Äsken loppuneessa Putous-ohjelmassa esiteltiin uudet sketsihahmokilpailijat. Moni heistä pilkkasi puhevikaisia esittämällä roolia, jossa puheviasta tehtiin hassu juttu.
Vieläkin törkeämpi oli ohjelman alussa esitetty huutokauppasketsi. Siinä oikein erikseen kehotettiin esiintyjiä esittämään änkyttäjää ja vielä lisäksi ottamaan rooliinsa mukaan jonkin pakkoliikkeen!
Nykivät päät ja änkytys herättivät katsojissa makean naurunremakan, mutta miten on, syyllistyttiinkö tässä VIHARIKOKSEEN? Uuden vihapuhemääritelmän mukaan esim. sairauden ja vammaisuuden pilkkaaminen täyttää viharikoksen määritelmän!
Nyt olisi vammaisjärjestöillä syytä vetää ohjelman tuottajat ja esiintyjät oikeuteen! Tällaista törkeyttä ei saa sallia Suomen televisiossa!
Putous-ohjelmassa pilkattiin vammaisia!
162
6161
Vastaukset
- ..............
Veikkaan että olet joku kukkahattutäti eikä ohjelmassa todellisuudessa ollut mitään tarkoituksen mukaista pilkkaamista.
Oli miten oli, putous nyt on aivan helvetin yksinkertaista ja paskaa huumoria yksinkertaisille ihmisille. Joten eipä tuo ihme olisi, kerran kohderyhmästäkin suurin osa on hieman himmeämmän puoleista porukkaa.- Miten on?
Veikkaan, että joku Iltasanomien toimittaja lukee tämän aloitukseni ja tekee siitä lähipäivinä UUTISEN ILTASANOMIIN! Nehän kopioivat keskustelupalstoilta aiheita, joista eivät itse muuten älyäisi tehdä uutista.
- ollakko vai ei olla?
Olen itse liikuntavammainen ja olin varma, että taas noustaan otsikkoihin!!!!!
Minua suorastaan ottaa aivoon, että muka "vammaisia" sorsitaan tms. minä
nauroin siinä missä ns. ei vammaisetkin...eli olen Sinun kanssasi samaa
mieltä, tosin olen ilmeisesti jotenkin oudompi "vammainen" nainen, koska
en ole pyörinyt "niissä piireissä" ja olen aika sanoisinko hyvännäköinenkin,
joten lisää vaan kaiken sorttisia ryhmiä...kohta varmaan uskonlahkot nostavat
kapinan Akusta ;) Ja kyllähän meistä kaikista tosiaan löytyy niitä "himmeitä"
tyyppejä ja pilkun....en sano mitä :) - raide
Miten on? kirjoitti:
Veikkaan, että joku Iltasanomien toimittaja lukee tämän aloitukseni ja tekee siitä lähipäivinä UUTISEN ILTASANOMIIN! Nehän kopioivat keskustelupalstoilta aiheita, joista eivät itse muuten älyäisi tehdä uutista.
Pari kolme viikkoa sitten eräs suomi24:llä esittämäni kysymys oli parin päivän kuluttua iltalehdessä lehden omana juttuna.
- mainari
ollakko vai ei olla? kirjoitti:
Olen itse liikuntavammainen ja olin varma, että taas noustaan otsikkoihin!!!!!
Minua suorastaan ottaa aivoon, että muka "vammaisia" sorsitaan tms. minä
nauroin siinä missä ns. ei vammaisetkin...eli olen Sinun kanssasi samaa
mieltä, tosin olen ilmeisesti jotenkin oudompi "vammainen" nainen, koska
en ole pyörinyt "niissä piireissä" ja olen aika sanoisinko hyvännäköinenkin,
joten lisää vaan kaiken sorttisia ryhmiä...kohta varmaan uskonlahkot nostavat
kapinan Akusta ;) Ja kyllähän meistä kaikista tosiaan löytyy niitä "himmeitä"
tyyppejä ja pilkun....en sano mitä :)TSAUKKI TAUKIT!!! tässä sen luitte..huumoria olla pitää ? keksikää parempaa,jos osaatte ja olette lahjakkaampia...
- duster
Itse käyn välillä aika hitaalla mutta silti mua käy sääliksi kaikkia putouksen näyttelijöitä Kuustosen Iinaa ja Kososen Kristaa kattelen kyllä kun ne on niin kauniita.
- uteliaisuus iski
raide kirjoitti:
Pari kolme viikkoa sitten eräs suomi24:llä esittämäni kysymys oli parin päivän kuluttua iltalehdessä lehden omana juttuna.
saanko kysyä millaisesta kysymyksestä ollut kyse? eli mitä kysyit ja jos mahdollisesti vaikkapa sen jutunkin vielä iltalehen sivuilta löytäisit niin mielelläni senkin lukisin.. :)
- aikoinaan-
Kansakoulussa oli lapsilla tapana pilkata puhevikaisia...samaa tasoa on ohjelmat !
- anniessong
Miten on? kirjoitti:
Katsojat tyrmistyivät:
"Putouksessa pilkattiin vammaisia!"
http://www.iltalehti.fi/viihde/2012010915053053_vi.shtml - Iltalehden toimitusj
Miten on? kirjoitti:
- Onko oikein?
raide kirjoitti:
Katsos vain, se olikin tällä kertaa ILTALEHTI eikä Iltasanomat, joka ehti ensin haaskalle:
http://www.iltalehti.fi/viihde/2012010915053053_vi.shtml - Jukka K-nen
duster kirjoitti:
Itse käyn välillä aika hitaalla mutta silti mua käy sääliksi kaikkia putouksen näyttelijöitä Kuustosen Iinaa ja Kososen Kristaa kattelen kyllä kun ne on niin kauniita.
Vai niin.
- Jukka K-nen
duster kirjoitti:
Vai niin.
- tasa-arvoisesti
On oikein. Vammaisia voi pilkata samalla tavoin kuin muitakin. Eivät he ole tavallisten ihmisten yläpuolella.
- kaamoskaappi
Niin ja suomalaiset ovat vajaaälyistä porukkaa joten he nauravat just tällaiselle
"viihteelle" Tiedättekö mitä suomalainen "SISU" on? Vastaus: Se on TYHMYYTTÄ.
Kun Veli-Venäläinen hyökkäsi ja suomalainen kapiainen käski ettei saa paeta
suomalainen jäi sijoilleen. Tyhmyys auttoi meitä sodassa. Onneksi. Muuten suomi olisi osa Venäjää. Myöhemmin kapiaiset mietti miten tuo tyhmyys pitäisi muotoilla.
Silloin keksittiin "SUOMALAINEN SISU"
Tämä tarina on tosi
T
Terveisin yksi 5 miljoonasta avohoitopotilaasta - Terveisiä suljetulta
kaamoskaappi kirjoitti:
Niin ja suomalaiset ovat vajaaälyistä porukkaa joten he nauravat just tällaiselle
"viihteelle" Tiedättekö mitä suomalainen "SISU" on? Vastaus: Se on TYHMYYTTÄ.
Kun Veli-Venäläinen hyökkäsi ja suomalainen kapiainen käski ettei saa paeta
suomalainen jäi sijoilleen. Tyhmyys auttoi meitä sodassa. Onneksi. Muuten suomi olisi osa Venäjää. Myöhemmin kapiaiset mietti miten tuo tyhmyys pitäisi muotoilla.
Silloin keksittiin "SUOMALAINEN SISU"
Tämä tarina on tosi
T
Terveisin yksi 5 miljoonasta avohoitopotilaastaEt oo lukenu historianläksyjäs. Ei ne venälääsetkää mihinkää paennu ku niillä oli omien KK:t seliän takana orottamas niitä jokka lähtöö pakohon.
- Ja kova rangaistus
Mitäs jos Nkereistä olisi tehty vastaavanlaista pilkkaa ?
Ilman muuta oikeuteen vaan koko ohjelman tuotantotiimi.
Änkytyksestä kärsivä 13v Tyttöni alkoi itkeä ohjelmaa katsoessaan.
Ja nyt uhkaa tappaa itsensä ! - vitsit vähissä.
Tuskin siinä oli kyse mistään viharikoksesta. Tosin se oli mauton,eikä mitenkään kovin huvittava. Olisi riittänyt se huutokauppa ja jätetty pois se loppupläräys.
- Janikin tykkää
Loistavaa viihdettä. Homopappi Usko oli ihku.
- parhaat
Parhaat hahmot taas Akulla ja Rikulla. Mummo oli tasan kuin on todellisuudessa... niin aito että ... parhaat olivat, jompi kumpi voittaa taas
- Viimeinen Putous?
parhaat kirjoitti:
Parhaat hahmot taas Akulla ja Rikulla. Mummo oli tasan kuin on todellisuudessa... niin aito että ... parhaat olivat, jompi kumpi voittaa taas
Vanhusten pilkkaaminen on ala-arvoista yhtä kaikki. Roolihahmot olivat aika väkisin väännettyjä kun vertaa viime kauden hahmoihin esim Harjakaiseen. Harjakainen ei vaan ollut poliittisesti korrekti koska eihän sovinisti heteromies saa olla oikeasti hauska, eihän? No, mörkö sentään muistutti Lipposta vai mitä? PÖÖ!
parhaat kirjoitti:
Noi on hyviä. Mutta Jani-Petterillä on pahuksen kova kannatus äitien keskuudessa. Niin ja ehkä joidenkin herrojenkin keskuudessa. Hiukan oli alku varovainen, mutta kohdeyleisö on se osa, josta ei oikein muut kilpaile.
Riku ja Aku on kyllä parhaat. :) Varsinki Hieno Åhlgreenin aitous. Uskoisin oikeasti että vois ollakki tuollanen. :D
- Uhkaanko Tappaa !
Mutta minä olen loukkaantunut.
Vai eikö sillä ole väliä koska olen Valkoihoinen ?
Miksi minua Vammaista saa pilkata ja loukata vapaasti mutta tummaihoisia ei ?
Miksi ?- Vajakkeja voi
tietenkin pilkata jos ne ovat tyhmiä niinkuin sinä. Fyysinen vamma ei ole pilkan aihe mutta osoittamasi henkinen köyhyys ja huumorintajuttomuus on.
- Nikkisix
Olen itse vammaisten hoitajana ja minusta tuo oli ihan hauskaa läppää. Sehän on vain siitä kiinni kuinka henkilökohtaisesti sen ottaa. Hyvää huumoria meillä ainakin vammaiset ymmärtää ja vinoileevat takaisin meille hoitajille. He tietävät kumminkin sen, että arvostamme heitä ihmisinä vaikka välillä heittäisimmekin jotain läppää ja he ainakin katsoivat myös tätä putousohjelmaa innoissaan. Eivät mitenkään ottaneet asiaa henkilökohtaisesti.
- Nikkisix
Ja muutenkin tuntuu, että Suomi on nykyään holhousmaa, kun joka asia kielletään ja aina pitää miettiä, että mitä voi tehdä ja mitä ei. Silloin kun olin nuori tai lapsi, niin ei ollut edes turvavöitä autossa ja hyvin oli asiat. Nyt kun sanot väärän sanan, niin katsotaan heti kieroon. Jollakin on aina jotain huomauttamista jostakin. Ei elämän pitäisi olla niin vakavaa. Sehän on ihan itsestä kiinni, millaisen siitä tekee. Ei tuollaiset ohjelmat ketään satuta, jos itsellä on asiat tasapainossa. Voihan joku pappikin loukkaantua sketsihahmosta tai joku missi, että ei kukaan voisi esittää ketään, jos kaikki ottaa nokkiinsa huumorista.
- Kiristääkö pipo??!!
Nikkisix kirjoitti:
Olen itse vammaisten hoitajana ja minusta tuo oli ihan hauskaa läppää. Sehän on vain siitä kiinni kuinka henkilökohtaisesti sen ottaa. Hyvää huumoria meillä ainakin vammaiset ymmärtää ja vinoileevat takaisin meille hoitajille. He tietävät kumminkin sen, että arvostamme heitä ihmisinä vaikka välillä heittäisimmekin jotain läppää ja he ainakin katsoivat myös tätä putousohjelmaa innoissaan. Eivät mitenkään ottaneet asiaa henkilökohtaisesti.
Olen myös itse kehitysvammaisten ryhmäkodin ohjaaja. Olin tuolloin iltavuorossa ja katsoimme asukkaiden kanssa yhdessä Putouksen - nauroimme kaikki katketaksemme.
Kehitysvammaisilla on hyvä huumorintaju, ehkä jopa parempi kuin monilla "terveemmillä" :) - Oikeesti!!!
Nikkisix kirjoitti:
Tämän alullepanija ei varmasti ole itse edes ollut vammaisten kanssa tekemisissä, koska vammaisten huumorilla ei ole rajaa. He osaavat nauraa tällaiselle ja itselleen, mitä terveet eivät pysty tekemään aina :)
- en minäkään loista
Nikkisix kirjoitti:
Ja muutenkin tuntuu, että Suomi on nykyään holhousmaa, kun joka asia kielletään ja aina pitää miettiä, että mitä voi tehdä ja mitä ei. Silloin kun olin nuori tai lapsi, niin ei ollut edes turvavöitä autossa ja hyvin oli asiat. Nyt kun sanot väärän sanan, niin katsotaan heti kieroon. Jollakin on aina jotain huomauttamista jostakin. Ei elämän pitäisi olla niin vakavaa. Sehän on ihan itsestä kiinni, millaisen siitä tekee. Ei tuollaiset ohjelmat ketään satuta, jos itsellä on asiat tasapainossa. Voihan joku pappikin loukkaantua sketsihahmosta tai joku missi, että ei kukaan voisi esittää ketään, jos kaikki ottaa nokkiinsa huumorista.
Joo, samaa mieltä. Vähän liian vakavasti otetaan nämä kilpailut, ohjelmat jne. ja ollaan koko ajan niin pirun surumielisiä. Ei kukaan ennen uhrannut yhtä ajatustakaan monelle jutulle, jotka nykypäivänä ylittävät uutiskynnyksen- eikä ennen oltu jatkuvasti stressaantuneita "pahasta maailmasta". Uskon että osa nykypäivän stressi-masennus-burnout-ahdistus-eristyminen-kierrettä on juuri tämä vakavamielisyys ja ns. kirjanpito kaikesta ikävästä. Esim. tuo änkytys-juttu olisi varmaan ohitettu niin, että änkyttävä ihminen olisi itsekin nauranut jutulle. Nykyään sitten uhkaillaan itsemurhalla.
- kökökökököök
Oikeesti!!! kirjoitti:
Tämän alullepanija ei varmasti ole itse edes ollut vammaisten kanssa tekemisissä, koska vammaisten huumorilla ei ole rajaa. He osaavat nauraa tällaiselle ja itselleen, mitä terveet eivät pysty tekemään aina :)
Harva sitä aina nauraakaan :D
- tasa-arvo-tasa-arvo-
pilkataanhan niitä täyspäisiäkin, kai vammaisiakin saa pilkata...
ja seksuaalimarginaalit ne vasta ovatkin, koko kansan naurunaiheena..- Puhevikainen on
täysipäinen. Puhevika, esim. ärrävika, ei ole merkki vajaaälyisyydestä.
- Psellistinen homo
En normaalisti katso putousta koska paska ohjelma, mutta tämä herätti kiinnostukseni. Mahtaako kyseiset sketsit olla jostain nähtävissä?
- Tosimies.
Miksi ei saisi pilkata, minua saa pilkata,sinua saa pilkata, kaikki tuöee saada pilkata.
- Jytky Protesti
Tuo oli viimeinen Putous, jonka katsoin!
Arvoisat kansalaiset: Seuratkaa esimerkkiäni!- Kahden kilon jytky
seuraisin muuten, mutta en ole katsonut ensimmäistäkään kertaa putousta.
- vienotuuli
Katsoin ohjelman ja en noin ajatellut. Ketään ei saa pilkata, mut loppuisihan melkein kaikki viihteellinen ohjelmanteko jos jakaista sanaa ketsihahmoa esittäessä olisi noin perusteellisesti mietittävä.
Tuskin heistä kukaan ketään vammaisuuden tai puhevikaisiin edes halusikaan kohdistaa ilkelymielessä?
Jos loukkaa, onhan kanavia muitakin. Ei kenenkään pidä vasiten mieltään pahoittaa.sitähän voisi määritellä laillisia sketsihahmoja, jotka eivät loukkaisi kuin heteroa valkoihoista kristittyä armeijan käynyttä suomalaismiestä.
tyyliin lailliset vitsit:
http://www.ilmatar.net/~np/vitsit/
no mutta joo-o tuo putous. jos tuollainen huumori suomalaiseen uppoaa niin en ole yhtään ihmeissäni miksi äänestämme samat idiootit päättämään kausi toisensa jälkeen ja maamme on tässä tilassa missä on..
katson suomalaisia tv-kanavia vain ihan satunnaisesti kerran kuussa tai harvemmin. ihan vain muistuttaakseni itseäni miksi en niitä katso.
salkkarit katson kerran vuodessa jotta pysyn tapahtumissa kärryllä.Olen samaa mieltä kuin Vienotuuli. Ei siinä pilkattu vammaisia, vaan tehtiin joillain toimilla asiasta hauskaa.
Ainahan joku loukkaantuu. Miksi Thaimaalaisia sais esittää huorina tai Harjakaista eli rakennuspomoja sovinisteina hiukan juntteina tai jotain maalaismiestä suhteelisen reppanana, joille ei oikein Helsingin emänniltä heru.
Kyllä on aika pikkusieluista jollei ymmärrä huumoria. Kanavia on muitakin. YleTeemalta tuli varmaan jotain oopperaa. Sitä voi katsella vakavana.
- Vanha Viisaus
"Vanhoille saa nauraa muttei vaivasille "
Tämä olisi otettava ohjenuoraksi Toimittajakoulutuksessa !
Onko olemassakaan mitään Toimittajakoulutusta ?
Yhtenään vaikuttaa jokatapauksessa siltä että EI OLE !- EIKÄ SAA!
Mitenniin vanhoille/vanhuksille saa nauraa??????
- Miksei sais pilkata?
Onhan vaikka mongoloidi huvittavan näkönen kun se lyllertää ja vaappuu pienet siansilmät sikkarallaan jalkapallon perässä ja huutaa: "BALLO! BALLO!"
- Ehkä en katso enään
Mikä on oikein ja mikä väärin? Näyttää siltä että aloittaja ainakaan ei kykene objektiivisesti niin vaikeita asioita ratkaisemaan.
Jos joku ei huomannut että minkään ihmisryhmän tarkoituksellinen pilkkaaminen ei ollut tavoite, vaan ainoastaan se että hahmot olisivat olleet huvittavia, niin kannattaako ylipäätään katsoa viihdeohjelmia. Itsellä ei tullut edes miellen että kyse on tahallisesta pikanteosta, koska sellainen kyllä näkyy heti jos niin olisi. Ja toisaalta, ei kukaan näyttelijä halua mainettaan loata tuollaisella asialla Suomessa tänä päivänä.
Ihan samalla lailla kuin jokaisen tulisi tajta sekin, että isä joka ottaa pienen tyttönsä syliin ja rutistaa tätä hellästi ja antaa suukon poskelle, ei välttämättä ole pedofiili joka on saatava telkien taa. Paitsi ehkä aloittajan ajatusmaailmassa tässäkään ei ole epäilykselle sijaa. Pedo mikä pedo...
IHAN MINKÄ TAHANSA ASIAN VOI VÄÄNTÄÄ IHAN MIKSI HALUAA. KUN VAIN HALUAA. ...Mutta vaikka tahallaan eivät ketään loukanneetkaan, niin kyllä jatkossa olisi hyvä miettiä mitä hyvä maku tarkoittaa. Itsekään en kovasti pitänyt, mutta ei se silti estänyt tajuamasta mikä oli tarkoitus. - iso haloo
Mitä olisikaan tapahtunut, jos putouksessa olisi pilkattu somaleita?
- roskaaaaaaa
Siis tuohan on vammaisten tekemä ohjelma yksinkertaisille ja mieleltään köyhille.
Miksi jostain asiasta ei saisi tehdä pilaa, mutta jostain toisesta sitten saa? Pitääkö sääliä kenties tai jotain? Ja höpsistä. Asioita ei pidä ottaa niin vakavasti. Jos jotain ohjelmaa ei kestä katsoa, niin kääntää kanavaa.
- opettaja55
Tykkäätkö kiusata vammaisia? Syrjintää ei pidä ottaa vakavasti? Ja kanavankaan vaihto ei onnistu joka vammaiselta.
opettaja55 kirjoitti:
Tykkäätkö kiusata vammaisia? Syrjintää ei pidä ottaa vakavasti? Ja kanavankaan vaihto ei onnistu joka vammaiselta.
Mistään vammaisten kiusaamisesta ei ollut kysymys. Näitkö siinä yhtään vammaista, jota olisi kiusattu? Itse näin vain toimintoja, joilla tehtiin jostain asiasta haastavampi ja joka antoi ehkä jotain lisää siihen sketsiin. Se on sitte eriasia, että saatiinko sillä mitään lisäystä asiaan.
Eikö nää hahmoset kaikki apinoi aina jotain? Thaimaalaisia, rakennusfirmojen pikkupomoja, jotain keski-ikäisiä naisia, Kete Rahkonen jotain nuorisoa...
Huumori on vaan sellaista, että joku ominaisuus on aina otettava esille ja se saattaa sit jotain häiritä. Mutta vain jos siitä tekee itselleen ongelman. Tyhmyys on yleisin sketsien aiheuttaja. Saako sitä käyttää? Nyt kukkahattu piiloon ja hiukan relaa.
Naisen Logiikka oli Speden yksi hauskimmista sketseistä. Apinoiko se mitään? Entä Uuno? Tai Peteliuksen ja Kallialan ryyppäävät lappalaiset. Tai Pekko Aikamies Poika. Ainahan vitsit perustuu johonkin piirteeseen tai liioitteluun.
- lisää lisäää
"Pilkattiin" myös homopappeja, Johanna Tukiaisen oloisia ihmisiä ja vanhusta sketsihahmo osiossa. Maniota huumoria.
Osa ohjelmasta meni ohi, mutta se pappi oli hyvä. :D Kuten vanhuskin. Tuksukin oli oikeasti paljon pahempaa pilaa henkilöstä, kuin tuo änkytys. Varmasti joillekin piikkilihassa.
Vammaset on vaan niin herkkä suojelun kohde, kun Valviran johtajakin oli jotain niille alkanut kiukuttelee.- XD
Se oli kyllä Martina Aitolehti jota pilkattiin.
- Joku kesämies
Hei täällä kesämies. Miun täytyy muistaa, että Suomessa en saa seuraavista tehdä huumoria:
Mie en saa tehdä huumoria muun värisistä kuin valkoisista
Mie en saa tehdä huumoria suomalaisista poliitikoista.
Mie en saa tehdä huumoria jonkin vamman tai haitan omaavista.
Mie en saa tehdä huumoria virkamiehistä.
Mie en saa tehdä huumoria poliisista.
Sitten, mie en saa tehdä huumoria armeijasta.
Enkä mie tehdä huumoria Karjalasta.
Mie en saa tehdä huumoria suomettumisesta.
Mie en saa tehdä huumoria Kekkosesta.
Mie en saa tehdä huumoria istuvasta pressasta.
Mie en saa tehdä huumoria tulevasta istuvasta pressasta.
Sitten mie en saa tehdä huumoria valtion taloudesta
enkä Eurosta.
Enkä naisista, jääkiekosta, tupakasta, tupakoitsijoista,
viinasta, viinan juojista, huumeista.
Enkä mie saa huumeiden käyttäjistäkään tehdä huumoria.
Lisäksi miun täytyy vielä muistaa että:
mie en saa tehdä huumoria eri murteita puhuvista,
enkä mie saa tehdä huumoria hassusti puhivista,
enkä eri vuodenaikoihin liityvistä henkilöistä.
.....
Hetkinen?!?!?!?!
Mie en saisi kiroilla mutta nyt minä sanon, että PERRRRRRKELE!- Heh!
Hissun Kesämies oli joskus ihan paras!
- selkeää
Vammainen on huvittava, kuten sinäkin typeryydessäsi. Sehän naurattaa pilkkaamattakin.
Viharikoksesta et ymmärrä mitään, joten älä lässytä tyhjää.- Onko Oikein?
Mitä huvittavaa vammaisessa on? Toki vammainen vammaiselle saa nauraa,se sinulle suotakoon.
- Jaakoppi
Jos vammaiset käyttäytyisvät kunnolla eli kuten normaalit ihmiset niin heitä ei tarvitsisi pilkata.
Meidän pitää olla kiitollisia vammaisille että on olemassa luomia vaurioituneita ihmistekeleitä niin että tavallinen duunari saa tuntea olevan näitä yksilöitä ylempänä.- Kylähullu viimeinen
Miksi Jaakopille on laitettu jo 8 kpl miinuksia?
Tosikot eivät ymmärrä sarkasmia(kaan)!
- räknäpekka17
onhan south parkissakin pari vammaista hahmoa mukana ja taitaapa niillä olla jokunen katsoja enemmän.
- ei huvita
Vammaisista on helppo tehdä pilaa, mikä jonkun mielestä saattaa olla huumoria, minun mielestäni ei.
Suomalaisten pitäisi mennä Englantiin oppiin, siellä osataan tehdä älykästä huumoria vajavaisia pilkkaamatta.
Papin rooli oli paras, vaikka sielläkin taustalla oli ihmisen vajavaisuuden pilkkaaminen, mikä tuli esiin Nokiakommentissa.
Huumorin tasoa pitäisi saada jollain tavalla nostettua Suomessa. Speden jälkeen ei oikeastaan ole tapahtunut mitään kehitystä, päinvastoin on menty alaspäin.- A. aimo
Mikäli joku pitää tälläisiä ohjelmia huumorina, niin kannattaa katsoa peiliin!
Suomalaista huumoria. Se vasta naurattaa! - ja p askat
Pikku-Britania on tuosta hyvä esimerkki niinkö? Siinä sitä vasta pilkataankin kaikkia tasapuolisesti.
- .
ja p askat kirjoitti:
Pikku-Britania on tuosta hyvä esimerkki niinkö? Siinä sitä vasta pilkataankin kaikkia tasapuolisesti.
- Vinkki hahmosta
Kyllä Somali olisi ollut hauska Sketsihahmo.
Hahmo ryöstelisi ohikulkijoita ja vaanisi pusikossa Naisia.
Ja hokisi kokoajan "Sossu maksaa".
No Hahmo loppuisi ensi esiintymiseensä ja tuomio esittäjälle olisi ankara !- ttyyt
Somali lauloi karaokessa: Olen suomalainen. Sitten mustalainen: Mä joka päivä töitä teen.
- onhan särky
No on teillä päänsärky, jos on vammainen niin olkoon, tietenkin usein huvittaa.
Paljon on pahempia epäkohtia, herätkää jo. - fhffj
´´Ja hokisi kokoajan "Sossu maksaa".´´
joo ja lisäksi vielä hokisi jatkuvasti, lähdenkin tästä Itäkeskukseen sillä oonhan ´´Suomalainen´´! :D
http://www.youtube.com/watch?v=wEdESH4aORs - Enemmistöäkö saa?
Täytyy muistaa se tosiasia että lähes sataprosenttisesti sketsit yleensä käsittelee ihan tavallisia suomalaisia.
Heidän luonnetta, junttiutta, sovinistisuutta... Murretta... Akateemisuutta... Maalaisuutta... Mummoja... Pappoja... Teinejä... Skinejä... Työläisiä... Punkkareita... Rokkareita (esim Speedy ja Saku)... Sun muita hörhöjä.
Miksi he eivät älähdä? Saako normaalia valkoihoista tervettä työssäkäyvää harrastavaa persoonallista ihmistä pilkata mielin määrin?
Vähemmistö on heti sydän syrjällään huumorista mutta enemmistöä vaan naurattaa?
Vähän itseironiaa peliin ja huumorintajua come on!- kannatusääni
Tässä kirjoittajalta esimerkillinen viesti.
Ketjun aloittajan määritelmän mukaan ohjelmassa pilkattiin myös kouluikäisiä lapsia, mörköjä, keski-ikäisiä naisia, iäkkäitä naisia, teinityttöjä, nuoria naisia, (vara)miehiä sekä piilohomopappeja. Koko kansa barrikaadeille? Nimenomaan. Ja oikeastihan tästä älähti joku muu kuin vammainen itse.
Toki jos oikeasti pilkattaisiin vammaisia, niin silloin asia olisi toinen, mutta kun näin ei ollut. Pitää hiukan koittaa todellakin ymmärtää mikä ero on jonkun kiusaamisella ja mikä ei kohdistu keneenkään erityisemmin. Jos paikalla olisi joku vammanen ja sit alettais sen kiusaksi tekemään jotain, niin jokainen olis sitä vastaan. Eikä missään vaiheessa ollu mitään vammaisuusvastaista tuossa.
Vaikka ymmärränkin, että aina on joku joka jostain harmistuu. En usko että voidaan tehdä mitään mikä ei jotain suututa. Itseäni ottaa päähän ne viulukonsertit ja oopperat, joita yle jatkuvalla syötöllä tunkee ohjelmistoonsa. Vaihdan kanavaa.
Olen aivan samalla linjalla kuin "Enemmistöäkö saa?".- piiruväärään
kannatusääni kirjoitti:
Tässä kirjoittajalta esimerkillinen viesti.
Ketjun aloittajan määritelmän mukaan ohjelmassa pilkattiin myös kouluikäisiä lapsia, mörköjä, keski-ikäisiä naisia, iäkkäitä naisia, teinityttöjä, nuoria naisia, (vara)miehiä sekä piilohomopappeja. Koko kansa barrikaadeille?Myös poliiseja pilkattiin ja etenkin poliisihevosia!
Mielestäni oli oikeasti mauton vain se sketsi lemmikkiasemasta, jolla lopetettiin lemmikkien sijasta allergisoituneita perheenjäseniä.
Sketsihahmo-mummo oli vain huonosti tehty, jotain lisää hän olisi vaatinut, perusmummo nyt ei vaan naurata. Samoin Tuksu-kopio oli köykäisen oloinen, olisi pitänyt keksiä jotain särmää vielä, eikä vain kopioida julkkistyrkky-pissiksiä.
Mörkö oli hätäisesti keksaistu, Piia Potka hömelö, ei mua ainakaan teurastaja-jutut naurata! Oliko se tarkoitus olla hauska vai groteski?
- Paha pappi
Voi helvetti sehän oli puhdasta teatteria. Voi vee mikä ketju! Jos aletaan hakemaan jokaisesta sketsistä jotain pahaa, sitä saa kyllä hakemalla. Ohjelmassa irvailtiin kaljamahaisille äijille myös. Pitäisikö mun kaljamahaisena äijänä, nostaa hirvee haloo???
Pitääkö ihmisten olla noin helvetin itsekeskeisiä ja nirppanokkia, olisiko aika olla sinut jo itsensä kanssa ja pystyä nauramaan itselleen myös. - ei kukkahattua pääss
huoh...vaihtakaa kanavaa itkijät tai hankkikaa elämä...niiku ei tässä maailmassa muuta mietittävää ole kuin joku viihdeohjelma missä ei kellekään varmasti hallaa koidu...
- haloo!?
ei jumalauta... oletko kuullut sanoo huumori??
- asian kokenut
Putous-ohjelman tekijät anteeksipyyntö aiheellista,jonain päivänä nykii asianomaisia todella.SITÄ SAA MITÄ KYLVÄÄ! Elämä on siitä ihmeellistä,että jonain päivänä asia on omalla kohdalla vielä pahempana........
- ärrä vikainen
Puhevika on puhevika eikä suinkaan vamma tai merkki vammaisuudesta.
- P.Tuolityttö
Katsotaanko änkytys tai ärrävika vammaksi?
Itse kuljen p.tuolilla ja katsoin putousta ja mua nauratti.
Eikös hyvää viihdettä ole se mikä naurattaa tai avaa keskusteluja tai muutenvaan viihdyttää?
Me "vammaiset" nauretaan toisillemme ja nauretaan itsellemme ja oikeesti me nauretaan ns. terveillekkin.
Saako teille nauraa kun, joskus olette niin julmetun tosikkoja ja tiedätte aina paremmin mikä on vammaisellekkin hyväksi ??
Oikeesti elämä on huomattavasti helpompaa kun nauraa vaikka vaan itselle. Ollaanhan me kaikki aika koomisia.- Tarkoitatko...
p.tuolilla rullatuolia, siis sitä raajarikkoisen apuvälinettä, jossa on rullat alla? Oletko rullatuoliin sidottu, kuten asia kauniisti ilmaistaan?
- Lankarullapulla
Tarkoitatko... kirjoitti:
p.tuolilla rullatuolia, siis sitä raajarikkoisen apuvälinettä, jossa on rullat alla? Oletko rullatuoliin sidottu, kuten asia kauniisti ilmaistaan?
Mikä ihmeen rullatuoli? Mittee sie höpäjät rullista? Missä tuolissa on rullat?
P.Tuolityttö puhuu/kirjoittaa pyörätuolista, joka on monen liikuntavammaisen/invalidin apuväline! Ymmärrätkö?
Laittele sinä vaan tuoleihis rullia ihan niin paljon kun vaan ikinä tahdot, mutta älä riko raajojasi!
- olenoooomena
Voi kauhistus sentään! tehdään nyt tästäkin kohu niin saa iltalehti taas massia ja vihasia lukijoita... Kyllä on asiat täällä huonosti, paskat köyhyydestä paskat raiskauksista, paskat koko yhteiskunnasta pääasia että saadan nyt nuo kauheat sketsi ohjelman näyttelijät lukkojen taa KUNNIANLOUKKAKSESTA PERKELE.
- Flikka96
Huutokauppa kohtaus oli kyllä ihan liikaa. Mutta sketsihahmot vielä menettelee!
En käsitä huutokaupan tehtävän antoa, toisekseen ei se ollut edes hauska kohtaus. Sketsi hahmot menee, koska minusta ne eivät ole niinkään puhevikoja vaan äänen muuttamista... Veljenikin alkoi nauraa sketsi hahmoille vaikka hänellä on r ja s vika. - 1 1 1
No mutta paha änkytysvikahan on hauskaa :DDDDD
- Änkyttäjä2
No ei todellakaan ole sille, jolla se on!
- pikku-kakkonen
ne on nuo maikkarin ohjelmat kaikki tuollaisia jolla ei viitsi iltaansa pilata
- Äippä vaan
Kyllähän se on niin että nämä nuttura liian tiukalla olevat kukkahattu tädit syyllistyvät syrjintään paljon pahemmin kuin viihdeohjelmien tekijät. Miksi vammaisista ei voisi tehdä yhtä hyvin sketsejä kuin vammattomistakin, miten he ovat eri asemassa sen suhteen. Ja muutenkin kaikille ihmisilla tekisi hyvää opetella nauramaan itselleen myös näiden kukkahattu tätien.
Tossa ketjussa joku kirjoitti aikaisemmin tyttärestään joka oli loukkaantunut siitä änkytys kohtauksesta. Kyllähän murrosikäisen on tietysti vaikea hyväksyä erilaisuuttaan kaiken muun kuohunnan keskellä, hän tarvitsee tukea varttumiseen enemmän vielä kuin muut, mutta pumpulissa kasvattaminen ja kaiken tuomitseminen ei auta, koska julma maailma kyllä pääsee ihmiseen käsiksi ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti hän pääsee vaivastaan tai ainakin oppii elämään sen kanssa, myös nauramaan itselleen.
Ja se joka ihannoi englantilaista huumoria... hmm eikös se ollut Neil Hardwig joka kirjoitti Sisko ja sen veli- sarjaa, jonka yksi jakso jossa vitsailtiin CP-vammaisten kustannuksella nosti samantyyppisen "kohun" ja loppujen lopuksi tullut palkituksi CP-liiton toimesta vuoden ohjelmana tms.
Älkää hyvät tädit (tai sedät) tuomitko toisia jos ette asioista mitään tiedä. Olen 26 vuotta seurannut syntymästään selkäydin vammaisen poikani kasvamista ja varttumista, välillä on itketty ja välillä naurettu, sen olen yrittänyt pojallekin opettaa että kun nauraa itselleen muiden mukana niin ei ne kiusaajat kovin kauan kiusata jaksa. ja muutenkin paljon parempi olo tulee kun yrittää löytää asioista sen hyvän puolen.- pipopiukalla
Seuraavaan Putoukseen onkin hyvä hahmo, Kukkahattutäti! Hän joka paheksuu kaikkea...
- mievaan
haloo ! kattokaa the voice of finlandia ja esim uusia tähtiä sieltä, parempaa viihdettä kuin putous. esim Nelli Petro oli tosi hyvä! oikeesti putous penkin alle ja musiikkia ilmoille! :) Jee!
- sehesa
Haittaaks se?
- aina pulassa
Kukin kokee omalla tavallaan. Minua liikuntavammaisena yleinen läpän heitto vammaisista ei puristele pätkääkään. Toi läppä ei ole mitään verrattuna siihen mitä läppää vammaiset heittelee omista sattumuksistaan. Valitettavasti meissäkin on tosikkoja jotka eivät pysty nauramaan itselleen.
- Jompi kumpi ??
Kysehän on siitä että jos Vammaisia saa pilkata niin silloin täytyy saada pilkata myös Somaleita tai Mustalaisia.
Muttakun näin ei saa tehdä.
Joten silloin ei saa pilkata Vammaisiakaan.
Se on tasa-arvoa se. - Ei naurattanut
Minä en ymmärrä koko Putous-ohjelmaa. Ei ole naurattanut vielä missään kohti. Onko sen tarkoitus olla hauska vai mikä. Suomalaiset eivät osaa tehdä sketsejä. Olemme niin tosikkokansaa. Eikä änkyttämisessä ole mitään hauskaa. Ei se mitenkään naurata. Tekee vain ohjelman vaikeasti seurattavaksi. Se Munanmieskin viimeksi oli tosi tyhmää. Aikuinen mies vinkuu ja kimittää munan sisällä. Oli kyllä kamalaa kuultavaa. Tosi hauskaa ohjelmaa on mukava katsoa ja mielestäni englantilaiset ovat aika hyviä huumoriohjelmien tekijöitä. Muistelkaapa vaikka Neil Hardvickia.
- Revi siitä
Ainut mikä on kielletty on N€€G€Rl $ana. Millään muulla ei ole väliä kuin pyhyillä mamuilla.
- ennen ei kumarreltu
http://www.youtube.com/watch?v=029fJEUJaj0
Keke Rosbergilla oli oma Niegeri jääkaapissa !
Näin 80.luvun Suomessa. - Idea Nikkari
Toivon näkeväni tulevissa Putouksissa "Somali-Harjakaisen", joka jatkuvasti hokee: Sossun piikkiin!
Sehän tulee olemaan tosi hauskaa, eikä siitä kukaan loukkaannu? - HassuManne !
Tai Manne joka hyppii voltteja ja huutaa samalla "Hai Mie oon Eläkkeel, Voinks Mie mennä moikkaa sun Mummoos ! "
Ja paukuttaa henkseleitään samalla kun kuola valuu suusta.
Hahhahhah ! - Rohveetan kuva
Paras olisi Muslimi jolla olisi Koiranaamio ja hokisi
"Halal Halal !" ja nylkyttäisi samalla tekolammasta.- Vieras3
Onpa outoa että sketsihahmot otetaan näin vakavasti! Jokainen henkilö voisi luultavasti ottaa nokkiinsa jostakin esityksestä. Ei saisi näytellä homopappia, vanhusta jalkavaivoineen, puhevikaista yms... voisinpa itse vaikkapa ottaa nokkiini esityksen roikkumahasta napakorulla varustettuna, omistan meinaan itse lähes samanlaisen.
Esitykset eivät ole kaukana todellisuudesta ja siksi ne luultavasti naurattaakin ainakin meitä ei niin pipo kireällä kulkevia.
Hoitajana arvostan työpaikkani vanhuksia, mutta kyllä vaan Riku- mummo pisti naurattamaan, tuollaista se elämä juuri on, mitä sitä salailemaan.
Naishenkilö olen myös aina nauranut Harjakaiselle, vaikka naisia alentaakin.
- erilaisuus on pop!
Erilaisuus on rikkautta ja mielestäni siihen suhtaudutaan nykyään suht terveesti ja rohkeasti. Massasta poikkeavilla on mielenkiintoisia pointteja asioista ja muutenkaan ei ole olemassa mitään standardia ilmaisussa.
Änkyttäjät on esimerkiksi sitäpaitsi keskimääräistä älykkäämpiä ihmisiä. Kun ihmisten tapoja ja ilmiöitä ei hyssytellä niin niissä ei sinänsä ole mitään naurettavaa eikä outoa. Se on vaan persoonallista. Putouksen esiintyjät ovat kovin nuoria eivätkä kovinkaan nokkelia niin melko ymmärrettävää on jos kaikki ei naurata. - Nonniin...
Voi luoja teidän kanssanne....
Katsokaa itteänne peilistä ja kysykää, miksi täällä menee näin niinkuin menee...
Olisikohan aika alkaa katselemaan oikeaa elämää??? - ho ho homo
Nykymenon mukaan kaikkia muita saa pilkata paitsi homoseksuaaleja ja neggroideja. Onko se oikein?
- Tri Kaikkonen
keles, homojen oikeudet ja etuudet on joka päivä esillä mediassa ja uutisoinnissa, ei sellaista ohjelmaa, asiaa tai keskustelua etteikö joku kiintiöhomo olisi paikalla vaatimassa jotain ja esittämässä näkemyksiään.
Putousohjelma on näitä väkisinkasattuja tönkköohjelmia, ei huvita eikä naurata.
Jope Ruonansuu on vakionakin paljon hauskempi tyyppi kuin nämä pölvästit yhteensäkään.
- Flower-hatted lady
TÖRKEÄTÄ! Nyt heti armeija kadulle ja kaikki suomalaiset marssimaan vähemmistöjen oikeuksien ja monikulttuurillisen onnen puolesta fasismia ja rasismia vastaan
- höpöthöpöt
Vammaisethan aina vaatimassa että haluavat samaa kuin terveet,kohtelu jne..
älkää valittako aina,mistä vaan saa tehdä vitsejä. - taariluoma hauska?
kaikkea .......AA! sitä joutuu kattoon .Putous,voi v..tu jee
sano kaska - lol
ei ketään saa pilkata MUTTAKU Kyse onki huumori ohjelmasta HEI PLIIIIIIIIIIIIIIIS???????????????????????????????????????????????????
- Eitosikoille____
Vixxx pilkattu =) Putous pitäs osata huumorilla.
- Naura negrulle
Ai vaikka siinnä pilkattaisi Somaliniegeriä ?
- pusu-
No jaa!!!Ehkä joku putous on sukellus pohjamutiin yksinkertaisuudessaan...
- turpaa umpeen vaan
Pidäppä nyt nassua kiinni siellä kukkahattutäti.
Aina sössötetään miten kaikkia tulee kohdella tasa-arvoisesti, myös vammaisia, eikö?!?!
Kai heistäkin saa vitsailla vai ovatko jotenkin muita parempia ihmisiä ettei heistä saa vitsailla lainkaan?
Pitääkö aina olla niin vitun hienoneitiä siellä hesapellelässä? Opetelkaa nauramaan itsellenne ja pitäkää mölyt mahassanne jo! - Accounting Manager.,
Ennen oli selkeää.
Tummahkoihoista sanottiin Neegeriksi.
Mielenterveysongelmaista Hulluksi.
Seksuaalivähemmistöä Homoiksi ja Lesboiksi.
Romanikulttuurin edustajaa Mustalaiseksi.
Logistiikka alan asiantuntijaa Satamajätkäksi.
Arabia Rättipääksi.
Aasialaisia Vinosilmiksi.
Group Treasury Controlleria Konttorirotaksi.jne. - 130kg
JOOOOO ja viime vuotisessa pilkattiin kananmunia ja rakennustarkastijia ja kiinalaisia
matkaoppaita huh huh ihmiset halooo - Kiristääkö pipo??!!
Olen töissä kehitysvammaisten ryhmäkodissa ja Putous oli kovasti odotettu sekä meidän ohjaajien että myös ryhmäkodin asukkaiden puolesta. Katsoimme ohjelman yhdessä... ja kuten arvata saattaa, myös kehitysvammaiset NAUROIVAT ohjelmalle - sekä änkytykselle että pakkoliikkeille sekä vuoden sketsihahmoille ym. Heillä itsellään on myös puheen tuottamisen kannalta ongelmia ja monella vähän myös ajoittain "nykii"... Silti meillä oli yhdessä hauskaa.
He nauroivat kaikelle, jopa sinun niin paheksumallesi huutokauppa-kohtaukselle, se oli asukkaidemme mielestä ehkä jopa tuon jakson kaikkein paras kohtaus!!
Ota pipo pois päästä kun noin kiristää!! Juuri tuollaiset negatiiviset ihmiset pilaavat jokaisen jutun löytämällä aina jotain nipottamista ja valittamista.
Kannattaisi joskus ottaa rennosti ja nauttia elämän pienistä asioista! - äovajettako
Oisko syyllistytty TYHMYYTEEN! Huumorintaju lienee kieroutunut.
- FKL
olet oikeassa, huumorintajuttomuus on kansan hätähuuto alentuneesta äo:sta tai sitten televisio-ohjelmia tekevien huonosta äo:sta.
- jk
vai iin
- Oikeesti!!
Jaa no sitt saisi kyllä kaikki järjestöt yhtyä tähän saatikka tasavallan presidentti, jota hyvinkin ivataan..
- FKL
Se minkä takia tuo Putous-ohjelma risoo on se, että AMMATTINÄYTTELIJÄT eivät saa revittyä muusta huumoria kuin ihmisten puhevioista tai vammaisuudesta. Luulisi heidän kyetä luomaan huumoria jollain muullakin keinoin. Vanhan liiton Spede ohjelmissa yms. ei morkattu ketään. Nykytelevision taso on kaikinpuolin laskenut niin paljon että sama kuin amatöörit menisivät keksimään sketsihahmoja televisioon. Eivätkö fiksut suomalaiset enää parempaan pysty?
- jukterrio
Pilkataanhan sitä ns. "normaalejakin" ihmisiä. Eivätkö vammaiset haluakaan heitä kohdeltavan kuten meitä muitakin?
- joku roti nyt näihin
Hyppää kaivoon tai hanki elämä niin et enää jaksa tehdä numeroa tyhjästä ja tehdä tikusta asiaa.
- Elahan mitaan.
Vakisin vaannettyja sketsija koko putous ohjelma .Ei juuri naurattanut. Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta sanompahan vaan. Niinkuin Patka sanoi aikoinaan.
- kipulias
Jotenkin odotin uutta Putous- sarjaa mutta jo hahmoja katsellessa kyllästyin ja petyin. Esiintyminen oli kovin kömpelöä ja ikäänkuin kokoon huitaistua- ja tuntuihan se hiukan pahalta kun hahmoiksi valitaan vanhuksia, vammaisia jotka eivät oireilleen paljonkaan voi. Pitääkö ihmisten pilkkaamista opettaa ihan tv-ohjauksen kautta? Alapäähuumoria oli onneksi paljon vähemmän kuin suomalaisissa
"hupiohjelmissa" yleensä. Joskus surettaa se minkälaisen kuvan suomalaiset "koomikot" antavat lapsille ihmisyydestä, kun puheet ovat aivan navan alta. - tasa-arv.minist.
Menepä ja tee sketsi vaikka jostain somalista tai muihin uskontoihin liittyvistä pyllistelyistä, niin saatat joutua vaikka eliminoitavien listalle.
Kaikki hauska ei ole sallittua, vaan näyttää siltä, että ainoastaan puolustuskyvyttömiä, kuten vanhuksia ja vammaisia, voidaan käyttää terveitten huvittamiseen. Se ei mielestäni ole kohtuullista, vaan kyllä pitäisi tasoa saada jotenkin nousemaan. - Tervettämenoa
Onko täällä kaikki jotka loukkaantu Putouksen huutokauppakohdasta siis vammaisia kirjottajia?
Vai miksi te loukkaannuitte siitä?
Kannattaisi mennä joskus oikein katsomaan ja kuuntelemaan hetkeks kuinka härskiä herjaa ne oikeet vammaiset toisistaan heittää. Ettehän te kestä normaalia pikkupilaakaan.
Muistellaas taaksepäin, muistaakseni mustalais vitsejä näytettiin telkussa ja sketsit oli Pirkka-Pekan ja Aaken tuotantoa.
Vammaistenbileet oli tosi hauska kohtaus Sisko ja sen veli sarjassa, taisi olla Hardwikin parhaimpia.
Papeista oli sketsejä jos oikein muistan Soitinmenot sketsisarjassa Erkki Saarelan hahmo.
Mikä näissä nyt noin sattuu?
Nauretaanhan terveillekkin vai onko kukaan täällä ihan terve.
Nauru pidentää ikää vammanenkin haluaa nauraa ja elää kauan. Onko kukaan koskaan kertonut teille, että television viihdeohjelmia ei pidä ottaa tosissaan? Ei oikeasti ole vampyyreja olemassa tai ei oikeasti voi iso-Arskakaan hypätä elokuvasta oikeaan maailmaan taika lipulla. Ne on roolihahmoja ja se on näytelmää. Ei kato Teräsmieskään oo niinku totta. Jos oikeasti jotain livessä tapahtuu, niin se pitää laittaa omalle tasolleen. Jos joku hahmo telkkarissa saa pahaa oloa aikaseks, niin se on henkisen kasvun paikka.
Se mikä ero on kuvitellulla hahmolla ja toisaaltaan tosielämällä, niin joillekin se on avautunut ja joillekin ei. Ihmettelen kovasti miksi sovinistiksi saa haukkua ja se on ok tai Thaimaalaisia saa pitää huorana tai lappalaisia densoina tai naisen logiikalla fundeerata asioita eritavalla tai laukoa vitsejä poliiseista, Ruotsalaisista, blondeista, poliitikoista tai esittää SouthParkkia mut sit kun joku änkytys tulee niin hui kamalaa. Tai pakkoliikkeet. Olihan viime vuonnakin pakkoliikkeita Putoukses. Kyllä tää on nyt vaan sitä, että kun vammaiset on niin pinnalla ja kaikki vihapuhe on niin in. Nyt pitää kaikesta itkee ja parkuu.
Fiktio on erotettava todellisuudesta. Kaikki ei ole sama asia telkkarissa kuin jossain koulun pihalla. Laittakoon ikärajaks sit 10 vee jos nää herkimmät ei kestä.- vammanuori
SIIS. TÄÄ ON NYT NIIN VIHARIKOS MUA KOHTAAN. SAANKSMÄ HAASTAA NE OIKEUTEEN? HENKISIÄ KÄRSIMYKSIÄ, perkele.
..Ensinnäkin, mistä lähtien puhevikasuus itsessään on vamma?
Itse olen vammainen enkä ottanut nokkiini yhtään - en edes ajatellut koko hemmetin "LÖGASP NÄÄHÄN PILKKAA MUA JA "KANSSAKÄRSIVIÄ IHMISPARKOJA"" ennen kuin nämän tämän säälittävän ketjun.
Se on pikemminkin nämä "jumalan siunausta, vammainen lapsi parka hössönmössön"-ihmiset jotka nokkiinsa ottavat pienistä vitsistä, sillä kaikesta tehdään vitsiä - ja kun alkaa katsomaan jotain sketsishowta, kannattaa olla avoinmielinen. Sitähän tässä maailmassa hoetaan muutenkin: olkaa avoimia kaikelle erilaisuudelle.
Että.. ostakaa isompi pipo tai vielä parempi - älkää käyttäkö sitä hemmetin pipoa ollenkaan!
Lääkkeeni tälle typerälle maailmalle on tämä: älkää ottako kaikkea niin todesta ja rentoutukaa. Korvasta sisään ja toisesta ulos. Näyttäkää kintaalla.. mitäs näitä nyt on. ..ja sitten voitte katsoa peiliin, jos lähdetään tässä viestin lopuksi miettimään, miten tekopyhä-erinäistä-ulostettä suurin osa ihmisistä harrastaa.
"Vammaset on yhtä tasa-arvosia ihmisii ku me muutki, ei niitä saa syrjiä/kohdella erilailla ymsyms." Jaa.. :DD Unohdit sen kun Prisman käytävällä nähtiin ;DDDItekkää en tajunnu että siin ois sen ihmeemmin pilkattu ketään kuin yleensäkään sketsihahmois pilkataa. Ja todellakin voi aika helposti klikata toisen kanavan ja sillai siitä pääsee.
- FKL
joku loukkaantuu ja joku ei. mielestäni huumoria saa ja pitää olla mutta ei se tarkoita kaikille samaa. on myös ihan tervettä suhtautua siihenkin kriittisesti. eikö nykyään saa enää kritisoida, pitäisikö kaikkien vain mennä virran mukana ja jeejee kaikelle mitä eetteristä tulee? annan nyt vinkin kaikille huumorintajuisille, älkää nyt loukkaantuko jos joku loukkaantuu. :)
No tuokin kyllä ihan totta, että suotakoon loukkaantuminen muille, mutta kun on jotenkin menny nykyilmapiiri siihen, että kaikki on vihakirjotusta ja tuleeko paha mieli tästä sanasta jollekin viidelle suomalaiselle... Pitää tuomita joskus tuomitseminenkin. Johonkin on rajat vedettävä kukkiksilleki.
- Ei ymmärrä...
http://www.iltalehti.fi/viihde/2012010815032270_vi.shtml.
Onko tämäkin rasismia?? Esittää nyt kylähullua... Oi voi. Eroaako tämä jotenki putouksen hahmoista? - viharikoksen tunnuss
"Nykivät päät ja änkytys herättivät katsojissa makean naurunremakan, mutta miten on, syyllistyttiinkö tässä VIHARIKOKSEEN? Uuden vihapuhemääritelmän mukaan esim. sairauden ja vammaisuuden pilkkaaminen täyttää viharikoksen määritelmän!"
Mielestäni kyllä tässä syyllistyttiin viharikokseen, koska pilkattiin julkisesti vammaisia parhaaseen tv-katseluaikaan. Samaa tehtiin muuten viime Putouksessakin! - 28
kyllä tuossa vanhusta loukattiin aika pahasti,toivon näyttelijälle,pikaista sairastumista,alsheimerintautiin,
Se vanhuksen apinointi meni aika läheltä kyllä totuuttakin, että se saatto joihinkin kyllä osua ikävästikin. Se oli loistavaa näyttelemistä ja pidän sitä onnistuneimpana hahmona kenties, mutta se kyl saatto joo loukatakki.
Joskin pitää muistaa että sekin on vain näytelmää, eikä sitä pidä sekoittaa arkeen. Roolihahmo ja pahasti liioiteltu, joten eikö sittenkin se kuulu samaan kategoriaan kuin kaikki muukin sketsinäytteleminen?
- Minä.
Vaikka minä itse kuulun vammaisiin, en tätä ohjelmaa ottanut ollenkaan pilkan kannalta. En edes ajatellut asiaa ollenkaan näin, ennen kuin joku tosikko otti sen täällä puheeksi ja ihan sattumalta eksyin juttuun. Nauroin ihan täysillä mukana, minusta Putous oli ja on parasta viihdettä mitä telkusta on aikoihin tullut! Älkää viitsikö, että muka pilkkaa... jos joku oikeasti tästä ohjelmasta loukkaantuu/ottaa itseensä, katsokoon peiliin! Eikö tässä maassa saa enää sanoa tai tehdä mitään, koska joku loukkaantuu?
- Rock....
Rahallahan ei ole moraalia! Sehän on tiedetty aina. Moni ystäväni on liikuntarajoitteisia, en heitä kyllä pilkkaisi.
- .........
Varamies oli ainoa joka oli hauska, muut lähinnä ahdisti, sillä tuntui kuin olis pilkattu.
- Muxome
Voi luoja, että jollain "pipa kiristää". Sulle sitten ei oikein "aukea" ? Jokainen, täysipäinen normaalilla ajatuskyvyllä varustettu yksilö, ymmärtänee ettei tuossa mitään vammaisia pilkattu, saati sitten viharikoksia tehty.
Tällaiset "onko oikein"-tiukkapoisten tulkinnat ja kirjoittelut alkavat kyllä vaikuttaa pikkuhiljaa viharikoksilta kaikkia kohtaan tuomitsevuudessaan. Kaikki tuntuu olevan niin synkää ja kamalaa - hanki lääkitys tuohon masennukseen. - huumormiehii
Mielestäni pitää olla aika kieroutunut luonne, joka nauraa vajavaisten pilkkaamiselle ja vaikkei tarkoitus olisi pilkatakaan, se ei minua saa nauramaan.
Hyvälle, kunnon huumorille kyllä nauran ja se saa hyvälle mielelle.
Vain englantilaiset osaa tehdä kunnon huumoria.
Vaikka vammaishuumorille naurausikin, jälkeenpäin jää paha mieli, onko se kenellekään hyväksi? - auta armias tätä
Pilkattiinhan tässä samaisessa ohjelmassa myös vanhuksia ja voi vain kuvitella mitä on tulossa lisää. OKSETTAVAA! Yhteiskunnastamme on tullut porvariyhteiskunta ja siihen ei kuulu vammaiset eikä vanhukset. Suomessa nämä ihmisryhmät saavat kylmää kyytiä, vanhuksiamme hoitamaan on kehitelty jopa robotteja. Eläimien omistajille maksetaan 5000 euroa per tila per vuosi korvausta, että he kohtelevat eläimiään kunnioittavasti. Pitäisikö TV-kanavillekin maksaa rahaa, että eivät loukkaisi ohjelmissaan vammaisia, sairaita ja vanhuksia?
- PutousisBoring
Niin sanotuista normaaleista ihmisistä, jotka eivät ole vammaisia, on hauskaa kun vammaisia pilkataan. Mutta luulen, että läheskään kaikista vammaisista ei ole ollenkaan hauskaa katsoa ns. huumoriohjelmia missä heitä pilkataan. Samoin myös muut vähemmistöryhmiin kuuluvat kuten homot ja lesbot. Heitäkin on pilkattu jo ihan tarpeeksi, jotkut ns. vitsit homoista ovat jo niin loppuun kaluttuja että syntyy lähinnä myötähäpeää niitä katsoessa.
- ............
Nyt tuli aikaa muulle lauantai-illaksi,sillä en halua pahoittaa mieltäni enempää.
En vaan ymmärrä, mihin tämä maailma on menossa ja tämäkö on hauskaa? Itse olen jo vuosia ollut samaa mieltä. Kaikenlaiset arat vammat ja viat ovat laillista kamaa, mutta ei tarvita kuin ihonvärin vaihto vitsiin ja oletkin vankilassa.
Jos tämä on sitten hauskaa ja suotavaa voinee sitten mennä nauramaan änkyttäjille ja matkia sii..ss.s.s.sssi..sii.ss....nä o.o.o.o.oooo.oooll...oolet h.hi.huirrr.hirrrrmmuu ha.ha.ha.hauska
Ohjelma oikeuteen vähemmistöjen sortamisesta olisi ainut oikea ratkaisu. vai saako sitä yleisesti nauraa änkyttäjille ymm vammaisille. Minun mielestäni ei saa. Se on väärin ja toista tarkoituksellisesti alentavaa ja loukkaavaa käytöstä.HUUMORIA!!!! HALOO!!!!
- Pippa
Niin, tähän on tultu. Pilkataan uskontoa ja vanhoja, rollaattorilla kulkevia ihmisiä. Todella ala-arvoista. Ja kansa nauraa!
- saa nauraa
Paras tyyppi just. Olen itse vanhuuseläkeläinen ja osan nauraa vanhuudelle.
Rollaatoro-mummo oli niin aito että jos olis kadulla niin kukaan ei huomaisi että mies ja näyttelyä. Paras ja hyvä.
- Risse
Pilkkasivat ne monia muitakin kuten poliiseja, alkoholisteja, uskontoa yms... Mutta ei ketään henkilökohtaisesti. Suomalaiset ovat niin itseensä ottavaa kansaa. Minusta huumori oli hauskaa ja viihdyttävää. Pitäisiköhän ihmisten opetella nauramaan itselleen... Vitsit yleensä kohdistuvat meihin itseemme ja se siinä juuri on hauskaa.
Onko nauraminen rikos? Onko joku ohjelmassa sanonut kertovansa vitsin jotakin vihatakseen? Hävettää välillä Suomalaisten puolesta, kun ollan tällästä juntti kansaa ja tosikkoja. Minkälainen vitsin sitten pitäisi olla? Vai pitäisikö vitsit kieltää Suomessa, ja alkaa vaikka sakottamaan. Huh-huh... - lonkka volvo
hei huumoria peliin , kun ketsi mummo linkutti esiin olin kuolla nauruun , sillä tunnistin siitä niin itseni , ja syystä että jalka ja lonkka säryt on päivittäisiä ettei aina meinaa liikkele päästä , mutta huumori on ainut millä jaksaa
- muuten ok
pitää vaan muistaa, ettei lapset luule et on hauskaa kadulla nauraa vanhukselle ym.
No tässä on jo järkeä. Ja siinäkin, että pitäisikö olla vanhemmilla joku vastuu siitä tenavastaan, että mitä huumoria niiden antaa katsoa. Ja toisaaltaan, käytös on kasvatusasia, kyllä siihen voi varmaan vaikuttaa.
Huomasin tuossa kyllä, että Putous oli varsin seurattu aivan pikku lasten toimesta. Itse hiukan miettisin, että onko perheohjelma. Kuitenkin huumori on pitkälti aikuiseen makuun.
Ja Lonkka Volvolle... Joo, noin itse vaivat ei kivoja oo varmastikaan. Aika normaalia kuitenkin ilmeisesti, että kun ikää tulee, niin vaivoja itse kullakin. En tiedä josko tuollainen vitsiksi vääntäminen saattais jopa auttaakin. Joskin tiedän omalta kohdalta, että joskus huumori kyllä loppuu jos vaiva on pitkä tai krooninen, mutta silloin se menee siihen vaivaan se hermo, eikä johonkin mitä joku jossain sanoo. Eikö ole näin?
Toivottavasti ei mene jatkossakaan liian pitkälle tuo hahmo, koska hyvin Riku sen veti.
Asiasta yhdeksänteen... Näyttäisi se Jani-Petteri olevan varsinkin perheen pienimpien ja äitien suosikkina.
- Puhu omasta puolesta
Myös anoppivitsit, naisiin kohdistuvat aliarvionnit ja eri ammattiryhmiin kohdistuva karikatyyriminen on sinun periaatteesi mukaisesti myös lopettettava.
Vammaiset ovat yksi ihmisryhmä muiden joukossa, ei heitä saa syrjiä muttei heillä pidä olla etuoikeuksiakaan esim. huumorin suhteen. Ilkeily ja pahansuopaisuus on asia erikseen.
Oletko itse vammainen vaiko vain taas yksi "vammaisten puolestapuhuja", jota ei kiinnosta pätkääkään mitä itse vammaiset ajattelevat tästä asiasta. - parempaa viihdettä
Tähän asti olen pitänyt Putous-ohjelmaa viihteen parhaimmistona ja odotin alkavalta kaudelta samanlaista tasoa kuin aikaisemmin.Pettymys oli todella suuri,kun sketsi-hahmot paljastuivat.En voi uskoa,että lahjakkaat näyttelijät vajosivat noin alas.Lahjakkaat näyttelijät,jotka pystyisivät paljon parempaan.He ovat jo osoittaneet lahjakkuutensa,joten ehkä he nyt sitten ajattelivat näyttää,kuinka surkeita osaavat olla.Typeriä hahmoja ja typeriä hokemia.Riku Niemisen mummo-hahmo oli hyvin toteutettu.Ainut plussa.Muuta hyvää siinä ei sitten ollutkaan.Muista hahmoista en saa kertakaikkiaan mitään muuta sanaa mieleen kuin myötähäpeä.
Vammaispilkkaan en kiinnittänyt edes huomiota.Olen vammaishoitaja ja huomannut,että he ovat oikeasti huumorintajuisia,osaavat nauraa itselleen.Ei heitä tarvitse suojella vammais-vitseiltä.Huumori on taitolaji.Oot ihan oikeessa, että kovin korkeelle ei taso yltäny. Itse en jaksanu seurata kaiken aikaa ohjelmaa ja melkeempä toivon että tulis jo niitä hahmojen pudotuksia. Ehkä taso vielä nousee. Uskon Akun pappiin. Uskoko se oli. Kyllä siitä voi vielä jotain irrota. Tai kenties Rikuki osaa kehittää jotain tuohon lisää. Sillä hahmolla on luonnetta. Jättäis sitä valittamista hitusen ja tois äkäsyyttä enempi... Se vois tullakki hauskemmaks.
Muistan niistä hahmoista 6. Ai niin varamies oli se yks. Joo-o. Kolme vois tiputtaa heti alkuun. Nii se oli se lihamestari se yks. Voi voi. Ei yllä joo samalle tasolle kun kaks aiempaa kautta.
- klasdjkjsd
Miksei ole somalialaista sketsihahmoa, jolle voisi nauraa katektakseen? ai niin, eihän somalialaisia saa pilkata. Se on rasismia.
Tai homoista voisi myös tehdä idiootti sketsihahmon. Tai joku tyhmä lesbo. - hih :)
Joku ehdotti kaikkea-paheksuvaa kukkahattutätiä,se vois olla hauska :D
- Marjutti
Ihmetyttää, että kun ohjelma lähetetään parhaaseen katseluaikaan, jolloin lapsoset imevät kaiken itseensä, niin kohta on pihat täynnä pornolehdenmyyjiä, vanhuksia ym. joista lapset tekevät entistäkin oudompia ym.
Itse olen hyvin läheltä joutunut katsomaan ja kanssaelämään vanhuksen lähipiirissä ja se ei ollut / ole millään asteikolla huvittavaa. Asia josta voisi vitsiä vääntää.
Huumorikin on toki sellainen että kaikilla on oma makunsa, mutta siltikin!
Mautonta, sanalla sanoen tuo touhu. - anonyymi aatos!
Jaa? En seuraa ohjelma- Putousta, mutta Hirviniemi esimerkiksi on loistava näyttelijä. Krista Kosonen myöskin todella lahjakas. Ja tämä Munamiestä esittänyt Riku Nieminen - myös todella koomikon lahjoja omaava. En tiedä, onko mitään mieltä ( ei varmasti) kommentoida nimettömänä nimetöntä keskustelua, jossa etukäteen sensuroitu viaton mainos- tv- viihdeohjelma rinnastetaan "viharikokseen", mutta mielipiteensä naamattomilla muilla "keskustelijoilla" sitten varmaan myös ja mielipiteitä monia...
Sellainen ajatus tuli aloituksen tekstisisältöä lukiessa mieleen, että harva varmaan ymmärtää, kuinka ehkä monia; vaikka esm. invaliditeetista tai jostakin muusta fyysisestä vammasta tms. mistä vaan, kärsivää ihmistä ärsyttää usein ehkä eniten korkeintaan hyssyttely, eikä missään määrin hyväntahtoinen pilailu elämän traagisemmista puolista: itse olen joskus aikoinaan keskustellut esimerkiksi syöpäosastolla kuolevan kanssa ja sitä ihmistä ainakin tuntui v*tuttavan vaan yleinen se asenne, kun häntä yleisesti ottaen kohdeltiin kuin särkyvää esinettä, eikä kuin ymmärtävää ja huumorintajuista ihmistä... Pahoittelen pömpöösiä ja täysin palstakontekstin käsityksen ulkopuolella varmasti olevaa "näkemystäni", mutta yritän sanoa lukemaani, että minun mielipiteeni mukaan mikään tv- ohjelma Putous ei ole vaarallinen viha-ajattelun kannalta, vaan päinvastoin sivistyksen huippu ja ainakin, jos sitä vertaa vaikka Suomi24:n keskusteluihin.
Pipo on varmasti todella kireellä niillä, joilla todella ihan haittaakin mielenrauhaansa telkkarien koomikkohahmot, jotka esittävät karikatyyreina pappeja, vanhuksia tai vammaisia - siellä televisiossa. Hyväksykää fakta, että ihan kaikki vanhukset eivät välttämättä ole maailmaa syleileviä ai a ja että heilläkin on huonoja päiviä ja mielipiteitä, että kaikki papit eivät ole pelkkää raamattua himassa lukevia tai välttämättä edes usko jumalaan ja että vammaisissakin on muutakin kuin vammansa.:) Itselläni ei ole änkytystä eikä puhevikaa ja olen joskus itsevarmakin, mutta en ole täydellinen. Onneksi tajuan sen. - .
En ole katsonut tv:tä pitkiin aikoihin juuri tälläisten ohjelmien vuoksi.
- Tissivammainen
Täällä on kai jäänyt käsittelemättä näytteilijänä suositun Krista Kososen Yossu-hahmo, joka on yksirintainen. Vuosittain 4000 suomalaista naista sairastuu rintasyöpään, joilta osalta leikataan koko toinen rinta, joten maassamme taitaa olla kymmeniätuhansia yksirintaisia naisia.
Krista(n hahmo) tahtoo toisen silikonirinnan. Tervetuloa vain meidän syöpäläisten kerhoon, maksusitoutumuksen proteesiin saa kaupungilta kuin kaupungilta. Päivittäinen sählääminen proteesin kanssa ei sitten olekaan sillee mukavaa.
Älkääkä yrittäkö selittää, mitä Krista oikeasti tarkoitti. Minä vain katsoin kauhistuneena, miksi syöpäpotilas ja Jossu vedetään yhteen.
Ja sitten asiaa sivuten, mutta pääasian vierestä. Älkää myöskään ymmärtäkö kuoliaaksi: todella tunkeilevaksi koen rosat nauhat PUKUmiesten rintapielissä. Yöks. - Kemikalisti*
Maistuuko Kristalle potaatti vai sytostaatti?
- asd
se on puhevika ku huutaa että mitä laitetaan
- EnOleYlilaudasta
http://dl.dropbox.com/u/56162166/PutousBoostVoter.rar
Tällä ohjelmalla voi lähettää kovaa vauhtia ääniä suosikilleen...
Levittäkää linkkiä eteenpäin! - ARVONPENAnALI
Nokia missio marja sisko aalto Herppeen perse kö? kiinnostaa hintava pappi on voittaja.
Ah tätä V*tun SOSIAALISTA MEDIAA!! - Troo-oo-ooo
trollolloll
- Anonyymi
Huvikseni katsoin tuota ensimmäistä Putous jaksoa, kun olen pelkän mainoksen nähtyäni aiemmia jaksoja arvostellut ja siitä moitittukin netissä saanut Vaan kyllähän järkevä ihminen jo mainoksista näkee tuollaisen ala-arvoisen käytöksen. Samanlaisena tyhmyytenähän tuo ohjelma jatkuikin, no miten muuten olisi voinut ollakkaan En kerta kaikkiaan ymmärrä, miten jotkut voivat edes lähteä tullaiseen ohjemaan järkyttävän älyvapaaseen ohjelmaan ja miten Suomen kansalaiset vielä tullaista tuota katsovvat Kyllä ohjelmasa vammaisiakin pistiin halvalla. Joku osaa ottaa tuon huumorilla, mutta joillekkin on tosiaan itkun ja surun aihe. Enkä tuota yhtään ihmettele väärin on ohjelmassa on tehty ja pahasti loukattu monia henkilöitä. Pitäisi tarkastaa ensin kunnolla mitä nuo hahmot esittää ja postaa vääränlaiset. Mutta mitäpä muuta osaavat kun rääpiä toisten kustannuksella
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1216030- 292120
- 1771952
Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.661114Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101113Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä24997- 73987
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24902Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42897Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12765