ne härkäviikot......no..nykyään ei kai mitään merkitystä...kaupat on auki sunnuntaisinkin....ja velkarahalla voi elää....
Entisaikaan oli kai toinen merkitys.......
Loppiaisesta alkaakin ...
13
126
Vastaukset
- ;)
Riisutaan kuusi ja emäntä.....tai siis emäntä riisuu esiliinansa ja luopuu joulun hössäyksestä passauksineen.....saikohan emännät levätä edes loppiaisesta yhden viikon? Taisi alkaa arki. Jossain näin jonkun emännän tokaisun, lehmät eivät pidä joululomaa, joka päivä on mentävä ja jopa poikimista tiedossa. Eli maataloissa se on erilaisenpaa kokonaisvaltaisesti. Joulu on vaan siinä seassa.
Nyt tosiaan myös erityisluvilla olevia kauppoja, kuten Prismat, on auki. Venäläisten turistien vuoksi, on syy kuulemma.- annikoo..
Niin ..ei me nykyihmiset sitä ymmärretä edes .....Jotenkin tuntuu nykyään että pääsee liian helpolla.....vaan kun ei ole ketä passata...höh
Venäläisten vuoksi huomenna ovat auki nuo kaupat....joissakin keskuksissa...jotka ovat perustelleet aukiolo tarpeensa..... - annikoo..
Riisutaan.....Hyvää yötä....
Rauhoittavaa musiikkia soimaan....nukkumaan
http://www.youtube.com/watch?v=u_mmUb5cxIo&feature=related
- = : )
oli pakko 'lainata'.
http://www.kuurupiilo.suntuubi.com/?cat=8 - nuutinpäivä
Vanhaan aikaan jouluaika päättyi nuutinpäivään (13.1.). Tosiaan sunnuntaiaukiolo palaa takaisin. Alkaa taas arkinen aherrus.
- velkarahalla?
kerrassaan typerää tuohua saattaa itsensä velkojen kierteeseen jonkun ammoisina aikoina eläneen ihmisen vuoksi.
No, kauppiaat ja luotonantajathan siitä hyötyy jos velaksi ostaa, joten eikö ole parempi pitääytyä siinä, mitä käteisvarat antaa myöten, sillä kaikki velkaostothan on vain lainaa, ja sille tullee korko.- huoleton.
mut jos on varaa ottaa velkaa?
jos on varaa maksaa korkoja, mikä ettei saa ottaa velkaa?
- ingaliina
Huomenta! Nyt se arki alkoi tosissaan ja hyvä niin:) Nyt on kunnon talvikin täällä kun on -25 astetta pakkastakin tällä hetkellä.Mä lenkkeilin viikonloppuna,niin että kilometrejä kertyi varmaan kymmeniä:) Niin ja kaikki muutkin askeleet sitten kotitöissä.Tänään ei tarkene ja pitää töihin paneutua.
- annikoo..
Kymmenkunta astetta vaan.....mutta tuntuu sekin.....Niin kauniin postikorttimaisia
on puut ja maisemat tällähetkellä......Huvittaa kun iäkäs äitini soitteli......että laita nyt tarpeeksi vaatetta kun on noin kova pakkanen...... ( juu juu kyllä äiti ) .. - ingaliina
annikoo.. kirjoitti:
Kymmenkunta astetta vaan.....mutta tuntuu sekin.....Niin kauniin postikorttimaisia
on puut ja maisemat tällähetkellä......Huvittaa kun iäkäs äitini soitteli......että laita nyt tarpeeksi vaatetta kun on noin kova pakkanen...... ( juu juu kyllä äiti ) ..No mä katsoin juuri ,että etelässäkin on päässeet hiihtämään,on lunta tullut näköjään paikka paikoin sinnekkin.
Niin munkin äiti aina oli huolehtimassa kun vielä oli elämässä:)Ei äidit koskaan heitä huolehtimasta...no onhan tietenkin sellaisiakin äitejä,jotka eivät niin välitä.No mun tytöt kiusii mua aina nenäliinoista:) Aina kuulemma kysyin että "onko varmasti nenäliina taskussa" :)) - annikoo..
ingaliina kirjoitti:
No mä katsoin juuri ,että etelässäkin on päässeet hiihtämään,on lunta tullut näköjään paikka paikoin sinnekkin.
Niin munkin äiti aina oli huolehtimassa kun vielä oli elämässä:)Ei äidit koskaan heitä huolehtimasta...no onhan tietenkin sellaisiakin äitejä,jotka eivät niin välitä.No mun tytöt kiusii mua aina nenäliinoista:) Aina kuulemma kysyin että "onko varmasti nenäliina taskussa" :))Äidit pitävät lapsiaan kädestä vain hetken.....mutta sydän kuuluu heille ikuisesti....
Näin se on.....Joskus se vähän huvittaa se huolenpito....näin aikuista ihmistä kohtaan......onko avain ...eikai jäänyt kahvinkeitin päälle........... Tulipa tehtyä kohtuullinen lenkki tänään......pakkasta alle kymmenen eikä käynyt viima.....
Eikun kova joulukilojen karistus alkaa loppiaisesta.;)
Sopivasti alkaa tanssit, zumbat sun muut ja nyt on luntakin ihanteellinen määrä suksia ladulle...itseasiassa kaivoin monot ja sukset jo valmiiksi, odottavat tuolla seinän vieressä ahkeraa hiihtäjää, toivottavasti eivät pitkästy.;)- annikoo..
Joulukiloja ei nyt tullut grammaakaan......päinvastoin.....varoen söin ihania joulun herkkuja..... nuo "jalokivet" estää......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750