Sevastopol vie voiton. Maailman mahtavin linnoitus jossa oli ehkä sen aikaisen maailman parhaimpia järeimpiä tykkejä. Sanotaan että Mansteinin ansiota mutta tiedä tuosta. Mitä mahtavaa Stalingradissa oli. Pelkkä rauniokasa ja rotanloukku jonne Hitler meni sen takia koska luuli sitä kautta katkaisevansa Volgalta muun Neuvostoliiton huollon.
Sevastopol vs Stalingrad
9
120
Vastaukset
- kurpan muna
koska luuli sitä kautta katkaisevansa Volgalta muun Neuvostoliiton huollon.
S-gradin valtaaminen oli vain yksi niitä Hitlerin hulluja päähänpistoja, aivan älytön. Saksahan oli Volgalla S-gradin pohjoispuolella eli Volga oli jo poikki. Kuten myös S-grad oli saarrettu joten kaikki sen kautta kulkevat maaiyhteydetkin olivat poikki. Tosin talvella ei Volgaa liikennöity koska se oli vahvassa jäässä, ainakin puoli metriä vahvassa.
Järjetöntä touhua koko sen valtaushurmos mutta mitäpäs järkevää Hitler olisi päättänyt koko sodan aikana.- Tavallisen kahjuja
oli kenraalitkin kun ei uskaltaneet kertoa että liekö nyt ihan briljantti ajatus tunkea suurella vaivalla kapeahkossa kiilamuodostelmassa Volgalle kun eritoten eteläpuolelle syntyy satojen kilometrien mittainen vaikeasti suojattava sivusta kohden autiota ei-kenekäänmaa-aroa. Tosin Paulus oli niin tossukka ja tampio että tuskin edes ymmärsi, kunhan teki mitä käskettiin.
- röövim naulous
Tavallisen kahjuja kirjoitti:
oli kenraalitkin kun ei uskaltaneet kertoa että liekö nyt ihan briljantti ajatus tunkea suurella vaivalla kapeahkossa kiilamuodostelmassa Volgalle kun eritoten eteläpuolelle syntyy satojen kilometrien mittainen vaikeasti suojattava sivusta kohden autiota ei-kenekäänmaa-aroa. Tosin Paulus oli niin tossukka ja tampio että tuskin edes ymmärsi, kunhan teki mitä käskettiin.
Nooh eipä se sen kummempi ollut Pauluksen edeltäjäkään von Reichenau. Ei sinänsä että tämä kuudennen armeijan urhoollisuutta vähentää.
- Kirjansa lukenut
Hitler halusi Stalingradin, koska se kantoi Stalinin nimeä. Pitäisikö ehkä lukea hieman tarkemmin sotahistoriaa.
- kurpan muna
Pitäisikö ehkä lukea hieman tarkemmin sotahistoriaa.
Luuletko olevasi ainoa joka Suomessa on lukenut 2. MS-sotahistoriaa? Lienet lukenut mutta et ole ainakaan ymmärtänyt.
Olkoon kenen nimelle tahansa nimetty niin silti se oli sotilaallisesti äärimmäinen typeryys. Keskittää lähes koko Wehrmachtin voima pienen kivikasa-alueen valtaamiseen. Tyypillistä Hitleriä. - yksi kohta
Ja siksi koska se oli yksi kohta josta katkaista Neuvostoliiton huolto, mutta ainahan voit piipahtaa siellä Frunze "akatemiassa" niin sedät ja tädit selittää kädestä pitäen.
- Älähän nyt!!
kurpan muna kirjoitti:
Pitäisikö ehkä lukea hieman tarkemmin sotahistoriaa.
Luuletko olevasi ainoa joka Suomessa on lukenut 2. MS-sotahistoriaa? Lienet lukenut mutta et ole ainakaan ymmärtänyt.
Olkoon kenen nimelle tahansa nimetty niin silti se oli sotilaallisesti äärimmäinen typeryys. Keskittää lähes koko Wehrmachtin voima pienen kivikasa-alueen valtaamiseen. Tyypillistä Hitleriä."Keskittää lähes koko Wehrmachtin voima pienen kivikasa-alueen valtaamiseen. Tyypillistä Hitleriä. "
Stalingradiin hyökkäsi 6. Armeija, noin 250 000 miestä. Suurihan se oli, mutta vain yksi armeija. Niitä oli itärintamalla kymmenkunta ja liittolaiset päälle. - Anni Huttila
yksi kohta kirjoitti:
Ja siksi koska se oli yksi kohta josta katkaista Neuvostoliiton huolto, mutta ainahan voit piipahtaa siellä Frunze "akatemiassa" niin sedät ja tädit selittää kädestä pitäen.
-----ainahan voit piipahtaa siellä Frunze "akatemiassa" niin sedät ja tädit selittää kädestä pitäen. ------
Kerro ihmeessä meillekin mitä ne sinulle siellä selittivät. Kiinnostaisi ihan historiallisessa mielessä. - voi pientä
Anni Huttila kirjoitti:
-----ainahan voit piipahtaa siellä Frunze "akatemiassa" niin sedät ja tädit selittää kädestä pitäen. ------
Kerro ihmeessä meillekin mitä ne sinulle siellä selittivät. Kiinnostaisi ihan historiallisessa mielessä.Nooh et sinä sitä kuitenkaan ymmärtäisi rajallisena yksinkertaisena yksilönä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402