Käytättekö luontaistuotteita, hivenainetta ym.

Ihminen rapistuu vanhetesaan ja tämän tuntee väsymyksenä, apeana mielialana ym. , askel painaa ja mieli masentuu helposti.

Muutoksiin ovat syynä hormoonitason heikkeneminen ja sitä myötä myös dementtiset sairaudet kuten pelätty altzheimerin tauti.

Vireystasoa voidaan parantaa hormoonihoidoilla mutta syöpäriski on suuri.

Luin eilen kolesterolista ja testosteronista, joka on mieshormoni.
Testosteroni muodostuu kolesterolista ja kuitenkin meille syötetään kolesterolilääkettä, joka tekee meidät heikkovoimaisiksi ja pian liikuntakyvyttömiksi. Minä en moisia pistele vaikka kuolema tuleneekin likemmänsi. Älä sinä, Late vaan, syö niitä.
.
Testosteronipitoisuus laskee iän myötä ja on meille lähes 80% alkaisempi kuin 2-kymppisillä. Potenssikin muuttuu im-merkkiseksi. Palstalla on monta kauniimman sukupuolen edustajaa, joiden siipatkin ovat olemassa, yksityiskohtaisia kertomuksia on varmaan odotettavissa.

25

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lorena*

Aikaa ei voi pysähdyttää sitä tulee aina lisää joka näkyy kaikissa elollisissa elämässä. Yksi on kaikkein tärkeintä että aivotoiminta pelaisi kohtuullisesti loppuun saakka. Vesi, sokeri ja suola ovat elintoiminnoille tärkeitä muun ohella.

Hormoonit tuppaavat tekemään tepposia kun ne iän mukana sanovat yhteistyösopimuksen irti. Hiukset harmaantuvat, näkö ja kuulo heikkenevät, kasvojen rypyt muodostuvat juonteiksi, hampaat murentuvat - hammaslääkäri plus hammashoitajan käsittelyt sentään jotakin auttavat. Ihon kimmoisuus vähenee, ei auta Lancomen ikuista nuoruutta lupaavat tuotteet.

Pidän tärkeänä kumppanuudessa läheisyyttä, avoimuutta keskustella elämän eri alueilla olevista ja vastaantulevista asioista. Ystäväni rikastutti elämääni monella eri alueella. Vilpittömästi ilmaisen sexi ei ollut pääasia. Yhdessäolo, matkustelu, puhelinsoitot puolin ja toisin päivittäin, niistä saimme elinvoimaa arjen harmauden ehkäisyyn. Elämään mahtuu niin paljon, onni oli kohdata hänet 9v sitten, nyt on surullista Sylvesterin päivänä menetys. Jos elämässä yksi ovi sulkeutuu, Korkein ei koskaan sulje ovea avaamatta toista.

Miksi tuhlata aikaa panikoimiseen, kun aika on rajallinen. Jos ja kun ongelmia terveyden kanssa tulee, apua saa asiantuntijoilta. Tähän kovaan flunssaani hain yksityislääkäriltä lääkkeet, pienenä lisukkeena käytän Posivil sinkki käsikauppa tuotetta, sisältää C-vitamiinia ja sinkkiä joka pitää vireystasoa yllä.

• Sinkki onkin tärkeä hivenaine, joka ylläpitämällä ja nostamalla hormoonitasoa, aikaansaa vireyttä. Olen juuri aikeissa hankkia B6 vitamiinilla vahvistettua sinkkiä, tuo vitamiini kun auttaa sinkin imeytymistä.

Kävin myös tri Tolosen sivuilla ja luin uutuuksista. Sieltä löytyykin paljon tietoa. Pieni epävarmuus vaivaa minua kyvyssä luottaa noihin pilleriapuihin.

• texsanell ek

Saammehan me luonnostakin hivenaineet ja tarpeelliset vitamiinit. On vaan syytä ottaa tavaksi käyttää niitä päivittäin vihannesten muodossa.

Nyt alkava kevätkausi onkin syytä muistaa, että vitamiinivarastot elimistössä on huvenneet. Aloitan aamuni jo parilla voileivällä, jossa Oivariinin päälle raakaa sipulia---pari salaatinlehteä---leikkelesiivu/juusto ja tomaattia viipale pari. Asetille vielä tuoretta kurkkua muutama viipale. Ihan herkullinen voileipä vihanneksineen

Kun ottaa tavaksi satsata terveelliseen ruokavalioon, ei puutoksia synny niin helposti! ja se on varsinkin ikäihmiselle tärkeää!

Hedelmiä välipalana, nyt on kovin hyviä mandariineja kaupoissa:D
      En minä ainakaan syö mitään hivenaineita, mangnesiumia ja kalkki D kuuluu syömiini.

Silloin kun puolisoni kamppaili syöpää vastaan, opin panostamaan ruokaan, että elimistö saa kaiken tarpeellisen ja siten kestää paremmin. Tapahan siitä tuli:D

Ihana päivä on ilman suhteen:D

PS. Rooman salaatti tumman vihreänä ja rapeana on sitten hyvää ja rukola, ihan rakastan sen makua! Moi,...

• sama*

Täytynee vielä palata tuohon kolesterolilääkekammoon, joka sinulla ilmeisesti on!

Miten sitten selität sen, että olen joutunut sitä syömään 50 vuotiaasta lähtien? Siis 26 vuotta!

Hoitanut puutarhaa vaativinekin töineen kodinhoidon ym. lisäksi.
      Vasta 3-4 viimeistä vuotta olen lattiasiivouksen teettänyt:D laiskuuttani !

En tiedä miten iäkkäille tutuillesi sitä on määrätty, jolloin lihakset jo työn puutteessa pienenee, mutta ennakkoluuloja ne selvästi sinulla on.

• he

Minä en käytä luontaistuotteita,kolestrolinkin jätin ,kun ei ole kolestrolia ikinä ollut. Mutta ohitus leikkauksen jälkeen melkein tuntui niiden mielestä ,että pakko syödä. Otinhan sen ensimäisen satsin ,mut tarkistuksissa kun ei ollu kolestrolia,
        niin en ole syönyt , enkä keskustellut asiasta lääkäreille. Ohitusleikkauksesta on 8 vuotta ja kaikki ok tietenkin normaali sydän lääkkeet särkylääkkeet on.
        Omin valistukseni lukemalla netistä olen B 12 syönyt. olen sut koht hyvä kuntoinen .Viikon päästä poikani kanssa lähden kanarian saarille. heippa.

• voi tavaton

kyllä muutkin osaa syödä hedelmiä ja vihanneksia, mikä ihmeen opetusvimma näillä eräillä on. Ei kiinnosta toisten aamupalat eikä aluspöxyt.

• mahtaako tulla

kertomuksia miehensä potenssista naisilta, joitten miehet vielä elävät. Mutta onhan täällä näitä muita, jotka mielellään selostaa intiimi juttujaan.

• Alma ja Ata

Jaa jaa...katsokaa kuka aloitti hormonipuheet!

• sahuri joskus.

hyvä hyvä hyvä HORMOONIT JYLLÄÄ VANHALLAKIN VÄHÄN VASELIINIA
      ja liuttelemaan.ihanaa ihanaa!!!!!!

• joo ja

soolosexiä leikkikaluilla jos ei kaveria oo tai ei kaverista siihen oo.

• Kyllä minä syön kolestroolilääkkeitä, syönyt jo lähes viisitoista vuotta, siitähän se minun sairauteni alkoi,korkea kolestrooli, samoin verenpaine ja sokeriarvot.
      Lääkäri ei ensin määrännyt mitään lääkitystä, ruokavalio ja liikunta. minä tein ohjeen mukaan, kului vuosi, lievä infarti, siitä vuosi ja ohitusleikkaus senjälkeen kaikki hyvin sydämmen osalta. Syön paljon vihanneksia ja hedelmiä paino on ihan normaali,
      syön samoja lääkkeitä edelleen, nyt syksyllä lisäsin D vitamiinin. Luulen kuitenkin olevani aika hyvässä kunnossa juuri lääkkeidni ansiosta, lisäksi liikun ja teen aika paljon kotitöitä Oletkos Ruuneperi huomannut olen noin puolivuotta sinua vanhempi.
      Olen Lorenan* kanssa samaa mieltä tuosta läheisyydestä ja miksen sexistäkin.
      Yhdessä on oltu kohta 60 vuotta, kun tutustuminen otetaan huomioon.
      Hyvin on mennyt, Late

• Sinulla näyttää olevan asiat hyvin, minulla ei. En ole koskaan tervettä päivää nähnyt ja se on vaikuttanut näkemyksiini terveydenhoidostakin.

Tuosta kolestorolista: Tietämykseni mukaan on ihmisessä kehossaan säätömekanismi, joka säätää kolesterolitason oikeaksi.

Kun mainitsit ylikorkeasta kolesterolitesostasi on se sairauden aiheuttama. Tilanne on lääkkeillä korjattu hyväksi, hyvä niin.

Minulla ei ole kolesterolilääkkeenkään suhteen kammoa. Olisin liikuntakyvytön jos sitä käyttäisin.

Olen jo 76 vuotta sairastellut, eli enemmän kuin moni on elänyt. Mukava on ollut tavata sinuakin Late ja monet muut.

Voimia jatkoon!

• mötöne
      • Lorena*

Luontaistuote kaupoissa on ihan varteenotettavia tuotteitakin, samoja mitä apteekit myyvät.
        Ikä muistuttaa jalkojen palelemisella ja olen todennut RELAXANT-voiteen auttavan. Lämpimän jalkakylvyn tai suikun jälkeen jalkaterien ja säärien voitelu auttaa poistamaan lihasjännitystä ja elvyttää pintaverenkiertoa.

• Kullervo Trudilutzky

Myönnettävä on, että käytän silloin tällöin hivenen ´ainetta´. (Cognac).

• Dementiaa vastaan.

Nyt on päädytty tutkimaan ruuan vaikutusta dementian syntyyn.

Televisiossa tuosta kerrottiin ja meihin se kohdistuu tuo valistusyritys. Lieneekin niin, että me olemme niitä vanhan kansan perusihmisiä, jotka valistusta tarvitsevat.

• palapelit

Miksi cocnagin käyttäjät elävät vanhoiksi tuonne 85 puolelle. Tunnen muutamia joilla on ihmelääkettä aina kaapissa ottavat pienet tujut joka ilta, tiedä häntä miten on päivä annosten laita.

Ikää on ja terveyttä, aivot pelaavat partaveitsen lailla vai mitä arvelette. Kokosi noin parissa viikossa 1500 palaa sisältävän Titanic-palapelin joka ei ole ihan helppo.

• näin arvelen
        palapelit kirjoitti:

Miksi cocnagin käyttäjät elävät vanhoiksi tuonne 85 puolelle. Tunnen muutamia joilla on ihmelääkettä aina kaapissa ottavat pienet tujut joka ilta, tiedä häntä miten on päivä annosten laita.

Ikää on ja terveyttä, aivot pelaavat partaveitsen lailla vai mitä arvelette. Kokosi noin parissa viikossa 1500 palaa sisältävän Titanic-palapelin joka ei ole ihan helppo.

Niitäkin jos paljon tekee, lisääntyy hahmottamiskyky. Sinänsä se nyt ei "partaveistä# vielä osoita!

• Lorena*
        näin arvelen kirjoitti:

Niitäkin jos paljon tekee, lisääntyy hahmottamiskyky. Sinänsä se nyt ei "partaveistä# vielä osoita!

"näin arvelen" kyllä siinä sitä ehtaa logiikkaa tarvitaan 1500 osaa paikalleen sijoittaessa, ei se hetkessä onnistu. Paraikaa teen palapeliä vain 500 palaa ja vaikeaa on, reunat on sentään paikallaan. Kehoitan ostamaan palapelin ja rakentamaan sitä talvipäivien viihteeksi, saa aivot työtä Porvoon mitalla.

Mainitsemasi hahmottaamiskyky lisääntyy, ei liene pahahsta.

• lukeva
        Lorena* kirjoitti:

"näin arvelen" kyllä siinä sitä ehtaa logiikkaa tarvitaan 1500 osaa paikalleen sijoittaessa, ei se hetkessä onnistu. Paraikaa teen palapeliä vain 500 palaa ja vaikeaa on, reunat on sentään paikallaan. Kehoitan ostamaan palapelin ja rakentamaan sitä talvipäivien viihteeksi, saa aivot työtä Porvoon mitalla.

Mainitsemasi hahmottaamiskyky lisääntyy, ei liene pahahsta.

En niitä ole harrastanut koskaan, mutta äkkiseltään ajateltuna tekisin kai kuvan ensiksi, mutta ajatus istua tuntikausia/viikkokausia ja pitää isoa keskeneräistä levällään jossakin ei kiehdo, mutta varmaan tarvitaan logiikkaakin, on ne niin rakennettu!
        Harmi vaan kun valmis työ on pakattava laatikkoon takaisin!

Kirjat antavat minulle enemmän ajateltavaa.

• keittiökemistit oy

On siitä ollut joskus kirjoitteluakin. Valkuaista vanhempikin tarvitsee päivittäin, lihaa tai kalaa, kananmunia ja maitotuotteita.

Niissäkin on kaikissa sinkkiä, samoin herneissä ja parsakaalissa, vihreissä vihanneksissa yleensäkin.

Aivot tarvitsee valtaosan hapesta ja energiasta.

• mötöne

Nykyään on saatavilla niin
      monitehoisia yogurtteja,
      ettei muita lisäaineita tar-
      vita.

• samitro

mötöne Älä usko höpötyksiin-.

• isotäti

Kalsium-D-vitamiini tabletin otan päivittäin. Muuta vitamiinilisää en purkista käytä.
      Monipuolinen kotiruoka riittää. Syön myös paljon itse keräämiäni marjoja.

Palapeleistä kirjoituksia tuolla edellä; kyllä, olen aiemmin paljonkin harrastanut, mutta nyt se on jäänyt. Vaatii todella isommat tilat palapeliä koottaessa.
      Lukeminen on myös minusta harrastuksena antoisempaa, eikä suuresti tilaa vievä.
      Nyt olen lukemassa , Hannu Mäkelän "Myrskyn jälkeen aamu". Ihan mielenkiitoiselta vaikuttaa jo näin kirjan alkuosasta päätellen.

• Katleija

Luin eilen103 vuotiaan haastattelun Turun sanomista. Kysyttiin mikä on hänen pitkän iän salaisuutensai. Hän arveli sen johtuvan isän suvun geeneistä ja että on paljon tanssinut, lukenut n. 4000 kirjaa ja rakastanut eläimiä, joita hän oli hoitanut noin sataa.
        No entä onko hän syönyt terveellisesti kysyttiin, johon hän sanoi syöneensä aina vähän. Hän ei oikeastaan ole koskaan pitänyt syömisestä, paisi jos sai kunnon pashaa, se maistui. Hän sanoi juoneensa aina paljon vettä ja pääasiassa elänyt vedellä ja leivällä. Mitä täästä voisi päätellä.

Ravintolisiä on tosi paljon erilaisia markettienkin hyllyillä. Se on aikamoinen bisnes. Aika paljon niitä myydään. Itse olen ottanut hyllystä magnesiumia, jonka kuvittelen auttaneen rytmihäiriöihini. Käyttämäni verenpainelääke vaikuttaa suolatasapainooni, mm veren natrium on alakantissa. Vesta sillin pala silloin tällöin korjaa puutoksen. Magnesium on hyvä lisä, koska silläkin on tekemistä suolatasapainon kanssa.
        Näillä yhdessä on suotuisa vaikutus lihassähkötoimintaan.
        Sydänkin on lihas. Magnesium voi auttaa myös jalkalihasten kramppiin, "suonenvetoon".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      528
      2000
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      383
      1633
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1452
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1047
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1032
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1006
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      803
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      801
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      784
    Aihe