Mikä on paras täyteaine?

Ruttunaama

Ole ajatellut täyttää huuleni ja nenänpielistä lähtevät juonteet. Onko kokemuksia minkä niminen täyteaine on paras / kestävin? Kiitos!

70

19807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruttunaama

      tj on kokeillut uutta innovaatiota. Miten se laitettiin huuliesi sisäpuolelle ja juonteisiin? Oliko 9kk vielä juuri laitetun näköinen vai vain jonkin verran oli jäljellä? Onko väliä millainen luovuttaja ja välitätkö heitä vai avustatko manuaalisesti tuotteen ulossaannissa..?

      Kiitos.

    • Ruttunaama

      Kiitos asiallisista vastauksista, kiitos myös tj:lle ajanvietteestä :). Tutkin netistä ja tosiaan varmastikin jompi kumpi, Ellanse tai Princess lähtee hakuseen.

    • hulluutta

      En tosiaankaan halua naamaani ainetta joka ei lähde 4 vuoteen pois.

      • Asioista tietävä

        Et varmaan haluakaan. Moni muu taas haluaa muuta kuin 6-8 kuukautta kestävän ryppyjen poiston.


    • lisätietoa..

      Lähes kaikki ns. pois lähtevät täyteaineet ovat kudoksissa vuosia. Kysymys on vaikutuksen kestosta, joka paikasta ja aineesta riippuen yleensä kasvoilla on muutamasta kuukaudesta pariin vuoteen. Pitkäkestoisia tai pysyviä täyteaineita Suomessa käytetään vähän ja ne on tarkoitettu pistäjäammattilaisten käyttöön.

      Tällä hetkellä eniten Suomessa käytetään Juvederm tai Restylane tuotesarjan tuotteita (hyaluronigeelejä), joista molemmista löytyy laaja kirjo eri versioita eri kohtiin kasvojen aluetta ja molemmissa on myös puudukeaineellinen versio.

      • Albiino75

        Mulle on laitettu varmaankin sitä vanhinta ja tutkituinta ainetta. Eli sitä ruotsalaista Perlanea. Ainakin mulla huulista on tullut kauniit kerta toisensa jälkeen.


      • Tuttu tuote
        Albiino75 kirjoitti:

        Mulle on laitettu varmaankin sitä vanhinta ja tutkituinta ainetta. Eli sitä ruotsalaista Perlanea. Ainakin mulla huulista on tullut kauniit kerta toisensa jälkeen.

        Perlane on kanssa hyaluronihappo ja kestää sen 6-9 kuukautta.


      • dfghjkl
        Tuttu tuote kirjoitti:

        Perlane on kanssa hyaluronihappo ja kestää sen 6-9 kuukautta.

        Perlane on hyvä ja olen ollut tyytyväinen.Ei paljon kiinnosta laitattaa muovia naamaan.Ellansen mainostaja tietysti kehuu myyntiartikkeliaan.


      • Hyaluronihappomyyjäl
        dfghjkl kirjoitti:

        Perlane on hyvä ja olen ollut tyytyväinen.Ei paljon kiinnosta laitattaa muovia naamaan.Ellansen mainostaja tietysti kehuu myyntiartikkeliaan.

        "Hyaluronihappojen myyjät ovat virheellisesti koittaneet levittää epätoivoista huhua, että Ellanse sisältäisi muovia. Se ei sisällä yhtään muovia, vaan kaikki Ellansen aineet ovat täysin biohajoavia."


    • todella hyvä

      Valintani oli Princess, enkä ole hetkeäkään katunut.

    • todella hyvä
    • Puhtain

      Princess Filler on steriili, biologisesti hajoava täysin puhdas ja kirkas, isotoninen, homogenisoitu, monophatinen täyteaine. Täysin uudenlainen
      hyaluronihappotäyteaine jolla on 3 D ominaisuus. Ainutlaatuinen teknologia:
      Ei eläinperäinen HA (biofermentatiivinen alkuperä): ei allergisoiva , ei tarvetta allergia testiin ennen hoitoa. Maksimaalisen puhdas sekä turvallinen tuote.

      http://www.princessbycroma.com/product_range_hyaluronic_filler.html

      Helppo ja asiakkaalle miellyttävä (matala injektointi voima ) välitön, luonnollinen ja pitkäkestoinen tulos. Vähemmän kipua,vähemmän komplikaatioita. Tuotesarja on aina parasta laatua.

      http://www.youtube.com/watch?v=8T5UEjQI2B0

      • Venäjä-video

        Kaikki hyaluronihapot ovat käytännössä samanlaisia kuin Princess. Kesto sen 6-9 kuukautta ja pieni allergiariski olemassa. Miksi VENÄLÄINEN videolinkki?


      • Puhtain

        Kylläpä olet inhottava ja ilkeä ihminen. Esiinnyt nyt minuna. Ihme, ettet kirjoittanut minun nimimerkilläni. Älä sitten ihmettele miksi teistä venäläisistä ei pidetä Suomessa. Omalla röyhkeällä käytöksellänne olette sen ansainneet.

        Venäjä video taisi vaan tulla esiin googlessa. Onhan siellä paljon muitakin videoita, jos tuo ei kelpaa.


      • oli vähinkö, anteksi
        Puhtain kirjoitti:

        Kylläpä olet inhottava ja ilkeä ihminen. Esiinnyt nyt minuna. Ihme, ettet kirjoittanut minun nimimerkilläni. Älä sitten ihmettele miksi teistä venäläisistä ei pidetä Suomessa. Omalla röyhkeällä käytöksellänne olette sen ansainneet.

        Venäjä video taisi vaan tulla esiin googlessa. Onhan siellä paljon muitakin videoita, jos tuo ei kelpaa.

        se oli puhdas vähinko..ei ollut tarkoitus ...esintya sinuna..en kyllä ennen huomanut viha mua vastaan..kun ei tykätä, niin ei...ei ollut röyhkea käytös, vaan puhdas vähinko...mutta huutako , jos huvita..ja...tervetuloa cityklinikaan helsinkiin..siinä laitetaan täyteaineetta:)


      • ANTEKSI

        joo..anteksi..se oli puhdas vähinko..pyydän poistamaan mun viesti..
        olen tosi pahoillani sitä


      • geedee
        Venäjä-video kirjoitti:

        Kaikki hyaluronihapot ovat käytännössä samanlaisia kuin Princess. Kesto sen 6-9 kuukautta ja pieni allergiariski olemassa. Miksi VENÄLÄINEN videolinkki?

        Tässä vaiheessa jo tiedetään, että hyarulonihappotäyteaineet eivät välttämättä itsestään lähde pois - vaikka sitä kuinka toivoisit.

        Kestoa ei voi päätellä tuoteselosteesta - minulla on esimerkiksi ollut 4,5 vuotta täyteaine, jonka piti lähteä tuoteselosteen mukaan vuodessa. Valitettavasti se ei lähtenyt


    • ss

      ( : olen 46v. vähän ryppyjä... ei paljon. Vinkki. ikuisesti ei voi itseään täyttää.
      Hyväksy pikku ryppysi, jokainen ryppy tuo muiston menneisyydestä , niin minä ajattelen. Urheilen paljon, nukun hyvin, en stressaa, nautin elämästä, hymyilen useasti, ainut ryppyjen täyte on; oikeanlainen rasva iholle, välttää auringon ottoa kasvoille ja kaulalle, eikä ryppyjen kohdalle puuteria. tsemppiä ! hyväksytään itsemme sellaisina kuin olemme ei yli 40 v. tarvitse näyttää ikinuorelle ( ; vai ?
      ketä varten ja mitä varten....

    • choice

      Toiset rypistyy charmikkaasti, toiset näyttää väsyneiltä ja kuluneilta. Joten eiköhän anneta jokaisen valita itse, vaikka hyvän pointin toitkin esille.

    • ikinuori

      mulle laitettiin toukokuussa STYLAGE nimistä ainetta ampullin verran ja se riitti ylähuulen täyttämiseen ja nenävierus ryppyihin hyvin.Nyt tekis mieli mennä taas piikille ku huomaa että huulessa ei aine enään näy.. mulla pysy siis täyteaine 8 kk. riippuu aika paljon kuulemma aineenvaihdunnasta kauanko aine pysyy naamassa..
      vantaalla kävin beauty studio minnassa ku niillä oli joku tarjous ainaki silloin..

    • Minä haluaisin, että aineet kestäisivät pidempään kuin 6-8 kk.

      • hyd....

        Itsellä on kestänyt reilun vuoden.Jos treenailee paljon niin aineenvaihdunnan tehostumisen vuoksi n. vuoden.Eikä silloinkaan olla oltu alkutilanteessa.


      • www.ellanse.com

        Sitten Ellanse on tuote siihen.


      • Kokemusta asiasta
        www.ellanse.com kirjoitti:

        Sitten Ellanse on tuote siihen.

        Plastikkakirurgit välittävät nykyisin itsestäänsulvia tiskejä, koska ne aiheuttavat kelloidia eli arpikudosta. Hoitona tähän käytetään kortisoonia. Kuka ottaisi vapaaehtoisesti ihonsa alle ko. ainetta, joka voi siis aiheuttaa paakkuja. Ongelmat tulevat esiin vasta myöhemmin. Suomessakin näitä on jo esiintynyt. Tulevaisuudessa näitä tullaan näkemään runsaasti.


    • No joo mutta...

      Minulle laitettiin Perfecta Dermia kesäkuussa ja vaikutus eksti n. 4 kk vaikka injektion antanut kosmetologi vakuutti sen olevan pitkävaikutteisin ja paras hualyronihappovalmiste. Seuraavaksi otan kyllä jotain ihan muuta hualyronia...

    • eräs joka aamulla he

      Restylane on hyvä aine!

      Itse laitatin nasolabiaalijuonteet eli nenänpielistä lähtevät juonteet Perlanella. Kävin Nordströmin Restylanehoitajan käsittelyssä kaksi kertaa ja nyt ei ole ollut tarvetta lisätä ainetta pariin vuoteen. Olen ymmärtänyt, että ensimmäisellä kerralla aine lähtee nopeammin, mutta jos lisää ainetta "vanhan" päälle, vaikutus pitenee.
      Restylane aineena on ainakin turvallinen ja paljon tutkittu. Voin lämpimästi suositella!

    • suulas2

      Kävin ottamassa restylane vital:ia ja olen hirveän pettynyt! Siitä ei ollut mitään muuta hyötyä kuin rahanmeno :/ ensi kerralla otan kyllä ihan sitä itseään ja en anna tekijän rahastaa tyhjästä. Kunnon täytteet kehiin!

      • vitalista

        Eikös toi ole sellainen sarjahoitoaine, kertahoito menee täysin hukkaan.


      • suulas2
        vitalista kirjoitti:

        Eikös toi ole sellainen sarjahoitoaine, kertahoito menee täysin hukkaan.

        Kyllä se on, mutta olisin odottanut että siitä olisi tulosta edes vähän jo ensimmäisellä hoitokerralla. Kun ainetta laitetaan ihoon niin haluan tulosta mieluiten välittömästi. Nyt kävin hakemassa lisäpuhtia nenänpieliin ihan kunnon fillerillä. Tulos näkyy nyt heti.


    • Blue Poodle

      Minulle on myös laitettu restylane Vital:ia sarjana. Ei tullut kovinkaan huomattavaa tulosta jotta voisin suositella. Perlane jätti huuleeni paakkuja. Revanesse on ollut paakuton ja kestoltaan noin 9-10kk riippuen alueesta. Restylane on lähinnä tuttu vanha merkki johon luotetaan lähinnä nimensä puolesta.

      • kiitos ei restylane

        Minulle laitettiin Restylane . Nyt kauheat pussit silmien alla ja punaiset läikät kasvoissa, niissä alueilla mihin laitettiin... kortisooni turvottaa vielä enemmän. Tästä ei hyvää seuraa. Meneekö silmä? Pussit nousee kohti silmää ei ole 2 kuukaudessa häipynyt. Lääkäri antoi nyt vielä pariviikkoa aikaa jos lääkitys ei tehoa niin toimenpiteisiin sit ryhdytään. Laittajan piti olla ammattilainen mutta kaikkea muuta.


      • geelin poisto
        kiitos ei restylane kirjoitti:

        Minulle laitettiin Restylane . Nyt kauheat pussit silmien alla ja punaiset läikät kasvoissa, niissä alueilla mihin laitettiin... kortisooni turvottaa vielä enemmän. Tästä ei hyvää seuraa. Meneekö silmä? Pussit nousee kohti silmää ei ole 2 kuukaudessa häipynyt. Lääkäri antoi nyt vielä pariviikkoa aikaa jos lääkitys ei tehoa niin toimenpiteisiin sit ryhdytään. Laittajan piti olla ammattilainen mutta kaikkea muuta.

        hyaluronihappogeelin voi poistaa eri konstein, tehokkain hyaluronidaasi entsyymi. ota yhteys Restylane kouluttajaan (lääkärisikin sen varmaan tekee), niin varmasti saat apua.


      • Aurelia
        kiitos ei restylane kirjoitti:

        Minulle laitettiin Restylane . Nyt kauheat pussit silmien alla ja punaiset läikät kasvoissa, niissä alueilla mihin laitettiin... kortisooni turvottaa vielä enemmän. Tästä ei hyvää seuraa. Meneekö silmä? Pussit nousee kohti silmää ei ole 2 kuukaudessa häipynyt. Lääkäri antoi nyt vielä pariviikkoa aikaa jos lääkitys ei tehoa niin toimenpiteisiin sit ryhdytään. Laittajan piti olla ammattilainen mutta kaikkea muuta.

        Kortisoonihan yleensä aina turvottaa kasvoja ja saa aikaan ns. kuukasvot, joten eipä taida siitä olla apua tuohon turvotukseen. Valitettavasti lääkäreistäkin löytyy taitamattomia pistäjiä, sitä toivoisi että lääkäri ei edes alkaisi tekemään hoitoja, mitä hän ei yksinkertaisesti hallitse! Ja usein juuri lääkäreille tuntuu olevan erityisen vaikeaa myöntää, että on tehnyt selkän hoitovirheen. Jos koet että sinun hoidossasi on tapahtunut selkeä hoitovirhe, niin kannattaa konsultoida toista asiantuntijaa ja saada hänen näkemyksensä asiasta. Lääkäreillä pitäisi aina olla myös vastuuvakuutus, joka tarvittaessa korvaisi hoitovirheitä? Toivottavasti hoitava lääkärisi onnistuu korjaamaan tilanteesi, eikä tietysti veloita hoidon korjaamisesta sinulta enää mitään lisämaksua? Tarvittaessa voit olla yhteydessä myös Potilasvakuutuskeskukseen, kun hoidon (hoitovirheen) tekijä on ollut lääkäri. Suostutko vielä kertomaan kyseisen klinikan nimen, missä täyteainehoito tehtiin? Niin, ei meistä palstan lukijoista ainakaan kukaan muu erehtyisi menemään samaan paikkaan saamaan vastaavaa hoitoa.


      • garmin
        kiitos ei restylane kirjoitti:

        Minulle laitettiin Restylane . Nyt kauheat pussit silmien alla ja punaiset läikät kasvoissa, niissä alueilla mihin laitettiin... kortisooni turvottaa vielä enemmän. Tästä ei hyvää seuraa. Meneekö silmä? Pussit nousee kohti silmää ei ole 2 kuukaudessa häipynyt. Lääkäri antoi nyt vielä pariviikkoa aikaa jos lääkitys ei tehoa niin toimenpiteisiin sit ryhdytään. Laittajan piti olla ammattilainen mutta kaikkea muuta.

        Tuo lopputulos ei ole sidonnainen Restylaneen, sama lopputulos tulee helposti muillakin täyteaineilla, esimerkiksi Juvedermilla. Jos googlettaa täyteaineen nimen sekä englanniksi 'side effects', niin näitä löytyy sekä loppukäyttäjien raportoimina että tieteellisistä artikkeleista.

        Asia, josta ei niin paljon puhuta... koska äänessä ovat lähes ainoastaan vain ne, jotka tekevät täyteaineilla RAHAA, eli lääkärit, valmistajat ja jälleenmyyjät. Harmi, että ei ole olemassa yhtäkään neutraalia tahoa, joka välittäisi ja valvoisi mitä tällä toimialalla tapahtuu.

        On vaikeaa tehdä oikeita päätöksiä täyteaineisiin liittyvissä asioissa, kun mistään ei saa oikeaa, puolueetonta tietoa.


      • ikuisesti geelissä?
        geelin poisto kirjoitti:

        hyaluronihappogeelin voi poistaa eri konstein, tehokkain hyaluronidaasi entsyymi. ota yhteys Restylane kouluttajaan (lääkärisikin sen varmaan tekee), niin varmasti saat apua.

        Mitäköhän nämä 'eri konstit' on? Olen konsultoinut n 10 pääkaupunkiseudun tunnetuinta plastiikkakirurgia, ja kukaan heistä ei ole pystynyt nimeämään muuta kuin hyarulonidaasin.

        Hyarulonidaasin käytöstä ei kenelläkään tällä hetkellä Suomessa ole laajaa kokemusta ja sen haittavaikutuksista on todella vähän tietoa. Tässä havainnollistava käyttökokemus yhdistelmällä Juvederm hyarulonidaasi http://www.realself.com/review/newport-beach-ca-hyaluronidase-juvaderm-nightmare


      • Potilask***tuskeskus
        Aurelia kirjoitti:

        Kortisoonihan yleensä aina turvottaa kasvoja ja saa aikaan ns. kuukasvot, joten eipä taida siitä olla apua tuohon turvotukseen. Valitettavasti lääkäreistäkin löytyy taitamattomia pistäjiä, sitä toivoisi että lääkäri ei edes alkaisi tekemään hoitoja, mitä hän ei yksinkertaisesti hallitse! Ja usein juuri lääkäreille tuntuu olevan erityisen vaikeaa myöntää, että on tehnyt selkän hoitovirheen. Jos koet että sinun hoidossasi on tapahtunut selkeä hoitovirhe, niin kannattaa konsultoida toista asiantuntijaa ja saada hänen näkemyksensä asiasta. Lääkäreillä pitäisi aina olla myös vastuuvakuutus, joka tarvittaessa korvaisi hoitovirheitä? Toivottavasti hoitava lääkärisi onnistuu korjaamaan tilanteesi, eikä tietysti veloita hoidon korjaamisesta sinulta enää mitään lisämaksua? Tarvittaessa voit olla yhteydessä myös Potilasvakuutuskeskukseen, kun hoidon (hoitovirheen) tekijä on ollut lääkäri. Suostutko vielä kertomaan kyseisen klinikan nimen, missä täyteainehoito tehtiin? Niin, ei meistä palstan lukijoista ainakaan kukaan muu erehtyisi menemään samaan paikkaan saamaan vastaavaa hoitoa.

        Potilasvakuutus ei kyllä näitä välttämättä korvaa, valitettavasti. Minulle tuli isot, pysyvät nestemöykyt Juvedermista, se on Potilasvakuutuskeskuksen mukaan Juvedermin ominaisuus, ei lääkärin virhe.


    • Lumitähti

      Kiitos ei restylane: Voitko laittaa edes hoidon tehneen lääkärin nimikirjaimet tänne?

    • Tarja-Liisa

      Missä Suomessa saa tätä hyaluronidaasihoitoa, kuka lääkäri tekee ja millä klinikalla? Paljonko täyteaineen poistaminen maksaa? Eli, kuinka kallista sen aineen laitto on? Entäs jos lääkäri on mokannut hoidon, niin onko hyaluronidaasi siinä tapauksessa asiakkaalle ilmainen? Ja korvaako lääkäri takaisin asiakkaalle alkuperäisen hoidon hinnan? Onko kenelläkään tieto tai kokemusta?

      • Tarja-Liisalle

        Vinkki - etsimäsi voisi olla Restylane-kouluttajalääkäri Tomi Miettinen.


    • lilya1

      Jos silmän alainen iho on todella ohutta ja nesteitä keräävää, niin ei suositella täyteaineita. Muuten täyteaineet muualle kuten nasolaabeihin toimivat todella hyvin.

      • inffotkaa

        Miten tuon "nesteitä keräävä" voisi arvioida?


      • mercure

        Silmien alla oleva alue on KAIKISSA tapauksissa erittäin riskialtis epäonnistumiselle. Silmänalusalueen iho on kaikilla ihmisillä paljon ohuempaa kuin iho muualla kasvoissa, siksi geelimäinen täyteaine muodostaa helposti ison silmäpussin, joka roikkuu alhaalla, jopa nenän sieraimen tasolla.


      • idiootti123

        Voi apua...!!!
        Silmien alle saa laittaa täytettä vain ja ainoastaan lääkärit, mielellään plastiikkakirurgi. Ehkä joissain tapauksissa erikoiskoulutettu sairaan/terveydenhoitaja, paikassa jossa toimii myös kirurgi.
        -Tämä siksi, koska komplikaation riski on suuri ja vain kirurgi voi pelastaa, mikäli näin kävisi.

        Täytettä EI KOSKAAN LAITETA SUORAAN SILMÄN ALLE (siniselle alueelle)! EI KOSKAAN! Se pistetään ns. yläposkeen, jonka seurauksena se tavallaan nostattaa sinistä aluetta. Maksimissaan sitä saa laittaa vain 0,25milliä. Sokeutumisriski ja komplikaatiot ovat todellisia. Silmähermot ovat äärettömän pieniä, ja jos ne kerran vioittuvat niitä ei voi korjata.

        Kyse on haposta! Kaikkia mainostekstejä ei ihan suoraan kannata uskoa! Happo ja silmä eivät kuulu yhteen. Oikeasti hapot vanhentavat kudoksia pitkäaikaisella käytöllä, koska ne hidastavat verenkiertoa kyseisellä alueella...


    • Mira H

      Mulla on kokemusta Restylanesta,Perlanesta ja Juvedermista. Juvederm on tähän astisista ollut kaikein paras ja kestänyt pisimpää. laittaminenkaan ei juuri tunnu kun aineen mukana on puudute. :) Viime kesänä laitettiin Juvederm 3 ja tulos säilynyt jo yli 10kk. Eikä hintakaan ollut paha kun tuttu laittoi :)

    • mie5632

      Mistähän saisi ostettua esim. Juvedermia itselleen. Jos kerta kosmetologit niitä pistelee niin voisin kuvitella itsekin pystyväni laittamaan.

      • Miuku753

        Voi herranjestas, älkää tehkö tätä itse ainakaan silmien alle!


    • nenä

      Olen 35v mies ja vihaan nenäni . Sen yläossa( silmien välissä) on hiukan löysää ihoa tai siinä on liian vähän rustoa.Katsoessani ylöspäin ongelma poistuu ihon kiristyessä. Mikä olisi paras ratkaisu?

      • taiOmmella

        silmälasit =0


    • Täytettä

      SicaFlex

      • aivotonsä

        huulet kun akuankkalla,,hyyi kamallllaaaaa


    • zxcmx

      2012v.

      Ei täyteaine

      Leuan muotoilu !

    • Kiits

      Onko kenelläkään kokemusta täyttöaineesta nimeltä Jalor?

      Kiitos vastauksista. :)

    • Satu559

      Dermafill ranskalainen , kokemusta 3 vuotta samalla ainella huulet sekä ryppyjen täyttöja.
      Suosittele

    • Lipps

      Belotero laitettu, itsellä pysyi hyvin, kaverilla ei. Voi olla yksilöllistä näköjään miten pysyy

    • Anonyymi

      Kannattaa laittaa sellaista joista tulee kunnon turbohuulet. Tai kammottavat törröhuulet. En valitettavasti ymmärrä näitä törröhuulia oudonnäköisesti tapahtuu ruokailu törröhuulet ei toimi haarukan kanssa. Entäs suutelu lupsahtaako törröhuulet

    • Anonyymi

      Miks halutaan törröhuulia nehän ovat naurettavan rumia. Ida vainiolla on tosi hassut huulet luulevatko että ovat söpöt ehei. Naurua herättää kun julkaistaan pieleen menneistä operaatioista varsinkin silloin kun tulee turbohuulet aivan kuin somaleilla. Hehhhhh

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe