Vaimo pyysi lukea viiltelyistä ja kehitysavusta

Folio Mulder

No minähän sanoin siihen, ettei minun tarvitse lukea, koska olen hyvin tietoinen afrikan ja lähi-idän kulttuurien perinteistä, joita tehdään eripuolilla mihinkään uskontoon liittymättä.

Vaimo kauhisteli ja minähän sitten lähdin keskustelemaan asiasta: " Etkö ala jo uskomaan, että olen ollut niin kauan sanonut, että maahanmuuttopolitiikkaan tarvitaan tiukkaa kriitisyyttä ja valikointia, tiedän mikälaisia miehiä nämä ovat tuolla useimmiten". Ei pienen suomen keskuuteen ole varaa plajon päästää enää keitä sattuu muinaismiehiä.

"Etkö huomaa, että suomessa naiset jostain syystä oikein kiljuvat tämän monikulttuuriksi kutsutun asian puolesta ja nimittelevät suomalaisia rasisteiksi. ikäänkuin nämä kriittiset suomalaiset olisivat tyhmiä tai juntteja."

"En tahdo, että suomeen tulee näiltä alueilta miehiä toteuttamaan ja levittämään kulttuuria, joka on ihan alkuaikoihin kiinni jäänyt". Taakse jääneen evoluution ja kulttuurin tapoja ei ikä kuunaan päivänä tule päästää edistyneempien kulttuurien piiriin, sillä siitä seuraa aina tuho ja ihmiskunnan pitäisi hyviltä osin jo tietää se"

Sitten vaimo huomautti, kun sattuu olemaan kova lukemaan, että katsoppas, kun on terävästi perusteltu artikkeli kehitysavun lopettamisen puolesta.

No minähän sanoin, että "muistatkos, että olen näitä samoja perusteluita käyttänyt jo 10 vuotta ?" Sanoin myös, että olet pitänyt näkemyksiäni jyrkkinä, mutta nyt taitaa ymmärrys aueta sille, mistä olen puhunut" ja hymyilin perään.

Todettakoon tähän perään, että aiheesta on tehty kirja, jossa tiivistetään kehitysavun lopettamisen puolesta hienosti asiat ja tässä hiukan:

0,7 %:n tavoitteesta on tullut poliittinen iskulause ja mantra, jota hokemalla mepit ja ministerit "pönkittävät omaa egoaan"

"Se mantra meinaa miljoonan suomalaisen köyhän ohittamista-samoista verorahoistamme".

"Yli miljardin euron kehitysapumme on kilometrin korkuinen pino sadan euron seteleitä vuodessa.. sanotaan että sillä saisi heti kuntoon lasten, vanhusten ja sairaiden asiat suomessa".

"Nyt ne menevät korruptioon, väkimäärään, köyhyyden ja pakolaisuuden paisuttamiseen kehitysmaissa. Sillä populaation ulkopuolelta annettu resurssi muuttuu lisääntymiseksi. Se on luonnonlaki, jonka kehitysapu on 50 vuodessa todistanut. Väestönkasvu syö kehityksen alta pois."

"Kehitysyhteistyö on "apu-uskovaisten pyhä lehmä", josta saa puhua vain uskovien (eli hyötyjien) omaa munkkilatinaa"

Kirjan kirjoittaneet epäilevät, että kehitysapurahojen lypsäminen on "semattista sumutusta" akateemisillasektorimissioilla ja kontribuutioanalyyseilä.

Apu-uskovaiset tarjoavat myös "eettisesti kestävää banaania" ja lupaavat 2aitoa syvällisyyttä", joka on tyhjää sanahelinää.

Realismia on bioresurssien ja niiden käyttäjien määrä maapallolla. Kun biologinen tieto puuttuu, ihmetellään miksei kehitysapua auta. Evoluutiota ei voi viedä.

sanotaanpa loppuun vielä, että kehitysmaiden omatkin tutkijat kapinoivat. Sambialainen ekonomisti Dambisa Moyo sanoo, että kehitysapu pitää lopettaa, koska se ruokkii korruptiota ja tukahduttaa kehityksen. kenialainen James Shikiwati suorastaan rukoilee: "Jumalan tähden lopettakaa ruokkiminen!"

Keskustelun loppuun näitä kirjoitusten asioita pohjalla sanoin vaimolleni vain, että jokos uskot, että olisi paremi, että tuohon maailmaan ei syntyisi lapsia tuota vauhtia kärsimään ?

Mielestäni tehokkain keino on ruveta näitä muinaisia raakoja perinteita toteuttavia vastaan alkaa poliittinen kampanja. tuossakin kohtaa EU voisi näyttää olevan jotain, mutta eihän se sitä tee, vaikka kyse on ihmisoikeusasioista.

Ja loppuun päivän lehdestä: 160-miljoonainen Nigeria listattiin eniten demokratiaa saavuttaneihin valtioihin ja seuraavalla sivulla luki, kuinka islamistit olivat taas hyökänneet kristittyjen kirkkoihin ja tappaneet ihmisiä.

Palaan illalla, jospa kommenttia olisi tullut aiheesta.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
        Maailman menoa
        261
        3175
      2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
        Maailman menoa
        74
        1234
      3. 66
        1173
      4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
        Ikävä
        180
        968
      5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
        Taivalkoski
        47
        866
      6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
        Ikävä
        60
        819
      7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
        Maailman menoa
        47
        799
      8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
        Ikävä
        40
        711
      9. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
        Ikävä
        45
        692
      10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
        Ikävä
        39