Tapaus Mika Zibanejad

Unknown123

Täytyy vaan ihmetellä mitä Zibanejadin perheessä on ajateltu. 1. Annetaan nimeksi suomalainen nimi Mika. 2. Isä Iranilainen ja Äiti suomalainen, kuitenkin edustetaan Ruotsia. 3. Zibanejad itse on sanonut seuraavasti "Olisin voinut aikanaan mennä ensimmäiselle maajoukkueleirille, mutta päätin silloin mennä Ruotsin maajoukkueeseen.". Tästä näkee, että kuinka hepposilla asioilla leikitään, kun kyse on ARVOISTA, ei tänä päivänä ymmäretään arvojen päälle ollenkaan vaan, kaikki muu menee arvojen edelle. Eri asia on se, että jos halutaan edustaa Ruotsia niin kyllä silloin pitäisi olla sen verta kansallisismielinen, että annetaan vähintään Ruotsalainen etunimi, ettei mee ihan pelleilyksi ja päätökset edustaa Ruotsia ei saisi olla noin heppoisella pohjalla. Ennen vanhaan kun oli siirtolaisia niin silloin juurikin vaihdettiin etunimiä, sukunimiä maan mukaisiksi tai vähintään etunimi tai sukunimi. Tässä herääkin monelle kysymyksiä mitä suomalaisuus on tänä päivänä muutakuin siniristilippu liehuu lipputangossa?

5

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ER1954

      Jos vanhempi antaa nimen 0 vuotiaalle, hän ei voi tietää mitä lapsi 15-18 vuotiaana itse asiasta ajattelee. Saattaahan äiti toivoa lapsen menevän Suomen maajoukkueeseen edelleen, mutta kokonaan Ruotsissa kasvaneen pojan identiteetti on toinen. Suomessa on mielenkiintoisempi tapaus tämä yksi jalkapalloilija, joka miettii minkä maan maajoukkue oliai hänen uralleen parempi. Nykyään eletään katsos individualistista aikaa eikä enää juosta Suomea kartalle. Kasva sinäkin nykyaikaan, joka on enempi eurooppalaisuutta ja maailmankansalaisuutta kuin tätä nurkkakuntaista Jukolaa. 20-vuoden päästä ei enää pelata maaotteluita, vaan joukkueet rakennetaan muiden kuin kansalaisvaltioiden pohjalta.

    • mats sundin

      Onhan Suomen suurimmalla toivollakin ruotsalainen nimi. Ja mitä arvoja joku lätkäjoukkue edustaa? Ruotsi on pärjännyt paremmin, joten miksi ei edustaisi sitä? Toisekseen Mika on ilmeisesti asunut ja pelannut koko uransa Ruotsissa.

    • T.Jutila

      Itseasiassa Mika itse tahtoi edustaa Suomea arvokisa tasolla. Hänet pyydettiin Suomen nuorten alle 15-vuotiaiden maajoukkue leirille. Hän ei kuitenkaan saanut kaksoiskansalaisuutta tarpeeksi ajoissa, että olisi pystynyt osallistumaan kyseiselle leirille.Lisäksi Mikan olisi kaksoiskansalaisena kuitenkin täytynyt pelata kaksi peräkkäistä vuotta Suomessa ennen kuin hän olisi saanut vetää sinivalkoisen paidan niskaansa. Mika itse kannusti aina Suomea juniorina. Homma juuttui valitettavasti byrokratian rattaisiin.

    • mitä sanot juntti?

      No voi kauhia sentään! Onko sillä nyt paskankaan väliä, kuka tommosta kumilätkää pökkii menemään? Ja mitä se isänmaallisuus nykyään tarkoittaa?
      Se tuntuu tarkoittavan nykyään junttimaisuutta, kielitaidottomuutta, vain omassa maassaan möyrivää, koskaan vierasmaalaisten kanssa juttelemaan rohjennutta junttia, joka julistaa olevansa urhoollinen suomalainen kova sisukas jätkä, jonka rinnalla muu maailma kalpenee ja fanittaa yli kaiken suomilätkää.
      Olisiko mielestäsi Barkovillekin pitänyt antaa eri nimi vai olisiko häntä pitänyt lainkaan kelpuuttaa joukkueeseen Hä!

    • mikamaat

      Mikä hemmetin byrokratia esti Suomeen tulon. Sinänsä erikoista että halusi tulla Ruotsissa ikänsä asuneena Suomeen. Toisaalta miksipä ei. Onhan Suomi hyvä maa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe