Kaiken mahdollisuus?

problemaanos

Olen pohtinut paljon tuota että Jumalalle on kaikki mahdollista. Samaan aikaan saamme mediassa seurata kiivasta keskustelua homoseksuaalien asemasta yhteiskunnassa. Tältä pohjalta nousi mieleeni joitakin kysymyksiä. Mitä mieltä te veljet ja sisko olette näistä:

1. jos Jumala näkee kaiken eripuran mikä kumpuaa homokeskustelusta, miksi Jumala ei lopeta tätä kärsimysnäytelmää? Sehän voisi tapahtua esimerkiksi uudella jumalallisella ilmestyksellä joka selkeästi linjaisi suhtatumisen homoihin.

2. jos Jumalalle kerta kaikki on mahdollista niin miksi ihmeessä homoseksuaalit ovat Jumalalle kauhistus kuten raamatussa sanotaan? Ihminenkin osaa olla "kauhistumatta" asioista joista ei itse pidä, miksi ei sitten Jumala osaisi?

3. Tämä on ehkä vähän erikoisempi kysymys mutta miettikääpä... Jos Jumalalle on kaikki mahdollista, olisiko Jumalan mahdollista tehdä itsestään homoseksuaali? Vai onko kyseessä sellainen synnynnäinen ominaisuus jota Jumala ei voi itsessään muuttaa? Jos niin on, niin silloinhan kaikki ei ole Jumalalle mahdollista.... aika erikoinen teologinen pulma, sanoisin.

Kiitos teille jotka jaksatte pohtia näitä kysymyksiä Koitetaan pitää keskustelu avarakatseisena ja järkevänä eikä hukuteta toisiamme raamatunlainauksiin!

25

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokujostain

Saanko kysyä, mikä se niissä homoissa niin paljon kiinnostaa? Muistaakseni Jeesus taisi itse sanoa;

"Sydämmen kyllyydestä suu puhuu"

• Saatat olla oikeilla jäljillä. Ehkäpä esim. homojen eheytystä hössöttävät ovat itse hintahtavia ja siksi niin tavattoman kiinnostuneita toisten sukupuolisen suuntautumisen muuttamisesta.

• problemaanos

Tottakai periaatteessa saa kysyä. Et vain tuo kymykselläsi mitään antia aloittamaani keskusteluun. Sen sijaan yrität hämmentää soppaa ja vihjailet että olisin homoseksuaali. Tuon perusteella luokittelen sinut keskustelutaidoltasi erittäin huonoksi.

Vastaus kuitenkin: ei niissä homoissa mikään kiinnosta sinänsä. Minähän kysyin Jumalasta. Lisäksi kysymys käsitteli kaikkien varmasti huomaamaa yhteiskunnallista keskustelua homoseksuaalien asemasta yleensä, ja sitä, miksi Jumala ei tee asiaa ihmisille selkeämmäksi.

Palttaisiinko sitten aiheeseen ja jätetään lapselliset "sukkeluudet" vähemmälle, jookos?

• Niko.

Ensinnäkin, Jumala on Sanassaan sanonut, että ennenkuin loppu tulee on oleva niinkuin Nooan aikoina tahi niinkuin Lootin aikoina.

Millaista silloin oli?

Sen suosittelen lukemaan Sanasta, mutta näen iltapäivälehtien otsikoista ja uutisista hyvinpaljon samaa.

Jumala on Sanassaan sanonut, että ennenkuin loppu tulee on kansakunta nouseva kansakuntaa vastaan, eikä uskoa juuri löydy.
      Minä näen suunnan olevan juuri tämä. Uskoa ei juuri maailmasta enään löydy, epäuskoa epäuskon perään...

Jumala ei ole luonut syntiä, eikä Jumalaa voi siksi synnistä syyttää.
      Ihminen tarvitsee tässä sitä kuuluisaa "omaa peiliä".
      Kukaan ei synny homoseksuaalina, se ei ole geeneissä ei liioin dna;ssa.
      Sama koskee jokaista syntiä ja väärään mieltymystä, kukaan ei ole tässä etuasemassa.

Jokainen ihminen on syntiä tehnyt eikä synnin määrällä tai laadulla ole tässä merkitystä, sillä jokainen synti, se pieninkin on rikkonut meidät eroon Jumalasta.
      Jokaisesta synnistä täytyy maksaa se täysi hinta mikä asetettu on.

Tänä aikana ihmiset eivät ymmärrä ja hyväksy sitä tosiasiaa, että Jumala on Pyhä ja Vanhurskas!
      Hän on Täydellisen Pyhä eikä Hänessä ole mitään epäpyhää ei liioin epäpuhdasta, siksi Hänen yhteydessää ei ikuisuutta voi viettää ihminenkään joka ei ole täydellinen. Toisin sanoen, ihminen ei voi päästä taivaaseen ellei hän ole täydellinen!

Kuinka kukaan voi siis pelastua ja taivaankotiin päästä?
      Omin voimin se on mahdotonta, monet ovat yrittäneet ja epäonnistuneet...
      Se on mahdollista VAIN Jumalalle!

Sen vuoksi Jumala teki sen mikä ihmiselle on mahdotonta. Hän tuli ja maksoi omalla kuolemalla, omalla lihallaan, kärsimyksellään, omalla verellään kaiken!
      Aivan kaiken!

Synti minkä me olemme tehneet on jokainen yksi isku Hänen lihassaan, Hän kärsi ristillä jotta meidän ei sitä koskaan tarvitsisi tehdä!
      Hän kuoli, jotta meillä jokaisella olisi uskomalla Häneen elämä!

Jokainen synti, oli ne sitten homous, varkaus, huoruus, mikä tahansa, niistä voidaan tehdä parannus ja ne voidaan Hänen tähdensä saada anteeksi!
      Hän, Jeesus on ratkaisu jokaiseen syntiin ja Hänessä on voima jokaisen synnin voittamiseen! Hän yksin voi vapauttaa ja kenet Hän vapauttaa saa todella olla vapaa!
      Hän ON voimallinen tekemään uudeksi jokaisen meistä, aivan kaiken!

Tästä on kysymys.
      Jumala on tekevä uudeksi syntisiä, epäpuhtaita ihmisiä.
      Hän on tekevä heidät uudeksi, pyhiksi ja täydellisiksi, jotta voisimme ikuisesti elää Hänen, Isän yhteydessä, Hänen kotonsansa!

Tulemmeko siis täydellisiksi tässä ajassa, heti nyt?
      Emme. Vasta kerran kirkkaudessa olemme täysin täydellisiä, mutta nyt tässä ajassa elämmä lihassa ja lankeemuksen ajassa, mutta uudestisyntyneinä ylhäältä! Hän antaa kivisydämiemme tilallle oikean lihasydämen.

Kristus on Tie ja joka Kristuksessa on, on Tien kulkija ja se Tie vie taivaakotiin!
      Jeesus on Tie ja uskomalla Häneen, me syntiset, pahat ihmiset, pääsemme tälle Tielle.

• >Kuinka kukaan voi siis pelastua ja taivaankotiin päästä?
        Omin voimin se on mahdotonta, monet ovat yrittäneet ja epäonnistuneet...

Kappas. Itse Jumalako sulle on tämän kertonut? Älä nyt vaan sano, että sulla ei olekaan mitään todellista tietoa noista jo tapahtuneista epäonnistumisista.

Toivottavasti Jumala antaa anteeksi myös homofobian ja homojen tuomitsemisen synnin, jotta sinäkin pääset taivaan kotiin.

• miksi tahdon

keskustella tästä asiasta?

• problemaanos

Jopas on keskustelun taso taas. Eikö kukaan osaa ottaa mitään kantaa ensimmäisessä viestissäni esittettyihin kysymyksiin?

• parivastausta

1. suhtautuminen on siinä luomistyössä, että miespari ei jatka sukuaan, he kuolevat ilman yhteisiä jälkeläisiä.
      asia korjaantuu kun toiselle annetaan kohtu ja kovimpien synnytys kipujen välttämiseksi otetaan se siitin pois ja annetaan vagina tilalle.
      mutta jääkö tämä muuttamaton mies nyt enää puolisonsa luokse, kun hänellä on naisen sukupuolielimet? kelpaako enää?

2. kyllä hän osaa, mutta niinkuin kaikilla on omat mielipiteensä, on jumalallakin omansa. Mutta luonnollisesti lisääntyminen toimii vain miehen ja naisen välillä.
      Ihminen kyllä osaa kaikenlaista ja pystyy rakastumaan samaan sukupuoleen seksuaalisesti ja veljellisesti ym.

3. on kaikki mahdollista, mutta älä puhu Jumalasta ihmisenä tai miehenä tai naisena.
      Mutta koita vaikka ensin itse muuttaa itsesi, muuta itsesi homoseksuaaliksi ja sitten heteroksi. Tule sitten kertomaan meille pystyitkö, tahdoitko, toimisitko tahtoasi vastaan jne.

• Jokujostain

Homot voivat myös lisääntyä suuren sosiaalisen paineen seurauksena, jolloin nämä ns "biseksuaalit" siirtävät geenejään eteenpäin, ja sama juttu taas uudella sukupolvella.

Homous on osa luomistyötä, hyväksyisitpä sinä sitä tai et!

• parivastausta

on muuten mielenkiintoinen pointti.

Eli kun homot eivät pysty keskenään lisääntymään, niin heistä tulee bi.
        ja sitten he lisääntyvät ja geenit siirtyvät.
        Jos homoilla on adobtio oikeus, heidän ei tarvitse lisääntyä, silloin heidän geeninsä eivät lisäänny.
        Sehän merkkaa sitä että, jos homous on geeneissä, homous loppuu silloin maailmasta.
        mutta jos se on "opittua", se jatkuu...

• parivastausta kirjoitti:

on muuten mielenkiintoinen pointti.

Eli kun homot eivät pysty keskenään lisääntymään, niin heistä tulee bi.
        ja sitten he lisääntyvät ja geenit siirtyvät.
        Jos homoilla on adobtio oikeus, heidän ei tarvitse lisääntyä, silloin heidän geeninsä eivät lisäänny.
        Sehän merkkaa sitä että, jos homous on geeneissä, homous loppuu silloin maailmasta.
        mutta jos se on "opittua", se jatkuu...

No mutta. Tutkimuksethan ovat osoittaneet, että monet elleivät useimmat homomiehet pystyvät tarvittaessa seksiin myös naisen kanssa. Silti he eivät ole varsinaisesti biseksuaaleja.

• Brina

Vastauksia Brinan tapaan:

1. Jumalahan on antanut meille selvät ohjeet Jeesuksen kautta eli a) "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" ja "älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi"

2. Jumala on kaikki ja kaikessa sekä kaikki mahdollisuudet, siis Absoluutti. Siis voiko sellainen kauhistella (yleensä aivan hassu ajatus, että Jumala 'kauhistelisi' ) jotain sellaista, mikä on sen itsensä antama mahdollisuus ilmentyä?

3, Jotta Jumala voisi kokeilla itsessään ihmisenä olemisen eri puolia kuten esimerkin homoseksuaalisuus, Jumalan on tultava ihmisenä ihmisten maailmaan . Ilmeisesti juuri sitä hän tekee meidän jokaisen kautta ottaen siten osaa jokaikiseen tapahtumaan ihmisten kokemisen skaalassa (kaikkiallinen Jumala ei voi olla mistään 'ulkopuolella', muuten ei olisi kaikkiallinen). Vasta kun ihminen ymmärtää itsessään piilevän jumalallisen 'osansa' ja sen mukaisen voimansa (meidät on luotu "Jumalan kuviksi ja kaltaisiksi..näinhän se meni raamatun mukaankin), hän voi - niin halutessaan - myös muuttaa itsensä geneettisiä ominaisuuksia...tai ymmärtää koko keskustelun homoaiheesta vielä ymmärtämättömien ihmisten hupatukseksi ;)

Jumala ollakseen Jumala, Absoluuttina, ei ole ihmisen kaltainen sukupuolisine ominaisuuksineen eikä suuntauksineen. Jumala on kaiken kaksinaisuuden/ilmentyneen maailmankaikkeuden yhdistävä Ykseys (Yksi joka ilmenee monena). Jumala on - ollakseen kaikkivoipa - kaiken mahdollistava "Isä", siis Voima. Viisaus ja Rakkaus.
      Itse on sitä mieltä mm. homoseksuaalisuudesta, että missä on mukana rakkaus ja toisen kunnioittaminen, se ei voi olla Jumalalle 'kauhistus'. Sen sijaan sellaista kylläkin voisi olla toisen alistaminen, hyväksikäyttö ja vahingoittaminen tapahtuipa se ns. normaaleissa suhteissa tai missä tahansa elämän tapahtumissa!

• Jokujostain

Täydellinen vastaus:)

• problemaanos

Brina: hieno vastaus!

Vastauksesi oivaltavasti selittää miksi meidän ei tule syrjiä homoseksuaaleja yhteiskunnassa vaan taata heille mahdollisuus elää tasavertaisesti kaikkien muiden ihmisten kanssa.

• Jeesus pelastaa

jokaisen parannuksen tekevän ihmisen synneistä eli kaikesta Jumalan tahdon vastaisesta. Jos elämme synneissämme, niin emme ole arvollisia Jumalan valtakuntaan, koska Jumala vetää pyhitykseen eli tahtonsa mukaiseen elämään.

Vastaus: Jumala tahtoo homojen tekevän parannukset ja samoin myös kaikkien muiden muitakin syntejä tekevien, sillä antaa elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä vapauden kaikista synneistä niin että voimme elää tahtonsa mukaan rakastaen Jeesusta ja lähimmäisiämme ja vaeltaen valkeudessaan eli totuudessaan ja armossaan. Varotaan eksymästä laittomuuksiin eli syntiseen mieleenlaadun tottelemattomuuteen.

Jumalan siunausta kaikille Jeesuksen opetuksia noudattamaan tahtoville. Jumalan viha pysyy tottelemattomien yllä.

• Jokujostain

Jeeuss ottaa tähän aiheeseen kantaa itse;

"Jos avioliitto merkitsee miehelle tätä, on parempi olla menemättä naimisiin.” (Matt. 19:10) Jeesus vastasi: “Se ratkaisu ei sovellu kaikille, ainoastaan niille, joille se osa on annettu. On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse, taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden. Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon.” (Matt. 19:11–12) "

• tahdotko olla
        Jokujostain kirjoitti:

Jeeuss ottaa tähän aiheeseen kantaa itse;

"Jos avioliitto merkitsee miehelle tätä, on parempi olla menemättä naimisiin.” (Matt. 19:10) Jeesus vastasi: “Se ratkaisu ei sovellu kaikille, ainoastaan niille, joille se osa on annettu. On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse, taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden. Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon.” (Matt. 19:11–12) "

naitu vai naimaton, et kai sentään muuta luonnotonta?

• problemaanos

"Jeesus pelastaa" nimimerkki puhuu sekavia. Väität kirjoittavasi jonkinlaisen vastauksen esitettyihin kysymyksiin, mutta et tee niin. Sen asemasta kirjoitat jotain omia uskomuksiasi aiheen vierestä.

Olet ns. pihalla.

Ymmärrä, että kun jotain aihetta käsitellään, ei ole soviliasta huudella sekaan mitä sattuu.

• Jumala ei voi tehdä mitä vaan. Hän on Vanhurskas Jumala.
      Hän ei esimerkiksi voi lakaista syntiä maton alle.

Mutta toisaalta Hän on laupias ja armahtavainen.

Noiden kahden asian yhteissummana
      Jumalan täytyi antaa oma ainokainen Poikansa
      kärsimään sen Vanhurskaan tuomion,
      joka synnistä on seurattava,
      jotta Jumala voisi armahtaa ihmiset.

"Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme,
      ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
      joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden,
      pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta
      meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!"

• Erehdyt. Jumala voi tehdä aivan mitä vain haluaa, tietysti sen mukaan mitä hyväksi näkee. Jos hän jostain meille ehkä käsittämättömästä syystä haluaa lakaista jonkin synnin maton alle, hän sen tekee, vaikka teikäläiset kuinka karjuisitte ja heristäisitte Raamattua.

Ymmärrän että "Raamattu on kirjaimellista jumalansanaa" -uskolta katoaa pohja, jos ajatellaan Jumalalla olevan täysin vapaa tahto, jota hän käyttää meille käsittämättömän suuren älyn voimin. Se on kuitenkin teidän ongelmanne se. Onhan osoitettu, että ainakin osa Vanhasta testamentista on puhdasta satua, joten jo sikäli ajatus koko Raamatusta suorana Jumalan puheena on mahdoton.

• problemaanos

Nimimerkki "kalamos" kirjoittaa höpönlöpöä. Tässä perustelu:

Baarissa on tappelu. Henkilö A lyö henkilöä B nyrkillä nenään. Henkilö C lyö myöskin henkilöä D nyrkillä nenään. Lyönnit ovat yhtä kovia ja sattuvat yhtä paljon.

Asia on oikeudessa. Tuomari kuulee lyöjiä. Lyöjä A kertoo että B yritti lyödä ensin mutta meni ohi kun taas onnistui itse lyömään osuman. A on ilmoinen ettei saanut itse turpaan vaan voitti tappelun. Tuomari antaa sakkoa 1000 markkaa.

Lyöjä C kertoo, että D yritti lyödä häntä, lyönti meni ohi mutta hän itse onnistui lyömään osuman. C kertoo että häntä harmittaa koko tappelu ja toivoo ettei olisi edes mennyt baariin. Tuomari ei anna sakkoa.

Sama tilanne, sama teko ja samasta syystä. Tulisiko katuva jättää kokonaan ilman rangaistusta vaikka teki ihan samalla tavalla kuin toinenkin? Mieti asiaa.

Onko mahdollista olla vanhurskas (= oikeudenmukainen) ja samalla totaalisesti antaa anteeksi kaikki vain jos sanoo katuvansa? Tällöinhän ainoa asia millä olisi merkitystä, olisi jälkikäteen keksityt selitykset.

Entäs jos henkilön C osoittaman katumisen johdosta tuomari päättäisikin että teon hyvitykseksi riittää, kun kirjoitetaan sakko henkilölle X, jonka tuomari on itse lähettänyt kansan keskuuteen maksamaan kaikkien muiden sakot?

• Jokujostain

Jeesus ottaa tähänkin aiheeseen kantaa;

Matt.18:21-22 "Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän."

Matt.18:23-35 "Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä. Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi. Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki.' Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi. Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa.' Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle.' Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa. Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut. Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit; eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?' Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijain käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa. Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

• 12344321

Et taida ymmärtää.
        Kun sakko on kirjoitettu henkilölle X on X myös antanut ehdot millä hän maksaa ne sakot.
        X tahtoo kouluttaa jokaisen kunnolliseksi ja siksi on valmis maksamaan heidän sakot jotka kunnollisia tahtoo olla, sillä kunnollinen ei ansaitse rangaistusta.
        ja parannuksen tehnyt on kunnollinen ja hänet voidaan armahtaa.

• problemaanos

Nimimerkki "Jokujostain" olet väärässä. Tässä perustelut:

Et ota millään lailla kantaa teoreettiseen esimerkkiini vaan liität aiheeseen liittymättömiä lainauksia raamatusta teksin jatkoksi. Etkö kykene itse ajattelemaan?

Ensimmäisessä lainauksessasi on kyseessä kohta, jonka ymmärretään symboloivan sitä, että ihmiset jatkuvasti tekevät ikäviä asioita toisilleen ja niitä vain tulisi sietää. Kirjaimellisesti ymmärrettynähän tuo olisi mahdotonta sillä teksti ottaa kantaa vain loukkaavien tekojen määrään, ei vakavuuteen. Jos joku yrittäisi tapaa toisen, ei ole perusteltua olla kuin mitään ei olisi tapahtunut ja odottaa rauhassa seuraavaa 489 yritystä.

Toinen lainauksesi ei myöskään sovellu ottamaan kantaa esimerkkiini. Jos sitä yritettäisiin siihen sovittaa, olisi käsillä tilanne, jossa tuomari heittäisi turpaansa saaneen herra B:n vankilaan kun tämä ei pystynyt antamaan anteeksi häntä satuttaneelle.

Yritätkö tahallasi häiritä keskustelua vai käytkö vain hitaalla?

• .

Homokeskustelu vie tilaa tärkeämmiltä asioilta.
      Kuulin joskus ystäväni homoilusta, kyllä se kauhistuttavaa oli, joku kysyi suoraan mutta hän kielsi. Kyllä se silti miellettiin yksityisasiaksi.
      Ihmiset ovat muka suvaitsevia, ahdistus omista virheistä aikaansaa tuomitsemisen.
      Pitäisi puhua heterosuhteidenkin luonnottomuudesta siinä mielessä, jos suhde on kalsea eikä siitä saa tyydytystä.
      Mistä sitä tietää vaikka homoilla olisi viime peleissä enemmän armoa?
      Selkeä linjaus on tämä, toisen moraali ei muille kuulu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      68
      5473
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      241
      4670
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      36
      3027
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      255
      2984
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      92
      2567
    6. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      331
      1979
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      1892
    8. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      58
      1672
    9. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      14
      1554
    10. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1516
    Aihe