Pankkiautomaatit katovat

ja hyvä niin!

Pankkiautomaatit katoavat yhä useammalta pieneltä paikkakunnalta.
Pankit perustelevat automaattien karsimista sillä, että käteistä rahaa käytetään entistä vähemmän.

Niin juuri, mihin ihmeeseen ihmiset käteistä tarvitsevat?
Sitä näkee että ihminen nostaa seinästä käteistä ja kävelee suoraan
kauppaan niillä maksamaan - MIKSI IHMEESSÄ?

Miksi joka tuppukylässä pitäis muka olla pankki tai automaatti?
Ei ole nykyaikaa kantaa isoja määriä käteistä mukana, jos ollenkaan.

61

202

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sano VR:lle

Ainakaan junasta ja linja-autosta ei saa vielä ostettua lippua visakortilla, vaikka maksuvaihtoehto olisi pankki, ei luotto. Täytyy maksaa käteisellä, jos lipunmyynti ei ole auki. On myös pienempiä yrityksiä, joille Visa electron ei käy, ja tällöin tarvitaan käteistä rahaa.

Pankkiautomaattia ei tarvita joka maalaiskylässä, mutta vähintään yksi joka paikkakunnalla. On myös niitä, joilla ei ole pankkikorttia.

• muovi puhuu

kyllä junassa voi pankkikortilla maksaa!
        Kaikissa pidemmän matkan busseissa voi maksaa pankkikortilla ja Visa- sekä Mastercard- luottokorteilla

• sokea kansa?
        muovi puhuu kirjoitti:

kyllä junassa voi pankkikortilla maksaa!
        Kaikissa pidemmän matkan busseissa voi maksaa pankkikortilla ja Visa- sekä Mastercard- luottokorteilla

Kyllä hävettää kun Kokoomus jyrää Suomen kivikaudellen: teveydenhuolto vain rikkaiden etuoikeus.
        pankkipalvelu loppuu
        postit lopetetaan
        kallis energia
        kallis ruoka
        raskaat verot
        pakkomaksut
        köyhyys lisääntyy
        nuoret syrjääntyy
        Suomen itsenäisyys annetaan pois
        Valtio velkaannutetaan

Kaiken kukkuraksi Kokoomus ja yms. yrittää saada äänestämään omaa tuhoaan!!!!!!!

• ihan oikein
        sokea kansa? kirjoitti:

Kyllä hävettää kun Kokoomus jyrää Suomen kivikaudellen: teveydenhuolto vain rikkaiden etuoikeus.
        pankkipalvelu loppuu
        postit lopetetaan
        kallis energia
        kallis ruoka
        raskaat verot
        pakkomaksut
        köyhyys lisääntyy
        nuoret syrjääntyy
        Valtio velkaannutetaan

Kaiken kukkuraksi Kokoomus ja yms. yrittää saada äänestämään omaa tuhoaan!!!!!!!

ihan taloudellisesti järkevää että postikonttoriverkostoa pienennetään!

Eihän oo mitään järkeä joka pitäjässä olla omaa postia ja pankkia!

• Keskivahvademari
        sokea kansa? kirjoitti:

pankkipalvelu loppuu
        postit lopetetaan
        kallis energia
        kallis ruoka
        raskaat verot
        pakkomaksut
        köyhyys lisääntyy
        nuoret syrjääntyy
        Valtio velkaannutetaan

Minne Kokoomus sitten muuttaa ahkeroimaan, kun on saanut tuon luettelon urakat Suomessa valmiiksi?

• nykyaikaa

Nettipankit ovat olleet käytössä varmaan, mitä 15 vuotta?
      Pankkikortti ja luottokortit ovat varmaan olleet 20-30 vuotta käytössä.

Palkat ja kaikki on maksettu tilisiirtoilla jo yli 20 vuotta.

Käteinen on vanha juttu joka kuolee pikkuhiljaa pois.

Seuraavaksi rahaliikenne menee täysin siruihin tai kännyköihin,
      kenties mukana tulee joku personal ID-kortti mikä vedetään
      lukijasta läpi, kaikki rahat ja muut tiedot kulkevat siellä.
      Tunnistus iiriksestä tai sormenpäistä, kenties äänitunnistus.

Näin myös ajokortit, passit ja muut sellaiset tulevat jäämään pois.

• jhhkhk

´´Niin juuri, mihin ihmeeseen ihmiset käteistä tarvitsevat?´´

no meilläpäin ainakin ihmiset käyttävät aikas paljon käteistä ravintolassa, ja meidän lähibaarissa on tiskillä lappu jossa lukee teksti ´´käteisellä olisit jo kännissä! :D´´ ja minusta se on hyvä että baarissa asioidessa käytetään käteistä koska jos siellä ruvetaan noitten korttien kanssa sähläämään tuhannen päissään niin siitä ei koidu muuta kuin harmia vaan kaikille osapuolille, mutta normielämässä kyllä minä en käteistä käytä vaan ostokseni maksan kortilla kuten varmasti suurin osa ihmisistä tekee kaupassa asioidessaan! :D

• kortti käy

No en tiedä missä on "teilläpäin" mutta meilläpäin maksetaan kortilla.
        Se on nopea ja kätevä, ei tarvii laskea mitään eikä säätää.

Jos ei baarissa kortti käy, saa sitten myös pitää juomansa!

Kortillahan se on turvallisempaa kuin kantaa mukana nippua rahaa.

• 21
        kortti käy kirjoitti:

No en tiedä missä on "teilläpäin" mutta meilläpäin maksetaan kortilla.
        Se on nopea ja kätevä, ei tarvii laskea mitään eikä säätää.

Jos ei baarissa kortti käy, saa sitten myös pitää juomansa!

Kortillahan se on turvallisempaa kuin kantaa mukana nippua rahaa.

Kortti on kaukana kätevästä ja nopeasta. Kaupan kassalla monesti juuri numeronnäpyttelijät ovat niitä hitaimpia. Mikä helpompaa kuin ottaa seteli ja ojentaa myyjälle? Itse toimin näin lähes aina. Nopeaa ku mikä.

• Samoin.
        21 kirjoitti:

Kortti on kaukana kätevästä ja nopeasta. Kaupan kassalla monesti juuri numeronnäpyttelijät ovat niitä hitaimpia. Mikä helpompaa kuin ottaa seteli ja ojentaa myyjälle? Itse toimin näin lähes aina. Nopeaa ku mikä.

Monet kerrat kun edellä olevan kortti ei meinaa kelvata ja muut joutuu odottamaan niin olen seteliä ojentaessani kysynyt että toimiiko tämä paremmin ja vastaus on yleensä että kyllä varmasti.

• käteinen hidas
        21 kirjoitti:

ei kortti nopea vai?

Otan sen lompakosta ja tyrkkään lukijaa, aikaa menee ehkä 3 sekunttia!
        Siinä kuluu hieman aikaa kun kone varmistaa ja miettii.

Mutta entä käteinen? Tottakai kassajonossa joku hiivatti rupeaa
        laskemaan pennejään ja etsii oikeaa rahaa...oi oi onko tässä riittävästi?
        Ai vielä puuttuu 20 senttiä....eiku vaihdetaankin eri seteli tässä,,,
        sitten kassa laskee ja palauttaa rahoja joita siinä yhdessä katellaan...

• käteinenkätevämpi
        Samoin. kirjoitti:

Monet kerrat kun edellä olevan kortti ei meinaa kelvata ja muut joutuu odottamaan niin olen seteliä ojentaessani kysynyt että toimiiko tämä paremmin ja vastaus on yleensä että kyllä varmasti.

Käteinen takaisin.Ei ole ollut ennen tällaisia jonoja
        kaupoissa kun kortien kans näprätään.
        Ja jos tiputat 20 eurosen se ei maailmaa
        kaada mutta jos hukkaat pankkikortin,sillähän
        voidaan ostaa vaikka kuinka kaupasta toisen laskuun.

• Sirutukselle ei

Haluatko sinä niin sanottuun virtuaalihelvettiin josta oppositio ja toisinajattelijaryhmiltä voidaan vain suotta painaa nappulaa niin koko omaisuus häviää taivaan tuuliin ja olet täysin omillasi?

• tsiisus mikä tollo

"virtuaalihelvetti" - kuule, sitä se on ollut jo vuosikymmeniä!

Vai oletko saanut palkkaa kirjekuoressa, tai menetkö käteisellä
        sähköyhtiöön maksamaan laskua?
        Entä talon osakekirjat, missä me ovat, onko sulla jotain osake"kirjoja" jossain?

Entä mitä tämä mitä kirjoitamme? Kirjepostia vai?

EI VAAN SITÄ SUN VIRTUAALIA JUURI!

Tsiisus mikä tollo

• sef egfv g3

• hmmm.

Kaikki eivät ajattele samalla tavalla! Erilaisuus kunniaan! Ihan hyvin sellaiset, jotka haluavat rahaa nostaa ja rahalla maksaa, saavat sitä tehdä. Samoin saavat kortilla maksella ne, jotka niin haluavat tehdä. Onko tässä jotain hankalaa? Mielestäni homma toimii, ei valittamista.

• maailma muuttuu

toki toki, kaikki saavat tehdä kuten lystäävät.

Kunhan ei sitten itketä että maailma muuttuu ympärillä

• jhhkhk

´´Jos ei baarissa kortti käy, saa sitten myös pitää juomansa!´´

kyllä käy, mutta itse suosin kuitenkin käteistä baarissa!, mutta nämähän ovat vain mielipidekysymyksiä! :D

´´No en tiedä missä on "teilläpäin" mutta meilläpäin maksetaan kortilla.´´

no ´´meilläpäin´´ on Tampereella Hervannan kaupunginosassa! :D

• kkkgbkkml

Sähkökatkon aikana olin onnellinen kun oli 20e rahaa. Kyläkaupasta sain sillä kaljaa kun kortit ei toimineet ilman sähköä. Olisin toki velaksikin saanut etten janoon olisi kuollut. Eli vähän käteistä kannattaa pitää vaikka korttia muuten käyttäisikin..

• valvontaa lisää

Kyse on valtion suunnitelmasta saada pimeä kaupankäynti loppumaan. Idea on verottajan.

• Käteinen on hyvä asia. Hittoako kaikesta pitää jäädä joku merkintä jonnee. Itse en kanna kännykkääkään mukana. Ei tartte linkkitietoa siitä että missä milloinkin liikun. En ymmärrä mikä halu on ihmisillä jättää kaikesta elämisestään jälkensä tietoverkkoon. Niinku noi bonuskortit. Saa saman hyödyn jos hiukan katsoo missä kaupassa milloinkin vierailee.

Poliisi haluais toki kaiken tiedon omiin rekistereihinsä nippuun, johon kuuluisi vielä sairauskertomuksetkin. Kukapas niitä katsoo, paitsi että mm Mika Myllylän tietoja oli seurailleet sadat sellaiset tahot, joilla ei ole mitään osaa eikä arpaa keissin kanssa. Niin kauan kun kyse on ihmisistä, niin kaikkea tietoa ei pidä heille antaa, eikä varsinkaan niputtaa yhteen.

Poliisivaltiota tai että kaikesta liikkumisesta jäisi tieto jonnekin, niin sellainen pitää estää kaikin keinoin. Autoihinkin suunniteltiin joo GPS paikannusta, jotta kaikki liikkuminen tallentuisi dataan. Ei ei... Itse siirryn kaiken aikaa enemmän ja enemmän käteisen käyttöön takaisin.

• mene pois äkkiä

onko sulla jotain salattavaa?
        Luuletko tosiaan että jotain kiinnostaa seurata kun onnettomia ostoksia?
        Tai kännykkää, ellet sitten ole taparikollinen tai huumediileri.

Ja jos sä oikeasti jotain peläisit niin mitä hiivattia täällä teet?
        Nettiin vasta jälki jääkin, vielä olet omalla pärstäkuvallasi?!??!? HALOOO

• kylähulluja riittää

Hehhh, vai niin, että oikeen linkkitietoa et sitten jätä itsestäsi
        mutta täällä netissä kirjoittelet ja kuvalla olen profiili...
        okei joo

• mene pois äkkiä kirjoitti:

No en pelkää. Eikä ole salattavaa, mutta kaikki asiat ei vaan kuulu poliisille tai kelleen, jollen minä erikseen halua sitä jonnekin ilmoittaa. Vapaa maa tarkoittaa jotain muuta kuin alituista kyttäämistä.

BB-talo on niitä varten, jotka on tarkkailun alla 24/7.

Netti on minun valintani. Minä teen päätöksen että haluan julkaista tämän viestin. Vapaa valinta. Sen sijaan puhelimesta kerätään data sijainnista ja kaikki muukin kertoo miten elät ja jättää jäljen. Ei tartte kaikki olla kaikkien tiedossa. Itse valitsen minkä tiedon haluan näkyvän.

• kylähulluja riittää kirjoitti:

Hehhh, vai niin, että oikeen linkkitietoa et sitten jätä itsestäsi
        mutta täällä netissä kirjoittelet ja kuvalla olen profiili...
        okei joo

Joo ja jossain jopa nimellänikin, mutta vapaassa maassa päätän itse minkä jäljen jätän näkymään ja minkä en. Suomessa ei sitä kohta enää voi tehdä. Sä saat laittaa ittes vaikka minkäläiseen seurantaan ikinä pystyt, mutta itse aion pitää jonkun yksityisyyden rajan, kun en kerran siitä julkisuudesta mitään kostukkaan. Tai hyvin marginaalisesti.

En ole labrarotta.

• dfgdfg
        mene pois äkkiä kirjoitti:

Oletko joku maksettu eliitin kätyri? Jos et niin mitä se sinua liikuttaa jos toiset eivät halua elää kyttäyskunnassa

• trupaduuri

Minä käytän aina käteistä. Miksi käyttää jotain kortteja kun on rahaa kukkarossa. BOIKOTOIKAA MUOVIRAHAA!

• muovi puhuu

Mniä käytän aina korttia. Miksi käyttää käteistä kun on kortti kukkarossa.
        BOIKOTOIKAA KÄTEISTÄ

• me-262

"BOIKOTOIKAA MUOVIRAHAA!"

Samoin. Aina käteistä kun mahdollista, muoviraha ja varsinkin luotollinen sellainen on ja tulee olemaan yksi tulevaisuuden pahimmista vitsauksista...

• maksat kolminkert.;)

Viinakauppojakaan ei tarvita, viinaa saa ravintolasta ja kaljaa pubeista.

• hanna hki (vihr)

eikä ydinvoimaloita koska sähkö tulee töpselistä. minä en mitään electronia ota kun se kuulostaa liian sähköön liittyvältä. green card kuulostaisi paremmalta. mutta kun sillä pääsee vaan jenkkeihin enkä minä halua sinne. niinpä ainoaksi maksutavaksi jää karvavisa kun käteistäkään ei ole.

• Ne joilla ei

ole täppiä, käyttävät läppiä.

• Kortilla saa

vaan saattaa tulla ostettua liikaakin.Siis electronillakin.Ite koettua.
      Onnex kuitenkin budjettini kesti.Parasta siirtyä tarkkaan talouden
      pito kirjaan jos kaikkialla vinguttaa.

• mummot käteisellä

Tottakai maksa aina kortilla

on niin vanha-aikaista maksaa käteisellä, eihän niin tee kuin mummot!
        mummoilla on fyrkat patjan alla ja sieltä ne ottaa siwa reisulle parikymppiä mukaan

• >>vaan saattaa tulla ostettua liikaakin.>>

varsinkin baarissa käteinen on aivan ehdoton. kun mukaan otettu summa on juotu, v1tuttaa tietysti hetken. mutta jos kortti on mukana, v1tuttaa viikon.

• mummot käteisellä kirjoitti:

Tottakai maksa aina kortilla

on niin vanha-aikaista maksaa käteisellä, eihän niin tee kuin mummot!
        mummoilla on fyrkat patjan alla ja sieltä ne ottaa siwa reisulle parikymppiä mukaan

On se niin vanhanaikaista, on juu. Joka tapauksessa käytän käteistä rahaa niin kauan kuin se ei ole lainvastaista.

On se vain niin makeeta tuntea raha kädessään, hallita omaa rahaansa pitäen sitä sitten vaikka patjan alla. Patjan alta löytää rahansa vaikka menisivät kaikki sähköt poikki.

Kortti on hyvä renki mutta huono isäntä.

• mää vaan, haistakaa

Maksan aina joko käteisellä tai luottokortilla.

EN koskaan pankkikortilla koska raha lähtee heti tililtä ja jos sattuu jokin virhe ostoshetkellä (aina asiakkaan tappioksi) niin tili saattaa tyhjetä kokonaan.

• Pankit sucks

Kun automaatit ja vähän myöhemmin nettipankki tuli, ihmiset houkuteltiin mukaan niiden ilmaisuudella. Siihen aikaan oli valtava määrä pankkivirkailijoita tienaamassa palkkaa konttoreissa. Nyt pankkivirkailijat on laitettu minimiin ja netti ym. maksaminen laitettu maksulliseksi. Tuntuuko sinustakin, että sinua on kusetettu? IT-alan ammattilaisena voin todeta, että nykyinfran pyörittäminen on melkein ilmaista ihmisten palkkoihin verrattuna. Mitään perusteita maksuille ei ole, vain pankkien ahneus.

• näin se menee

niin noh, onko joku väittänyt että pankit olisivat jotain hyväntekeväisyyslaitoksia?

Ne on yksityisomistukessa olevia yrityksiä, joiden tehtävänä on tuottaa rahaa,
        voittoja osakkeenomistajille.

• pankit umpirosvoja

juuri noin pankit on kusettaneet, väki pois ja asiakkaat tekemään kaikki haluamansa asiat itse,,,joista tietenkin pitää maksaa pankille mielivaltaisesti nousevin hinnoin,eikä loppua näy.

ja sitten nämä nykyiset pankkirosvot nostaa omien firmojensa kautta veroja kiertäen palkkioita ja osinkoja vain itselleen ja tietenkin salaa.

täysin sutkia sakkia,moraalittomia paskoja ja ahneita sikoja koko pankkimaailman johto.

• käteinen ei käy

uusi ilmiö on yritykset jotka eivät enää ota käteistä vastaan,
      mm. Lappeenrannassa rautaliike ilmoitti etteivät käsittele enää
      käteistä rahaa!

• Paras sitten kai olla ostamatta, noin periaatteessa. Pitäkööt rautalankansa.

• G4S yt

Käteisraha vähentynyt – rahankäsittelijäyhtiöön yt:t
      Arvokuljetus- ja rahankäsittelypalveluyhtiö G4S Cash Solutions aloittaa yt-neuvottelut, jotka koskevat jopa viidesosaa henkilöstöstä.

Yt-neuvotteluiden piirissä on 140 työntekijää noin 600:sta hengestä.

Yhtiö tarjoaa rahankäsittely-, kuljetus- ja varastointipalveluita pankeille, kaupan alalle ja julkiselle sektorille. Se myös huolehtii suurimmasta osasta Suomen käteisautomaatteja.

• ostin lisää muonaa

Setelit kelpaa ainakin syttöpaperiksi mutta numerorivi pankin koneella on tänä aikana pelkkää uhkapeliä.

• suosi korttia

kun maksaa muovilla, pystyy talous hallussa eikä rahaa "huku",

aina maksaa vain juuri sen tasa summan mitä ostokset olivat,
      eikä niin kuin käteisellä, että takaisin tulee erinäinen määrä hiluja.
      Hilut taas tuppaavat katoamaan, niin ostaa jotain mitä ei tarvitse,
      ne vie lapset pöydiltä tai ne jää pyörimään sinne-sun-tänne.

Muovilla kun maksaa, menee tililtä vain tarkka ostosumma

• Minä osaan käyttää niitä "hilujakin". En tietenkään kylvä niitä minne sattuu. Kun tulee pikkuostoksia, lasken niitä maksaessani pikkurahaa myyjälle. Ja että minä raukka teen niin pieniä ostoksia? Niin teenkin. Miten luulette että tavallinen ihminen pitää rahataloutensa tasapainossa? No säästämällä tietysti ja vaalimalla kolikoitaankin.

• käteistä olla pitää

Käteisellä maksaa, niin varaa on juuri sen verran, kuin on lompakossa rahaa. Muovilla saattaa menettää rahantajun.

• täyskielto tulee..

Tupakka-automaatit katoavat ruokakaupoista. Ei saa enää jatkossa tupakkaa kaupan kassalta. Tupakat siirretään ensivaiheessa myyntii erillisiin tupakkan myyntipisteisiin ja tupakkakauppoihin - ennen täyskieltoa.

• täh?

miten tupakat liittyvät tähän käteinen/muovi keskusteluun?

• vienotuuli
        täh? kirjoitti:

miten tupakat liittyvät tähän käteinen/muovi keskusteluun?

No ainakaan vielä ei savukeautomaatit tunne muuta kuin rahan. Ei tule raha katoamaan, jokainen nostaa sitten pankista kotiin kolikoita myöden, pärjätäkseen pikkuostoksistaan.

• 90% kortilla

Itse en kanna mukana juurikaan käteistä, kaikki kortilla.

Ehkä joku 10e - max 20e käteistä mukana,muuten kaikki ostokset kortilla.

Ruokakaupassa en ole käteisellä maksanut vuosiin, en myöskään
      huoltoasemalla tai parturissa.

varmaan 80-90% rahaliikenteestä hoituu muuten kuin setelillä

• -anonyymi

Aloituksesta tulee mieleen, että kyllä mulle ainakin on ollut "nykyaikaa", maksaa akateemisena opiskelijana 20,00 euron lasku tililtä, jolla on maksuun tilillä ollut suoraa käteisrahaa 20,00 euroa. Lisäksi minä ainakin maksan pankilleni tilin ylläpidosta kuukaudessa lähemmäs kaksikymmentä euroa ylläpitomaksua, joten eipä se suuri toive, että asiakas OMALTA tililtään; jos ja sikäli jos tili ja rahaa, että voi nostaa käteistä automaatista, käsittääkseni.

Minulle sopii vaikka heti; jos luopuvat ahneuksissaan k*sipäät, tavisten oikeudesta käsitellä _omia_ kahiseviaan konkreettina materiana eli seteleiden muodossa, mutta minulle _ei_ sovi se, että yritys laskuttaa ostosta kahden päivän päästä, vaan jos en voi ottaa automaatista käteistä, en halua sotkua siitä, että joku kyrpä yritys päättää veloittaa kahvilapaninileipäni vasta viikon kuluttua, vaan rahaliikenteen on toimittava sillä sekunnilla, kun vilautan korttiani, jos muka on sama asia, että hoidanko mä laskuni käteisellä, vai kortilla. Kiitos! Terveisin nimimerkillä mieluummin köyhä, kuin tyhmä.

• SoSadButTrue

Kyllä niitä rahoja nostetaan muutenkin kuin pelkästään ruokakauppaan mennessä:
      http://www.taloussanomat.fi/raha/2012/01/09/outo-ilmio-minne-kateiseurot-katoavat/201220228/139

Ehkäpä ihmiset ovat järkiintyneet tuon muovirahan käytön kanssa.
      Miksi pitää vähiä rahojaan pankkitilillä muovikorttiloukussa kun ne voi viellä nostaa omaan hallintaan ilman, että pankki ottaa hyödyn niistä osana omaa "pääomaansa".
      Yksi muovikortin ideoistahan on juuri se, että kaikki käyttämätön raha pysyisi pankkien tileillä, käteinen on pankeille punainen vaate näinä taseisiin tuijottamisen luvattuina päivinä, eiköstä vain?
      http://www.tekniikkatalous.fi/talous/eupankeille tulossa quotkreikkalainenquot stressitesti/a698669

• me-262

"Yksi muovikortin ideoistahan on juuri se, että kaikki käyttämätön raha pysyisi pankkien tileillä."
        Se on muovirahan kuningas idea, alunperin lähtöisin jenkeistä.

• vienotuuli
        me-262 kirjoitti:

"Yksi muovikortin ideoistahan on juuri se, että kaikki käyttämätön raha pysyisi pankkien tileillä."
        Se on muovirahan kuningas idea, alunperin lähtöisin jenkeistä.

Näinhän se on `muka´ ovelasti tehty. Jokainen lanttimme on pankille tuottoa kunhan se on tilillämme. Ikäihmiset nostavat kuukaudentarpeensa tileiltään koska yhä vaikeammaksi asiointi heille tehdään.

Kyllä ainakin itse haluan et jonkunverran on lompakossani rahaakin, vaikka kortilla ostokseni teenkin.

Elämänmeno ei saisi pyöriä vain nuorten ja keski-ikäisten tarpeita toteuttaen, iäkkäimmällä on eniten rahaa, omaisuutta ja ostovoimaa... miksiköhän sitä ei tajuta?

• epeluiss
        vienotuuli kirjoitti:

Näinhän se on `muka´ ovelasti tehty. Jokainen lanttimme on pankille tuottoa kunhan se on tilillämme. Ikäihmiset nostavat kuukaudentarpeensa tileiltään koska yhä vaikeammaksi asiointi heille tehdään.

Kyllä ainakin itse haluan et jonkunverran on lompakossani rahaakin, vaikka kortilla ostokseni teenkin.

Elämänmeno ei saisi pyöriä vain nuorten ja keski-ikäisten tarpeita toteuttaen, iäkkäimmällä on eniten rahaa, omaisuutta ja ostovoimaa... miksiköhän sitä ei tajuta?

Laittaa kaiken ylimääräisen osakkeisiin eikä lepuuta niitä pankissa. Visalla makselee päivittäisostokset ja jos tarvitsee vähän ylimääräistä niin myy osakkeitaan. Sopivasti kun hajauttaa niin ei tarvitse aina tappiollakaan myydä ;)

• ei käteistä kiitos

Maksukortit jyräävät nykypäivänä, ja käteisen rahan tallettaminen omalle tilille voi joissain tapauksissa muuttua varsinaiseksi ponnistukseksi. Pankki haluaa rahasi, mutta ei käteisenä, kiitos.

Pankkikonttoreiden verkosto harvenee, konttoreiden palveluita supistetaan ja osa pankeista on karsinut käteisautomaatteja.

Viimeisin villitys on tiettyjen pankkien, kuten Sampo Pankin ja Nordean, käytäntö rajoittaa asiakkaan oikeutta tallettaa käteistä rahaa. Kaikissa pankkien konttoreista ei käsitellä käteistä ollenkaan.

Sampo Pankin useissa konttoreissa rahaa otetaan vastaan ainoastaan kello 10–13 välisenä aikana. Esimerkiksi Tampereen suunnalla tiettävästi vain yksi pankki käsittelee käteistä rahaa koko aukioloaikansa.

– Helsingissä näitä konttoreita on kuusi, sanoo pankin Etelä-Suomen alueen henkilöasiakkaat -johtaja Tytti Kumpulainen.

• Valkkaa toinen.

Useamman kerran olen saanut maksaa Vaimon ostokset kun Kortti ei jostain syystä susotu toimimaan.

Mitä järkeä kuljettaa sekä Korttia että Käteistä.
      Kun pelkkä käteinen toimii aina ja varmasti.

Eikä Arskakaan mitään myy Kortilla.
      Seteleitä vaan himoaa.

• cää...ääcs!

Joskus ottaa aivoon kun bensa-automaatti ,yleensä ABC:n ,ei mitenkään huoli seteliä vaikka se on hyväkuntoinen - ei auta muu kuin syöttää kortti.

• hgjgjg
    • qwqweq213

Suomessa kuuluisi olla oma valuutta. Se on Suomen Pankin vastuulla oleva tehtävä. Seuraukset ovat olleet tuhoisat, kun rahanluontioikeus annettiin yksityiselle taholle. Koko EU:ta ravisuttava kriisi johtuu tästä, tosin Kreikka sen laukaisi. Raha on velkaa ja velka on rahaa. Vain pieni osa 1-2% nykyisestä rahasta on seteleitä, loput ovat bittirahaa. Tämä nykyraha on luotu tyhjästä ja sitten siitä on vielä keksitty periä korkoa. Tätä velkaa ei kuitenkan koskaan voi maksaa kokonaan takaisin, koska koron osuutta ei ole luotu systeemiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2008
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1468
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      867
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      812
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe