Tapaus Mika Zibanejad

Unknown123

Täytyy vaan ihmetellä mitä Zibanejadin perheessä on ajateltu. 1. Annetaan nimeksi suomalainen nimi Mika. 2. Isä Iranilainen ja Äiti suomalainen, kuitenkin edustetaan Ruotsia. 3. Zibanejad itse on sanonut seuraavasti "Olisin voinut aikanaan mennä ensimmäiselle maajoukkueleirille, mutta päätin silloin mennä Ruotsin maajoukkueeseen.". Tästä näkee, että kuinka hepposilla asioilla leikitään, kun kyse on ARVOISTA, ei tänä päivänä ymmäretään arvojen päälle ollenkaan vaan, kaikki muu menee arvojen edelle. Eri asia on se, että jos halutaan edustaa Ruotsia niin kyllä silloin pitäisi olla sen verta kansallisismielinen, että annetaan vähintään Ruotsalainen etunimi, ettei mee ihan pelleilyksi ja päätökset edustaa Ruotsia ei saisi olla noin heppoisella pohjalla. Ennen vanhaan kun oli siirtolaisia niin silloin juurikin vaihdettiin etunimiä, sukunimiä maan mukaisiksi tai vähintään etunimi tai sukunimi. Tässä herääkin monelle kysymyksiä mitä suomalaisuus on tänä päivänä muutakuin siniristilippu liehuu lipputangossa?

5

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ER1954

Jos vanhempi antaa nimen 0 vuotiaalle, hän ei voi tietää mitä lapsi 15-18 vuotiaana itse asiasta ajattelee. Saattaahan äiti toivoa lapsen menevän Suomen maajoukkueeseen edelleen, mutta kokonaan Ruotsissa kasvaneen pojan identiteetti on toinen. Suomessa on mielenkiintoisempi tapaus tämä yksi jalkapalloilija, joka miettii minkä maan maajoukkue oliai hänen uralleen parempi. Nykyään eletään katsos individualistista aikaa eikä enää juosta Suomea kartalle. Kasva sinäkin nykyaikaan, joka on enempi eurooppalaisuutta ja maailmankansalaisuutta kuin tätä nurkkakuntaista Jukolaa. 20-vuoden päästä ei enää pelata maaotteluita, vaan joukkueet rakennetaan muiden kuin kansalaisvaltioiden pohjalta.

• mats sundin

Onhan Suomen suurimmalla toivollakin ruotsalainen nimi. Ja mitä arvoja joku lätkäjoukkue edustaa? Ruotsi on pärjännyt paremmin, joten miksi ei edustaisi sitä? Toisekseen Mika on ilmeisesti asunut ja pelannut koko uransa Ruotsissa.

• T.Jutila

Itseasiassa Mika itse tahtoi edustaa Suomea arvokisa tasolla. Hänet pyydettiin Suomen nuorten alle 15-vuotiaiden maajoukkue leirille. Hän ei kuitenkaan saanut kaksoiskansalaisuutta tarpeeksi ajoissa, että olisi pystynyt osallistumaan kyseiselle leirille.Lisäksi Mikan olisi kaksoiskansalaisena kuitenkin täytynyt pelata kaksi peräkkäistä vuotta Suomessa ennen kuin hän olisi saanut vetää sinivalkoisen paidan niskaansa. Mika itse kannusti aina Suomea juniorina. Homma juuttui valitettavasti byrokratian rattaisiin.

• mitä sanot juntti?

No voi kauhia sentään! Onko sillä nyt paskankaan väliä, kuka tommosta kumilätkää pökkii menemään? Ja mitä se isänmaallisuus nykyään tarkoittaa?
      Se tuntuu tarkoittavan nykyään junttimaisuutta, kielitaidottomuutta, vain omassa maassaan möyrivää, koskaan vierasmaalaisten kanssa juttelemaan rohjennutta junttia, joka julistaa olevansa urhoollinen suomalainen kova sisukas jätkä, jonka rinnalla muu maailma kalpenee ja fanittaa yli kaiken suomilätkää.
      Olisiko mielestäsi Barkovillekin pitänyt antaa eri nimi vai olisiko häntä pitänyt lainkaan kelpuuttaa joukkueeseen Hä!

• mikamaat

Mikä hemmetin byrokratia esti Suomeen tulon. Sinänsä erikoista että halusi tulla Ruotsissa ikänsä asuneena Suomeen. Toisaalta miksipä ei. Onhan Suomi hyvä maa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      7037
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4173
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2211
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      63
      1968
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      83
      1470
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      197
      1458
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1101
    8. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      989
    9. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      986
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe