Todella...lyhyesti.Olen syönyt Pannareita jo vuosi tolkulla,
viime keväänä mopo karkasi käsistä ja ajauduin helvetin-
moiseen pannari kierteeseen. Päiväkäyttö nousi 10-20
kpl. ja vielä jatkuvaan sellaiseen!!!!!!!!
Mitään oireita ei ollut, mutta ymmärsin toki et jotain oli tehtävä, koska sellaisen lääkemäärän hommaaminenkin
kävi jo raskaasta työpäivästä!!!!!
No ymmärsin lopettaa, tietysti väärällä tavalla (cold turkey) systeemillä..siitä ei kannata sen enempää keskustella.....MUTTA kuin 3 viikon päästa siitä kävin labrassa, jota tosiaan pelkäsin....yllätys..yllätys kaikki
arvot...Asat,Alat ja Gt selväsi aitojen sisäpuolella.
En ollut uskoa silmiäni , miten tää voi olla mahdollista??
No kiitos yläkerran herralle...ei enää pannareita.....
Onko vastaavia tapauksia ......kiitos.
Panacod-yllätys !!!!!!
8
3678
Vastaukset
- njaah
yksilöllisiä juttuja nämä tämmöiset. Kieltämättä melkoinen päiväannos pannareita, että aika harvinainen tapaus varmaan olet. Mulla tuttavapiirissä oli yksi aito rappioalkoholisti, ihan delirium-kohtauksiakin kokenut, jolla maksa-arvot kuitenkin olivat moitteettomat vuosikymmenten täysipäiväisen dokailun jälkeen. Että kyllä näitä aina joskus vastaan tulee.
- BNZ
Pannari tarkoittaa paniikkihäiriötä, omasta mielestäni, mutta tokihan Panacodeistakin voi saman lyhennyksen vetää. Maksa-arvot palaa omilleen noin kahden viikon päästä siitä, kun lopetat lääkkeen tai alkoholin käytön. On se vaan niin ihmeellinen elin. Näin silloin, jos maksaan ei ole tullut pysyvää vahinkoa, tai kyseessä esim. rasvamaksa (johtuu liikalihavuudesta ja nostaa arvoja). Eli ei siinä sen kummempia ihmeitä tarvita. Minulla on ystäviäja läheisiä, joilla myös samalla tavalla maksa-arvot palanneet nopeasti. Myös itselläni arvot parani, kun keuhkokuumeen aikana vedin jos jotakin lääkecoctailia (parasetamoli niistä yksi) ja arvot pikkasen kohos, mutta heti taas terveenä normaalit. Panacodissahan eniten maksaa rasittaa parasetamoli, ei siinä oleva kodeiini, joten kun lopettaa käytön, niin arvot normalisoituvat. Hienoa, että pääsit eroon! Tsemiä! :)
- Mikko_Pee
Minusta pannari on aina tarkoittanut pannukakkua. Mutta Panacodista sitten, se on mielestäni oiva lääke, mutta koska noita vaarallisia moponkarkailuja joillekuille sattuu ja tavoitteena on nimenomaan se kodeiini, pitäisi tarjolla olla kodeiinia vähemmän myrkyllisten lisäaineiden kanssa tai ilman. Nyt pitää vaan valita hajoaako maksa vai maha (panacod tai ardinex). Siitä tuskin koskaan eroon pääsemme, että väärinkäyttäjiä aina löytyy, enkä oikein näe miksi meidän kannattaa kodeiiniongelmien lisäksi maksaa myös parasetamoliongelmien hoidosta.
- Ei Ardinex
Mikko_Pee kirjoitti:
Minusta pannari on aina tarkoittanut pannukakkua. Mutta Panacodista sitten, se on mielestäni oiva lääke, mutta koska noita vaarallisia moponkarkailuja joillekuille sattuu ja tavoitteena on nimenomaan se kodeiini, pitäisi tarjolla olla kodeiinia vähemmän myrkyllisten lisäaineiden kanssa tai ilman. Nyt pitää vaan valita hajoaako maksa vai maha (panacod tai ardinex). Siitä tuskin koskaan eroon pääsemme, että väärinkäyttäjiä aina löytyy, enkä oikein näe miksi meidän kannattaa kodeiiniongelmien lisäksi maksaa myös parasetamoliongelmien hoidosta.
Se kun Kela ei korvaa Ardinexiä. Tulee kalliiksi, viina on halvempaa.
- Panacod yllätys
yllättynyt....
Ihmettelin vaan sitä, kun aluksi tein vesierottelun mutta
viimeiset 3-4 kk. heittelin kerralla niitä 7-8 naamani
kerralla.
No ei tämä mikään uroteko ollut, joten olen vaan iloinen et selvisin koko hommast kuitenkin yllättäväsi hengissä
Enää en niitä syö vaik tulis maailman loppu !!!!!! - Panacod-yllätys
Aloittaja,
Kun täällä pyörii kaiken alan "paracetamoll-professoreita, niin kertokaa ihmeessä miten tällainen voi olla mahdollista mitä minulle sattui.
Käsittääkseni minun pitäisi olla jo aikaa päivin kuopattu?. Vai kuulunko minä siihen 7% joilla ei ilmeisesti ei tapahdu metabolisoitua maksan. kanssa???
Alkoa en ole käyttänyt 20 v. enkä myös tupakoi
Kun kerran näin kävi, en halua kysyä sitä keltään lekurilta,joten se siitä- ....outo juttu ??!!
Tosiaan merkillistä mutta jos puhut totta niin kuin uskon,
se on sinänsä jo ylittänyt kaikki paracetamolin toksiset
rajat...hyvä kun ymmärsit lopettaa!!!!!!!
(olisiko tuon alkon käyttämättä jättäminen osa syy miksi
maksa ei sanoutunut "poks") ....outo juttu ??!! kirjoitti:
Tosiaan merkillistä mutta jos puhut totta niin kuin uskon,
se on sinänsä jo ylittänyt kaikki paracetamolin toksiset
rajat...hyvä kun ymmärsit lopettaa!!!!!!!
(olisiko tuon alkon käyttämättä jättäminen osa syy miksi
maksa ei sanoutunut "poks")Eipä tuo nyt niin outoa ole. Itse värkkäilin 15 napista kylmäerottelun kahdesti päivässä, mutta en aina ehtinyt duuniaamuina suodatella, vedin napit vain suoraan tauluun. Taisi olla yli 30 pahimpina päivinä, en niitä laskenut, vetelin vain ritilästä poks-poks-poks. Kyllähän minä parasetamolin maksatoksisuuden olen kauan tiennyt, mutta fatalistinen meninki tuolla kodeiinipommituksella oli ainakin minulla seurauksena. Mitään väliä, kuollaan kohta kuitenkin!! Ja ikää on siis 45...
Kysehän on siitä, että jos kaikki parasetamolin poisto ei onnistu, alkaa maksassa soluja kuolla (kun glutationi loppuu). Ko. aineen määrä vain vaihtelee ihmisestä toiseen ja tilanteen mukaan, niin että kaipa esim 20 nappia kerralla SAATTAA aiheuttaa pysyvän (==vakavan) maksavaurion.
Ennen vanhaan sanottiin, että viina alentaa glutationin määrää, mutta nykyään näyttääkin olevan niin, että alkoholi saattaa jopa suojata parasetamolin jälkivaikutuksilta.
Tämä ei ole vinkki sekakäyttöön, vain kuriositeetti.
Mutta siis itse lopetin ns. seinään, kaikki muu on jonkin sortin itsepetosta (kokemusta on, ja paljon).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915906
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754