Olen tyhmä,mutta haluaisin tietää tehdäänkö luomenpoistoja kasvoista päivystyksessä vai millaisella lääkärille pitäisi varata aika. Asun isossa kaupungissa ja mielestäni julkisella puolella luomen poisto voisi olla halvempi operaatio,kun menisin yksityiselle poistamaan.
Ja käyn töissä (seisoma työ) pystyykö normaalisti käymään töissä luomen poiston jälkeen?
luomen poisto missä?
11
7831
Vastaukset
- f1+7
Luomi poistetaan ihan normaalilla omalääkärilläsi. Poisto maksaa tavallisen poliklinikkamaksun verran, omassa kaupungissani taisi olla 20 euroa, vähän alle, eli ei todellakaan kallista "hupia" :D Arpihan siitä jää ja jos haluaa pinemmän arven niin silloin kannattaa mennä plastiikakirurgille. Yksityiseltä saa myös mahdollisesti vähän tarkempaa hoitoa, mutta pienimmän arven saa varmasti plastikkakirurgilta. Sehän sitten varmasti maksaakin todella paljon, niiden hinnoista en valitetteavasti osaa sanoa.
Yksityisten hinnastoja voi selata netistä, mutta pelkkä luomen näyttöhän maksaa jo sen väh. 50e, mikä on se käyntimaksu. Elikkä siihen päälle tulee vielä operaation hinta, joka voi olla jotakin 100-300 euron väliltä veikkaisin?
Jos on vakuutus, niin silloinhan pääsee tietenkin sielläkin halvemmalla :)
Luomi poistetaan puudutettuna veitsellä leikaten. Leikkaushaavaan laitetaan muutamat tikit, jotka sitten poistetaan n. viikon - kahden päästä. Sinä aikana kun haava on tikattuna urheilua ja etenkin hikoilua tulee välttää. Seisomatyössä voit hyvin olla kunhan et hikoile älyttömästi. Minulta poistettiin yksi luomi selästä ja tällöin en voinut olla töissä, koska en saanut nostaa mitään, taikka liikuttaa käsiäni, koska selän iho venyi.
Päästä kun minulta poistettiin luomi ei tarvinnut vältellä mitään tekemisiä kunhan ei vaan hikoillut :)
Sitten haavaa suihkutellaan vain aamuinilloin.
Todella yksinkertainen ja helppo toiminpide, ei kannata pelätä!:)
Arvethan haalistuvat ja itselläni on jäänyt lyijykynän paksuisista luomista suunnilleen samankokoiset punaiset läikät arviksi. Eli ei nyt mitään kovin karun näköisiä ole. Itse en älytttömästi pidä luomista (mitä minulla on paljon) ja minusta arpi on kauniimpi kuin itse luomi, joten minua arvet eivät haittaa :)
Itse olen poistanut tosiaan kunnallisella tervarilla. Luomenpoiston syyksi käy tietenkin syöpäepäily ja sen lisäksi esim. luomen ärsyttävyys. Voit hyvin sanoa, että olet vahingossa repinyt luomeasi tai vaatteita vaihtaessa olet onnistunut sitä repimään tjsp, jos lääkäri empii poistoa kunnallisella :)
Eli muista sanoa, että olet vaikka kerran sen repäissyt auki, jos lääkäri ei tahdo luomeasi poistaa ja itse sen tahdot, että se poistetaan. Itse en tosiaan tiedä voiko niin käydä edes, että lääkäri sanoisi näin, mutta minulle silloin sanottiin syitä, jotka käyvät luomenpoistoon ja näin ollen oletin, että joskus ei muka poistettaisi luomea pyynnöstä? - Yleisellä käy
Kyllä minullakin on poistettu luomi selästä, muttei siitä mitään sairauslomaa herunut, sen enempää kuin että olisi varoteltu tekemästä jotakin.
Minulla olisi taas luomenpoistot ajankohtaisia, kun kainaloihin on tullut kutisevia luomia, muttei millään viitsisi mennä, kun se vaatii nukutuksen.
Olen näet allerginen puudutusaineille. :( Pjaska homma!- f1+7
Ei sairauslomaa tulekaan! Itse otin vapaaksi koko viikon. Minulla on katsos vuorotyö, niin sanoin vain, että ei vuoroja siihen kohti! Töissä ei tosiaan saisi mitään nostella, jos yläselästä on luomi juuri poistettu.
Kyllä sinulla olisi pitänyt tästä kertoa. Hikoilu on etenkin paha tikeille, ettei ala tulehtumaan.. Ja siis kyllähän niitä käsiä pystyi liikuttamaan :) Pelasin vain varmanpäälle, koska jos tikit repeää, voi tulla aika ruma arpi! - f1+7
f1+7 kirjoitti:
Ei sairauslomaa tulekaan! Itse otin vapaaksi koko viikon. Minulla on katsos vuorotyö, niin sanoin vain, että ei vuoroja siihen kohti! Töissä ei tosiaan saisi mitään nostella, jos yläselästä on luomi juuri poistettu.
Kyllä sinulla olisi pitänyt tästä kertoa. Hikoilu on etenkin paha tikeille, ettei ala tulehtumaan.. Ja siis kyllähän niitä käsiä pystyi liikuttamaan :) Pelasin vain varmanpäälle, koska jos tikit repeää, voi tulla aika ruma arpi!Niin ja varaa ihmeessä aika jos kutisee!! Itselläni kutisi luomi jonkun aikaa ja nyt se on kasvanut 3 kertaiseksi yhtäkkiä ja muuttunut punaiseksi :/ Nyt ollaan täällä ihan melanoomapaniikissa:D Toivottavasti pääsen mahd. pian lääkärille!
- luomet
kasvoista luomen poisto varmaan rippuu luomen koosta. Voit tarvita plastiikkakirurgiakin, jos hyvin kookas luomi on kyseessä...
- ei päivystys
No ei taida olla luomen poisto mikään päivystystoimenpide. Varaat ajan työterveydestä tai omalta terveysasemaltasi, siitä se lähtee. Ja toki vähän poistettavasta luomesta riippuu se poisto, siis poistaako esim. omalääkäri vai haluaako jonkun "erikoistuneen" poiston tekevän.
- .
Päivytyksessä ei mitään luomia poistella, eihän se ole mikään akuuttiasia.
Ja kasvoissa olevaan luomeen en antaisi (enkä ole antanutkaan) kenenkään muun kuin plas.kirurgin koskea. - luometvex
Minulle neuvottiin, että jos haluaa luomenpoistoon ja se voidaan tehdä paikallispuudutuksessa, pitää aikaa varattaessa sanoa, että kyseessä on luomenpoisto, jotta potilaalle varataan kaksinkertainen aika.
- --
Minulla oli n. 4 cm korvan yläpolella sormenpään kokoinen luomi, joka hankautui kiusallisesti käyttäessäni hitsausmaskia. Luomi aiheutti niin paljon vitutusta, että päätin poistatuttaa sen.
Tilasin ajan Tampereen Koskiklinikalta, ja aikaa varatessani kerroin että kyseessä on "luomen poisto päänahasta hiusten peittämältä alueelta".
Kirurgi tarkasteli luomea ja totesi sen olevan normaali "dermatofibroma". Luomen ympäristö puudutettiin, luomi veistettiin irti "veneen muotoisella" viillolla, ja haava suljettiin kolmella tikillä. Ainoa mitä tunsin, oli pari pientä neulan pistoa puudutuksen alussa.
Klinikalla käynti kesti kaikkiaan 15 minuuttia, ja maksoi 230 €. Hieman tyyriin oloista, mutta sain ajan heti, ja luomi poistettiin todella ripeästi. - luometon
Itselläkin pari luomea poistettu kasvoista terveyskeskuksessa. Punaiset arvethan niistä jäävät. Sillä nyt ei niin väliä kun on mies. No onhan naisillakin meikit mitkä peittää. Onhan pieni punainen arpi toki kauniimpi kuin ruma luomi kasvoissa.
Ihan kivuton toimenpide. Toki jos rahoissa rypee niin laserilla yksityisellä selviää pienemmillä arvilla. - Terveterve
Miten oli liikunnan ja hikoilun laita poiston jälkeen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111