankit ja näytteen voi ottaa moottoriin tulevasta polttoaineesta.
- tankkinäyte otettu
Näyte pumpusta... kirjoitti:
..mites, jos näyte otetaankin pumpulta? Multa on otettu kerran näyte vaan tankista, mutta eihän ne tullimiehet tyhmiä ole, nehän tietää nää kaksoistankit ja näytteen voi ottaa moottoriin tulevasta polttoaineesta.
Täytyy olla vahva epäillys tuplatankista jos menevät pumpulta ottamaan.
Rutiininäyte otetaan tankista. - polliisi
tankkinäyte otettu kirjoitti:
Täytyy olla vahva epäillys tuplatankista jos menevät pumpulta ottamaan.
Rutiininäyte otetaan tankista.Rutiininäyte otetaan tankista..ei pidä paikkaansa.se otetaan pumpulta tai suuttimista.
- pumputi pumpussa vik
polliisi kirjoitti:
Rutiininäyte otetaan tankista..ei pidä paikkaansa.se otetaan pumpulta tai suuttimista.
polliisi puhuu paskaa , näyteotetaan tankista jos ei oo ritilää eessä . p.s kokemustaon katteelliset sukulaiset ilimotti ja vesiperän vetivät heko heko
- siihen sittn
polliisi kirjoitti:
Rutiininäyte otetaan tankista..ei pidä paikkaansa.se otetaan pumpulta tai suuttimista.
loppuu matkanteko jos commontrailissa availlaan suuttimia, ei pidä enää liitokset kerran avaamisen jälkeen..ei saa tiiviiksi tienpäällä..
- Helppo linjasta
tankkinäyte otettu kirjoitti:
Täytyy olla vahva epäillys tuplatankista jos menevät pumpulta ottamaan.
Rutiininäyte otetaan tankista.Yleensä löytyy helppo paikka järjestelmästä näytteen ottoa varten. Ilmiannoissa aina tutkitaan mahdollisimman läheltä korkeapaine/ruiskutuspumppua - ruiskutuspumpulle siirtopumpulta lähtevä linja on usein riittävän varma näytteenottopaikka.
- virkamies.
Helppo linjasta kirjoitti:
Yleensä löytyy helppo paikka järjestelmästä näytteen ottoa varten. Ilmiannoissa aina tutkitaan mahdollisimman läheltä korkeapaine/ruiskutuspumppua - ruiskutuspumpulle siirtopumpulta lähtevä linja on usein riittävän varma näytteenottopaikka.
Jos näytteen otto perustuu ilmiantoon on aika helppo tapa ottaa selvää mitä ainetta moottorissa käytetään, nimittäin Kaikissa diesel moottoreissa on ns. paluulinja tankille joka kierrättää koko ajan ylijäämä polttoainetta ruiskutusjärjestelmältä takaisin tankkiin.
niin että mitens tuon peittäminen onnistuu kaksoistankki herrat?
Tankin paluulinjan putken voi irroittaa vaikka moottorin käydessä niin moottori jatkaa käyntiään "tosin en suosittele".
Näytteen otto tuolta putkelta on helppo, ei muuta kun putki irti ja näytepullo moottorilta tulevalle putkelle moottori käyntiin, noin puoli minuuttia ja meillä on pullossa ainetta taatusti sen verran että väri näkyy.
Aina on varmat konstit vaan ei ole kapasitettia. - Tulli.
polliisi kirjoitti:
Rutiininäyte otetaan tankista..ei pidä paikkaansa.se otetaan pumpulta tai suuttimista.
Rutiininäyte otetaan tankista aivan, tämän kaltaisia näytöksiä järjestetään muutama kerta vuodessa eripuolilla maata.
POLLIISI ei sitten sitä näytettä yleensä ota, senhän varmaan kaikki tietävätkin. - naurava kostaja
virkamies. kirjoitti:
Jos näytteen otto perustuu ilmiantoon on aika helppo tapa ottaa selvää mitä ainetta moottorissa käytetään, nimittäin Kaikissa diesel moottoreissa on ns. paluulinja tankille joka kierrättää koko ajan ylijäämä polttoainetta ruiskutusjärjestelmältä takaisin tankkiin.
niin että mitens tuon peittäminen onnistuu kaksoistankki herrat?
Tankin paluulinjan putken voi irroittaa vaikka moottorin käydessä niin moottori jatkaa käyntiään "tosin en suosittele".
Näytteen otto tuolta putkelta on helppo, ei muuta kun putki irti ja näytepullo moottorilta tulevalle putkelle moottori käyntiin, noin puoli minuuttia ja meillä on pullossa ainetta taatusti sen verran että väri näkyy.
Aina on varmat konstit vaan ei ole kapasitettia.On siinä tullin virkamiehillä tekemistä, kun autonasentajakin kiroaa tuollaisten putkien availut, lientä valuu käsille ja maahan aina, liitokset jää vuotamaan, vanhemmissa hajoavat.
Sen vuoksi teenkin nimettömiä ilmiantoja jatkuvasti, yleensä itse valtion virkamiehiä kohtaan, muutaman poliisinkin siviiliauto on ratsattu, naapureiden myös, jos en niistä muuten pidä, jos diiseliautoilija käyttätyy typerästi liikenteessä, teen siitäkin kirjelmän ja ilmiannon löpöllä ajelusta. - virkamies.
naurava kostaja kirjoitti:
On siinä tullin virkamiehillä tekemistä, kun autonasentajakin kiroaa tuollaisten putkien availut, lientä valuu käsille ja maahan aina, liitokset jää vuotamaan, vanhemmissa hajoavat.
Sen vuoksi teenkin nimettömiä ilmiantoja jatkuvasti, yleensä itse valtion virkamiehiä kohtaan, muutaman poliisinkin siviiliauto on ratsattu, naapureiden myös, jos en niistä muuten pidä, jos diiseliautoilija käyttätyy typerästi liikenteessä, teen siitäkin kirjelmän ja ilmiannon löpöllä ajelusta.Niin ja taas puhui kokemuksen ja tiedon syvä rintaääni. useista autoista paluulinjan putki löytyy polttoaineuodattimen kannesta/ polttoainesuodatimen päältä ja joudutaan avaamaan aina kun suodatinkin vaihdetaan.
- naurattaa
virkamies. kirjoitti:
Niin ja taas puhui kokemuksen ja tiedon syvä rintaääni. useista autoista paluulinjan putki löytyy polttoaineuodattimen kannesta/ polttoainesuodatimen päältä ja joudutaan avaamaan aina kun suodatinkin vaihdetaan.
Niinpä niin ja taas puhui kokemuksen ja tiedon syvä rintaääni, sinun äänelläsi ja täyttä pskaa. Koetko sen olevan joku etu, kun paluulinjan putki löytyy polttoainesuodattimen kannesta ja polttoainesuodattimeen pääsee joissakin autoissa käsiksi vain auton alta, kannen ollessa yläpuolella.
- virkamies.
naurattaa kirjoitti:
Niinpä niin ja taas puhui kokemuksen ja tiedon syvä rintaääni, sinun äänelläsi ja täyttä pskaa. Koetko sen olevan joku etu, kun paluulinjan putki löytyy polttoainesuodattimen kannesta ja polttoainesuodattimeen pääsee joissakin autoissa käsiksi vain auton alta, kannen ollessa yläpuolella.
nyt ei äkkiä tule kovin montaa diesel autoa volvon lisäksi joissa polttoainesuodatin sijaitsisi auton alla, ja volvossakin löytyy paluulinjan putket aivan helposti konetilasta.
- geenus on kuulassa
Saattavat tarkistaa varoituskolmion, mut harvoin katsovat.
- Dieselasentaja
virkamies. kirjoitti:
nyt ei äkkiä tule kovin montaa diesel autoa volvon lisäksi joissa polttoainesuodatin sijaitsisi auton alla, ja volvossakin löytyy paluulinjan putket aivan helposti konetilasta.
Eipä kuule onnistu nykyautoista enää näytteenotto paluuletkuista ilman ongelmia. Paluuletkun irrottaminen aiheuttaa monien uusien autojen lähes välittömän sammunmisen ja käynnistys on oma operaatio. Tullin miehet eivät varmasti mene irrottamaan paluuletkuja.
- kunniallisesti nafta
Tulli. kirjoitti:
Rutiininäyte otetaan tankista aivan, tämän kaltaisia näytöksiä järjestetään muutama kerta vuodessa eripuolilla maata.
POLLIISI ei sitten sitä näytettä yleensä ota, senhän varmaan kaikki tietävätkin.Joo, noita "näytölsiä" järjestetään EU:n vaatimuksesta pari kertaa / vuosi. Ja jokaisessa poliisipiirissä. Siinä on mukana tulli ja polliisi. Tankista ottivat multa. Mutta ei hätää oikialla naftalla ajelen. Tosin yks kaveri on vanhalla Mitsulla, löpö-pakulla ajanu jo kohta 10vee, silläkin on kaksoistankki. Mutta mahtais tarkastuksessa tuo oikia nafta olla jo melkoista tervaa?
Jos on asiat nääs niin, että ei oo mitään menetettävää, voi ihan hyvin ajaa löpöllä. Kun sakkojakaan ei enää tartte linnassa istua.
- Kerran ratsattu
Käyhän se teknisesti dieselmoottoriin autossa... vaan ne sanktiot sitten, en suosittele. Pienikin määrä näkyy ratsiassa, jos on joskus tankannut Mopö:ä.
Normaali verollinen diesel, mitä asemilta myydään ei maksakaan niin paljon,että alkaisin käyttämään halvempaa moottoripolttoöljyä, riski jäädä kiinni on kuitenkin aika suuri ja maksut tulee sen verran suuria, että ei kannata.
Pari kaveria on narahtanut poltiksen käytöstä, toiselta meni uuden omakotitalon hinta siinä leikissä n. 200000€ nykyrahassa ja toiselta 15000€. Yleensä dieselautoilijalla on omaisuutta, eli talonnurkkaan käy vouti kiinni ellet maksa. - verovelvolinen
Niin jos kaikki maksaisi veronsa niinkuin kuuluu, ei verot kovia olisikaan, Mutta mutta , kun näitä luusereita on jotka ei maksa, vaan rehelliset joutuu sitten maksamaan nää luusereittenkin veroja.
- Autoilja Lampinen
Hehehheee IDIootti. Ei ne verot koskaan maksamalla lopu. AIna puuttuu ja tulee tarvetta lisäverottaa. Yhteiskunnan rahan tarve on pohjaton.
Pelkurit ja köyhät maksaa verot.
Jos jokaisella olisi kompetenssia olla maksamatta veroja niin maa olisi täynnä verokiertolaisia.
Toisilla vain ei ole mahdollisuutta olla maksamatta. Niin kuin esim. meillä yrittäjillä.
Me voimme mukavasti kiertää veroja....
Tai maksaa sen verran kuin katsotaan kohtuulliseksi. - riekeli
Verot ja maksut kovenee, vaikka jokainen maksaisi puolet tuloistaan ja omaisuudestaan veroa. Valtion kirstu on pohjaton ja pöhöttynyt byrokratia ja turha virkamiesarmeija vaatii uhrinsa.
Lisäksi meillä on elätettävänä suuri loisien joukko -en tarkoita ilman omaa tahtoaan työttömänä olevia, tai vanhuksia, tms. ja sitten on vielä ulkomailta tulleet ja vielä tulevat uudet sosiaalitoimen asiakkaat.
Suomessa on myös suuri joukko Virosta tulleita työttömiä nauttimassa suomalaista sosiaaliturvaa, lapsilisiä, yms. etuisuuksia, fakta juttu muuten.
Eikä siinäkään vielä kaikki: Suomen veronmaksajat pitävät pinnalla taloudellisesti jopa muitakin valtioita omansa lisäksi, esimerkiksi Kreikkaa ja muita on jonossa.
Eli kyllä veronmaksajien rahoille aina käyttöä löytyy, tuskin tulee sellaista tilannetta että jotain veroa tai maksua alennettaisiin huomattavasti, saati poistettaisiin kokonaan. Pieniä kosmeettisia alennuksia kyllä tehdään ihmisten rauhoittamiseksi, mutta se varastetaan toisessa paikassa tuplamaksuna. - noin vaan
riekeli kirjoitti:
Verot ja maksut kovenee, vaikka jokainen maksaisi puolet tuloistaan ja omaisuudestaan veroa. Valtion kirstu on pohjaton ja pöhöttynyt byrokratia ja turha virkamiesarmeija vaatii uhrinsa.
Lisäksi meillä on elätettävänä suuri loisien joukko -en tarkoita ilman omaa tahtoaan työttömänä olevia, tai vanhuksia, tms. ja sitten on vielä ulkomailta tulleet ja vielä tulevat uudet sosiaalitoimen asiakkaat.
Suomessa on myös suuri joukko Virosta tulleita työttömiä nauttimassa suomalaista sosiaaliturvaa, lapsilisiä, yms. etuisuuksia, fakta juttu muuten.
Eikä siinäkään vielä kaikki: Suomen veronmaksajat pitävät pinnalla taloudellisesti jopa muitakin valtioita omansa lisäksi, esimerkiksi Kreikkaa ja muita on jonossa.
Eli kyllä veronmaksajien rahoille aina käyttöä löytyy, tuskin tulee sellaista tilannetta että jotain veroa tai maksua alennettaisiin huomattavasti, saati poistettaisiin kokonaan. Pieniä kosmeettisia alennuksia kyllä tehdään ihmisten rauhoittamiseksi, mutta se varastetaan toisessa paikassa tuplamaksuna.peräkompulaan toinen tankki.. jos näyte otetaan ruiskutuspumpulta, se pitää ottaa asennuksessa huomioon.
- Furfural
Väriaineen hävittäminen läpinäkyvässä astiassa pihalla seisottamalla ei riitä. Pitäis saada myös veroaine jotenki häipymään ja sepäs onkin jo tieteellisempi juttu.
- evo iv.
Ei kannata kikkailla kun on bensaa syövä Mitsu Evo.
- Nyt riitti.
Samma täällä tämä lähetys apu mennyt liian pitkälle Urpilainen Ja Katainen Lopettakaa pelleily.
- mitäsattuu+?????????
Furfural ei tiedä asiasta, Mikä veroaine .Punanen väri on se joka TULLIN liuskan värjää
- mustaamagiaa
no entäs jos värjää sen mustaksi?
- Tunnistinaine
Polttoaineen värjäysaine on ihan eri aine, kuin se verottajaa varten oleva tunnistinaine.
Vuosien mittaan on ollut useitakin eri värisiä moottoripolttoöljyjä markkinoilla. Ainakin vihreää ja sinistä sen luonnollisen värisen lisäksi olen tankannut käyttämiini työkoneiden tankkeihin. Tunnistinaine on furfuraali ja se ei värjää polttoöljyä pätkääkään, vaan se näkyvä väriaine on eri ainetta. Furfuraali värjää testiliuskan punaiseksi riippumatta siitä minkä väriseksi polttaine on värjätty. Ilmeisesti sen väriaineen lisäyksen suhteen ei olla kovinkaan tarkkoja, koska aika usein tulee dieselin väristä polttoöljyä, eli väriaine puuttuu mutta furfuraalia on aina ollut tunnistinaineena. - kdbkdb
Tunnistinaine kirjoitti:
Polttoaineen värjäysaine on ihan eri aine, kuin se verottajaa varten oleva tunnistinaine.
Vuosien mittaan on ollut useitakin eri värisiä moottoripolttoöljyjä markkinoilla. Ainakin vihreää ja sinistä sen luonnollisen värisen lisäksi olen tankannut käyttämiini työkoneiden tankkeihin. Tunnistinaine on furfuraali ja se ei värjää polttoöljyä pätkääkään, vaan se näkyvä väriaine on eri ainetta. Furfuraali värjää testiliuskan punaiseksi riippumatta siitä minkä väriseksi polttaine on värjätty. Ilmeisesti sen väriaineen lisäyksen suhteen ei olla kovinkaan tarkkoja, koska aika usein tulee dieselin väristä polttoöljyä, eli väriaine puuttuu mutta furfuraalia on aina ollut tunnistinaineena.eikös tuo furfuraali ole jo kiellettyä ainetta. nykyisin taitaa olla itseasiassa keltaista tuo merkkiaine ja siihen päälle normaali punainen väri. tuolla väriaineella tosiaankaan ei ole mitään merkitystä, mutta pitäähän löpön punaista olla kun se sitä aina on ollut.
- yellow 124
kdbkdb kirjoitti:
eikös tuo furfuraali ole jo kiellettyä ainetta. nykyisin taitaa olla itseasiassa keltaista tuo merkkiaine ja siihen päälle normaali punainen väri. tuolla väriaineella tosiaankaan ei ole mitään merkitystä, mutta pitäähän löpön punaista olla kun se sitä aina on ollut.
Mitään estettä ei mielestäni furfuraalin käytöllekään ole. Muualla Euroopassa käytetään jotain muuta merkkiainetta ja suomessa on merkkiaine vaihdettu samaan aineeseen. Olisikohan nimeltään joku "euromarker 124" ja "solve yellow 124" ja jotain muitakin nimiä käytettäneen. Oikea kemiallinen nimikin jostain varmaan löytyy. Nykyinen tunnisteaine on keltainen, kun furfuraali on värittömästä keltaiseen. Edelleenkään polttoaineen väriaine ei ole virallinen polttoaineen tunnistusaine, vaan väriaine ja tunnisteaine ovat eri aineet.
Asian hallitseva voisi kirjoittaa lisää nykyisestä polttoöljyjen tunnistusaineista.
- kyttiä jokapaikassa
verottaja on jo selvittänyt aloittajan IP-osoitteen !!
- Dieselin omistaja
Mutta onneksi sitä naftaa vielä myydää ja pia ei tuu ko tuttuja vastaa
- Suomi on P------tä
Verottaja ei tutki polttoaineita,ja tullin on saatava rysänpäältä kiinni.Aika harvinaisia polttoainekokeet en silti suosittele
- Urpå
Mistä näitä urpoja oikein tulee..? Pistää nyt ystävällisesti hetkeksi perseelleen ja pohtii edes yhden nortin verran asian vaikuttimia. Aika pieneen on jääneet kansa- tai peruskoulun opit jos kuvittelee, että polttoaine- tai muitakaan veroja kiertämällä pystyy luomaan jokin henkilökohtaisen suojakupla, jonne ei yllä vilu eikä nälkäi.
Kukin voi myös ihan vapaasti miettiä, mistä verovaroin katetusta etuudesta on valmis luopumaan, kun kerran veroihin sijoittaminen ei innosta. Kakaroitten koulun voi aina pistää omasta pussista, tai jättää kunnallisen terveydenhuollon väliin ja mennä suosilla suoraan mehiläiseen. Ai niin, Kela ei sitten korvaa käynnistä mitään, kun ei ole millä korvata. Hankeen sammunut känniääliö saa kuolla ihan rauhassa, kun ei ole juuri poliiseja poimimassa porukkaa pahnoille. Eikä työkkäristä putoa lorttia siinä iloisessa tapauksessa, että työmaalta tulee kenkää. Niin etää puree ruohoa vaan, jos sattuu pihassa kasvamaan.
Tietenkin voi pistää kaikki ikävyydet taka-alalle ja pistää säästetyt eurot kunnollisen maasturin hankintaan. Se saattaa jopa olla pikku pakko, kun tiestön ylläpitämiseen ei ole varoja. Niin, ja kolikkopussi kannattaa pitää mukana koko ajan, kun pelkästään tullitiet ovat kohtuullisessa kunnossa.
Joku fiksu sentään totesi tuolla aiemmin, että jos kaikki hoitaisivat hommansa asiallisesti, olisi kaikkien verokuorma selkeästi köykäisempi. Tuntuu vaan olevan h***n vaikea tajuta noinkin simppeli juttu, kun aika menee kaikennäköisten mottipäisyyksien säätämiseen.- verovelvollinen
Hmmm. Mistähän verovaroin katetusta etuudesta olisin valmis luopumaan? Voisin esimerkiksi luopua suosiolla siitä ilosta että saan maksaa kaikenlaisiin eurooppalaisiin rahastoihin ja järjestöihin kuulumisesta. Ikävä kyllä veroeurojani menee niihin. Olisin myös valmis luopumaan katukuvaamme rikastuttavasta, mutta veronmaksajille erittäin kalliiksi tulevasta monikulttuurifasismista -en kuitenkaan ole rasisti.
- Fellu ?????????????
Minä voisin luopua 150: STÄ KANSANEDUSTAJASTA ja heidän avustajistaan varmaankin 50:ntä riittäis jos ne oli työmaallansa
- Kohta poistuu
Joo, ajakaa löpöllä kun vielä ehditte. Kohta sitä ei enää saa, vaan tupa lämpiää myös dieselillä, samoin kulkee traktorit.
- Öljykuski
Ei ole enää olemassa "tupaöljyä". Nykyään kaikki moottoripolttoöljyä. Oli sitten Neste, TB, Seo tai Neot (St1, ABC..) Eli löpö = diesel. Väriaine vain erona.
Ja kuulemma pohjoisessa suosittuja nuo tullin tarkastukset. Etelämpänä harvinaisempia. En ole itse kuullut yhdenkään auton tankin verollisen aineen tarkastuksesta.- Öljykuski
Tähän vielä lisäten, esimerkiksi Turun Pansion Teboilin jakeluterminaalista tulee samasta lastausvarresta diesel ja polttoöljy. Väriaine sekoittuu mukaan, kun lastataan PÖ. Eli samaa tavaraa siis.
- öljykuski 2
Öljykuski kirjoitti:
Tähän vielä lisäten, esimerkiksi Turun Pansion Teboilin jakeluterminaalista tulee samasta lastausvarresta diesel ja polttoöljy. Väriaine sekoittuu mukaan, kun lastataan PÖ. Eli samaa tavaraa siis.
pansiossa en ole käynyt, mutta kuulostaa tuo yhteisvarsi vähän oudolta. haminassa on yhteisvarsia eri diesel, mopoöljy ja bensalaaduille mutta ei yhtään diesel/pö vartta. samoin on myös porvoossa punaisille omat vartensa. miten on tuo tuotteen värjääminen käytännössä toteutettu? eihän siinä muuta ongelmaa ole kun ei sais jäädä yhtään punasta putkeen lastauksen jälkeen. ilmeisesti se lopettaa värin antamisen hyvissä ajoin ennen esiasettelun täyttymistä että varmasti on varressa kirkas tavara.
- vasikoita maa täynnä
12v. ajanut dieselillä eikä kertaakaan ole polttoainetta tarkastettu.
Taitaa ainoa riski olla että joku käräyttää kun näkee että tankkaat löpöä.- Höpön Löpö
10 vuotta ajanut LÖPÖLLÄ ei kertaakaan tarkastettu eikä puhallutettu.
- reissumies666
5 vuotta ajannut löpöllä,per vuosi 100 000 km. Eikä ole ollu mitään ongelmia,yö aikaan vaan 200 litran tynnyriin tavaraa kylmäasemalta ja omalla tontilla pitäny niin ei ole kukaan vahingossakaan päässy tutkimaan mitä tynnyrissä on.Ja huom muistakaa tankata pimeän aikaan ja katsokaa ympärille ettei kukaan näe.Kateelliset naapurit ne pahimpia on.!
- Captain in charge
Kiitos vihjeestä. Laitetaanpas yövuorolaiset tarkkailemaan tankkaamisia.
- Lisä tankki
Tavaratilaan ja 3-tie venttiilit ja lisäputket piiloon kuskin penkin alle. jottavoi vaihtaa oikeat litkut pumpulle ja paluu puolelle tarvittaessa. Pölttö-öljy vaan rupee oleen jo
niin kallista sekin, että ei siinä enää niin isoa tiliä tee. Säästoä se on pienikin säästö.- Anonyymi
Jos aikoo ajaa polttoöljyllä se on saatava ilmaiseksi,muuten siinä ei ole mitään järkeä. Eli maarakennusurakoijan säiliöstä tai jostain työkonevaltaiseltä yrittäjältä työpaikkaetuna ,toisi sanoen varastamall
,
- sauna3
NO NYT RISKI ON NOIN 99 % KU LAITOIT TÄN NETTIIN VALOPÄÄ!! kERRO SETÄ SINISILLE TERVEISIÄ KU TUOVAT PARIN TONNI VEROLASKUN POSTILAATIKKOON ;)
- pelkällälöpölläajele
Mitä jos vanha dieselmersu on jonkun puliukon nimissä ja ratsiassa oot vaan palauttamassa autoa omistajalle? Vois ajaa kaikki jäteöljytkin mitä nurkista löytyy, leimat ja verot maksais kun poliisi tutkaa rekisteritietoja.
Liian hankalaa tehdä tankkeja ja kuumotella poliiseja, jotenkin pitäisi olla "syyntakeeton".- ilmaista ajoa jo 10v
Olen jo vuosia ajanut täysin ilmaiseksi. Käyn soramontuilla ja kaivuutyömailla illan ja yön kähmässä tankilla. Ei tarvi kuin puurarhaletku (paksu sellainem on nopee). Tankit työkoneissa korkealla. Putken yläpää työkoneen tankkiin ja alapäästä kunnon imaisu niin auton tankki täyttyy nopeammin kuin huoltoasemalla. Kerran huollossa kuittasi tuttu huoltomies että oli muuten värillistä polttoainetta kun dieselsuodattimen vaihto. Kuittasin vaan ettei sitä nykypäivänä oikeen ota selvää mistä mittarista tankata ;).
- ilmaista ajoa jo 10v
ilmaista ajoa jo 10v kirjoitti:
Olen jo vuosia ajanut täysin ilmaiseksi. Käyn soramontuilla ja kaivuutyömailla illan ja yön kähmässä tankilla. Ei tarvi kuin puurarhaletku (paksu sellainem on nopee). Tankit työkoneissa korkealla. Putken yläpää työkoneen tankkiin ja alapäästä kunnon imaisu niin auton tankki täyttyy nopeammin kuin huoltoasemalla. Kerran huollossa kuittasi tuttu huoltomies että oli muuten värillistä polttoainetta kun dieselsuodattimen vaihto. Kuittasin vaan ettei sitä nykypäivänä oikeen ota selvää mistä mittarista tankata ;).
Jatkoa edelliseen.
Ei muuten kukaan huomaa mitään. Työkoneissa (kaivurit & pyöräkuormaajat) kun on 300-400l tankit kun sieltä 70l häviää. Ei paljon mittarit heilahda. Ja kusit vaihtuu jne..
Joskus otan 2 30l kanisteria mukaan ja täytän ne samalla imaisulla. Tankkaan niistä kotipihalla, kanisterit auton katolle, imaisu ja taas on tankki täynnä.
Homman kun on oppinut niin ei tule ainetta suuhun/vaatteille. Aluks oli vähän säätämistä. Kirkas letku on paras. Biltemasta saa kirkasta paksua letkua, kannattaa ostaa noin 3 metriä niin voi ottaa isostakin kaivurista suoraan tankkiin.
Onhan siinä riskinsä jäädä kiini,sitten kun jää kiini hinta on mahtava,sakkojen keralla, voi menettä autonsa sakon suuruuden vuoksi.
riekeli- Zäpmies
Meillä on kamera sekä yksi tai useampi mies vahtimassa polttoaine pyttyjä.Hyvin huomaamattomasti.Moni on jäänyt kiinni ja ilmoitus tehdään aina tulliin sit vasta poliisille.Tulli ottaa omansa ja poliisin kautta työnantaja saa omansa takaisin.Mukava tallaisen työntekijän hakea töihin.Vähissä on.Lähetän terveiset tässä Perhoon,mukava maksaa 2auton verot.Tuli kalliit l.piirakat
- kxr4
Jonkinlaisen teorian mukaan ihmisten ja eläinten ero on moraalissa. Onkohan sitä eroa olemassa?
- maksakaa kreikkaan
Mitä sillä on väliä kun luottotiedot jo aikoja sitten menneet sinne ne lisämaksut menee ulosoton listaan muiden jatkoksi.
- uuno
Löpöllä menee edelleen.Vain urpot maksaa verot...
- Lareko
Taas tein ilmoituksen polttoöljyllä ajajasta.Ois Kokkolan suunta tällä kertaa.
- valtio hoivaa......
"Taas tein ilmoituksen polttoöljyllä ajajasta.Ois Kokkolan suunta tällä kertaa."
Mitä väliä, kun kriminaali on ollut koko ikänsä kriminaali. Suomessa KAIKKIEN kannattaa alkaa kriminaaliksi. Leipä pöytään automaattisesti, ja katto päällä lopun ikää, kunhan muistat uusia rikoksesi säännöllisesti. Helppoa eikö? - valtio hoivaa...
Jäi vielä lisäämättä, että ILMAISEN(valtion kustantaman) asianajajankin saa kaupan päälle.......
Mikäs meillä kriminaaleilla on ollessa......... - Anonyymi
Oon jo kymmeniä vuosia löpöl ajanu heh valtiota huijannut luuserit
- Anonyymi
Asutko maalla, tankkaatko jostain säiliöstä? Miettinyt kanssa polttoöljyyn siirtymistä, mutta asun kerrostalossa ja en tiedä mistä tuota kannattaisi hommata??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asutko maalla, tankkaatko jostain säiliöstä? Miettinyt kanssa polttoöljyyn siirtymistä, mutta asun kerrostalossa ja en tiedä mistä tuota kannattaisi hommata??
Näillä hinnoilla käytän polttoöljyä.
Ei ole enää poliiseja testaamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asutko maalla, tankkaatko jostain säiliöstä? Miettinyt kanssa polttoöljyyn siirtymistä, mutta asun kerrostalossa ja en tiedä mistä tuota kannattaisi hommata??
Pitää todellakin asua maalla ja pihassa olla oma farmisäiliö polttoöljylle (traktorin tankkaukseen). Tankkauskin autoon pitää tehdä yöllä ettei kukaan naapuri tai ohikulkija näe, koska lähes aina kärähtää polttoöljyn käytöstä kun joku tekee ilmiannon poliisille (tiellä tutkitaan harvoin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869